• 7 namirnica u borbi protiv prehlade

    7 namirnica u borbi protiv prehlade

    Curenje nosa, bol u grlu, kijanje su jedni od prvih simptoma prehlade iako mogu uključiti i glavobolju i groznicu. Sve prehlade su vrste respiratornih infekcija izazvane sa više od 200 mogućih virusa. Postoje brojne namirnice i hranljive materije koje mogu da igraju korisne uloge u prevenciji ili lečenju.

    1. Sardine - Bogate omega 3 masnim kiselinama, a istraživanja pokazuju da smanjuju rizik od srčanih bolesti i upala. Pored toga, omega 3 masne kiseline jačaju imuni sistem povećanjem funkcionisanja imunih ćelija. Sardine takođe pružaju i druge hranljive materije koje su važne za očuvanje zdravlja.

    2. Žute paprike - Jedan od najboljih izvora vitamina C koji je najvažniji za ublažavanje simptoma prehlade. A posebno je od koristi za jačanje imunog sistema pušača, čiji su respiratorni organi pod dodatnim pritiskom tokom prehlade.

    3. Pečurke - Bogate vitaminom B i antioksidansima. Imaju antivirusne efekte i utiču na povećanu proizvodnju ćelija koje se bore protiv infekcija. Smanjene količine selena su povezane sa rizikom od razvoja težih simptoma gripe, a vitamin B u pečurkama pomaže jačanju imunog sistema.

    4. Alkoholna pića - Da li ste se ikada zapitali da ako se alkohol koristi u sterilizaciji stvari, takođe može da pomogne u borbi protiv infekcija unutar tela? Međutim, alkohol može da prouzrokuje dehidraciju i pogorša simptome posebno u kombinaciji sa određenim lekovima. Premda postoje studije koje pokazuju da umereno konzumiranje alkohola, poput čaše crvenog vina, može biti povezano sa prevencijom prehlade.

    5. Pileća supa - Na najosnovnijem nivou - tople tečnosti važne su za hidrataciju, pomažu oslobađanju nagomilane sluzi i ublažavaju upalu grla. Pileća supa ublažava simptome, posebno kada je u pitanju infekcija gornjeg respiratornog trakta. Poznata kao "bakina supa" čiji recept čine: piletina, lik, krompir, šargarepa, celer, peršun, so i biber.

    6. Citrusi - Jedno od najsnažnijih i najefikasnijih namirnica u borbi za jačanje imunog sistema zbog količine vitamina C koje sadrže.

    7. Đumbir - Verovatno najsvestraniji začin sa najdužom medicinskom istorijom. Pre više od 2.000 godina istočna medicina upotrebljavala je đumbir u sprečavanju brojnih zdravstvenih problema. Čaj od đumbira smatra se najkorisnijim u prvim stadijumima prehlade, a takođe pomaže i protiv mučnine.

     802
  • Limun

    Limun

    Limun (lat. Citrus) je citrusno voće kiselog ukusa poreklom iz Istočne Azije. Zbog ogromne količine vitamina koje sadrži u sebi, pogotovo vitamina C, važi za jedno od najrasprostranjenijih i najzdravijih voća na svetu, te je svima opšte poznato da se svaka prehlada najbolje leči uz pomoć čaja u koji je dodat sok od ove tropske voćke. Limun je manje drvo ljubičastih listova, dok je plod žute ili zelene boje. No, ovo nije jedina podela ovog voća - postoje dve glavne sorte limuna: Eureka (izduženijeg oblika i sa hrapavom korom) i Lisbon (okrugliji i sa tanjom korom). Nije ni čudo što limun krasi epitet jednog od najpopularnijeg voća, jer su njegove dobrobiti po zdravlje izvanredne; pored vitamina C, sadrži i puno vitamina A, B, kalcijuma, kalijuma, folnu kiselinu i pektin, pa poboljšava rad jetre, bubrega, želuca, creva, jača kardiovaskularni i imuni sistem. Smatra se da dovodi organizam u bazno stanje, pa da je samim tim najbolji saveznik u borbi protiv raka. Pored toga, ubrzava metabolizam pa se preporučuje i u borbi protiv suvišnih kilograma. Iako se najčešće koristi za pravljenje osvežavajućeg napitka - limunade, od ovog voća se mogu praviti ukusni prelivi za salate, razne marinade za ribu i jela sa roštilja i sosevi kojima se mogu prelivati testenina i pirinač, odlično se kombinuje sa maslinovim uljem a sok od limuna ne dozvoljava drugom voću da potamni. Zanimljivo je da se limun koristi i za izbeljivanje zuba, negu kose i čišćenje lica, pa je pored zdravlja, odličan i za lepotu.

     947
  • Hrana koju bi trebalo izbegavati tokom leta

    Hrana koju bi trebalo izbegavati tokom leta

    1. Razmislite o tome kako se osećate nakon što ste pojeli brokoli, kale, kupus ili karfiol. Ako je prva reč koja vam pada na pamet "nadutost", onda smo na pravom putu. Kada ovo povrće stigne do creva, fermentira ih bakterija i proizvodi metan, ugljen dioksid i vodonik - što dovodi do gasova.

    2. Spanać je izvrstan nutritivni dodatak letnjoj salati, ali ne zaboravite da su listovi bogati rastvorljivim vlaknima i oligosaharidima, pa vodite računa o količini koju unosite.

    3. Umesto gaziranih napitaka, izaberite običnu vodu. Vaše telo će zadržati manje tečnosti i ostati hidrirano.

    4. Umesto za suvim voćem, posegnite za svežim. Sušeno voće sadrži mnogo više šećera, dok će sveže voće hidrirati vaše telo.

    5. Izbegavajte kafu u velikim količinama tokom leta. Pokazalo se da kafa potpomaže oslobađanje gastrina što može uticati na učestale odlaske u toalet, kao i na otežane motoričke sposobnosti.

     1016
  • Najčešće greške u ishrani

    Najčešće greške u ishrani

    Ljudi se obično izgube u pojedinačnim sitnicama u vezi sa zdravom ishranom, ignorišući rešenje krupnijih problema. U nastavku sledi zaokružen prikaz najčešćih grešaka u ishrani.

    Nedovoljno kuvanih obroka - tri četvrtine obroka treba da bude kuvano, dok tek jedna četvrtina treba da odlazi na brzu i nezdravu hranu (idealno i manje).

    Preskakanje obroka - za optimalnu energiju, normalan metabolizam, optimalan nivo šećera u krvi i da bi se sprečili napadi gladi, potrebno je jesti na svaka 3 do 4 sata.

    Nedovoljno povrća na tanjiru - povrće treba da bude osnova ishrane i da biste održali zdraviji organizam, nemojte to zaboravljati.

    Menjanje navika u ishrani vikendom - ljudi obično nemaju problem sa održavanjem određenog režima ishrane kada im je ustaljen raspored, ali kada dođe vikend drugačija je priča u pitanju. Više slobodnog vremena, više izlazaka, alkohola i sl. utiče na zdravlje. Bilo bi dobro održavati uravnotežen raspored konstantno.

    Obraćanje pažnje na ono što jedete - jedete stojeći, u kolima, ispred televizora? Tako ne primetite ni koliko ste pojeli, a ni kvalitet te hrane, tako da u njoj čak i ne uživate. Potrebno vam je bar 15 minuta za obrok i postarajte se da za to napravite vremena u danu.

    Manjak masti u ishrani - one su neophodne za pravilno funkcionisanje organizma, a ako pametno izaberete, možete u svoju ishranu uvrstiti zdrave vrste masti.

    Preskačete doručak - uravnotežen doručak koji uključuje ugljene hidrate, proteine i zdrave masti pomaže u kontroli apetita, kontrolisanju šećera u krvi, i istraživanja pokazuju da pomaže u kontrolisanju težine. Nemojte ga preskakati!

    Prevelike porcije - nije bitno samo šta jedete, već i koliko. Često ni ne primetimo pravu veličinu porcije. Prema autoru Brajanu Vansinku, većina ljudi može smanji porciju i za 20% i da to ni ne primeti.

     1574
  • Pravilno održavanje drvenog kuhinjskog pribora

    Pravilno održavanje drvenog kuhinjskog pribora

    Drveni kuhinjski pribor je esencijalan iz više razloga: ne provodi toplotu, ne oštećuje posuđe i ne utiče na ukus hrane koju pripremate. Čišćenje putem mašine za pranje posuđa može skratiti vek trajanja pribora od drveta, stoga imajte na umu i druge alternative. Preporučuje se korišćenje kokosovog ulja i čiste kuhinjske krpe kako bi se izbeglo oštećenje drveta, a uklonile sve mrlje i bakterije. Nakon čišćenja, posuđe je potrebno isprati toplom vodom. Jaki začini ponekad mogu ostaviti tragove koje je teško očistiti. Imamo rešenje! Najpre pribor potopite u vrelu vodu i ostavite da odstoji ne više od 5 minuta. Nakon toga, izvadite pribor iz vode, pospite kuhinjskom soli i utrljajte limun sve dok se so ne otopi. Zatim isperite hladnom vodom i odložite pribor na sušenje.

    Proizvod sa slike kao i mnoge druge drvene proizvode za Vašu kuhinju i domaćinstvo možete pronaći i poručiti putem:

     346
Lak način za ispeći meso. 
Hranjiv i jednostavan. 
Nešto što svi vole - palačinke. 
Deca ih obožavaju, a i starija deca! 
Veoma brzi, prelaki i ukusni sendviči koje svako može napraviti. 
Jednostavne, jeftine i prelake. 
Strana 4 od 1268