• Uvin čaj u borbi protiv urinarnih infekcija

    Uvin čaj u borbi protiv urinarnih infekcija

    Uva je niskorastuća, grmolika biljka. Naraste u visinu do 30 centimetara. Stabljika je tamno smedja ili tamno crvena kod mladjih lastara. Listovi su mali, sjajni, tamno zeleni i kožasti. Oblik lista je ovalan na vrhu, a ide u konus ka osnovi. Interesantno je da je uva zimzelena biljka. Cveta od aprila do juna meseca.

    Najbolje rezultete pokazuje kod lečenja upale mokraćnih puteva i bubrega. Uopšteno se koristi za čišćenje urinarnog trakta od bakterija.

    Da bi dejstvo čaja bilo efikasnije stručnjaci savetuju da se uzme malo sode bikarbone, jer čaj deluje efikasno u alkalnoj sredini. Ova biljka, naime, sadrži sastojke koji mogu da nadraže želudac, ali soda sprečava da se rastvaraju u želucu, pa uva ne može da ga nadraži.

    Sadrži i tanin, adstringentno sredstvo korisno u lečenju rana, i alantoin koji smiruje tkiva i ubrzava zarastanje.

    Uvin čaj nije preporučljiv za decu mlađu od 12 godina i za dojilje i trudnice jer može da podstakne kontrakcije materice.

    Pri pripremi čaja od uve (medveđe grožđe) potrebno je list zdrobiti i duže kuvati. List uve treba čuvati ceo.

     1056
  • Šta se dešava ukoliko unosite više proteina nego što je potrebno?

    Šta se dešava ukoliko unosite više proteina nego što je potrebno?

    Dnevni unos proteina koji se preporučuje iznosi 0,8g po kilogramu telesne težine. Ipak, ovaj broj varira u zavisnosti od starosti, pola i nivoa fizičke aktivnosti. Dijete sa visokim sadržajem proteina ponekad se smatraju brzim metodama gubitka težine i preporučuju se sportistima za bržu izgradnju mišića. Unos velike količine proteina može ostaviti trajne posledice.

    Kada konzumirate protein, on se kroz vaše telo probija kao i svaka druga hrana. Digestija enzima počinje u želucu i nastavlja se u tankom crevu gde se razlaže na aminokiseline. One se dalje apsorbuju kroz zid tankog creva i prenose krvlju kroz telo. Kada od proteina nastanu aminokiseline, ketoni se puštaju u vaš sistem. Ketone obezbeđuju bubrezi. Konzumiranje hrane sa visokim sadržajem proteina znači i povećanu aktivnost bubrega. Proteini koji se dobijaju od životinjskih proizvoda su izvori zasićenih masti što je u bliskoj vezi sa porastom holesterola i potencijalnim srčanim problemima.

     653
  • Tri načina da otopite maslac brzo i lako

    Tri načina da otopite maslac brzo i lako

    1. Isecite maslac na sitne komade. Sitni komadići omekšavaju brže, naročito ako su postavljeni u blizini pećnice.

    2. Napunite čašu toplom vodom i ostavite da odstoji nekoliko minuta. Izbacite vodu i poklopite maslac čašom. Otopiće se za samo nekoliko minuta!

    3. U mikrotalasnoj pećnici za 10 do 20 sekundi možete otopiti maslac, iako ovaj način nije uvek najbolje rešenje.

     1211
  • Pasulj

    Pasulj

    Pasulj (lat. Phaseoli legument) je definitivno najpopularnije mahunasto povrće poreklom iz Južne Amerike koje se u domaćoj kuhinji često kuva sa dodatkom ukusnog mesa kao što je slanina, rebarce, kolenica ili kobasica.

    Veličina zrna pasulja varira zavisno od vrste, a najpoznatiji su pasulj tetovac, trešnjevac, rozalija, egzotični azuki pasulj (krupna zrna), potom galeb i panonski gradištanac (srednje zrno) i najsitnija pasuljica. Najčešće je bele, žućkaste i crvene boje.

    Pasulj je, baš kao i svo ostalo mahunasto povrće, izuzetno hranljiv i bogat proteinima i aminokiselinama. Takođe, sadrži i minerale kao što su fosfor, gvožđe, kalijum i kalcijum, kao i folnu kiselinu zbog čega se posebno preporučuje trudnicama.

    Što se tiče pripreme, pasulj obavezno treba pre kuvanja ostaviti da odstoji u vodi što duže, minimum šest sati. Teško je svarljiv, pa ako imate osetljiva creva možete tokom kuvanja odstraniti ljusku koja i jeste uzrok teže svarljivosti pasulja. Ako ipak ostavite ljusku, nemojte je soliti sve do kraja kuvanja da se ne bi dodatno stvrdnula, ili dodajte začine kao što su kim, đumbir, nana i beli luk kako bi ste sprečili nadimanje stomaka posle jela.

     1676
  • Da li je zdraviji beli ili slatki krompir?

    Da li je zdraviji beli ili slatki krompir?

    Slatki i beli krompir su raznovrsno korenasto povrće koje pomažu zadovoljavanju dnevnih potreba kada je reč o iskrani. Pružaju energiju i ugljene hidrate, osnovna dijetetska vlakna, vitamine i minerale.

    Pečeni beli ili slatki krompir sadrže između 120 i 130 kalorija koje pružaju energiju, a samim tim i podstiču svakodnevne aktivnosti. Snižavaju holesterol i imaju manje od 1 g masti. Utiču na nivo šećera u krvi, pa vodite računa ukoliko imate dijabetes.

    Obezbeđuju dovoljne količine vitamina C, niacina, folne kiseline, tiamina i vitamina B6. Slatki krompir daje nešto više dnevne vrednosti vitamina A, u odnosu na beli koji ga ne sadrži.

    Pružaju istovetne količine gvožđa, magnezijuma, kalijuma, fosfora i mangana.

     877
Brzo i ukusno.
Lako se prave.
Jednostavna i ukusna .
Strana 9 od 1394