• Metode detoksikacije organizma

    Metode detoksikacije organizma

    - Redovno pijte vodu.

    - Izbalansirana ishrana bogata voćem i povrćem.

    - Jedite što više namirnica koje sadrže antioksidanse: cvekla, brokoli, blitva, kelj, breskve, peršun, šargarepa, kajsije, dinje...

    - Redovno konzumirajte žitarice.

    - Ishrani dodajte mahunarke zbog rastvorljivih vlakana.

    - Povećajte unos proteina putem soje, jaja i orašastih plodova.

    - Ne zaboravite na probiotike koji promovišu zdravlje creva i celokupnog probavnog sistema.

     1218
  • Junetina

    Junetina

    Juneće meso koje nalazimo u prodaji obično ima od 5 do čak 30% masti u sebi. Najmanji procenat masti nalazi se u pečenici.

    Prema istraživanjima Mejo klinike, ljudi koji žele da smanje rizik od kardiovaskularnih oboljenja treba da smanje unos crvenog mesa. To ne znači da ga potpuno izbace iz ishrane, jer je ono korisno za organizam u manjoj količini, već da ga jedu jednom do dvaput nedeljno.

    Kao što je rečeno u prethodnim tekstovima, proteini su najvažnije gorivo koje telo koristi kako bi obnovilo mišićna tkiva. U 100 grama junetine nalazi se 21 gram proteina, što je nešto manje od polovine dnevne preporučene količine.

    Masti su takođe veoma važne, jer se veliki broj vitamina rastvara upravo u mastima, ali unos prevelike količine ove supstance vodi do zdravstvenih problema. Jedna porcija junetine sadrži 4 grama masti, od čega je 2 grama zasićenih. Osim toga, ista količina mesa sadrži 53 mg holesterola, ili gotovo 20% dnevne preporučene količine. Visok nivo holesterola u krvi utiče na zdravlje kardiovaskularnog sistema, šlog i druge zdravstvene probleme.

    Čisto juneće meso u sebi ne sadrži ugljene hidrate.

    Što se tiče vitamina i minerala, porcija junetine sadrži 8 mg kalcijuma, 19 mg magnezijuma, 168 mg fosfora, 294 mg kalijuma i 4 mg cinka. Osim toga, u manjoj meri su prisutni vitamin B1, B3, B6, B12, E, D i K.

     2343
  • Pečeni kesten, prvi vesnik zime

    Pečeni kesten, prvi vesnik zime

    Znate sigurno da je zima stigla kada izađete na ulicu, a tamo vas dočeka zamamni miris pečenog kestenja.

    Pečeni kesten je sjajna grickalica, a zbog teksture može se koristiti i u raznim nadevima i musakama. Kesten ima manje kalorija, ali i manje hranljivih materija nego drugo orašasto voće. 

    Sto grama pečenog kestena sadrži oko 220 kalorija. Većina orašastog voća sadrži dva do tri puta toliko. Međutim, ostalo orašasto voće ima i od 4 do 7 grama vlakana na 100 grama, dok kesten sadrži svega 1 gram. Osim toga, kesten sadrži oko 15 grama ugljenih hidrata (od toga su 3 grama šećeri), a imaju manje od 1% prirodne masti.

    Još jedna prednost pečenog kestena je to što gotovo da ne sadrži so, tako da ne morate da brinete da će vam se pogoršati krvni pritisak ili kardiovaskularni problemi. Kesten takođe sadrži 168 mg kalijuma, minerala koji reguliše krvni pritisak. Osim toga, u ovoj namirnici možete naći folate i vitamin C.

    Dakle, pravac napolje, i uzmite fišek ovog mirisnog vesnika zime. 

     1142
  • Prehlade, grip i vitamini

    Prehlade, grip i vitamini

    Sezona prehlada i gripa je pred vratima, a svi znamo koliko te stvari uzimaju danka na naše telo.
    Iako mnogi aspekti ishrane imaju uticaj na imuni sistem, evo nekoliko ključnih činilaca. Vitamini A, C i E prvenstveno - C je moćni antioksidant koji možete naći u većini voća i povrća, ali treba biti oprezan, jer prevelike količine ovog vitamina mogu izazvati poremećaje u varenju. Vitamin A se rastvara u masti i može se naći u tamno narandžastom povrću i voću, kao i u žumancima i mleku. Takođe je toksičan u prevelikim količinama. Još jedan vitamin rastvorljiv u masti, koji se ne treba konzumirati u prevelikim veličinama, vitamin E, ima snažna svojstva antioksidanata i može se naći u orašastom voću, semenkama i spanaću.Novija istraživanja povezuju vitamin D sa otpornošću imunog sistema. Vitamin D se rastvara u masti, a može se naći u masnoj ribi (poput tune i lososa), mleku i mlečnim proizvodima.

    Druge hranljive materije, poput cinka i folata takođe imaju veliki uticaj na imuni sistem. Oba se mogu naći u žitaricama. Cink se može naći i u crvenom mesu i morskim plodovima, a folati u tamno zelenom povrću.

    Još jedan vitalan deo je gastrointestinalni trakt, koji je odgovoran za oko 70% imunog sistema. Za zdravlje gastrointestinalnog trakta odgovorni su prebiotici i probiotici.

    Mada sve ove stvari čine delove slagalice, ključ je balansirana ishrana na redovnoj bazi. Mnoštvo voća i povrća, integralnih žitarica i leguminoza obezbediće vašem telu zdrav imuni sistem.

     1009
  • Ulje semenki jabuka hidrira kožu?

    Ulje semenki jabuka hidrira kožu?

    Ulje u semenkama jabuka je izrazito ukusno ali i izrazito korisno za organizam, a evo i zašto! U ulju se nalazi masna kiselina koja je pre svega idealna za hidriranje kože. Ovo ulje je pogodno i za zaštitu od UV zračenja. Takođe, ulje može sintetizovati kolagen koji ima važnu ulogu u formiranju ćelija kože. Usled redovne konzumacije, koža će biti sjajnija i elastičnija. Trebalo bi napomenuti da semenke sadrže amigdalin koji može osloboditi cijanid – moćni otrov. Telo može da se izbori sa malim količinama cijanida, u suprotnom je obavezno zatražiti medicinsku pomoć jer ishod može biti fatalan.

     853
Sočne ćureće šnicle u belom sosu od šampinjona sa prazilukom i slaninom. Uživaćete u porciji predivnih aroma!
7382
Interesantna ideja za musaku sa tikvicama, šunkom i sirom. Probajte!
12039
Zamislite miris i ukus dinstane sočne ćuretine sa prilogom od pirinča i paprike.....
16237
Baklava je orijentalni specijalitet koji se kod nas dosta odomaćio. Ovaj recept je malo drugačiji, slobodno isprobajte, dopašće vam se sigurno!
6073
Recept za kuvane knedle izgleda komplikovano ali nije. Navalite na vruće knedle i prijatno!
6361
Isprobani recept za štrudle od maka i oraha. Nemojte dozvoliti da vas dužina recepta uplaši jer nije komplikovano za pripremu a veoma je ukusno.
9379