• Gvožđem do zalečenja kašlja

    Gvožđem do zalečenja kašlja

    Ukoliko vas muči dosadni kašalj, obratite pažnju na nivo gvožđa. Američka studija pratila je 16 žena koje su imale hroničan kašalj i blagi nedostatak gvožđa. Usled konzumiranja namirnica bogatih gvožđem i uz suplemente, nakon tri do četiri meseca kašalj i znaci upale grla su nestali kod većine žena. Nedostatak gvožđa oštećuje tkiva koja oivičavaju usta i nos, sve do grla i dušnika. Ukoliko su ti predeli iziritirani, upala je verovatnija. Da biste obezbedili dovoljan unos, jedite crveno meso, mahunarke, zeleno povrće, ali konzumirajte i namirnice bogate vitaminom C jer pomaže apsorpciju ovog važnog minerala.

     965
  • Sedam znakova koji ukazuju na preterani unos proteina

    Sedam znakova koji ukazuju na preterani unos proteina

    Postoji širok spektar preporuka kada je unos proteina u pitanju. Mnogi se bave idealnim procentima u odnosu na ukupan unos kalorija, ali brojke nekad mogu i da zavaraju. Ipak, obratite pažnju na sigurne znake koji ukazuju na činjenicu da ste preterali sa unosom proteina.

    1. Loše raspoloženje - Kada unosimo previše proteina, često ne jedemo dovoljno ugljenih hidrata koji su nam preko potrebni za svakodnevno funkcionisanje, ali i u velikoj meri negativno utiču na naše raspoloženje. Uvek posegnite za složenim ugljenim hidratima kojih najviše ima u voću, jogurtu, smeđem pirinču, ovsenim pahuljicama...

    2. Umor i "zamućeni" vid - Jutarnja malaksalost, slabost i zamućen vid su razlog zbog kog ćete najčeše posegnuti za kafom ili užinom. Takozvana "magla" javlja se i usled preteranog unosa proteina. Ne zaboravite da su ugljeni hidrati glavni izvor energije mozga, pa u takvim situacijama posegnite za namirnicama bogatim upravo ugljenim hidratima. Neka vam užina bude bogata ugljenim hidratima, kako biste uspostavili balans u odnosu na količinu unesenih proteina.

    3. Kada vam je ishrana bogata proteinima, možete stvoriti osećaj sitosti ali tokom vremena višak kalorija (bez obzira na to odakle potiču) izazvaće povećanje telesne težine.

    4. Digestivni problemi i zatvor su gotovo sigurni ukoliko, pored proteina, ne unosite dovoljno vlakana. Vlakna unosite preko žitarica, povrća i voća - 25 grama dnevno je sasvim dovoljno za pravilno funkcionisanje organa za varenje.

    5. Konstantna potreba za vodom jer previše proteina izaziva blagu dehidriranost. Rad bubrega je "pojačan" kako bi se uklonio višak proteina, zbog čega učestalo urinirate. Ukoliko ne utičete na unos proteina, možete biti zaslužni za pojavu kamena u bubregu.

     3066
  • Piletina

    Piletina

    Čuva zdravlje i novčanik.

    Proteini su ključan deo ljudske ishrane, jer ih organizam koristi za stvaranje novih ćelija i održavanje i obnovu starih. Belančevine takođe imaju ulogu u proizvodnji enzima koji utiču na varenje, metabolizam i skladištenje sala.

    Piletina sadrži visokokvalitetne proteine, koji sadrže sve neophodne aminokiseline, uz nizak postotak masti. Uz to, mast iz piletine je uglavnom nezasićena, tako da je veoma korisna za organizam, što kao rezultat ima činjenicu da je piletina meso koju lekari najčešće preporučuju kao alternativu crvenom mesu. Pileće belo meso je jedno od najzdravijih mesa kojim možete da obradujete svoje telo.

    Jedna šnicla (100 gr) pilećeg belog mesa bez kosti i kože sadrži svega jedan gram zasićene masti, uz manje od 4 grama ukupne masti.

    Ista količina mesa ima 31 gram proteina, što je više od polovine preporučenog dnevnog unosa za odraslu ženu.

    Piletina prirodno sadrži nizak procenat natrijuma, svega 74 mg u 100 grama mesa.

    Piletina je odličan izvor niacina (vitamin B3), vitamina B6 i B12. Sadrži i gvožđe.

    Odrastao čovek dnevno ne bi trebao da konzumira više od 20 grama zasićenih masti dnevno, a kako piletina ima izuzetno mali procenat zasićenih masti, ovo meso je odličan izvor proteina, bez bojazni od preteranog postotka zasićenih masti.

    Dok je belo meso najpopularniji deo pileta, ni bataci i druga tamna mesa nisu loš izbor za vašu kuhinju. Iako ona sadrže nešto više masti i vezivnog tkiva nego belo meso, ono se bolje pokazuje na roštilju, jer zbog nešto većeg postotka masti i kolagena ostaje sočno čak i na visokim temperaturama.

    Najmasniji deo piletine je koža, sa 41 grama masti u porciji od 100 grama. Međutim, pošto se retko koje jelo služi sa tolikom količinom kože, ovo nije problem.

    Ovo meso je odlično u kuhinji jer se može spremati na milion načina, lako upija arome iz začinskog bilja, može se jesti topla ili hladna, u salati ili kao glavno jelo, a cena ovog mesa je mnogo manja nego cena svinjetine, junetine ili nekog drugog mesa.

     2418
  • Ulje soje – jedno od najkonzumiranijih na svetu!

    Ulje soje – jedno od najkonzumiranijih na svetu!

    Sojino ulje efikasno je u poboljšanju rada srca, snižavanju holesterola i jačanju imunog sistema. Smanjuje kognitivne poremećaje, sprečava osteoporozu i utiče na zdravlje očiju i kože. Prema statistici, sojino ulje je jedno od najčešće korišćenih biljnih ulja na svetu. Većina sojinog ulja se rafiniše, meša, a ponekad i hidrogenizuje i može se razvrstati prema različitim nivoima jačine u zavisnosti od željene primene. Smatra se zdravijim od većine drugih biljnih ulja zbog prisustva većeg broja masnih kiselina. Visok sadržaj vitamina E u njemu deluje kao moćan antioksidant, a na isti način štiti kožu od oštećenja izazvanih slobodnim radikalima.

     411
  • Dodajte šljive redovnoj ishrani, a evo i zašto

    Dodajte šljive redovnoj ishrani, a evo i zašto

    Šljive sadrže veliku količinu vitamina (A, C, K, B1, B2, B3, B6, E) ali i minerala: kalijum, magnezijum, gvožđe, kalcijum i cink. Bogate su dijetetskim vlaknima, pa su neretko na spisku namirnica kod onih koji žele da se oslobode viška kilograma. Studije su pokazale da su šljive dragocene za smanjenje glukoze u krvi, kao i za smanjenje nivoa triglicerida. Jačaju tkiva i kosti, a regulišu i probavni sistem jer deluju kao prirodan laksativ. Jačaju imunitet zbog čega je organizam otporniji na bolesti, infekcije i upale. Regulišu stres i opuštaju mišiće.

     850
Ukusna i zdrava užina za decu.
Zdrava i ukusna supica.
Ukusna večera.
Ove brze kiflice se jako lako spremaju, ja sam ih spremila za jednu novopečenu mamu. U jednim većim kolicima je cvetni aranžman a u ovim manjim pecivo. Možda sam trebala…
Strana 10 od 1293