• Saveti za održavanje sudopere čistom tokom celog dana

    Saveti za održavanje sudopere čistom tokom celog dana

    Uklonite sve ostatke hrane nakon svakog pranja. Tako umanjujete rizik od rasta bakterija ili pojavu štetočina koje mogu širiti klice. Takođe, nakon pranja posuđa dovoljno je da istim deterdžentom operete i sudoperu – uklonićete sve vrste bakterija koje se lako množe. U potpunosti osušite sudoperi između svakog pranja da biste izbegli množenja bakterije koje se zadržavaju u vodi. Koristite poklopac za odvod koji će sprečiti taloženje ostataka hrane u odvodnim cevima. Koristite dezinfekciona sredstva za ispiranje sudopere makar jednom nedeljno i vodite računa o uputstvima za njihovu upotrebu.

     737
  • Koje sujeverje je zajedničko Grčkoj, Maroku i Indiji?

    Koje sujeverje je zajedničko Grčkoj, Maroku i Indiji?

    U sve tri kulture, na tri kontinenta, postoji verovanje da je badem simbol plodnosti.

    U antičkoj Grčkoj mladenci su bili darivani bademom, kako bi njihova zajednica bila plodonosna, a ukoliko bi neudata devojka stavila bademe pod svoj jastuk, sanjala bi budućeg muža.

    U Maroku bademi su služili da prenesu dobru sreću na naredne generacije, tako da su njime darivana deca nakon prve bračne noći novog para, a u Indiji darivanje pripadnika suprotnog pola bademom bio je jasan poziv na romansu.

    Povezanost badema i plodnosti datira još od biblijskog vremena. U njoj postoji priča kako je Aron, začetnik kuće Levi, znao da će se njegova loza nastaviti kada je njegov štap badema napupeo, procvetao i konačno dao plod badema.Bademi su pomenuti na još nekoliko mesta u Starom zavetu, ali sa manje eksplicitnim aluzijama na reprodukciju.

     1132
  • Šta je zdravije: kelj ili brokoli?

    Šta je zdravije: kelj ili brokoli?

    Kelj i brokoli ne samo da su bogati hranljivim sastojcima, već pružaju i fitohemikalije koje štite imuni sistem. Usko su povezani jer pripadaju porodici Brassica. Šta je zdravije? Procenite sami!

    Vrednosti na 100 g:

    Proteini

    Kelj: 4.28 g

    Brokoli: 2.82 g

     

    Masti

    Kelj: 0.93 g

    Brokoli: 0.37 g

     

    Ugljeni hidrati

    Kelj: 8.75 g

    Brokoli: 6.64 g

     

    Vlakna

    Kelj: 3.6 g

    Brokoli: 2.6 g

     

    Kalcijum

    Kelj: 150 mg

    Brokoli: 47 mg

     

    Gvožđe

    Kelj: 1.47 mg

    Brokoli: 0.73

     

    Magnezijum

    Kelj: 0.66 mg

    Brokoli: 0.21 mg

     

    Kalijum

    Kelj: 491 mg

    Brokoli: 316 mg

     

    Vitamin C

    Kelj: 120 mg

    Brokoli: 89 mg

     

    Vitamin K

    Kelj: 705 mcg

    Brokoli: 102 mcg

     

    Niacin:

    Kelj: 1 mg

    Brokoli: 0.18 mg

     

    Vitamin B6

    Kelj: 0.27 mg

    Brokoli: 0.16 mg

     187
  • Saveti za radnike treće smene

    Saveti za radnike treće smene

    Ljudi koji rade noću češće pate od zamora, čireva, čak i izvesnih vrsta raka, a često dobijaju na težini i dešavaju im se nezgode na poslu. Jasno da takav ritam nije idealan, ali mnogi nemaju drugog izbora, do da se naviknu na situaciju, tako da slede saveti kako da sprečite svoj posao da vam sabotira zdravlje.

    Jedite više proteina, a manje ugljenih hidrata u toku smene - ljudi koji rade noćnu smenu češće imaju problema sa raspoloženjem i posežu za slatkišima. Međutim, proteini iz izvora kao što su tuna, jaja, sir, kikiriki, ćuretina i tofu mogu pomoći kada vam se spava, tako što će vas razbuditi. Ugljeni hidrati poput hleba, krompira i žitarica će vas uspavati.

    Izbegavajte šećer - jasno, previše šećera nije dobro ni za koga, ali za vas je još gore, jer telo lošije prerađuje šećer noću.

    Smanjite kofein - kafein ima mnoštvo pozitivnih svojstava i često je potreban da biste bili aktivni u doba kada je organizmu prirodno da miruje. Jedna do dve šolje kafe je u redu, ali neka to bude početkom smene, nemojte piti kafu celu noć.

    Nemojte jesti iz dosade, jer ćete uneti samo prazne kalorije. Grickalice nisu efikasan način da se podigne nivo energije, iako nam se to isprva čini tako. Šećer u krvi naglo skoči, ali se veoma brzo spusti, pa smo još umorniji nego ranije. Bolje prošetajte malo, uradite neku vežbicu istezanja ili malo izađite na vazduh na minut ili dva. Ako ste gladni, uzmite nešto poput šargarepe da ubijete glad.

    Ponesite hranu sa sobom na posao, nemojte je kupovati iz automata - automati mahom imaju nezdrave grickalice, a da biste to izbegli, uvek planirajte unapred šta ćete tog dana jesti i to ponesite sa sobom.

     12773
  • Japanska tradicionalna kuhinja - suši i pirinač na sto načina

    Japanska tradicionalna kuhinja - suši i pirinač na sto načina

    Japan je ostrvska zemlja u Istočnoj Aziji, te se može zaključiti da se većina jela zasniva na morskim plodovima. Prosečan Japanac pojede oko 68 kila ribe godišnje! Od kultura se najviše uzgaja pirinač, koji je zastupljen na polovini ukupnog obradivog zemljišta.

    Kina je izvršila veliki uticaj na kulturu Japana i sama tradicija gajenja pirinča je doneta iz Kine, kao i korišćenje štapića, upotreba soja sosa i tofua u ishrani. Kroz istoriju, bitan je bio uticaj budizma jer je njegovo širenje dovelo do zabrane mesa u ishrani, što je i dovelo do najpopularnijeg japanskog obroka, suši. U XIX veku, hrana je podeljena u pet grupa po boji (zelena, crvena, žuta, bela i ljubičasto-crna) i šest po ukusu (gorko, kiselo, slatko, ljuto, slano i delikatno) i ovaj sistem se i danas koristi u tradicionalnoj kuhinji Japana. Iz Amerike je, posredstvom Holanđana, donet i krompir. Zapadnjačka hrana postaje popularna tek tokom kasnog dvadesetog veka.

    Osnova japanske kuhinje su pirinač i nudle. Pirinač se služi pri svakom obroku, skuvan u vodi ili na pari, a što se tiče nudli, postoji mnogo vrsta rezanaca koji se razlikuju po debljini i po vrsti brašna. Soja je takođe veoma važna u japanskoj kuhinji.Tipični sastojci su takođe bambus, đumbir, morske alge i susam. Kao neka vrsta salate se tokom svakog jela na trpezu iznosi i kiseli krastavci. Nacionalno piće je zeleni čaj, ali je popularan i crni. Čaj igra veoma bitnu ulogu u Japanu i ispijanje čaja predstavlja pravu ceremoniju.

    Dva najspecificniča japanska jela su već spomenuti suši (sirova riba ili morski plodovi sa pirinčom) i sašimi (umesto pirinča se koristi soja sos). Na sva četiri japanska ostrva su popularni obroci koji se pripremaju u samo jednom loncu, na primer sukijaki koji se pravi od tanko nasečenog goveđeg buta, povrća i kockica tofu sira. Ostrvo Hokaido je specifično zbog upotrebe krompira, kukuruza, kao i zbog jela pripremljenih na roštilju. Hrana na zapadu Japana je začinjenija od one na istoku. 

    Pošto Japanci puno vremena provode na poslu, zanimljiv detalj u japanskoj kuhinji su bento tradicionalne kutije za ručak, sa posebnim pregradama za ribu, meso, povrće i pirinač. Jedinstveno je to što Japanci tokom svakog obroka dopunjuju čase svojih suseda, ali nikada svojih, a omiljeno piće je sake, rakija od pirinča.

     1690
Mlečna, mekana i sočna torta.
Ovaj divan kolač je čest gost na našem nedeljnom ručkom, probajte ga i Vi.
Strana 5 od 1309