• Kako da izaberete podove za restoran

    Kako da izaberete podove za restoran

    Otvaranje i vođenje restorana zahteva veliku organizaciju i planiranje. Od odabira osoblja do kreiranja jelovnika – čini se kao previše odluka koje treba doneti. Međutim, pre nego što uplovite u ugostiteljske vode, čeka vas jedan ozbiljan zadatak – uređenje enterijera.

    Od poda do plafona – dizajn i dekor objekta su jedna od najznačajnijih stavki, jer predstavljaju osnovu ambijenta i atmosfere restorana. Zbog toga je bitno napraviti pravilan izbor podova i pored visoke estetike osigurati i funkcionalnost i praktičnost.

    Koje sve opcije stoje na raspolaganju kada su u pitanju podne obloge za restorane, kafane i taverne? Kako da uz pomoć podova stvorite opuštajuće i ugodno okruženje u koje će vaši gosti želeti da se vrate? Odgovore na ova pitanja i inspiraciju za dizajn enterijera svog restorana potražite u redovima koji slede.

    Faktori koje treba razmotriti pri izboru podova za restoran          

    Vođenje restorana podrazumeva mnogo obaveza i zadataka, a održavanje prostora funkcionalnim sasvim izvesno treba da bude na listi prioriteta. Da biste osigurali pristupačanost i fleksibilnost važno je da razmotrite nekoliko bitnih faktora prilikom izbora tipa podova.

    Veliki promet ljudi, te često prosipanje hrane i pića zahtevaju vrstu poda koji je otporan na klizanje, rezistentan na vlagu i lak za čišćenje. Bezbednost i kupaca i radnika takođe je bitan faktor koji treba uzeti u obzir. Stoga je poželjno da pored vodootpornosti podovi pokazuju nizak stepen reakcije na plamen i vatru.

    Podne obloge najvišeg kvaliteta uz funkcionalnost treba da odlikuje i estetika. Kao neodvojivi deo dizajna enterijera koji značajno utiče na prvi utisak gostiju, podovi mogu da budu ogledalo vašeg ugostiteljskog poslovanja. Zbog toga treba birati onu vrstu, boje i dezene poda koje se uklapaju u koncept restorana i doprinose celokupnom ambijentu.

    Sa estetskim vrednostima i tehničkim karakteristikama podova koji ispunjavaju vaša očekivanja, važno je uskladiti i finansije. Ulaganje u podne obloge treba da bude pametno i da garantuje povraćaj investicije kroz uspešno poslovanje restorana.

    Koje vrste podova su najbolje za restoran?

    Postoji širok spektar opcija podnih obloga koje odgovaraju različitim enterijerima restorana, stilovima, budžetima i potrebama. Ako otvarate novi ili renovirate restoran koji već vodite, možete razmisliti o nekoj od sledećih vrsta podova.

    Laminat

    Laminat ima široku primenu u stambenim i poslovnim prostorima, a smatra se i dobrim izborom za ugostiteljske objekte. Idealan je ukoliko želite ugraditi izdržljiv i dugotrajan pod, koji je otporan na ogrebotine i razna mehanička oštećenja. S obzirom na to da laminat ima zaštitni premaz na površini, pored navedenog odlikuje se i visokim stepenom otpornosti na fleke.

    Još jedna od prednosti jeste i to što se jednostavno čisti. Pojedini modeli laminata dizajnirani po poslednjoj tehnologiji imaju oznake Aquastop i Antistatic – što ukazuje na vodootpornost i manje zadržavanje prašine. Kao antibakterijska podna podloga takođe su mudar izbor za područja sa velikim prometom poput restorana.

    Zbog pristupačne cene, lake ugradnje i širokog asortiman dezena i boja laminati su pametno rešenje za prostore veće kvadrature. Često su napravljeni tako da izgledaju kao pod od masivnog drveta, mada ima i modela koji imitiraju dezen pločica ili kamena. Na taj način uz manja ulaganja možete u restoran uneti elegantan, luksuzan i sofisticiran izgled.

    Kamen

    Tražite izdržljivu površinu idealnu za sve delove vašeg restorana – od kuhinje do podijuma za igru? Prirodni kamen je dobar izbor ako želite vrhunski dizajn sa dugim vekom trajanja. Nećete imati problema oko održavanja, jer dobro podnosi udarce i prolivanja tečnosti. Lako se čisti i važi za izuzetno otporan tip podnih obloga.

    Na tržištu su dostupne razne vrste kamena u najrazličitijim nijansama i reljefima. Možete birati pločice od crnog granita ili mermer unikatnih šara i dezena. Kamene pločice dolaze u mnogim stilovima i mogu se dobro uklopiti u svaki dizajn enterijera.

    Guma

    Podovi od gume se uglavnom koriste za oblaganje podnih površina u kuhinji. Međutim, može poslužiti i za ostala područja u enterijeru restorana. Gumeni podovi su otporni na mrlje, vodu, plamen, kao i na klizanje. Važe za izuzetno izdržljive podne obloge, a s obzirom na to da su meki – manji je rizik da oštetite posuđe koje slučajno ispustite.

    Donedavno se izbor gumenih podova svodio na jednostavnu sivu i crnu boju. Poslednjih godina na tržištu su se pojavile podne obloge u različitim bojama i dezenima, pa je tako lakše uklopiti ih i u dekor restorana predviđenog za goste.

    sala restorana podovi

    Beton

    Premda deluje kao hladno i možda ne tako privlačno, beton je zapravo izuzetno svestran i uz to veoma izdržljiv i jak. Sa betonskim podovima u restoranu ne morate brinuti o mrljama, oštećenjima od udaraca, šteti od eventualne poplave ili prolivenog pića.

    Pored praktičnosti, beton pruža i neka izvrsna stilska rešenja, jer se može ofarbati u velikom rasponu boja, pa čak i rezbariti ako želite da ostvarite poseban vizuelan efekat.

    Keramičke pločice

    Keramičke pločice su popularan izbor za poslovne prostore i to sa dobrim razlogom. Lako se održavaju, vodootporne su i izdržljive. Osim u glavnom delu restorana mogu se postaviti i u kuhinji i kupatilima. Njihova cena je jedna od pristupačnijih, a dolaze u beskrajnom nizu stilova i boja.

    Velike neutralne pločice su dobar izbor za velike, otvorene prostore. Manje ili mozaik pločice koje predstavljaju prava umetnička dela mogu da posluže za ostavljanje upečatljivog utiska na podijumu za ples, u lobiju ili kupatilu.

    Sasvim je izvesno da restorani imaju jedinstvenu kombinaciju prioriteta kada je u pitanju uređenje enterijera. Kompletan prostor ugostiteljskog objekta mora da bude funkcionalan, siguran i lagan za manevrisanje zaposlenih. U isto vreme potrebno je da dizajn bude privlačan, udoban i gostoljubiv.

    Važno je da razmislite o atmosferi koju želite da postignete i prema tome postavite podove u svom restoranu. Pametnim izborom podnih obloga možete da ostvarite atraktivno okruženje koje je odlikuju sigurnost i stil.

     119
  • Jabuka

    Jabuka

    Jabuka (lat. Malus) je drvenasta biljka iz familije Rosaceae i krasi je gusta krošnja, ovalni listovi, beličasti i rozikasti cvetovi i plodovi koji su varijacije zelene, žute i crvene boje. Vodi poreklo iz centralnih delova Azije, ali se danas uzgaja u gotovo svim delovima sveta, te po nekim procenama danas postoji čak 10.000 vrsti ovog voća. Postoje razne varijacije ukusa jabuka, od slatkih, slatko - kiselih do izrazito kiselih vrsta. Kod nas su najpopularnije vrste Crveni delišes, Zlatni delišes, Ajdared, Jonagold, Greni Smit... Nije ni čudo što jabuka važi za rajsko voće, jer nema energetsku vrednost pa je odlična za dijetalnu ishranu, ali je zato izuzetno bogata vitaminom C (čak 40 mg po jabuci), a sadrži i vitamine A, E, B i beta - karoten, kao i 20 različitih antioksidanata. Zanimljivo je da 100g jabuka sadrži čak 3,3 grama vlakana, što je desetina preporučene dnevne količine. Zbog visokog sadržaja fruktoze i glukoze, nadoknađuje umor i pomaže u koncentraciji. Ali ovde njene dobrobiti ne prestaju; dokazano je da smanjuje holesterol, otčepljuje krvne sudove (zato se posebno preporučuje pušačima!) a zahvaljujući pektinu i celulozi poboljšava rad creva. Pored limuna, najbolji je saveznik u mršavljenju. Naime, neka istraživanja pokazuju da jedna jabuka pre svakog obroka znatno smanjuje apetit i ubrzava metabolizam. Iako je, naravno, najzdravije pojesti sirovu jabuku, od nje se mogu praviti i ukusni sokovi, džemovi, kompoti i kolači (gotovo da nema ko nije probao čuvenu pitu od jabuka), ali se od ovog voća može praviti i zdravija varijanta čipsa tako što se jabuke narežu na tanke kolutiće i peku na srednjoj temperaturi ili se prosto ostave par sati na suncu da se osuše. U narodu se od jabuka često pravi i sirće koje je odličan dodatak raznim salatama. Zanimljivo je da se u narodu jabuka često koristila za čišćenje zuba, jer se smatra da žvakanje ove voćke uništava i do 90% bakterija u usnoj duplji, tako da znate šta vam je činiti kad sledeći put ostanete bez paste za zube!

     1153
  • Kratak pregled orašastih plodova

    Kratak pregled orašastih plodova

    Badem - 163 kalorije (14g masti, 6g proteina, 3.5g vlakana

    Dobar izvor: kalcijuma, gvožđa, vlakana, vitamina E, riboflavina, magnezijuma, fosfora, mangana
    Smanjuje krvni pritisak i holesterol, kao i procenat masnoće u organizmu. Važi za plod koji celokupno gledano, sadrži najviše nutritijenata po gramu.

    Brazilski orah - 205 kalorija (21g masti, 4g proteina, 2g vlakana)

    Dobar izvor: selena, vitamina E, vlakana, magnezijuma, tiamina, fosfora, bakra
    Selenium pomaže organizmu da se izbori sa slobodnim radikalima koji uništavaju ćelije organizma, a brazilski orah zbog drugih nutritijenata i ubrzava metabolizam, štiti srce, daje energiju

    Indijski orah - 163 kalorija (13g masti, 4.5g proteina, 1g vlakana)

    Dobar izvor: magnezijuma, fosfora, bakra, gvožđa, proteina
    Zbog magnezijuma, indijski orah je idealan za sve one kojima je potrebna dodatna energija; fosfor je esencijalan za izgradnju jakih kostiju i zuba, a generalno gledano, ovaj orah jača kosu, noktu, održava kožu elastičnom

    Lešnik - 178 kalorija (17g masti, 4g proteina, 2.5 grama vlakana)

    Dobar izvor: magnezijuma, bakra, mangana, fosfora, selena, vlakana
    Zbog svoje jedinstvene kombinacije nutritijenata, sprečava prevremeno starenje ćelija organizma i propadanje tkiva, te potpomaže proizvodnju crvenih i belih krvnih zrnaca

    Makadamija - 204 kalorija (22g masti, 2g proteina, 2g vlakana)

    Dobar izvor: magnezijuma, kalijuma, tiamina, mangana
    Smanjuje holesterol, kao i rizik od dobijanja srčanih bolesti. Izgrađuje mišiće, daje energiju, jača kosu.

    Kikiriki - 166 kalorija (14g masti, 6.5g proteina, 2.5g vlakana)

    Dobar izvor: proteina, niacina, folata, fosfora, magnezijuma, mangana
    Održava kožu elastičnom, ubrzava metabolizam, može pomoći pri sprečavanu grčenja mišića

    Pekan - 199 kalorija (21g masti, 3g proteina, 3g vlakana)

    Dobar izvor: vlakana, cinka, mangana, fosfora
    Čisti arterije, štiti od infekcija i po nekim istraživanjima štiti i od raka

    Pinjoli - 188 kalorija (19g masti, 4g proteina, 1g vlakana)

    Dobar izvor: Vitamina E i K, magnezijuma, fosfora, potasijuma, cinka, mangana
    Jača imuni i kardiovaskularni sistem, a može i pomoći kod očnih problema.

    Pistaći - 161 kalorija (13g masti, 6g proteina, 3g vlakana)

    Dobar izvor: tiamina, vitamina B6, fosfora, bakra, mangana
    Pistaći uopšte nemaju holesterola! Jačaju imuni sistem, a kao što se može videti, imaju u sebi redak vitamin B6.

    Orasi - 173 kalorija (17g masti, 7g proteina, 2g vlakana)

    Dobar izvor: proteina, vitamina B6, fosfora, bakra, selena
    Zbog visokog nivoa omega-3 masnih kiselina, čuva od srčanih oboljenja, sprečava artritis i depresiju.

    - Kao što se može videti, orašasti plodovi sadrže dosta masnoća. Ali ove masnoće su nezasićene i zapravo smanjuju holesterol i pomažu pri ubrzavanju metabolizma (dakle mršavljenju). Preporučuje se da oko 30% dnevnog unosa kalorija čine nezasićene masnoće. Ukoliko ste alergični na orašaste plodove, ove zdrave vitamine i minerale možete naći i u semenkama bundeve ili suncokreta.

     1002
  • Vitaminima protiv zime

    Vitaminima protiv zime

    Zimi je najkorisnije jesti zimsko povrće, koje sadrži dosta vitamina. Najbolja pomoć telu u održavanju telesne toplote može biti korenasto povrće. To su sve one biljke koje ne sazrevaju brzo, već im je potrebno izvesno vreme. Njihovom rastu ne smetaju ni vetar ni mraz, već im pogoduje hladno zimsko vreme, a jestivi delovi im se nalaze ispod površine zemlje. Sitno seckano i obareno korenasto povrće može se koristiti i kao "temeljac" za laganu čorbu.

    Ovo je takođe period u godini kada je moguće da osećate veću potrebu za konzumiranjem mesa i mesnih proizvoda nego u letnjem periodu. I meso sadrži elemente koji pomažu telu u održavanju toplote.

    Ako ste ljubitelj salata, probajte, umesto uobičajene zelene salate, salate koje sadrže više korenastog povrća, pasulja, boba ili vlaknastih biljaka. U salatu možete dodati i malo mesa.

    Ljudi koji žive u hladnim područjima trebalo bi da u najhladnijim mesecima u potpunosti izbace zelenu salatu iz svog jelovnika. U našim uslovima umereno hladnih zima možemo je, međutim, slobodno s vremena na vreme jesti, na primer u mešanoj salati s piletinom. Ako ste ljubitelj ribe, možete je spremiti na svoj omiljeni način i servirati kao priloge: barene korenaste biljke i zimsko povrće, ili krompir umesto uobičajenog pirinča.

    Predlažemo neke od najzdravijih namirnica za jesenju i zimsku sezonu, koje će vas zagrejati i pomoći vam da ostanete aktivni i u dobroj formi: šargarepa, cvekla, rotkvice, krompiri, kelj, pasulj, bob, klice žitarica, kupus.

    Izvor: Krstarica/Novi magazin, Autor: VPS

     6663
  • 5 namirnica koje imaju izuzetno dug rok trajanja

    5 namirnica koje imaju izuzetno dug rok trajanja

    1. Bademi - veliki izvor vitamina E i vlakana. Mogu trajati i do godinu dana samo ukoliko se čuvaju u frižideru. Konzumirajte ih kao popodnevnu užinu ili napravite bademovo mleko.

    2. Braon pirinač - u paketu sa vlaknima, vitaminom E i raznim antioksidantima, smeđi pirinač može da traje i do godinu dana na sobnoj temperaturi.

    3. Čia semenke - ukoliko se čuvaju u hermetički zatvorenoj posudi u frižideru, mogu ostati sveže duži vremenski period.

    4. Ovas - žitarica koja pomaže da održavate vaš holesterol, a sadrži i vitamine, minerale, pa čak i proteine. Čuvajte ih na tamnom i suvom mestu kako biste produžili njihov rok trajanja.

    5. Maslinovo ulje - izvor mononezasićenih masti koga možete čuvati na sobnoj temperaturi i do godinu dana, a šest meseci ukoliko je boca već otvorena.

     2397
Osvežite se ovim ukusnim napitkom u vrelim, letnjim danima!
1169
Fantastičnog je ukusa. Probajte. Prijatno!
1225
Veoma ukusan napitak!
1148
Uz dodatak domaćeg sira dobićete veoma ukusan doručak. Pečem ih, jer su manje masne u odnosu na pržene. Prijatno!
1766
Služiti uz prženo ili pohovano meso i sezonsku salatu ili pak uz nešto suhomesnato. Prijatno!
1177
Strana 4 od 1397