• Stres utiče na ukus hrane?

    Stres utiče na ukus hrane?

    Nedavno istraživanje objavljeno u časopisu Neuroscience Letters pomaže nam da razumemo zašto posežemo za određenim vrstama hrane kada smo pod stresom. Naučnici su na jeziku pronašli receptore za hormone koji se aktiviraju stresom. Ti receptori se nalaze kod ćelija koje nam omogućavaju da osetimo sladak i gorak ukus.

    Ovo znači da, kada smo pod stresom, ti hormoni mogu delovati direktno na našu percepciju ukusa.

    Hormoni posebno deluju na receptore za slatko, tako da je ona neobjašnjiva želja za slatkišima kada smo pod stresom logična. Potrebno je još istraživanja na ovu temu, kako bi se utvrdilo kako tačno ovi hormoni deluju na celo telo, posebno na metabolizam i apetit.

    U međuvremenu, kako biste izbegli konzumaciju slatkiša, kada ste pod stresom držite voće blizu sebe i pokušajte da izdvojite neko vreme za vežbu, jer ona smanjuje nivo stresa.

     1936
  • Kako pravilno očistiti pečurke?

    Kako pravilno očistiti pečurke?

    Pečurke su sveže ako su čvrste i bez „modrica“ . Možete ih čuvati u originalnoj ambalaži ili neprozirnoj foliji. Poluvlažnom krpom očistite svaku od gljiva, kako biste uklonili prljavštinu. Properite ih hladnom vodom i odložite na suvu krpu. Pošto apsorbuju vodu kao mali sunđeri, pečurke pre korišćenja morati dobro ocediti. Pečurke možete potopiti u zasoljenu vodu kako bi uklonili tvrdokornu prljavštinu.

     10558
  • Najlakši način ceđenja limuna, bez koštica

    Najlakši način ceđenja limuna, bez koštica

    Youtube je koristan izvor mnoštva zanimljivih informacija, a ovog puta naleteli smo na metod ceđenja limuna, toliko jednostavan metod da je neverovatno da se neko već nije setio toga.

    Ne treba vam ništa osim noža, ne prljate nikakve sudove, niti vam treba posuda u kojoj ćete držati limun kasnije. Pritom, on se ne suši, niti ćete baciti ijedan deo.

    Pogledajte video i probajte i sami ovaj metod.

     14301
  • Najzdraviji prilozi u sendvičima

    Najzdraviji prilozi u sendvičima

    Odlučite se za manje veličine jer ćete uštedeti između 500-700 kalorija.

    Izbegavajte majonez, a umesto njega dodajte začine.

    Senf je u odnosu na bilo koji drugi namaz uvek dobar izbor zbog niske količine masti.

    Ukoliko možete, sireve preskočite u potpunosti.

    Fokusirajte se na izbor povrća – što šarenije – to bolje.

    Piletina je uvek zdraviji izbor kada je reč o mesu.

     1063
  • Čime zameniti vino u kuvanju?

    Čime zameniti vino u kuvanju?

    Neretko se dešava da recept nalaže upotrebu vina u kuhinji, ali šta uraditi kada vam ono nije pri ruci?
    Prvo, treba razmisliti kakvu funkciju to vino ima u jelu. Vino se obično koristi da meso bude sočnije, ili da jelu da dodatnu dimenziju, oporu, slatku ili kiselu. U zavisnosti od funkcije, postoje potpuno odgovarajuće zamene koje možete koristiti.

    Umesto crvenog vina možete ubaciti supu (pileću, juneću ili supu od povrća), sok od grožđa ili brusnice, vinsko sirće (za oporost), ili med (ako jelu nedostaje slatka komponenta).

    Sa belim vinom situacija je slična, takođe se može zameniti supom, sokom od jabuke, vinskim sirćetom, limunovim sokom ili medom.

    Treba imati na umu da alkohol ne ispari u potpunosti u kuvanju, tako da ako izbegavate alkohol, najbolje bi bilo da probate neku od navedenih zamena.

     12217
Prelepe, izdašne štangle.
Strana 12 od 1565