• Dodajte pistaće u ishranu, a evo i zašto

    Dodajte pistaće u ishranu, a evo i zašto

    - Bogati su fosforom koji pospešuje toleranciju na glukozu.

    - Prepuni su antioksidantima koji štite od upala i srčanih bolesti.

    - Odličan su izvor vlakana i vitamina B6.

    - Sadrže zavidne količine kalijuma koji snižava nivo kortizola - hormona stresa.

    - Preporučuje se kod bolova u želucu, protiv povraćanja i hroničnog kašlja.

     1055
  • Možete li dehidrirati tokom spavanja?

    Možete li dehidrirati tokom spavanja?

    Kako ne biste dehidrirali, potrebno je da redovno pijete vodu tokom čitavog dana. Institut za medicinu preporučuje muškarcima 13 šolja tečnosti dnevno (do 3 litre), a žene do devet šoljica (nešto više od dve litre). Ali šta se dešava tokom sedam do osam sati dnevno koje provodimo spavajući, kada naše telo ne dobija tečnosti? Članak objavljen u časopisu "Sleep medicine" ističe da ukoliko dehidrirate tokom sna, to može uticati na vaše kognitivne performanse. Druga studija pokazuje da ljudi koji dišu kroz usta tokom spavanja izgube do 42 odsto više telesnih tečnosti u odnosu na one koji dišu kroz nos. Vodite računa o hidriranosti vašeg tela jer nedovoljno vode u organizmu može uticati na pamćenje, stres, pažnju, fizičke sposobnosti i raspoloženje. Ukoliko zaboravljate tokom dana da pijete vodu, držite flašu vode pred sobom i pijte na svakih nekoliko sati.

     44
  • Granice u konzumiranju alkohola?

    Granice u konzumiranju alkohola?

    Prema studiji iz 2010. godine, u Evropi vlada najveći procenat bolesti izazvanih alkoholom. Širom sveta, 3,3 miliona smrtnih slučajeva uzokovano je alkoholom. Motivisani željom da poboljšaju zdravlje i sigurnost, vlasti u više od 40 zemalja sveta izdale su "bezbednosne smenice" kada je upotreba alkohola u pitanju. Stvar oko koje nisu uspele da se dogovore je granica konzumiranja, odnosno koja količina je "prevelika". Niz razloga utiče na odsustvo dogovora o "bezbednom nivou" jer svako od nas drugačije reaguje na alkohol. Isto tako, ne koriste se isti modeli i metode istraživanja. Uprkos studiji koja tvrdi da čaša vina može biti dobra za vas, postoje i one koje tvrde da se tako razvija tolerancija. Na kraju krajeva, konzumiranje alkohola svodi se na lični izbor.

     366
  • Kako se rešiti zubobolje?

    Kako se rešiti zubobolje?

    Ulje karanfilića je jedno od rešenja ali ga pažljivo koristite. Ponekad može pogoršati bol zbog osetljivosti desni. Dve kapi ulja stavite na vatu i prislonite na zub i držite sve dok se bol ne smanji.

    Pomešajte ljutu mlevenu papriku sa vodom i napravite pastu. Dobijenu smesu nanesite na vatu i prislonite je na zub izbegavajući jezik i desni. Držite dok se bol ne povuče. Ljuti začini su snažna sredstva protiv ovakve vrste bolova zbog glavne hemijske komponente - kapsaicina.

    Kašičica soli rastvorene u šolji ključale vode umanjuje bol i uklanja nagomilane naslage. Slana voda čisti zube i smanjuje otok. Ovaj tretman ponavljajte onoliko često koliko je potrebno kako biste se rešili neprijatnog bola.

    Jednu kašičicu sušenih listova nane ostavite da odstoji oko 20 minuta u šolji ključale vode. Nakon što se čaj ohladi koristite ga za ispiranje usta. Alternativa su kesice čaja od nane koje bi trebalo prisloniti na bolno mesto.

    Vodonik peroksid ubija bakterije, nudi privremeno olakšanje ukoliko imate problema sa infekcijama. Rastvor vodonih peroksida služi samo za ispiranje nakon koga je neophodno dodatno isprati zube običnom vodom.

    Kockice leda obložite plastičnom kesom i uvijte u tanku tkaninu. Prislonite na bolno mesto i držite do 15 minuta kako bite "umrtvili" nerve.

     391
  • Namirnice koje ne bi trebalo konzumirati ukoliko želite da smršate

    Namirnice koje ne bi trebalo konzumirati ukoliko želite da smršate

    Zamrznuta jela mogu izgledati kao savršeno rešenje ukoliko nemate dovoljno vremena za pripremu obroka. Međutim, većina sadrži veliku količinu natrijuma i veliki broj sintetičkih aditiva. Smrznuti obroci često nemaju dovoljnu količinu vlakana, pa ćete ubrzo nakon obroka ponovo osetiti glad.

    Uprkos maloj količini kalorija, soja sos ima visok nivo natrijuma koji može izazvati osećaj naduvenosti i povećati rizik od hipertenzije.

    Gazirana pića koja ne sadrže kalorije su uvek pogrešan izbor.

    Alkohol jednostavno "ne podržava" gubitak telesne težine. Sadrži prazne kalorije i pruža neke hranljive materije, a veća je šansa da će izazvati potrebu za prejedanjem - što potvrđuje novije britansko istraživanje. Kada je alkohol prisutan u telu ono ga registruje kao otrov koji vaš organizam želi da oslobodi, pa postaje prioritet detoksikacije jetre.

    Beli hleb sadrži mnogo aditiva i povećava nivo šećera u krvi.

    Voćni sokovi su većinom obrađeni i puni šećera. Mogu sadržati veću količinu šećera i kalorija od gaziranih pića. Umesto voćnih sokova, opredelite se za sveže voće.

     813
Divna!
Idealno uz čaj ili kafu!
Ko joj može odoleti?
Stari dobri recept!
Predivna!
Prelepa!
Strana 1 od 1091