• Super Size Me

    Super Size Me

    "Super Size Me" je američki dokumentarac iz 2004. Režiran od strane Morgana Spurloka, ovaj film prati tridesetodnevni period tokom 2003. Za to vreme je Morgan jeo isključivo u McDonalds restoranima, radi istraživanja o gojaznosti u SAD koja je poprimila odlike epidemije. Sem filma, izdat je i strip koji se sastoji od više priča o problemima sa brzom hranom.

    Tokom snimanja je postojalo nekoliko pravila koje je sam sebi zadao kako bi eksperiment bio što efektivniji. Morao je jesti sva tri obroka, probati svako jelo koje je bilo u ponudi barem jednom i hodati mnogo manje nego inače. Tehnički je preuzeo ulogu prosečnog građanina SAD-a koji nezdravo živi.

    Tokom ovih mesec dana, tridesetdvogodišnji Spurlock se ugojio drastičnh 11 kilograma (što je otprilike čak 13% mase), holesterol mu se znatno povećao, imao je problema sa raspoloženjem, stanje sa jetrom mu se pogoršalo...Posle ovog eksperimenta mu je trebalo čak 14 meseci kako bi povratio svoju staru težinu, a to dovoljno govori o štetnosti svakodnevne ishrane u lancima brze hrane. Film je kvalitetan baš zbog toga - na jednostavan, svima razumljiv način to pokazuje i prosvetljuje.

    Film je takođe bio inspiracija za BBC seriju "The Supersizers..." koja je proučava i kvalitet obroka kroz istoriju.

     1492
  • Četiri namirnice koje podstiču zdravlje žene

    Četiri namirnice koje podstiču zdravlje žene

    Kelj

    Podstiče proizvodnju estrogena, što je za žene od velikog značaja. Smanjuje rizik od raka dojke i jajnika. Pun je antioksidansima, kao i vitaminom C , A i K.

    Brokoli

    Čisti telo od raznih vrsta toksina, sadrži brojne vitamine i minerale. Pomešajte ga sa maslinovim uljem, belim lukom i sokom od narandže, pa uživajte u zdravoj poslastici.

    Morač

    Sadrži vitamin C, vlakna, kalijum i folnu kiselinu. Smanjuje nadimanje i najbolji je prijatelj žene u periodu menstrualnog ciklusa. Dinstajte ga sa malo maslinovog ulja i bibera, unutrašnje slojeve dodajte u zelenu salatu ili napravite čaj potapanjem semenki u toplu vodu.

    Šargarepa

    Podstiče rad štitne žlezde, kontroliše rad metabolizma, poboljšava vid i smanjuje rizik od raka dojke. Velika količina vlakana izdvaja šargarepu kao obaveznu namirnicu ukoliko želite da smršate.

     1253
  • Šta je zdravije: čia semenke ili laneno seme?

    Šta je zdravije: čia semenke ili laneno seme?

    I čia semenke i semenke lana se nalaze na vrhu liste proizvoda bogatih alfa-linoleanskom kiselinom. Uporedili smo njihove nutritivne vrednosti kako bismo saznali šta je zdravije. Pogledajte!

    Vrednosti su date na 100 g

    Kalorije

    Laneno seme: 8

    Čia semenke: 137

     

    Ugljeni hidrati

    Laneno seme: 8 g

    Čia semenke: 12 g

     

    Vlakna

    Laneno seme: 8 g

    Čia semenke: 4 g

     

    Proteini

    Laneno seme: 5 g

    Čia semenke: 4 g

     

    Masti

    Laneno seme: 12 g

    Čia semenke: 9 g

     

    Omega-3

    Laneno seme: 6.400 mg

    Čia semenke: 4.900 mg

     

    Magnezijum

    Laneno seme: 27% preporučenog dnevnog unosa

    Čia semenke: 30% preporučenog dnevnog unosa

     

    Gvožđe

    Laneno seme: 9%

    Čia semenke: 12%

     

    Cink

    Laneno seme: 8%

    Čia semenke: 7%

     

    Kalcijum

    Laneno seme: 7%

    Čia semenke: 18%

     1708
  • Miso supa – bogata hranljivim materijama

    Miso supa – bogata hranljivim materijama

    Miso supa poboljšava zdravlje creva, ojačava kosti, pospešuje rast mišićne mase, utiče na kardiovaskularno zdravlje, eliminiše slobodne radikale, spušta nivo holesterola, jača imuni sistem i usporava proces starenja.

    Miso supa je deo japanske i kineske tradicionalne kuhinje. Slatkasto slanog je ukusa i njena svetlo žuta boja ukazuje na minimalnu fermentaciju. Možete se susresti sa četiri različite varijacije:

    bela miso supa (shiro)

    crvena miso supa (aka)

    ječmena miso supa (mugi)

    žuta miso supa (shinashu)

    Između ostalog, miso supa sadrži probiotike koji utiču na uravnotežen odnos bakterija u vašem stomaku.

    Mikroorganizmi koji se koriste za fermentaciju podstiču razvoj vitamina K koji je od značaja za gustinu kostiju čime se smanjuje podložnost frakturama.

    Dijetetska vlakna, natrijum, kalijum, vitamini su ono što vam je potrebno za održavnje kardiovaskularnog zdravlja. Nutricionisti sugerišu da dve do tri porcije miso supe obogaćuju telo hranljivim materijama čime se smanjuje mogućnost pojave moždanog ili srčanog udara.

    Antioksidanti u miso supi efikasno utiču na eliminisanje slobodnih radikala koji oštećuju ćelije.

     1027
  • Filip Ćirić

    Filip Ćirić

    Ljubav prema kuvanju stekao je u detinjstvu. Deda mu je bio lovac i ribolovac, a baka vrhunska kuvarica. Uvek se u njihovoj kući kuvalo s ljubavlju. U 14 godini počeo je da radi u jednom veoma poznatom pirotskom restoranu, pomagao je u kuhinji, mesari i na roštilju.

    Prva jela koje je spremio, kao većina dece, bila su jaja na hiljadu načina, a zatim, tradicionalna jela.

    Posebno izdvaja iskustvo koje je stakao radeći sa svoji bratom sa kojim je imao restoran. Njegov brat je radio u Londonu u vrhunskim restoranima i sa svetski poznatim šefovima, što je Filipu pomoglo da uvidi nove trendove u kuvanju.

    Uvek ga je interesovalo alternativno kuvanje i iz tih namera ulazi u projekat prve škole kuvanja na Balkanu, gde obučava više hiljada ljudi na svojim radionicama.

    Njegov najuspešniji projekat na koji je posebno ponosan je restoran "Homa", gde zajedno sa svojim partnerima stavlja Homu među najbolje restorane u Srbiji, a 2013. godine je proglašen i za najbolji restoran na sajtu Trip advajzor (www.tripadvisor.com) i nalazi se i u najprestižnijim svetskim vodičima za turizam i ugostiteljstvo.

    Trenutno imamo priliku da ga gledamo kao sudiju u emisiji "Moja kuhinja moja pravila" na TV B92.

    Izvor: B92.net

     19682
Ovo je recept za bonžitu. Ako želite možete dodati i suvog voća po želji kao na primer brusnicu ili suvog grožđa.
16507
Juliška nam je obećala recept za svoju voćnu tortu čiju je sliku postavila na našoj Facebook strani i ispunila svoje obećanje :)
17083
Pita sa bundevom je veoma ukusna. Pored predivnog ukusa ispuniće vaš dom predivnim mirisom. Uživajte!
12387
Kapreze (Caprese) salata je izuzetno jednostavna i laka za pripremu. Specifična je po tome što se priprema sa mocarela sirom koji se pravi od bivoljeg mleka i potiče iz italijanske…
17434
Predivnom likeru od čokolade retko ko može odoleti.
14664
Punjene suve paprike imaju poseban šmek. Možete ih pripremiti na klasičan način sa mlevenim mesom i pirinčem, a možete isprobati i ovaj recept.
16033