• Vitaminima protiv zime

    Vitaminima protiv zime

    Zimi je najkorisnije jesti zimsko povrće, koje sadrži dosta vitamina. Najbolja pomoć telu u održavanju telesne toplote može biti korenasto povrće. To su sve one biljke koje ne sazrevaju brzo, već im je potrebno izvesno vreme. Njihovom rastu ne smetaju ni vetar ni mraz, već im pogoduje hladno zimsko vreme, a jestivi delovi im se nalaze ispod površine zemlje. Sitno seckano i obareno korenasto povrće može se koristiti i kao "temeljac" za laganu čorbu.

    Ovo je takođe period u godini kada je moguće da osećate veću potrebu za konzumiranjem mesa i mesnih proizvoda nego u letnjem periodu. I meso sadrži elemente koji pomažu telu u održavanju toplote.

    Ako ste ljubitelj salata, probajte, umesto uobičajene zelene salate, salate koje sadrže više korenastog povrća, pasulja, boba ili vlaknastih biljaka. U salatu možete dodati i malo mesa.

    Ljudi koji žive u hladnim područjima trebalo bi da u najhladnijim mesecima u potpunosti izbace zelenu salatu iz svog jelovnika. U našim uslovima umereno hladnih zima možemo je, međutim, slobodno s vremena na vreme jesti, na primer u mešanoj salati s piletinom. Ako ste ljubitelj ribe, možete je spremiti na svoj omiljeni način i servirati kao priloge: barene korenaste biljke i zimsko povrće, ili krompir umesto uobičajenog pirinča.

    Predlažemo neke od najzdravijih namirnica za jesenju i zimsku sezonu, koje će vas zagrejati i pomoći vam da ostanete aktivni i u dobroj formi: šargarepa, cvekla, rotkvice, krompiri, kelj, pasulj, bob, klice žitarica, kupus.

    Izvor: Krstarica/Novi magazin, Autor: VPS

     6791
  • Zašto se gojimo?

    Zašto se gojimo?

    Jedno nedavno sprovedeno istraživanje pokazalo da se u poslednjih nekoliko godina više nego ikada troši na programe mršavljenja, razne preparate i napitke, članarine u fitnes centrima i slično, a sve s namerom da se dosegne idealna težina. Pa otkuda onda i podatak da se prosečna težina iz godine u godinu povećava? Lekari i nutricionisti glavnim „krivcima" za naše nove slojeve sala smatraju više sati rada, manje vežbe, ulazak u mirnije vode stalne veze i veće porcije hrane. Cosmo je pokušao da (raz)otkrije uzroke gojenja i načine na koje možemo sebi da pomognemo. I to uspešno!
    Pretrpavate tanjir

    U poslednjih 20 godina porcije hrane postaju sve veće, kao i tanjiri. Uporedimo li staro posuđe sa onim koje danas koristimo, uvidećemo da je razlika u veličini neverovatna. Kada sipate hranu imajte u vidu koliko energije trošite. Ako radite neki fizički zahtevan posao, sigurno će vam trebati više hrane nego nekome ko ceo dan provodi sedeći za stolom.

    Šta činiti: Naučite kolika bi trebalo da bude zdrava porcija. Meso i piletina bi trebalo da budu veličine špila karata, gomilica žitarica za doručak neznatno veća od sijalice, a povrće, testeninu i pirinač sipajte u količini koja bi odgovarala veličini stisnute pesnice. Nutricionisti savetuju da i pre i posle podne gricnete nešto sitno kao užinu (najbolje voće), kako dok dođe vreme za obrok ne biste bili mrtvi-gladni. Večeru servirajte u manjem tanjiru ili činijici koju koristite za spremanje muslija, umesto u tanjiru za glavno jelo ili dubokom tanjiru za testeninu.
    Osećate se umorno i pod stresom

    Kada telo oseća da je pod pritiskom, prebacuje se na primitivni bori-se-ili-beži mehanizam funkcionisanja, koji može da dovede do gomilanja kilograma. „Vi pod stresom u stvari postajete mašina za proizvodnju sala, jer za njegovu proizvodnju su potrebne određene hemijske supstance koje organizam pod uticajem stresa obilno luči", objašnjavaju stručnjaci. A ako ste preumorne da biste spremile sebi pristojan obrok, veća je i verovatnoća da ćete jesti neku brzu hranu.

    Šta činiti: Potrudite se da svake noći spavate po 8 sati. Navijte budilnik da zvoni 10 minuta ranije da biste stigli da napravite zdrav obrok; na radnom stolu držite malu činiju sa voćem i svakodnevno odvojte nešto vremena za odmor - makar to bilo i samo 15 minuta. Za vreme pauze za ručak izađite u šetnju, idite na jogu ili fitnes - jer vežbanje je odličan način da se oslobodite napetosti!
    Jedete kao muško

    To što jedete isto koliko i vaš dečko/otac/brat mogao bi da bude glavni uzrok vaše gojaznosti. „Žene troše manje energije, odnosno ne sagorevaju metabolizmom i kroz aktivnosti toliko kalorija kao muškarci", kažu nutricionisti. Dodajte tome i testosteron i jasno je da ne možemo da jedemo isto. „Muškarci su pošto imaju više testosterona mišićaviji", objašnjavaju stručnjaci. „A mišići sagorevaju više kalorija nego salo, zato će muškarci na iste aktivnosti potrošiti više kalorija nego žene."

    Šta činiti: Ako vaš dečko kuva, same sebi sipajte kako biste kontrolisale količinu hrane. Muškarci imaju tendenciju da trpaju hranu u sebe kao lopatom, zato vi posle svakog zalogaja spustite viljušku i nož na sto i uživajte u ukusu hrane. Stomaku je potrebno 20 minuta da pošalje signal mozgu da je pun - zato jedite polako. A pri vežbanju se usredsredite vežbe opterećenja koje su usmerene na jačanje mišića i pomažu vam da sagorite masti.
    U ishrani vam nedostaje vlakana

    Iako problemi sa stomakom (sindrom iritabilnog kolona i/ili zatvor) neće zaista dovesti do povećanja težine, definitivno izazivaju gadno nadimanje, zahvaljujući kome se osećate i izgledate deblje nego što jeste. Glavni uzroci zatvora su nedovoljan unos tečnosti i dijetnih vlakana, kao i nedovoljno vežbe.

    Šta činiti: „Održavajte uredan rad creva tako što ćete se potruditi da svakog dana unesete 30 grama vlakana", savetuju nutricionisti. Na pakovanju hrane proverite koliki je sadržaj dijetnih vlakana. Dobra vest je da većina namirnica sa visokim sadržajem vlakana ima malu količinu masti. Jabuka srednje veličine ima oko 4,5 g vlakana, kriška integralnog hleba 2 g, a 100 g prirodnih (neprepečenih) muslija ili ovsenih pahuljica sadrži oko 3 g. „Ako vam ne ide od ruke da unesete dovoljno vlakana, dodajte razne vrste pasulja (najlakše je onih iz konzerve) u različite salate, sosove za špagete i jela koja možete kombimovati sa ovim povrćem."
    Volite da popijete pićence... ili tri

    Većina ljudi zaboravlja da alkohol ima dvostruko štetno dejstvo na liniju. Prvi štetan efekat je to što sadrži puno kalorija - čaša vina je ekvivalentna čokoladici. Druga loša stvar proizilazi iz toga što dok god imate alkohola u organizmu jetra ne uspeva da se bavi razgradnjom bilo čega drugog. To znači da će vam sav taj šećer iz alkohola otići pravo u kukove. Što baš i ne pomaže da izgledate seksi u farmerkama, zar ne?

    Šta činiti: Alkohol smatrajte poslasticom, savetuju nutricionisti. Povedite računa da naručite piće koje bi vam zaista prijalo, a ne tek bilo koje. I izbegavajte žestoka pića ili bilo šta što ćete verovatno brzo „slistiti".
    Preskačete doručak

    Ovo ste već puno puta čuli, ali da ponovimo: istina je preskakanje obroka zaista usporava metabolizam i često, kada konačno dočekate obrok, dovodi do prejedanja. A od svih obroka najvažnije je ne preskakati doručak. „Kada ne doručkujete organizam počinje da funkcioniše kao kada je izložen gladovanju", upozoravaju nutricionisti. „A to znači da taloži zalihe masti koje bi kasnije mogao da iskoristi."

    Šta činiti: Da biste pokrenuli metabolizam neka doručak bude najobilniji obrok tokom dana. A da bi i tokom ostatka dana radio „punom parom", održavajte ga u pogonu užinama sa niskim sadržajem masti sredinom prepodneva i popodneva. To ne znači da ceo dan treba da jedete, već samo da povedete računa da telo stalno razgrađuje masti i oseća se sito i zadovoljno. Na primer, izaberite omlet sa povrćem ili voće i jogurt.

    Izvor: Cosmopolitan.rs

     8862
  • Da li je italijanska pica najbolja na svetu?!

    Da li je italijanska pica najbolja na svetu?!

    Italijanska pica do sada je važila za najbolju na svetu. Ali od danas zvanično najbolja je australijska pica - tako je bar ispalo na svetskom prvenstvu za najbolju picu na svetu, koje je održano u Italiji.

    Nagrada u Parmi za najbolju margeritu (pizza margherita) otišla je u ruke australijskog pica majstora Džonija di Frančeska, vlasnika restorana "400 gradi" u predgrađu Melburna.

    36-godišnji Di Frančesko pobedio je u jakoj konkurenciji od 600 takmičara iz 35 zemalja sveta i osvojio nagradu "Specialita Traditionale Garantita pizza". I tako je njegov mali restoran preko noći postao vrlo popularan.

    "Reakcije su neverovatne. Nisam mislio da će se sve ovako desiti. Na takmičenje sam otišao kako bih radio ono što volim. Nisam ni slutio da će sve to dovesti do ovoga. Mnogi ljudi misle da je najlakše napraviti margeritu, ali to je jedna od najtežih pica za pravljenje", rekao je Di Frančesko za CNN i dodao da nema nameru da poveća cenu ove pice u svom restoranu, a ona iznosi 19,30 dolara.

    Istakao je da se kod drugih pica začinima i dodacima može "prekriti" nešto kada se pogreši, ali kod margarite je to nemoguće i u ukusu se odmah oseti ako nešto nije u redu. Upravo zbog toga je na takmičenju bilo dozvoljeno na vrh staviti samo oguljeni paradajz, određene vrste mocarela sira, luk, maslinovo ulje, so i sveži bosiljak.

    Izvor: B92.net

     5632
  • Breskva - voće mira

    Breskva - voće mira

    Breskva je voće poreklom iz Kine ali se uzgaja u predelima gde vlada topla klima. U nekim krajevima poznata je kao persijska šljiva, a postoji preko 2.000 različitih vrsta breskvi koje su nastale ukrštanjem.

    Naročito preporučuje deci u razvoju jer je vitamin B2 odgovoran za pravilan rast i razvoj.

    Breskve pospešuju varenje, posebno teško svarljive i masne hrane jer povećavaju lučenje želudačnih sokova i zaustavljaju mučninu i povraćanje.

    Savršeno je sredstvo za čišćenje creva, jer potpomaže bolje varenje.

    Predstavlja pravu riznicu beta karotina. Sadrži i većinu vitamina grupe B, među kojima i folacin (B9), nijacin (B3), ali i vitamin C, E i biotin (vitamin H).

    Sok od breskve se preporučuje bolesnicima sa srčanom aritmijom, smanjenim lučenjem želudačne kiseline, osetljivim nervnim sistemom.

    Smanjuju rizik od opadanja kose.

    Kinezi i Japanci koštice breskve smatraju izuzetno značajnim u lečenju kašlja, upale slepog creva, krvavljenja, povišenog krvnog pritiska.

    U Mađarskoj ih zovu "voćem mira" jer smiruju i opuštaju.

     979
  • Tef

    Tef

    Tef (lat. Eragrostis tef) je žitarica sa izuzetno sitnim zrnom koja čini osnovnu hranu u državama Istočne Afrike. Smatra se da su tef prvi put pripitomili još 8.000 godina pre nove ere narodi Etiopske visoravni.

    Ova žitarica po sastavu i načinu pripreme najviše podseća na proso i kinou, a najviše se koristi za pripremu tradicionalnog afričkoj jela injera - što je tanka lepinja koja se potom puni raznim povrćem.

    Tef su mnogi prozvali "superžitaricom" jer jer obiluje kalcijumom, fosforom, magnezijom i gvožđem, odličan je izvor proteina i u sebi sadrži čak osam esencijalnih aminokiselina. Ubrzava metabolizam i čisti creva, popravlja krvnu sliku i smanjuje nivo lošeg holesterola u krvi, i generalno jača imunitet. Ne sadrži gluten.

    Zanimljivo je to što je tef u poslednje vreme postao izuzetno popularan među slavnim ličnostima, pa su jednom prilikom poznata glumica Gvinet Paltrou i pevačica Viktorija Bekam izjavile kako im se popravilo stanje organizma otkako redovno konzumiraju ovu žitaricu.

     2528
Prelepe, izdašne štangle.
Strana 11 od 1564