• Saveti za radnike treće smene

    Saveti za radnike treće smene

    Ljudi koji rade noću češće pate od zamora, čireva, čak i izvesnih vrsta raka, a često dobijaju na težini i dešavaju im se nezgode na poslu. Jasno da takav ritam nije idealan, ali mnogi nemaju drugog izbora, do da se naviknu na situaciju, tako da slede saveti kako da sprečite svoj posao da vam sabotira zdravlje.

    Jedite više proteina, a manje ugljenih hidrata u toku smene - ljudi koji rade noćnu smenu češće imaju problema sa raspoloženjem i posežu za slatkišima. Međutim, proteini iz izvora kao što su tuna, jaja, sir, kikiriki, ćuretina i tofu mogu pomoći kada vam se spava, tako što će vas razbuditi. Ugljeni hidrati poput hleba, krompira i žitarica će vas uspavati.

    Izbegavajte šećer - jasno, previše šećera nije dobro ni za koga, ali za vas je još gore, jer telo lošije prerađuje šećer noću.

    Smanjite kofein - kafein ima mnoštvo pozitivnih svojstava i često je potreban da biste bili aktivni u doba kada je organizmu prirodno da miruje. Jedna do dve šolje kafe je u redu, ali neka to bude početkom smene, nemojte piti kafu celu noć.

    Nemojte jesti iz dosade, jer ćete uneti samo prazne kalorije. Grickalice nisu efikasan način da se podigne nivo energije, iako nam se to isprva čini tako. Šećer u krvi naglo skoči, ali se veoma brzo spusti, pa smo još umorniji nego ranije. Bolje prošetajte malo, uradite neku vežbicu istezanja ili malo izađite na vazduh na minut ili dva. Ako ste gladni, uzmite nešto poput šargarepe da ubijete glad.

    Ponesite hranu sa sobom na posao, nemojte je kupovati iz automata - automati mahom imaju nezdrave grickalice, a da biste to izbegli, uvek planirajte unapred šta ćete tog dana jesti i to ponesite sa sobom.

     16739
  • Četiri razloga zašto bi trebalo piti masalu

    Četiri razloga zašto bi trebalo piti masalu

    Reč masala u Indiji pre svega upućuje na mešavinu začina. Međutim, masala je tradicionalni indijski čaj, a evo zbog čega je važan:

    Bogat je flavonima, specijalnim jedinjenjima koja utiču na poboljšanu funkciju srca.

    Sadrži antioksidanse koji uklanjaju slobodne radikale iz tela i jača imunitet.

    Bogat je kalcijumom i preporučuje se osobama koje pate od osteoporoze.

    Indijski čaj sadrži probiotike koji su važni za zdravlje digestivnog trakta.

     1211
  • Doručak i greške koje pravimo

    Doručak i greške koje pravimo

    Doručak je najvažniji obrok dana. Bez njega, telo ne može pravilno da funkcioniše. Ukoliko provedete i do nekoliko sati bez doručka – stići će vas umor ili loše raspoloženje. Izbegavanje doručka je najveća greška koju mnogi prave. Ova loša navika može dovesti do gastrointestinalnih problema kao što su čirevi, gastritis ili kiselost. Veoma je važno da unosite dovoljnu dozu proteina. Dobar izbor su uvek žitarice i mleko ili tost hleb na bazi pšenice. Uz avokado ili par jaja, unećete dovoljnu količinu proteina. Osećaj gladi javiće se vrlo brzo ukoliko unosite previše šećera jer se brzo digestira. Bitno je uključiti najmanje pet grama vlakana i unos šećera svesti na minimum. Unesite najmanje 300 ili 400 kalorija, složene ugljene hidrate, zdrave masti... Što više odlažete doručak, to je veći problem po vas! Ne zaboravite da vam ovaj obrok može obezbediti energiju za ceo dan!

     1295
  • Rukola

    Rukola

    Rukola (lat. Eruca sativa) je izuzetno aromatično zeljasto povrće koja pripada familiji kupusnjača (Brasiccaeae) i potiče iz Centralne Evrope. Danas se ipak najviše gaji u Severnoj Africi i na Bliskom istoku, a o njenoj popularnosti dovoljno govori činjenica da se spominjala još u drevnom Egiptu gde se smatrala afrodizijakom, dok su je moderni naučnici prozvali "ljubavnom drogom".

    Rukola je status afrodizijaka zaslužila ponajviše zbog aromatičnog mirisa, ali i zbog velike količine magnezijuma i cinka zbog čega ovo povrće pomaže u sintezi polnih organa, ali i opušta organizam i štiti ga od grčenja mišića prilikom stresa.

    Verovali ili ne, rukola sadrži samo desetak kalorija na sto grama, pa je više nego dobra za dijetalnu ishranu, a kao i svo drugo lisnato povrće, odlična je za detoksikaciju. Neka istraživanja pokazuju i to da potpomaže izbacivanje teških metala iz organizma.

    Rukolu možete spremiti kao salatu, kuvati kao prilog testenini, pirinču ili krompiru, a njen ukus se odlično kombinuje i sa paradajzom i raznim sirevima. U Italiji je na primer uobičajeno da se rukola pospe na picu, dok se u Aziji od njenog semena pravi ulje koje se dodaje pri pravljenju senfa.

     1779
  • Šta su mikronutrijenti?

    Šta su mikronutrijenti?

    Sastav naše ishrane je od suštinskog značaja za zadovoljavanje potreba našeg organizma, pa je važno razumeti razliku između dve vrste hranljivih sastojaka koje se mogu podeliti na makronutrijente (ugljene hidrate, proteine i masti) i mikronutrijente (vitamine i minerale).

    Mikronutrijenti nisu neophodni u istim količinama kao i makronutrijenti ali su jednako važni. Rade u tandemu kako bi održavali funkcionisanje tela I bili ključni za održavanje energije, funkcionisanje metabolizma, ćelijske funkcije...

    Nivo zavisi od sadržaja minerala. Širok je spektar mikronutrijenata sa svim vitaminima A,B,C do K, a minerali kao što su magnezijum i cink su od suštinskog značaja.

     2282
Tradicionalno britansko jelo spremljeno sa kobasicom umesto sa mlevenim mesom - brzo i jednostavno.
Puter kifle sa čokoladnim kremom, mekano i ukusno.
Čokoladni mafini od gotove smeše sa dodatkom brusnice, badema, pomorandžine kore i šlag krema od čokolade.
Doručak, večera ili posluženje za goste - izbor je vaš.
Odličan dodatak uz neku vrstu mesa. Može i zasebno da se jede, kao glavno jelo.
Jako ukusna, dijetalna i neobična.
Strana 4 od 1718