• Signali tela koje ignorišemo: kandida

    Signali tela koje ignorišemo: kandida

    Prvi signal: svrab grla i sluzna membrana

    Zašto: Usled velike konzumacije hrane bogate šećerom, možete izazvati prekomerno umnožavanje kandide. Pad imuniteta ili konzumacija kontraceptivnih tableta, određenih antibiotika takođe mogu biti uzrok.

    Kako reagovati: Smanjite unos rafinisanih proizvoda i namirnica bogatih šećerom. Izbegavajte alkohol.

     982
  • Višnja

    Višnja

    Višnja (lat. Prunus cerasus) je vrsta dvenastih skrivenosemenica čiji se crveni plodovi koriste u ljudskoj ishrani. Pripada porodici ruža (Rosaceae) i poreklom je iz Male Azije, odakle se preko Grčke prenela i u naše krajeve i ostatak Evrope, dok je danas Rusija najveći proizvođač višanja. Kao i većinu koštunjavog voća, i nju krasi blago kiselkast ukus. U domaćoj kuhinji se najviše koristi za pravljenje raznih vrsti džemova, kompota, sokova, ali i kremova, kolača, pita i sladoleda. Zanimljivo je da neki narodi prave vruć sos od višanja koji se servira uz meso i kuvan krompir, a itekako je popularna i čuvena višnjevača (rakija). Višnje su bogat izvor vitamina C, B i kalijuma i biljnog pigmenta antocijana, te su dobar antioksidans, jačaju krvne sudove, štite srce i leče anemiju. Smrzavanjem ne gube dragocene sastojke, tako da se mogu koristiti tokom cele godine. Ipak, treba paziti sa upotrebom ovog voća jer sadrže dosta šećera, pa se ne preporučuje dijabetičarima.

     6165
  • Sedam razloga zbog kojih je važno jesti kelj

    Sedam razloga zbog kojih je važno jesti kelj

    Kelj je omiljeno povrće starog Rima, a nutritivno je superioran u odnosu na većinu drugog povrća, s najvećim izvorom proteina.

    Bogat je beta karotenom, vitaminom K, A, C, i kalcijumom.

    Sadrži veoma mali broj kalorija.

    Sadrži više gvožđa u odnosu na govedinu.

    Prepun je antioksidantima.

    Pomaže u borbi protiv artritisa.

    Snižava holesterol i povoljno utiče na rad srca.

     1171
  • Nutritivne prednosti crvenog krompira

    Nutritivne prednosti crvenog krompira

    Crveni krompir sadrži nešto više proteina i vlakana u odnosu na ostale sorte, a odlikuje ga i relativno nizak broj kalorija. Obezbeđuje dobru količinu kalijuma i vitamina C i B. Najvažnije je da sadrži četiri puta više antioksidanata u odnosu na sve druge vrste. Poboljšava digestivnu funkciju, povoljno utiče na krvni pritisak i podstiče pravilan rad jetre.

     1453
  • Kako savršeno skuvati smeđi pirinač?

    Kako savršeno skuvati smeđi pirinač?

    Iako je smeđem pirinču potrebno malo više vremena kako bi se skuvao, vredan je čekanja! Njegova nerafinisana zrna zadržavaju više vitamina, minerala i antioksidanata.

    Potrebni sastojci: šolja pirinča i dve i po čaše vode

    Kada pirinač prokuva, smanjite temperaturu i nastavite sa kuvanjem. Po završetku, prekrijte ga pamučnom krpom i zatim stavite poklopac. Sklonite krpu tek kada čitava tečnost bude apsorbovana (40 do 50 minuta). Prijatno!

    Za kuvanje pirinča uvek koristite posudu sa poklopcem. Pirinač ubacite u blago zasoljenu vodu. Veća površina za kuvanje omogućava ravnomerno kruženje toplote što kao rezultat daje konzistentniju teksturu.

     1350
DInstani grašak i lepljivi pirinač: jednostavno, brzo, neobično i ukusno.
Brza i jednostavna poslastica.
Za doručak, za večeru, izbor je vaš.
Doručak, užina, večera. 
Fina okrepljujuća čorba.
Voćni sok prepun vitamina.
Strana 1 od 1718