• Tritikale – hibrid pšenice bogat manganom

    Tritikale – hibrid pšenice bogat manganom

    Tritikale je nastao ukrštanjem pšenice i raži. Nastao je krajem 19. veka u Škotskoj i Nemačkoj. Namera je bila stvoriti viskokvalitetnu pšenicu tolerantnu na brojne bolesti. Ono što je naknadno otkriveno jeste da sadrži više vitamina i minerala u odnosu na druge vrste. Zbog visokog sadržaja vlakana i mangana može uticati na uravnoteženje nivoa šećera u krvi. Ukoliko je redovno konzumirate povećaćete efikasnost apsorpcije hranljivih materija i sprečićete nadimanje, grčeve i druge ozbiljnije poremećaje digestivnog trakta. Utiče i na efikasnost opštih telesnih funkcija, a izvor mangana, folne kiseline su od suštinskog značaja za proizvodnju ćelija. Mangan je najzastupljeniji od svih minerala i ima ga 300 odsto više u odnosu na preporučeni dnevni unos.

     461
  • Zanimljivosti o lubenici

    Zanimljivosti o lubenici

    Lubenica se sastoji od 92% vode.

    Demosten je jednom pogođen lubenicom u glavu, dok je kazivao jednu od svojih popularnih filipika. On se zahvalio na poklonu, stavio je na glavu i rekao da će je koristiti kao šlem u borbi protiv Filipa Makedonskog.

    Lubenica je odlična za zdravlje jer ne sadrži masti ili holesterol, a sjajan je izvor vitamina A, B6 i C.

    Postoji više od 1200 vrsta lubenica na svetu.

    Prva lubenica odgojena je u Egiptu pre oko 5000 godina.

    U Kini i Japanu lubenica je popularna kao poklon domaćinu kojem idete u posetu.

    U Izraelu i Egiptu lubenica se često jede sa feta sirom.

     2962
  • Šta se dešava ukoliko unosite više proteina nego što je potrebno?

    Šta se dešava ukoliko unosite više proteina nego što je potrebno?

    Dnevni unos proteina koji se preporučuje iznosi 0,8g po kilogramu telesne težine. Ipak, ovaj broj varira u zavisnosti od starosti, pola i nivoa fizičke aktivnosti. Dijete sa visokim sadržajem proteina ponekad se smatraju brzim metodama gubitka težine i preporučuju se sportistima za bržu izgradnju mišića. Unos velike količine proteina može ostaviti trajne posledice.

    Kada konzumirate protein, on se kroz vaše telo probija kao i svaka druga hrana. Digestija enzima počinje u želucu i nastavlja se u tankom crevu gde se razlaže na aminokiseline. One se dalje apsorbuju kroz zid tankog creva i prenose krvlju kroz telo. Kada od proteina nastanu aminokiseline, ketoni se puštaju u vaš sistem. Ketone obezbeđuju bubrezi. Konzumiranje hrane sa visokim sadržajem proteina znači i povećanu aktivnost bubrega. Proteini koji se dobijaju od životinjskih proizvoda su izvori zasićenih masti što je u bliskoj vezi sa porastom holesterola i potencijalnim srčanim problemima.

     428
  • Energetske i hranljive vrednosti: borovnice

    Energetske i hranljive vrednosti: borovnice

    Borovnica potiče iz Severne Amerike, a uzgaja se i u Evropi. Jača imuni sistem, vid, krvne sudove, želudac kao i disajne organe. Pomaže kod infekcija i problema sa organima za varenje. Narodna medicina ističe lekovitost listova borovnice zbog čega samo voće nazivaju "biljnim insulinom".

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 57 kcal

    Ugljeni hidrati: 14,49 g

    Proteini: 0,74 g

    Masti: 0,33 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 2,4 g

    Niacin: 0,41 mg

    Vitamin A: 54 IU

    Vitamin C: 9,7 mg

    Vitamin K: 19,3 µg

    Natrijum: 1 mg

    Kalijum: 77 mg

    Kalcijum: 6 mg

    Gvožđe: 0,28 mg

    Magnezijum: 6 mg

    Cink: 0,16 mg

     788
  • Rotkvice kao čistači krvi i bubrega

    Rotkvice kao čistači krvi i bubrega

    Rotkvice se koriste kao hrana i lek još od Rimskog carstva. One pripadaju istoj porodici kao kelj, brokoli i kupus.

    Dobrih strana rotkvice ima zaista mnogo - ekstremno nizak broj kalorija, nepostojanje masti, mnogo vlakana, folne kiseline, magnezijuma, kalijuma, bakra, kalcijuma, mangana i vitamina C i B.
    Ne možete pogrešiti sa ovim povrćem, kada se sitno isecka dobra je u salatama, a može se dodati i supama ili paprikašima.

    Ovo povrće se bori protiv raka, a visok procenat vlakana čini ga posebno delotvornim u borbi protiv raka debelog creva. Ako imate problema sa disanjem, rotkvice su prirodan lek za to. Vlakna, vitamini i minerali koji se nalaze u rotkvici pametan su izbor za kardiovaskularno zdravlje. Osim toga, pankreas, bubrezi i jetra se lakše čiste. Povrh svega toga, pomažu u gubljenju težine, jer dugo drže sitost, uprkos tome što sadrže veoma malo kalorija (svega 19 kalorija u porciji).

    Rotkvice jesu male, ali su sasvim sigurno moćne!

     1413
Prste da poližeš.
Sezona je bundeva, jesen je zlatno doba kada bundeve stižu. Nekada se sejala kao međuusev kukuruza. Ima ih raznih oblika i veličina. Njena narandžasta boja prosto mami. Ko voli bundevu…
Sa mojim ličnim pečatom VP!
Napolju veje li veje a vi jedete toplu pogaču, šta lepše....
Strana 5 od 1292