• Problemi sa upalama? Ovo su namirnice koje bi trebalo da izbegavate!

    Problemi sa upalama? Ovo su namirnice koje bi trebalo da izbegavate!

    Inflamacija je prirodni telesni proces izazvan imunim sistemom koji je u sukobu sa toksinom i patogenima koji izazivaju bolesti. Jedan je od faktora koji su povezani sa bolovima i umorom. Često se odnosi na bol u zglobovima, želucu, a javlja se i otežano disanje. Ipak, neki od nas ne obraćaju dovoljno pažnje na ove simptome pri čemu nekim namirnicama mogu pogoršati situaciju.

    Obrađeno meso – sadrži visok nivo natrijuma, nitrata, nitrita i drugih hemikalija koje izazivaju upale.

    Rafinisana biljna ulja – sadrže dodatne štetne masti.

    Mlečni proizvodi – utiču na pojavu brojnih alergija, otežano disanje, dijareju, bolove u zglobovima...

    Pržena hrana – bogata je trans mastima.

    Margarin – može uzrokovati metabolički disbalans zbog velikog broja trans masti i hidrogenizovanih ulja.

     709
  • Guava

    Guava

    Guava je izuzetno cenjeno i aromatično tropsko voće iz porodice Myrtaceae. Poreklom je iz Srednje Amerike, tačnije iz Meksika i sa Kariba, ali je izuzetno prilagodljiva biljka tako da se danas uzgaja u raznim tropskim zemljama. Plod može biti okrugao, ovalan ili kruškoliki, žute ili zelene boje, mada se smatra da je upravo zelena guava najukusnija. Unutrašnji, jestivi deo ploda je uglavnom ružičaste ili jarko crvene boje i ukusom podseća na jedinstvenu slatko - kiselkastu mešavinu kruške i jagode. Guava je voće koje ima najviše likopena u sebi na svetu, što je inače antioksidans koji dokazano štiti od raka prostate. Pored toga, puna je i vitamina C koji proizvodi kolagen, pa se posebno preporučuje i ženama, jer se zna da je kolagen bitan za zdravu i elastičnu kožu bez bora. Nije loše napomenuti ni to da guava sadrži čak dve trećine više kalijuma od mnogo popularnije banane. Svež i egzotičan ukus guave će vam ulepšati ukus raznih kolača, pita, želea, sladoleda, umaka i soseva koji se odlično slažu uz ribu, a nećete ni pogrešiti ako standardno voće od kojih pravite džem, zamenite guavom.

     2499
  • Zeleni paradajz za jačanje mišića i kostiju

    Zeleni paradajz za jačanje mišića i kostiju

    Za razliku od drugog voća i povrća, paradajz sadrži sve hranljive materije čak i kada nije potpuno zreo. Zeleni paradajz bogat je antioksidansima, vitaminom E i C. Iako se antioksidansi pre svega pripisuju smanjenju rizika od srčanih oboljenja, takođe štite tkiva i ćelije kostiju. Vitamin K, pored toga što je od suštinske važnosti za pravilno zgrušavanje krvi, vezuje kalcijum zbog čega jača kosti. Šolja zelenog paradajza sadrži do 43,20 mg fosfora koji je važan za rast i zdravlje kostiju. Najčešće se koristi za spremanje zimnice ili umaka, a u upotrebi je i pri lečenju proširenih vena na nogama. Sadrži i veliku količinu flavanoida koji jačaju zidove krvnih sudova i čine ih otpornijim na pucanje.

     2677
  • Kako skuvati jaje?

    Kako skuvati jaje?

    Kako skuvati jaje? Naizgled veoma jednostavno ali baš i nije tako. Evo par saveta koje je sa učesnicima Masterchef Australia podelio jedan od sudija, poznati kuvar i vlasnik restorana, Gary Mehigan.

     28140
  • Osnovne karakteristike tradicionalne kamerunske kuhinje

    Osnovne karakteristike tradicionalne kamerunske kuhinje

    Glavna nacionalna jela varijaju u zavisnosti od regiona i onoga što se gaji na lokalnom nivou. Glavna karakteristika je konzumacija velike količine skroba, kao i začinjeni sosevi. Meso na ražnju, pržena i pečena riba, kari i pirinčane supe su uobičajena jela. Na severu se najviše konzumira kukuruz, proso i kikiriki. Svežeg voća ima u izobilju, a najpopularniji je mango. Gaje se i pomorandže, papaje, banane, ananas, kokos, grejpfrut i limeta. Kamerunci jedu iz zajedničkih činija. Uobičajeno je da muškarci prvi jedu, dok žene i deca strpljivo čekaju i jedu ono što je ostalo. Jaja i kuvana kasava su takođe popularni za doručak, dok ručak i večera sadrže jela bogata skrobom i uglavnom su servirana uz supu ili paprikaš. Priprema obroka je dugotrajna, ponekad traje i po nekoliko dana.

     1118
Ukusno pecivo, brzo se priprema.
Za polazak u 1. razred.
Strana 4 od 1380