• Šta užinaju nutricionisti?

    Šta užinaju nutricionisti?

    Da li ste se ikada pitali šta grickaju ljudi koji su proveli godine proučavajući zdravu ishranu? U ovom tekstu saznaćete šta grickaju stručnjaci.

    Keri Glasman, autorka knjige Snack Factor Diet, promoviše grickanje kao odličan način da imate više energije i da smršate. Njena omiljena užina je 200 grama jogurta, u kombinaciji sa pola šolje pirea od bundeve, uz malo cimeta. Jogurt pruža kalcijum i proteine, dok bundeva dodaje veliku dozu vitamina A.

    Loren Slejton, osnivač Foodtrainers, ekspert je u pomaganju klijentima da smršaju. Njena omiljena užina je tečna - late od zelenog čaja i bademovog mleka, sa prstohvatom stevije.

    Osnivač Real Nutrition NYC, Ejmi Šapiro, obično se odlučuje za namaze (putere od kikirikija, badema ili nekog drugog orašastog voća) u kombinaciji sa integralnim krekerima. Naravno, pošto je ovo veoma kalorična užina, ne treba preterivati u količinama.

     1799
  • Kako prepoznati netoleranciju na fruktozu?

    Kako prepoznati netoleranciju na fruktozu?

    Ukoliko imate netoleranciju na fruktozu, vaše telo ima poteškoća u njenom apsorbovanju. Simptomi se obično javljaju već u detinjstvu. Bolovi u stomaku i nadimanje su najčešće nuspojave. Da biste procenili svoju toleranciju, pokušajte sa dijetom tokom koje ćete postepeno povećavati unos fruktoze i tako odrediti prag tolerancije. Ograničenje se svodi na nula do pet grama fruktoze dnevno, nakon toga uvodi se pet do petnaest grama. Mnoga hrana koja sadrži fruktozu je zdrava i hranljiva, to je najčešće voće i neko povrće. Namirnice bogate fruktozom su banana, kupina, višnja, smokva, kivi, mandarina, grejpfrut, ananas i maline. Veoma visok nivo fruktoze sadrže borovnice, grožđe, nar, jabuka, kruška i dinja.

     3828
  • Heljda - neophodna u ishrani

    Heljda - neophodna u ishrani

    Jeste li razmišljali o alternativi za pirinač ili poželeli da probate novi ukus hranljive kaše za doručak?

    Heljda je sada najpopularnija u Rusiji i Poljskoj gde igra važnu ulogu u tradicionalnoj kuhinji.

    Idealna je namirnica za osobe koje imaju problema sa varenjem, za decu i starije osobe, posebno u kombinaciji s pirinčem i ostalim žitaricama.

    Narodna medicina preporučuje cvet heljde kao lek protiv kašlja i sluzi u gornjim disajnim putevima. Čaj od lista i cveta heljde upotrebljava se za aterosklerozu, naročito ako je kombinovana s povišenim krvnim pritiskom.

    Heljda sadrži belančevine, masti, vitamine, fosfor, gvožde, kalcijum, mikroelemente kao što su jod, cink, brom i drugi, organske kiseline i rutin.

    Takođe se koristi heljdino brašno koje može imati tamniju ili svetliju boju. Tamnije brašno sadrži više nutrijenata.

    Heljda ne sadrži gluten, zbog čega je pogodna za osobe koje su na njega alergične.

     1287
  • Zašto je važno jesti grožđe?

    Zašto je važno jesti grožđe?

    Prema rečima brojnih stručnjaka, antioksidanti u grožđu sprečavaju porast bakterija koje izazivaju akne.

    Obilno prisustvo vlakana i hranljivih materija u grožđu utiču na zdrav rad digestivnog sistema, pomažu u prevenciji zatvora i probavnih smetnji.

    Poboljšava snagu kostiju i pomaže u lečenju koštane slabosti koja se javlja usled niskog nivoa kalcijuma.

    Ekstrakti u semenkama grožđa poboljšavaju funkciju pluća i povećavaju njihov kapacitet.

    Zbog visoke nutritivne vrednosti, grožđe je preporučljivo dijabetičarima.

    Sadrži moćne, prirodne hemikalije koje štite od srčanih oboljenja. Neke od njih imaju potencijal sprečavanja širenja ćelija raka.

    Istraživanja pokazuju da redovna upotreba grožđa štiti mrežnjaču, kao i funkciju očiju.

     1026
  • Kako tretirati ujed krpelja?

    Kako tretirati ujed krpelja?

    Najpre kožu isperite toplom vodom I anti-bakterijskim sapunom.

    Ne upotrebljavajte zapaljive materijale (poput kerozina ili petroleja) za tretiranje rana.

    Utrljajte luk na mesto ugriza. Moćna antioksidativna svojstva utiču na brži oporavak.

    Jabukovo sirće razblaženo u malo vode može smanjiti nastalu iritaciju.

     820
Za posne ili dijetalne dane, jedna obrok salata.
Moja omiljena salata za vreme posta.
Kad pomislite na fritezu pomislite na brz ali ne tako zdrav obrok. Ja sam pravila u fritezi bez ulja, ako nemate, probajte u rerni biće odlično isto.
Kad zafali vremena ovo je varijanta za brzi pasulj. Ukus je odličan!
Slojeviti desert u čaši.
Strana 8 od 1457