• Četiri neistinita mita o fitnesu i ishrani

    Četiri neistinita mita o fitnesu i ishrani

    Bilo da ste neke informacije pročitali na popularnom sajtu ili ste ih čuli od prijatelja, budite skeptični. Mnogi od tih mitova su se proširili, iako za njih ne postoje verodostojni dokazi. U ovom tekstu bavićemo se mitovima koji su se ispostavili netačnim.

    • Ulje podmazuje zglobove - ulje možda i "podmazuje" zglobove, ali ne onako kako ste mislili. Postoje studije koje dokazuju da omega-3 masne kiseline, koje se mogu naći u lososu, orahu ili lanenom semenu, mogu ublažiti bolove u zglobovima. Međutim, one ne deluju na same zglobove, već ublažavaju upalne procese i time ublažava bolove.
    • Mišići se mogu pretvoriti u salo - mišićno tkivo je potpuno drugačije od sala po strukturi, tako da se ne mogu transformisati jedno u drugo. Ako prestanete sa vežbanjem i počnete više da jedete, mišićna masa će vam se smanjiti, ali se neće pretvoriti u salo.
    • Neke namirnice imaju negativne kalorije - ako nešto zvuči predobro da bi bilo istinito, verovatno i nije istinito. "Negativne kalorije" super zvuče, ali ne postoje. Taj mit potiče od ideje da se tokom varenja nekih namirnica sagoreva više kalorija nego što su one sadržale. Nažalost, prilikom varenja troši se od 10 do 20% kalorija koje ste uneli, tako da čak i kada biste pojeli štapić celera, koji ima 7 kalorija, i dalje bi vam u telo dospelo nešto više od 5.
    • Sveže voće i povrće je uvek bolje od zamrznutog - zamrznuto povrće i voće ima isto toliko, ako ne i više hranljivih materija kao i sveže. Zamrznute biljke se zamrzavaju u roku od nekoliko sati od branja, čime se sprečava gubitak vitamina i minerala, koji se potom hladnoćom čuva, dok se sveže voće i povrće ne troši odmah uvek i stajanjem gubi ključne hranljive supstance.
     1474
  • Zašto je zdravo jesti voće za doručak?

    Zašto je zdravo jesti voće za doručak?

    Šta obično doručkujete? Šolja kafe? Ili napuštate kuću bez obroka? Ako je to slučaj, verovatno se osećate prilično umorno do sredine jutra, bez energije koja vam je potrebna tokom dana. Slab doručak ili njegovo ignorisanje su dve vrlo loše navike na koje su mnogi ljudi prisiljeni zbog nedostatka vremena.

    Da li ste probali da doručkujete voće? Ova opcija nije korisna samo za žene već i za starije muškarce i decu. Sigurni smo da jabuka, banana ili grožđe ne zvuče toliko primamljivo kao šolja kafe sa čokoladnim pecivom. Bez obzira na to, druga kombinacija vam ipak ne pruža hranljive materije već samo kalorije. Samo pola sata nakon obroka osetili biste glad. Zapamtite, vašem mozgu treba oko 20 odsto ukupne energije koju koristite tokom celog dana, a glukoza je esencijalno gorivo za mnoge najosnovnije funkcije. Voće je bogato vodom, vlaknima, vitaminima i mineralima što će vam pomoći da ostanete hidrirani tokom celog dana. Zapamtite da voću morate dodati i proteine ili ugljene hidrate poput onih koji se nalaze u žitaricama. Na taj način vaša ishrana biće uravnotežena, a prvi i najvažniji obrok – zdrav!

     2795
  • Nezasluženo loša reputacija krompira

    Nezasluženo loša reputacija krompira

    Jadni krompir, bije ga loš glas, a ovo povrće koje se lako i jeftino proizvodi bio je osnova ishrane milionima ljudi vekovima.

    Krompir je krcat vlaknima, hranljivim sastojcima i ugljenim hidratima. Zbog velikog udela ugljenih hidrata, krompir nije preterano popularan među ljudima koji su na dijeti. Međutim, umerena konzumacija ugljenih hidrata neće vam smetati, posebno kada su u pitanju kompleksni ugljeni hidrati, kao u krompiru.

    Ovo povrće pripada istoj porodici kao patlidžan, paprika i paradajz, a postoji oko 100 jestivih varijeteta.
    Krompir se može pripremati na milion načina - što zavisi od vrste kojoj pripadaju. Npr. crveni krompir ima manje skroba, kremastiju strukturu i nešto je slađi, a najčešće se peče u rerni ili prži. Beli krompir odličan je izbor za pire i za salatu od krompira. Slatki krompir je botanički različit od prve dve navedene vrste, a boja mu varira od bele, preko narandžaste, do ljubičaste. Ova vrsta postala je popularna u poslednjih nekoliko godina, ne samo zbog veoma primamljivog ukusa, već i zbog visokog procenta beta karotena i vitamina A i C.
    Krompir je dobar izvor vitamina A i B6, minerala bakra, kalijuma i mangana, kao i vlakana (mada se ona u većini slučajeva nalaze u ljusci).

     1605
  • Ishrana i navike koje se proporučuju ako patite od aritmija

    Ishrana i navike koje se proporučuju ako patite od aritmija

    Veliki broj ljudi pogođen je atrijalnim fibrilacijama, pa je svakako dobro znati šta je dobro uzimati kao hranu u tom slučaju. Ako ste deo ove grupe ljudi sa dijagnozom ove vrste aritmije, možda ćete imati veliki broj sumnji u vezi sa svojom bolešću, kao što je, šta to treba da jedete ako imate aritmiju. Stoga, u ovom članku želimo da vas približimo jednoj od tema koja na koju se najviše postavlja pitanje: kojoj vrsti ishrane treba da se pridržavate kada patite od aritmije i, preciznije, atrijalne fibrilacije?

    A priori, ne postoji posebna dijeta za osobe sa atrijalnom fibrilacijom. U osnovi, za ovu vrstu aritmije preporučljivo je pratiti ishranu zdravu za srce. Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da poboljšate svoje navike u ishrani.

    Zasićene masti

    Preporučljivo je svesti na minimum unos hrane koja sadrži visok nivo zasićenih i/ili trans masti. Ova vrsta masti doprinosi povećanju nivoa holesterola koji, u visokim nivoima, pomaže nastanku srčanih bolesti i začepljuje arterije izazivajući promenu krvnog pritiska, pa ih izbegavajte ako imate srčanu aritmiju.

    Iz tog razloga je neophodno smanjiti nivo holesterola u našem telu, odnosno u krvi. Da biste to uradili, potrebno je da unesete neke promene u vaše prehrambene navike i da namirnice koje obično konzumirate redovno (punomasni mlečni proizvodi, puter ili masno meso) zamenite zdravijim (manje masne mlečne proizvode, devičansko maslinovo ulje ili nemasno meso). Pored toga, preporučljivo je izbegavati brzu hranu, industrijska peciva i kobasice.

    Sve ovo, u kombinaciji sa umerenim svakodnevnim vežbanjem, učiniće da vaš holesterol stavite pod kontrolu i, pre svega, sprečiće da se vaša bolest pogorša.

    So

    Još jedan osnovni sastojak koji često koristimo je so. Uverite se da hrana koju jedete ima malo natrijuma, jer zloupotreba ove supstance u našoj ishrani može dovesti do povećanja krvnog pritiska i srčane frekvencije, što dovodi do epizode ​​atrijalne fibrilacije. Začinjavanje jela određenim začinima može biti rešenje za smanjenje upotrebe soli.

    Pića

    Konačno, trebalo bi da unos pića kao što su kafa, čaj, alkohol, energetska pića i bezalkoholna pića sa kofeinom smanjite na minimum. Nema direktnih indicija da kofein utiče na atrijalnu fibrilaciju, ali su to ekscitatorna pića koja mogu izazvati promene u našem otkucaju srca i krvnom pritisku, favorizujući pojavu epizode ​​fibrilacije.

    Hrana sa vitaminom K

    Ako ste na terapiji antikoagulansima, morate kontrolisati količinu hrane bogate vitaminom K koju konzumirate. Višak ove vrste vitamina može uticati na efikasnost antikoagulansa, smanjujući ga. Vitamin K možemo pronaći posebno u tamno žutom povrću ili zelenom lisnatom povrću.

    Hrana koju treba da uključimo u svoju ishranu

    Postoje različite namirnice koje doprinose poboljšanju našeg zdravlja i zato preporučujemo da ih uključite u ishranu.

    Plava riba
    Ova vrsta ribe sadrži veliku količinu Omega 3 masnih kiselina. Neki primeri su inćuni, sardine, sabljarka i losos. Preporučljivo je da je konzumirate najmanje 3 puta nedeljno.

    Orašasti plodovi – orasi, bademi...
    Ove namirnice su bogate magnezijumom i bolje ih je uzimati sirove.

    Žitarice i derivati kao što su hleb, testenina ili pirinač (puna pšenica ako je moguće)
    Ove namirnice ne sadrže velike količine vitamina K i poželjno ih je jesti 2 do 3 puta nedeljno.

    Mahunarke
    Povećana konzumacija mahunarki je korisna za naše zdravlje, jer nedostatak istih u našem organizmu može da nosi rizik od aritmija.

    Voće
    Veoma je korisno jesti između 3 i 5 komada voća dnevno.

    Promenite navike u kuhinji

    Ne samo da je važno da jedemo zdravu hranu, već moramo da vodimo računa i o načinu na koji ih kuvamo kako ne bi izgubili svoja osnovna svojstva. Najefikasniji načini da jela koja pripremamo budu zdrava su pripremanje u rerni, na roštilju ili na pari.

    Kupovina namirnica

    Kada kupujete, pažljivo pogledajte etikete proizvoda koje kupujete. Važno je da prehrambeni proizvodi imaju malo zasićenih masti i natrijuma. Uz to, svakako treba izbegavati kupovinu industrijskog peciva punog šećera i rafinisanih ulja od palmine masti.

    Zaključak: Ukratko, usvajanje dobrih navika u ishrani i zdravog načina života uz redovno vežbanje će doprineti povećanju kvaliteta vašeg života. Ovo, zajedno sa redovnim medicinskim praćenjem, smanjiće vaše šanse da patite od atrijalne fibrilacije.

     

     164
  • Beli luk - afrodizijak ili ne?

    Beli luk - afrodizijak ili ne?

    Beli luk, najviše zahvaljujući svom snažnom mirisu, ne deluje kao očigledan izbor kada govorimo o afrodizijacima. Međutim, on ima dugu istoriju u ovom svojstvu. U Talmudu se mogu naći pasusi koji govore o tome kako beli luk treba jesti petkom, jer je petak tradicionalno bio dan kada su parovi ispunjavali svoje bračne dužnosti.

    Beli luk ima nekoliko svojstava koja povoljno utiču na seksualni život. On smanjuje apetit, poboljšava celokupno stanje organizma, opušta, poboljšava proizvodnju spermatozoida, a ne škodi ni to što se veruje da ubija parazite prisutne u telu. Stari spisi takođe tvrde da pomaže pri prevazilaženju ljubomore i da zbližava ljude.

    Sa druge strane, postoje kulture koje nisu preterani ljubitelji ove biljke. Postoji muslimanska legenda koja kaže da su beli i crni luk biljke nastale tamo gde je đavo poslednje kročio pri napuštanju Edena. U Indiji, beli luk je na listi hrane koja ne priliči višim kastama, a stari Grci i Rimljani su se grozili snažnog mirisa belog luka.

     2788
Ručak za gurmane...
Zdrave pljeskavice od povrća...
Dekorativno, a brzo uz brojne mogućnosti modifikacije...
Čokoladna, kremasta,...
Kremast, sočan osvežavajuć kolač...
Strana 9 od 1485