Kratak pregled orašastih plodova

copyright
Copyright: glossophilia.org
Pročitano: 667 puta
Kategorija: Ishrana
Ocena teksta:
(0 glasova)

Badem - 163 kalorije (14g masti, 6g proteina, 3.5g vlakana

Dobar izvor: kalcijuma, gvožđa, vlakana, vitamina E, riboflavina, magnezijuma, fosfora, mangana
Smanjuje krvni pritisak i holesterol, kao i procenat masnoće u organizmu. Važi za plod koji celokupno gledano, sadrži najviše nutritijenata po gramu.

Brazilski orah - 205 kalorija (21g masti, 4g proteina, 2g vlakana)

Dobar izvor: selena, vitamina E, vlakana, magnezijuma, tiamina, fosfora, bakra
Selenium pomaže organizmu da se izbori sa slobodnim radikalima koji uništavaju ćelije organizma, a brazilski orah zbog drugih nutritijenata i ubrzava metabolizam, štiti srce, daje energiju

Indijski orah - 163 kalorija (13g masti, 4.5g proteina, 1g vlakana)

Dobar izvor: magnezijuma, fosfora, bakra, gvožđa, proteina
Zbog magnezijuma, indijski orah je idealan za sve one kojima je potrebna dodatna energija; fosfor je esencijalan za izgradnju jakih kostiju i zuba, a generalno gledano, ovaj orah jača kosu, noktu, održava kožu elastičnom

Lešnik - 178 kalorija (17g masti, 4g proteina, 2.5 grama vlakana)

Dobar izvor: magnezijuma, bakra, mangana, fosfora, selena, vlakana
Zbog svoje jedinstvene kombinacije nutritijenata, sprečava prevremeno starenje ćelija organizma i propadanje tkiva, te potpomaže proizvodnju crvenih i belih krvnih zrnaca

Makadamija - 204 kalorija (22g masti, 2g proteina, 2g vlakana)

Dobar izvor: magnezijuma, kalijuma, tiamina, mangana
Smanjuje holesterol, kao i rizik od dobijanja srčanih bolesti. Izgrađuje mišiće, daje energiju, jača kosu.

Kikiriki - 166 kalorija (14g masti, 6.5g proteina, 2.5g vlakana)

Dobar izvor: proteina, niacina, folata, fosfora, magnezijuma, mangana
Održava kožu elastičnom, ubrzava metabolizam, može pomoći pri sprečavanu grčenja mišića

Pekan - 199 kalorija (21g masti, 3g proteina, 3g vlakana)

Dobar izvor: vlakana, cinka, mangana, fosfora
Čisti arterije, štiti od infekcija i po nekim istraživanjima štiti i od raka

Pinjoli - 188 kalorija (19g masti, 4g proteina, 1g vlakana)

Dobar izvor: Vitamina E i K, magnezijuma, fosfora, potasijuma, cinka, mangana
Jača imuni i kardiovaskularni sistem, a može i pomoći kod očnih problema.

Pistaći - 161 kalorija (13g masti, 6g proteina, 3g vlakana)

Dobar izvor: tiamina, vitamina B6, fosfora, bakra, mangana
Pistaći uopšte nemaju holesterola! Jačaju imuni sistem, a kao što se može videti, imaju u sebi redak vitamin B6.

Orasi - 173 kalorija (17g masti, 7g proteina, 2g vlakana)

Dobar izvor: proteina, vitamina B6, fosfora, bakra, selena
Zbog visokog nivoa omega-3 masnih kiselina, čuva od srčanih oboljenja, sprečava artritis i depresiju.

- Kao što se može videti, orašasti plodovi sadrže dosta masnoća. Ali ove masnoće su nezasićene i zapravo smanjuju holesterol i pomažu pri ubrzavanju metabolizma (dakle mršavljenju). Preporučuje se da oko 30% dnevnog unosa kalorija čine nezasićene masnoće. Ukoliko ste alergični na orašaste plodove, ove zdrave vitamine i minerale možete naći i u semenkama bundeve ili suncokreta.

Priredio: 
  • Da biste ostavili komentar morate biti prijavljeni na sistem!
    Prijava