• 4 moćne hranljive materije u borbi sa migrenom

    4 moćne hranljive materije u borbi sa migrenom

    Najčesti okidač migrene je hrana međutim, određene namirnice bezbedne su za one koji pate od migrene, u tolikoj meri da čak mogu pomoći u zaustavnljanju migrene.

    Dok spisak potencijalnih okidača za migrenu je zastrašujuć, evo nekih dobrih vesti. Postoje određene namirnice i napici koje treba uzimati češće. Do sada nijedna hrana nije potvrđena kao lek za migrenu, ali je poznato da određene namirnice sprečavaju simptome koji dovode do iste (kao što su upale i dehidratacije) i to je dobar početak za put ka zdravom životu bez bola.

    Voda
    Voda je zapravo hranljivija materija, od suštinskog značaja za pravilno funkcionisanje vašeg tela, a dehidratacija je uobičajeni okidač migrene. Osobe koje pate od migrena treba da obrate pažnju na količinu tečnosti koje konzumiraju. Preporučuje se najmanje devet šoljica tečnosti dnevno za žene i trinaest šoljica dnevno za muškarce. Zapamtite da jeftina i bez kalorija, voda, je jedan od najboljih načina da ostanete hidrirani - ali biljni čaj, kafa bez kofeina i bez mlečnih masti su takođe dobar izbor. Klonite se gaziranih, slatkih, voćnih napitaka, zaslađenog čaja ili kafe ili sokova zbog kalorija i šećera (a i u nekim slučajevima su oni čak i okidači migrene).

    Zdrave masti
    Dodavanje nekih zdravih masti u ishrani može pomoći da se smanji upala, koja se smatra da pogoršava bol migrene. Omega-3 masne kiseline, koje su najviše koncentrisae u masnim ribama. I mononezasićene masti koje se nalaze u maslinovom ulju su se pokazale da smanjuju učestalost, trajanje i težinu glavobolje. Preporučujemo konzumiranje lososa najmanje dva puta nedeljno i dodavanje drugih namirnica bogatih omega-3 kiselinama (primer: jaja) kao redovan deo vaše ishrane. Pokušajte da koristite maslinovo ulje ili ulje repice umesto putera kad god je to moguće.

    Riboflavin
    Riboflavin odnosno vitamin B2 - je neophodan kako bi telo proizvodilo energiju na nivou ćelija. Neka istraživanja pokazuju da ljudi sa migrenama mogu imati genetski defekt koji otežava ćelijama da održavaju energetske rezerve, a ovaj nedostatak osnovne energije može da izazove migrene. Iako je teško dobiti dovoljno riboflavina iz hrane kako bi se sprečila migrena, preporučuje se dodavanje nekih namirnica bogatih riboflavinom. Dobri izvori vitamina B2 su nemasna govedina, žitarice sa celim zrnom, mleko sa manjom količinom masti, pečurke, brokoli, spanać.

    Magnezijum
    Ishrana bogata magnezijumom može pomoći da se spreče sve vrste migrena, ali ovaj mineral je posebno dragocen za žene koje pate od menstrualnih migrena. Namirnice koje sarže najviše magnezijuma su spanać, slatki krompir, beli krompir, blitva, kinoa, semenke suncokreta, braon pirinač i cele žitarice.

     462
  • 10 razloga zašto jesti sirov med!

    10 razloga zašto jesti sirov med!

    1. Zbog svojih antibakterijskih svojstava, sirov med koristi se za lečenje rana i sprečavanje infekcija.

    2. Prirodna je alternativa lekovima za kašalj.

    3. Nekoliko kašičica sirovog meda dnevno uoči i tokom sezona alergija može sprečiti brojne simptome.

    4. Ublažava bol i peckanje koji se javljaju usled opekotina izazvanih sunčanjem.

    5. Samo jedna kašičica sirovog meda dnevno može uticti na bolji rad digestivnog sistema.

    6. Sirov med sadrži nekoliko minerala koji su telu preko potrebni: kalijum, magnezijum, cink I gvožđe.

    7. Izvor je vitamina B2, B3, B5, B6 i C.

    8. Pomešan sa jabukovim sirćetom, sirov med reguliše zatvor.

    9. Sprečava rast mikroorganizama koji izazivaju brojne bolesti i infekcije. Ukoliko se koristi lokalno, neće vam oštetiti kožu za razliku od drugih antiseptika.

    10. Utiče na bolji san jer utiče na porast serotonina. Telo pretvara serotonin u melatonin-hemijsko jedinjenje odgovorno za kvalitet sna.

    Posetite Happy Honey i poručite online omiljeni ukus.

    Happy Honey sirov med Oklagija baner

     334
  • Mogu li šargarepe izazvati alergijske reakcije?

    Mogu li šargarepe izazvati alergijske reakcije?

    Alergijska reakcija na šargarepe može biti slična simptomima alergije na polen. Nakon konzumiranja može se javiti svrab grla, usta ili ušiju. Simptomi se obično javljaju nakon konzumiranja sirove šargarepe. Kuvana ima rendenciju da izazove blažu reakciju jer proces kuvanja razbija alergene. Tipična alergijska reakcija izaziva i oticanje u području usta, a ozbiljnije izazivaju problem sa disanjem, promene na koži,kašalj, kijavicu, curenje nosa, stezanje u grudima... U tim slučajevima obavezna je lekarska pomoć.

     149
  • Uzroci nedostatka gvožđa

    Uzroci nedostatka gvožđa

    Gvožđe je esencijalna komponenta hemoglobina, supstance u crvenim krvnim zrncima koja nosi kiseonik do određenih delova u našem organizmu. Nedostatak gvožđa znači nedostatak kiseonika koji se dostavlja ćelijama, što dovodi do umora i osetljivoti na infekcije.

    Simptomi nedostatka gvožđa mogu biti suptilni na početku, ali kasnije dovode do anemije. Bleda koža, umor, razdražljivost, slabost, gubitak daha, narušen imunitet su samo neki od pokazatelja. Najčešći uzroci nedostatka gvožđa uključuju neadekvatnu ishranu, gubitak krvi, prekomerno znojenje i nesposobnost apsorbovanja gvožđa iz hrane.

    U većini slučajeva, ishrana je ključ za vraćanje ravnoteže. Postoje i namirnice koje sprečavaju apsorpciju gvožđa. Dakle, jedite jarko obojeno voće i povrće. Međutim, povišen nivo gvožđa izaziva zatvor, mučninu i bol u stomaku, stoga vodite računa da ne preterate jer predoziranje može biti toksično.

     391
  • Loše navike koje mogu podstaći probleme sa bubrezima

    Loše navike koje mogu podstaći probleme sa bubrezima

    Bubrezi su organi koji rade kontinuirano filtrirajući otpadne supstance koje putuju u naš krvotok. Kroz urin, naši bubrezi mogu eliminisati veliki deo toksina iz hrane, životne sredine ili lekova. Kao i drugi organi, i bubrezi mogu izgubiti efikasnost ukoliko ne izbacimo neke loše navike iz svakodnevnog života.

    -Zadržavanje urina pospešuje stvaranje upala u urinarnom traktu i može izazvati ozbiljnije probleme.

    -Ukoliko želite da vaši bubrezi ispravno funkcionišu, neophodan je unos dovoljne količine vode i drugih zdravih tečnosti. Dehidriranost može izazvati kamen u bubregu, infekcije...

    -Gazirana pića kao i energetski napici mogu uzrokovati brojne poremećaje. Zbog velike količine šećera i aditiva mogu biti odgovorni za ozbiljne poremećaje.

    -Obratite pažnju na unos natrijuma koji nije prisutan samo u kuhinjskoj soli, a povećava zadržavanje tečnosti i doprinosi brojnim problemima sa bubrezima.

    -Iako su suštinski neophodni, trebalo bi obratiti pažnju i na unos proteina. Veća količina utiče na otežan rad bubrega i dovodi do hroničnih oboljenja.

     109
Po receptu naših baka.
Kremasto i veoma ukusno.
Laki i jednostavni za pripremu.
Idealni uz kafu ili čaj.
Brzo i jednostavno, a veoma ukusno.
Probajte paprike pripremljene na ovaj način.
Strana 4 od 1228