• Hladne ili tople obloge u borbi protiv glavobolje?

    Hladne ili tople obloge u borbi protiv glavobolje?

    Bilo da patite od povremenih ili učestalih glavobolja, toplota i hladnoća su jednako dobri načini da ublažite bol, ostavljajući lekove po strani.

    Led može pomoći u smanjenju otoka ali ograničava protok krvi, dok ga toplota stimuliše. Ali za brže zaustavljanje bolova stavite hladne obloge u predelu čela, očiju i slepoočnica. Tople obloge ponekad mogu zaustaviti grčeve u vratu koji su najčešći uzročnici glavobolja.

    Kada su sportske povrede u pitanju, led je uvek bolji izbor. Sprečava akutni bol, zapaljenje i otoke. Koristite hladnu oblogu pet do deset minuta nakon povrete. U narednom periodu, tri puta na dan od po 20 minuta ali potražite savet lekara.

     963
  • Pečeni beli luk – idealan kao dodatak jelima

    Pečeni beli luk – idealan kao dodatak jelima

    Kako beli luk pretvoriti u pečenu poslasticu idealnu za punjenje kroasana ili kao dodatak supama, čorbama, pire krompiru? Isecite gornji i donji deo tako da se naziru čenovi. Postavite beli luk na foliju i prelijte sa oko dve kašike maslinovog ulja, dodajte bibera i soli. Zamotajte sastojke u foliju. Pecite u rerni na oko 160 stepeni i to 45 minuta do sat vremena. Ljuske će se same odvojiti. Luk možete iskoristiti odmah ili čuvajte u frižideru do tri dana.

     514
  • Prirodno rešenje za valunge

    Prirodno rešenje za valunge

    Toplotni talasi izazvani menopauzom mogu se ublažiti omega-3 masnim kiselinama, pokazuju najnovija istraživanja.

    U studiji koju je sproveo časopis Menopauza, istraživači su kontrolnu grupu podelili u dva dela, gde je jedna polovina pila pilule koje sadrže omega-3 kiseline, dok je druga dobijala pilule suncokretovog ulja. Nakon dva meseca, druga grupa imala je značajno manje ovih neprijatnih dešavanja.

    Naučnici nisu potpuno sigurni zašto je ovo slučaj, ali hipoteza je da ove kiseline pomažu u proizvodnji neurotransmitera koji pomažu telu da održi konstantno jednaku temperaturu.

    Ovo istraživanje je još uvek u eksperimentalnoj fazi, ali dosadašnja otkrića govore u prilog tome da se valunzi mogu ublažiti ako jedete namirnice koje sadrže omega-3 kiseline (poput masne ribe) bar pet puta nedeljno. Druga opcija jesu suplementi, ali u tom slučaju treba se obratiti lekaru za savet.

     969
  • Masne kiseline kao izvor energije

    Masne kiseline kao izvor energije

    Ljudsko telo, posebno mozak, češće koristi glukozu da bi proizveo ATP molekule, u kojima se skladišti energija. Glukoza je jednostavan šećer koji se dobija metabolizmom ugljenih hidrata. Međutim, ako ne unosite dovoljno ugljenih hidrata, telo kao izvor energije može da koristi i masne kiseline.

    Masne kiseline su krajnji proizvod metabolizma masti. Mast koju pojedemo metabolizuje se u tri osnovne forme, kratke, srednje i dugačke molekule. Prva dva se koriste odmah, kao glukoza, dok se poslednja vrsta apsorbuje u creva i transformišu u trigliceride. I nezasićene i zasićene masti se razrađuju u masne kiseline, koje tanko crevo upija. Ako jedete dovoljno ugljenih hidrata, telo koristi deo masnih kiselina u proizvodnji ćelijskih membrana i hormona, dok se ostatak skladišti u vidu sala. Međutim, ako vaš dnevni unos ne omogućava dovoljno energije, organizam će se okrenuti korišćenju masnih kiselina.

    Kada se masne kiseline skladište u telu, oni su u vidu triglicerida, koji sadrže više od duplo kilokalorija energije od ugljenih hidrata ili proteina, što znači da su masne kiseline efikasnije forme energije. Kada je telu potrebna energija koju mora da stvori od masnih kiselina, počinje proces lipolize. Tokom tog procesa, luče se hormoni i enzimi kako bi se trigliceridi razbili na molekule masnih kiselina, koji se potom putem krvotoka distribuiraju do ćelija kojima je potrebna energija. Kada telo koristi trigliceride kao izvor energije, ono ne smanjuje broj masnih ćelija koje imate, već njihovu veličinu, tako da, kada ste na dijeti, zapravo ne gubite masne ćelije, već se njihov obim smanjuje.

     848
  • Neke namirnice koje sadrže do 100 kalorija

    Neke namirnice koje sadrže do 100 kalorija

    Rotkvice - do 17 kalorija po prosečnoj porciji

    Iako sadrže veoma malu količinu kalorija, odličan su izvor vitamina C.

    Celer - 6 kalorija

    Snižava holesterol, obiluje vitaminom K i dijetalnim vlaknima. Sprečava delovanje slobodnih radikala i podstiče rad belih krvnih zrnaca.

    Tikvice - do 31 kalorija

    Bogate vlaknima, kalijumom, vitaminom B6, vitaminom K i manganom.

    Krastavci - 22 kalorije

    Obiluju vodom, snižavaju holesterol, krvni pritisak, eleminišu toksine iz tela, odličan su izvor vitamina...

    Šljive - 30 kalorija

    Prepune antioksidanata, bogate vlaknima, belančevinama i određenim mineralima.

    Grejpfrut - 37 kalorija

    Odličan izvor vitamina C, ubrzava metabolizam, odličan je saveznik za očuvanje zdravlja srca i hidrira kožu.

    Jagode - 49 kalorija

    Sadrže manje količine omega 3 masnih kiselina, bogate su antioksidansima kao i vitaminom C.

     984
Možete duplirati sastojke i testo držati u frižideru i do pet dana, pa po potrebi od njega praviti lepinje, krofne, mekike, piroške...
Predlog za ukusan doručak.
Idealno je u danima posta.
Lagani i osvežavajući, tope se u ustima!
Strana 4 od 1261