• Lubenica

    Lubenica

    Lubenica ili bostan je jednogodišnja zeljasta biljka iz porodice bundeva, poreklom iz tropskih oblasti Afrike. Prema agronomskoj podeli spada u povrće ali zbog toga što je slatka veoma često je ubrajaju u voće. Najpoznaije države u kojima se uzgajaju lubenice u Evropi su Makedonija i Grčka

     8946
  • Evo zašto su zdrave čia semenke!

    Evo zašto su zdrave čia semenke!

    Nemate potrebe da vodite računa o unosu vlakana ukoliko redovno konzumirate čia semenke. Samo 80 grama će vam pružiti celokupni neophodni dnevni unos dijetetskih vlakana koji pomaže vašem digestivnom traktu da radi „glatko“. Pomaže u eliminaciji toksina i hranljiv je, stoga ga vas može dugo držati sitim.

    Istraživanja su pokazala da sportisti koji konzumiraju čia semenke imaju veću atletsku izdržljivost od onih koji to ne čine. One su jedan od najboljih prirodnih izvora čiste, sirove energije.

    Sadrže mnogo cinke, koji je poznat po stimulaciji leptina: pomaže u regulisanju hormona i apetita.

    Bogate su omega 3 masnim kiselinama koje su od suštinskog značaja za normalno funkcionisanje mozga. Povećavaju kognitivnu funkciju i stimulišu rad mozga.

    Snižavaju nivo holesterola u krvi, bogate su antioksidansima i smanjuju broj slobodnih radikala pružajući snagu vašem srcu.

    Balansiraju nivo šećera u krvi i smanjuju mugućnost razvoja dijabetesa tip 2.

    Veliki su izvor biljnih proteina i poboljšavaju sagorevanje masti. Magnezijum u njima smanjuje grčeve mišića i ubrzava oporavak usled upale nakon treninga.

    Sadrže jednaku količinu kalcijuma kao i čaša mleka, čime štite zdravlje vaših zuba. Sadrže i cink, fosfor i vitamin A koji smanjuje gomilanje štetnih bakterija.

     982
  • Četiri namirnice koje podstiču zdravlje žene

    Četiri namirnice koje podstiču zdravlje žene

    Kelj

    Podstiče proizvodnju estrogena, što je za žene od velikog značaja. Smanjuje rizik od raka dojke i jajnika. Pun je antioksidansima, kao i vitaminom C , A i K.

    Brokoli

    Čisti telo od raznih vrsta toksina, sadrži brojne vitamine i minerale. Pomešajte ga sa maslinovim uljem, belim lukom i sokom od narandže, pa uživajte u zdravoj poslastici.

    Morač

    Sadrži vitamin C, vlakna, kalijum i folnu kiselinu. Smanjuje nadimanje i najbolji je prijatelj žene u periodu menstrualnog ciklusa. Dinstajte ga sa malo maslinovog ulja i bibera, unutrašnje slojeve dodajte u zelenu salatu ili napravite čaj potapanjem semenki u toplu vodu.

    Šargarepa

    Podstiče rad štitne žlezde, kontroliše rad metabolizma, poboljšava vid i smanjuje rizik od raka dojke. Velika količina vlakana izdvaja šargarepu kao obaveznu namirnicu ukoliko želite da smršate.

     1259
  • 7 razloga zašto konzumirati rukolu

    7 razloga zašto konzumirati rukolu

    Rukola sadrži značajne količine tri specifična minerala koji pomažu u kontroli krvnog pritiska. U pitanju su kalcijum, magnezijum i kalijum. Sva tri igraju važnu ulogu u podsticanju normalnog funkcionisanja krvnih sudova. Dobar je izvor folne kiseline koja se najčešće navodi kao važna u razvoju fetusa. Dve čaše rukole obezbeđuju 950 IU vitamina A ili 19 odsto preporučene dnevne vrednosti. Sadrži i značajne količine luteina i zeaksantina koji su važni za zdravlje očiju.

    Vodeći se nutritivnim vrednostima rukole, izdvojili smo sedam razloga zbog kojih bi trebalo da je uvedete u redovnu ishranu:

    1. Sadrži visok nivo karotenoida koji utiču na vid.

    2. Utiče na proizvodnju nitratnog oksida koji je važan za zdravlje ćelija i endotelnu funkciju.

    3. Povećava protok krvi.

    4. Stabilizuje krvni pritisak i smanjuje upale.

    5. Pomaže u uklanjanju pesticida i herbicida iz tela.

    6. Čisti organizam, a posebno jetru, ukoliko dođe do trovanja teškim metalima.

    7. Štiti od gastrointestinalnog ulkusa.

     1071
  • Najbolji izbor brze hrane u meksičkim restoranima?

    Najbolji izbor brze hrane u meksičkim restoranima?

    Meksički restorani brze hrane mogu biti dobra opcija za zdrave namirnice. Ipak, vodite računa o kalorijama kada su u pitanju buritosi, naćosi i sirevi.

    Pirinač i pasulj su uvek dobar izbor zbog izvora vlakana.

    Izbegavajte čips koji samo dodaje veliki broj nepotrebnih kalorija vašem obroku.

    Odlučite se za mekane tortilje. Bez obzira da li su pravljene od belog brašna ili na bazi kukuruza, meke tortilje sadrže manje masti.

    Izbegavajte sir jer možete uštedeti i preko 100 kalorija.

    Sa povrćem nema greške i neka ono vlada vašim porcijama!

     1071
Kuglof, šta reći osim mmmm...što duže stoji, ukusniji je. Služite ga uz, mleko, kafu, čaj, sok, vino...šta god više volite!
7731
Krofnice su predivne u bilo kojoj varijanti. Ja ih više volim pečene jer nisu tako masne kao pržene. Možete ih praviti u plehu za mafine ako nemate onaj za krofne…
10148
Evo ideje za veoma ukusan i malo drugačiji ručak. Pita od krompira i spanača.
26502
Ravanija je starinski veoma jednostavan recept turskog porekla. Ko voli može ukrasiti sitno seckanim orasima.
59018
Šumska tajna su predivne mlečne kuglice.
19572
Kocke sa keksom i čokoladom se lagano pripremaju a još laganije pojedu. Uživajte!
46461