• Detoksikujte svaki organ u telu pravilnom ishranom

    Detoksikujte svaki organ u telu pravilnom ishranom

    Dodajte sledeće namirnice vašoj redovnoj ishrani kako biste detoksikovali telo i ojačali imuni sistem.

    Detoksikacija arterija: brokoli, kurkuma, čia semenke, narandže, nar.

    Detoksikacija limfnog sistema: peršun, smirna, kopriva, kanadski ljutić, čičak.

    Detoksikacija jetre: kurkuma, beli luk, cvekla, koren maslačka, ricinusovo ulje.

    Detoksikacija bubrega: đumbir, glicerol, jabukovo sirće, limunov sok, sok od brusnice.

    Detoksikacija debelog creva: indijski ogrozd, jabuke, banane, praziluk, bademi.

     606
  • Spelta

    Spelta

    Spelta, ili kako je neki nazivaju krupnik, je žitarica organskog porekla koja je prvi put kultivisana u Južnoj Aziji. Na Bliskom Istoku se koristila još pre 9.000 godina i odatle se prenela na Evropu. U početku se koristila kao hrana za konje, a danas spada među najtraženije žitarice i za ljudsku ishranu, pre svega zato što sadrži jako malo glutena, a i zbog svog prijatnog slatkastog, orašastog ukusa.

    Ova žitarica sadrži visok nivo aminokiselina među kojima su leucin, metionin, fenilalanin i trptofan koji proizvodi serotonin, hormon koji je zaslužan za dobro raspoloženje i koncentraciju. Takođe, spelta sadrži i skoro sve vitamine B grupe, kao i kalcijum, magnezijum i selen koji štiti od raka. Generalno se preporučuje za lečenje dijareje, opstipacije, grčeva i migrene. Održava normalan nivo šećera u krvi pa se posebno preporučuje dijabetičarima.

    Od speltinog brašna možete praviti ukusan hleb koji je izuzetno hranljiv i dugo održava sitim, a zanimljivo je to što se od ljuspe spelte prave anatomski jastuci za spavanje, kao razne prostirke, dušeci i jastuci za trudnice i bebe.

     2119
  • Kruška

    Kruška

    Kruške (Pyrus communis) su, kao i njene "sestre" jabuke i dunje rod drvenastih biljaka iz familije Rosaceae. Rastu uglavnom u umerenim predelima Evrope, Afrike i Azije. Može se reći da u našim predelima i nisu tako popularne kao npr. jabuke, iako u Francuskoj simbolišu luksuz, dok su u Staroj Grčkoj bile smatrane za "dar bogova". A zašto je to tako? Kruške su izuzetno zdrave pre svega zbog velike količine dijetalnih vlakana koje nose u sebi pa dobro utiču na probavni i kardiovaskularni sistem, a sadrže i zavidan nivo vitamina C kao i drugih minerala (magnezijum, kalcijum, fosfor). Zanimljivo je da su kruške voće od kojeg postoje najmanje šanse za dobijanje alergije, pa se često koriste u ishrani beba. Danas postoji preko hiljadu vrsti ove voćke, a najopširnija podela bi bila na domaće evropske (Pyrus communis) i dalekoistočne (Pyrus pyrifolia), i mogu biti zelenkaste, smeđe, crvene, i žute (najčešća nijansa). Izuzetno su slatke pa se često u ishrani koriste kao zamena za šećer, od njih se prave razne pite, kolači, kompoti...i naravno domaća rakija - dobro poznata viljamovka. Jednom kad krenu da sazrevaju, brzo se kvare pa ih treba što pre iskoristiti.

     1810
  • Kombinacije namirnica koje bi trebalo izbegavati

    Kombinacije namirnica koje bi trebalo izbegavati

    Ukoliko pratite smernice u pogledu kombinacija namirnica, možete podstaći varenje, proizvodnju energije i izbeći brojne hronične poremećaje. Sve namirnice imaju svoje karakteristike koje aktiviraju različite digestivne funkcije. Pogrešne kombinacije otežavaju neke prirodne procese.

    Proteini i skrobovi – jedna od najškodljivijih kombinacija jer usporavaju varenje. Tipična mešavina mesa sa krompirom su česta na bilo kom meniju, ali nisu najzdravija opcija.

    Mlečni proizvodi i šećer – utiču na otežano varenje.

    Voće tokom obroka – šećer u voću fermentira u našem stomaku i otežava varenje.

    Povrće se dobro kombinuje sa većinom namirnica, ipak postoje izuzeci: mleko, voće i šećer.

    Voda tokom obroka – uzrokuje stvaranje težine kada se pomeša sa želudačnim sokovima. Idealno je da je pijete na prazan stomak jer na taj način pospešujete varenje.

     710
  • Spavajte i sat vremena duže uz ovo piće

    Spavajte i sat vremena duže uz ovo piće

    Svoj čaj od kamilice možete poslati na policu privremeno, a kada imate teškoća sa spavanjem posegnite za sokom od višnje. Istraživanje objavljeno u Eksperimentalnoj biologiji ove godine pokazuje da konzumacija dve šolje ovog soka može da produži san i do 90 minuta.

    Studija je sprovedena na univerzitetu u Luizijani, a učesnici su po dve nedelje pili sok od višnje, nisu pili ništa ili su pili placebo. Rezultati pokazuju da su svi u proseku spavali više kada su pili sok od višnje.

    Uzrok treba tražiti u tome što je višnja prirodan izvor melatonina, kao i amino kiselina koje su odgovorne za ciklus sna. Ovo je odlična alternativa lekovima koji ublažavaju nesanicu, zbog nedostatka nus efekata.

    Ukoliko niste fan višanja, možete pokušati sa kivijem. On nije tako delotvoran, ali može malo da pomogne, jer su istraživanja pokazala da dva kivija sat vremena pred spavanje produžavaju san za oko 13%.

     1698
Hleb pečen u zemljanom pekaču ima poseban ukus.
Jednostavan i brz za pravljenje. Prava poslastica...! :)
Lubenicu i vodu meriti šoljom od 3 dl, a šećer i vodu meriti čašom od 2 dl. Osvežite se ovim veoma ukusnim napitkom.
Po želji, možete naseckati ljutu papričicu i upržiti je zajedno sa ostalim sastojcima. Ovo je moje omiljeno jelo. Uz sir i vruću pogaču dobićete savršen obrok. Prijatno!
Pravi, domaći sirup. Veoma je ukusan.
Strana 11 od 1369