• Folije za hranu od pčelinjeg voska

    Folije za hranu od pčelinjeg voska

    Kada se zadesi da nam ostane nešto hrane, na primer, delimično iskorišćeno povrće, često se oslanjamo na plastičnu ambalažu kako bismo ga sačuvali. Možete koristiti i prirodnu alternative – foliju od pčelinjeg voska. Koristi se i za oblaganje posuda ili pakovanje pripremljene hrane. Mogu se koristiti i po nekoliko puta, a nakon upotrebe potrebno ih je samo oprati mlakom vodom. Trajaće oko godinu dana, u zavisnosti od toga kako se brinete o njima. Pojedini setovi se na internet sajtovima prodaju u tri različite veličine. Sačuvajmo planetu od plastike!

     917
  • Energetske i hranljive vrednosti: paradajz

    Energetske i hranljive vrednosti: paradajz

    Paradajz spada u voće i poreklom je iz Srednje Amerike, a uzgajan je vekovima pre nego što su ga španski istraživači "upoznali" sa ostatkom sveta. Postoji nekoliko stotina sorti, a većina proizvodi crvene plodove, mada su neke žute, ljubičaste, zelene ili pak bele boje. Uspešan je u borbi protiv raznih vrsta alergija, pa i anemije, artritisa, kao i bolesti srca i krvnih sudova. Jača imunitet i organizam štiti od infekcija i prehlada.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 18 kcal

    Ugljeni hidrati: 3,9 g

    Proteini: 0,9 g

    Masti: 0,2 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 1,2 g

    Niacin: 0,59 mg

    Vitamin A: 833 IU

    Vitamin C: 13,7 mg

    Vitamin E: 0,54 mg

    Vitamin B1: 0,037 mg

    Vitamin B2: 0,019 mg

    Vitamin B3: 0,594 mg

    Vitamin B4: 6,7 mg

    Vitamin B5: 0,089 mg

    Vitamin B6: 0,08 mg

    Natrijum: 5 mg

    Kalijum: 237 mg

    Kalcijum: 10 mg

    Gvožđe: 0,3 mg

    Magnezijum: 11 mg

    Mangan: 0,15 mg

    Fosfor: 24 mg

    Cink: 0,17 mg

     1249
  • Zašto nije preporučljivo jesti nakon 19h?

    Zašto nije preporučljivo jesti nakon 19h?

    Ukoliko ste već imali tri glavna obroka do 19 časova, dodatan unos kalorija rezultiraće povećanjem telesne težine. Ako neke od glavnih obroka završavate dezertom, a želite da održavate svoju telesnu težinu - ne zaboravite da samo jedna šolja sladoleda od čokolade, na primer, ima više od 375 kalorija, 25 g šećera i 25 g masti. Nivo gladi igra značajnu ulogu u količini procija kao i onome što ćete odabrati da jedete. Ako ste uprkos svemu gladni i nakon 19 časova, odlaganje obroka ili izgladnjivanje nikad nije dobar izbor, prednost su uvek namirnice niske hranljive vrednosti. Važnije je da regulišete ukupan unos kalorija tokom dana, kao i da pravilno rasporedite svoje obroke.

     1023
  • Pez bombone - nastale kao zamena za upaljač

    Pez bombone - nastale kao zamena za upaljač

    Pez bombonice su vrlo dragi slatkiš mnogih klinaca i nema ko nije jedva čekao da ga mama pošalje u radnju po nešto pa da usput kupi i kutijicu zabavnog peza. No, poenta ovih bombona nije u njihovom ukusu već upravo u pakovanju u kojem se čuvaju. Ako malo bolje pogledate, ova kutijica sa motivima likova iz raznih crtaća, neodoljivo podseća na upaljač.

    Kada pitate bivšeg pušača šta je ono šta mu najviše nedostaje kada ostavlja cigarete, čest odgovor je to što nema šta da drži i čačka u rukama. Upravo zbog toga se Austrijanac Eduard Has 1927. godine dosetio kako da pomogne u procesu odvikavanja, te izmislio ove bombonice koje ujedno osvežavaju dah ali i služe kao skretanje pažnje kada nastane kriza i pušač poželi da dohvati prvu cigaru i upaljač na koji naleti.

    Ovaj proizvod je dobio ime po nemačkom nazivu za pepermint ("pfefferminz"), tako što je proizvođač uzeo prvo slovo P od ove reči , srednje E i poslednje Z. Pez bombone su vrlo brzo postigle uspeh i već 1935. godine je u Čehoslovačkoj otvorena prva fabrika za masovnu proizvodnju.

     4408
  • Hrana bogata vitaminom D i gvožđem

    Hrana bogata vitaminom D i gvožđem

    Gvožđe i vitamin D su esencijalni za zdravo funkcionisanje krvi, ćelija, kostiju i mišića. Gvožđe je od ključnog značaja za proizvodnju crvenih krvnih zrnaca, koji prenose kiseonik kroz telo. Deo je proteina koji su takođe uključeni u transport kiseonika, odnosno hemoglobina i mioglobina. Hemoglobin je protein u crvenim krvnim ćelijama koji nose kiseonik u tkiva, a mioglobin prenosi kiseonik do mišića. Vitamin D pomaže u apsorpciji kalcijuma i reguliše nivo kalcijuma u krvi. Od velike je važnosti za jake kosti i zube.

    Dnevne preporučene količine vitamina D za odrasle osobe između 19 i 50 godina iznosi 5 mikrograma, a 10 mikrograma za lica uzrasta od 51 do 70 godina i 15 mikrograma za starije od 71 godinu. Trudnice i doilje starosti od 16 do 50 godina bi trebalo da unose 5 mikrograma vitamina D. Dnevni preporučeni unos gvožđa je 18 mg za žene od 19 do 50 godina, a 8 mg za muškarce iznad 19 godina.

    Odličan izvor gvožđa su mesni proizvodi, žumance, pasulj, grašak, suvo grožđe i suve šljive, soja, spanać, kelj, brokoli, integralne žitarice...

    Većina ljudi vitamin D dobija putem izlaganja suncu. Međutim, hrana bogata vitaminom D je riba, sir, žumance, pečurke, žitarice, jogurt i voćni sokovi.

     2583
Kocke sa keksom i čokoladom se lagano pripremaju a još laganije pojedu. Uživajte!
46461
Testenina sa rukolom i tunejvinom je jednostavna za pripremu a veoma osvežavajuća. Možete koristiti bilo koju vrstu testenine.
10965
Mafine sa višanjama volimo svi da jedemo, testo je skoro isto kao i za brzi kolač od višanja samo što su mafini interesantniji i moderniji.
36202
Pre neki dan sam u radnji kupila kore od heljdinom brašna pa rekoh ajde da isprobam i to. Pošto me je mrzelo da tražim recept iskoristila sam svoj za gibanicu.…
68141
Ćuftice od spanaća se pripremaju u kombinaciji sa krompirom. Možete praviti klasične ćuftice ili ako više volite možete oblikvati i šnicle.
14476
Punjeni krompir sam prvi put probala u Temišvaru u tržnom centru, bila sam skeptična ali već za par dana pokušala sam da ponovim isprobano, i evo recepta.
12882