• Osnovne karakteristike tradicionalne haićanske kuhinje

    Osnovne karakteristike tradicionalne haićanske kuhinje

    Haićanska ishrana se često naziva karipskom. Za razliku od Dominikanske Republike, haićanska kuhinja bazira se na kreolskim i francuskim stilovima kuvanja. Biber je jedan od najomiljenijih začina. Popularno je uzgajanje gljiva čije stabljike služe za bojenje. Gljive u kombinaciji sa limunom koriste se kao ukusni preliv. Pirinač, kukuruz, proso i pasulj su najzastupljenija jela. Bogatiji stanovnici mogu da priušte meso, škampe i slatke dezerte koji su pod uticajem francuske kuhinje. Mango, ananas, avokado i kokos su najzastupljeniji, koriste se i kao dodaci određenim jelima i kao dezert. Napitak od narandže i šećerne trske su omiljeni među decom.

     362
  • Kako napraviti zdraviji sendvič

    Kako napraviti zdraviji sendvič

    Bilo da ste sendvič napravili sami, ili nameravate da ga kupite u prodavnici, on treba da sadrži od 400 do 500 kalorija, dosta vlakana i da vas održi sitim nekoliko sati. U narednih nekoliko redova saznaćete kako da napravite baš takav sendvič.

    Kada birate hleb, uzmite onaj koji je napravljen od celih zrna žitarica, jer je on pun vlakana koja su izuzetno važna za zdravu probavu, a i pomažu u osećaju sitosti.

    Izaberite kvalitetan, ali ne visokokaloričan protein, poput ćuretine, piletine, tune ili lososa. Ukoliko se odlučite za razne salame, unećete mnogo više zasićenih masti i soli, koji su štetni, umesto proteina, što je bio cilj.

    U svoj sendvič ubacite što više povrća – salate, paradajza, krastavca, luka... Ne postoji loše povrće, ono je jedno od najzdravijih vrsta namirnica kojima možete usrećiti svoje telo. Ako ste raspoloženi da eksperimentišete, možete u svoj sendvič ubaciti i pola šolje seckane jabuke – sendvič će biti hrskav, a unećete manje od 50 dodatnih kalorija.

    Maksimalno ograničite priloge – čak i mala količina priloga dodaće mnogo ukusa, ne morate udaviti sendvič u majonezu, kečapu ili punomasnom siru.

     2190
  • Patlidžan

    Patlidžan

    Patlidžan ilite plavi paradajz (lat.Solanum melongena) je povrće gorkastog ukusa i sunđeraste teksture koje po obliku može biti jajoliko, loptasto ili kruškoliko. Krasi ga sjajna, ljubičasta pokožica a gorčina ploda zavisi od količine semenki koju sadrži u sebi.

    Patlidžan se prvo uzgajao na Dalekom Istoku, dok su ga u Evropu, tačnije Španiju, prvi put preneli arapski trgovci tokom tokom 13. i 14. veka. Danas se najviše specijaliteta u kojima je glavni sastojak ovo povrće spremi u Grčkoj i Turskoj.

    Patlidžan je posebno zdravo konzumirati jer sadrži vrlo malo masoća i kalorija, a opet je bogat kalijumom (te normalizuje krvni pritisak) i sadrži važne fitonutrijente koji štite organizam od slobodnih radikala, samim tim i od raka i smanjuju holesterol. Takođe, bitno je napomenuti da ovo povrće spada u grupu biljaka koje sadrže visok nivo dijetetskih vlakana koja pokreću creva, a opet daju osećaj sitosti.

    Od patlidžana možete spremiti zaista širok spektar ukusnih specijaliteta. Možete ga pržiti, peći u rerni ili na roštilju, kuvati, dinstati. Pre svake pripreme, potrebno ga je baš kao i artičoku ili tikvice posoliti i ostaviti da odstoji kako bi se izvukla gorčina i vlažnost. U italijanskoj kuhinji se najčešće iseče na kolutove, prelije sa malo maslinovog ulja ili sa parmezanom i servira sa sosem od paradajza i bosiljka, u Maroku ga spreme kao pire, dok se u Aziji patlidžan sprema u voku zajedno sa lukom i soja sosem.

    No, nikad nemojte zaboraviti da se prilikom pečenja ili prženja patlidžan duplo smanji, pa nikada nemojte štedeti sa količinom ovog specifičnog povrća.

     734
  • Kafa koja izgleda kao voda

    Kafa koja izgleda kao voda

    Kada god naručite ili skuvate kafu, znate šta da očekujete: u zavsnosti od ukusa, može biti slatka, srednja, gorka... i gotovo uvek bež ili braonkaste nijanse. No, kompanija Clear Coffee je odlučila da je došlo vreme da se neke stvari promene i proizvela kafu koja je prozračne boje, to jest neodoljivo podseća na običnu vodu.

    Tvorci ove bezbojne kafe pod nazivom CLR CFF, David i Andy Nagy, u šali tvrde kako ona nije nastala nekakvim veštičarenjem ili vradžbinom, već kombinacijom prvoklasne Arabica caffe, vode i najnovije tehnologije koju čuvaju u strogoj tajnosti. Takođe, ponosno ističu kako u procesu nisu korišćeni nikakvi aditivi, konzervansi niti veštački ukusi.

    Mnogi se pitaju otkud potreba da se proizvede ovakav napitak, a tvorac David je dao odgovor koji je čak i logičan i razumljiv: nikako nije mogao da se otarasi žutih mrlja od tamne kafe na zubima.

     518
  • Semenke suncokreta – prednosti za koje niste ni znali!

    Semenke suncokreta – prednosti za koje niste ni znali!

    - Odličan su izvor vitamina C koji pomaže u sprečavanju razvoja kardiovaskularnih bolesti.

    - Semenke su bogate mononezasićenim i polizasićenim mastima koje smanjuju loš holesterol.

    - Zbog visokog sadržaja dijetetskih vlakana, sirovo seme suncokreta može pomoći u varenju hrane i lečenju konstipacije.

    - Imaju visok sadržaj vitamina E, selena i brakra koji su poznati po antioksidativnim svojstvima. Sprečavaju oštećenje ćelija i tkiva od strane slobodnih radikala.

    - Magnezijum i bakar u većim količinama obezbeđuju čvrstoću i fleksibilnost kostiju i zglobova.

    - Semenke suncokreta sadrže triptofan, esencijalnu amino kiselinu koja pomaže u proizvodnji serotonina.

    - Holin, jedinjenje koje se takođe nalazi u suncokretu, pomaže u poboljšanju kognitivnih funkcija.

    - Suncokretovo ulje dobar je izvor vitamina A koji utiče na zdravlje očiju.

    - Seme suncokreta sadrži tiamin (vitamin B1). Stimuliše ćelijske katalizatore ili enzime uz pomoć kojih telo koristi energiju iz hrane.

    - Bakar u semenkama stimuliše proizvodnju melanina, pigmenta koji je odgovoran za boju naše kože.

     206
Idealno za doručak ili večeru.
Idealan spoj čokolade i voća.
Mekane i ukusne.
Brzo i jednostavno!
Osvežavajuće kuglice sa višnjama, keksom i kokosom.
Poznatije kao zebra kocke.
Strana 6 od 1228