• Kako sirov med utiče na zdravlje?

    Kako sirov med utiče na zdravlje?

    Med sadrži hranljive sastojke i enzime zbog čega je tokom istorije korišćen kao narodni lek. I danas je veoma popularan lek, a čak se u nekim bolnicama koristi u vidu medicinskog tretmana za rane. Ipak, zdravstvene prednosti sirovog meda su nešto brojnije u odnosu na prerađeni. Grejanje sprečava kristalizaciju, pa tako utiče i na njegovu boju i teksturu. Ipak, mnogi korisni antioksidansi i bakterije uništavaju se u tom procesu. Navešćemo samo neke od osnovnih zdravstvenih prednosti sirovog meda.

    1. Bogat antioksidansima
    Antioksidansi štite ćelije od oštećenja usled delovanja slobodnih radikala koji mogu doprineti razvoju brojnih hroničnih bolesti. Studije pokazuju da polifenoli u medu mogu igrati važnu ulogu u prevenciji bolesti srca.

    2. Antibakterijske i antifungalne osobine
    Sirovi med može eliminisati štetne bakterije i gljivice jer sadrži i antiseptik. Nekoliko bolnica u Evropi koristi isključivo sirov med umesto antibiotika za borbu protiv ozbiljnih bakterijskih infekcija.

    3. Lečenje rana
    Sirov med ubrzava zarastanje rana i siguran je saveznik u borbi protiv upala i infekcija rana.

    4. Sadrži fitonutrijente
    Fitonutrijenti su jedinjenja koja doslovno štite biljke. Na primer, neki mogu privući insekte ili zaštiti biljku od UV zračenja. Odgovorni su i za antioksidativna i antiinflamatorna svojstva sirovog meda. Ukoliko se med preradi, nestaju i fitonutrijenti.

    5. Reguliše probavne probleme
    Sirov med se ponekad koristi i za tretiranje probavnih problema. Dokazano je da je efikasan u lečenju heliko bakterije koja često uzrokuje pojavu čira. Uzimenje jedne do dve kašike meda na prazan stomak umiruje bol i pomaže u procesu zarastanja.

    6. Smiruje bol u grlu
    Med je stari saveznik u borbi protiv bolova u grlu, a često je i sastavni deo lekova za kašalj. Dodajte ga u čaj sa limunom i osetićete rezultate.

    7. Lečenje određenih simptoma alergija
    Istraživanja pokazuju da sirov med može biti efikasan u ublažavanju nekih simptoma povezanih sa određenim vrstama alergija. Pomaže organizmu da postane desenzibilizovan na alergene zahvaljujući polenu.

    8. Izvor energije
    Prirodni je izvor energije zbog velike količine ugljenih hidrata. Fitnes instruktori često predlažu konzumiranje sirovog meda pre svakog vežbanja.

    9. Nega kože
    Sirov med utiče na zadržavanje vlage koja utiče na hidrataciju kože zbog čega je i jedan od glavnih sastojaka u brojnim kozmetičkim proizvodima. Budite pažljivi pri odabiru sirovog meda.

    Posetite Happy Honey i odaberite svoj ukus.

    Happy Honey sirov med Oklagija baner

     1372
  • Šta boja ljuske, veličina i klasa govore o jajetu?

    Šta boja ljuske, veličina i klasa govore o jajetu?

    Jaje od kada se snese dok ne stigne do police u supermarketu prolazi rigoroznu kontrolu - ocenjivanje, klasifikacija, merenje, a sve kako bi potrošači znali šta su kupili, što retko ko zna.

    Da počnemo sa bojom - u osnovi, boja ljuske jajeta zavisi od vrste kokoške. Boja ljuske nema nikakve veze sa kvalitetom, ukusom ili nutritivnom vrednošću, ima veze samo sa vrstom pileta. Generalno, kokoške sa belom ušnom resicom nose bela jaja, a one sa crvenom nose tamnija jaja, ali to nije uvek pravilo. Ipak, jeste li se ikad pitali zašto su tamnija jaja češće skuplja? To je najviše zbog toga što je mnogo ljudi pod utiskom da tamnija jaja imaju veću nutritivnu vrednost i izgledaju "prirodnije", te su u skladu sa tim spremni da plate više za njih. Osim toga, kokoške sa belom resicom su manje, time i jeftinije za održavanje, pa su im i jaja u skladu sa time nešto jeftinija.

    Što se veličine tiče, ona sama nije direktni indikator kvaliteta. Prema američkom sistemu, postoji 6 veličina (međutim, veličine se mere po tucetu, a ne po pojedinačnom jajetu, tako da su moguće neke varijacije). Džambo, XL, L, M, S i Pivi (peewee). Džambo je duplo veće od pivija. Veličina jajeta u osnovi nije bitna, ukoliko se ne radi o poslastičarstvu. U toj grani kuvanja veličina jajeta je od izuzetnog značaja. Poslastičari obično koriste jaja veličine L, koje je teško oko 55 grama. Osim toga, treba imati na umu da manja jaja obično dolaze od mlađe kokoške, veća od starije, a kvalitet može opadati sa vremenom (iako to nije uvek slučaj). Manja jaja takođe imaju deblju ljusku, tako da su veća jaja možda malo bolja investicija.

    Kada govorimo o klasifikaciji, ako jaja kupujete na pijaci, ona i nisu klasifikovana, što nije problem ako poznajete prodavca i verujete da odgaja svoje kokoške u odgovarajućem uslovima. Ukoliko, ipak, svoja jaja kupujete u marketu, jaja će biti klasifikovana. Najbolja kategorija je AA, pa A, pa B (mada ćete manje od A teško naći). Jaja se klasifikuju na osnovu ljuske, teksture belanca, kvaliteta žumanaca i postojanja krvavih tačkica. 

    Pošto jaja prolaze tako rigoroznu kontrolu, ne treba da brinete, sasvim je u redu kupovati jaja bilo koje boje, veličine ili klase, jer velike razlike baš i nema.

     1998
  • Bergamot – više od esencijalnog ulja

    Bergamot – više od esencijalnog ulja

    Bergamot potiče iz Jugoistočne Azije, Argentine, Maroka, Brazila i Turske. Uzgaja se čak i u južnoj Italiji gde je prvi put izvezen. Ima slatko-kiselu aromu koja ga čini popularnim sastojkom parfema i kolonjske vode. Nije jestiv, pa se koristi samo njegova koža za ekstrahovanje esencijalnog ulja. Popularan je kao antidepresiv, a koristi se i za probleme sa nesanicom. Pomaže kod brojnih upala, poremećaja u varenju, kožnih infekcija, a pospešuje i rast kose.

     469
  • Kako održati nivo vitamina D u zimskom periodu?

    Kako održati nivo vitamina D u zimskom periodu?

    Samo zato što se vitamin D proizvodi zahvaljujući izlaganju suncu, ne znači da njegov nivo ne možete održavati i ishranom. Neke namirnice, uključujući meso, gljive i ribu, prirodno su bogate vitaminom D. Na primer, jedna porcija konzervirane tunjevine sadrži oko trećinu preporučenog dnevnog unosa. Konzumirajte jaja makar jednom nedeljno kako biste svom organizmu obezbedili dovoljne količine ovog dragocenog vitamina.

    Ukoliko se u dogovoru sa svojim lekarom odlučite na uzimanje suplemenata, preteran unos bi trebalo izbegavati. Konsultujte se u vezi sa preporučenom dozom koja će biti najefikasnija i sledite savete. Posledica hroničnog manjka vitamina D izaziva osteoporozu, javlja se najčešće kod žena, ali sve više i kod muškaraca. Unos vitamina D uz kalcijum je najbolja preventiva.

     884
  • Zašto jesti puter od badema?

    Zašto jesti puter od badema?

    Puter od badema utiče na nivo kalcijuma i bakra. Oba minerala igraju značajnu ulogu u komunikaciji moždanih ćelija i održavaju funkciju nervnog sistema. Kalcijum takođe utiče na funkcionisanje mišića i jača kosti. Bakar utiče na proizvodnju melanina koji štiti kožu od štetnih UV zračenja. Dve kašike bademovog putera sadrže oko 111 mg kalcijuma što čini 11 odsto preporučenog dnevnog unosa.

    Znatne količine magnezijuma doprinose sintetisanju masnih kiselina potrebnih za skladištenje energije. Kašika bademovog putera sadrži oko 89 mg magnezijuma, što je 28 odsto preporučenog dnevnog unosa za žene i 21 odsto preporučenog dnevnog unosa za muškarce. Dve kašike bademovog putera uvećavaju unos vitamina E za 7,8 mg.

    Izaberite prirodni bademov puter bez šećera, hidrogenizovanih masti i drugih aditiva. Koristite ga isto kao i puter od kikirikija. Odličan je dodatak voću i žitaricama.

     597
Lubenicu i vodu meriti šoljom od 3 dl, a šećer i vodu meriti čašom od 2 dl. Osvežite se ovim veoma ukusnim napitkom.
Po želji, možete naseckati ljutu papričicu i upržiti je zajedno sa ostalim sastojcima. Ovo je moje omiljeno jelo. Uz sir i vruću pogaču dobićete savršen obrok. Prijatno!
Pravi, domaći sirup. Veoma je ukusan.
Ukusna musaka bez mesa.
Strana 10 od 1368