• Hrana koju bi trebalo izbegavati tokom leta

    Hrana koju bi trebalo izbegavati tokom leta

    1. Razmislite o tome kako se osećate nakon što ste pojeli brokoli, kale, kupus ili karfiol. Ako je prva reč koja vam pada na pamet "nadutost", onda smo na pravom putu. Kada ovo povrće stigne do creva, fermentira ih bakterija i proizvodi metan, ugljen dioksid i vodonik - što dovodi do gasova.

    2. Spanać je izvrstan nutritivni dodatak letnjoj salati, ali ne zaboravite da su listovi bogati rastvorljivim vlaknima i oligosaharidima, pa vodite računa o količini koju unosite.

    3. Umesto gaziranih napitaka, izaberite običnu vodu. Vaše telo će zadržati manje tečnosti i ostati hidrirano.

    4. Umesto za suvim voćem, posegnite za svežim. Sušeno voće sadrži mnogo više šećera, dok će sveže voće hidrirati vaše telo.

    5. Izbegavajte kafu u velikim količinama tokom leta. Pokazalo se da kafa potpomaže oslobađanje gastrina što može uticati na učestale odlaske u toalet, kao i na otežane motoričke sposobnosti.

     1253
  • Energetske i hranljive vrednosti: šargarepa

    Energetske i hranljive vrednosti: šargarepa

    Šargarepa kao slatkasto korenasto povrće bogata je beta-karotenom, vitaminom A, mineralima i antioksidantima u velikim količinama. Varira u obliku i boji u zavisnosti od sorte. U spoljnom omotaču se nalaze najvažniji i najzdraviji sastojci. Domaćice uglavnom bacaju lišće šargarepe, ne znajući da se i ono može iskoristiti kao dodatak supama i čorbama, a neki autori tvrde da se upravo u lišću nalazi veći broj mineralnih soli u odnosu na sam koren. Obratite pažnju na energetske i hranljive vrednosti:

    Energetska vrednost (na 100 g): 41 kcal

    Ugljeni hidrati: 9, 58 g

    Proteini: 0,93 g

    Masti: 0,24 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 2,8 mg

    Niacin: 0,983 mg

    Pantotenska kiselina: 0,273 mg

    Piridoksin: 0,138 mg

    Riboflavin: 0,058 mg

    Vitamin A: 835 µg

    Vitamin C: 5,9 mg

    Vitamin K: 13,2 µg

    Natrijum: 69 mg

    Kalijum: 320 mg

    Kalcijum: 33 mg

    Gvožđe: 0,30 mg

    Magnezijum: 12 mg

    Mangan: 0,143 mg

    Fosfor: 35 mg

    Selen: 0,1 µg

    Cink: 0,24 mg

    Karoten a: 3427 µg

    Karoten ß: 8285 µg

     924
  • Kako prejedanje pred spavanje utiče na organizam?

    Kako prejedanje pred spavanje utiče na organizam?

    Teški obroci ili masna hrana neposredno pre spavanja mogu izazvati nelagodu i probavne smetnje. Nesanica je jedna od češćih pojava. Ukoliko puno jedete pred spavanje, vaš organizam tražiće više tečnosti. Ukoliko steknete naviku da večerate neposredno pred spavanje, možete razviti žgaravicu. Da biste je izbegli, jedite bar dva do tri sata pred spavanje. Obilni obroci, bogati ugljikohidratima, ne samo da mogu nadoknaditi količinu kalorija za taj dan, već idućeg jutra mogu uticati na visok nivo šećera u krvi.

     584
  • Primena sirćeta

    Primena sirćeta

    Evo nekoliko saveta kako da iskoristite sirće!

     8228
  • Kratka istorija otvarača za konzerve

    Kratka istorija otvarača za konzerve

    Prve konzerve koje su služile za čuvanje hrane počele su da se upotrebljavaju krajem XVIII veka u Holandiji, a koristila ih je vojska.

    Prvi patent za konzerve predao je britanski trgovac Piter Duran. Konzerve su se otvarale alatom, korišćeno je šta je ko imao, a konzerve su često bile teže od onoga što je bilo u njima. Poneke su imale i uputstvo za otvaranje koje je glasilo: „odstraniti gornji deo korišćenjem čekića i dleta".

    Tek 1855. patentiran je prvi otvarač u obliku specijalnog noža, dok se 15 godina kasnije pojavio okrugli dizajn. I ta okrugla alatka bila je teška za upotrebu jer je takođe zahteva primenu sirove snage. Tek gotovo pola veka kasnije patentiran je oblik kakav danas poznajemo i koji je i sada najpopularniji način za otvaranje konzervi.

     981
Sočne krmenadle u popajevoj snazi.
Mmm, preukusno...
Veoma ukusno i sočno!
Uvek primamljive ludaje sa njihovim opojnim mirisom...
Strana 1 od 1337