• Pravilan obrok nakon treniranja

    Pravilan obrok nakon treniranja

    Čak i ukoliko ne osećate glad, unos tečnosti i užina nakon treniranja su ključ za povratak energije i hranljivih materija u telu. Telo mora obnoviti glikogen jednako koliko mu je neophodna i voda. Proteini i ugljeni hidrati su najbolja kombinacija nakon treninga. Mišići koji su hidrirani i negovani ugljenim hidratima i proteinima će se lakše oporaviti od napornog vežbanja. Trebalo bi užinati do 30 minuta nakon treninga, i to od 0,5 do 0,7 grama ugljenih hidrata po kilogramu telesne težine. Najefikasnije je užinati u prva dva sata posle treninga kako bi proces oporavka tela trajao što kraće.

     815
  • Navike zbog kojih se gojite

    Navike zbog kojih se gojite

    Većina ljudi pokušava da oslabi, ali često je u tome neuspešna. Razlog tome mogu biti navike kojih najčešće nismo ni svesni. U nastavku slede neke od radnji kojima podrivamo sopstvene napore u gubljenju kilograma.

    • Korišćenje velikih tanjira - veličina tanjira je bitna, jer smo naviknuti da pojedemo sve iz tanjira, tako da je bolje koristiti manji tanjir, jer će vam i stomak i mozak signalizirati da ste dovoljno jeli. Kupovina bez spiska - spontana kupovina najčešće rezultira većom količinom grickalica. Osim toga, planiranje obroka je pola bitke kad želite da oslabite, a pravljenje spiska potrebnih namirnica je veliki deo tog plana.
    • Neusredsređenost tokom obroka - ako uz jelo gledate tv, koristite kompjuter ili mobilni, verovatnije je da ćete jesti mehanički, da ćete pojesti više, a da nećete u tome preterano uživati. Umesto toga, ugasite tv, ostavite telefon i usredsredite se na obrok.
    • Gledanje fotografija ukusne hrane - ako stalno gledate slike od kojih vam ide voda na usta, velika je verovatnoća da ćete posegnuti za hranom i onda kad niste gladni.
    • Noćno grickanje - ovo je jedna od najgorih navika, jer ono što pojedete nećete potrošiti, već ćete punog stomaka otići pravo u krevet. Osim toga, otežaćete sebi san, jer će se vaš organizam mučiti da svari tu hranu, umesto da se i sam odmara.
    • Izbacivanje ugljenih hidrata - iako ugljene hidrate bije loš glas, našem telu oni trebaju, jer su glavni izvor energije. Problem je kad nemamo meru u konzumaciji ugljenih hidrata, a rešenje je birati dobre ugljene hidrate, poput integralnih žitarica, voća i povrća.
    • Emocionalno prejedanje - mnogi ljudi pate od ovog problema. Možda jedu jer im je dosadno, ili su pod stresom, ili tužni. Hrana nije rešenje, ali služi u velikoj meri kao uteha, jer utiče na lučenje hormona.
    • Nedovoljno sna - manjak sna je možda baš ono što vas sprečava da oslabite, ili vas čak tera da dobijate kilograme. Nedovoljno sna remeti hormonski balans, kao i apetit, tako da ćete žudeti za namirnicama koje će vas brzo zasititi, a to su obično slatkiši.
     1031
  • 4 razloga zašto jesti meso

    4 razloga zašto jesti meso

    Izvor gvožđa – koje je odgovorno za proizvodnju hemoglobina. Podstiče protok kiseonika omogućavajući organima da funkcionišu bez ometanja.

    Sprečava pojavu simptoma katarakte – zahvaljujući omega-3 masnim kiselinama I velikoj količini cinka koji su potrebni za održavanje zdravlja vaših očiju.

    Jačanje mišića – zbog prisustva proteina, posebno kada je reč o crvenom mesu.

    Očuvanje energije – omogućava kompleks vitamina C udruženih sa ostalim hranljivim sastojcima.

     727
  • Kako jagode utiču na kožu lica?

    Kako jagode utiču na kožu lica?

    Najjednostavnija, a najefikasnija maska za lice na bazi jagoda svodi se na: izblendajte jednu jabuku sa dve šake jagoda. Voila! Ukoliko je nanosite nakon tuširanja 14 dana zaredom, ova maska na bazi jagoda oporaviće oštećene ćelije i vratiti vašoj koži sjaj i elastičnost. Visok sadržaj vode održaće vašu kožu hidriranom. Povoljno će uticati na sindrom „umornih očiju“. Vitamini E i C vratiće vašoj koži glatkoću. Poznato je da UV zračenje može oštetiti kožu, neka jagode budu vaša zaštita! Pokušajte!

     787
  • Šta doručkuju deca širom sveta?

    Šta doručkuju deca širom sveta?

    Prošlog meseca u Njujork Tajmsu izašao je foto esej sa temom "Šta doručkuju deca širom sveta?"

    Fotografije na kojima se nalaze, između ostalih, dvogodišnja devojčica iz Tokija, dva četvorogodišnjaka iz Malavija i mnoga druga deca su fenomenalne.

    Deca širom sveta jedu kornfleks i piju čokoladno mleko, ali u mnogim delovima sveta ona jedu hranu koja bi nam se činila preterano začinjenom i jakom. Profesor sa njujorškog univerziteta smatra da je ideja da deca jedu samo neutralnu ili slatku hranu pogrešna pretpostavka. U mnogim kulturama normalno je da klinci jedu nešto slano ili kiselo.

    Evo kako izgleda doručak jednog četvorogodišnjaka iz Tokija - pržena zelena paprika sa sušenom ribom, soja sosom i susamom; pirinač, jaja i soja sos; miso supa, grožđe, japanska kruška i mleko.

    Na ovoj adresi možete pronaći ceo foto esej: http://www.nytimes.com/interactive/2014/10/08/magazine/eaters-all-over.html?_r=0

     2280
Hleb pečen u zemljanom pekaču ima poseban ukus.
Jednostavan i brz za pravljenje. Prava poslastica...! :)
Lubenicu i vodu meriti šoljom od 3 dl, a šećer i vodu meriti čašom od 2 dl. Osvežite se ovim veoma ukusnim napitkom.
Po želji, možete naseckati ljutu papričicu i upržiti je zajedno sa ostalim sastojcima. Ovo je moje omiljeno jelo. Uz sir i vruću pogaču dobićete savršen obrok. Prijatno!
Strana 1 od 1359