• Pirinač

    Pirinač

    Pirinač je jednogodišnja biljka poreklom iz tropskih i suptropskih predela Afrike i jugoistočne Azije. Pirinač zahteva toplotu i zemljište potpusno zasićeno vlagom. Osnovna je namirnica Azijskim narodima ali je dosta zastupljen i u drugim delovima sveta.
    Ima veoma veliku prehrambenu vrednost. Bogat je B vitaminima (B1,B2 i B6) i mineralima ( natrujum, kalcijum, fosfor, magnezijum, gvožđe, cink, jod…)
    Sadrži 13% vode, 7% proteina, 2,2% masti, 73% ugljenih hidrata i 1,2% minerala. Zanimljiva je činjenica da spada u žitarice koje ne sadrže gluten pa ga mogu slobodno korisiti oni koji su na bezglutenskoj dijeti.

     21669
  • La Piazza

    La Piazza

    Smeštena u samom centru Psakudije, svega nekoliko metara od gradske plaže, taverna odnosno restoran "La Piazza" će Vas sasvim sigurno prijatno iznenaditi. Zašto? Pre svega zbog ljubaznog osoblja a onda i kuvara koji je istovremeno i vlasnik koji voli da obrati pažnju na svaki detalj.

    Ambijent je pun zelenila a nije retko da se na stolovima nađu i saksije sa začinskim biljem pa ukoliko smatrate da vašem jelu treba da dodate malo bosiljka, žalfije ili ruzmarina možete to slobodno uraditi.

    Porcije koje služe su dosta obilne i voljni su da Vam spreme i po pola porcije što nije loše jer ima taverni koje gostima ne izlaze u sustret na ovaj način. Meni je veoma bogat a spremljena hrana na visokom nivou. Uostalom pogledajte slike iz priloga...

     4448
  • Kako smanjiti holesterol?!

    Kako smanjiti holesterol?!

    Najnovija studija rađena u Kanadi mogla bi potencijalno da spasi milione ljudskih života. Istraživanje je pokazalo da konzumiranjem određenih vrsta hrane, ljudi mogu značajno da umanje svoj holesterol i poboljšaju šanse za izbegavanje srčanih oboljenja ili moždanog udara.

    Ono što je poznato kao zapadna ishrana naglašava meso i zasićenu hranu, ali u današnje vreme postoji pokret za zdraviju ishranu. Njega podržavaju lekari, zdravstveni zvaničnici, koji ohrabruju školsku decu da više vežbaju i jedu više voća i povrća.

    Pravilna ishrana i redovne fizičke aktivnosti su najvažnije za održavanje zdravih nivoa holesterola. Inače, holesterol je vrsta masnih naslaga. On pomaže u izgradnji i održavanju ćelija.

    Ali postoje različite vrsta holesterola. Vrsta pod nazivom HDL promoviše zdravlje srca, dok ona druga pod nazivom LDL, doprinosi srčanim oboljenjima. Uobičajeni savet je da se umanji unošenje životinjskih masti, odnosno masti koje su u čvrstom stanju na sobnoj temperaturi. Te masti su izvor LDL holesterola. Ali, takođe je poznato da određene vrste hrane pomažu u snižavanju lošeg holesterola.

    „Povrće kao što su bamija i patlidžan, sve to što je nekako sluzavo. Te vrste povrća uklanjaju holesterol iz organizma“, navodi Dejvid Dženkins iz bolnice Sent Majkl u Torontu.

    Kanadski lekar Dejvid Dženkins proiučavajo je osobe koje su se pridržavale niskokalorične ishrane u kojoj je uključena i navedena vrsta hrane. On je želeo da istraži da li su njihovi nivoi holesterola niži nego kod osoba koje samo konzumiraju niskokaloričnu hranu. Boni Vud bila je u prvoj grupi.

    „Promena je bila nešto kao povećanje količine vlaknastih namirnica u mojoj ishrani.“

    U studiji je učestvovalo 300 muškaraca i žena. Svi su uzimali lekove za smanjenje holesterola. Oni koji su pratili pojačanu dijetu takođe su uzimali hranu za koju je poznato da umanjuje loš holesterol - jabuke, grožđe, jagode, određene žitarice i povrće, koštuničavo voće, maslinovo ulje ili ulje kanole, pasulj i soja i njihove prerađevine. Šest meseci kasnije, istraživači su proverili rezultate.

    Oni koji su konzumirali hranu koja smanjuje holesterol imali su za 13 do 14 odsto manji nivo lošeg holesterola. Oni koji su pratili samo niskokaloričnu ishranu imali su smanjenje od samo 3 odsto. Doktor Dženkins kaže da bi rezultati trebalo da ohrabre osobe koje imaju visok holesterol.

    „Oni mogu da promene nivo sopstvenog lošeg holesterola time što će preći na dobru ishranu“, kaže dr Dženkins.

    „Više bih volela da smanjujem holesterol programom ishrane, nego da uzimam lekove za to“, slaže se Boni.

    Istraživači su takođe istakli da je još jedan pozitivan efekat te dodatno niskokalorične ishrane bio da su učesnici u studiji takođe smanjili nivo krvnog pritiska. Studija je objavljena u časopisu Američkog medicinskog udruženja.

    Izvor: galsamerike.net

     10106
  • Kako tretirati bolove u stopalima?

    Kako tretirati bolove u stopalima?

    Ponekad je uzrok bolova u stopalima gljivična infekcija, atletsko stopalo,pa čak i urastanje noktiju. Ukoliko nelagodnost osećate zbog umora, loše obuće, vaš najbolji prijatelj može biti topla ili hladna voda sa dodatkom pojedinog bilja, pa čak i masaža stopala.

    Sedite na stolicu, umočite noge najpre u hladnu vodu i nakon pet minuta u toplu. Ponavljajte naizmenično kako biste ojačali cirkulaciju.

    Dodavanjem nekoliko kapi pepermint ulja ili ulja ruzmarina u toplu kupku za vaša stopala takođe donosi povoljne rezultate.

    Nanesite losion koji sadrži ureu i nežno utrljavajte neko vreme.

     617
  • Namirnice za jačanje plodnosti

    Namirnice za jačanje plodnosti

    Semenke suncokreta - bogate su cinkom, najvažnijim elementom muške i ženske plodnosti.

    Brokoli - kao i drugo zeleno povrće koje utiče na hormonalni sistem održavajući ga izbalansiranim.

    Riba - sadrži esencijalne masne kiseline u najvećim količinama u odnosu na bilo koje druge namirnice.

    Integralni pirinač - održava normalan nivo šećera u krvi, što je od izuzetne važnosti za plodnost jer može uticati na menstrualni ciklus. Sadrži i složene ugljene hidrate, folnu kiselinu koja pomaže proizvodnju krvi.

     724
Prste da poližeš.
Sezona je bundeva, jesen je zlatno doba kada bundeve stižu. Nekada se sejala kao međuusev kukuruza. Ima ih raznih oblika i veličina. Njena narandžasta boja prosto mami. Ko voli bundevu…
Sa mojim ličnim pečatom VP!
Napolju veje li veje a vi jedete toplu pogaču, šta lepše....
Strana 10 od 1297