• Gadne činjenice o brzoj hrani

    Gadne činjenice o brzoj hrani

    Kada budete pročitali neke od ovih tvrdnji, verovatno nećete ići u obližnji kiosk sa brzom hranom u skorije vreme.

    Pojedini lanci brze hrane koriste pesak u spravljaju pohovanih krilaca i čilija, jer dobro trpi temperature i može se podgrevati i nekoliko dana zaredom.
    Smesa za hamburgere se pravi od paste na bazi govedine koja je prvobitno bila klasifikovana kao pseća hrana, a tek se u skorije vreme koristi u ljudskoj ishrani. Mislite o tome kada sledeći put poželite hamburger.
    Supstanca koja se koristi u spravljanju arome vanile i jagode je ista supstanca koju dabar luči iz svojih analnih žlezda. Ova supstanca će na deklaraciji proizvoda biti klasifikovana kao "prirodna aroma".
    Jedna vrsta jarko crvene prehrambene boje dobija se mrvljenjem afričkog insekta. Obično se koristi u slatkišima i sokovima, na etiketi će biti obeležen kao "carmine" ili "cochineal". Sama buba nije ni na koji način opasna, ali većina ljudi ne bi bila previše srećna kad bi saznala šta je tačno u pitanju.
    Veštačko đubrivo, amonijum sulfat, koristi se kao sredstvo za brži rast kvasca u nekim trgovinskim lancima koji prodaju sendviče .
    Propilen glicerol, sastojak antifriza, koji iritira kožu i oči, koristi se pri pakovanju salata, kako bi ona duže ostala hrskava.
    Postoji dozvoljena količina dlake glodara koja je prema standardima dozvoljena u hrani, pošto u pitanju nije količina koja je opasna po zdravlje. Isto važi i za crve i larve. Istina, ovi propisi važe u Americi, ali ne može se sa sigurnošću tvrditi kakva je situacija ovde.

    Ako vam nekada ne ide dijeta, vratite se na ovaj tekst i izgubićete apetit očas posla.

     1472
  • Hrana koju je najbolje konzumirati tokom letnjeg perioda

    Hrana koju je najbolje konzumirati tokom letnjeg perioda

    Paradajz – bogat antioksidansima I vitaminom C. Sadrži korisne fitohemikalije kao što je likopen koji sprečava razvoj hroničnih bolesti.

    Tikvice – značajne za hidrataciju jer su su bogate vodom. Snižava nivo holesterola I pospešuje zdravlje srca.

    Lubenice – povrće koje takođe sadrži visok nivo vode, a pored hidriranosi štiti ćelije od oštećenja izazvanog izlaganju suncu.

    Jogurt – bogat proteinima I bakterijama koji deluju kao probiotik čime održavaju zdravlje vašeg probavnog sistema.

    Kajsije, breskve, nektarine – bogate dijetetskim vlaknima, vitaminom A, C I antioksidansima.

    Orašasti plodovi – smanjuju nivo holesterola zbog prisustva mononezasićenih I polinezasićenih masti.

     556
  • Kako da poboljšate ishranu?

    Kako da poboljšate ishranu?

    Povećajte unos proteina – Povećanje unosa proteina od 15 do 30 odsto kalorija čini da ljudi dnevno unose oko 440 kalorija manje. Proteini pomažu u zadržavanju mišićne mase koja određuje brzinu vašeg metabolizma. Unos proteina umnogome utiče na sagorevanje kalorija što je naročito važno za sprečavanje gubitka mišićne mase koja se može javiti usled gubitka težine.

    Vodite računa o dnevnom unosu vode – Voda utiče na održavanje telesne težine, pa čak i povećanje broja kalorija koje dnevno sagorite. Čaša vode pre obroka smanjuje apetit, a samim tim i unos kalorija tokom kasnijeg obroka. Zamenite druge napitke vodom, tako ćete drastično smanjiti unos šećera i kalorija.

    Izbegavajte pečenje i duboko prženje hrane – Tokom ovih metoda pripreme formira se nekoliko potencijalno toksičnih jedinjenja kao što su policiklični aromatični ugljovodonici i heterociklični amini. Birajte zdravije metode poput kuvanja ili kuvanja na pari.

    Povećajte unos zelenog povrća – Dokazano je da konzumiranje zelenog povrća pre obroka pozitivno utiče na nivo šećera u krvi. Zeleno povrće usporava brzinu kojom se ugljeni hidrati apsorbuju u krvotok što utiče na kontrolu šećera.

    Umesto voćnih sokova, jedite voće – Voće je puno vlakana, vitamina i antioksidanata. Izbegavajte voćne sokove jer sadrže previše koncentrata i šećera. Zamenite svoj slatki napitak činijom voća, na taj način ćete smanjiti unos šećera ali i kalorija.

    Pažljivo birajte biljna ulja – Zamenite nezdrava ulja maslinovim, uljem od avokada ili kokosovim uljem.

     382
  • Zašto izbegavati gazirana pića?

    Zašto izbegavati gazirana pića?

    Naša tela su evolucijski tako razvijena da kada unesemo veliku količinu kalorija putem produkta koji je izuzetno zaslađen, dolazi do opuštanja stomačnih mišića i oslobađanja brojnih hormona. Posebno veštački zaslađivači, koji su u velikoj meri jači od prirodnih, stvaraju u našem telu nedostatak zadovoljstva zbog čega imate osećaj „zavisnosti".

    Studija objavljena u časopisu „The American Journal of Public Health" pokazuje da konzumiranje gaziranih pića može prouzrokovati hronične bolesti poput dijabetesa i bolesti srca. Takođe, studija obrazlaže tvrdnju da prezaslađeni sokovi ubrzavaju starenje ćelija i da na spoljnji izgled deluju kao i cigarete.

    Boja gaziranih sokova je uglavnom veštački stvorena zahvaljujući fosforu koji loše utiče na kosti i bubrege. Fosfor se u svom prirodnom obliku nalazi u pasulju i raznim žitaricama, ali stvoren na veštački način, kao što je to slučaj kod gaziranih sokova, otežava našem telu da ga apsorbuje.

     1167
  • Piment

    Piment

    Piment (Pimenta dioica) je neobičan začin gorkastog ukusa, poreklom sa Jamajke, koji neodoljivo podseća na biber. Otuda i drugi naziv za piment - jamajkanski biber, dok su ustaljeni nazivi za ovaj začin i pimento, najgvirc, karanfilićev biber. Kao začin je veoma rasprostranjen širom sveta, koristi se u raznim tradicionalnim kuhinjama, mada možemo reći da je najpopularniji u Meksiku i na Karibima odakle i potiče.
    Njegova aroma neodoljivo podseća na biber, klinčić, muškatni oraščić i cimet pa je s pravom dobio epitet "začina za sve". Piment se u kulinarstvu najviše koristi kao dodatak sosevima, marinadama, odlično se slaže uz svinjsko i teleće meso, upotpunjuje ukus raznim varivima i ribljoj čorbi, dok se u mlevenom obliku najviše koristi kao dodatak kompotu od šljiva. Posebno zanimljivo je to što je domorocima Amerike služio i kao začin za čokoladu. Piment se, osim za ishranu, može koristiti i za čuvanje namirnica. Naime, piment ubija mikrobe u hrani koji izazivaju razne bolesti, kao što su bakterija salmonela, ešerihija koli i listerija. Osim toga, zbog svoje glavne komponente, eugenola, piment leči probleme sa probavom, umiruje gasove i grčeve u stomaku, a posebno se preporučuje dijabetičarima koji bi trebalo da ga koriste umesto bibera.

     1382
Zdrav i ukusan hleb!
Nećete utrošiti svu mešavinu vode i ulja, ali bitan je taj odnos - 300 ml voda i 100 ml ulje. Brza i ukusna pita koja nije  puno masna. Probajte, prijatno!
Koristila sam Eskimko sladoled od vanile i plazma keks. Vi možete koristiti bilo koji sladoled od vanile i keks - po sopstvenoj želji.
Divno osveženje u ovim vrelim, letnjim danima!
Divna, lagana tortica.
Strana 5 od 1274