• Voće sa niskim sadržajem šećera

    Voće sa niskim sadržajem šećera

    Jagode – bogate vlaknima, a samo osam grama šećera nalazi se u osam srednjih jagoda.

    Breskve – jedna breskva srednje veličine sadrži samo oko 13 g šećera.

    Kupine – kao I jagode, na sto grama sadrže oko 4 do 5 grama šećera.

    Limun I limeta – srednja veličina ovog citrusnog voća sadrži oko 2 grama šećera.

    Grejpfrut – pola srednje veličine grejpfruta sadrži oko 11 grama šećera.

     868
  • Lavandino ulje protiv opekotina

    Lavandino ulje protiv opekotina

    Pored aromatičnog mirisa lavande i njene upotrebe u proizvodnji parfema, nije na odmet znati da se lavandino ulje može koristiti u medicinske svrhe. U tom slučaju, bocu lavandinog ulja dobro je imati pri ruci u kuhinji jer je efikasno u borbi protiv lakših opekotina.

    Lavanda je poreklom sa planinskih predela Mediterana, ali raste širom Evrope, u Australiji, pa i Americi. Drevni Egipćani su koristili lavandu u proizvodnji parfema, a kao lek postaje popularna u kasnom srednjem veku.

    Dve vrste lavande se koristi u aromaterapiji. Ulje se dobija iz cvetova i obično je bezbojno. Ponekad se meša sa malo eukaliptusa što pojačava miris.

    Pored upotrebe u lečenju opekotina, može se koristiti i protiv uboda insekata. U tankom sloju maže se na povređeno mesto i u veoma kratkom roku ublažiće bol. Ukoliko se bol vrati, neophodno je postupak ponoviti. Aktivni sastojci ulja obuhvataju vrstu anelgetika koji ima efekat anestezije i koji čini 40 odsto ukupnog sastava. Sadrži još i beta-kariofilen i antibakterijski agens koji zajedno doprinose borbi protiv infekcija kože.

     979
  • Ishrana u skladu sa godinama: šezdesete

    Ishrana u skladu sa godinama: šezdesete

    Nažalost, što ste stariji, veća je verovatnoća da ćete patiti od nekih hroničnih oboljenja. Kardiovaskularne bolesti, visok krvni pritisak, dijabetes, artritis su uobičajena oboljenja u ovoj starosnoj grupi.

    Gubitak pamćenja i depresija postaje sve veći problem kako straimo, stoga bi trebalo unositi hranu bogatu omega 3 i 6 masnim kiselinama jer smanjuju rizik od brojnih oboljenja.

    Više nego ikad neophodno je zaštititi zdravlje creva uz pomoć biljnih vlakana.

    Povećan unos mlečnih proizvoda važan je za zdravlje kostiju.

    Idealna hrana za vas:

    Borovnice: Prepune su antioksidanata i zato odlične za cirkulaciju kao i funkciju mozga.

    Riba: Omega 3 masne kiseline doprinose smanjenju rizika od bolesti srca, kao i depresije.

    Spanać: Jedan od najvećih izvora luteina, antioksidansa koji sprečava oštećenje vida.

    Izbegavajte začinjenu hranu, previše soli može povećati krvni pritisak. Redovno unosite tečnost koja je važna za brojne funkcije vašeg organizma. Izbegavajte hranu bogatu zasićenim i trans mastima koje mogu loše uticati na cirkulaciju.

     799
  • Gvožđem do zalečenja kašlja

    Gvožđem do zalečenja kašlja

    Ukoliko vas muči dosadni kašalj, obratite pažnju na nivo gvožđa. Američka studija pratila je 16 žena koje su imale hroničan kašalj i blagi nedostatak gvožđa. Usled konzumiranja namirnica bogatih gvožđem i uz suplemente, nakon tri do četiri meseca kašalj i znaci upale grla su nestali kod većine žena. Nedostatak gvožđa oštećuje tkiva koja oivičavaju usta i nos, sve do grla i dušnika. Ukoliko su ti predeli iziritirani, upala je verovatnija. Da biste obezbedili dovoljan unos, jedite crveno meso, mahunarke, zeleno povrće, ali konzumirajte i namirnice bogate vitaminom C jer pomaže apsorpciju ovog važnog minerala.

     903
  • Važnost vitamina D

    Važnost vitamina D

    Glavna funkcija vitamina D je pomaganje organizmu da apsorbuje kalcijum i fosfor, minerale neophodne za čvrstinu kostiju. Osim toga, vitamin D kontroliše da li se minerali "uzimaju" iz kostiju, ili se tamo skladište.

    Nedostatak vitamina D izaziva rahitis i slabljenje kostiju, a hrana bogata ovim vitaminom jesu žumanca, puter, džigerica, riba, pečurke i, naravno, mleko. Telo sintetiše vitamin D, uz dovoljnu količinu izloženosti sunčevoj svetlosti.

    Prevelika količina vitamina D je otrovna, jer se kalcijum skladišti u bubrezima, čime izaziva nepopravljivu štetu.

     1088
Nikad nisam volela boraniju, i naverovatnije je i dalje neći voleti, ali moram da priznam da mi je ova salata prijala.
7539
Salata od praziluka je dobra u svako doba godine, ali posebno osvežavajuća preko leta.
29690
Salata od cvekle pored toga što je mnogo zdrava i ukusna, njena boja i izgled mogu uveliko da ulepšaju vašu trpezu.
5888
Volim da ih grickam u bilo koje doba dana, za doručak, večeru, kao užinu. A najviše ih volim kada su malo više zapečeni.
5687
Svež punjeni paradajz sa salatom od tunjevine je idelan za predjelo ili čak kao glavno jelo za vreme toplih letnjih večeri.
14515
Čorba od mladih kopriva je izuzetno ukusna i zdrava.
22020