• 10 saveta za dobar sufle

    10 saveta za dobar sufle

    Sufle je veoma  kompleksno a opet veoma jednostavno jelo.  Predstavlja najveći izazov kod kuvara amatera. Ali na kraju vredi svaki uloženi trenutak.  Evo deset saveta kako da pripremite vaš sufle. Probajte, u svakom slučaju se neće baciti!
     34491
  • Uvin čaj u borbi protiv urinarnih infekcija

    Uvin čaj u borbi protiv urinarnih infekcija

    Uva je niskorastuća, grmolika biljka. Naraste u visinu do 30 centimetara. Stabljika je tamno smedja ili tamno crvena kod mladjih lastara. Listovi su mali, sjajni, tamno zeleni i kožasti. Oblik lista je ovalan na vrhu, a ide u konus ka osnovi. Interesantno je da je uva zimzelena biljka. Cveta od aprila do juna meseca.

    Najbolje rezultete pokazuje kod lečenja upale mokraćnih puteva i bubrega. Uopšteno se koristi za čišćenje urinarnog trakta od bakterija.

    Da bi dejstvo čaja bilo efikasnije stručnjaci savetuju da se uzme malo sode bikarbone, jer čaj deluje efikasno u alkalnoj sredini. Ova biljka, naime, sadrži sastojke koji mogu da nadraže želudac, ali soda sprečava da se rastvaraju u želucu, pa uva ne može da ga nadraži.

    Sadrži i tanin, adstringentno sredstvo korisno u lečenju rana, i alantoin koji smiruje tkiva i ubrzava zarastanje.

    Uvin čaj nije preporučljiv za decu mlađu od 12 godina i za dojilje i trudnice jer može da podstakne kontrakcije materice.

    Pri pripremi čaja od uve (medveđe grožđe) potrebno je list zdrobiti i duže kuvati. List uve treba čuvati ceo.

     1232
  • Ulje semenki jabuka hidrira kožu?

    Ulje semenki jabuka hidrira kožu?

    Ulje u semenkama jabuka je izrazito ukusno ali i izrazito korisno za organizam, a evo i zašto! U ulju se nalazi masna kiselina koja je pre svega idealna za hidriranje kože. Ovo ulje je pogodno i za zaštitu od UV zračenja. Takođe, ulje može sintetizovati kolagen koji ima važnu ulogu u formiranju ćelija kože. Usled redovne konzumacije, koža će biti sjajnija i elastičnija. Trebalo bi napomenuti da semenke sadrže amigdalin koji može osloboditi cijanid – moćni otrov. Telo može da se izbori sa malim količinama cijanida, u suprotnom je obavezno zatražiti medicinsku pomoć jer ishod može biti fatalan.

     1141
  • Hrana bogata oleinskom kiselinom

    Hrana bogata oleinskom kiselinom

    Količina masti u ishrani predstavlja ozbiljno zdravstveno pitanje. Dok američki Institut za medicinu preporučuje da ograničite masnoće na 20 do 35 odsto dnevnog unosa kalorija, prosek govori da je konzumacija veća. Zdrave masti su od izuzetnog značaja, a oleinska kiselina pripada ovoj grupi.

    Oleinska kiselina je mononezasićena mast koja se obično nalazi u biljnim uljima i životinjskim mastima. Dok namirnice bogate zasićenim mastima mogu povećati holesterol u krvi, mnonezasićene masti u umerenoj količini pomažu smanjenju lošeg holesterola i rizika od srčanih oboljenja i moždanog udara.

    Oleinska kiselina je primarna mast u biljnim uljima ka što su maslinovo ili suncokretovo ulje. Neka biljna ulja su specijalno proizvedena sa vrlo visokim sadržajem oleinske kiseline. Veći unos žitarica, piletine, orašastih plodova, govedine, jaja, sira, avokada može doprineti i povećanom unosu oleinske kiseline.

     1237
  • Hrana za zdrave bubrege

    Hrana za zdrave bubrege

    Uravnotežena ishrana koja sadrži dosta hranljivih materija važna je za svakoga. Međutim, ljudi sa smanjenom funkcijom bubrega trebalo bi da obrate pažnju na svoju ishranu.

    Previše proteina povećava pritisak na bubrege. Jedite namirnice koje sadrže nizak nivo proteina jer ćete smanjiti novo uree u krvi. Meso, jaja i mlečne proizvode zamenite sa žitaricama i povrćem.

    Ugljeni hidrati čine najveći deo ishrane ukoliko imate problema sa funkcionisanjem bubrega. Ukoliko imate bilo kakvu bolest ili oštećenje bubrega, trebalo bi da obratite pažnju na nivoe jednostavnih i složenih ugljenih hidrata. Složenih ugljenih hidrata ima u hlebu, smeđem pirinču i nekom povrću. Jednostavni ugljeni hidrati nalaze se u voću. Izbegavajte proizvode koji sadrže rafinisani šećer.

    Unos natrijuma je od gotovo najveće važnosti. Izbegavajte namirnice koje su bogate natrijumom, uključujući čips, slaninu, sir, konzervirano povrće, konzervirane supe... Začine i biljke koje ne sadrže natrijum možete koristiti za dodavanje arome hrani bez povećanog unosa natrijuma.

    Otežana funkcija bubrega utiče na balans nivoa kalcijuma i fosfora u krvi. Kada su visoki nivoi fosfora, a kalcijuma smanjeni - može doći do slabljenja kostiju i bolova u zglobovima.

    Takođe, neophodno je održavati nivo kalijuma u organizmu. Nepravilan rad bubrega uzrokuje i nepravilan rad srca usled povećanog nivoa kalijuma. Izbegavajte banane, brokoli, čokoladu, šljive, dinje i gljive. Namirnice sa veoma malom količinom kalijuma su: jabuke, lubenice, kruške, krastavci, grožđe, brusnice, višnje i šargarepe.

     1900
Dobro poznato jelo.
Jedno divno makedonsko jelo.
Probajte da napravite ovo italijansko jelo.
Jednostavno a divnog ukusa.
Strana 11 od 1467