• Preteški i neuhranjeni

    Preteški i neuhranjeni

    Kada čujemo da je neko neuhranjen, prvo što nam padne na pamet je osoba tipa "kost i koža". Naravno, ljudi kojima nedostaju adekvatne hranljive supstance jesu neuhranjene, ali do neuhranjenosti može doći i kada kalorija ima u izobilju - kada se jede dosta hrane koja sadrži malo nutritivne vrednosti.

    Kako smo stigli dovde? Objašnjenje leži u našoj evoluciji. Naši preci morali su da jedu mnogo kako bi ispunili svoje dnevne potrebe. Prvo, oni su bili izuzetno fizički aktivni, sagorevali su hiljade kalorija dnevno, ali njihova ishrana nije sadržala koncentrovane kalorije poput masti i šećera kakve imamo danas.

    Ljudska evolucija je vremenom dovela do toga da napravimo hranu kojom se nagrađujemo, koja oslobađa hormone koji nas čine srećnim nakon što pojedemo hranu bogatu kalorijama. Drugim rečima, "programirani" smo da jedemo hranu koja će nam obezbediti najviše kalorija u jednom zalogaju. Međutim, moderno doba uslovljava naše snabdevanje hranom, hranom koja je industrijski obrađena, visokokalorična, ali kojoj manjkaju vitalni sastojci poput vitamina ili minerala.

    Kao rezultat, mnogi od nas su preteški, ali neuhranjeni. Kada način ishrane obezbeđuje višak kalorija, a manjak vitamina, minerala i antioksidanata, naše zdravlje je na udaru. Mast počne da se taloži i na mestima koja se ne vide, okružuje organe poput jetre ili pankreasa i time negativno utiče na njihovu funkciju.
    Ljudi treba da budu veoma fizički aktivni, a moderan način života ne samo što to ne traži, već i onemogućava u velikom broju slučajeva. Nesklad između genetike i načina života vodi do paradoksa neuhranjenosti i gojaznosti u isto vreme. Jedemo suprotno onome kako bismo trebali.

    Dakle, kad pročitate ovaj tekst, ugasite kompjuter i pravac jedna šetnjica, makar po parkiću ispred zgrade.

     885
  • Neroli ulje za jake migrene

    Neroli ulje za jake migrene

    Neroli eterično ulje koristi se za suzbijanje bolova izazvanih migrenama. Efikasan je u regulisanju krvnog pritiska, kao tretman za rane I opekotine, poboljšava varenje, a koristi se I kao sastojak dezodoransa.

    Ulje se izdvaja iz cvetova nerolija, a njegova upotreba je višestruka. Izdvajaju se njegov antiinflamatorne osobine koje utiču na smanjenje upala. Komercijalni lekovi protiv glavobolja I migrena nisu uvek efikasni, pa pokušajte sa ovim uljem jer nema neželjenih efekata. Pored svog umirujućeg dejstva, neroli ulje sprečava širenje bakterija I pojavu kožnih infekcija. Nekoliko kapi ulja nanesite na obolelo mesto I ostavite neko vreme, nakon čega ispetite kožu. Utiče na podmlađivanje mrtvih ćelija I tkiva.

     618
  • Zbog čega je jedinstven The Rock restoran na Zanzibaru?

    Zbog čega je jedinstven The Rock restoran na Zanzibaru?

    Ostrvo Indijskog okeana privlači pažnju turista zbog svojih belih peščanih plaža, kristalno čiste vode i prijatne klime. Pored mnogih odmarališta, najpopularniji je i The Rock restoran. Nalazi se na plaži zvanoj Michanwi Pingwe. Ogromna stena, smeštena u vodi, poslužila je kao osnova za ovaj jedinstveni objekat. Restoran je hvaljen ne samo zbog svog izgleda, već i zbog izvrsnih jela od morskih plodova.

     159
  • Sulforafan važan u ishrani

    Sulforafan važan u ishrani

    Sulforafan je organsko jedinjenje sumpora, pripada grupi fitohemikalija odnosno jedinjenja u hrani biljnog porekla koji međusobno povezani pomažu sprečavanju razvoja raka. Klice brokolija su najbogatije glukorafaninom, pretečom sulforafana. Oko 100g klica sadrži 250mg sulforafana. Klice brokolija možete kupiti u prodavnicama zdrave hrane. Polovina šolje ili oko 44g prokelja sadrži oko 104mg glukozinolata. Kupus je takođe bogat fitohemikalijama koje se gube kuvanjem, stoga ga je najbolje jesti u sirovom obliku. Na koji način sluforafan suzbija rak? Prvo dovodi do usporavanja propadanja unutrašnjih ćelija, drugo podstiče izumiranje kancerogenih ćelija, usporavajući proces nastanka raka, i treće podstiče naše ćelije da proizvode različite enzime koji formiraju liniju odbrane u borbi protiv raka.

     1135
  • Ishrana nakon jutarnjeg trčanja

    Ishrana nakon jutarnjeg trčanja

    Jutarnje trčanje iziskuje mnogo energije, pritom se sagoreva mnoštvo kalorija. Evo nekoliko ideja za obroke nakon jutarnjeg trčanja koji će vam obezbediti energiju za celokupan dan.

    Pileće grudi – veoma nizak sadržaj kalorija, a spadaju među najzdravije opcije za bilo koji obrok u toku dana. Piletina sadrži selen koji smanjuje rizik od artritisa u kasnijim fazama života. Kao dodatak, predlažemo smeđi pirinač.

    Svaki sportista mora da jede dovoljno ugljenih hidrata zarad neophodne energije. Jedan od najzdravijih izvora, u ovom slučaju, biće banane. Uzmite malo nemasnog mleka, banana i jagoda. Pomešajte sve sastojke u blenderu i dodajte malo limunovog soka. Uživajte u svakom gutljaju!

    Jela na bazi povrća su idealan izbor jer sadrže antioksidante, proteine, vitamine i minerale koji će ojačati vaše telo i pomoći vam u izgradnji mišića i jačanju imuniteta. Spanać, zelena salata, brokoli, šargarepa, krastavac i paradajz su naša preporuka zbog jedinstvenih mešavina vitamina i minerala koji povećavaju izdržljivost.

    Ovsene kaše su odlične zbog velikog izvora proteina, vlakana i ugljenih hidrata. Ukoliko vam je ukus ovsene kaše previše neutralan, dodajte svežeg ili koštunjavog voća.

     231
Za svačiji ukus.
3630
Niko mu ne može odoleti.
Veoma ukusna i hrskava.
1546
Brzo i ukusno.
1059
Sjajna salata od junetine sa lukom.
Strana 7 od 1258