• Nitrati iz voća i povrća za zdravo srce

    Nitrati iz voća i povrća za zdravo srce

    Svi znaju priču o zdravom srcu - pazite na težinu, smanjite masnu hranu, spustite slanik, uzimajte više vlakana i sa vremena na vreme jedite ribu i eto, na dobrom ste putu.
    To jesu dobri saveti, ali drugi deo slagalice dobija sve više pažnje u poslednje vreme - mali molekul poznat kao nitrit oksid.

    Ovaj molekul, koji se stvara u ćelijama krvnih sudova, jeste gas koji širi arterije, čime poboljšava krvotok i snižava krvni pritisak. On je takođe i snažan antioksidant, čime snižava opasnost od kardiovaskularnih bolesti.
    Naša tela stvaraju nitrit oksid tako što aminokiseline iz proteina (orašastog voća, pasulja i morskih plodova) oksiduju u dodiru sa kiseonikom.

    Nitriti i nitrati su poznati kao aditivi u proizvodnji suhomesnatih proizvoda, jer se koriste da sačuvaju svežinu, boju i aromu mesa. Međutim, najveći deo nitrata koji pojedemo (70-85%) dolazi od povrća i voća - spanaća, zelene salate, celera, karfiola, grožđa i jagoda.

    Voće i povrće su najbolja hrana, krcata antioksidantima, vlaknima, mineralima i vitaminima, uz malo kalorija. Ipak, to što su bogati i nitratima, još je jedan od razloga da ih volimo i više nego do sada.

     1167
  • Pet zdravstvenih koristi čaja od jasmina

    Pet zdravstvenih koristi čaja od jasmina

    Pomaže u smanjenju nivoa lošeg holesterola čime štiti od bolesti srca. Hipolipidemska I hipoglikemična svojstva čaja od jasmina mogu biti korisna za one koji pate od poremećaja šećera u krvi.

    Antioksidativna svojstva čaja pomažu u lečenju oboljenja jetre. Neutrališe slobodne radikale prisutne u tkivima i ćelijama tela.

    Bogat je vitaminom C koji je esencijalan jer podstiče aktivnost imunog sistema. Koristi se za tretiranje neugodnosti praćenih groznicom zbog efekta hlađenja.

    Poboljšava varenje I zbog svojih diuretičkih svojstava koristi se za lečenje konstipacije.

    Studija sprovedena na tajvanskom univerzitetu potvrđuje da jasmin usporava rast kancerogenih ćelija.

     755
  • Cink u borbi protiv prehlade?

    Cink u borbi protiv prehlade?

    Potvrđeno je da cink neće sprečiti prehladu, ali će "skratiti" njeno trajanje. Brojni naučnici smatraju da se cink vezuje za receptore ćelija u ustima i grlu, blokira virus i njegovo dalje širenje. Cink je dostupan u raznim oblicima, ali su se pastile pokazale najefikasnijima. Preskočite sprejeve za nos tokom prehlade jer mogu oštetiti vaše čulo mirisa, obratite pažnju na cink. Jedan je od najvažnijih minerala u ishrani, Pomaže izgradnji stotinu različitih enzima i štiti imuni sistem. Važan je kod problema sa prostatom, ali i reguliše nivo insulina, pomaže i kod preterane aktivnosti štitne žlezde. Ipak, prekomeran unos cinka može dovestu do anemije - stoga budite oprezni.

     1025
  • Mušmula

    Mušmula

    Mušmula (lat. Mespilus Germanica) je nepravedno zaboravljeno i nepoznato voće iz porodice ruža, zbog čega neodoljivo podseća na jabuke i kruške. Egzotično ime je dobila iz turskog jezika, a smatra se da i potiče iz jugoistočne Evrope. Gaji se već milenijumima, i uprkos prvobitnoj popularnosti, u modernom dobu je nekako postala zapostavljeno voće. A zašto je dobro često konzumirati mušmule? Pre svega zato što sadrže veliki broj raznih minerala, pre svega kalijuma, fosfora, kalcijuma, natrijuma, ali i puno vlakana i vitamina B. Zbog toga blagodetno deluju na organe za varenje, čiste jetru i bubrege, leče anemiju i vrtoglavicu. Zanimljivo kod mušmula je to što, za razliku od drugog voća, njih treba jesti kad već kreću da trule, jer su tada najukusnije. Od mušmula se može praviti zdrav čaj, liker i rakija, a u ishrani se najviše koristi za pravljenje raznih marmelada, kompota i sirupa. Sadrže samo 30 kalorija na 100 grama pa su odlične za dijetalni režim ishrane. Najviše se slažu sa karanfilićem, cimetom, grožđem i limunom, tako da nećete pogrešiti ako pri sledećem spremanju poslastica izmešate mušmule sa ovim sastojcima.

     1948
  • Prednosti braon pirinča

    Prednosti braon pirinča

    Bogat je hranljivim materijama, sadrži nizak nivo kalorija što ga čini veoma zdravim. Smeđi pirinač je takođe bogat vlaknima što smanjuje rizike od bolesti srca. Sadrži esencijalne minerale uključujući magnezijum i mangan i neka fenolna jedinjenja. Ne sadrži trans masti ili holesterol.

    Organski pirinač ima dodatne zdravstvene prednosti u odnosu na konvencijalno uzgajan koji sadrži znatno viši nivo pesticida koji oštećuju zdravlje. Osim toga, kada se tokom obrade ukloni spoljnja ljuska, pirinač gubi sadržaj vlakana.

     909
Veoma brzo se prave. Jednostavno i super su za svaku priliku!  
Možete ih polužiti vruće, a i hladne - podjednako su ukusni. Koristite kalup sa 12 udubljenja. Probajte, prijatno!
Obradujte svoje mališane ovim ukusnim, a i dekorativnim medenjacima. Srećni praznici!
Sitni kolač.
Strana 8 od 1387