• Mitovi o alergiji i intoleranciji na mlečne proizvode

    Mitovi o alergiji i intoleranciji na mlečne proizvode

    Prvi mit - alergija na hranu nije isto što i intolerancija. Ta dva termina se odnose na dve različite stvari. Alergija označava stanje kada imuni sistem reaguje na neposredni nadražaj, a reakcije variraju od blagih do smrtno opasnih. Blagi su povraćanje, dijareja, bolovi u stomaku i kijanje, dok su ozbiljniji problemi sa disanjem, oticanje usana i disajnih puteva i gubitak svesnosti. Preko 90% alergijskih reakcija izazvano je jednom od ovih 8 namirnica - mleko, žitarice, kikiriki, orah, jaja, soja, riba i morski plodovi.
    Intolerancija na hranu, sa druge strane, jeste reakcija digestivnog sistema i simptomi se ispoljavaju kada pojedete određenu količinu hrane, a simptomi su mučnina, nadutost, dijareja i gasovi. Ovo najčešće izazivaju mlečni proizvodi i žitarice.

    Drugi mit - kada vam jednom dijagnostifikuju alergiju, nikad više ne smete jesti tu hranu. Alergije na hranu se mogu razviti u svim dobima života i mnoga deca su pogođena ovim, ali je moguće da kasnije u životu više nemaju reakcije na hranu na koju su bili alergični u detinjstvu. Testove treba regularno ponavljati, da bi se utvrdilo jeste li i dalje alergični.

    Treći mit - morate izbegavati mleko i mlečne proizvode ako ste intolerantni na laktozu. Odrasli i adolescenti kojima je dijagnoza intolerancija na laktozu mogu da tolerišu oko 12 grama laktoze, što je otprilike jedna šolja mleka ili jogurta. Količina laktoze varira u određenim namirnicama, tako da se ti ljudi mogu držati onih sa nižim postotkom poput švapskog sira, jogurta, kiselog mleka i mocarele. Jogurt je posebno preporučljiv.

    Četvrti mit - ljudi koji su alergični na mleko mogu da piju mleko bez laktoze. Mleko bez laktoze je i dalje mleko, tako da nije dobar izbor za ljude zaista alergične na mleko. Međutim, za ljude koji imaju intoleranciju na mleko, ovo je savršen izbor.

     829
  • Zašto se kucamo čašama dok pijemo vino?

    Zašto se kucamo čašama dok pijemo vino?

    Danas je kucanje čašama tokom ispijanja vina (a i drugih pića) navika koju mehanički izvršavamo, gotovo bez razmišljanja. Jedna legenda kaže kako je ova tradicija nastala još pre mnogo vekova, kako bi se oterali demoni. Druga kaže kako je prvobitna ideja bila da se tokom kucanja mala količina vina prelije i u susednu čašu i time izbegne potencijalno trovanje.

    Koliko god ove teorije zvučale zanimljivo - netačne su. Pravi razlog je mnogo jednostavniji. Naime, prvobitno je zdravica podrazumevala četiri čula: dodir, ukus, vid i miris. Uši i zvuk su bili izostavljeni. Ali kako se izrada vinskih čaša transformisala u pravu umetnost, ljudi su masovno počeli da cene prefinjen zvuk koji proizvodi susret dva kristala i voila - kucanje čašama je postalo deo zdravice.

    No, sa druge strane, kucanje čašama daje i neki poseban osećaj pripadanja zajednici. Ranije, partijaneri bi prosleđivali jednu jedinu čašu vina iz koje bi svi pili, i kada je na scenu stupio strah od bakterija, u modu je ušlo svima nama već poznato kucanje čašama, i iako se na ovaj način ne deli čaša, deli se pozitivna energija.

     207
  • 4 razloga zašto jesti meso

    4 razloga zašto jesti meso

    Izvor gvožđa – koje je odgovorno za proizvodnju hemoglobina. Podstiče protok kiseonika omogućavajući organima da funkcionišu bez ometanja.

    Sprečava pojavu simptoma katarakte – zahvaljujući omega-3 masnim kiselinama I velikoj količini cinka koji su potrebni za održavanje zdravlja vaših očiju.

    Jačanje mišića – zbog prisustva proteina, posebno kada je reč o crvenom mesu.

    Očuvanje energije – omogućava kompleks vitamina C udruženih sa ostalim hranljivim sastojcima.

     578
  • Energetske i hranljive vrednosti: kruške

    Energetske i hranljive vrednosti: kruške

    Kruške potiču iz porodice ruža, a srodne su jabukama i dinjama. Mada nije sa sigurnošću utvrđeno, smatra se da vodi poreklo iz zapadne Azije. Odavno su prepoznata njegova lekovita svojstva. Najveća zasluga pripada pektinu koji utiče na nivo holesterola i poboljšava varenje. Jača imuni sistem i utiče na zdravlje kostiju.

    Energetska i hranljiva vrednost (na 100 g):

    Energetska vrednost: 58 kcal

    Ugljeni hidrati: 13,81 g

    Proteini: 0,38 g

    Masti: 0,12 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna:3,10 g

    Niacin: 0,2 mg

    Vitamin A: 23 IU

    Vitamin C: 4,2 mg

    Vitamin K: 4,5 µg

    Natrijum: 1 mg

    Kalijum: 119 mg

    Kalcijum: 9 mg

    Gvožđe: 0,17 mg

    Magnezijum: 7 mg

    Cink: 0,10 mg

     802
  • Saveti za konzumiranje crne mahunice

    Saveti za konzumiranje crne mahunice

    Crna mahunica uspeva u regijama relativno hladnih klimatskih uslova. Ovo je jedan od razloga zbog kojih je malo poznata izvan arktičkih regiona. Kultiviše se u hladnim delovima Azije i Severne Amerike. Sitna, okruglog oblika, crne je boje ploda i svetlo zelenih listova. Koristi se i kao dodatak jelima ali i u terapeutske svrhe u nekim nordijskim zemljama. Kiselkastog je ukusa i aromatičnog mirisa. Sadrži veliku količinu vlakana, antioksidanata, mangana, vitamina C, K i bakra. Pre konzumiranja, važno je znati:

    - nežno i temeljno isperite plod

    - bitno je da su čvrste, crne boje

    - može se čuvati u frižideru od 10 do 15 dana

    - nije jestiva sirova, tek nakon kuvanja, a gorak ukus uzrokovan je taninima

     487
Pravo osveženje za letnje dane,
Slatka uživancija za sve ljubitelje maka.
Najukusniji italijanski dezert, koji možete praviti sa raznim sezonskim voćem.
Kolač možete pripremiti i sa kruškama, breskvama, kajsijama.
Fantastičan spoj jogurta i spanaća.
Fantastična kombinacija ajvara i sira.
Strana 13 od 1274