• Šta se dešava vašem telu ukoliko redovno konzumirate jaja?

    Šta se dešava vašem telu ukoliko redovno konzumirate jaja?

    Jaja bi trebalo da budu deo redovne ishrane. Odličan su izvor proteina, bogata su aminokisellinama, gvožđem i antioksidansima. Sadrže jedanaest esencijalnih aminokiselina koje su neophodne za funkcionisanje organizma. Njihov nedostatak može uzrokovati slabljenje mišića, oslabljen imuni sistem, zamor, opadanje kose, perutanje kože... Sadrže i velike količine selena koji je značajan posebno deci jer štiti zglobove, kosti, srce... Redak su prirodan izvor vitamina D koji je koristan za jačanje zuba i kostiju. Pomaže apsorpciju kalcijuma što je presudno za zdravu funkciju srca, debelog creva i metabolizma.

     647
  • 4 namirnice koje imaju više vitamina C od narandži

    4 namirnice koje imaju više vitamina C od narandži

    Vitamin C je veoma važan za rast i regeneraciju različitih vrsta tkiva u organizmu. Telo ne može samo da ga proizvede, stoga je neophodno uneti ga hranom. Decenijama se govorilo da je narandža najbolji izvor ovog važnog nutrijenta, ali nove studije pokazuju da to zapravo nije slučaj.

    Istina, narandže jesu dobar izvor - 65 mg vitamina C u narandži srednje veličine (što je otprilike 100% preporučene dnevne količine). Međutim, sledi lista od 4 namirinice koje zapravo sadrže više ovog vitamina.

    Brokoli - svež brokoli ima oko 130 mg, što se spušta na 90 kada je kuvan. Ako niste probali svež brokoli dosad, možda je vreme da to učinite.

    Paprika babura - jedna mala paprika sadrži oko 95 mg, a najbolje je konzumirati svežu.

    Jagode - 100 grama jagoda sadrži oko 85 mg vitamina C.

    Kivi - 100 grama ovog voća sadrži čak 128 grama ovog dragocenog vitamina.

     1858
  • Prednosti upotrebe silikonskog kuhinjskog pribora

    Prednosti upotrebe silikonskog kuhinjskog pribora

    Kuhinjski pribor od silikona u odnosu na karakteristike metalnog, plastičnog ili drvenog pribora ima niz prednosti. Pre svega, silikon je otporan na toplotu zbog čega je savršen za upotrebu kada je reč o pripremi jela na visokim temperaturama. Otporan je na mrlje I ne zadržava mirise, niti poprima boju određenih namirnica. Silikonski proizvodi se lakše održavaju I čiste. Bezbedan je za upotrebu jer se na silikonu ne talože bakterije I mikrobi, kao što je to slučaj sa drvenim priborom. Ne može oštetiti posude za kuvanje ili pečenje. Ne može proizvesti opasne materije prilikom isparenja, kao što je to slučaj sa metalom koji može da korozira. U članku “Sigurna upotreba posuđa” navodi se: “Nema poznatih zdravstvenih opasnosti povezanih sa upotrebom posuđa ili kuhinjskog pribora od silikona.”

     752
  • Najpopularniji insekti u ishrani

    Najpopularniji insekti u ishrani

    Larve tvrdokrilaca spadaju među najpopularnije insekte u ishrani brojnih azijskih zemalja. Iako je u određenim kulturama uobičajeno jesti potpuno razvijene leptire i moljce, većina ljudi širom sveta najčešće konzumira larve i gusenice. Često su začinjene pikantnim sosom i služe se u tortilji. Najpopularnija gusenica je mopanska. Mopanske šume prostiru se preko Južne Amerike, Mozambika, Nambije, Bocvane, Angole... Mravi se smatraju delikatesom u mnogim delovima sveta. Na Tajlandu se, recimo, mravlja jaja prodaju u konzervi. Crni tkivački mrav koji se nalazi u suptropskim područjima Kine, Malezije, Bangladeša, Indije i Šri Lanke, koristi se kao sastojak u zdravoj hrani. U Japanu su određene vrste osa delikatesi koji se uvoze i iz Vijetnama i Australije kako bi se zadovoljila potražnja. Većina od 80 vrsta skakavaca je jestiva. U Nigeriji, cvrčci se prodaju na ulicama. U pojedinim delovima SAD sastavni su deo pita i kolača.

     427
  • Preporučeni unos proteina

    Preporučeni unos proteina

    Veliki izvori proteina su meso, mlečni proizvodi, jaja, semenke i pasulj, kao i žitarice.

    Preporučeni unos proteina je između 0,7 do 1,7 grama po kilogramu telesne težine u zavisnosti od nivoa aktivnosti. Vegetarijanci su u najvećem riziku od zdravstvenih komplikacija povezanih sa niskim unosom proteina jer meso sadrži najveću količinu. Soja je zamena, sadrži svih devet esencijalnih aminokiselina, kao i orasi, sočivo i semenke u manjoj meri. Mešanje pirinča sa mahunarkama može obezbediti neophodne proteine.

     445
Ukusna tortica.
Stari dobri banini, jedan od onih kolača koji smo naučili da pravimo u vreme sankcija.
Brzo i ukusno, za iznenadne goste!
Brzo i ukusno.
Idealno pravo letnje osveženje za prdstojeće vrele dane.
Odličan kolač s jabukama.
Strana 6 od 1354