• Zašto jesti puter od badema?

    Zašto jesti puter od badema?

    Puter od badema utiče na nivo kalcijuma i bakra. Oba minerala igraju značajnu ulogu u komunikaciji moždanih ćelija i održavaju funkciju nervnog sistema. Kalcijum takođe utiče na funkcionisanje mišića i jača kosti. Bakar utiče na proizvodnju melanina koji štiti kožu od štetnih UV zračenja. Dve kašike bademovog putera sadrže oko 111 mg kalcijuma što čini 11 odsto preporučenog dnevnog unosa.

    Znatne količine magnezijuma doprinose sintetisanju masnih kiselina potrebnih za skladištenje energije. Kašika bademovog putera sadrži oko 89 mg magnezijuma, što je 28 odsto preporučenog dnevnog unosa za žene i 21 odsto preporučenog dnevnog unosa za muškarce. Dve kašike bademovog putera uvećavaju unos vitamina E za 7,8 mg.

    Izaberite prirodni bademov puter bez šećera, hidrogenizovanih masti i drugih aditiva. Koristite ga isto kao i puter od kikirikija. Odličan je dodatak voću i žitaricama.

     2970
  • Kokice - izvor kalijuma

    Kokice - izvor kalijuma

    Kokice su izvor visoko kvalitetnih ugljenih hidrata, kao što su vlakna. Između obroka, kokice mogu biti odlična i zdrava užina sa niskom količinom masti, a velikom količinom kalijuma koja zadovoljava svakodnevne potrebe vašeg organizma. Kalijum je elektrolit i mineral koji je neophodan za pravilan rad srca, kao i mišićnih kontrakcija.

    Važno je održati ravnotežu kalijuma u organizmu. Visok nivo može izazvati nepravilan rad srca, mučninu i nizak puls. Nizak nivo izaziva osećaj obamrlosti, zatvor i bolove u mišićima. Jedna šolja kokica sadrži od jedan do četiri odsto kalijuma koji je neophodan organizmu na dnevnom nivou.

     1786
  • Hrana za bolje pamćenje

    Hrana za bolje pamćenje

    Patlidžan

    Bogat antioksidantima koji se naziva anticijan - 200 grama sadrži 1500 miligrama, što je prilično visoka koncentracija. Pripremajte ga zajedno sa korom jer se u njoj krije najviše hranljivih materija. Na roštilju zajedno sa belim lukom, ruzmarinom i maslinovim uljem. Rezultat je idealna hrana za vaš mozak.

    Borovnice

    Odrasli sa blagim kognitivnim oštećenjima koji su konzumirali sok od borovnice za 12 nedelja bili su u stanju da bolje obavljaju pojedine testove prema maloj studiji iz 2010. godine. Bogate se polifenolima zbog čega i imaju jarku boju, ali i uticaj na sposobnost pamćenja.

    Orasi

    Bogati vitaminom E, folnom kiselinom, omega 3 masnim kiselinama, antioksidansima... Redovnim konzumiranjem poboljšaćete svoje pamćenje za do 11 odsto prema studiji britanskog magazina iz 2011. godine. Preporučuje se gram i po oraha dnevno.

    Zeleni čaj

    Konzumacija podrazumeva odsustvo šećera ili bilo kakvih zaslađivača. Zeleni čaj na mozak deluje kao napitak koji mu povećava funkciju, a sadrži i antioksidanse koji sprečavaju kognitivna oštećenja. Teanin u zelenom čaju smanjuje napetost i podstiče "opuštenu" budnost.

    Mahunarke

    Grašak, sočivo, pasulj i boranija su bogati vlaknima, proteinima i antioksidansima. Pomažu da budete duže koncentrisani. Ponekad zamenite meso ili testo u obrocima mahunastim povrćem, dobićete obrok bez zasućenih masti i holesterola.

     1494
  • Poreklo kečapa

    Poreklo kečapa

    Prvobitno ime mu datira iz 17. veka i potiče iz Kine. Najpre je pravljen od ribljeg rasola i začina. Holanđani i Englezi obožavali su ovu vrstu sosa. Kao jedan od glavnih sastojaka dodati su i šampinjoni, da bi tek kasnije bila osmišljena varijanta sa paradajzom. Prvi kečap na bazi paradajza pojavio se 1812. godine, a opisao ga je naučnih i hortikulturista Džejms Mejz koji je paradajz nazvao "ljubavnim jabukama".

     936
  • Različite vrste ulja

    Različite vrste ulja

    Ako ste u poslednje vreme obratili pažnju na asortiman u prodavnicama zdrave hrane i megamarketima, primetili ste sve veći broj različitih vrsta ulja za jelo. U ovom tekstu ćete saznati karakteristike neobičnijih vrsta ulja, poput ulja od lanenog semena, kokosa ili oraha.

    Nisu sva ulja predviđena za kuvanje - neka ulja, poput biljnog, susamovog i ulja od kikirikija, dobro podnose visoke temperature, dok su maslinovo, laneno i orahovo ulje bolje za prelive salata.

    Ulje od repice je zdravo, ima nizak postotak zasićenih masnih kiselina i dobar je izvor omega-3 kiselina. Dobro podnosi temperaturu i solidna je alternativa puteru za kuvanje.
    Ulje od susama sadrži omega-6 masnu kiselinu koja snižava nivo LDL holesterola, a koristi se u azijskoj kuhinji, posebno kao preliv.
    Laneno ulje sadrži omega-3, omega-6 i omega-9 kiseline, tako da se smatra vegeterijanskom alternativom ribljem ulju. Nije dobro za kuvanje pošto loše podnosi visoke temperature, ali dobro je za salate.
    Ulje od kikirikija sadrži supstance koje sprečavaju povećanje nivoa holesterola i sadrži vitamin E. Dobro se ponaša na visokoj temperaturi, tako da je odlično za prženje.
    Ulje od semenki grožđa snižava holesterol, dobro reaguje na toplotu, ali je prijatnog ukusa i može se koristiti i u prelivima za salate.
    Ulje od kokosa sadrži zasićene masne kiseline, tako da ga treba izbegavati ukoliko pazite na unos kalorija. Zbog svog slatkastog ukusa često se koristi umesto putera, posebno u vegetarijanskoj ishrani. Daje specifičnu, tropsku aromu jelima.
    Orahovo ulje je hladno ceđeno ulje koje sadrži omega-3 masne kiseline. Ima bogat ukus zbog čega je rado viđeno u salatama, a nije preporučljivo za kuvanje.

     1845
Možete koristiti mrzle jagode, ali ih pre upotrebe odledite i ostavite da se dobro ocede!
Kolač se veoma przo priprema, a ukus je fantastičan!
Osvežavajuć i ukusan napitak!
Kolač sa kokosom, kondenzovanim mlekom i čokoladnim ganašem.
Jednostavno, zdravo, posno.
Nešto drugačija krompir čorba, jednostavno i ukusno.
Strana 4 od 1727