• Zašto se javlja mučnina nakon jela?

    Zašto se javlja mučnina nakon jela?

    Mučnina se može pripisati različitim uzrocima. Ukoliko je učestala i javlja se neposredno nakon obroka, lista razloga se sužava. Mučnina ne mora biti znak da je u pitanju ozbiljan poremećaj, ali može biti povezana sa problemima žučne kese. Neke od akutnih bolesti mogu uticati na skupljanje ili zadebljanje žučne kese, pa tako utiču na njeno pravilno funkcionisanje.

    Gorušica može biti jedan od mogućih razloga zbog kojih se javlja mučnina posle jela. Ona nastaje usled vraćanje želudačnog sadržaja, ili hrane i tečnosti u jednjak. Takođe može usloviti kiseli ukus u ustima, bolove u grlu i kašalj. Namirnice koje mogu izazvati gorušicu su: paradajz, citrusi, masna hrana, luk, čokolada...

    Bolesti i trovanja hranom su sve češća pojava. Nastaju najčešće usled nedovoljno kuvane hrane, ali povećan broj bakterija javlja se i ukoliko se hrana na vreme ne odloži u frižider na određenoj temperaturi. Simptomi uključuju mučninu, povraćanje, temperaturu i dijareju. Počinju od 30 minuta do nekoliko dana nakon konzumiranja pokvarene hrane.

     15185
  • Vanila – mnogo više od začina!

    Vanila – mnogo više od začina!

    Zdravstvene prednosti upotrebe vanile uključuju njenu sposobnost lečenja akni, poboljšanje rasta dlake, ubrzano zarastanje rana, smanjenje upala i sprečavanje razvoja hroničnih bolesti. Popularan je sastojak brojnih specijaliteta ali se koristi i u medicinske svrhe. Zbog bogatstva hranljivih sastojaka, jedinstvenih organskih jedinjenja pokazalo se da smanjuje nivo holesterola i podstiče regeneraciju ćelija i tkiva. Smanjuje simptome artritisa i drugih inflamatornih stanja. Čest je sastojak brojnih kozmetičkih proizvoda i jedan od najpristupačnijih lekova za anksioznost i hroničan stres.

     674
  • Namirnice za sprečavanje dijareje

    Namirnice za sprečavanje dijareje

    Jogurt sadrži bakterije koje utiču na zdravo funkcionisanje creva i održava ravnotežu između "dobrih" i "loših" bakterija. Pomešajte jogurt sa nekoliko kriški banana i konzumirajte dva puta dnevno.

    Čaj od Nane smanjuje nadimanje i utiče na učestale gasove.

    Osim što pomaže varenju, đumbir smanjuje grčeve i utiče na želudačne sokove koji pomažu boljem varenju.

    Med je prirodni lek sa brojnim lekovitim svojstvima. Smanjuje bolove, reguliše upale, leči čireve i utiče na probleme sa varenjem, pa i dijareju.

    Aktivni ugalj je jedan od najboljih prirodnih lekova za sve vrste probavnih problema, apsorbuje sve loše bakterije i mikrobe koji izazivaju dijareju. Konzumirajte ga tri dana uzastopno, nakon svakog obroka.

    Jabukovo sirće sadrži brojna bakterijska svojstva, otklanja grčeve i dijareju. Jedna do dve kašičice u mlakoj vodi na prazan stomak i odmah ćete osetiti poboljšanje u varenju, a grčevi će nestati.

    Beli pirinač je preporučen od strane brojnih medicinskih instituta jer ne izaziva iritaciju creva. Ukoliko pored dijareje patite od jakih grčeva, pirinač konzumirajte bez soseva, začina i aditiva.

    Šargarepa - sadrži pektin koji upija tečnost u vašim crevima i pomaže varenju. Najbolje je jesti barenu šargarepu, četvrt šolje na svakih pola sata.

     1369
  • Osnovne karakteristike tradicionalne etiopske kuhinje

    Osnovne karakteristike tradicionalne etiopske kuhinje

    Glavno nacionalno jelo Etiopije je čist, začinjeni paprikaš. Pravi se od govedine, jagnjetine, piletine... Đumbir je obavezan sastojak. Za većinu Etiopljana, zabranjena je svinjetina. Etiopska hrana jede se rukama. Hleb se koristi kako bi se njime zahvatila hrana sa velike zajedničke ploče na kojoj je poslužena. Meki beli sir zvani lab je izuzetno popularan. Etiopljani retko koriste šećer, umesto njega upotrebljavaju med kao zaslađivač. Ponekad obrok neće početi sve dok domaćin ne udeli komade hleba za svaku osobu za stolom. Kao znak poštovanja, Etiopljanin može uz pomoć hleba uzeti najkvalitetniji komad hrane sa stola i staviti ga u usta svog gosta. Kafa je najpopularnije piće u zemlji i pije se na kraju obroka.

     2519
  • Zašto jesti pinjole?

    Zašto jesti pinjole?

    Pinjoli sadrže četiri grama kalorija po kašičici. Ugljeni hidrati su omiljeni izvor energije vašeg tela, posebno kada ste sportista. Generalno, 45 do 65 odsto kalorija trebalo bi da dolazi od ugljenih hidrata.

    Gvožđe je mineral koji pomaže u transportu kiseonika kroz celo telo. Sa 0,7 mg po kašičici, pinjoli mogu pomoći u zadovoljavanju dnevnih potreba za ovim mineralom.

    Prekomeran natrijum u ishrani povezan je sa visokim krvnim pritiskom, što povećava rizik od oboljenja srca i bubrega. Pinjoli sadrže samo 20 mg po kašičici, pa mogu uticati na ograničenje prekomernog unosa.

    Jedna kašika pinjoli sadrži samo 35 kalorija. Jedna porcija zadovoljava manje od 2 odsto neophodnog unosa kalorija na dnevnom nivou.

     862
Ukusan i jeftin kolač koji se lako priprema.
Tradicionalni kolač kome retko ko može odoleti...
Brzo se pravi i dobro dođe za letnje dane.
Brzo i lako.
Brzo i lako.
Strana 8 od 1394