• Koliko kalorija sadrži beli luk?

    Koliko kalorija sadrži beli luk?

    Koliko kalorija sadrži beli luk je često pitanje kuvara i ljubitelja hrane koji vole da snažan sastojak uključe u pripremu svojih jela. Ono što je impresivno jeste da čen belog luka sadrži u proseku do 5 kalorija. Ne sadrži masti, što je još jedna prednost koja mu daje na vrednosti.

    Prava vrednost belog luka ne leži u sadržaju proteina, masti, ugljenih hidrata ili kalorija već u obilju minerala i vitamina. Obiluje magnezijumom, vitaminom C, vitaminom B6. Sadrži i moćan antioksidant koji može imati pozitivan uticaj na kardiovaskularni, digestivni i imuni sistem.

     259
  • Saveti za kuvanje bez nereda u kuhinji

    Saveti za kuvanje bez nereda u kuhinji

    Uživanje u pripremi hrane i kasnijoj degustaciji pripemljenih specijaliteta mogu pasti u senku ne baš omiljenog dela kulinarstva - čišćenja kuhinje. Za vas smo pripremili nekoliko trikova da što brže i lakše obavite sređivanje kulinarskog carstva.

    1. Napravite plan pre nego što počnete da kuvate. Razmotrite sve korake rpe same pripreme hrane, možda ćete naći način da više sastojaka pripremite u jednoj posudi, kako ne biste prljali više posuda. Takođe, odlučite se upotrebu posuđa i pribora koji se lako peru.

    2. Započnite kuvanje u čistoj kuhinji. Raščistite kuhinju pre nego što počnete da pripremate hranu. Operite prljavo posuđe i sklonite suvo sa sušača, a oprano posuđe izvadite iz mašine za pranje.

    3. Pripremite sastojke i pribor unapred. Ovo podrazumeva da unapred izmerite sastojke koji su vam potrebni, oljuštite i isečete povrće i voće, razbijete jaja...

    4. Čistite dok pripremate hranu. Dok čekate da vam prokuva voda, prirpemi se povrće ili rerna zagreje, iskoristite to vreme za pripremu namirnica ili pranje isprljanog posuđa i pribora.

    5. Otpatke stavljajte u posebnu posudu. Neka se pored vas nađe i velika posuda u koju možete stavljati ostatke povrća i voća. Na taj način ćete uštedeti vreme i smeća ćete se rešiti u jednom potezu.

    6. Napravite privid urednosti. Deset prljavih posuda razbacanih po kuhinji deluje veoma neuredno i stvara atmosferu haosa. Ali ako te iste posude naslažete jednu na drugu, kuhinja će izgledati urednije. Takođe, nakon upotrebe svake posude lepo je isperite, pa ćete je kasnije lakše oprati.

    7. Zabavite se! Neka vam i čišćenje bude zabavno, pustite muziku dok čistite ili omiljenu TV seriju.

    8. Zamolite za pomoć. Dogovorite se sa prijateljima ili suprugom da vam pomognu prilikom čišćenja. Verovatno će rado pristati da vam pomognu kad ste se već potrudili i pripremili im ukusan obrok.

    Izvor: stvarukusa.rs

     2837
  • Najbolji izvori masti za vegetarijance

    Najbolji izvori masti za vegetarijance

    Vegetarijanci obično uključuju mlečne proizvode u ishranu kako bi dobili potrebnu količinu masti. „Dobre“ masti su odličan izvor energije, čak i više od ugljenih hidrata i proteina. Čuvaju energiju u vašem telu. Pomažu apsorbovanju pojedinih vitamina i izgradnju zdravih ćelija jer deluju kao zaštitni plašt. Utiču na zdravlje kose i kože. Štite i vitalne organe poput srca, bubrega i creva. Formiraju sloj oko ovih organa i deluju kao jastuk koji im pruža potporu štiteći od bilo kakvih povreda.

    Bademi, orasi i indijski orasi su dobar izvor omega 3 masnih kiselina koji se nalaze i u ribi. Svaki put kada osećate glad između obroka, posegnite za šakom badema ili oraha.

    Semenke lana su takođe bogate omega 3 masnim kiselinama. Dodajte ih u vaš omiljeni smuti ili pomešajte sa mlekom. Ovo je najzdraviji i najbolji izvor masti.

    Tofu je jedan od najboljih izvora polinezasićenih masti. Kukuruz je odličan izvor nezasićenih, a avokado i masline su bogate mononezasićenim mastima.

    Pojedite pola avokada dnevno ili ga dodajte u dresinge ili salate. Uticaće na bolju funkciju srca jednako koliko i masline koje ujedno i snižavaju nivo holesterola.

     249
  • Prednosti sirovog meda

    Prednosti sirovog meda

    Za razliku od prerađenog meda, sirov med nije filtriran i sadrži više hranljivih materija. Sirov med takođe sadrži malu količinu biljne smole koja se nalazi u sastavu propolisa. Pčele koriste ove supstance za zaptivanje košnica i štite je od bakterija. Jedna od najčešćih izaziva botulizam, odnosno trovanje koje se razvija usled nedostatka kiseonika. Centri za prevenciju bolesti i brojni nacionalni instituti, ne preporučuju davanje meda deci mlađoj od 12 meseci.

    Sirov med kao lek koristio se još u drevnom Egiptu i Grčkoj. Moderna medicina ponovno otkriva njegova lekovita svojstva. Istraživač Adam Vojlend veruje da med ima sposobnost uništavanja mikroba. Glavni uticaj vrši kiselost u medu koja može biti od velike terapeutske moći u zarastanju rana.

    happy honey

    Sirov med je izvor ugljenih hidrata, kao i fruktoze i glukoze koje telo pretvara u neophodnu energiju. Jedna kašika meda sadrži 17 grama prirodnih šećera. Glukoza priža instant energiju, dok fruktoza koja se sporije apsorbuje obezbeđuje rezerve energije. Sirov med je povrh svega bogat kalcijumom, gvožđem, kalijumom i vitaminom B.

    Konzumirajte sirov med u umerenim količinama. Svaka kašika sadrži 64 kalorije, a ponekad je zdraviji zaslađivač za napitke, voćne salate ili pojedina jela od bilo kojih drugih zaslađivača.

    Posetite Happy Honey i saznajte više o sirovom medu.

     2682
  • Bolesti desni - lečenje biljem

    Bolesti desni - lečenje biljem

    Bolest desni, takođe poznata kao parodontopatija, predstavlja ozbiljnu hroničnu infekciju tkiva desni koja ih može uništiti. Rani znaci bolesti desni ne mogu se lako prepoznati, ili, ukoliko ste primetili neke od simptoma, nemoguća je ozbiljnija stomatološka zaštita osim oralne nege koja podrazumeva pravilnu oralnu higijenu kada je reč o početnoj fazi.

    Prva faza je upala desni tkiva ili gingivitis. Ovaj proces počinje lada bakterije počinju da iritiraju desni. Ovo je ujedno i najblaža vrsta bolesti desni. Simptomi mogu biti crvene, otečene i upaljene desni koje lako krvare tokom pranja. U ovom periodu, pranje zuba uz upotrebu konca i druga preporučena nega je neophodna kako bolest ne bi uznapredovala.

    Blaga parodontopatija razlikuje se od gingivitisa, što je proces koji napada kosti i desni počinju da se odvajaju od zuba.

    Rezultat treće faze je skoro potpuno propadanje strukture kostiju. Sposobnost žvakanja je oslabljena, zubi se pomeraju i labave. Stomatološki tretman u ovoj fazi podrazumeva hiruršku intervenciju.

    Maslinovo ulje - Korisno je i temeljno ispiranje usta maslinovim uljem, koje na kraju treba ispljunuti i oprati zube na klasičan način, da bi se sve pokrenute bakterije odstranile iz usne šupljine.

    Šargarepa - Izbacite uobičajene grickalice koje doprinose nagomilavanju plaka na zubima pa tokom dana grickajte koren šargarepe. Ona čisti zube a pri tom i uništava bakterije u ustima.

    Zelena salata - Polako je žvaćite, jer povoljno utiče na zdravlje usta i zuba.

    Propolis - U 1 dl vode nakapajte 15 kapi propolisa. Ovim detaljno isperite usta nekoliko puta u toku dana i obavezno pre odlaska na spavanje.

     910
Tradicionalni turski doručak, po sastojcima sličan satarašu, ali drugačijeg načina pripreme. Meni veoma ukusan.
Zdravo i ukusno.
Po ukusu možete dodati još neki začin (ruzmarin, peršun). Krompir je fantastičnog ukusa.
Probajte, veoma je ukusna. Prijatno.
Mojih prvih 45...
Strana 5 od 1246