• Da li ste čuli za crni kohoš?

    Da li ste čuli za crni kohoš?

    Koren crnog kohoša koristi se u medicinske svrhe. Poznato je da su ga konzumirali američki starosedeoci koji su ovu biljku kasnije predstavili evropskim kolonistima. Postao je popularan sredinom pedesetih godina prošlog veka i pokazao se kao efikasan za lečenje simptoma menopauze, bolnih menstruacija, akni i oslabljenih kostiju. Nekada je korišćen i za ublažavanje simptoma reumatizma, anksioznosti ali se danas više ne upotrebljava u navedene svrhe.

    Koren crnog kohoša bogat je hemikalijama koje jačaju imuni sistem i pomažu organizmu kod smanjenja upala. Zbog svojih anelgetičkih i antiinflamatornih svojstava, koristi se za bolove nastale usled povreda, grčeve i hroničnu nervozu.

     815
  • Kako sačuvati zdravo srce

    Kako sačuvati zdravo srce

    Da biste smanjili rizik od kardiovaskularnih bolesti, kao i da biste smanjili simptome već postojećih oboljenja, pokušajte slediti sledeća pravila.

    Ograničite unos zasićenih masnih kiselina - birajte krtije meso i nemojte jesti kožu sa pečenja. Nemojte konzumirati mesne prerađevine, hranu dinstajte, grilujte, pecite ili kuvajte, a nemojte je pržiti.
    Redovno jedite ribu i hranu biljnog porekla bogatu proteinima, poput soje, pasulja, sočiva i orašastog voća. Jedite sir sa manjim postotkom mlečne masti. Zamenite svoj punomasni jogurt kiselim mlekom koje je manje masno i lakše se vari. Nemojte jesti mnogo margarina, slatkiša i testa.

    Jedite hranu bogatu omega-3 masnim kiselinama - ulje od lanenog semena i soje.Takođe, svojoj ishrani dodajte orašasto voće, ribu i jaja.

    Ograničite unos natrijuma (soli) - višak natrijuma u organizmu povišava krvni pritisak i otežava rad srca, tako da je korišćenje manje količine soli od one na koju ste navikli blagotvorno za srce. Da bi jelo imalo dodatnu dimenziju, koristite začinske biljke, a ne so.

     1311
  • Ulje origana - neverovatan lek

    Ulje origana - neverovatan lek

    Origano je samonikla mediteranska biljka koja važi za jednu od najlekovitijih biljaka sveta.

    Posebno je cenjeno ulje origana koje se dobija od divljih vrsta posebnim procesom destilacije, kako bi se sačuvala sva lekovita svojstva.

    Osim što uništava bakterije, ulje origana ima snažno antivirusno delovanje te efikasno štiti od gripa, prehlade, varičela, zauški i ospica.

    Antigljivična svojstva ulja origana sprečavaju tvrdokorne infekcije poput kandidijaze, gljivica na noktima i temenu te atletsko stopalo.

    Britanski naučnici su u istraživanjima potvrdili da je ulje origana učinkovito protiv 25 različitih bakterija.

    Ulje origana ima moć neutralisanja otrovnih ugriza, poput pčelinjih, zmijskih i paukovih, a takođe je korisno i za sprečavanje infekcija, smanjivanje upala i bolova od ubodnih rana.

    U većini prodavnica zdrave hrane sada se može nabaviti ulje divljeg origana. Obično se koristi razređeno u maslinovom ulju ili nekom voćnom soku, a spolja tako što se maže na inficirana mesta na koži.

     654
  • Bitka putera - šta je zdravije, badem ili kikiriki?

    Bitka putera - šta je zdravije, badem ili kikiriki?

    U poslednjih nekoliko godina puter od badema preuzeo je primat kao najzdraviji puter. Međutim, on nije jeftin (često košta i duplo više nego kikiriki).

    Kada govorimo o ugljenim hidratima, mastima i proteinima puter od kikirikija i puter od badema su gotovo identični. Trideset grama putera sadrži oko 200 kalorija i 7 grama proteina i dosta zdravih masti.

    Kada, pak, govorimo o mikronutrijentima, tu već počinju da se vide razlike. Badem ima više magnezijuma i vitamina E. Magnezijum je važan za zdravlje kostiju i centralni nervni sistem, a vitamin E je moćan antioksidant koji se ne može naći u mnogim vrstama hrane. Badem takođe ima više kalcijuma i gvožđa od kikirikija.

    Kikiriki može da izazove nadimanje, jer je tehnički mahunarka, a ne orašasto voće, dok badem brže i efikasnije može da zasiti, tako da je bolji izbor za ljude koji žele da oslabe.

    Dakle, pobednik je jasan, ako možete da birate, posegnite za puterom od badema.

     2541
  • Ishrana prema krvnim grupama: Krvna grupa B

    Ishrana prema krvnim grupama: Krvna grupa B

    Ljudi koji pripadaju B krvnoj grupi lakše se prilagođavaju novim klimatskim uslovima. Nekonvencionalni, a opušteni i individualni su njihove najkarakterističnije osobine.

    Osobine:

    -Generalno gledano, smatraju se tolerantnim na mlečne proizvode.

    -Imaju jak imuni sistem.

    Predlaže se uključenje veće doze proteina u ishranu. Izbegavajte šećerne napitke, a u ishranu uključite više pasulja, oraha, jaja, ribe i jagnjetine.

     417
Lak način za ispeći meso. 
Hranjiv i jednostavan. 
Nešto što svi vole - palačinke. 
Deca ih obožavaju, a i starija deca! 
Strana 9 od 1274