• Pet saveta koji olakšavaju svakodnevno kuvanje

    Pet saveta koji olakšavaju svakodnevno kuvanje

    U pitanju su jednostavne navike koje bi trebalo svakodnevno da praktikujete zarad olakšanog kuvanja.

    Postavite mokru kuhinjsku krpu ispod daske za sečenje kako biste joj onemogućili da klizi pre nego što počnete da sečete. Obezbediće vam stabilnu površinu i bezbedan rad.Održavajte noževe oštrim kako biste olakšali i ubrzali pripremu namirnica.Nosite kecelju jer ćete zaštiti svoju odeću ali i kožu od potencijalnih opekotina. Neka kuhinjska krpa uvek bude uz vas! Tokom pripreme jela ili samog kuvanja, a nakon svakog pranja ruku, pribora ili posuđa - uvek je zgodno kada vam je kuhinjska krpa pri ruci.Ne nagomilavajte smeće na radnim elementima. Neka vam je kanta za smeće dovoljno blizu kako biste uvek brzo i lako mogli da počistite ostatke hrane za sobom.

     490
  • Zdrave navike u ishrani koje povećavaju nivo energije

    Zdrave navike u ishrani koje povećavaju nivo energije

    Ukoliko iz dana u dan uvećate unos kafe, vaš nivo energije slabi. Ako smatrate sebe kofeinskim ovisnikom – pređite na čaj. Jedna studija je pokazala da ukoliko posegnete za čajem svaki put kada pomislite na kafu – manja je verovatnoća da ćete poremetiti san i ojačaćete svoje kognitivne sposobnosti.

    Užine koje uključuju proteine sa nekim složenim ugljenim hidratima daće vam brzu energetsku potporu – bez njenog naglog pada nekoliko sati kasnije. Grožđe, brusnica, pšačica oraha, kikiriki – samo su neki od predloga.

    Osvežavajuća čaša vode sa nekoliko kocki leda i kriškom limuna je dvostruko napajanje energijom. Zamor često signalizira dehidrataciju, nekoliko gutljaja vode je može obnoviti. Štaviše, citrusi vas osvežavaju i povećavaju osećaj budnosti.

    Tradicionalno lekovito bilje za umor danas preporučuju i lekari u Nemačkoj. Osim što poboljšavaju varenje, regulišu i zamor. Biljka koja se posebno preporučuje je kantarion. Poboljšava san i ublažava depresiju koja može biti uzrok ili posledica hroničnog umora.

    Ako ste konstantno umorni iako ste spavali osam ili više sati u toku dana – u pitanju je nedostatak gvožđa. Gvožđe je od suštinskog značaja za proizvodnju hemoglobina koji nosi kiseonik u sve ćelije našeg tela. Pasulj, spanać, suve kajsije, borovnica, krompir, leblebije, bademi su dobri izvori ovog minerala. Kako bi povećali sposobnost organizma da apsorbuje gvožđe, unosite ga uz namirnice bogate vitaminom C.

     633
  • Zeleni paradajz za jačanje mišića i kostiju

    Zeleni paradajz za jačanje mišića i kostiju

    Za razliku od drugog voća i povrća, paradajz sadrži sve hranljive materije čak i kada nije potpuno zreo. Zeleni paradajz bogat je antioksidansima, vitaminom E i C. Iako se antioksidansi pre svega pripisuju smanjenju rizika od srčanih oboljenja, takođe štite tkiva i ćelije kostiju. Vitamin K, pored toga što je od suštinske važnosti za pravilno zgrušavanje krvi, vezuje kalcijum zbog čega jača kosti. Šolja zelenog paradajza sadrži do 43,20 mg fosfora koji je važan za rast i zdravlje kostiju. Najčešće se koristi za spremanje zimnice ili umaka, a u upotrebi je i pri lečenju proširenih vena na nogama. Sadrži i veliku količinu flavanoida koji jačaju zidove krvnih sudova i čine ih otpornijim na pucanje.

     1504
  • Kafa, kafa, kafica

    Kafa, kafa, kafica


    Kafa ili arapski kahva, latinski coffea je napitak bez koga mnogi ne započinju dan. Obično se služi topla ali u toplim letnjim danima prija hladna uz dodatne kockice leda ili čak kugle sladoleda.
    Kratko nakon konzumacije ovog napitka dolazi do blage nervne stimulacije što pojačava budnost, uzrokuje osećaj toplote, nesanicu, ubrzani rad srca itd.
    U našim krajevima ranije je bio poznat samo jedan način pripreme kafe - takozvana turska kafa. Danas kako kod nas tako i u svetu postoje mnogi načini pripreme ovog napitka neki od najpoznatijih su: tuska kafa, filter kafa, espreso, instant kafa, irska kafa, kapućino, makijato...
    Biljka kafe je iz roda niskog drveća iz familije Rubiacceae (latinski). Postoje oko 40 vrsta ove biljke dok samo tri daju kafu, a to su Arabica, Liberica i Stenophylla.
    Najzastupljenija i najkvalitetnija na tržištu je Arabika sa nekih 80%. Raste u Brazilu, bere se jednom godišnje od maja do avgusta.  
    Arapi su dugo ljubomorno čuvali tajnu uzgajanja i pripremu kafe ali su Indusi ipak uspeli da prošvercuju i krenu da uzgajaju u Indiji. 1555 godine Sirijci su prvi put doveli kafu u Carigrad i u tom periodu je otvorena prva kafana. U 17 veku kafa je dospela u Mletačku republiku i proširila se celom Evropom.
    Evo još nekih zanimljivosti vezano za ovaj čudesni napitak:
    -Veruje se da je kafu prvi otkrio neki  Etiopljanin koji je primetio da su njegove koze veoma živahne kada jedu crvene bobice nekog žbuna. Kada ih je i sam probao osetio je isto.
    -U svetu se godišnje proizvede količina od 5.700.000 tona sirove kafe godišnje na površini od oko 1.070.000 ha
    - Najskuplja kafa na svetu je sorta Kopi Luwak koja je izuzetno retka i godišnje se proizvede oko 250 kg a prodaje se 100gr. za 75 američkih dolara.
    -Tokom prženja ploda kafe razvija se preko stotinu aroma.
    -Na planeti se popije više od 400 milijardi kafa godišnje.
    -Prva pržionica kafe na Balkanu proradila je u Hrvatskoj u Zagrebu 1892 (Frank kafa).
    -Bah je u čast kafi  komponovao kantatu koja se zvala "Kafa".
    -Onore de Balzak je često naglašavao da mu kafa daje inspiraciju i ispijao je i do 60 šoljica dnevno.
    -Mnogi lekovi protiv glavobolje koji se izdaju bez lekarskog recepta zasnovani su na kofeinu.
    -U mnogim arapskim domovima služenje kafe gostima se podrazumeva i odbijanje može biti protumačeno kao odbijanje gostoprimstva i nepoštovanje domaćina. Često vas neće ni pitati da li želite jednostavno će je staviti ispred vas.

     5108
  • Hrana bogata oleinskom kiselinom

    Hrana bogata oleinskom kiselinom

    Količina masti u ishrani predstavlja ozbiljno zdravstveno pitanje. Dok američki Institut za medicinu preporučuje da ograničite masnoće na 20 do 35 odsto dnevnog unosa kalorija, prosek govori da je konzumacija veća. Zdrave masti su od izuzetnog značaja, a oleinska kiselina pripada ovoj grupi.

    Oleinska kiselina je mononezasićena mast koja se obično nalazi u biljnim uljima i životinjskim mastima. Dok namirnice bogate zasićenim mastima mogu povećati holesterol u krvi, mnonezasićene masti u umerenoj količini pomažu smanjenju lošeg holesterola i rizika od srčanih oboljenja i moždanog udara.

    Oleinska kiselina je primarna mast u biljnim uljima ka što su maslinovo ili suncokretovo ulje. Neka biljna ulja su specijalno proizvedena sa vrlo visokim sadržajem oleinske kiseline. Veći unos žitarica, piletine, orašastih plodova, govedine, jaja, sira, avokada može doprineti i povećanom unosu oleinske kiseline.

     339
Brzo, jednostavno, ukusno!
1376
Predlog za ukusan doručak ili večeru.
Umesto kobasica možete koristiti viršle.
Služiti toplo. Možete koristiti i spiralne makarone ili bilo koje druge - po želji. Prijatno!
Obavezno koristite mrzle višnje, ne odmrzavajte ih. Probajte, predivna pita. Prijatno!
Služiti uz pire krompir (ili prilog po želji). Šnicle ne treba tući kuhinjskim čekićem pre nego ih usolite.
1073
Strana 13 od 1268