• Mogu li dijabetičari jesti sirov med?

    Mogu li dijabetičari jesti sirov med?

    U jednoj studiji, naučnici su započeli istraživanje efekata konzumiranja meda. Otkriveno je da med značajno povećava lučenje insulina, smanjuje hiperglikemiju i fruktosamin koji se koristi za identifikaciju koncentracije glukoze u krvi. Još je interesantnije da metformin u kombinaciji sa medom značajno smanjuje povišene nivoe kreatinina, bilirubina, triglicerida i holesterola. Iako se čini kontradiktornim, med značajno snižava nivo šećera u krvi. Štaviše, smanjuje i nivo lošeg holesterola. Ista studija ističe da samo dve kašičice sirovog meda dnevno donose vidne rezultate. Druga studija pokazuje da med značajno poboljšava kontrolu glikemije kod dijabetičara. Dakle, ukoliko patite od dijabetesa ili insulinske rezistencije, konzumiranje meda može biti od velike koristi za vas. 

     1113
  • Saveti za zamrzavanje mesa

    Saveti za zamrzavanje mesa

    Ako ne planirate da koristite meso u roku od nedelju dana nakon kupovine, zamrznite ga u plastičnoj foliji. Za duže skladištenje, čuvajte meso u kesama za zamrzivače. Održavajte temperaturu zamrzivača na 0 stepeni ili niže. Pečeno goveđe meso možete čuvati u zamrzivaču maksimum 12 meseci, jagnjeće pečenje do 9 meseci, svinjsko do 6 meseci. Kada želite da odmrznete meso, najpre ga iz zamrzivača prebacite u frižider, pa ga tek onda prebacite na sobnu temperaturu. Ne potapajte meso u vrelu vodu kako bi se što pre odledilo, na taj način gubi svoja svojstva i aromu.

     1519
  • Maskarpone: bogat zasićenim mastima

    Maskarpone: bogat zasićenim mastima

    Kremasta struktura maskarpone sira savršena je za punjenje brojnih slatkih obroka, pa čak i testenina. Samo dve kašiće maskarpone sira sadrže 120 kalorija. Većina potiče iz proteina, a minimalne količine iz ugljenih hidrata. Dakle, skoro sve kalorije potiču od masti. Dve trećine masti u maskarponeu je zasićeno. Zasićene masti podižu novo holesterola u krvi i mogu povećati rizik od kardiovaskularnih problema.

     292
  • Najbolji izbor brze hrane u azijskim restoranima?

    Najbolji izbor brze hrane u azijskim restoranima?

    Azijska hrana je uvek zdraviji izbor od bilo kakvog hamburgera ili sendviča. Na kraju krajeva, uz bilo kakav obrok u azijskom restoranu uvek možete dobiti i pristojnu količinu povrća. Ipak, azijska brza hrana može sadržati velike količine natrijuma, tako da budite pažljivi pri izboru!

    Beli pirinač je uvek dobar izbor, a smeđi još zdraviji!

    Nudle nekad dodaju dosta nepotrebnih kalorija, ugljenih hidrata i natrijuma, ali i nezdrave masti.

    Umesto svinjskog, izaberite neku drugu vrstu mesta kako biste ograničili unos masti.

    Izbegavajte jela bogata sosevima zbog velike količine kalorija i šećera.

    Preskočite duboko prženu hranu.

     327
  • Najzdravija "crvena" hrana

    Najzdravija "crvena" hrana

    Po pravilu, crveno voće i povrće imaju visok nivo vitamina i minerala koji pomažu u pretvaranju ugljenih hidrata, masti i proteina u korisnu energiju za telo. Sadrže antioksidanse koji štite DNK od oksidativnih oštećenja i sprečavaju određene bolesti.

    Paradajz

    Bilo u salatama, sosevima ili kao sok, paradajz ima nisku kalorijsku vrednost i pun je hranljivih sastojaka. Sadrži visok nivo likopena koji je važan u borbi protiv različitih bolesti. Bogat je kalijumom koji podstiče pravilan rad srca. Sadrži vitamin C, koji jača imunitet i utiče na zdravlje kože.

    Crvena paprika

    Sirova, na žaru ili kuvana, izvor je kalijuma koji pomaže varenju, zdravlju srca, a bogata je i vitaminom A koji utiče na bolji vid. Ljute crvene papričice sadrže kapsaicin koji izaziva vrlo jak efekat žarenja jezika i ždrela.

    Crveni pasulj

    Sadrži ogromne količine vlakana, cinka, vitamina B koji su ključni za neurološke funkcije. Dobar je saveznik za održavanje reproduktivnih organa zdravim, kao i za zarastanje rana.

    Jagode

    Novija istraživanja su pokazala da su jagode efikasne za čišćenje zuba u kombinaciji sa sodom bikarbonom. Pored toga, bogate su vitaminom C i kalijumom.

    Maline

    Njihova najveća prednost odnosi se na visok sadržaj vlakana, pored cinka i kalijuma.

    Prilikom kupovine hrane izbegavajte one namirnice koje su veštački obrađivane, u tom slučaju sadrže potencijalno štetne materije kao i druge neželjene aditive poput masti, šećera...

     806
Punili smo paprike, krompir, kelerabe, tikvice...samo još luk nismo, ali evo prilike i za to!
12233
Osvežavajući kolač sa jogurtom, plazmom i pti-ber keksom. Ne peče se i priprema se veoma brzo i jednostavno.
23565
Torta Bela dolina se jednostavno priprema a prosto se topi u ustima. Kombinacija kore od belanaca, žutog fila i bele čokolade je prosto neodoljiva.
11067
Evo jednog recepta za tulumbe koji se razlikuje od klasičnog po tome što se tulumbe peku a ne prže u ulju.
49670
Sokić od šargarepice je veoma ukusan i zdrav. Brzo i lako se priprema a još lakše popije !
71099
Supica od kelerabice, ma ne pitajte ništa već je samo spremite !
14676