• Melitin lek za detoksikaciju

    Melitin lek za detoksikaciju

    Lek pomaze kod povećanog holesterola, triglicerida, tromboze, hroničnog bronhitisa, preterane mršavosti....

     5682
  • Med i đumbir – dobitna kombinacija!

    Med i đumbir – dobitna kombinacija!

    Kombinacija meda i đumbira posebno je popularna u azijskoj, indijskoj i arapskoj kulturnoj tradiciji. Đumbir je izuzetno cenjen u starom Rimu i gotovo da je nestao nakod pada Rimskog carstva, a trgovina ovim i sličnim začinima vekovima je predstavljala koren svetske ekonomije.

    I danas se naručito koristi u zimsko i jesenje doba za preventivu prehlada i virusnih oboljenja. Prvobitno je konzumiran kao lek za probavu i kao biljni antibiotik zbog širokog spektra inherentnih antibakterijskih i antivirusnih svojstava. Osim toga, đumbir i med stimulišu imunitet, bore se protiv toksina i umiruju „nervozan“ stomak. Brojna medicinska istraživanja naglašavaju njihova lekovita dejstva kada je reč o upali grla, hroničnom kašlju, zapušenim sinusima i hroničnim migrenama. Još jedna od gotovo nepoznatih prednosti je lečenje dijabetesa. Udruženi, med i đumbir mogu poboljšati osetljivost na insulin.

    Ne zaboravite da đumbir spada u grupu biljaka i začina koji imaju efekat sličan kofeinu. Polifenoli prisutni u sirovom medu uklanjaju toksine i slobodne radikale. Samim tim sirov med je među stručnjacima neretko predstavljan kao snažan detoksikator. Sam po sebi, biljni med uvek može biti ukusan dodatak sladoledima, čajevima, pa i ponekim jelima.

    Posetite „Happy Honey“ i darujte sebi teglu zdravlja!

    Happy Honey sirov med Oklagija baner

     1610
  • Bulgur

    Bulgur

    Bulgur je obrađena pšenica, kako bi joj se skratilo vreme kuvanja i pripreme. Prvo se pšenici ukloni ljuska, delimično se skuva, zatim suši i na kraju usitini. Prema veličini usitnjenosti bulgur može biti fino mleveni, srednje mleveni, krupno mleveni i celo zrno. Od ovoga zavisi i njegova upotreba.
    Ima veću hranljivu vrednost od kus kusa i pirinča, pa se koristi i kao njihova zamena.
    Što se tiče hranljivih vrednosti bogat je karbohidratima, koji su primaran izvor energije kod mnogih ljudi. Takođe ima najvišu proteinsku vrednost od svih žitarica, a pored toga sadrži vitamine B i cink i gvožđe, kao i vlakna. Preporučuje se kod dijeta upravo zbog karbohidrata i dijetetskih vlakana koja pomažu kod borbe protiv raka, dijabetesa i bolesti srca. Kada ga uporedimo sa smeđim pirinčem, bulgur ima duplo manje kalorija i duplo više dijeteteskih vlakana.
    Bulgur tonificira bubrege, hrani srce, smiruje i fokusira um. Koristi se i kod menopauzne iritabilnosti. Posebno je dobar za decu i srarije osobe.
    Energetska vrednost: 1500 kJ (360 kcal); vlakna 8 g; belančevine 12.5 g; ugljenohidrati 69 g (od čega 0.8 g šećeri); masnoće 1.75 g (od čega 0.2g zasićenih masti); kalijum 410 mg
    Bulgur se koristi u grčkoj, turskoj, mediteranskoj, bliskoistočnoj i indijskoj kuhinji kao deo različitih pilava, jela sa povrćem i supa. Ovo su dva najjednostavnija recepta.

    izvor: herbateka

     3193
  • Kako kalorije dovode do povećanja telesne težine?

    Kako kalorije dovode do povećanja telesne težine?

    Kalorije u ishrane daju osnovnu energiju, ali ako ih unesete previše, svakako da ćete dobiti na telesnoj težini. Višak kalorija skladišti se kao telesna masnoća. Vašem telu je potrebno malo masti u zalihama ali previše masti može prouzrokovati zdravstvene probleme. Važno je da vodite računa o svojim kalorijskim potrebama. U osnovi, u pitanju je količina kalorija koja je vašem telu neophodna kako bi obavljalo osnovne metaboličke funkcje ali i svakodnevne fizičke aktivnosti. Unos kalorija za muškarce je nešto veći u odnosu na žene kojima je potrebno manje energije. Vaše individualne potrebe za kalorijama zavise od nekoliko faktora kao što su nivo aktivnosti i stanje metabolizma.

     332
  • Energetske i hranljive vrednosti: tikvice

    Energetske i hranljive vrednosti: tikvice

    Malo je poznato da tikvice mogu doprineti lečenju astme, a tradicionalna medicina je upravo sledila to verovanje u pokušaju suzbijanja ove hronične bolesti. Takođe, tikvice mogu poslužiti i kao prevencija za bolesti prostate, doprinose snižavanju nivoa holesterola, jačaju imuni sistem i štite creva od toksina.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 17 kcal

    Ugljeni hidrati: 3,11 g

    Proteini: 1,21 g

    Masti: 0,32 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 1 g

    Niacin: 0,451 mg

    Vitamin A: 200 IU

    Vitamin C: 17, 9 mg

    Vitamin E: 0,12 mg

    Vitamin K: 4,3

    Natrijum: 8 mg

    Kalijum: 261 mg

    Kalcijum: 16 mg

    Gvožđe: 0,37 mg

    Magnezijum: 18 mg

    Mangan: 0,18 mg

    Cink: 0,32 mg

     903
Izaberite iznenađenje za sve ukućane. Pečurke i musaku!
Izaberite sveže tople tortilje za današnji obrok.
Probajte i pravićete još.
Mafini sa kukuruznim brašnom.
Mogu da budu sečene paprike kao čamci ili klasično punjene. Probajte drugačiji preliv.
Za dobar početak dana. Ako se naprave veče pre isto su ukusne.
Strana 10 od 1458