• Cimet

    Cimet

    Gotovo da ne postoji domaćica koja nije makar jednom svoje domaće kolače, kekse i slatka peciva začinila popularnim i široko rasprostranjenim cimetom. Iako postoji preko sto vrsta ovog začina, najčešće se koriste cejlonski cimet koji ima nežniju, blagu aromu i prodaje se u obliku štapića, i mleveni kasija cimet koji je nešto jačeg ukusa. Savršeno ide uz pečene jabuke, kompot, pilav, kuvano vino, a i nezaobilazan je deo raznih pikantnih azijskih i arapskih jela. Izuzetno je bogat vitaminima, snižava nivo masti i lošeg holesterola, uništava gljivice, a posebnu blagodet po zdravlje čini u kombinaciji sa medom.

     5891
  • Kako crna čokolada utiče na zdravlje?

    Kako crna čokolada utiče na zdravlje?

    Crna čokolada je gotovo najpopularniji sastojak brojnih slatkiša na svetu, ne samo zbog prijatnog mirisa i ukusa već se pokazala veoma korisnom i za fizičko i za emocionalno zdravlje. Bogata je antioksidansima pa je odgovorna za sprečavanje nagomilavanja slobodnih radikala. Povećava nivo energije, pa utiče i na bolju koncentraciju. Ukoliko ste loše volje, pojedite tablu crne čokolade jer sadrži anandamidom koji je odgovoran za osećaj blagostanja. Stimuliše proizvodnju serotonina i pomoći će vam da se opustite. Visok nivo magnezijuma pomaže popravci DNK i izgradnji novih ćelija. Crna čokolada je idealna u borbi protiv zatvora. Sadržaj cinka može regulisati anemiju. Teobromin, komponenta tamne čokolade, može pomoći u suzbijanju hroničnog kašlja usled prehlade. Visok nivo fosfora i kalcijuma jača mišiće i kosti, a može sprečiti probleme sa visokim holesterolom, osteoporozom i brojnim drugim hroničnim problemima.

     1333
  • Trikovi za bolju organizaciju prostora u frižideru

    Trikovi za bolju organizaciju prostora u frižideru

    Ne zaboravite: police u frižideru su podesive! Možda je isuviše očigledno, ali započnite organizaciju frižidera tako što ćete podesiti police prema svakodnevnim potrebama. Možete biti iznenađeni koliko ćete dobiti na prostoru zahvaljujući prilagođavanju podesivih polica.

    Koristite marker za označavanje stavki sa lako čitljivim datumima isteka roka.

    Nakon pažljive procene, vreme je da sve namirnice sortirate tako da ne zauzimaju nepotreban prostor.

    Sve vrste namirnica moraju biti pravilno skladištene. Kupujte posude koje će vam pomoći u sortiranju. Držite ih na najpristupačnijim delovima i obavezno obeležite – kako biste izbegli gubljenje vremena u preturanju i potrazi za onim što vam je potrebno.

    Za povrće i voće koristite košare kao prostor za njihovo odlaganje gde će ujedno biti zaštićeni od prevremenog truljenja.

    Da biste osigurali svežinu hrane – sve ima svoje mesto. Pokušajte da ne preopterećujete prostor jer to može uticati na rok trajanja određenih namirnica. Najbolje je, recimo, mleko držati na nekoj stabilnoj polici, a ne u vratima jer ostaje na konzistentnoj temperaturi.

     1530
  • 4 recepta za doručak bogat proteinom

    4 recepta za doručak bogat proteinom

    1. U poređenju sa tipičnim sendvičima, ova verzija ima skoro 40 odsto više proteina i 50 odsto više zasićenih masti. Za pripremu, skuvajte jaje i na tost hleb nanesite pola šolje niskomasnog sira, a na vrh dodajte pripremljeno jaje. Kalorije: 303, protein: 35 g

    2. Čia semenke sadrže mnoštvo omega-3 masnih kiselina i vlakana. Za ovaj jednostavan recept ukombinujte ¾ šolje niskomasnog grčkog jogurta i dve kašičice čia semenki. Kalorije: 226, protein: 22 g

    3. Kombinovanjem ¾ šolje žitarica sa ¾ šolje neutralnog grčkog jogurta i 10 badema dobićete obrok od 303 kalorije i 24 g proteina.

    4. Iseckajte tri kivija i pomešajte sa šoljom grčkog jogurta, a na vrh dodajte kašičicu čia semenki i rezultat je obrok od 276 kalorija i 25 g proteina.

     2269
  • Prednosti sirovog mleka

    Prednosti sirovog mleka

    Sirovo mleko je nepasterizovano. Zagovornici tvrde da upravo proces pasterizacije utiče na gubitak brojnih sastojaka koji mogu povoljno uticati na zdravlje organizma. Toplota menja i degradira neke od hranljivih sastojaka koji se prirodno nalaze u mleku. U pasterizovanom mleku, tiamin, riboflavin i vitamini C, E i B-12 nalaze se u tragovima. Sirovo mleko je bogato mikroorganizmima. Tokom pasterizacije, mleko se zagreva do dovoljno visoke temperature kako bi se ubili štetni mikroorganizmi koji mogu biti prisutni. Procenjuje se da oko nula do šest odsto sirvog kravljeg mleka sadrži jednu ili više štetnih bakterija. Međutim, pasterizacijom se uništavaju i bakterije koje mogu biti od velike koristi jer pomažu varenju laktoze u mleku.

    Nekoliko epidemioloških studija objavljenih 2014. godine, istaklo je da konzumiranje sirovog mleka tokom ranog detinjstva može smanjiti rizik za razvoj astme, alergijskog rinitisa, alergije na polen... Premda još nije utvrđeno koje su komponente sirovog mleka odgovorne za ovaj „zaštitni efekat“, istraživači pominju mlečnu mast ili proteine surutke kao potencijalne „krivce“.

    Bakterije mlečne kiseline u sirovom mleku mogu učiniti sirovo mleko lakše svarljivim, za one koji su netolerantni na laktozu.

     2431
Preukusan kremasti desert u čaši.
Osvežavajući letnji kolač.
Tradicionalno britansko jelo spremljeno sa kobasicom umesto sa mlevenim mesom - brzo i jednostavno.
Puter kifle sa čokoladnim kremom, mekano i ukusno.
Čokoladni mafini od gotove smeše sa dodatkom brusnice, badema, pomorandžine kore i šlag krema od čokolade.
Strana 9 od 1723