• Pravilan obrok nakon treniranja

    Pravilan obrok nakon treniranja

    Čak i ukoliko ne osećate glad, unos tečnosti i užina nakon treniranja su ključ za povratak energije i hranljivih materija u telu. Telo mora obnoviti glikogen jednako koliko mu je neophodna i voda. Proteini i ugljeni hidrati su najbolja kombinacija nakon treninga. Mišići koji su hidrirani i negovani ugljenim hidratima i proteinima će se lakše oporaviti od napornog vežbanja. Trebalo bi užinati do 30 minuta nakon treninga, i to od 0,5 do 0,7 grama ugljenih hidrata po kilogramu telesne težine. Najefikasnije je užinati u prva dva sata posle treninga kako bi proces oporavka tela trajao što kraće.

     828
  • Timijan

    Timijan

    Timijan ili majčina dušica samoniklo raste uz Sredozemno more i u Maloj Aziji, ali obzirom da dobro reaguje na niske temperature može da se gaji i kod nas.

    Ima jak i karakterističan miris i gorko ljutkast ukus. Izuzetno je jak začin i zato se koristi u malim količinama. Dodaje se pečenjima, marinadama, kao aroma za sirće.




     9113
  • Krastavac

    Krastavac

    Gotovo da ne postoji baka ili tetka koja nas odmalena nije savetovala da ogulenu kožicu krastavca ne bacamo u kantu, već da je stavimo da odstoji par minuta na koži kako bi bila lepa i hidrirana. No, krastavac (lat.Cucumis Sativus) ne koristi se samo u kozmetičke svrhe i za osvežavanje kože, već i kao prevencija i lek za mnoga oboljenja.

    Naime, ovo povrće koje se još pre pet milenijuma koristilo na Himalajima (odakle se preko Indije prenelo u Grčku i Italiju) sadrži pregršt korisnih vitamina i minerala i čak 95% vode. Zbog toga je odličan diuretik i samim tim potpomaže izbacivanje toksina, podstiče rad bubrega i creva, ubrzava metabolizam i generalno pročišćava krv. Od minerala, najzastupljeniji je kalijum pa krastavac može pomoći i u snižavanju krvnog pritiska.

    Što se tiče primene u kulinarstvu, krastavac se najčešće kombinuje sa svim mlečnim proizvodima pa se širom Mediterana koristi kao salata, tako što se sa ostalim povrćem i začinima isecka u jogurt (to je zapravo čuveni grčki tzatziki), ili kao deo raznih namaza i krem sireva. Upravo iz Grčke potiče i čuvena "Grčka salata" čiji su deo krastavci, paradajz i feta sir. Ovo povrće se odlično slaže i sa začinima kao što su estragon, origano, bosiljak, peršun i usitnjen beli luk, a nećete ni pogrešiti ako ga prelijete sa malo limunovog soka. Krastavac takođe možete poslužiti uz roštilj ili giros.

    Pre pripreme, nije potrebno oguliti kožu, mada je nekada preporučljivo jer može dati nepotrebnu gorčinu jelu, a osim u sirovom obliku, posebno se preporučuje sok od krastavca koji je pravi osvežavajući napitak tokom vrelih letnjih dana.

     886
  • Ishrana prema krvnim grupama: Krvna grupa AB

    Ishrana prema krvnim grupama: Krvna grupa AB

    Najređi tip od svih pomenutih krvnih grupa. Studije ističu da manje od 5 odsto ljudi pripada ovoj krvnoj grupi.

    Osobine:

    -Osetljiv digestivni sistem.

    -Iako su tolerantni prema mlečnim proizvodima, često pokazuju netoleranciju na životinjske proteine.

    -Smanjena je proizvodnja želudačnih kiselina.

    Preporučuje se pojačan unos vlakana i svežeg voća.

     468
  • Zbog čega ste učestalo umorni?

    Zbog čega ste učestalo umorni?

    1.Alkoholna ili pića na bazi kofeina mogu uticati na kvalitet sna.

    2. Alergije na pojedine namirnice mogu izazvati različite simptome od kojih su među zastupljenijima umor i vrtoglavica.

    3. Neuravnoteženost bakterija u crevima takođe izaziva zamor.

    4. Suva koža, izraženi podočnjaci ukazuje na preteran unos prerađene hrane, mleka, šećera...

    5. Osetljivost na mleko i mlečne proizvode može izazvati bolove u stomaku, zglobovima ali i probleme sa sinusima.

    6. Učestale prehlade su rezultat oslabljenog imunog sistema ili manjka energije usled neadekvatne ili neredovne ishrane.

     713
Topi se u ustima koliko je dobro.
Brza i jednostavna.
Strana 13 od 1365