• Boje zdravlja

    Boje zdravlja

    Što vam je ishrana raznobojnija, više vitamina i minerala unosite u svoj organizam.
    Studije pokazuju da se supstance koje se nalaze u jarko obojenom povrću pomažu imunom sistemu i bore se protiv raka. Voće i povrće treba jesti nekoliko puta dnevno, a što se vitamina tiče, suplementi nisu dovoljno dobri, bolje je jesti hranu koja sadrži kompleksan sastav vitamina, minerala i vlakana.

    Zeleno povrće usporava oboljenja očiju, smanjuje rizik od šloga i infarkta, kao i astme.

    Plavo/ljubičasto poboljšava memoriju i zdravlje urinarnog trakta.

    Crveno povrće smanjuje rizik od kardiovaskularnih oboljenja, štiti prostatu i pluća.

    Smeđe/krem snižava rizik od raka pluća, astme i kardiovaskularnih bolesti.

    Žuto i narandžasto voće i povrće redukuje rizik od dobijanja dijabetesa, šloga, katarakte i srčanih oboljenja, a ojačavaju i imuni sistem.

     938
  • Suzanne Cupps

    Suzanne Cupps

    Suzan Kaps trenutno je šef kuhinje u "Untitled" kafe-restoranu. Odrasla je u Južnoj Karolini gde je leto provodila kod dede na farmi. Nakon što je 2005. godine diplomirala, svoju kulinarsku karijeru započela je kao terenac u "Union Square Hospitality Group". Iskustvo se pretvorilo u strast, pa se usavršavala uz pomoć Anite Lo ali i svog daljeg školovanja. "Na samom početku nisam znala ništa. Prvi test sam pala jer nisam razlikovala peršun od korijandera. Sećam se i kako sam nosila kući krompir i pokušavala da ga savršeno ispržim, ali je to trajalo satima. Nisam znala ništa o kuvanju, ali sam uživala."

    Smatra da su restorani odlična mesta kako biste sami uvideli koliko toga možete i kako biste "ojačali" veštine koje ste naučili u kulinarskim školama. Obožava morsku hranu zbog čega je ona obavezna na meniju. Veoma svesno ističe sastojke i arome koje potiču iz Azije - sa posebnim akcentom na Japan. "Zašto volim kuvanje? Zbog preciznosti koju iziskuje, a oduvek sam važila za perfekcionistu. Upotreba noža u kuhinji i usavršavanje seckanja za mene je bio jedan od prvih velikih izazova."

    Kapsova naglašava suptilonst kada je kulinarstvo u pitanju. Obožava povrće i priprema ga sa velikom pažnjom i ljubavlju. "Crpim inspiraciju iz pojedinačnih sastojaka. Fokusiram se na jedan i sve ostale dodatke i arome kombinujem u skladu sa onim sastojkom od koga je krenula zamisao. Uglavnom tako nastaju nova jela. Moja pažnja uvek je usmerena na namirnice sa severoistoka."

     1839
  • Kako čaj od rastavića utiče na zdravlje?

    Kako čaj od rastavića utiče na zdravlje?

    Čaj od rastavića bogat je gvožđem, magnezijumom, manganom, kalijumom, fosforom, selenom, natrijumom i cinkom. Vitaminima A, B2, B3, B5, C i E. Malo li je? Narodna medicina ga preporučuje za prevenciju bolesti bubrega. Ubrzava metabolizam, sagoreva kalorije ali i oslobađa telo od viška tečnosti. Vekovima je korišćen kao diuretik. Medicinski centar univerziteta u Merilendu dokazao je da silicijum dioksid u čaju od rastavića pomaže u borbi protiv osteoporoze. Takođe, ubrzava oporavak, vraća snagu i elastičnost oštećenim tkivima. Koristi se za ublažavanje bolova u grlu, kao i u lečenju anemije i anksioznosti. Idealan je za bolove u zglobovima.

     1252
  • Brokoli i soja za brži metabolizam

    Brokoli i soja za brži metabolizam

    Mnogi veruju da su brokoli i soja zdrave namirnice, dok drugi smatraju da upravo one usporavaju metabolizam i negativno utiču na funkciju štitne žlezde. Brokoli, soja, karfiol, prokelj, kupus navodno sadrže supstancu koja usporava proizvodnju hormona štitne žlezde. Uvek se nameće pitanje da li su zaista zdrave navedene namirnice?

    Mnogo više faktora trebalo bi uzeti u obzir. Štitna žlezda nalazi se u podnožju vrata, iznad ključne kosti. Iako je prilično mala, njena funkcija je ogromnih razmera. Obezbeđuje organizmu gorivo, i to za gotovo svaku ćeliju u telu i igra ključnu ulogu kada je reč o gubljenju masti. Stoga veliko broj namirnica je značajan kao podsticaj metabolizmu, pa bademi, brokoli, soja, karfiol i brojne druge namirnice u tome prednjače u odnosu na neke druge.

    Nezaslađeno sojino mleko sadrži kalcijum i na taj način podstiče rad metabolizma, brokoli sadrži vitamin C i kalcijum što je odlična kombinacija. Sve navedene namirnice imaju ključnu ulogu u sagorevanju masti.

     816
  • Problemi sa bešikom? Evo šta izbegavajte!

    Problemi sa bešikom? Evo šta izbegavajte!

    Ukoliko imate problema sa učestalim mokrenjem trebalo bi da izbegavate kofeinska pića poput kafe, čaja, gaziranih pića. Kofein podstiče otpuštanje vode u urinu. Alkoholna pića takođe podstiču produkciju urina, kao i začinjena hrana. Veruje se da i citrusi mogu uticati na učestalost mokrenja.

     668
Za idealne prilike.
Letnja poslatica.
Veoma lep ukusan starinski recept.
Brzo se pravi i dobro dođe za letnje dane.
Strana 10 od 1380