• Energetske i hranljive vrednosti: pistaći

    Energetske i hranljive vrednosti: pistaći

    Pistaći su pustinjska biljka koja je izdržljiva i na veoma visokim temperaturama. Drvo narasta i do 10 metara, a svako stablo ima u proseku 50 kilograma ploda. Kraljica od Sabe volela je pistaće, pa je zabranila „običnim smrtnicima" da ih konzumiraju i proglasila ih kraljevskom hranom. Pistaći su nekada korišćeni kao lek: bilo je preporučljivo uzimati ih protiv zubobolje i ciroze jetre, a korišćeni su i za povećanje potencije kod muškaraca. Pistaći su u Iranu poznati kao "nasmejani orah", a u Kini ga zovu "srećni orah". Snižavaju holesterol i smanjuju rizik od srčanog udara.

    Energetska i hranljiva vrednost (na 100 g):

    Energetska vrednost: 557 kcal

    Ugljeni hidrati: 27,97 g

    Proteini: 20,60 g

    Masti: 44,44 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 10,3 g

    Niacin: 1,3 mg

    Vitamin A: 553 IU

    Vitamin C: 5 mg

    Vitamin E: 22,60 mg

    Natrijum: 1 mg

    Kalijum: 1025 mg

    Kalcijum: 107 mg

    Gvožđe: 4,15 mg

    Magnezijum: 121 mg

    Cink: 2,20 mg

    Beta karoten: 332 µg

     632
  • Najčešće zablude o mediteranskoj ishrani

    Najčešće zablude o mediteranskoj ishrani

    Mediteranska ishrana važi za jednu od najzdravijih na svetu. Otkad je Njujork Tajms objavio studije koje pokazuju da je ovaj tip ishrane bolji za srce od ishrane bez masti, mediji su poludeli za Mediteranom. Preko noći su se pojavile brojne knjige o ovoj ishrani, članci, blogovi sa receptima iz ovog područja i svi misle da znaju dovoljno o ovoj temi.

    Međutim, evo 5 najčešćih zabluda o mediteranskoj ishrani:

    Ne postoji jedna mediteranska dijeta - ne postoji jedna dijeta, ali postoji jedan tip, specifičan posebno za Grčku i južnu Italiju. Odlikuje je korišćenje maslinovog ulja i ribe, manje nego mesa.

    Maslinovo ulje treba da se zalije preko salate - mnogi članci savetuju da se salata ili kuvano povrće zalije malom količinom ulja. Međutim, na Kritu, koji služi kao prototip ove ishrane, čak 45% kalorija koje unesu potiče iz masti, tako da jedna kašičica ulja nije dovoljna. Budite velikodušni.

    Orašasto voće imao bitan udeo u ishrani - orah i badem se koristi najčešće za slatkiše i pojedine soseve, ali nisu zastupljeni na dnevnom nivou. Dva do tri puta nedeljno je prava mera.

    Obilje testenine - mnogi ljudi povezuju mediteransku ishranu sa testeninom i brinu da će se zbog toga ugojiti. Međutim, ovaj tip podrazumeva integralne žitarice, a ne velike činije belog testa. Uživajte u svojoj pasti, ali pazite da bude sa maslinovim uljem, bosiljkom i paradajzom, uz mnogo povrća.

    Svi narodi Mediterana se ovako hrane - tradicionalni način ishrane je zdrav, ali ga sve manje ljudi prati na pravi način. Moderan način života uzima danak, nema više vremena za dugačke porodične ručkove, niti meso jednom mesečno. I narodi ovog područja se sve više okreću brzoj hrani, što uzrokuje porast gojaznosti.

     1516
  • Miso supa – bogata hranljivim materijama

    Miso supa – bogata hranljivim materijama

    Miso supa poboljšava zdravlje creva, ojačava kosti, pospešuje rast mišićne mase, utiče na kardiovaskularno zdravlje, eliminiše slobodne radikale, spušta nivo holesterola, jača imuni sistem i usporava proces starenja.

    Miso supa je deo japanske i kineske tradicionalne kuhinje. Slatkasto slanog je ukusa i njena svetlo žuta boja ukazuje na minimalnu fermentaciju. Možete se susresti sa četiri različite varijacije:

    bela miso supa (shiro)

    crvena miso supa (aka)

    ječmena miso supa (mugi)

    žuta miso supa (shinashu)

    Između ostalog, miso supa sadrži probiotike koji utiču na uravnotežen odnos bakterija u vašem stomaku.

    Mikroorganizmi koji se koriste za fermentaciju podstiču razvoj vitamina K koji je od značaja za gustinu kostiju čime se smanjuje podložnost frakturama.

    Dijetetska vlakna, natrijum, kalijum, vitamini su ono što vam je potrebno za održavnje kardiovaskularnog zdravlja. Nutricionisti sugerišu da dve do tri porcije miso supe obogaćuju telo hranljivim materijama čime se smanjuje mogućnost pojave moždanog ili srčanog udara.

    Antioksidanti u miso supi efikasno utiču na eliminisanje slobodnih radikala koji oštećuju ćelije.

     347
  • Najbizarnija pića iz Azije

    Najbizarnija pića iz Azije

    Od piva u bojama duge , preko vrste soka pravljenog od kravljeg urina, pa do čaja pravljenog od izmeta pandi, magični azijski kontinent nudi nešto jedinstveno ljubiteljima neobičnih pića.

    Japanska pivara Abaširi, koja se nalazi na najsevernijem ostrvu ove države, Hokaidu, poznata je po liniji piva jarkih boja – plave, crvene, zelene i ljubičaste. Koncipirano je tako da predstavlja godišnja doba na ovom ostrvu. Plavo pivo predstavlja zimu, a u njegovoj proizvodnji koristi se voda dobijena topljenjem glečera. Njegova boja potiče od ekstrakta morske trave. Zeleno (prolećno) pivo svoju boju duguje takođe morskoj travi, ali fermentisanoj, crveno se pravi od vrste crvene japanske kruške i predstavlja leto, dok je ljubičasto predstavnik jeseni, a pravi se od ljubičastog krompira.

    „Kravlja vodica", prema rečima proizvođača predstavlja zdravu alternativu gaziranim sokovima. U Indiji nije retko mišljenje da kravlji urin i izmet mogu da izleče oboljenja jetre, dijabetes, pa čak i rak, tako da su se proizvođači setili da bi piće spravljeno od urina krave moglo biti veoma traženo. Tvrde, pritom, da proizvod nema miris, niti ukus, početne sirovine. Iako ovo piće nije napravilo veliki proboj na svetskom tržištu, može se pronaći u Italiji.

    Kineski profesor An Janši, predavač na Univerzitetu u Sečuanu, patentirao je gajenje zelenog čaja u izmetu pande. Postoje tri klase ovog čaja, a najskuplja košta nešto više od 70.000 dolara po kilogramu.
    Pri predstavljanju svog proizvoda, An je ispričao da pande apsorbuju manje od 30% hranljivih sastojaka iz bambusa, dok ostatak završi u izmetu, čineći tako njegov čaj hranljivim i izvrsnim.

     993
  • Kako su se hranili gladijatori?

    Kako su se hranili gladijatori?

    Gladijatori su bili sportske zvezde starog Rima. Nove analize njihovih kostiju ukazuju na to da im je režim ishrane bio većinom vegeterijanski, sa dosta žitarica i pretečama sportskih pića (na bazi pepela).

    Pepeo zvuči ne preterano primamljujuće, ali dr Fabijan Kanc, profesor forenzičke medicine u Beču, objašnjava da je biljni pepeo korišćen za bolje zaceljivanje kostiju. Nešto slično radimo i danas, kada pijemo mineralne suplemente koji sadrže magnezijum i kalcijum.

    Studija je analizirala udeo kolagena i minerala u kostima 53 osobe. Kosti potiču iz drugog ili trećeg veka pre nove ere iz nalazišta u današnjoj Turskoj, a kako su rezultati pokazali, gladijatori su najverovatnije bili vegeterijanci.

     1443
Jogurt, pre upotrebe, držati minimum pola sata na sobnoj temperaturi, nikako ne koristiti čim ga izvadite iz frižidera.
Rashladite se i zasladite ovim ukusnim sladoledom.
Predlog za ukusan doručak ili večeru.
Umesto kobasica možete koristiti viršle.
Strana 5 od 1261