• Uzroci nedostatka gvožđa

    Uzroci nedostatka gvožđa

    Gvožđe je esencijalna komponenta hemoglobina, supstance u crvenim krvnim zrncima koja nosi kiseonik do određenih delova u našem organizmu. Nedostatak gvožđa znači nedostatak kiseonika koji se dostavlja ćelijama, što dovodi do umora i osetljivoti na infekcije.

    Simptomi nedostatka gvožđa mogu biti suptilni na početku, ali kasnije dovode do anemije. Bleda koža, umor, razdražljivost, slabost, gubitak daha, narušen imunitet su samo neki od pokazatelja. Najčešći uzroci nedostatka gvožđa uključuju neadekvatnu ishranu, gubitak krvi, prekomerno znojenje i nesposobnost apsorbovanja gvožđa iz hrane.

    U većini slučajeva, ishrana je ključ za vraćanje ravnoteže. Postoje i namirnice koje sprečavaju apsorpciju gvožđa. Dakle, jedite jarko obojeno voće i povrće. Međutim, povišen nivo gvožđa izaziva zatvor, mučninu i bol u stomaku, stoga vodite računa da ne preterate jer predoziranje može biti toksično.

     160
  • Pet namirnica koje treba jesti posle trčanja

    Pet namirnica koje treba jesti posle trčanja

    Kratko vežbanje zapravo i ne zahteva neku posebnu korekciju u ishrani, međutim, kada pretrčite duže od pola sata, neophodno je organizmu nadoknaditi ono što je potrošeno i omogućiti mišićima da se obnove na odgovarajući način, što će biti učinjeno konzumiranjem ugljenih hidrata i proteina. Ukoliko trčite više od sat vremena, te hranljive supstance treba da budu u određenoj proporciji (4:1).
    Naravno, nakon vežbe treba i da se počastimo nečim što ima pristojan ukus, a u ovom tekstu saznaćete kojih su pet namirnica idealne za jelo nakon napornog trčanja.

    Ovsena kaša - sjajna je za posle trčanja jer sadrži ugljene hidrate, proteine i vlakna. Iako je sama kaša pomalo bezukusna, može joj se dodati voće što će je svakako učiniti boljom, uz sve zdravstvene benefite koje sadrži.

    Jogurt - prepun je proteina i poznato je da poboljšava izdržljivost, a možete mu dodati med, voće ili bademe, ukoliko ne volite ukus samog jogurta.

    Pileće belo meso - osim što je puno proteina, ovo meso ne sadrži mnogo masti i lako se kuva.
    Banana - sportistima su neophodni ugljeni hidrati, jer se ponašaju kao gorivo za teške fizičke napore.

    Banana je puna ugljenih hidrata, a da biste dobili najbolje rezultate, konzumirajte je sa mlekom ili nekim drugim izvorom proteina.

    Bademi - puni antioksidanasa, smanjuju holesterol, puni su vlakana i odličnog su ukusa. Ukoliko vam se više sviđa da ih jedete u kombinaciji sa nečim, odlično se slažu sa salatama, jogurtom ili voćem.

     593
  • Krčma Timočka Buna

    Krčma Timočka Buna

    Krčma Timočka buna počela je sa radom 8. marta 2012. godine. Obzirom da se nalazi u blizini sela Krivi Vir odakle potiče i vlasnik, a tamo je započela Timočka buna 20.10.1883 godine, onda vam je jasno kako je nastalo samo ime.

    Krčma je predivna, u etno varijanti sa odličnom hranom i pozitivnom energijom. Uređena je interesantnim detaljima pažljivo osmišljenim, ali ipak dovoljno nenametljivim da bi ste se osećali opušteno kao kod svoje kuće. Ako vas put nanese u blizini Boljevca nemojte da štedite vreme, skrenite, lako ćete je pronaći i provedite koji sat tamo, nećete zažaliti.

    Takođe ukoliko želite malo aktivniji odmor možete dogovoriti posetu lokalnih manastira, Bogovinske pećine ili čak i uspon na Rtanj.

     576
  • Ekscentrične navike književnika u XIX veku

    Ekscentrične navike književnika u XIX veku

    Umetnici i danas važe za veoma ekscentrične i jedinstvene pojedince. Umetnici u eri romantizma ne razlikuju se mnogo po tom pitanju. U nastavku ćemo videti neke od najzanimljivijih navika u ishrani, koje su praktikovali ljudi čijim se delima divimo i stotinama godina kasnije.

    Persi Šeli – prema današnjim standardima, njegovo vegetarijanstvo nije toliko neobično. Međutim, ako se u obzir uzme era u kojoj je živeo i stvarao, Šelijevo odbijanje da konzumira meso bilo je nešto vredno pomena. Ovaj pisac smatra se prvim slavnim vegetarijancem (iako je kasnije u životu ponovo počeo da se hrani mesom).

    Lord Bajron – poznato je da je ovaj velikan imao problema sa telesnom masom, a jedan od načina na koji je pokušavao da je kontroliše bila je dijeta koja se sastojala od suvih biskvita i vode ili krompira kuvanog u sirćetu. Bajron je smatrao da sirće poboljšava probavu i pomaže u mršavljenju. Pridržavajući se ovog režima, on je za pet godina smršao oko 30 kilograma.

    Čarls Dikens – sjajni pisac bio je dobar poznavalac hrane, a njegova navika bile su pečene jabuke. Dikens je verovao da jedna pečena jabuka dnevno tokom plovidbe sprečava morsku bolest.

    Volt Vitmen – on nije smatrao svoj dan uspešnim ako za doručak nije jeo meso i ostrige. Verovao je da mu samo takav obrok daje dovoljno energije za početak dana i omogućava britkost uma.

     652
  • Prednosti i mane kukuruza u ishrani

    Prednosti i mane kukuruza u ishrani

    U nekim slučajevima, kukuruz može loše uticati na organizam. Iako obezbeđuje niz vitamina i antioksidanata, neki ljudi su osetljivi ili alergični na sam kukuruz ili proizvode na bazi kukuruza.

    Kukuruz sadrži vitamine B i B-6 i vitamine A i E u tragovima. Bogat je mineralima poput gvožđa, magnezijuma, fosfora, selena i cinka. Za vreme kuvanja ili pečenja kukuruza, oslobađaju se molekuli koji štite organizam od štetnog uticaja slobodnih radikala.

    Šolja kukuruza sadrži oko pet grama proteina, što je oko deset odsto preporučene dnevne doze.

    Takođe, jedna šolja pruža samo 143 kalorije jer se oko 73 procenta kukuruza sastoji od vode. Samim tim, kukuruz je idealan za regulisanje telesne težine.

    Ipak, kukuruz sadrži visok nivo ugljenih hidrata zbog čega umereno povećava nivo šećera u krvi. Jedna porcija ima 31 gram ugljenih hidrata, što je skoro četvrtina preporučene dnevne doze.

    Ukoliko imate alergiju na kukuruz prepoznaćete neke od neželjenih simptoma: otok grla i jezika, otežano disanje, grčevi i izuzetno nizak krvni pritisak. U istraživanju sprovedenom na Univerzitetu Prinston, kukuruzni sirup značajno povećava abdominalne masti usled dugotrajnog konzumianja.

     112
Odlično pecivo uz kafu.
Mekane kocke sa kadaifom
Odlična poslastica od malinama.
Ovako marinirana rebarca možete pripremati kako u rerni tako i na roštilju.
Brz i jednostavan obrok.
Pikantne makarone u slatko - kiselom sosu.
Strana 1 od 1005