• Kurkuma

    Kurkuma

    Začin kurkuma (lat. Curcuma longa), koji pripada porodici đumbira, već više od pet milenijuma spada u red najpopularnijih i najzdravijih indijskih začina. Potiče iz tropskih krajeva Južne Azije, pa otuda i drugi naziv za kurkumu - indijski šafran. Mnogi ne znaju da je upravo kukruma najbitniji sastojak indijskog začina kari, kojem daje specifičnu žutu nijansu. Zbog te svoje intenzivne žute boje, kurkuma se osim u ishrani koristi i za bojenje jogurta, sireva, putera i senfa. No, ovaj orijentalni začin se u mnogim kulturama koristi i kao lek, jer zbog svog glavnog sastojka kurkumina pomaže u prevenciji dijabetesa, artritisa, ima snažno antioksidativno i antikancerogeno dejstvo te po nekim istraživanjima štiti organizam od raka dojki, prostate i pluća. Pored kurkumina, ovaj indijski začin sadrži i visok nivo vitamina B6, kalijuma, mangana, gvožđa ali i biljnih vlakana, zbog kojih povoljno deluje na rad metabolizma. Ljut i aromatičan ukus kurkume će najviše doći do izražaja ako ga kombinujete sa pirinčem, piletinom, kuvanim jajima, povrćem kao što je karfiol, brokoli, boranija ili crni luk, a nećete pogrešiti ni ako ga stavite u majonez ili standardni preliv za salatu. U hladnim zimskim danima se možete ugrejati toplim čajem od kurkume, tako što ćete supenu kašiku ovog začina preliti sa litar ključale vode, dodati malo đumbira i kardamoma, još malo prokuvati i piti dok je još vruće.

     1682
  • Breskva

    Breskva

    Domovina breskve je Kina ali se gaji svuda u svetu gde je malo toplija klima. Postoji preko 2000 sorti koje su nastale ukrštanjem ali svima je zajedničko to da sadrže oko 80% vode i dosta korisnih supstanci. Navikli smo da je konzumiramo u svežem obliku, u tortama, kolačima, kao sok, kompot...
    Osim za osveženje u toplim danima breskva se koristi i kao diuretik i antioksidans. Takođe ima veliku primenu u kozmetici.
     11528
  • Energetske i hranljive vrednosti: kukuruz

    Energetske i hranljive vrednosti: kukuruz

    Kukuruz pripada porodici trava, a jedan je od glavnih sastojaka u više od 3.000 prehrambenih proizvoda. Vodi poreklo iz Srednje i Južne Amerike. Interesantno je da se kukuruzna svila koristi za pravljenje cigareta proziv bronhijalne astme, a jednako je efikasna i u vidu čaja kod problema sa urinarnim traktom. Kukuruz obiluje hranljivim sastojcima, pre svega blagotvorno deluje na organe za varenje, posebno kod problema sa gorušicom ili gastritisom. Snižava nivo holesterola u krvi, bogat je brojnim vitaminima i preporučuje se u redovnoj ishrani.

    Energetska vrednost: 86 kcal

    Ugljeni hidrati: 18,70 g

    Proteini: 3,27 g

    Masti: 1,35 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 2 g

    Niacin: 1,77 mg

    Vitamin A: 187 IU

    Vitamin C: 6,8 mg

    Vitamin K: 0,3 µg

    Natrijum: 15 mg

    Kalijum: 270 mg

    Kalcijum: 2 mg

    Gvožđe: 0,52 mg

    Magnezijum: 37 mg

    Cink: 0,46 mg

    ß karoten: 47 µg

     836
  • Bol u vratu - zdravstveni problem modernog doba

    Bol u vratu - zdravstveni problem modernog doba

    Ukoliko previše vremena provodite ispred računara, na telefonu - zasigurno vam otiču tkiva i zglobovi kičmenog stuba. Evo nekoliko saveta za oslobađanje krutog bola u predelu vrata.

    Izaberite relativno tvrd dušek i namestite jastuke da vaš nivo glave bude u nivou sa ostatkom tela.

    Pored navedenih, postoje mnogo uzroka za oštre bolove u vratu, mogu biti i stres, loše držanje ili problemi sa kičmom. Ponekad zahteva lečenje koje može obuhvatati određeni program vežbi.

     875
  • Hrana za bolje varenje

    Hrana za bolje varenje

    Jagode

    Dodatan razlog da jagode uvrstite u redovan desert je njihovo bogatstvo vlaknima koja pomažu boljem varenju. Navalite!

    Kokice

    Postoji samo jedan uslov - bez ulja i soli. Kokice sadrže oko jedan gram vlakana po porciji i uz malu količinu kalorija - nemate o čemu da brinete.

    Jogurt

    Dok većina stručnjaka tvrdi da mleko i mlečni proizvodi mogu uticati na osećaj nadutosti, postoji jedan izuzetak: jogurt. Bakterije u jogurtu utiču kao probiotik, pa je važanu ishrani ukoliko imate problema sa probavom.

    Brokoli

    Bogat je vlaknima koja utiču na bolje varenje i reguliše rad creva.

    Voda

    Verovatno najvažnija na listi. Hidriranost organizma je veoma važna i za varenje jednako koliko i za sprečavanje razvoja pojedinih bolesti. Voda je neophodna organizmu posebno zarad izbacivanja brojnih toksina.

     1408
Ukusni sitni kolači.
Sa domaćim korama.
Tope se u ustima. Što duže stoje ukusniji su. Pripremljene lokume sačuvajte u limenoj ili plastičnoj kutiji tako što, na dno stavite pek-papir, pa poređate lokume i tako redom. Završite…
Za sve ljubitelje sladoleda!
Strana 6 od 1394