• Energetske i hranljive vrednosti: mandarine

    Energetske i hranljive vrednosti: mandarine

    Mandarine potiču iz jugoistočne Azije. Uzgaja se u Kini preko 3.000 godina, tek u 19. veku su stigle u Evropu i Severnu Ameriku. Bile su dostupne jedino višim klasama. U narodnoj medicini savetuje se redovno konzumiranje ovog ukusnog voća jer sprečava upale, utiče na zdravlje kože i kose, snižava nivo holesterola i ubrzava metabolizam.

    Energetska i hranljiva vrednost (na 100 g):

    Energetska vrednost: 53 kcal

    Ugljeni hidrati: 13,34 g

    Proteini: 0,81 g

    Masti: 0,31 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 1,8 g

    Niacin: 0,39 mg

    Vitamin A: 681 IU

    Vitamin C: 26,7 mg

    Vitamin K:

    Natrijum: 2 mg

    Kalijum: 166 mg

    Kalcijum: 37 mg

    Gvožđe: 0,15 mg

    Magnezijum: 12 mg

    Cink: 0,07 mg

     581
  • Kuvar otkriva koja su najbolja i najgora mesta za odlaganje hrane u frižideru

    Kuvar otkriva koja su najbolja i najgora mesta za odlaganje hrane u frižideru

    Danijel Norton napominje da pojedini delovi frižidera variraju u temperaturi. Više police i stalci su uglavnom najtopliji deo frižidera. Najosetljiviji proizvoi na promene u temperaturi su: mleko, sirovo meso i riba. Iz tog razloga, navedeni proizvodi moraju se čuvati u određenim uslovima kako ne bi došlo do porasta bakterija koje su potencijalno štetne za ljude.

    Svežu testeninu i pite bi trebalo čuvati u samom dnu donjeg dela frižidera - ujedno najhladnijem delu uređaja.

     315
  • Energetske i hranljive vrednosti: boranija

    Energetske i hranljive vrednosti: boranija

    Boranija pripada mahunarkama, a poreklom je iz Meksika, a u Evropu je stigla u 16. veku. Pruža širok spektar hranljivih materija kao i veliki izvor dijetetskih vlakana koji povećavaju osećaj sitosti. Reguliše nivo šećera u krvi, kaoi nivo holesterola. Odlična je za anemiju, bronhitis kao i bolesti srca i krvnih sudova. Naručito je treba konzumirati u slučaju pada imuniteta, problema sa nesanicom, ili protiv prehlada i gripa.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 31 kcal

    Ugljeni hidrati: 7,13 g

    Proteini: 1,82 g

    Masti: 0,34 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 3,4 g

    Niacin: 0,752 mg

    Vitamin A: 690 IU

    Vitamin C: 16,3 mg

    Natrijum: 6 mg

    Kalijum: 209 mg

    Kalcijum: 37 mg

    Gvožđe: 1,04 mg

    Magnezijum: 25 mg

    Cink: 0,24 mg

     588
  • Semenke lana - izvor zdravlja

    Semenke lana - izvor zdravlja

    Semenke lana neki nazivaju i najmoćnijom hranom na planeti, a postoje i dokazi koji kažu da njegovom konzumacijom smanjujete rizik od srčanih obolenja, moždanog udara, kancerogenih obolenja i dijabetesa.

    Sadrži vitamine A, F, E, B, omega 3, 6 i 9 masne kiseline, kojima je bogatiji čak i od ribljeg mesa.

    Smanjujete rizik od srčanih obolenja, moždanog udara, kancerogenih obolenja i dijabetesa.

    Lanena sluz je najodgovornija za uticaj lana na probavu, jer podstiče rad lenjih creva - najčešćeg problema mnogih ljudi.

    Lan je izvor rastvorljivih i nerastvorljivih vlakana neophodnih u ishrani, poseduje lecitin, koji može rastvarati masti i snižavati nivo holesterola.

    Semenke lana jačaju imuni sistem i preventiva su za brojne upalne bolesti.

    Stabilizuju bolni menstrualni ciklus.

    Ubrzavaju zarastanje opekotina od sunca.

    Laneno seme u sebi sadrži elemente natrijuma, magnezijuma, kalijuma, gvožđa, fosfora, cinka, selena i druge.

     486
  • Energetske i hranljive vrednosti: kestenje

    Energetske i hranljive vrednosti: kestenje

    Smatra se da kesten potiče iz Male Azije i sa Mediterana. Danas najveće poznato drvo kestena nalazi se na Siciliji. Nadzemno drvo čini više velikih stabala koja ispod zemlje imaju zajedničko korenje. Godine 1780. izmeren je obim koji je iznosio 57,9 metara. Glavni element u sastavu kestena je skrob. Izuzetan je kod prehlada i problema sa organima za varenje, kod proširenih vena, kao i za snižavanje krvnog pritiska. Podstiče pravilan rad srca i koristi se za izbacivanje viška vode iz organizma.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 213 kcal

    Ugljeni hidrati: 45,54 g

    Proteini: 2,42 g

    Masti: 2,26 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna:8,1 g

    Niacin: 1,2 mg

    Vitamin A: 28 IU

    Vitamin C: 43 mg

    Vitamin K:

    Natrijum: 3 mg

    Kalijum: 518 mg

    Kalcijum: 27 mg

    Gvožđe: 1 mg

    Magnezijum: 32 mg

    Cink: 0,52 mg

     647
Brzo, izdašno i ukusno.
Pečene smokve i karamel šećer su pravi raj za nepce.
Za sve ljubitelje smokvi!
Nadev možete napraviti i po svom izboru - na primer možete u nadev dodati seckanu šunku ili nešto drugo suhomesnato. Svakako dobijate veoma ukusne rolnice. Prijatno.
Strana 6 od 1242