• Šargarepa

    Šargarepa

    Šargarepa potiče iz Avganistana, a koristi se u celoj zemlji. Pored narandžaste postoji purpurna, bela i žuta ali one su nastale veštačkim uzgajanjem. Konzumira se sveža, kuvana, konzervirana, šušena... Sadrži beta-karoten (zato i ima narandzastu boju) koji se uz pomoć žučne kiseline u crevima metabolizira u vitamin A. Takođe sadrži vitamine B i C, minerale, antioksidanse...
     19000
  • Saveti za radnike treće smene

    Saveti za radnike treće smene

    Ljudi koji rade noću češće pate od zamora, čireva, čak i izvesnih vrsta raka, a često dobijaju na težini i dešavaju im se nezgode na poslu. Jasno da takav ritam nije idealan, ali mnogi nemaju drugog izbora, do da se naviknu na situaciju, tako da slede saveti kako da sprečite svoj posao da vam sabotira zdravlje.

    Jedite više proteina, a manje ugljenih hidrata u toku smene - ljudi koji rade noćnu smenu češće imaju problema sa raspoloženjem i posežu za slatkišima. Međutim, proteini iz izvora kao što su tuna, jaja, sir, kikiriki, ćuretina i tofu mogu pomoći kada vam se spava, tako što će vas razbuditi. Ugljeni hidrati poput hleba, krompira i žitarica će vas uspavati.

    Izbegavajte šećer - jasno, previše šećera nije dobro ni za koga, ali za vas je još gore, jer telo lošije prerađuje šećer noću.

    Smanjite kofein - kafein ima mnoštvo pozitivnih svojstava i često je potreban da biste bili aktivni u doba kada je organizmu prirodno da miruje. Jedna do dve šolje kafe je u redu, ali neka to bude početkom smene, nemojte piti kafu celu noć.

    Nemojte jesti iz dosade, jer ćete uneti samo prazne kalorije. Grickalice nisu efikasan način da se podigne nivo energije, iako nam se to isprva čini tako. Šećer u krvi naglo skoči, ali se veoma brzo spusti, pa smo još umorniji nego ranije. Bolje prošetajte malo, uradite neku vežbicu istezanja ili malo izađite na vazduh na minut ili dva. Ako ste gladni, uzmite nešto poput šargarepe da ubijete glad.

    Ponesite hranu sa sobom na posao, nemojte je kupovati iz automata - automati mahom imaju nezdrave grickalice, a da biste to izbegli, uvek planirajte unapred šta ćete tog dana jesti i to ponesite sa sobom.

     7323
  • Brokolijem do zdravijeg tela

    Brokolijem do zdravijeg tela

    Brokoli baš i nije omiljeno povrće, ali je svakako jedno od najzdravijih. Ova biljka bogata je vlaknima, antioksidantima, vitaminima B, A, C i K, kao i gvožđem. U nastavku slede ključni zdravstveni benefiti konzumiranja brokolija.

    • Brokoli usporava osteoporozu i poboljšava gustinu i opšte stanje kostiju
    • Redovnim konzumiranjem brokolija smanjuje se rizik od dobijanja kancera dojke, bešike, debelog creva i jajnika
    • Pomaže u borbi protiv depresije
    • Stabilizuje krvni pritisak i pomaže u sprečavanju kardiovaskularnih bolesti
    • Poboljšava varenje
    • Zbog visoke koncentracije vitamina A, usporava slabljenje vida
    • Poboljšava ceo imuni sistem
    • I najzad, ako sve ovo nije bilo dovoljno, ne sadrži skrob, tako da i osobe koje strogo vode računa o količini ugljenih hidrata koje unose, mogu bez bojazni da uživaju u dobrobitima brokolija.
     463
  • Endivija

    Endivija

    Endivija (lat. Cichorium endivia) je ustvari vrsta zelene salate poreklom iz Indije koja se dosta retko konzumira u našim krajevima. Ima slična svojstva kao i cikorija, a danas su najrasprostranjenije dve vrste endevije: ona tamnija sa nazubljenim listovima i bataviljska sa širokim, ravnim lišćem.

    Upravo je zeleno lišće ovog povrća najzdravije za ishranu, ali se treba koristiti samo kad je mlado, jer vremenom gubi gotovo sve zdrave sastojke od kojih najviše ima vitamina C i beta karotena. Upravo zbog beta karotena, endivija je snažan antioksidant, a pored toga, bogata je i hranljivim vlaknima pa je dobra za probavu, varenje i izbacivanje toksina iz organizma.

    Ono što je bitno napomenuti jeste to da je endiviju korisno staviti na meni onima koji pate od dijabetesa, jer zbog visokog sadržaja insulina reguliše nivo šećera, holesterola i triglicerida u krvi.

    Endiviju možete koristiti u raznim salatama i varivima, a ako vam smeta njen gorak ukus, ublažićete ga tako što ćete je kombinovati sa kuvanim krompirom ili jajetom, cveklom, limunovim sokom ili začinima kao što su mirođija ili peršun.

     460
  • Prirodna rešenja za kamen u bubregu

    Prirodna rešenja za kamen u bubregu

    Mnogi zdravstveni stručnjaci ističu da je kamenje u bubrezima rezultat loše ishrane: visokomasna hrana, nedostatak kalcijuma, velike količine proteina životinjskog porekla i rafiniranog šećera, kao i previše alkohola. Pokušajte sa ishranom na biljnoj bazi, kako biste smanjili nivo proteina i skroba. Pijte puno vode kako biste isčistili organizam. Izbegavajte kofeinske proizvode jer direktno utiču na funkcionisanje bubrega. Konzumirajte što više voća i povrća da biste povećali unos vlakana i smanjili unos neželjenih toksina. Izbegavajte začinjenu hranu I smanjite unos soli. Lubenica je idealna kod problema sa kamenom u bubregu, kao i hajdučka trava I kopriva.

     322
Masno i slasno. Tako bi se ukratko opisala ova pita. Mekana i nekako kremasta, dobra je čak i hladna. Sastojci su dovoljni za jedan rolat.
Ko ne voli puding umesto pudinga kiflice može puniti pekmezom.
Uživajte u ukusnim, slanim zalogajima.
Ukusno hrskavo slatko pecivo
Red po red, do veoma ukusnog jela.
Fenomenalne rolnice sa lešnikom i eurokremom. Ne može biti loše :)
Strana 1 od 1145