• Spanać

    Spanać

    Spanać je jedna od najhranljivijih namirnica. Možete ga naći na pijaci skoro cele godine, ali najbolji je na proleće i jesen. Smanjuje rizik od osteoporoze, srčanih bolesti, raka debelog creva, pomaže protiv stresa. Ima antioksidantsko i antikancerogeno dejstvo, sadrži vitamine A, C, K1, kalcijum i magnezijum.



     18283
  • Amarant

    Amarant

    Amarant (lat. Amarantus retroflexus) je pomalo zapostavljena žitarica poreklom iz Perua, po sastavu najsličnija kinoi. Koristili su je još drevni Asteci, a danas se najviše uzgaja i koristi u Indiji, Meksiku, Rusiji, Nepalu i na Tajlandu.

    U narodu poznata i kao štir, rumenka ili lisičji rep, jedna biljka amaranta može sadržati čak do 60.000 semenki, i iako danas postoji preko 60 vrsti ove žitarice, ubedljivo se najviše koristi crveni amarant.

    Ono šta čini amarant izuzetno zdravom žitaricom jeste to što sadrži duplo više proteina nego na primer beli pirinač, kao i velike količine lizina - retke aminokiseline koja se uglavnom nalazi u mesu, pa se posebno preporučuje vegetarijancima. Amarant ne sadrži gluten, pa je odličan i za sve zastupljeniji bezglutenski režim ishrane.

    Ono što je posebno zanimljivo kod amaranta jeste to što se od njega mogu praviti kokice, a njegovo lišće takođe možete koristiti samleveno kao začin ili ga prosto možete skuvati u varivu. Od amaranta se pravi i izuzetno kvalitetno i skupo ulje, a brašno amaranta je često glavni sastojak mnogih integralnih vrsti hleba i peciva.

     1132
  • Ishrana u skladu sa godinama: šezdesete

    Ishrana u skladu sa godinama: šezdesete

    Nažalost, što ste stariji, veća je verovatnoća da ćete patiti od nekih hroničnih oboljenja. Kardiovaskularne bolesti, visok krvni pritisak, dijabetes, artritis su uobičajena oboljenja u ovoj starosnoj grupi.

    Gubitak pamćenja i depresija postaje sve veći problem kako straimo, stoga bi trebalo unositi hranu bogatu omega 3 i 6 masnim kiselinama jer smanjuju rizik od brojnih oboljenja.

    Više nego ikad neophodno je zaštititi zdravlje creva uz pomoć biljnih vlakana.

    Povećan unos mlečnih proizvoda važan je za zdravlje kostiju.

    Idealna hrana za vas:

    Borovnice: Prepune su antioksidanata i zato odlične za cirkulaciju kao i funkciju mozga.

    Riba: Omega 3 masne kiseline doprinose smanjenju rizika od bolesti srca, kao i depresije.

    Spanać: Jedan od najvećih izvora luteina, antioksidansa koji sprečava oštećenje vida.

    Izbegavajte začinjenu hranu, previše soli može povećati krvni pritisak. Redovno unosite tečnost koja je važna za brojne funkcije vašeg organizma. Izbegavajte hranu bogatu zasićenim i trans mastima koje mogu loše uticati na cirkulaciju.

     695
  • Najzdraviji letnji napici na bazi vode

    Najzdraviji letnji napici na bazi vode

    Đubir i voda - čiste organizam od toksina

    Pažljivo isecite male komadiće đumbira i dodajte u čašu mlake vode.

    Krastavac i voda - utiču na rehidrataciju tela

    Krišku krastavca ubacite u čašu vode. Sačekajte nekoliko minuta da odstoji.

    Menta i voda - korisni za varenje

    Kašičicu mente dodajte u čašu mlake vode.

    Brusnica i voda - hidriraju telo

    Između osam i dvanaest zrna brusnice dodajte u čašu vode i sačekajte da ostoji 30 minuta.

     506
  • Može li pivo oštetiti grlo?

    Može li pivo oštetiti grlo?

    Pod određenim okolnostima pivo može izazvati oštećenje grla. Ukoliko osetite blagi bol prilikom konzumacije piva, obratite se lekaru.

    Takođe, pivo može izazvati pojavu čira na jednjaku, odnosno može oštetiti meko tkivo. Uzrokuje otvorene rane što dovodi do bola i osećaja nelagodnosti.

    Tokom procesa fermentacije stvara se histamin koji po svojoj prirodi u organizmu štiti meka tkiva od infekcija. Ukoliko ste netolerantni na histamin, njegovo prisustvo u pivu može dovesti do upala i iritacija, pri čemu je jedan od glavnih simptoma "knedla" u grlu ili oticanje, pa čak i svrab ili osećaj žarenja.

    Pivo sadrži brojne žitarice pri čemu može izazvati alergijske reakcije onima koji su osetljivi na njih.

     1234
Jogurt, pre upotrebe, držati minimum pola sata na sobnoj temperaturi, nikako ne koristiti čim ga izvadite iz frižidera.
Rashladite se i zasladite ovim ukusnim sladoledom.
Strana 9 od 1265