• Bol u donjem delu leđa i nedostatak vitamina

    Bol u donjem delu leđa i nedostatak vitamina

    Bol u donjem delu leđa je uobičajeno zdravstveno stanje koje pogađa i do 75 odsto populacije koja veći deo svog vremena provodi sedeći. Simptomi ponekad mogu uključivati i bolove u mišićima, probadajući bol koji se širi duž noge, ograničenu fleksibilnost... Različiti vitamini mogu ublažiti bolove:

    Vitamin B12 smanjuje pritisak u leđima i ublažava hronične bolove. Hrana bogata ovim vitaminom uključuje mleko, jaja, ribu, sir. Vitamin C pomaže u proizvodnji kolagena koji popravlja oštećena tkiva, smanjuje zapaljenje, ubrzava proces zarastanja i smanjuje rizik od hroničnog bola u leđima. Vitamin D jača kosti, pomaže u apsorpciji kalcijuma i smanjuje upale. Vitamin E reguliše bolove u mišićima, poboljšava cirkulaciju i štiti tkiva.

     958
  • Čime zameniti kravlje mleko?

    Čime zameniti kravlje mleko?

    Iako je kravlje mleko najkonzumiranije od svih, mogli biste da razmotrite da u svoju ishranu ubacite neko od ovih, zdravijih, vrsta.

    Bademovo mleko – nešto je ređe nego kravlje, ima blago orašasti, ali izvrstan ukus. Prednosti su u tome što je u pitanju niskokalorična namirnica, koja ima odličan ukus, a mana je što ovu namirnicu ne mogu konzumirati ljudi alergični na orašaste plodove.

    Sojino mleko – prijatnog ukusa, dobro se ponaša prilikom termičke obrade i ima najviši nivo proteina od svih zamena, tako da je odlično za obnavljanje mišića nakon vežbanja.

    Pirinčano mleko – veoma retko i nemasno mleko, prijatno slatkastog ukusa. Većina ljudi nije alergična na ovo mleko, tako da mogu uživati u njemu, ali ne sadrži količine minerala i proteina kao druge vrste.

    Kozje mleko – kremasto, aromatično mleko, koje je lakše za varenje nego kravlje. Dobar je izvor vitamina A i riboflavina. Mnogi ljudi, međutim, imaju problem da se naviknu na aromu koja ume da bude veoma snažna, u zavisnosti od toga čime se životinja hrani.

     1870
  • Energetske i hranljive vrednosti: grejpfrut

    Energetske i hranljive vrednosti: grejpfrut

    Ovo niskokalorično voće potiče sa zapadnoindijskih ostrva odakle je prenet u sve tropske zemlje. Devedeset odsto grejpfruta čini voda. Bogat je pektinom, vitaminom C, a sadrži i umerene količine kalcijuma i magnezijuma. Sprečava prehlade, poboljšava rad organa za varenje, podstiče proizvodnju hormona i pomaže u mršavljenju.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 42 kcal

    Ugljeni hidrati: 10,7 mg

    Proteini: 0,77 g

    Masti: 0,14 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 1,70 g

    Niacin: 0,20 mg

    Vitamin A: 1150 IU

    Vitamin C: 31,2 mg

    Vitamin E: 0,13 mg

    Natrijum: 0 mg

    Kalijum: 13 mg

    Kalcijum: 22 mg

    Gvožđe: 0,08 mg

    Magnezijum: 9 mg

    Cink: 0,07 mg

    Beta karoten: 686 µg

     975
  • Kumkvat

    Kumkvat

    Kumkvat ili u narodu poznat kao kineska pomorandža, zlatna pomorandža je poreklom iz Južne Kine. Latinski naziv je Fortunella po Engleskom botaničaru Robert Fortunea koji je doneo prvi put u Evropi u 1846. Kumkvat je jedini citrus koji se jede sa korom. Bogat je vitaminima C, A, gvožđem i kalcijumom. Veličine je šljive ili manjeg jajeta. Preporučuje se da se jede svež ali se mogu pripremiti slatko, kompot, džem... Na Grčkom ostrvu Krf proizvodi se liker koji je postao zaštitni znak ostrva. U Kini postoj interesantan običaj da se ova biljka poklanja prijateljima zasađena u saksiji.

     13477
  • Sedam razloga zbog kojih je važno jesti kelj

    Sedam razloga zbog kojih je važno jesti kelj

    Kelj je omiljeno povrće starog Rima, a nutritivno je superioran u odnosu na većinu drugog povrća, s najvećim izvorom proteina.

    Bogat je beta karotenom, vitaminom K, A, C, i kalcijumom.

    Sadrži veoma mali broj kalorija.

    Sadrži više gvožđa u odnosu na govedinu.

    Prepun je antioksidantima.

    Pomaže u borbi protiv artritisa.

    Snižava holesterol i povoljno utiče na rad srca.

     804
Brzo lako i jednostavno.
Veoma ukusna poslastica. Probajte, prijatno!
U narodu poznat i kao "krompir u kaputu". Količinu krompira prilagodite svojim potrebama. Vruć krompir možete poslužiti uz neki umak. Prijatno!
Naprave se lako.
Slatki i ukusni i hrskavi.
Strana 4 od 1387