• Svet se suočava sa deficitom čokolade

    Svet se suočava sa deficitom čokolade

    Prošli su dani neobuzdanog uživanja u ovom slatkišu. Svet se trenutno nalazi u eri kada na godišnjem nivou konzumiramo više čokolade nego što plantaže kakaa mogu da proizvodu.

    Prema Vašington Postu, prošle godine pojelo se 70 000 tona više čokolade nego što je proizvedeno kakaa. Velike kompanije predviđaju da ćemo do 2020 biti u deficitu od milion tona godišnje, a 10 godina kasnije čak 2 miliona tona godišnje. Drugim rečima, svetu ponestaje čokolade.

    Razlozi su u tome što jedemo više čokolade nego ikad, što se proizvodi dosta crne čokolade, koja sadrži i do 7 puta više kakao sadržaja od mlečne čokolade, a pritom gljivice i suša uništavaju plantaže, tako da je kakao sve teže nabaviti.

    Naučnici trenutno rade na razvijanju posebnog kakao drveta koje je otporno na bolesti, ali do tada, čokolade će biti manje i biće mnogo skuplja, jer je cena kakaa od 2012. skočila čak 60%.

    Ako ste sladokusac koji ne može da zamisli svoj život bez čokolade, počnite da pravite zalihe na vreme.

     1008
  • Ako kafu zamenite zelenim čajem, rezultati će biti neverovatni!

    Ako kafu zamenite zelenim čajem, rezultati će biti neverovatni!

    Kofein je najčešće konzumirana supstanca na svetu, a kafa ostaje njegov najveći izvor. Sadržaj kofeina u jednoj šolji može da varira od 30 do 300 mg ali je prosek od 90 do 100 mg. Osim toga, studije su pokazale da preterano konzumiranje kofeina može dovesti do anksioznosti, srčanih aritmija, a čak može prouzrokovati i panične napade. Dokazano je da velika doza narušava san i u korelaciji je sa visokim krvnim pritiskom. Evo šta možete da očekujete ukoliko na samo nedelju dana kafu zamenite zelenim čajem.

    1. dan – Smanjujete unos kofeina na 30 mg, te postoji mogućnost pojave povremenih glavobolja što je prirodna reakcija.

    2. dan – Uravnotežen krvni pritisak sa povremenim glavoboljama.

    3. dan – Poboljšan rad sistema za varenje. Umesto osećaja napetosti nakon ručka, osetićete talas produktivnosti i izražen osećaj budnosti.

    4. dan – Vidne promene na koži zbog moćnih antioksidanata koji pomažu u borbi protiv štete učinjene od strane slobodnih radikala.

    5. dan – Povećana količina energije, bez glavobolja i razdražljivosti.

    6. i 7. dan – Vaše telo koristi više vode ali je i hidrirano na pravi način.

     539
  • Energetske i hranljive vrednosti: mandarine

    Energetske i hranljive vrednosti: mandarine

    Mandarine potiču iz jugoistočne Azije. Uzgaja se u Kini preko 3.000 godina, tek u 19. veku su stigle u Evropu i Severnu Ameriku. Bile su dostupne jedino višim klasama. U narodnoj medicini savetuje se redovno konzumiranje ovog ukusnog voća jer sprečava upale, utiče na zdravlje kože i kose, snižava nivo holesterola i ubrzava metabolizam.

    Energetska i hranljiva vrednost (na 100 g):

    Energetska vrednost: 53 kcal

    Ugljeni hidrati: 13,34 g

    Proteini: 0,81 g

    Masti: 0,31 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 1,8 g

    Niacin: 0,39 mg

    Vitamin A: 681 IU

    Vitamin C: 26,7 mg

    Vitamin K:

    Natrijum: 2 mg

    Kalijum: 166 mg

    Kalcijum: 37 mg

    Gvožđe: 0,15 mg

    Magnezijum: 12 mg

    Cink: 0,07 mg

     581
  • Koliko dugo možete zamrzavati voće?

    Koliko dugo možete zamrzavati voće?

    Zamrzavanje voća sprečava rast mikroorganizama koji mogu izazvati trovanje hranom. Na taj način ćete voću produžiti rok trajanja ali će ukus i tekstura biti drastično drugačiji nakon nekoliko meseci. Bobičasto voće može se čuvati u zamrzivaču i do 12 meseci. Tvrđe plodove uvek možete naseći na kriške, zatim posuti malo šećera i onda zalediti. Prilikom industrijskog zamrzavanja, hrana se zamrzne vrlo brzo i stvaraju se sitniji kristali leda koji ne oštećuju plod za razliku od kućnih zamrzivača kod kojih proces teče sporije i hrana gubi neke nutritivne vrednosti.

     298
  • Da li ishrana može da utiče na pojavu ekcema?

    Da li ishrana može da utiče na pojavu ekcema?

    Mnogi stručnjaci okarakterisali su određene namirnice poput mleka I oraha kao ključne izazivače ekcema. Ukoliko na koži uočite inflamaciju, morate tražiti alternativne izbore. Neki od faktora životne sredine takođe izazivaju pojavu ekcema, a to su:

    Promene u temperaturama – Hladna ili ekstremna toplota, visoka ili niska vlažnost može biti razlog njihove pojave.

    Hormoni – Hormonske promene kod žena tokom ciklusa ili trudnoće.

    Namirnice – Konzumiranje sojinih proizvoda, mlečnih proizvoda, jaja mogu doprineti bolnim simptomima ekcema.

    Mikrobi – Virusi, pojedine bakterije povezani su sa pojavom ekcema.

    Stres i alergeni – Ukoliko je vaša koža osetljiva, potražite proizvode koji odgovaraju vašem tipu kože. Upotreba opasnih hemikalija u šamponima, sapunima može pogoršati stanje. Polen, životinjska dlaka mogu izazvati neke od prvih simptoma, poput perutanja kože.

     241
Za sve ljubitelje praziluka, belog luka i slaninice...
Odličan prilog uz neko meso, ili kao samostalan obrok.
Kare pripremljen na ovaj način je mekan i veoma ukusan.
Lovačke šnicle kakve volim. Mekane i ukusne.
Brzo i veoma ukusno. Inače, od ove količine sastojaka, što je inače polovina mere, dobije se 7 kuglica.
Sve se sprema u jednoj šerpi i jede kašikom.
Strana 4 od 1242