• Ljubomir Stanišić

    Ljubomir Stanišić

    Ljubomir Stanišić, rođen u Sarajevu 1978 svoje početke u svetu kulinarstva započeo je u Beogradu 1995 godine.

    Završio je Hemijsko-prehrambeno tehnološku školu gde je završio kurs za pekara i internacionalnu kuhinju. Nakon toga seli se za Portugal gde je otvorio svoj prvi restoran "100 Maneiras" što znači "na sto načina" otvorio je 2004 godine u Kaškaišu. Nakon pet godina restoran je preselio u Lisabon gde trenutno ima tri restorana. Dobio je prestižne nagrade "Gourmand World Cookbook Awards" i "Academia Internacional De Gastronomia 2011". Bio je deo žirija portugalskog Masterchef-a. Prema svojoj drugoj knjizi "Pap Quilinteros" snimio je i kulinarsku emisiju koju možemo da pogledamo 24 Kitchen kanalu.

    Malo više o Ljubomirovim puteštestivijama po Evropi možete pročitati na njegovom blogu http://papakms.com

    A o restoranima ovde: 100Maneiras

     18474
  • Upoznajte sjajnu Anu Roš - šefa kuhinje porodičnog restorana "Hiša Franko" iz Slovenije

    Upoznajte sjajnu Anu Roš - šefa kuhinje porodičnog restorana "Hiša Franko" iz Slovenije

    Ana Roš radi u porodičnom restoranu u Kobaridu, malom gradu u Sloveniji. Restoran su opremili roditelji njenog muža Valtera, koji je pretežno zadužen za vina. Kobarid je okružen planinama, a gleda i na Jadransko more zbog čega su riblji specijaliteti obavezna stavka na meniju restorana. Pored kuvanja, Anino najveće zadovoljstvo su egzotična putovanja zahvaljujući kojima nalazi novu inspiraciju u pripremi svojih specijaliteta.

    Jela su prepoznatljiva po intezivnim ukusima, kombinaciji neobičnih začina i boja. Iako živi i radi u malom mestu opasanom planinama, Ana ima sjajnu reputaciju širom sveta. Učestvovala je na brojnim projektima, kuvala sa velikim zvezdama, bila je gostujući šef kuhinje u restoranu "Grand Fooding" u Njujorku, a imala je i čast da potpuno preuzme kuhinju u restoranu "Hangar 7" u Salzburgu. Njeni počeci u "Hiši Franko" bili su, kako Rosova tvrdi, puni grešaka. Izgubili su većinu gostiju i usledile su finanskijske borbe za opstanak restorana. Odlučila je da putuje kako bi brojna iskustva i novostečeno znanje mogla da primeni u porodičnom restoranu. Skoro 20 godina kasnije, stekla je ugled i oživela domaće prizvode koja je uvrstila u brojna jela, na primer: hmelj ravioli sa mozgom jareta. "Putovanja su uticala na moju radoznalost, što je prouzrokovalo slobodu stvaranja. Što sam bila kreativnija, gosti su bili srećniji", napominje Ana Roš.

    Svesna je da priliv gastronomskih istraživačkih putnika doprinosi turizmu ali i poseti okolnim restoranima. Želi da pokaže najbolje što njena zemlja nudi ali i da oprezno i mudro koristi svoju slavu. "Hiša Franko je naš dom. Nemamo investitore, poslovne partnere, sponzore... Šta god da radimo, radimo na sopstvenu odgovornost i živimo sa tim. " Trebalo bi napomenuti da je Ana Roš napustila studije diplomatije i posvetila se kuvanju zbog porodične tradicije njenog muža. "Možete biti talentovani, ali talenat čini 30 odsto uspeha. Sve se svodi na motivaciju. Mogla sam doživeti neuspeh i kao šef kuhinje i kao roditelj, ali sam našla motivaciju i kreativnost i kao šef i kao roditelj."

     1129
  • Jabuke smanjuju rizik od kardiovaskularnih oboljenja

    Jabuke smanjuju rizik od kardiovaskularnih oboljenja

    Ukoliko pokušavate da snizite krvni pritisak i poboljšate nivo holesterola, jabuke vam u tome mogu pomoći. Rastvorljiva vlakna kao i zdravi šećeri, takođe smanjuju rizik od kardiovaskularnih problema. Održavanje telesne težine je važno za krvni pritisak, a jabuke mogu biti vaš saveznik u postizanju željene figure. Ukoliko redovno jedete jabuke, možete smanjiti rizik od kardiovaskularnih oboljenja i do 22 odsto. Vlakana najviše ima u kori, zato jabuku nemojte ljuštiti. Pomoći će vašem telu da efikasnije apsorbuje holesterol.

     394
  • Rotkvice kao čistači krvi i bubrega

    Rotkvice kao čistači krvi i bubrega

    Rotkvice se koriste kao hrana i lek još od Rimskog carstva. One pripadaju istoj porodici kao kelj, brokoli i kupus.

    Dobrih strana rotkvice ima zaista mnogo - ekstremno nizak broj kalorija, nepostojanje masti, mnogo vlakana, folne kiseline, magnezijuma, kalijuma, bakra, kalcijuma, mangana i vitamina C i B.
    Ne možete pogrešiti sa ovim povrćem, kada se sitno isecka dobra je u salatama, a može se dodati i supama ili paprikašima.

    Ovo povrće se bori protiv raka, a visok procenat vlakana čini ga posebno delotvornim u borbi protiv raka debelog creva. Ako imate problema sa disanjem, rotkvice su prirodan lek za to. Vlakna, vitamini i minerali koji se nalaze u rotkvici pametan su izbor za kardiovaskularno zdravlje. Osim toga, pankreas, bubrezi i jetra se lakše čiste. Povrh svega toga, pomažu u gubljenju težine, jer dugo drže sitost, uprkos tome što sadrže veoma malo kalorija (svega 19 kalorija u porciji).

    Rotkvice jesu male, ali su sasvim sigurno moćne!

     1348
  • Kako na zdrav način kontrolisati glad?

    Kako na zdrav način kontrolisati glad?

    Hrana je jedna od najvećih zadovoljstava, naročito kada pažljivo birate namirnice. Kako na zdrav način kontrolisati glad? Imamo nekoliko saveta za vas.

    Naučite da odredite osećaj istinske gladi i dajte sve od sebe da jedete samo kada ste gladni.

    Pazite na činjenicu da ponekad emocije izazivaju potrebu za hranom. Ukoliko jedete jer ste pod stresom, vodite računa da ne preterate.

    Uživajte u svakom obroku. Nemojte obavljati druge poslove istovremeno.

    Sat vremena nakon jela obratite pažnju na to kako se osećate. Da li ste pod pritiskom, da li imate osećaj nadutosti ili ste prilično letargični? Obratite pažnju na to kako se osećate posle konzumiranja određenih namirnica. Slušajte svoj organizam, od njega možete mnogo toga naučiti.

    Pijte dosta vode.

    U ishranu ubacite što više svežih namirnica. Smanjite konzumiranje prerađene hrane, kao i unos šećera.

     873
Hranjiv i jednostavan. 
Nešto što svi vole - palačinke. 
Deca ih obožavaju, a i starija deca! 
Veoma brzi, prelaki i ukusni sendviči koje svako može napraviti. 
Strana 9 od 1274