• Kantarionovo ulje

    Kantarionovo ulje

    Veoma je lako napraviti kantarionovo ulje. Tačna razmera pripravljanja nije precizna . Ako malo više stavite cvetova kantariona neće štetiti ulju, naprotiv bće jača koncentracija .

     5209
  • Uticaj vode na apetit

    Uticaj vode na apetit

    Ukoliko želite da utičete na smanjenje apetita, ključ može biti u navici da popijete čašu hladne vode pre svakog obroka.

    Prema studiji iz 2010. godine, ukoliko popijete dve čaše vode pre svakog jela možete smanjiti uštedeti 180 kalorija dnevno. Međutim, navodi se da ovaj trik nije efikasan kod osoba od 21 do 35 godina starosti razlog je u sporijem pražnjenju želuca kao i promenama u osećaju gladi i sitosti koji dolaze sa godinama.

    Hladna voda je uvek efikasnija kada je u pitanju hidratacija jer apsorbuje brže od sobne temperature vode. Prema istraživanju naučnika sa Univerziteta u Kembridžu litar vode pomaže vam da sagorite između 50 i 75 kalorija.

     378
  • Šta nezdrava hrana za kojom žudite govori o vašem organizmu

    Šta nezdrava hrana za kojom žudite govori o vašem organizmu

    Velika žudnja za određenim slatkišima, grickalicama i testeninom često je znak da nam u organizmu fali određen protein ili mineral koji je potrebno nadoknaditi zdravim namirnicama. Ako se i vi ponekada zapitate zašto baš toliko žudite za npr čokoladom, iako je baš i ne volite, pogledajte ovu listu nezdrave hrane i zdravih zamena koje će dovesti vaš organizam u pravi balans, a i sačuvati vitku liniju.

    Ako žudite za čokoladom - to je znak da vam u organizmu nedostaje magnezijum - umesto da posegnete za ovim slatkišem koji i nije baš najbolji po vašu liniju, jedite orahe, zeleno povrće i voće

    Ako žudite za ostalim slatkišima i tortama - najverovatnije vam u organizmu nedostaju:

    zdravi ugljeni hidrati - jedite sveže voće

    hrom - jedite brokoli, grožđe, sir i piletinu

    fosfor - jedite piletinu, govedinu, ribu, jaja, povrće, žitarice

    sumpor - jedite brusnice, ren, kupus, karfiol

    triptofan - jedite sir, suvo grožđe, sladak krompir, španać

    Ako žudite za hlebom i testeninom - pogrešno je mišljenje da žudimo za ovim namirnicama kad nam nedostaju ugljeni hidrati, ustvari treba da nadoknadimo azot - i to preko hrane koja je bogata proteinima, dakle što više mesa, ribe, oraha, pasulja

    Ako žudite za masnom i prženom hranom - iako deluje da nema logike, najverovatnije vam u organizmu nedostaje kalcijum - povećajte unos zdravih mlečnih proizvoda poput organskog mleka, jogurta, sira, a preporučuje se i zeljasto povrće

    Ako žudite za jako slanom hranom i grickalicama - potreban vam je veći unos silicijuma - konzumirajte više ribe, kozjeg mleka i indijskog oraha

     496
  • Zašto je važan unos zdravih masti?

    Zašto je važan unos zdravih masti?

    Veoma dugo su vodeći stručnjaci isticali kako masti na brojne načine loše utiču na zdravlje. Ipak, ustanovljeno je da određene masti poboljšavaju naše zdravlje. „Zdrave masti“ dele se na dve glavne kategorije – nezasićene masti i polinezasićene masti. Polinezasićene uključuju omega-3 masne kiseline, pomažu u regulisanju upala i igraju značajnu ulogu kada je reč o zdravlju srca, pa čak i utiču na raspoloženje. Nezasićene masti mogu smanjiti loš holesterol i od ključnog su značaja za metaboličke funkcije.

    Studija iz 2009. godine objavljena u časopisu za kliničku ishranu merila je efekat uticaja određenih vrsta masti na sitost. Petnaest ispitanika konzumiralo je različite masti ili ih uopšte nije bilo. Rezultati su pokazali da su učesnici koji su konzumirali nezasićene masti bili u većoj meri siti u odnosu na druge. Naravno, unos vlakana ili belančevina može odložiti potrebu za hranom duži vremenski period.

    Da li je vaša koža izrazito suva? Možda je to povezano sa nedostatkom zdravih masti u vašoj ishrani? Skloni ste ekcemima? U težim slučajevima koža puca i krvari? Obratite pažnju na unos zdravih masti!

    Vitamini i njihova apsorpcija je usko povezana sa mastima. Bez adekvatnog unusa vitamina A, mogli biste imati problema sa suvim očima, bez dovoljne količine vitamina C vaše rane i modrice će duže zarastati...

     330
  • Kako jagode utiču na kožu lica?

    Kako jagode utiču na kožu lica?

    Najjednostavnija, a najefikasnija maska za lice na bazi jagoda svodi se na: izblendajte jednu jabuku sa dve šake jagoda. Voila! Ukoliko je nanosite nakon tuširanja 14 dana zaredom, ova maska na bazi jagoda oporaviće oštećene ćelije i vratiti vašoj koži sjaj i elastičnost. Visok sadržaj vode održaće vašu kožu hidriranom. Povoljno će uticati na sindrom „umornih očiju“. Vitamini E i C vratiće vašoj koži glatkoću. Poznato je da UV zračenje može oštetiti kožu, neka jagode budu vaša zaštita! Pokušajte!

     311
Divne, mekane kifle i kiflice.
Jednostavno i ukusno.
Domaće je domaće. A i dosta jeftinije od kupovnog.
Strana 5 od 1211