• Bundeva

    Bundeva

    Bundevu (lat. Cucurbita pepo) svi znamo kao tradicionalni simbol čuvene Noći veštica, a njene semenke su omiljena grickalica omladine širom sveta. No, narandžasti, mesnati deo ove biljke (koji je dobio boju zahvaljujući beta karotenu) nekako kao da je zapostavljen, a može se koristiti u ishrani na zaista mnoge načine, a ne samo kao dekoracija.

    Ovo jesenje povrće spominje se još u Starom zavetu, koristili su ga još i Stari Egipćani, a u Evropu je došlo kada su ga Španci preneli iz Meksika.

    Slatkasti, mesnati deo bundeve upravo zbog beta karotena pomaže u lečenju psorijaze, a ako imate kožu sklonu aknama možete ublažiti stanje tako što ćete plod bundeve iskoristiti za pravljenje jednostavne maske za lice. Ovo povrće je i odličan diuretik, smiruje nadražen želudac i creva, čuva bubrege i smanjuje upale žuči. Pored toga, bundeve sadrže i niz drugih korisnih vitamina kao što je vitamin C.

    Posebno su zdrave semenke bundeve, jer sadrže ogromnu hranljivu vrednost i oblijuju belančevinama i ugljenim hidratima, kao i gvožđem, kalijumom i kalcijumom.

    Što se tiče recepata, od bundeve možete praviti ukusan pire, možete je pohovati, sitno iseckati i kuvati u čorbi, a bundevu možete i uzduž narezati, izbaciti deo sa semenkama i puniti sirom ili drugim povrćem i tako ispeći u rerni. Odlično se slaže sa začinima kao što su peršun, majčina dušica i lovorov list, a ako odlučite da napravite slatku pitu od bundeva, obavezno dodajte i malo cimeta, sigurno nećete pogrešiti.

     878
  • Višestruka korist komorača

    Višestruka korist komorača

    Brojne su medicinske i kulinarske primene komorača. Koristi se kao dodatak osveživačima, pastama za zube, desertima, a značajan je u borbi protiv respiratornih i digestivnih poremećaja. Preporučuje se u lečenju anemije zbog visokog sadržaja gvožđa. U Indiji se konzumira nakon obroka kako bi olakšao varenje i eliminisao loš zadah. Stimuliše sekreciju digestivnih i želudačnih sokova, pa se koristi i kao glavni sastojak mnogih predjela. Seme komorača, posebno u prahu, može delovati kao laksativ. Bogat je vlaknima, pa samim tim redukuje „loš“ holesterol koji je glavni uzrok srčanih problema. Jača imuni sistem zbog prisustva vitamina C, a koristi se i za ublažavanje menstrualnih bolova zbog svog umirujućeg dejstva.

     354
  • Brokolijem do zdravijeg tela

    Brokolijem do zdravijeg tela

    Brokoli baš i nije omiljeno povrće, ali je svakako jedno od najzdravijih. Ova biljka bogata je vlaknima, antioksidantima, vitaminima B, A, C i K, kao i gvožđem. U nastavku slede ključni zdravstveni benefiti konzumiranja brokolija.

    • Brokoli usporava osteoporozu i poboljšava gustinu i opšte stanje kostiju
    • Redovnim konzumiranjem brokolija smanjuje se rizik od dobijanja kancera dojke, bešike, debelog creva i jajnika
    • Pomaže u borbi protiv depresije
    • Stabilizuje krvni pritisak i pomaže u sprečavanju kardiovaskularnih bolesti
    • Poboljšava varenje
    • Zbog visoke koncentracije vitamina A, usporava slabljenje vida
    • Poboljšava ceo imuni sistem
    • I najzad, ako sve ovo nije bilo dovoljno, ne sadrži skrob, tako da i osobe koje strogo vode računa o količini ugljenih hidrata koje unose, mogu bez bojazni da uživaju u dobrobitima brokolija.
     629
  • Kako je sendvič dobio ime?

    Kako je sendvič dobio ime?

    Kako svi živimo brzim životom u kojem je vreme postalo luksuz, tako je i čuveni sendvič postao najčešći obrok koji možemo gricnuti u hodu, dok trčimo da obavimo hitne stvari, jurimo na posao, faks...ili kad nas prosto mrzi da kuvamo pa se zavalimo u fotelju ispred TV- a ili laptopa sa sve ogromnim komadom gotovog sendviča u rukama. No, da li znate kako je sendvič nastao i po kome je dobio ime?

    Sendvič se prvi put spominje u prvom veku nove ere, kada je drevni jevrejski rabin počeo da stavlja komadiće jagnjećeg mesa između dva parčeta beskvasnog hleba. Tokom 17. veka, u holandskim tavernama bi se gostima služilo goveđe meso upareno sa hlebom na koji je namazan domaći puter.

    Polako ali sigurno, sendvič se pojavljuje ne samo u holandskim tavernama, već i među britanskom aristokratijom. Tako je sendvič zapravo u 18. veku dobio ime po engleskom plemiću Džonu Montažu, poznatijem kao grof od Sendviča (4th Earl of Sandwich).

    Priča ide ovako: Grof, koji je obožavao da jede meso, bio je i strastveni kartaroš, pa je tražio način kako da jede meso dok igra karte, bez da mu se prsti umaste i uprljaju. Tako je došao na ideju da mu se meso servira između dva parčeta hleba. Ubrzo su ljudi takođe počeli da naručuju "isto ono što i grof Sendvič", pa je to ime ostalo do dan danas.

    Tokom 19. veka, sendvič je postao popularan širom Evrope, pogotovo u Engleskoj, najviše zbog industrijske revolucije. Ljudima je bio potreban obrok koji se brzo može spremiti i poneti na radno mesto, a koji će celog dana držati sitim. Pripadnici svake klase su obožavali sendvič, a on se danas može spremiti na više hiljada načina, sa raznim varijacijama ukusa i veličine.

     730
  • Problemi izazvani nedovoljnim unosom vode

    Problemi izazvani nedovoljnim unosom vode

    Tokom čitavog života su vas sigurno podsećali da pijete vodu kako biste ostali hidrirani i sprečili brojne bolesti. Ipak, neki ljudi i dalje nisu svesni koliko je važno piti vodu, niti su svesni uloge koju ona ima u telesnim funkcijama. Rezultat loše hidratacije je pre svega umor. Kada je telo dehidrirano, enzimska aktivnost se smanjuje i nastupa umor. Kada konzumirate dovoljno vode, pomažete vašem telu da se izbori protiv slobodnih radikala koji uzrokuju prevremeno starenje kože i unutrašnjih organa.

    Voda pomaže telu da ukloni toksice iz krvotoka i olakšava cirkulaciju. Dehidracija dovodi do toga da unutrašnjost vaših ćelija gubi vodu, a telo počinje da je nadoknađuje stvaranjem holesterola. Da bi se hrana pravilno procesuirala i da bi se „otpaci“ eliminisali iz tela, potrebna je tečnost za obradu i hidrataciju creva. Dehidriranost smanjuje proizvodnju digestivnih sokova što može izazvati ozbiljne probleme poput čireva, gastritisa... Voda je ključna komponenta zdravog imunog sistema i prevencija respiratornih oboljenja. Da biste održali ravnotežu pH-a u vašem krvotoku, takođe morate piti dovoljno vode. Funkcija vašeg bubrežnog sistema se oslanja na dovoljan unos vode svakoga dana. Kada dehidrirate i ovom sistemu oduzmete tečnost koja mu je potrebna, rizikujete da izazovete različite vrte infekcija urinarnog sistema. Lako je ustanoviti jer će vaš urin biti tamne boje i imati jak miris.

     291
Brzinski doručak za savršen početak dana. Količina je za 1 osobu. Posebno je interesantno deci zbog "sakrivenih" jaja.
Predlog za doručak... Pita je veoma sočna i ukusna, a krajnje jednostavna za pripremu.
Miris i ukus, vraća u detinjstvo :)
Deca obožavaju ovu paštetu :)
Strana 4 od 1253