• Graškom protiv stresa

    Graškom protiv stresa

    Nekad je grašak važio za hranu siromašnih, a danas je obavezan u ponudi mnogih ekskluzivnih restorana.
    Prema tvrdnji bečkog zdravstvenog stručnjaka, profesora Hademara Bankhofera, grašak sadrži mnogo belančevina i podstiče izgradnju mišićne mase. Samo 100 grama graška obezbedi organizmu deset puta više belančevina, nego kad se unesu na primer, viršla sa pomfritom i parče torte sa šlagom.
    Grašak dugo drži sitim, jer je bogat balastnim materijama i polako prolazi kroz probavni trakt. Visok procenat balastnih materija u grašku ima još jednu prednost: snižava povećane vrednosti holesterola. Osim toga, grašak ima znatnu količinu magnezijuma. Samo malo izdinstan, grašak postaje pravo antistres jelo.
    Takođe, grašak je idealan obrok i za decu, jer posle škole daje novu energiju. Osim što podstiče izgradnju mišića, grašak jača nerve, kosu i vezivno tkivo, kao i očni vid i koncentraciju.
    Izvor: stvarukusa.rs

     13385
  • Kivano - ukusna i zdrava poslastica

    Kivano - ukusna i zdrava poslastica

    Kivano , odnosno afrička rogata dinja ili ukrasni krastavac pripada porodici Cucurbitaceae i srodnik je dinjama, krastavcima, lubenicama i tikvicama.

    Poreklom je iz semi aridnih predela Afrike ali se uspešno gaji na Novom Zelandu i u Americi. Na svetskim tržištima kivano je dostupan tokom cele godine upravo zahvaljujući velikoj proizvodnji u ove dve zemlje.

    Ukoliko ga jedete svežeg, najbolje je da rasečete plodove po dužini i koristite kašičicu. Inače, u svetu se plodovi kivana koriste kao dodaci raznim salatama, prelivima ali i kao dekoracija.

    Doprinosi zdravlju nerava i krvnih sudova, neutrališe slobodne radikale, a nivo vitamina A deluje kao antioksidans pored toga što utiče na bolji vid, odnosno usporava ili sprečava razvoj katarakte.

    Cink, kao mineral koji je neophodan organizmu i ima različite uloge, u kivanu doprinosi zarastanju rana i boljem funkcionisanju određenih organa, tkiva, krvnih sudova i ćelija.

    Štiti kožu, smanjuje mogućnost pojave bora i uklanja fleke na licu.

    Organska jedinjenja u kivanu regulišu hormone, naročito adrenalin i hormon stresa.

    Idealan je ukoliko imate problema sa grčevima, nadimanjem, zatvorom. Reguliše nivo holesterola u organizmu, a visok nivo minerala jača kosti.

     1156
  • Šta je zdravije: kinoa ili heljda?

    Šta je zdravije: kinoa ili heljda?

    Kinoa i heljda popularne su iz istog razloga: ni jedna ni druga ne sadrže gluten.

    Uporedili smo njihove najprisutnije hranljive vrednosti kako bismo saznali šta je zdravije!

    Vrednosti (na 100 g):

    Proteini

    Kinoa: 4.4 g

    Heljda: 3.4 g

     

    Kalcijum:

    Kinoa: 17 mg

    Heljda: 7 mg

     

    Gvožđe

    Kinoa: 1.5 mg

    Heljda: 0.8 mg

     

    Magnezijum:

    Kinoa: 64 mg

    Heljda: 51mg

     

    Fosfor

    Kinoa: 152 mg

    Heljda: 70 mg

     

    Kalijum

    Kinoa: 172 mg

    Heljda: 88 mg

     

    Cink

    Kinoa: 0.2 mg

    Heljda: 0.6 mg

     

    Mangan

    Kinoa: 0.6 mg

    Heljda: 0.4 mg

     

    Selen

    Kinoa: 2.8 mcg

    Heljda: 2.2 mcg

     

    Vitamin A

    Kinoa: 5 IU

    Heljda: 0 IU

     

    Niacin:

    Kinoa: 0.4 mg

    Heljda: 0.9 mg

     446
  • Sok pšenične trave: vitaminska bomba!

    Sok pšenične trave: vitaminska bomba!

    Sadrži vitamin A koji utiče na zdravlje kože, ali i poboljšan vid.

    Vitamin C u njemu deluje kao prirodan antibiotik, utiče na zdravlje zuba, kostiju...

    Bogat je enzimima koji pomažu apsorbovanje brojnih hranljivih materija.

    Gvožđe je korisno u trudnoći, utiče na letargiju i anksioznost.

    Sadrži cink koji je važan za zdravlje prostate i kose kojoj pruža sjaj i čvrstinu.

    Natrijum u soku pšenične trave postavlja ravnotežu vode u ćelijama.

    Kalcijum jača kosti, dok kalijum sprečava hipertenziju.

     785
  • Par saveta i napitak protiv mamurluka

    Par saveta i napitak protiv mamurluka

    Imali ste sinoć lud provod, popili ste koju čašicu ili flašicu više, a danas vas ubija mamurluk dok je napornih obaveza na sve strane.

    Za početak, naspavajte se, priuštite sebi barem osam sati kvalitetnog sna. Posle toga, tuširajte se naizmenično toplom i hladnom vodom. Iako je kafa prva stvar koja je vecini na pameti ujutro, izbegavajte kofein, zeleni čaj i energetska pića jer će vas dodatno dehidrirati, a dehidratacija je glavni razlog glavobolje. Dakle - što više vode.

    Najbolji recept koji će vas instant razbuditi i vratiti u normalu je šejk od mleka, banane i meda.

    Izmešajte u blenderu veliku šolju mleka, jednu bananu i dve kašike meda. Ovaj šejk će vam smiriti stomak, hidrirati organizam, ublažiti glavobolju i vratiti nizak nivo šećera u organizmu na normalnu razinu. Ako nemate blender, sve sastojke možete i mikserom izmešati.

    Dakle puno sna, puno vode, toplo - hladan tuš, ovaj ukusan šejk i sledeće noći ludovanje može da se ponovi!

     2037
Može i sa malinama.
Veoma brza, lepa i brzo se pravi.
Sve isto kao sa prva 2 rolata!
Veoma lako i brzo se pravi. Sastojci su isti za koru samo je fil različit.
Veoma lako i brzo se prave.
Isto se pravi kao prva dva sa spanaćem i ajvarom.  
Strana 7 od 1380