• Prednosti jabukovog sirćeta

    Prednosti jabukovog sirćeta

    Sve prednosti jabukovog sirćeta potiču od fitohemikalija. Flavonoidi i karotenoidi iz jabuke igraju ključnu ulogu u smanjenju pojava hroničnih bolesti. Osobe koje redovno konzumiraju jabuke u ishrani smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti, astme, dijabetesa i nekih oblika raka. Jabuke su važan izvor antioksidanasa koji štite organizam.

    Jabukovo sirće pomaže varenju, posebno kod ljudi čiji organizam ne proizvodi dovoljno sone kiseline. Koristi se i kao prirodni lek protiv zatvora i dijareje. Zbog pektina olakšava varemke, a rastvorljiva vlakna pomažu radu creva.

    Konstatovano je i da neke od bakterija i kiselina u jabukovom sirćetu mogu ubrzati metabolizam.

     1207
  • Tri najveće greške u ishrani koje pravimo tokom putovanja

    Tri najveće greške u ishrani koje pravimo tokom putovanja

    Učestale užine – Izbegavajte slučajne i nepotrebne međuobroke i održavajte konzistentan raspored istih. Koliko je za organizam važan regularan režim spavanja, toliko je bitan i dnevni režim ishrane. Pauze između obroka moraju najmanje biti od tri do četiri sata, zbog pravilnog varenja.

    Upotreba plastičnih kutija za odlaganje hrane – Prema poljskim istraživanjima u 2015. godini, plastične kutije povećavaju izloženost bisfenolu koji je povezan sa nekoliko ozbiljnih poremećaja. Više od osam miliona, od skoro 300 miliona tona plastike proizvedene svake godine, završi u okeanima. Zato pakujte zdrave obroke u staklene kontejnere i recite NE plastičnim slamčicama.

    Nedovoljan unos vode – Hidriranost je od velike važnosti za pravilno funkcionisanje čitavog organizma zbog čega je od značaja da vodu unosite redovno.

     769
  • Činjenice koje morate znati o alergijama na hranu

    Činjenice koje morate znati o alergijama na hranu

    1. Mleko, jaja, kikiriki, soja, riba, školjke, orasi i pšenica odgovorni su za 90 odsto svih alergija na hranu. Najveći broj alergija javlja se u zrelom dobu, naročito ako su u pitanju školjke ili orasi. Zanimljivo je da se najveći broj alergija javlja u urbanim sredinama.

    2. Alergije na hranu su u porastu. Skoro 40 odsto dece su doživela veoma teške reakcije od kojih su neke opasne po život, a oko 30 odsto ima veći broj alergija. Više od 17 miliona Evropljana ima alergije, a hospitalizacija usled ozbiljnih simptoma je porasla u poslednjih 10 godina.

    3. Alergije na hranu uključuju imuni sistem, dok je za netoleranciju odgovoran sistem za varenje. Simptomi alergijske reakcije uključuju osip, bol u stomaku, mučninu, proliv, povraćanje, teško disanje, otežano gutanje, otok jezika i usana kao i slab puls. Nasuprot tome, kada je u pitanju netoleranicija na hranu javlja se bol u stomaku, dijareja, gorušica, glavobolja i nadimanje.

    4. Pozitivan test na alergije ili rezultat krvne slik ne mora da znači da imate alergiju. Često se dešava da test pokaže jedno, a nakon konzumacije namirnica nema alergijskih reakcija. U prošlosti, roditelji su bili upozoreni da sačekaju do 12 meseci nakon čega mogu uvesti kravlje mleko u ishranu deteta, a dve godine za jaja i tri godine za kikiriki, orase i ribu. Trenutno razmišljanje među lekarima je da rano izlaganje određenim namirnicama pomaže razvoju alergija.

     1171
  • Kako najbolje organizovati kuhinjski prostor?

    Kako najbolje organizovati kuhinjski prostor?

    Kada uređujete novu kuhinju, prvo i najvažnije pitanje koje se nameće je: kako najbolje iskoristiti prostor? Iako je svaki dom različit, postoje četiri ili pet klasičnih rasporeda od kojih svaki ima svoje prednosti. Razmislite o tome kako planirate da koristite svoju kuhinju. Da li je to prostor namenjen isključivo kuvanju ili želite svoju kuhinju da spojite sa trpezarijom? Idealna je zamisao da prostor za jelo bude u samom središtu kuhinje jer ga tako prema potrebi možete koristiti i kao radnu površinu kada pripremate hranu. Najpraktičnije su kuhinje organizovane u obliku slova U jer su vam tako sve potrepštine lako dostupne.

    Bez obzira na izgled, postoje ključni predlozi koje bi trebalo da imate u vidu. Držite mašinu za pradnje sudova blizu sudopere i držite kantu za otpatke u blizini radne površine. Raspored elemenata poput frižidera, radne površine i sudopere je veoma značajan, a postavljaju se prema pravilu „zlatnog trougla“.

     1967
  • Vitaminima protiv zime

    Vitaminima protiv zime

    Zimi je najkorisnije jesti zimsko povrće, koje sadrži dosta vitamina. Najbolja pomoć telu u održavanju telesne toplote može biti korenasto povrće. To su sve one biljke koje ne sazrevaju brzo, već im je potrebno izvesno vreme. Njihovom rastu ne smetaju ni vetar ni mraz, već im pogoduje hladno zimsko vreme, a jestivi delovi im se nalaze ispod površine zemlje. Sitno seckano i obareno korenasto povrće može se koristiti i kao "temeljac" za laganu čorbu.

    Ovo je takođe period u godini kada je moguće da osećate veću potrebu za konzumiranjem mesa i mesnih proizvoda nego u letnjem periodu. I meso sadrži elemente koji pomažu telu u održavanju toplote.

    Ako ste ljubitelj salata, probajte, umesto uobičajene zelene salate, salate koje sadrže više korenastog povrća, pasulja, boba ili vlaknastih biljaka. U salatu možete dodati i malo mesa.

    Ljudi koji žive u hladnim područjima trebalo bi da u najhladnijim mesecima u potpunosti izbace zelenu salatu iz svog jelovnika. U našim uslovima umereno hladnih zima možemo je, međutim, slobodno s vremena na vreme jesti, na primer u mešanoj salati s piletinom. Ako ste ljubitelj ribe, možete je spremiti na svoj omiljeni način i servirati kao priloge: barene korenaste biljke i zimsko povrće, ili krompir umesto uobičajenog pirinča.

    Predlažemo neke od najzdravijih namirnica za jesenju i zimsku sezonu, koje će vas zagrejati i pomoći vam da ostanete aktivni i u dobroj formi: šargarepa, cvekla, rotkvice, krompiri, kelj, pasulj, bob, klice žitarica, kupus.

    Izvor: Krstarica/Novi magazin, Autor: VPS

     6925
Ako želite da promenite uobičajeni način pripreme slanih palačinki eve jedne dobre ideje, napunite ih spanaćem.
19904
Recept za zapečene slatke palačnike sa ananasom. Probajte veoma interesantna kombinacija.
12646
Ove kolačiće možete čuvati u dobro zatvorenoj kutiji duže vreme.
19586
Torta sa piškotama i kiselom pavlakom se veoma brzo priprema i možete je praviti sa razno raznim dodacima u zavisnosti od sezoskog voća i vašeg ukusa.
73601
Moj recept za reform tortu. Našla sam ga davno u nekim novinama i baš mi odgovara.
32035
Komorač ili morač je veoma aromatična i ukusna biljka, tako da ćete uživati i u samoj pripremi i u dok jedete.
13211