• Ulje semena korijandera jače od antibiotika

    Ulje semena korijandera jače od antibiotika

    Ulje semena korijandera koristi se u ishrani i industriji kozmetike. Korišćeno je još u doba faraona, a Egipćani su verovali da seme korijandera daje besmrtnost. Danas se uglavnom koristi za regulisanje rada creva, a omogućava i pravilno lučenje žuči. Preporučuje se i za ublažavanje tegoba kod dijabetesa tipa 1 i 2. Efikasan je u brobi protiv prehlada I gripa. Smanjuje nivo holesterola u krvi i sprečava njihovo taloženje u venama I arterijama. Sadrži gentamicin koji je do dva puta jači od antibiotika. Čaj od korijandera koristi se za iskašljavanje i regulisanje problema sa upalom bešike.

     1858
  • Hrana koju bi trebalo izbegavati tokom leta

    Hrana koju bi trebalo izbegavati tokom leta

    1. Razmislite o tome kako se osećate nakon što ste pojeli brokoli, kale, kupus ili karfiol. Ako je prva reč koja vam pada na pamet "nadutost", onda smo na pravom putu. Kada ovo povrće stigne do creva, fermentira ih bakterija i proizvodi metan, ugljen dioksid i vodonik - što dovodi do gasova.

    2. Spanać je izvrstan nutritivni dodatak letnjoj salati, ali ne zaboravite da su listovi bogati rastvorljivim vlaknima i oligosaharidima, pa vodite računa o količini koju unosite.

    3. Umesto gaziranih napitaka, izaberite običnu vodu. Vaše telo će zadržati manje tečnosti i ostati hidrirano.

    4. Umesto za suvim voćem, posegnite za svežim. Sušeno voće sadrži mnogo više šećera, dok će sveže voće hidrirati vaše telo.

    5. Izbegavajte kafu u velikim količinama tokom leta. Pokazalo se da kafa potpomaže oslobađanje gastrina što može uticati na učestale odlaske u toalet, kao i na otežane motoričke sposobnosti.

     1343
  • Čokoladni listići

    Čokoladni listići

    Japanska kompanija koja se bavi proizvodnjom čokolada, predstavila je svoj novi proizvod: listiće topljene čokolade. Inspirisani listićima topljenog sira, tim okupljen oko „Bourbon" kompanije je izjavio su da su čokoladni listići samo jedna od ideja. Predlažu da ih stavite u palačinke, krekere, kolače ili ih umotate u jagode. Za sada čokoladne listiće možete kupiti jedino putem interneta, a minimalna porudžbina je pet pakovanja. Cena ove slatke porudžbine je 3.240 jena, odnosno oko 27 dolara.

     1169
  • Svinjetina

    Svinjetina

    Uprkos lošem glasu koji je prati poslednjih godina, svinjetina uopšte nije nezdravo meso. Svinjetina sadrži 6 vitamina (vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B12), 4 minerala (fosfor, magnezijum, gvožđe i cink) i odličan je izvor proteina.

    Svinjetina je jedan od najboljih izvora tiamina (vitamin B1). Ovaj vitamin odgovoran je za metabolizam ugljenih hidrata, bitan je za obnavljanje mišićnih tkiva i apetit.

    Ova vrsta mesa je, uz mleko, najznačajaniji izvor riboflavina (vitamin B2). Riboflavin igra mnoge značajne uloge u organizmu, od međućelijske razmene, pa do poboljšanja stanja kože i očiju.

    Niacin (vitamin B3) ključan je za oslobađanje energije iz ugljenih hidrata, proteina i masti, kao i za pravilno funkcionisanje digestivnog trakta i nervnog sistema. Jedna šnicla (100 gr) krtog svinjskog mesa zadovoljava 47% preporučenog dnevnog unosa ovog vitamina.

    B5 je neophodan u sintezi hemoglobina, a može se, doduše u manjoj meri, pronaći u svinjetini.

    Vitamin B6 odgovoran je za normalno funkcionisanje centralnog nervnog sistema i za metabolizam ugljenih hidrata i proteina. U velikoj se količini može naći baš u ovoj vrsti mesa.

    Vitamin B12 pomaže u obnavljaju crvenih krvnih zrnaca, i u metabolizmu svih vrsta ćelija, a jednom šniclom zadovoljićete gotovo 40% dnevne potrebe za ovim vitaminom.

    Fosfor ojačava kosti i zube i održava energetsku ravnotežu u organizmu.

    Magnezijum je još jedan od neophodnih minerala za pravilno formiranje kostiju.

    Gvožđe se lakše apsorbuje iz mesa nego iz povrća, voća ili suplemenata, a svinjetina je jedan od najboljih izvora ovog minerala. Odgovorno je za optimalan nivo energije u organizmu.

    Cink je najvažniji mineral za održavanje otpornog imunog sistema, poboljšava otpornost na infekcije, ojačavaju jačine i gustine kostiju. Svega jedna šnicla dnevno dovoljna je za 36% dnevne preporučene količine cinka.

    Jedna šnicla krte svinjetine sadrži 29 grama proteina. Belančevine su osnovna gradivna jedinica mišića, a svinjetina je bogata kvalitetnim proteinima koji sadrže svih 9 esencijalnih aminokiselina.

    Kalorijska vrednost 100 grama svinjetine je oko 200 kalorija, tako da je ovo meso preporučljivo i onima koji vode računa o svom dnevnom kalorijskom unosu.

     2268
  • Sumak - začin i prirodni lek

    Sumak - začin i prirodni lek

    Sumak je začin koji vodi poreklo sa Bliskog istoka. Grmolika je biljka, čiji su plodovi crvene bobice koje se nakon mlevenja koriste kao začin. U Evropi je dugo korišćen radi dodavanja kiselosti određenim jelima, a Rimljani su umesto njega upotrebljavali zamenu - limun. Posebno je popularan u libanskoj kuhinji, kao dodatak salatama i marinadama. Bogat je vitaminima, mineralima, vlaknima i proteinima. Reguliše stomačne tegobe i upale, a koristi se i kao preventiva za prehlade i grip zbog svojih jakih antioksidativnih i anti-inflamatornih svojstava. Na Bliskom istoku koristi se kao tradicinalni lek za dijabetes.

     8274
Kolačići koji vraćaju u detinjstvo.
Ukusna i zdrava čorbica.
Ovaj kolač neko zove Gemiš, neko Sudžuk. Kako god, ukusan je i brzo se priprema.
Brza i jednostavna torta.
Strana 5 od 1380