• Izlečite čmičak brzo i lako

    Izlečite čmičak brzo i lako

    Čmičak je izazvan otokom lojne žlezde izazvane bakterijama. Oko je tada osetljivo na dodir, kao i svetlost. Srećom, postoje prirodni lekovi koji mogu ubrzati proces vašeg oporavka i ukloniti sve neprijatnosti.

    Vruće obloge smanjuju upalu, ublažavaju svrab i smanjuju iritaciju uzrokovanu infekcijom. Navlažite čistu krpu toplom vodom, stavite na obolelo područje i držite 10 minuta. Ponavljajte istu proceduru tri ili četiri puta dnevno.

    Peršun ubrzava zarastanje i nestanak čmička. Anti-inflamatorna svojstva peršuna smanjuju otok i kontrolišu sve nastale iritacije. Pored toga, peršun deluje kao sredstvo za prečišćavanje spoljašnjeg područja očiju i pomaže uklanjanju nečistoća koje mogu stvoriti infekcije.

    Kesice čaja od kamilice direktno stavite na obolelo mesto. Ukloniće sve bakterije i smanjiće otok.

    Krastavci su bogati vodom, antioksidantima i anti-inflamatornim svojstvima koje pomažu izlečenju čmička. Kolutove krastavca držite do 5 minuta na očima, proces ponovite do pet puta dnevno.

    Neven ublažava sve simptome izazvane upalom lojnih žleza kapka. Sprečava bol, svrab, crvenilo i otok. U šolju ključale vode dodajte neven, ostavite da odstoji. Kada dostigne odgovarajuću temperaturu koristite ga tri puta dnevno kao obloge.

     2329
  • Zašto su drvene varjače bolje?

    Zašto su drvene varjače bolje?

    Varjače su nezaobilazna kuhinjska pomagala svih domaćica i kuvara. Glavni kriterijumi koji utiču i na njihove funkcije su materijal i oblik. Najbolji izbor je uvek drvo bukve, javora, masline ili čak bambusa. Uvek odaberite "tvrđe" drvo jer mekše varjače mogu upiti ulje i sokove namirnica. Jedan od razloga zbog koga je drvena varjača bolji izbor - ukoliko je ostavite u toploj posudi duže vreme, ostaće hladna. Posebno su zgodne ukoliko želite da izbegnete "lepljenje" namirnica za dno. Ukoliko ih koristite za mešanje kiselih sastojaka, metalne varjače mogu uticati na ukus hrane, kao i njenu boju. Perite varjače odmah nakon upotrebe i sušite ih odmah, bez odlaganja sa ostalim posuđem. Takođe, ekstremna toplota može isušiti drvo zbog čega varjače lako pucaju. Ostaci hrane mogu da se zavuku u pukotine, tako da broj bakterija može da naraste, stoga temeljno isperite varjaču nakon svake upotrebe.

     2336
  • Ko kaže da se ne treba igrati sa hranom?

    Ko kaže da se ne treba igrati sa hranom?

    Zamislite da ste sposobni da napravite ovakav sendvič! Deca bi bila oduševljena, a i sami biste uživali u svom umetničkom delu.

    Ove neverovatne kreacije delo su Ide Skivenes, izvanredno talentovane umetnice koja je ove fotografije objavila na svom Instragram profilu (@Idafrosk). Tamo možete naći još mnogo zanimljivih i inspirativnih fotografija.

     1224
  • Najčešće greške u ishrani

    Najčešće greške u ishrani

    Ljudi se obično izgube u pojedinačnim sitnicama u vezi sa zdravom ishranom, ignorišući rešenje krupnijih problema. U nastavku sledi zaokružen prikaz najčešćih grešaka u ishrani.

    Nedovoljno kuvanih obroka - tri četvrtine obroka treba da bude kuvano, dok tek jedna četvrtina treba da odlazi na brzu i nezdravu hranu (idealno i manje).

    Preskakanje obroka - za optimalnu energiju, normalan metabolizam, optimalan nivo šećera u krvi i da bi se sprečili napadi gladi, potrebno je jesti na svaka 3 do 4 sata.

    Nedovoljno povrća na tanjiru - povrće treba da bude osnova ishrane i da biste održali zdraviji organizam, nemojte to zaboravljati.

    Menjanje navika u ishrani vikendom - ljudi obično nemaju problem sa održavanjem određenog režima ishrane kada im je ustaljen raspored, ali kada dođe vikend drugačija je priča u pitanju. Više slobodnog vremena, više izlazaka, alkohola i sl. utiče na zdravlje. Bilo bi dobro održavati uravnotežen raspored konstantno.

    Obraćanje pažnje na ono što jedete - jedete stojeći, u kolima, ispred televizora? Tako ne primetite ni koliko ste pojeli, a ni kvalitet te hrane, tako da u njoj čak i ne uživate. Potrebno vam je bar 15 minuta za obrok i postarajte se da za to napravite vremena u danu.

    Manjak masti u ishrani - one su neophodne za pravilno funkcionisanje organizma, a ako pametno izaberete, možete u svoju ishranu uvrstiti zdrave vrste masti.

    Preskačete doručak - uravnotežen doručak koji uključuje ugljene hidrate, proteine i zdrave masti pomaže u kontroli apetita, kontrolisanju šećera u krvi, i istraživanja pokazuju da pomaže u kontrolisanju težine. Nemojte ga preskakati!

    Prevelike porcije - nije bitno samo šta jedete, već i koliko. Često ni ne primetimo pravu veličinu porcije. Prema autoru Brajanu Vansinku, većina ljudi može smanji porciju i za 20% i da to ni ne primeti.

     2490
  • Paradoks modernog vremena

    Paradoks modernog vremena

    Potrošačko društvo nam polako dolazi glave. Žurimo jurimo a često ni sami ne znamo kuda. Ovaj tekst primećen je na Facebook-u a napisao ga je američki stend-ap (stand-up) komičar Džordž Karlin nakon smrti svoje supruge.

    Paradoks našeg vremena je da imamo veće zgrade,
    ali kraće živce; šire puteve, ali uže vidike;
    trošimo više, a imamo manje;
    kupujemo više - uživamo manje;

    Imamo veće kuće, a manje porodice;
    više udobnosti, a manje vremena;
    imamo više diploma, ali manje razuma;
    više znanja, a manje rasuđivanja;
    više stručnjaka, a još više problema;
    više znanja u medicini, a sve manje zdravlja.

    Pijemo previše, pušimo previše, trošimo nepromišljeno,
    smejemo se premalo, vozimo prebrzo, olako se ljutimo,
    prekasno ležemo, ustajemo umorni, čitamo nedovoljno,
    gledamo TV suviše. Molimo se retko.
    Uvećali smo naše posede, ali smo umanjili naše vrednosti.
    Previše pričamo, premalo volimo, prečesto mrzimo.
    Naučili smo kako da preživljavamo, ali ne i kako da živimo.
    Dodajemo godine životu, ali ne i život godinama.
    Putovali smo na mesec, a problem nam je otići preko ulice i
    upoznati novog suseda. Zagospodarili smo spoljašnjim prostorom,
    ali ne i unutrašnjim. Napravili smo velike, ali ne i bolje stvari.
    Očistili smo vazduh, a zagadili dušu.
    Razbili smo atom, ali ne i naše predrasude.
    Pišemo više, ali učimo manje. Planiramo više, ali postižemo manje.
    Naučili smo da žurimo, ali ne i da čekamo. Imamo višu zaradu, ali i niži moral.
    Imamo sve više hrane, a sve smo više nezahvalni.
    Gradimo jače kompjutere sa većom memorijom,
    ali mi razgovaramo sve manje i manje. Težimo više kvantitetu,
    a zaboravljamo na kvalitet.

    Ovo su vremena brze prehrane i spore probave;
    velikih ljudi, a malih karaktera; brzih zarada i površnih odnosa.
    Ovo je vreme mira u svijetu, a rata u kući.
    Vreme mnogo dokolice, a malo uživanja.
    Vreme raznovrsne hrane i loše ishrane.

    Sve je manje finansijskih problema u braku, a sve više razvoda;
    sve je više luksuznijih kuća, ali i podeljenih domova;
    ovo su dani brzih putovanja, oskudne odeće i niskog morala;
    sve debljih ljudi, i tableta koje mogu sve - da te oraspolože, otupe ili ubiju.

    ZAPAMTITE! Provedite što više vremena s vašim voljenima, jer oni neće biti večno pored vas. Recite poneku ljubaznu reč onome ko vas odozdo gleda sa strahopoštovanjem, jer će ta mala osoba uskoro odrasti i otići. Setite se da date topao zagrljaj onome kraj vas, jer je to jedino blago koje možete dati svojim srcem, a ne košta vas ništa. Setite se da kažete "Volim te" vašem partneru i vašim voljenima, no najviše od svega iskreno mislite tako. Poljubac i zagrljaj će izlečiti svaku povredu ako dolaze duboko iz srca. Setite se da se držite za ruke i cenite trenutke kada ste zajedno, jer jednoga dana te osobe neće biti tu. Nađite vremena da volite, nađite vremena da razgovarate, i nađite vremena da podelite vaše dragocene misli sa drugima.

    Smejte se često, dugo i iskreno. Smejte se dok ne izgubite dah. Suze se događaju. Izdržite, odbolujte, preživite. Recite ljudima koje volite da ih volite, u svakoj prilici, jer život se ne meri brojem udisaja koje udahnemo, nego trenucima koji nam oduzmu dah. -

    Džordž Karlin

     2122
Kad zafali vremena ovo je varijanta za brzi pasulj. Ukus je odličan!
Slojeviti desert u čaši.
Napravite koktel posluženje.
Dobro poznati sataraš.
Iznenadite i sebe i druge.
Strana 9 od 1458