• Zabavna strana hrane

    Zabavna strana hrane

    Hrana je bitan činilac u životu, o njoj razmišljamo svaki dan, a u ovom tekstu saznaćete neke od zabavnih činjenica koje verovatno niste čuli ranije.

    • Ako zapušite nos, ne možete da odredite jedete li luk, jabuke, ili krompir
    • Kupus sadrži 91% vode
    • Šargarepa je bila ljubičasta sve do XVII veka
    • Med je jedina nekvarljiva namirnica, a u egipatskim grobnicama pronađene su posude sa medom koji je i dalje jestiv
    • Limun sadrži više šećera od jagoda
    • Kikiriki je jedan od sastojaka dinamita
    • Firma Baskin Robins proizvela je sladoled sa ukusom kečapa
    • Jabuke efikasnije rešavaju problem pospanosti nego kafa
    • Originalna koka kola je bila zelene boje
    • Muskatni oraščić je izuzetno otrovan ako se unese intravenozno.
     1367
  • Četiri načina da ublažite bolove u grlu

    Četiri načina da ublažite bolove u grlu

    Prema knjizi “Kompletna knjiga ajurvedskih lekova” dr. Vasant Lada, jedna šolja vrućeg mleka kuvana sa dodatkom kašičice kurkume može uticati na suzbijanje bolova.

    Đumbir je začin koji sadrži antibakterijske i antiinflamatorne osobine koje pomažu u ublažavanju bolova. Dodajte đumbir u šolju čaja ili mleka uz kašičicu meda kako biste napitak učinili ukusnijim.

    Čaj od nane je poznat po svom umirujućem dejstvu, štaviše može izazvati osećaj utrnutosti zbog čega će vas lišiti bolova.

    Čaj od kamilice se već dugo koristi u medicinske svrhe zbog brojnih lekovitih svojstava. Njegove anti-virusne i anti-bakterijske osobine pomažu u borbi protiv infekcija, što dodatno smanjuje bol.

     664
  • Ishrana u skladu sa godinama: pedesete

    Ishrana u skladu sa godinama: pedesete

    Početak menopauze donosi mnoštvo promena. Neki od simptoma su za sve isti: prekomerno znojenje, nesanica, problemi sa pamćenjem...

    Unos proteina je od velike važnosti, ali bi trebalo izbegavati crveno meso. Potrebno je mnogo kalcijuma za očuvanje sve slabijih kostiju. Važan je i povećan unos antioksidanata u cilju sprečavanja brojnih hroničnih bolesti koje se mogu javiti kasnije u životu. Mnoštvo vlakana i vode su od suštinskog značaja za zdrava creva.

    Idealna hrana za vas:

    Soja: Sadrži visok nivo fitoestrogena koji balansira hormone i ublažava neke od simproma menopauze.

    Sočivo: Proteini biljnog porekla pomažu u regulisanju hormona.

    Sveže povrće: Prirodna vlakna sprečavaju nagomilavanje masti u predelu stomaka.

    Lubenica: Ili bilo koje drugo voće sa visokim sadržajem vode čuva vaše telo i obezbeđuje mu prirodnu hidrataciju.

    Jedite redovno i umereno jer je vaš metabolizam značajno usporen. Izbegavajte suviše alkohola i kafe koji mogu uticati na nesanicu, anksioznost ili depresiju. Izbegavajte i previše začinjenu hranu.

     1038
  • Hrana koja izaziva rani pubertet kod devojčica

    Hrana koja izaziva rani pubertet kod devojčica

    Prevelika konzumacija kofeina jedan je od glavnih krivaca! Istraživači su ispitali potencijalnu vezu između konzumiranja kofeinskih napitaka i veštački zaslađenih sokova, a utvrdili su da mogu izazvati ranu menstruaciju. Nedavna studija pokazala je da preterano začinjena hrana dovodi do ranog puberteta kod devojčica kroz nekoliko mehanizama koji se odnose na visok nivo pojedinih hormona i metaboličke promene koje direktno utiču na reproduktivne organe. Žene koje su rano ušle u pubertet izložene su većem riziku od pojave raka dojke ali i depresije. Endokrine hemikalije pokazale su se odgovornima za rani pubertet. Saradnici su hemijski aditivi, genetski modifikovana hrana... Naviknite decu na zdravu organsku hranu, probiotike, kao i na redovan unos vitamina C. Nikad nije kasno!

     1558
  • Japanska tradicionalna kuhinja - suši i pirinač na sto načina

    Japanska tradicionalna kuhinja - suši i pirinač na sto načina

    Japan je ostrvska zemlja u Istočnoj Aziji, te se može zaključiti da se većina jela zasniva na morskim plodovima. Prosečan Japanac pojede oko 68 kila ribe godišnje! Od kultura se najviše uzgaja pirinač, koji je zastupljen na polovini ukupnog obradivog zemljišta.

    Kina je izvršila veliki uticaj na kulturu Japana i sama tradicija gajenja pirinča je doneta iz Kine, kao i korišćenje štapića, upotreba soja sosa i tofua u ishrani. Kroz istoriju, bitan je bio uticaj budizma jer je njegovo širenje dovelo do zabrane mesa u ishrani, što je i dovelo do najpopularnijeg japanskog obroka, suši. U XIX veku, hrana je podeljena u pet grupa po boji (zelena, crvena, žuta, bela i ljubičasto-crna) i šest po ukusu (gorko, kiselo, slatko, ljuto, slano i delikatno) i ovaj sistem se i danas koristi u tradicionalnoj kuhinji Japana. Iz Amerike je, posredstvom Holanđana, donet i krompir. Zapadnjačka hrana postaje popularna tek tokom kasnog dvadesetog veka.

    Osnova japanske kuhinje su pirinač i nudle. Pirinač se služi pri svakom obroku, skuvan u vodi ili na pari, a što se tiče nudli, postoji mnogo vrsta rezanaca koji se razlikuju po debljini i po vrsti brašna. Soja je takođe veoma važna u japanskoj kuhinji.Tipični sastojci su takođe bambus, đumbir, morske alge i susam. Kao neka vrsta salate se tokom svakog jela na trpezu iznosi i kiseli krastavci. Nacionalno piće je zeleni čaj, ali je popularan i crni. Čaj igra veoma bitnu ulogu u Japanu i ispijanje čaja predstavlja pravu ceremoniju.

    Dva najspecificniča japanska jela su već spomenuti suši (sirova riba ili morski plodovi sa pirinčom) i sašimi (umesto pirinča se koristi soja sos). Na sva četiri japanska ostrva su popularni obroci koji se pripremaju u samo jednom loncu, na primer sukijaki koji se pravi od tanko nasečenog goveđeg buta, povrća i kockica tofu sira. Ostrvo Hokaido je specifično zbog upotrebe krompira, kukuruza, kao i zbog jela pripremljenih na roštilju. Hrana na zapadu Japana je začinjenija od one na istoku. 

    Pošto Japanci puno vremena provode na poslu, zanimljiv detalj u japanskoj kuhinji su bento tradicionalne kutije za ručak, sa posebnim pregradama za ribu, meso, povrće i pirinač. Jedinstveno je to što Japanci tokom svakog obroka dopunjuju čase svojih suseda, ali nikada svojih, a omiljeno piće je sake, rakija od pirinča.

     2033
Krem po ukusu zasladiti medom ili javorovim sirupom. Nisam dodatno sladila. Sasvim je dovoljno sladak i ukusan krem. Probajte, prijatno!
Služiti toplo. Prijatno!
Brzo i jednostavan za sve prilike.
Strana 6 od 1390