• Izbegnite sezonske prehlade uz pomoć ovih pet namirnica!

    Izbegnite sezonske prehlade uz pomoć ovih pet namirnica!

    Sezonske prehlade najviše pogađaju respiratorni sistem, a mogu uzrokovati i nekoliko tipova virusa. Najbolja odbrambena linija je izbegavanje bliskog kontanta sa zaraženim osobama. Ipak, nekoliko namirnica takođe može biti od koristi jer mogu smanjiti simptome kao što su: bolovi u grlu, slabost i mučnina.

    Đumbir – Čim osetite bolove u mišićima izazvane gripom uz potencijalno visoku temperaturu, posegnite za ovom moćnom biljkom. Istraživanja sugerišu da đumbir može smanjiti oticanje zglobova i brojne bolove. Dokazano je i da pomaže u prevenciji mučnine.

    Beli luk – Sadrži tip vlakana koji jačaju imuni sistem i pospešuju varenje. Da biste zaista iskoristili sve prednosti koje nudi, iseckajte sirovi beli luk i ostavite ga da odstoji 10 do 15 minuta jer ćete na taj način omogućiti aktiviranje korisnih jedinjenja.

    Govedina – Bogata je cinkom koji jača imuni sistem i štiti vas od sezonskih prehlada.

    Pasulj – Proteini u pasulju pomažu u balansiranju tečnosti u organizmu, poboljšavaju imuni sistem i pomažu obnovu ćelija.

    Narandže – Pored toga što su super osvežavajuće, narandže su veliki izvor vitamina, minerala i fitohemikalija koji udruženi povoljno utiču na celokupan organizam.

     934
  • Bol u donjem delu leđa i nedostatak vitamina

    Bol u donjem delu leđa i nedostatak vitamina

    Bol u donjem delu leđa je uobičajeno zdravstveno stanje koje pogađa i do 75 odsto populacije koja veći deo svog vremena provodi sedeći. Simptomi ponekad mogu uključivati i bolove u mišićima, probadajući bol koji se širi duž noge, ograničenu fleksibilnost... Različiti vitamini mogu ublažiti bolove:

    Vitamin B12 smanjuje pritisak u leđima i ublažava hronične bolove. Hrana bogata ovim vitaminom uključuje mleko, jaja, ribu, sir. Vitamin C pomaže u proizvodnji kolagena koji popravlja oštećena tkiva, smanjuje zapaljenje, ubrzava proces zarastanja i smanjuje rizik od hroničnog bola u leđima. Vitamin D jača kosti, pomaže u apsorpciji kalcijuma i smanjuje upale. Vitamin E reguliše bolove u mišićima, poboljšava cirkulaciju i štiti tkiva.

     1018
  • Aloe vera u ishrani

    Aloe vera u ishrani

    Konzumiranje gela iz lista aloe vere može smanjiti nivo šećera u krvi. Još jedna od prednosti odnosi se na suzbijanje upala. Koristi se i kao sredstvo za ispiranje usta, a ublažava i bolove desni. U jednoj studiji na životinjama, konzumiranje gela pomoglo je u poboljšanju učenja i pamćenja, istovremeno smanjujući simptome depresije. Aloe vera je bogata antioksidansima koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala - jedinjenja koja se dovode u vezu sa mnogim hroničnim bolestima.

     475
  • Najbolji izbor koktela za vrele letnje dane

    Najbolji izbor koktela za vrele letnje dane

    1. Mojito

    Ako govorimo o koktelima, ne moguće je ne pomenuti ovo osvežavajuće alkoholno piće. Kubanskog je porekla, a poznata je i teorija da su ga izmislili afrički robovi koji su radili na poljima šećerne trske u 19. veku. Čine ga pet sastojaka: beli rum, sok od limete, gazirana voda i menta.

    2. Džin Tonik

    Ovom koktelu tonik daje osvežavajući ukus. Ukoliko niste znali, ranije se ovaj koktel preporučivao u borbi protiv bolova i grčevima u nogama. Ovom alkoholnom piću možete dodati i krastavac, cimet, muskantni oraščić, biber, pa čak i kari!

    3. Mlečni punč koktel

    U pitanju je vrelo mleko kome se dodaje alkohol, ponekad voće i šećer ili ekstrakt vanile. Ne zvuči primamljivo, zar ne? U pitanju je luda "hemija", a kada ga jednom probate - želećete još. Glavni sastojci pored mleka su uglavnom rum, ekstrakt vanile i led. Probajte - nećete se pokajati!

     1409
  • Prepoznajte znake intolerancije na hranu kod dece

    Prepoznajte znake intolerancije na hranu kod dece

    Vrlo često se intolerancija na hranu otkriva kroz probleme sa digestivnim traktom, a ciklus se ponavlja nekoliko puta. Roditeljima se preporučuje da u takvim slučajevima vode dnevnik ishrane deteta kako bi ustanovili kako dete reaguje na hranu i kakvi simptommi se javljaju. Prve reakcije su veoma blage, zatim postaju sve ozbiljnije. Dijareja i bolovi u stomaku su obično prvi simptomi. Najčešće je uzrok mleko, odnosno proteini koji se u njemu nalaze. Manje zastupljena reakcija je astmatični napad kod dece koja su osetljiva na sulfate. Ova hemikalija se dodaje u prerađenu hranu popt čipsa, sušenog voća i određenog peciva. Većina napada počinje sa stezanjem u grudima, poteškoćama sa disanjem i na kraju kašljem. Ponekad je teško napraviti razliku između alergije i netolerancije na hranu. Intolerancija na hranu može izazvati i glavobolje kod neke dece, međutim roditelji često ne znaju za ovu uzročnu vezu. Ekcemi i pojava osipa su jedni od češćih simptoma i u većini slučajeva predstavljaju reakciju na gluten. Ukoliko primetite da je vaše dete hiperaktivno, vodite računa o količini šećera koje unosi na dnevnom nivou. Izbegavajte proizvode sa veštačkim zaslađivačima i bojama...

     2019
Brzo i lako.
Brzo i ukusno.
Lako se prave.
Jednostavna i ukusna .
Strana 8 od 1393