• Zašto se treba odvići od zaslađenih pića

    Zašto se treba odvići od zaslađenih pića

    Bilo da pokušavate da sredite svoju ishranu, da jedete zdravije ili da oslabite, jedna stvar je sigurna - zaslađena pića su veliki izbor prekomernih kalorija. Konzumiranje takvih pića povećava rizik od gojaznosti, dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti, šloga i osteoporoze. Ni dijetalna pića nisu rešenje, jer su veštački zaslađivači nezdravi koliko i šećer, a izazivaju pojačan apetit.

    Voćni sokovi (odnosno ono što se prodaje pod tim imenom) su još kaloričniji od gaziranih sokova i brže povećavaju nivo šećera u krvi. Osim toga, skoro 10% ispitanih uzoraka soka od jabuke imaju nivo arsenika veći od dozvoljenog.

    Najbolji način da se rešite svega toga je da se držite vode. Ako vam ideja o običnoj vodi nije privlačna, počastite se vodom u koju ste stavili voće ili povrće, što će vam osim ukusa obezbediti i neophodne vitamine i sve druge dobrobiti voća.

     1190
  • Zašto je važno jesti banane

    Zašto je važno jesti banane

    Banane su voće koje deluje kao probiotik i stimulišu rad creva.

    Banane mogu smanjiti telesnu temperaturu tela tokom vrelih letnjih dana.

    Utrljavanjem unutrašnjosti kore banane možete sprečiti svrab i iritaciju na koži.

    Konzumiranjem jedne banane između obroka možete stabilizovati nivo šećera u krvi i smanjiti jutarnju mučninu.

    Dve banane pre napornog treninga ili na pauzi održavaju šećer u krvi i sprečavaju grčeve u mišićima.

    Bogate pektinom, banane pomažu pri varenju i oslobađanju toksina iz organizma.

    Banane smanjuju otoke, jačaju nervni sistem, pomažu u proizodnji belih krvnih zrnaca i sadrže visok nivo vitamina B6.

    Bogate kalijumom, banane utiču na krvni pritisak i štite od srčanog i moždanog udara.

     1342
  • Pohvala sardini

    Pohvala sardini

    Postoji koncenzus među nutricionistima da bismo svi trebali da jedemo manje mesa i više ribe. Za većinu ljudi to znači više tune, lososa ili sl. Međutim, sa tom ribom postoji problem - obe su velike vrste, treba im nekoliko godina za uzgoj, godina tokom kojih se u velikom broju desi da upiju više žive nego što je zdravo, zato postoje nedeljni limiti konzumiranja ove ribe (posebno za decu i trudnice).

    I za ovo postoji rešenje - sardine. Ovi potcenjeni rođaci haringe su nešto što često preskačemo u supermarketu, na sopstvenu štetu.

    Ono što treba da znate o sardinama - mogu se jesti sa sve kostima, obično se jedu iz konzerve (ali mogu se naći i grilovane, posebno u području Mediterana). Zahvaljujući tome što su male i što im se ishrana sastoji od planktona, sardine ne sakupljaju teške metale u sebi.
    Što se hranljivih materija tiče, sardine su hit. Bogate su omega-3 masnim kiselinama, vitaminom D, vitaminom B12, proteinima (jedna konzerva sardina zadovoljava gotovo polovinu dnevnog preporučenog unosa), njihove mekane kosti pune su kalcijuma.

    Negativno je to što konzervisane sardine sadrže dosta soli i holesterola.

    Imajte ovo na umu sledeći put kad budete krenuli u kupovinu.

     1720
  • Hrana za sprečavanje opadanja kose

    Hrana za sprečavanje opadanja kose

    Stres, česta upotreba hemikalija, izlaganje toploti, hormonalne promene samo su neki od uzroka opadanja kose. Hrana može da bude lek i rešenje. Voće i povrće su primarni izvori antioksidanata. Uvećajte unos voća i povrća bogatih vitaminom C - kao što su pomorandže, limun, kivi, brokoli, spanać jer podstiču proizvodnju kolagena. Vlakna prisutna u žitaricama uticaće na sposobnost vašeg tela da reguliše insulin. Zeleno lisnato povrće zbog visokog sadržaja gvožđa stimuliše rast kose. Biotin i folna kiselina jačaće ćelije, stoga unosite grašak, pasulj, žitarice, banane... Nedostatak vitamina A može uzrokovati gubitak kose, prema tome unosite jaja, mleko, riblje ulje, masline... Pijte najmanje osam čaša vode dnevno, a smanjite unos alkoholnih i energetskih pića.

     1268
  • Da li ste čuli za crni kohoš?

    Da li ste čuli za crni kohoš?

    Koren crnog kohoša koristi se u medicinske svrhe. Poznato je da su ga konzumirali američki starosedeoci koji su ovu biljku kasnije predstavili evropskim kolonistima. Postao je popularan sredinom pedesetih godina prošlog veka i pokazao se kao efikasan za lečenje simptoma menopauze, bolnih menstruacija, akni i oslabljenih kostiju. Nekada je korišćen i za ublažavanje simptoma reumatizma, anksioznosti ali se danas više ne upotrebljava u navedene svrhe.

    Koren crnog kohoša bogat je hemikalijama koje jačaju imuni sistem i pomažu organizmu kod smanjenja upala. Zbog svojih anelgetičkih i antiinflamatornih svojstava, koristi se za bolove nastale usled povreda, grčeve i hroničnu nervozu.

     1685
Nešto specifično i posebno na stolu. Prijatno!
Nešto za specijalni obrok. Prijatno!
Prilog uz meso, ili glavno jelo. Izaberite sami.
Probajte na ovaj način da spremite pastrmku. Prijatno!
Američka varijanta kolača.
Napravite nešto drugačije za sebe.
Strana 6 od 1458