• Zašto su drvene varjače bolje?

    Zašto su drvene varjače bolje?

    Varjače su nezaobilazna kuhinjska pomagala svih domaćica i kuvara. Glavni kriterijumi koji utiču i na njihove funkcije su materijal i oblik. Najbolji izbor je uvek drvo bukve, javora, masline ili čak bambusa. Uvek odaberite "tvrđe" drvo jer mekše varjače mogu upiti ulje i sokove namirnica. Jedan od razloga zbog koga je drvena varjača bolji izbor - ukoliko je ostavite u toploj posudi duže vreme, ostaće hladna. Posebno su zgodne ukoliko želite da izbegnete "lepljenje" namirnica za dno. Ukoliko ih koristite za mešanje kiselih sastojaka, metalne varjače mogu uticati na ukus hrane, kao i njenu boju. Perite varjače odmah nakon upotrebe i sušite ih odmah, bez odlaganja sa ostalim posuđem. Takođe, ekstremna toplota može isušiti drvo zbog čega varjače lako pucaju. Ostaci hrane mogu da se zavuku u pukotine, tako da broj bakterija može da naraste, stoga temeljno isperite varjaču nakon svake upotrebe.

     1616
  • Brza hrana oštećuje čulo mirisa?

    Brza hrana oštećuje čulo mirisa?

    Nije tajna da je brza hrana nezdrava i da izaziva mnoge tegobe, ali nova studija pokazuje da konzumacija brze hrane može dovesti do oštećenja i gubitka čula mirisa.

    Rezultati objavljeni u naučnom časopisu koji se bavi ishranom, pokazuju da način ishrane utiče na mnogo više od težine. Ovo je prvi put da su istraživači uspeli da demonstriraju čvrstu vezu između neadekvatnog staranja o svom telu i gubitka čula mirisa.

    Sledeći korak u ovom istraživanju je eksperiment koji bi trebalo da pokaže da li vežbanje može na neki način da ublaži ove posledice.

    Očito je da negativne posledice brze hrane dosežu dalje nego što se mislilo, a istraživanjima nije kraj i jedva čekamo da vidimo šta sutrašnjica u polju ishrane i zdravlja donosi.

     775
  • Zašto su ugljeni hidrati važni u ishrani?

    Zašto su ugljeni hidrati važni u ishrani?

    Ugljeni hidrati su glavni i poželjni izvor energije. S obzirom da ugljeni hidrati pomažu u „napajanju“ mišića, važni su i za njihov oporavak jer pomažu vraćanju zaliha glikogena. Studije pokazuju da umanjen unos ugljenih hidrata smanjuje i nivo energije i izdržljivost. Zdravi izvori ugljenih hidrata su žitarice, voće i povrće koji su ujedno bogati i vlaknima. Vlakna su od suštinske važnosti za regulisanje znakova gladi i sitosti, obezbeđuju trajnu energiju i glavni su izvor „dobrih“ bakterija. Ukoliko izbacite ugljene hidrate iz ishrane, ograničavate i unos hrane bogate vlaknima. Namirnice koje sadrže ugljene hidrate su jedan od najboljih izvora vitamina B kompleksa.

     498
  • Junetina

    Junetina

    Juneće meso koje nalazimo u prodaji obično ima od 5 do čak 30% masti u sebi. Najmanji procenat masti nalazi se u pečenici.

    Prema istraživanjima Mejo klinike, ljudi koji žele da smanje rizik od kardiovaskularnih oboljenja treba da smanje unos crvenog mesa. To ne znači da ga potpuno izbace iz ishrane, jer je ono korisno za organizam u manjoj količini, već da ga jedu jednom do dvaput nedeljno.

    Kao što je rečeno u prethodnim tekstovima, proteini su najvažnije gorivo koje telo koristi kako bi obnovilo mišićna tkiva. U 100 grama junetine nalazi se 21 gram proteina, što je nešto manje od polovine dnevne preporučene količine.

    Masti su takođe veoma važne, jer se veliki broj vitamina rastvara upravo u mastima, ali unos prevelike količine ove supstance vodi do zdravstvenih problema. Jedna porcija junetine sadrži 4 grama masti, od čega je 2 grama zasićenih. Osim toga, ista količina mesa sadrži 53 mg holesterola, ili gotovo 20% dnevne preporučene količine. Visok nivo holesterola u krvi utiče na zdravlje kardiovaskularnog sistema, šlog i druge zdravstvene probleme.

    Čisto juneće meso u sebi ne sadrži ugljene hidrate.

    Što se tiče vitamina i minerala, porcija junetine sadrži 8 mg kalcijuma, 19 mg magnezijuma, 168 mg fosfora, 294 mg kalijuma i 4 mg cinka. Osim toga, u manjoj meri su prisutni vitamin B1, B3, B6, B12, E, D i K.

     2286
  • Pet najzdravijih mahunarki

    Pet najzdravijih mahunarki

    Brazilski orah – Bogat je selenom, mineralom odgvornim za pravilan rad štitne žlezde. Odličan je za zdravlje kože I noktiju.

    Indijski orah – Sadrži više gvožđa nego bilo koja mahunarka. Preporučuje se kod metaboličkih poremećaja, normalizuje nivo holesterola u krvi, a ima I antiseptička I antibakterijska svojstva.

    Kikiriki – Dobar izvor proteina I različitih vitamina I minerala kao što su magnezijum I fosfor.

    Pistaći – Mali zeleni dragulji imaju visok sadržaj hranljivih sastojaka I antioksidanasa. Predstavljaju jednu od mahunarki sa najvišom koncentracijom luteina I zeaksantina koji utiču na zdravlje očiju.

    Orasi – Neverovatan izvor omega-3 masnih kiselina koji smanjuju rizi od srčanih oboljenja. U poređenju sa drugim mahunarkama, sadrže nešto više kalorija I zdravih masti neophodnih za pravilno funkcionisanje čitavog organizma.

     499
Jednostavno i hrskavo.
Starinski kolačići zlata vredni!
Veoma ukusno.
Carska sarma.
Strana 16 od 1355