• Hrana koja čini da se osećate umorno

    Hrana koja čini da se osećate umorno

    Sigurno ste se ponekad osećali iscrpljeno bez objašnjenja. Nekada je reč o vašoj dnevnoj ishrani jer određene namirnice mogu izazvati zamor kod pojedinih ljudi.

    Namirnice sa visokim sadržajem šećera oštećuju „rezervoare“ energije koja nam je potrebna i za brojne telesne funkcije. Tačno je da šećer pruža energiju, ali njegovi efekti nisu trajni.

    Hrana bogata mastima takođe oduzima mnogo energije jer se teško prerađuje. Izaziva osećaj nadutosti i zamora odmah nakon obroka.

    Ćuretina, mleko, pasulj takođe izazivaju pospanost ali je unos ovih namirnica važan jer obezbeđuju esencijalne hranljive sastojke.

    Idealno rešenje je da ne menjate svoju dnevnu rutinu. Ostanite aktivni tokom čitavog dana i održavajte rutinu spavanja. Zdravom ishranom obezbedite telu neophodne hranljive sastojke kako bi moglo neometano da funkcioniše.

     826
  • Daisy Martinez

    Daisy Martinez

    Dejzi Martinez je portorikanka iz Bruklina. Živela je kod bake sve do svoje pete godine, a porodica joj seže do najrazličitijih krajeva španskog govornog područja. Baka i majka su joj prenele ljubav prema kuvanju i domaćinstvu. Dejzi je jednom prilikom izjavila da je kuhinja usko povezana sa porodicom i ljubavlju, a ne samo sa formalnom pripremom hrane. Pre nego što se posvetila umetnosti kuvanja, Martinezova je bila usmerena ka glumi i modnoj industriji. Pojavljivala se u brojnim američkim reklamama, pa i filmovima. Dok je pohađala univerzitet na Long Ajlandu, udala se i posvetila porodici. Diplomirala je na francuskom institutu za kulinarstvo i osvojila nagradu za svoj završni projekat „The Passionate Palate". Ubrzo počinje da radi kao kuvar i njen entuzijazam sve više jača. Ne krije da najviše uživa u pripremanju jela latinoameričkog porekla.

     1526
  • Zašto je senf žut?

    Zašto je senf žut?

    Česta je zabluda da je karakteristična boja senfa rezultat mlevenja semena slačice. Primamljiva i intenzivna boja senfa zapravo potiče od druge biljke – kurkume (turmerika).

    Kada se mleveni rizom kurkume prokuva, osuši i samelje, tom prahu se dodaje mleveno seme slačice, sirće, voda, so i eto – stvoren je tradicionalni žuti senf.

    Senf se prvi put koristio još u Starom Rimu. Oni su seme slačice mešali sa nefermentisanim sokom od grožđa, kako bi dobili njihovu verziju ovog dodatka jelima. Kasnije su i druge regije eksperimetisale i dobile svoje verzije – najpoznatija je ona iz francuskog gradića Dižona.

    Žuti senf, međutim, nije postojao sve do samog početka XX veka. Braća Frenč (Robert, Džordž i Frensis) eksperimentisali su i dodali kurkumu originalnom receptu, a proizvod je prvi put predstavljen u Svetskom sajmu u St. Luisu, 1904. Ostalo je istorija.

     1440
  • Pet najzdravijih začinskih biljaka

    Pet najzdravijih začinskih biljaka

    Iako nauka nije bez sumnje dokazala da sami začini mogu da izleče neku bolest, postoje dokazi da začini pozitivno deluju na ljudsko zdravlje i da se redovnom upotrebom začinskih biljaka mogu olakšati određene hronične zdravstvene tegobe. Osim toga, korišćenje začinskih biljaka znači i manju upotrebu šećera, soli i zasićenih kiselina u pripremanju hrane.

    Žalfija

    Čaj od žalfije pozitivno deluje na stomačne tegobe i na upalu grla, a istraživanje koje je trenutno u toku pokazuje da ova biljka pomaže i kod ranih simptoma Alchajmerove bolesti. Osim toga, istraživanja su pokazala da su studenti koji su pili kapsule od ekstrakta žalfije imali bolje rezultate na testovima pamćenja.

    Ruzmarin

    Ova biljka se često koristi u marinadama, a takva upotreba ima i naučnu potporu – kiselina iz ruzmarina i njegovi antioksidansi sprečavaju kvarenje mesa i bore se protiv bakterija. Ruzmarin takođe pozitivno utiče na pamćenje i budnost.

    Indijski šafran

    Pasta od ove biljke se u Indiji maže na rane, jer pospešuje zarastanje, a čaj od indijskog šafrana smiruje grlo i respiratorne probleme. Ova začinska biljka takođe ublažava bolove prouzrokovane artritisom. Nedavne studije sugerišu da je moguće da indijski šafran može da uspori rast ćelija raka (posebno debelog creva, prostate i dojke).

    Đumbir

    Đumbir se tradicionalno koristi za umirivanje stomaka i ublažavanje simptoma prehlade, a veoma je efektivna i kod bolova u mišićima. Ekstrakt đumbira pomaže kod mučnine, posebno one izazvane trudnoćom, dok nema toliko uspeha kada je u pitanju mučnina izazvana vožnjom.

    Cimet

    Blagotvorna svojstva cimeta poznata su još od antičkog doba. Rimljani i Grci koristili su ovaj začin za regulisanje probave i apetita. Postoje tvrdnje da dodavanje jedne kašičice cimeta jelu poboljšava stanje pacijenata koji boluju od dijabetesa, jer pomaže u kontrolisanju nivoa šećera u krvi.


     1851
  • Mandarina

    Mandarina

    Mandarina (lat. citrus reticulata) je citrusno voće poreklom iz Jugoistočne Azije. Neki podaci govore da se u Kini koristila još pre tri hiljade godina, dok je tek u devetnaestom veku preneta u Evropu i Ameriku. Iako vlada mišljenje da je dobila naziv po narandžastoj kori i mesnatom delu koje je iste nijanse, ime je zapravo dobila po narandžastoj boji mandarina - drevnih kineskih javnih službenika. Izuzetno podseća na pomorandžu, s tim što je sitnija i tanje kore pa se lakše guli. Kao i svo drugo citrusno voće, i mandarine su izuzetno bogate vitaminom C, te su najbolji saveznik u borbi protiv gripe tokom hladnih zimskih dana. Takođe, sadrže i sinefrin koji smanjuje nivo lošeg holesterola u krvi ali i flavanoide koji sprečavaju mnoge vrste raka. Koliko su zdrave za organizam, toliko su dobre i za lepotu, jer zbog svog diuretičkog svojstva smanjuju celulit i podstiču metabolizam, a malo ljudi zna da sok od mandarine mnogo bolje čisti kožu od akni nego mnogo poznatiji sok od limuna. Što se tiče primene u ishrani, mogu se jesti sirove, može se praviti sok od njih, džem, kompot, može se dodavati u salate. Iako su zimsko voće, od njih se može napraviti ukusan sladoled, ili se jednostavno mogu iskoristiti kao dekoracija na voćnom kupu. Zbog svoje specifične arome, poznat je trik da se kora mandarine ostavi pored šporeta, čime se dobije prirodan i aromatičan osveživač prostora.

     1747
Brza i jednostavna za pravljenje.
Ukusna i mekana pogača, koja se jednostavno priprema.
Veoma lako i ukusno.
Veoma brz i ukusno.
Strana 13 od 1394