• Energetske i hranljive vrednosti: banane

    Energetske i hranljive vrednosti: banane

    Banane potiču iz Indije, a arapski trgovci su je preneli u Afriku. Danas se gaji u Centralnoj i Severnoj Americi. Neke od država, poput Slovenije, uspešno uzgajaju banane veštačkim putem. Bogate su pektinom zbog čega povoljno utiču na varenje, kao i na oslobađanje toksina iz organizma. Deluju kao probiotik i stimulišu rad creva. Sadrže i amino kiselinu koja pospešuje stvaranje serotonina. Između ostalog, pomažu kod brojnih upala, u zaceljivanju modrica, posekotina i ogrebotina, a koriste se i za izbeljivanje zuba.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 89 kcal

    Ugljeni hidrati: 22,84 g

    Proteini: 1,09 g

    Masti: 0,33 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 2,60 g

    Niacin: 0,66 mg

    Vitamin A: 64 IU

    Vitamin C: 8,7 mg

    Vitamin E: 0,10 mg

    Vitamin K: 0,5 µg

    Natrijum: 1 mg

    Kalijum: 458 mg

    Kalcijum: 5 mg

    Gvožđe: 0,26 mg

    Magnezijum: 37 mg

    Cink: 0,15 mg

    Beta karoten: 26 µg

     1553
  • Radič

    Radič

    Radič (lat. Cichorium intybus), poznat i kao crvena cikorija, je neobično povrće iz porodice Aseraceae i krase ga listovi lepe crveno-ljubičaste nijanse. Koristili su ga još Stari Egipćani i Rimljani, a kultivisani radič kakav danas poznajemo prvi put je proizveo belgijanac Francesco Van Den Borre.

    Ovo povrće možda i nije najpopularnije u našim krajevima, ali se širom sveta itekako koristi u raznim salatama i njegova aroma posebno dolazi do izražaja ako ga kombinujete sa prelivima od jogurta, kozjim ili feta sirom, a gorkast ukus ćete ublažiti dodavanjem jabukovog sirćeta ili bilo kojeg drugog sa začinskim biljem. Radič se takođe može uz meso peći na grilu, a ispečen u rerni sa dodatkom kačkavalja pred kraj pečenja, nikog ne ostavlja ravnodušnim.

    Osim što je ukusan, radič je izuzetno blagotvoran i za zdravlje celog organizma. Naime, bogat je antioksidansima pa štiti organizam od mnogih vrsta raka, ali i od kardiovaskularnih bolesti. Zbog prisustva hlorofila, čisti krv, dobar je i diuretik, potpomaže pri lečenju gorušice i razgrađuje masne naslage u organizmu. Pored svega toga, neka istraživanja pokazuju da trudnice koje redovno konzumiraju radič imaju manje problema sa oticanjem.

     1460
  • Zašto je lubenica zdrava za krvni pritisak?

    Zašto je lubenica zdrava za krvni pritisak?

    Lubnica sadrži brojne hranljive sastojke, uključujući vitamine C i A, antioksidans likopen i citrulin aminokiselinu. Dobar je izvor kalijuma, vitamina B-6 i vlakana. Tokom letnje sezone, može biti pravo osveženje jer sadrži 92 odsto vode i 8 odsto šećera.

    Brojne studije bavile su se proučavanjem uticaja aminokiselina citrulin i arganin na krvni pritisak. Studija jednog američkog časopisa ukazuje na to da lubenica može biti efikasno oružje protiv hipertenzije. Osim toga, lubenica poboljšava funkciju arterija. Ipak, potrebna su dodatna istraživanja kako bi se utvrdio dugoročni uticaj svih nutrijenata na zdravlje.

     1106
  • Šta se događa ukoliko izbacite crveno meso iz ishrane?

    Šta se događa ukoliko izbacite crveno meso iz ishrane?

    Crveno meso bogato je kalorijama i proteinima ali može biti zamenjeno alternativnim izvorima koji imaju manje kalorija i lakše se vare. Porcija govedine sadrži oko 170 kalorija, ali pasulj sadrži oko 100 kalorija i tofu oko 70, a svaki snabdeva istom količinom proteina kao i crveno meso. Riba, piletina i mahunarke su idealna zamena i pravi izbor. Potrebno je ostvariti i dobar pH balans. Crveno meso, uključujući belo brašno, kafu doprinose velikoj kiselosti što izaziva stres i podložnost brojnim bolestima. Telo sporije vari crveno meso u odnosu na bilo koje druge namirnice, zbog čega vrlo često dolazi do zatvora, bolova u stomaku i osećaja naduvenosti. Ukoliko izbacite crveno meso iz ishrane smanjićete količinu unosa zasićenih masti i holesterola. Istraživanja takođe pokazuju da konzumiranje crvenog mesa podiže nivo estrogena, što dovodi do hormonskog disbalansa i do smanjenja energije.

     1999
  • Kumkvat

    Kumkvat

    Kumkvat ili u narodu poznat kao kineska pomorandža, zlatna pomorandža je poreklom iz Južne Kine. Latinski naziv je Fortunella po Engleskom botaničaru Robert Fortunea koji je doneo prvi put u Evropi u 1846. Kumkvat je jedini citrus koji se jede sa korom. Bogat je vitaminima C, A, gvožđem i kalcijumom. Veličine je šljive ili manjeg jajeta. Preporučuje se da se jede svež ali se mogu pripremiti slatko, kompot, džem... Na Grčkom ostrvu Krf proizvodi se liker koji je postao zaštitni znak ostrva. U Kini postoj interesantan običaj da se ova biljka poklanja prijateljima zasađena u saksiji.

     14024
Malo drugačija oblanda.
Pravi delikates za prave gurmane...
Recept je odličan tokom prazničnih dana, a uz samo jednu izmenu može da se pripremi i u posnoj verziji.
Kremasta čokoladna torta koja je veoma ukusna!
Kolač je veoma mekan i ukusan, a pritom brzo se priprema!
Posipala sam ih šećerom u prahu. Vi ih možete premazati džemom ili pekmezom.
Strana 5 od 1564