• Zašto je bolje piti kafu bez šećera?

    Zašto je bolje piti kafu bez šećera?

    Oni koji svakodnevno konzumiraju kafu bez šećera imaju povećanu memoriju u odnosu na druge. Ako želite da zaštitite svoje srce, sa kafom ne možete pogrešiti, dokazano je! Svakodnevnom konzumacijom možete eliminisati neke od glavnih uzročnika brojnih srčanih oboljenja. Kofein jača metabolizam i sprečava masti i holesterol da zapuše arterije i uzrokuju ozbiljnije probleme kao što su moždani ili srčani udar. Pokazalo se da kafa bez šećera može povećati fizičke performanse za oko 11 do 12 odsto. Utiče na nivo adrenalina koji je povezan sa boljom koncentracijom i refleksima. Igra ulogu i u podizanju energije. Poboljšava proces sagorevanja masti, a zahvaljujući antioksidantima štiti telo od slobodnih radikala.

     1135
  • Jačajte svoj imunitet u periodu gripa uz sledeće tri namirnice

    Jačajte svoj imunitet u periodu gripa uz sledeće tri namirnice

    Pečurke – odličan izvor gvožđa koji pospešuje formiranje crvenih krvnih zrnaca. Ne sadrže masti, a imaju visok sadržaj vlakana, vitamina i minerala. Štaviše, poseduju prirodni insulin i enzime koji pomažu u razbijanju molekula šećera.

    Limun – Da li ste znali da jedan limun sadrži 100 odsto ukupnog preporučenog dnevnog unosa vitamina C? Ovakva činjenica je od velikog značaja za zdravlje imunog sistema čoveka jer ne zadržavamo niti proizvodimo vitamin C prirodno kao neki drugi sisari.

    Fermentisano povrće – Ovaj način pripreme hrane igrao je važnu ulogu u tradicionalnim kuhinjama širom sveta i to vekovima. Uz pomoć ovog procesa, proizvode se korisni enzimi, čuvaju vitamini i stvaraju različiti probiotici.

     368
  • 5 razloga zbog kojih je slanina zdrava

    5 razloga zbog kojih je slanina zdrava

    1. Iako možda smatrate da količina masti u slanini može biti pogubna po vas, varate se. Prisutne masti u slanini sastoje se od 40 odsto zasićenih masti i 10 odsto holesterola, a ostatak čine mononezasićene masti koje su bogate oleinskom kiselinom.

    2. Slanina se ne razlikuje od bilo kog drugog oblika mesa, osim što je bogatija vitaminima B1, B2, B3, B6, B12, i mineralima: selenom, fosforom, kalijumom, cinkom, gvožđem i magnezijumom.

    3. Veruje se da je slanina osnovni razlog za visok krvni pritisak, međutim, studije su pokazale da redovna konzumacija utiče na ravnotežu šećera u krvi i krvnog pritiska.

    4. Sadrži znatne količine holina koji poboljšava pamćenje i koncentraciju.

    5. Slanina u kombinaciji sa belim lukom garantuje uklanjanje simptoma prehlade i gripa. Pokušajte!

     1275
  • Da li ishrana može da utiče na pojavu ekcema?

    Da li ishrana može da utiče na pojavu ekcema?

    Mnogi stručnjaci okarakterisali su određene namirnice poput mleka I oraha kao ključne izazivače ekcema. Ukoliko na koži uočite inflamaciju, morate tražiti alternativne izbore. Neki od faktora životne sredine takođe izazivaju pojavu ekcema, a to su:

    Promene u temperaturama – Hladna ili ekstremna toplota, visoka ili niska vlažnost može biti razlog njihove pojave.

    Hormoni – Hormonske promene kod žena tokom ciklusa ili trudnoće.

    Namirnice – Konzumiranje sojinih proizvoda, mlečnih proizvoda, jaja mogu doprineti bolnim simptomima ekcema.

    Mikrobi – Virusi, pojedine bakterije povezani su sa pojavom ekcema.

    Stres i alergeni – Ukoliko je vaša koža osetljiva, potražite proizvode koji odgovaraju vašem tipu kože. Upotreba opasnih hemikalija u šamponima, sapunima može pogoršati stanje. Polen, životinjska dlaka mogu izazvati neke od prvih simptoma, poput perutanja kože.

     369
  • Peršun – među najstarijim začinima sveta!

    Peršun – među najstarijim začinima sveta!

    Peršun potiče iz južne Evrope i sa Mediterana. U upotrebi je više od 7.000 godine zbog čega spada u grupu najstarijih začina. Njegov biohemijski profil spada među najcenjenije. Anelgetik je, pa se zbog svojih aktivnih jedinjenja koristi za ublažavanje bolova. U Jordanu i Maroku, peršun je korišćen za lečenje dijabetesa. Poznat je po svojim antioksidativnim svojstvima. Sadrži i trepenoide, polifenole, aromatične kiseline i karotenoide koji eleminišu slobodne radikale zbog čega se neretko koristio za detoksikaciju organizma.

     99
Služiti uz pire krompir (ili prilog po želji).
Idealna je u danima posta.
Suhomesnato možete koristiti po sopstvenom izboru - iskoristite ono što vam se nađe u frižideru i pripremite brz i ukusan obrok. Prijatno!
Ukoliko niste ljubitelj kečapa,možete kore (umesto kečapom) premazivati kiselom pavlakom. Možete koristiti mešano mleveno meso ili svinjsko - po sopstvenom izboru.
Strana 14 od 1268