• Saveti za radnike treće smene

    Saveti za radnike treće smene

    Ljudi koji rade noću češće pate od zamora, čireva, čak i izvesnih vrsta raka, a često dobijaju na težini i dešavaju im se nezgode na poslu. Jasno da takav ritam nije idealan, ali mnogi nemaju drugog izbora, do da se naviknu na situaciju, tako da slede saveti kako da sprečite svoj posao da vam sabotira zdravlje.

    Jedite više proteina, a manje ugljenih hidrata u toku smene - ljudi koji rade noćnu smenu češće imaju problema sa raspoloženjem i posežu za slatkišima. Međutim, proteini iz izvora kao što su tuna, jaja, sir, kikiriki, ćuretina i tofu mogu pomoći kada vam se spava, tako što će vas razbuditi. Ugljeni hidrati poput hleba, krompira i žitarica će vas uspavati.

    Izbegavajte šećer - jasno, previše šećera nije dobro ni za koga, ali za vas je još gore, jer telo lošije prerađuje šećer noću.

    Smanjite kofein - kafein ima mnoštvo pozitivnih svojstava i često je potreban da biste bili aktivni u doba kada je organizmu prirodno da miruje. Jedna do dve šolje kafe je u redu, ali neka to bude početkom smene, nemojte piti kafu celu noć.

    Nemojte jesti iz dosade, jer ćete uneti samo prazne kalorije. Grickalice nisu efikasan način da se podigne nivo energije, iako nam se to isprva čini tako. Šećer u krvi naglo skoči, ali se veoma brzo spusti, pa smo još umorniji nego ranije. Bolje prošetajte malo, uradite neku vežbicu istezanja ili malo izađite na vazduh na minut ili dva. Ako ste gladni, uzmite nešto poput šargarepe da ubijete glad.

    Ponesite hranu sa sobom na posao, nemojte je kupovati iz automata - automati mahom imaju nezdrave grickalice, a da biste to izbegli, uvek planirajte unapred šta ćete tog dana jesti i to ponesite sa sobom.

     12510
  • Kelj - čuvar srca

    Kelj - čuvar srca

    Kelj je vrsta divljeg kupusa, a početak njegovog uzgoja je verovatno povezan sa dobom Antičkog Rima, što se ogleda i u nazivu ove sorte u pojedinim jezicima.

    Prepun je hranljivih sastojaka koji jačaju vaš imuni sistem, ali i pomažu u borbi protiv bakterija i virusa.

    Važan je u ishrani vegetarijanaca, jer sadrži više gvožđa.

    Sadrži i dosta vitamina C koji povećava razmenu materija i hidrira celo telo, a dovodi i do detoksikacije celog organizma.

    Utiče na zdravlje kože, kostiju i noktiju.

    Smanjuje i rizik od dobijanja dijabetesa tip 2 i važan je za zdravlje srca.

    Mozak zavisi od važnih vitamina i minerala kako bi funkcionisao dobro. A, kelj ima sve potrebno. Sirovi kelj ima samo 33 kalorije, ali zato nudi ogromnu dozu vitamina C , vitamina A i vitamina K.

    Kelj je bogat i karotenoidima. Karotenoidi imaju ključnu ulogu za smanjenje rizika od katarakte i raka kože, jer štite naše oči od uticaja ultraljubičastog zračenja.

    Kelj je odličan kada je u pitanju snižavanje nivoa holesterola u krvi, a taj efekat se pojačava ako ga kuvate na pari.

     724
  • Četiri neistinita mita o fitnesu i ishrani

    Četiri neistinita mita o fitnesu i ishrani

    Bilo da ste neke informacije pročitali na popularnom sajtu ili ste ih čuli od prijatelja, budite skeptični. Mnogi od tih mitova su se proširili, iako za njih ne postoje verodostojni dokazi. U ovom tekstu bavićemo se mitovima koji su se ispostavili netačnim.

    • Ulje podmazuje zglobove - ulje možda i "podmazuje" zglobove, ali ne onako kako ste mislili. Postoje studije koje dokazuju da omega-3 masne kiseline, koje se mogu naći u lososu, orahu ili lanenom semenu, mogu ublažiti bolove u zglobovima. Međutim, one ne deluju na same zglobove, već ublažavaju upalne procese i time ublažava bolove.
    • Mišići se mogu pretvoriti u salo - mišićno tkivo je potpuno drugačije od sala po strukturi, tako da se ne mogu transformisati jedno u drugo. Ako prestanete sa vežbanjem i počnete više da jedete, mišićna masa će vam se smanjiti, ali se neće pretvoriti u salo.
    • Neke namirnice imaju negativne kalorije - ako nešto zvuči predobro da bi bilo istinito, verovatno i nije istinito. "Negativne kalorije" super zvuče, ali ne postoje. Taj mit potiče od ideje da se tokom varenja nekih namirnica sagoreva više kalorija nego što su one sadržale. Nažalost, prilikom varenja troši se od 10 do 20% kalorija koje ste uneli, tako da čak i kada biste pojeli štapić celera, koji ima 7 kalorija, i dalje bi vam u telo dospelo nešto više od 5.
    • Sveže voće i povrće je uvek bolje od zamrznutog - zamrznuto povrće i voće ima isto toliko, ako ne i više hranljivih materija kao i sveže. Zamrznute biljke se zamrzavaju u roku od nekoliko sati od branja, čime se sprečava gubitak vitamina i minerala, koji se potom hladnoćom čuva, dok se sveže voće i povrće ne troši odmah uvek i stajanjem gubi ključne hranljive supstance.
     1072
  • Đumbir - zamena za aspirin

    Đumbir - zamena za aspirin

    Imajte uvek na umu rizike usled konzumiranja aspirina: problemi sa jetrom i bubrezima, čirevi, zujanje u ušima, pa čak i moguć moždani udar usled preterane upotrebe. Većina ljudi smatra đumbir idealnmim lekom usled problema sa bolovima u stomaku, ali zaboravlja na njegove druge brojne prednosti.

    Sadrži 12 antioksidantnih jedinjenja koji su jači od vitamina E. Značajni su u borbi protiv slobodnih radikala u vašem telu. Posebno su dobri za rad srca.

    U jednoj studiji, istraživači su podelili 40 ljudi u dve grupe. Polovina je bila potpuno zdrava, a druga polovina imala je istoriju bolesti vezanih za koronarne arterije. Jedna grupa je primala placebo, a druga je konzumirala pet grama đumbira svakodnevno. Posle četiri nedelje, oksidacija je smanjena za 18 odsto u "zdravoj grupi", a za 23 odsto kod onih sa istorijom srčanih oboljenja.

    Đumbir takođe razređuje krv, pa je značajan u borbi protiv formiranja krvnih ugrušaka i deluje na sličan način kao aspirin. Napravite čaj od đumbira u samo pet koraka:

    1. Kuvajte četiri šolje vode u šerpi.

    2. Iseckajte malo svežeg korena đumbira na tanke kriške.

    3. Dodajte đumbir u ključalu vodu.

    4. Pokrijte ga, smanjite temperaturu i kuvajte 15-20 minuta.

    5. Procedite čaj i dodajte meda i limuna po ukusu.

    Uživajte u zdravom i toplom napitku.

     2358
  • Slatkiši za Noć veštica

    Slatkiši za Noć veštica

    Ludilo Noći veštica polako osvaja i ove krajeve i sigurno ste videli najave bar nekoliko žurki tim povodom ovog vikenda. Ostatak sveta već tradicionalno slavi ovaj praznik, i mada je Amerika poprište najvećeg slavlja, ni Španija ove godine ne zaostaje mnogo.

    Španski grafički dizajneri Rut i Sira Garsija hiperrealističnih čokoladnih lobanja sa izloženim mozgom, uz naslov "Poludele čokoladne lobanje".

    Mozak je napravljen od oraha ili pink gumenih bombonica, dok je lobanja od bele ili crne čokolade.

    Da li biste na prvi pogled pogodili šta je to?

     1368
Toliko su slatke da mi je bilo žao da ih pojedem, ali...
Napolju pada sneg a kućom se širi miris tek pečenog hleba.
Toliko su lepi da ih možete i kao poklon odneti, ulepšaćete nekome dan.
Kuglof u sto varijanti, nepresušan izvor inspiracije.
Brzo, jednostavno, dekorativno!
Stari recept, savršenog ukusa.
Strana 17 od 1295