• Šta se dešava ukoliko unosite više proteina nego što je potrebno?

    Šta se dešava ukoliko unosite više proteina nego što je potrebno?

    Dnevni unos proteina koji se preporučuje iznosi 0,8g po kilogramu telesne težine. Ipak, ovaj broj varira u zavisnosti od starosti, pola i nivoa fizičke aktivnosti. Dijete sa visokim sadržajem proteina ponekad se smatraju brzim metodama gubitka težine i preporučuju se sportistima za bržu izgradnju mišića. Unos velike količine proteina može ostaviti trajne posledice.

    Kada konzumirate protein, on se kroz vaše telo probija kao i svaka druga hrana. Digestija enzima počinje u želucu i nastavlja se u tankom crevu gde se razlaže na aminokiseline. One se dalje apsorbuju kroz zid tankog creva i prenose krvlju kroz telo. Kada od proteina nastanu aminokiseline, ketoni se puštaju u vaš sistem. Ketone obezbeđuju bubrezi. Konzumiranje hrane sa visokim sadržajem proteina znači i povećanu aktivnost bubrega. Proteini koji se dobijaju od životinjskih proizvoda su izvori zasićenih masti što je u bliskoj vezi sa porastom holesterola i potencijalnim srčanim problemima.

     800
  • Šta sve izaziva stres?

    Šta sve izaziva stres?

    Migrene - bol koji se sa slepoočnica neretko širi do samog potiljka, pa i kičme i uništava vašu koncentraciju je ponekad uzrok konstantnog stresa i napetosti. Jedino rešenje - nađite način da se opustite!

    Često patite od grčeva u stomaku? Ponekad su bolovi toliko jaki da ste praktično "vezani" za krevet? Velika količina stresa ponekad utiče na sistem za varenja i sposobnost da telo apsorbuje hranljive materije. Budite oprezni, ponekad grčevi mogu prerasti u ozbiljnije probleme kao što su čirevi i razne bakterije.

    Postali ste skloni aknama, raznim oblicima ekcema koji su iritirajući i bolni? Imuni sistem je usled stresa oslabljen, i verovali ili ne, to se odražava i na vašu kožu.

    Učestale nesanice koje dovode do problema sa koncentracijom su takođe uzrokovane stresom? To dalje može uticati na probleme sa krvnim pritiskom, probleme sa disajnim organima i brojne kardiovaskularne probleme. Utičite na sopstveni način života i izborite se sa stresom kako biste doprineli poboljšanju vašeg celokupnog zdravlja.

     777
  • Kako kalorije dovode do povećanja telesne težine?

    Kako kalorije dovode do povećanja telesne težine?

    Kalorije u ishrane daju osnovnu energiju, ali ako ih unesete previše, svakako da ćete dobiti na telesnoj težini. Višak kalorija skladišti se kao telesna masnoća. Vašem telu je potrebno malo masti u zalihama ali previše masti može prouzrokovati zdravstvene probleme. Važno je da vodite računa o svojim kalorijskim potrebama. U osnovi, u pitanju je količina kalorija koja je vašem telu neophodna kako bi obavljalo osnovne metaboličke funkcje ali i svakodnevne fizičke aktivnosti. Unos kalorija za muškarce je nešto veći u odnosu na žene kojima je potrebno manje energije. Vaše individualne potrebe za kalorijama zavise od nekoliko faktora kao što su nivo aktivnosti i stanje metabolizma.

     413
  • Celer – sve što niste znali

    Celer – sve što niste znali

    Celer sadrži 95 odsto vode zbog čega je idealan za hidriranje tela. Jedna šolja celera ispunjava 6 odsto dnevnog unosa vlakana. Bogat je kalcijumom, natrijumom, magnezijumom, gvožđem, cinkom i kalijumom. Od vitamina prisutni su: A, K, C, E, B i D vitamin. Celer sadrži i organska hemijska jedinjenja koja mogu smanjiti nivo hormona stresa, čime se smanjuje i krvni pritisak. Seme celera pomaže u regulisanju infekcija urinarnog trakta. Preporučuje se svima onima koji boluju od artritisa jer smanjuje otoke i bolove u zglobovima.

     916
  • Matovilac

    Matovilac

    Iako još uvek nije deo svakodnevne ishrane većine ljudi, matovilac dobija na popularnosti među onima koji su svesni svih njegovih zdravstvenih prednosti. Pre svega, matovilac je bogat vitaminom C. Oko 100g sadrži 38mg ovog vitamina. Vitamin C je najpoznatiji po svojim antioksidativnim efektima, ali takođe igra ključnu ulogu u brojnim drugim telesnim funkcijama. Na primer, pomaže vašem telu da proizvodi kolage, protein koji omogućava vašoj koži da bude glatka, a vaše kosti, zubi i arterije jake. Matovilac sadrži i neverovatnih 7092 IU vitamina A na 100g. Neizbežno je pomenuti i da sadrži 0,3mg vitamina B6. Zatim, 2,2mg gvožđa, 13mg magnezijuma, 459mg kalijuma... Dakle, njegove nutritivne vrednosti ukazuju na činjenicu da je u pitanju jedna od najzdravijih salata.

     955
Sitni slavski kolači, brzo i lako se spremaju, ukusni i dekorativni.
Jednostavno, brzo, poznate namirnice, može kao doručak, večera ili toplo predjelo.
Možete na isti način spremati svinjske krmenadle. Služite uz prilog!
Napravila sam burek sa mesom sa tegljenim korama.
Ova slana pita se veoma brzo priprema i veoma je ukusna!
Strana 7 od 1536