• Energetske i hranljive vrednosti: grašak

    Energetske i hranljive vrednosti: grašak

    Grašak spada u mahunarke i prepoznatljiv je po visokom sadržaju proteina, šećera i vitamina. U drevna vremena gajili su ga Vavilonci, Egipćani, Rimljani i Grci. U Evropu su ga preneli stari azijski narodi. Idealan je za one koji su pod stresom jer jača imunitet i obnavlja vitalnu energiju. Između ostalog, reguliše i probavu, jača kosti i srce...

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 81 kcal

    Ugljeni hidrati: 14,45 g

    Proteini: 5,42 g

    Masti: 0,40 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 5,1 g

    Niacin: 2,09 mg

    Vitamin A: 765 IU

    Vitamin C: 40 mg

    Vitamin E: 0,13 mg

    Vitamin K: 24, 8 µg

    Natrijum: 5 mg

    Kalijum: 244 mg

    Kalcijum: 25 mg

    Gvožđe: 1,47 mg

    Magnezijum: 33 mg

    Mangan: 0,41 mg

    Cink: 1,24 mg

     946
  • Najbolji izvori masti za vegetarijance

    Najbolji izvori masti za vegetarijance

    Vegetarijanci obično uključuju mlečne proizvode u ishranu kako bi dobili potrebnu količinu masti. „Dobre“ masti su odličan izvor energije, čak i više od ugljenih hidrata i proteina. Čuvaju energiju u vašem telu. Pomažu apsorbovanju pojedinih vitamina i izgradnju zdravih ćelija jer deluju kao zaštitni plašt. Utiču na zdravlje kose i kože. Štite i vitalne organe poput srca, bubrega i creva. Formiraju sloj oko ovih organa i deluju kao jastuk koji im pruža potporu štiteći od bilo kakvih povreda.

    Bademi, orasi i indijski orasi su dobar izvor omega 3 masnih kiselina koji se nalaze i u ribi. Svaki put kada osećate glad između obroka, posegnite za šakom badema ili oraha.

    Semenke lana su takođe bogate omega 3 masnim kiselinama. Dodajte ih u vaš omiljeni smuti ili pomešajte sa mlekom. Ovo je najzdraviji i najbolji izvor masti.

    Tofu je jedan od najboljih izvora polinezasićenih masti. Kukuruz je odličan izvor nezasićenih, a avokado i masline su bogate mononezasićenim mastima.

    Pojedite pola avokada dnevno ili ga dodajte u dresinge ili salate. Uticaće na bolju funkciju srca jednako koliko i masline koje ujedno i snižavaju nivo holesterola.

     567
  • Negujte lice prirodnim sastojcima

    Negujte lice prirodnim sastojcima

    Problematična koža lica često ume da zada glavobolje, a kreme za negovanje su sve skuplje i pune neprirodnih hemikalija koje mogu dodatno da iziritiraju kožu. Zavirite u špajz ili frižider i tu ćete sigurno naći sastojke koje svakodnevno koristite, a za koje možda niste ni znali da su odlični za kožu vašeg lica.

    1. Med - kašika meda svakog dana odlična je za celokupan izgled bilo kojeg tipa kože, ali ako imate izrazito suv ili mešoviti tip kože, od ovog čudesnog sastojka možete napraviti odličan piling za lice. Potrebno je samo da uzmete malo meda na vrhove prstiju i time masirate kožu par minuta. Na kraju ostavite da deluje 10 minuta i isperite mlakom vodom.

    2. Smokve - odlična su zamena za med i postižu se slični rezultati. Uzmite dve smokve i izvadite unutrašnjost, pomešajte sa malčice meda i masirajte lice dva minuta i isperite.

    3. Mleko - već vekovima predstavlja omiljeni prirodni sastojak kojim se neguju žene širom sveta. Prvo se umijte, stavite malo mleka na vatu i utrljajte na lice. Nemojte ispirati. Jednom nedeljno se možete i umiti mlakim mlekom i nakon par meseci će koža biti vidno mekša i sjajnija.

    4. Avokado - savršen je za izrazito suvu kožu. Zgnječite jedan avokado i umasirajte na lice, te ostavite da odstoji pet minuta. Nakon toga, isperite kožu sa mlekom, pa na kraju sa vodom.

    5. Banana - ima slično delovanje na suvu kožu kao avokado, a i postupak je isti. Zgnječite unutrašnjost banane, umasirajte na lice i ostavite da odstoji, te isperite mlekom i vodom.

    6. Bademi - za dehidriranu kožu, prvo izmasirajte lice kašičicom bademovog ulja, pa napravite piling tako što ćete pomešati malo mleka i i usitnjenog badema. Na kraju isperite mlekom, pa vodom. Bademi su puni vitamina E koji je najbitniji sastojak za lepu i dehidriranu kožu lica.

    7. Masline - takođe su odličan izvor vitamina koji će goditi vašoj koži. Zgnječite tri ili četiri masline i utrljajte na vlažnu kožu. Ostavite sve dok se ne osuši, pa isperite. Maslinovo ulje je posebno dobro za kosu suvu kosu - nakon pranja, utrljajte par kapi maslinovog ulja na krajeve i nemojte ispirati.

    8. Papaja - nije baš često na našem meniju, ali počastite sebe s vremena na vreme ovim egzotičnim voćem koje će dati vašem licu sjaj i hidrataciju. Isecite papaju uzduš, izvadite koštice, zgnječite mesnati deo i pomešajte sa malo mleka, te stavite na lice i ostavite da odstoji par sati, ako ne i tokom cele noći.

    9. Smeđi šećer - odličan je za čišćenje problematične kože sklone aknama, kao i za otčepljenje pora. Pomešajte smeđi šećer sa malo gustog jogurta i time trljajte lice, pa isperite. Još jednom ponovite postupak i ostavite da odstoji 10 minuta.

    10. Aloe vera - ova biljka odlična je za problematičnu, masnu kožu i umiruje crvenilo. Iscedite gel iz lista aloe vere i umasirajte u lice. Ostavite par minuta i isperite na kraju sa što hladnijom vodom.

     831
  • Saveti za davaoce krvi

    Saveti za davaoce krvi

    Leto je tradicionalno vreme kada su rezerve krvi na minimumu. Ljudi su na odmoru, uživaju sa svojim porodicama i retko će se setiti nečeg kao što je poseta bolnici radi davanja krvi. Ako pak niste jedna od tih osoba, već ste isplanirali da i sada iskažete svoju humanost, evo nekolicine saveta koje bi trebalo poštovati.

    Nemojte davati krv na prazan stomak, već pokušajte da date krv u roku od dva sata od obroka.

    Ako ste na dijeti, konzumirajte veće količine proteina i povrća dan pre donorstva.

    Krv je većinom voda, tako da pijte što više vode da biste nadoknadili izgubljenu tečnost.

    Jedite hranu bogatu gvožđem pre i posle dana kada dajete krv, kako biste pomogli telu u stvaranju novih krvnih ćelija. Gvožđe se najbolje apsorbuje iz mesa i ribe.

    Odbijte slatkiše koje vam obično daju posle donacije krvi, već se odlučite za voće ili jogurt, jer su oni izvori šećera koji se lakše razgrađuje. Šljive i sok od šljiva su posebno dobar izbor, jer sadrže i gvožđe.

     5211
  • Kako se brzo i lako rešiti nadimanja?

    Kako se brzo i lako rešiti nadimanja?

    Posebne vrste namirnica mogu smanjiti simptome nadutosti stomaka. Konzumirajte hranu koja sadrži vlakna kao što su jabuke, ovsena kaša, brokoli, šargarepa ili pasulj. Takođe, uvek birajte hranu sa niskim sadržajem masti: riba ili piletina. Izbegavajte kofein i gazirane napitke. Probiotici poput jogurta mogu biti od velike pomoći.

     680
Neodoljivi ukus borovnice.
Bombice pune suvog voća, savršen ukus!
Odlične čokoladice za sve kokosoljupce.
Predivna je pogača!
Strana 1 od 1295