• Energetske i hranljive vrednosti: brokoli

    Energetske i hranljive vrednosti: brokoli

    Poznato je da brokoli pripada porodici divljeg kupusa i da potiče iz Italije. Korišćen je i u ishrani i u medicinske svrhe još od 6. veka pre nove ere. Sadrži brojne antioksidante i lekovite supstance koje uništavaju slobodne radikale, a štiti i od pojave povišenog krvnog pritiska pri čemu nosi izuzetno malu kalorijsku vrednost. Njegovi hranljivi sastojci su osetljivi na visoku temperaturu zbog čega je najbolje kuvati ga najviše pet minuta.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 23 kcal

    Ugljeni hidrati: 6,64 g

    Proteini: 2,86 g

    Masti: 0,39 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 3,63 g

    Niacin: 0,64 mg

    Pantotenska kiselina: 0,57 mg

    Vitamin B4: 18, 7 mg

    Vitamin B9: 63 µg

    Vitamin C: 89,2 mg

    Vitamin E: 0,78 mg

    Vitamin K: 101,6 µg

    Natrijum: 33 mg

    Kalijum 316 mg

    Kalcijum: 47 mg

    Gvožđe: 0,73 mg

    Magnezijum: 21 mg

    Mangan: 0,21 mg

    Selen: 2,5 µg

    Cink: 0,41 mg

     715
  • Kuvar otkriva koja su najbolja i najgora mesta za odlaganje hrane u frižideru

    Kuvar otkriva koja su najbolja i najgora mesta za odlaganje hrane u frižideru

    Danijel Norton napominje da pojedini delovi frižidera variraju u temperaturi. Više police i stalci su uglavnom najtopliji deo frižidera. Najosetljiviji proizvoi na promene u temperaturi su: mleko, sirovo meso i riba. Iz tog razloga, navedeni proizvodi moraju se čuvati u određenim uslovima kako ne bi došlo do porasta bakterija koje su potencijalno štetne za ljude.

    Svežu testeninu i pite bi trebalo čuvati u samom dnu donjeg dela frižidera - ujedno najhladnijem delu uređaja.

     292
  • Zanimljive činjenice o smokvama

    Zanimljive činjenice o smokvama

    Smokva je poznata i pod imenom "voće bogova", a u staroj Grčkoj je označavala prosperitet.

    Pronađeni su fosilni ostaci koji pokazuju da smokva postoji već više od 9000 godina.

    Tri velike sveže smokve sadrže svega 140 kalorija i 5.5 grama vlakana, što je više nego cela šolja ovsenih pahuljica.

    Oko 100 grama smokava sadrži oko 150 mg kalcijuma, odnosno oko 16% dnevno preporučenog unosa.

    Pire od smokava može da se koristi kao zamena za puter ili ulje u pečenim kolačima, poput biskvita. Pola šolje pirea menja celu šolju ulja ili putera.

    Smokve su najslađe od sveg voća, jer sadrže 55% udela prirodnog šećera.

    Smokve ne cvetaju na grani, već se njihov cvet nalazi unutar ploda.

     1925
  • Sprečite nesanicu hranom

    Sprečite nesanicu hranom

    Namirnice koje su najefikasnije u borbi protiv nesanice sadrže sastojke koji pomažu telu da se opusti i lakše utone u san. U kombinaciji sa fizičkom aktivnošću, one vam mogu pomoći da se svake noći dobro odmorite i pripremite za naporan dan.

    Ćuretina je bogata triptofanom, aminokiselinom koju telo koristi u proizvodnji serotonina. Serotonin je hemijska uspavanka za naše telo, jer smiruje nerve i mozak. Mozak noću konverzuje serotonin u melatonin, hormone koji reguliše spavanje.

    Složeni ugljeni hidrati (ovsena kaša, hleb od celog zrna i sl.) takođe pomažu u proizvodnji serotonina.

    Namirnice bogate gvožđem takođe treba konzumirati, jer je anemija još jedan od izazivača nesanice.

    Čaj od kamilice umiruje, i mada ne postoje klinički dokazi da ovaj napitak definitivno pomaže u borbi protiv nesanice, mnogi ljudi se kunu u njegovo dejstvo.

     1078
  • Uzroci narušenog zdravlja noktiju

    Uzroci narušenog zdravlja noktiju

    Promene na noktima javljaju se čak i usled loše ili nepravilne ishrane. Unošenje tečnosti i gvožđa su od velike važnosti za očuvanje zdravlja vaših noktiju.

    Krti nokti

    Krti nokti veoma brzo pucaju nakon savijanja, a odraz su nedostatka vlage. Vitamin E i kreme koje hidriraju vaše nokte su idealno rešenje. Nosite rukavice pri obavljanju kućnih poslova. Lak za nokte može pomoći u zadržavanju vlage u noktima.

    Tanki i lako savitljivi nokti

    Prosečan nokat je debljine od 0,5 mm ali je kod nekih ljudi i tanji. Uzrok je manji broj vlakana, a rešenje su brojni očvršćivači koje ne bi trebalo da koristite sve vreme, već nekoliko nedelja dok ne osetite pomak.

    Neravnine na noktima

    Uzrok su preterano vlažnih ili suvih noktiju. Ukoliko su vam ruke često u vodi, slojevi noktiju mogu biti oštećeni.

    Bele mrlje

    Javljaju se usled povreda pod kožom. Predstavljaju ožiljke zbog oštećenih ćelija kojima je potrebno vreme kako bi se oporavile.

     370
Napravite birjan i uživaćete u odličnom, tradicionalnom jelu.
Slatko zadovoljstvo ukusa.
Stari kolač u novom ruhu.
Strana 6 od 1217