• Tri trika da brže rashladite flašu belog vina

    Tri trika da brže rashladite flašu belog vina

    Isplanirali ste super žurku, sve pripremili i nabavili odlično belo vino. No, zaboravili ste da ga stavite u frižider i rashladite. Gosti svakog trenutka stižu, šta vam je činiti? Bez brige, na ova tri načiuna će belo vino brže dostići željenu temperaturu, ne očekujte čudo, no vredi isprobati!

    1. Stručnjak za vina i autor bestselera "Kako piti kao bilioner", Mark Oldman, preporučuje da se flaša belog vina stavi u kanticu, doda led do otpilike jedne trećine, potom hladna voda do vrha, te da se na kraju doda nekoliko kašika soli. Po njegovim rečima, hladna voda popunjava vazdušni prostor između kockica leda i na taj način odvlači toplinu što dalje od flaše, a so dodatno snižava temperaturu zamrzavanja vode.

    2. Po drugoj teoriji, koju zagovara Kejti Oven, direktorka vinarije Winc, flašu belog vina treba u potpunosti obmotati vlažnim ubrusima ili papirnim maramica te ostaviti u zamrzivaču oko 10 minuta.

    3. Treći način kako da brzo rashladite flašu belog vina će vam najverovatnije biti najmanje koristan jer vam je za njega potrebno da imate unapred pripremljena zamrznuta zrna belog grožđa - samo ubacite nekoliko komada u flašu i vino će se vrlo brzo rashladiti a i dobiti bogatiji ukus - tvrdi sajt epicurious.com

    Naravno, na ovim ledenim zimskim temperaturama, mi vam preporučujemo i to da samo ostavite flašu da odstoji par minuta na terasi ili u snegu u dvorištu, sigurni smo da će i ovaj trik itekako delovati :)

     1303
  • Kako ishranom sačuvati srce?

    Kako ishranom sačuvati srce?

    Današnji način života je brz sa dosta stresa i sve manje obraćamo pažnju na hranu koju konzumiramo. Od doručka do večere, uključujući  i užinu vaša ishrana celog dana može biti zdrava za vaše srce. Evo i nekoliko predloga šta bi ste mogli da uvrstite u svakodnevnu ishranu.

    Započnite svoj dan sa toplom činijom ovsene kaše koja je puna sa omega 3 masnim kiselinama i kalijumom. Ova superhrana će smanjiti nivo lošeg holesterola (LDL) i pomoćiće vašim arterijama da ostanu čiste. Ukoliko želite možete dodati bananu ili neko bobičasto voće (ribizle, kupine, maline, borovnice, jagode). Šaku seckanih oraha ili badema i pospite lanenim semenom koje je takođe bogato Omega 3 i Omega 6 kiselinama. Na taj način dobićete ultimativno zdrav doručak!

    Što se tiče ručka i večere, dve porcije povrća dnevno smanjiće rizik od srčanih oboljenja za 25%, pogotovo spanać. Ispitivanja su pokazala da stanovnici Krita koji imaju predispozicije za srčana oboljenja retko umiru od srčanog udara jer se njihova ishrana zasniva na korišćenju maslinovog ulja. Zato zamenite puter za maslinovo ulje.

    U salatama ili sendvičima dodajte komadiće avokada. Kod nas ga možete naći u većim marketima.

    Nemojte zaboraviti mahunarke - sočivo, leblebije, pasulj… pune su Omega 3 kiselina, kalcijumom, rastvorljivim vlaknima.

    Losos je super bogat sa Omega3 masnim kiselinama, može efikasno da umanji vaš krvni pritisak i da umanji mogućnost za začepljnje krvnih sudova. Sa dve porcije nedeljno ćete umanjiti mogućnost dobijanja srčanog udara za jednu trećinu. A ukoliko ne volite losos, zamenite ga sa drugom vrstom ribe koja je bogata omega 3 masnim kiselinama kao na primer skušom, tunom, haringom, sardinom.

    Složićete se sa nama da sve ovo nije tako komplikovano za primenu, a produžiće vaš život i uz to povećati njegov kvalitet.

     9915
  • Hrana koju ne treba jesti ako imate dijabetes

    Hrana koju ne treba jesti ako imate dijabetes

    Kada dobijete dijabetes, više ne možete jesti šta, kada ili koliko god želite. Vaše telo više ne funkcioniše kao što je to bio slučaj ranije, a u ovom tekstu biće prikazane neke od vrsta hrane koju treba izbegavati.

    Prva i najočiglednija namirnica je šećer – njega ne da treba smanjiti, već potpuno izbaciti. Jeste teško, ali sada se u prodavnicama mogu pronaći prirodni zaslađivači, poput stevije.

    Beli pirinač – beli pirinač je dobijen preradom tokom koje su iz njega odstranjena skoro sva vlakna, koja pomažu u laganoj razgradnji šećera i osobađanju insulina u krvotok. Da ne biste dobili efekat kao da ste kašikom pojeli činiju šećera, odlučite se za integralni pirinač, ili kinou kao prilog svom jelu.

    Beli hleb – situacija je slična belom pirinču, odlučite se za integralni hleb, od celog zrna pšenice. I treba imati na umu da to što je nešto bez glutena ne znači da je nužno zdravije, jer se isto tako može proizvoditi od belog brašna. Isto važi i za sva peciva, mafine, kolačiće i sl. Uvek obratite pažnju na deklaraciju proizvoda, ako ne piše „celo zrno", nije zdravo onoliko koliko mislite.

    Pomfrit – krompir je prirodno pun skroba, a u kombinaciji sa prženjem u velikoj količini zasićenih masnih kiselina brzo će vam podići nivo šećera u krvotoku, a osim toga poremetiće vam i slobodne radikale u organizmu i pogoršati zdravlje na još nekoliko načina.

    Sokovi – izuzev ako ste ga sami iscedili tog momenta, velika je šansa da napitak koji trenutno konzumirate nije napravljen od voća, već od kombinacije dela voćnog soka, vode, aditiva i šećera. Isto pravilo važi i za vitaminske vode, koje vam pružaju iluziju da brinete o svom zdravlju, a ustvari su zaslađena voda uz dodatak rastvora vitamina. Ako se i odlučite da sami pravite sok, izbegavajte banane, ananas i ostalo tropsko voće. Studije su pokazale da čak i prirodni, nezaslađeni sokovi opterećuju jetru i metabolizuju se direktno u salo.

     9929
  • Nekoliko načina da što bolje odnegujete posekotinu ili ogrebotinu

    Nekoliko načina da što bolje odnegujete posekotinu ili ogrebotinu

    Temeljno isperite područje. Isperite svu prljavštinu i uklonite sve strane materijale od delova garderobe. Ukoliko nemate pristup čistoj vodi, pokrijte ranu čistom tkaninom i isperite ranu u što kraćem roku.

    Očistite posekotinu antiseptikom kao što je vodonik peroksid i isperite.

    Više pritiska na rani usporiće ili potpuno zaustaviti krvarenje.

    Održavajte ranu suvom. Ukoliko pokrivate ranu, važno je da je u dodiru sa čistim materijalom.

    Uzimajte 500 mg vitamina C dnevno jer zbog visokog nivoa kolagena, utiče na brže zarastanje rana i obnavljanje ćelija kože.

    Koristite vodootporne hanzaplaste ukoliko je nužno.

     916
  • Kardamom - drevni indijski lekoviti začin

    Kardamom - drevni indijski lekoviti začin

    Kardamom je začin koji potiče iz Indije, Nepala i Butana. Danas se uzgaja u većini tropsih zemalja u Aziji, uključujući Indiju, Kinu, Vijetnam, Koreju i Japan. Jedan je od najskupljih začina nakon šafrana i vanile. Ima jak, oštar miris i ukus, koji podseća na mešavinu limuna, nane i duvana. Koristi se kao dodatak pirinču, mesu i raznim marinadama, pa čak i crnoj kafi i čaju. Najčešće se upotrebljava zajedno sa mahunom ili mleveni. U jednoj mahuni može se naći i do dvadesetak semenki. Smatra se lekovitom biljkom i igra značajnu ulogu u drevnoj indijskoj i kineskoj medicini. Značajan je za zdravlje kardiovaskularnog sistema, pomaže u slučaju aritmije srca i snižava nivo holesterola. Podstiče eliminisanje viška soli, vode i toksina iz organizma, pa se koristi i protiv različitih upala. Ulje kardamoma koristi se i u aromaterapiji. Najviše se koristi kod problema sa grčevima u stomaku i osećaja nadutosti. Vekovima je u kineskoj medicini korišćen za rešavanje stomatoloških problema (bolesti desni) jer deluje kao antiseptik. Narodni lekari ipak savetuju da ne bi trebalo preterivati sa konzumiranjem ovog začina kako ne bi došlo do iritacije organa za varenje. 

     1361
Predlog za doručak.
Savršena kombinacija.
1246
Strana 7 od 1397