• Saveti za upotrebu miksera sa posudom

    Saveti za upotrebu miksera sa posudom

    1. Visina je podesiva – „glava“ miksera bi trebalo da se nađe tik iznad posude kako se prilikom mešanja ne bi oštetilo dno posude.

    2. Vodite računa o dobroj povezanosti svih delova aparata

    Veza između „glave“ miksera i postolja može vremenom olabaviti i pomerati se kada god uključite mikser, što može biti opasno.

    3. Peškir – potencijalno rešenje za mogući haos u kuhinji

    Mikseri sa posudama su snažni i mogu veoma lako napraviti nered u celoj kuhinji ukoliko sastojci „pobegnu“ iz posude. Rešenje je jednostavno – prekrijte mikser debljom kuhinjskom krpom ili manjim peškirom.

    4. Mikseri sa posudom ima svoja ograničenja

    Imajte na umu da bilo koji mikser nema ugrađenu zaštitu od preopterećenja i nije namenjen neprekidnom radu na duže vreme. Razmotrite nivo snage pre kupovine miksera.

     719
  • Artičoka

    Artičoka

    Artičoka ili gardun (lat.Cynara Scolymus) je na našem području nepravedno zapostavljeno povrće poreklom iz Sredozemlja koje se, osim kao hrana, zbog svog specifičnog izgleda i listova ljubičaste ili zelene boje, može se koristiti i kao ukras.

    Iako se gaji širom sveta, može se reći da je Artičoka najpopularnija u Grčkoj, na Pirinejskom poluostrvu, u Francuskoj i Izraelu, dok su najveći svetski proizvođači i izvoznici ove biljke Italija i Egipat.

    No, osim kao ukras i hrana, artičoka se od davnina koristi i kao lek. Po tradicionalnom verovanju podstiče apetit, leči šećernu bolest i upale unutrašnjih organa, dok je moderna medicina dokazala da lekoviti sastojci ove biljke (ponajviše fitonutrijenti) potpomažu probavu, snižavaju loš holesterol, štite srce i smiruju nadraženo crevo.

    Nije loše napomenuti ni to da su artičoke dobar izvor antioksidanasa, deluju kao blag diuretik i bogate su vitaminom C i K, te da sadrže čak 5,4g dijetalnih vlakana na 100 grama. Posebno se preporučuje dijabetičarima.

    Naravno, najbolje je konzumirati sveže i termički neobrađeno povrće, ali artičoke je ipak bolje prvo prokuvati u slanoj vodi ili sa malo limunovog soka kako bi se izgubio gorak ukus koji daje taninska kiselina. Pošto potiču iz mediteranskih krajeva, najbolje je pri pripremi jela kombinovati ih sa maslinovim uljem, maslinama, komoračem, ribom, ili ih možete marinirati zajedno sa pečurkama. Artičoke se odlično slažu i sa začinima kao što su bosiljak, origano ili peršun, možete ih dodati u bilo koje italijansko jelo (na primer lazanje).

    Zanimljivo je da je po nekim verovanjima artičoka afrodizijak i da pospešuje libido, pa je pre par vekova bila zabranjena ženama.

     870
  • Zašto jesti kozji sir?

    Zašto jesti kozji sir?

    Kozji sir varira u ukusu i teksturi, od mekanog mladog, do tvrdog i slanog i razlikuje se u sadržaju hranljivih materija u zavisnosti od načina obrade. Ipak, svaki je bogat zdravim mastima, proteinima i mineralima. Oko 28 grama kozjeg sira pruža:

    Kalorije: 102 g

    Proteini: 6 g

    Masti: 8 g

    Vitamin A: 8 odsto preporučenog dnevnog unosa

    Vitamin B2: 11 odsto preporučenog dnevnog unosa

    Kalcijum: 8 odsto preporučenog dnevnog unosa

    Fosfor: 10 odsto preporučenog dnevnog unosa

    Bakar: 8 odsto preporučenog dnevnog unosa

    Gvožđe: 3 odsto preporučenog dnevnog unosa

    Takođe je dobar izvor selena, magnezijuma i niacina.

     473
  • Mahlep - začin i lek

    Mahlep - začin i lek

    Mahlep je začin koji potiče sa Blistog Istoka, a ukusom podseća na trešnje i gorke bademe. Semena se odvajaju od jezgra i suše se. Drveća mahlepa krasila su bašte poznatih palata u antičkom periodu. Egipćani su ovaj začin mešali sa medom, susamom i orasima, pa su navedenu poslasticu služili kao dezert ili užinu uz hleb. Danas se najčešće koristi kao dodatak tortama, kolačima, pa čak i pudingu. Biljka je ranije korišćena i za osvežavanje prostora. Poznata je njena efikasnost u lečenju oboljenja respiratornog sistema. Pomaže u apsorpciji hranljivih materija, a efikasan je i u lečenju astme, osteoporoze i hipertenzije. Može sniziti krvni pritisak i povećati sagorevanje masti.

     3104
  • Vegucated

    Vegucated

    "Vegucated" je američki dokumentarni film koji promoviše dobrobiti vegetarijanizma, generalno ishrane koja se bazira na voću, povrću i žitaricama od celog zrna i takođe istražuje sve izazove sa kojima se susreću pojedinci koji odluče da postanu vegetarijanci.

    Radnja filma dešava se u Njujorku, gde su tri strastvena ljubitelja mesa i sira primorana da tokom perioda od šest nedelja kompletno izbace upravo mesne i mlečne proizvode iz svoje ishrane. U filmu takođe gostuju i poznati aktivista za prava životinja i promoter vegetarijanizma Hauard Liman, kao i poznati oftamolog Stiven Kaufman koji daje svoje naučno viđenje ovakvog načina ishrane.

    No, pored ove zabavne priče o tri tvrdoglava ljubitelja mesa i sira, dokumentarac na sociološki način dublje istražuje šta je ono zbog čega ljudi pružaju veliki otpor prema vegetarijanizmu i zašto smo tako slepi pred činjenicom da se u mesnoj industriji mnoge životinje tretiraju na jako okrutan način.

     1149
Zdrav i ukusan hleb!
Nećete utrošiti svu mešavinu vode i ulja, ali bitan je taj odnos - 300 ml voda i 100 ml ulje. Brza i ukusna pita koja nije  puno masna. Probajte, prijatno!
Koristila sam Eskimko sladoled od vanile i plazma keks. Vi možete koristiti bilo koji sladoled od vanile i keks - po sopstvenoj želji.
Divno osveženje u ovim vrelim, letnjim danima!
Divna, lagana tortica.
Strana 8 od 1277