• Australijska tradicionalna kuhinja - morski plodovi sa azijskim prilozima

    Australijska tradicionalna kuhinja - morski plodovi sa azijskim prilozima

    Australija ima izuzetno veliku obalu (11 miliona kvadratnih kilometara!), pa ni ne čudi što osnovu australijske tradicionalne kuhinje čine morski plodovi, a Australija ima oko 600 vrsti ribe (ovde se ubrajaju i morske i slatkovodne). Najrasprostranjeniji su jastozi i školjke.

    Pošto je Azija najbliži kontinent, Australijanci obožavaju da kombinuju svoje morske plodove sa, na primer, kineskim nudlama ili indijskim začinom kari, ali ništa manje nije zastupljena ni italijanska pasta.

    Što se tiče mesa, Australija je druga po redu u svetu što se tiče izvoza govedine, pa je ovo meso najzastupljenije. Često se prave i specijaliteti od jagnjetine, svinjetine, ovčetine, dok piletina i nije nešto popularna. U nekim specijalizovanim radnjama se čak može kupiti i meso od kengura, krokodila i zmije, i ovo egzotično meso se u australijskoj kuhinji tradicionalno griluje.

    Od povrća, Australijanci najviše vole sladak krompir, šargarepu, tikvice, ali i artičoke, dok od voća najviše jedu jagode, banane, grožđe, kivi i mango.

    Australijanci prosto obožavaju da piju specijalnu vrstu čaja koji se zove "Billy Tea", a najpopularnije piće je vino. Ova država godišnje izveze 760 miliona litara vina!

    U ovoj zemlji se naveliko prave i kolači, a kokos je ubedljivo omiljeni sastojak mnogih australijskih domaćica.

    Poznati australijski specijaliteti:
    Pavlova - kolač sa hrskavom korom, kremom i seckanim voćem
    Lamington - torta kockastog oblika sa čokoladnim prelivom i kokosom
    Australian Burger - burger od goveđeg mesa, poslužen sa vorčester sosem, kiselom repom, slaninom i prženim jajem.
    Melba Toast - tanka kriška tostera sa topljenim kačkavaljem. Ovo jelo je dobilo ime po operskoj zvezdi Dame Nellie Melba.

     874
  • 10 saveta za dobar sufle

    10 saveta za dobar sufle

    Sufle je veoma  kompleksno a opet veoma jednostavno jelo.  Predstavlja najveći izazov kod kuvara amatera. Ali na kraju vredi svaki uloženi trenutak.  Evo deset saveta kako da pripremite vaš sufle. Probajte, u svakom slučaju se neće baciti!
     33205
  • Najbolji izbor brze hrane u meksičkim restoranima?

    Najbolji izbor brze hrane u meksičkim restoranima?

    Meksički restorani brze hrane mogu biti dobra opcija za zdrave namirnice. Ipak, vodite računa o kalorijama kada su u pitanju buritosi, naćosi i sirevi.

    Pirinač i pasulj su uvek dobar izbor zbog izvora vlakana.

    Izbegavajte čips koji samo dodaje veliki broj nepotrebnih kalorija vašem obroku.

    Odlučite se za mekane tortilje. Bez obzira da li su pravljene od belog brašna ili na bazi kukuruza, meke tortilje sadrže manje masti.

    Izbegavajte sir jer možete uštedeti i preko 100 kalorija.

    Sa povrćem nema greške i neka ono vlada vašim porcijama!

     351
  • Nutritivna vrednost aronije

    Nutritivna vrednost aronije

    Nutritivna vrednost aronije razlikuje se u odnosu na način uzgajanja I pripreme.

    Vitamini

    Vitamin C: 130 – 270 (μg/kg)

    Vitamin B1: 180 (μg/kg)

    Vitamin B2: 200 (μg/kg)

    Vitamin B6: 280 (μg/kg)

    Niacin: 3000 (μg/kg)

    Pantotenska kiselina: 2790 (μg/kg)

    Vitamin K: 242 (μg/kg)

    Minerali

    Natrijum: 26 mg/kg

    Kalijum: 2180 mg/kg

    Kalcijum: 322 mg/kg

    Magnezijum: 162 mg/kg

    Gvožđe: 9.3 mg/kg

     499
  • Smanjite bore konzumiranjem pravih namirnica

    Smanjite bore konzumiranjem pravih namirnica

    Bore su svakako jedan od najgorih neprijatelja žena i postoji par načina kojima ih možemo sprečiti - na primer skupim kremama ili zatezanjem lica kod hirurga. Ni jedna ni druga opcija nisu baš jeftine, pa probajte unosom sledećih namirnica da ih makar malo ublažite:

    Belo meso - bogato je proteinima. Dok varimo proteine, telo ih razbija u aminokiseline koje pomažu u stvaranju ćelija i kolagena koji daje strukturu koži. Dobar izvor ovih proteina je i riba.

    Beli luk - obiluje antioksidantima polifenolima i upravo oni štite kožu od slobodnih radikala (nestabilnih molekula koji razbijaju kolagen). Za lepu kožu, zgnječite beli luk, ostavite ga da odstoji 15 minuta kako bi otpustio sve zdrave sastojke i potom nastavite sa pripremom recepta.

    Zeleni čaj - dok je kafa najgori neprijatelj kože jer prouzrokuje prerano stvaranje bora, zeleni čaj je pravi prijatelj jer je takođe izvor gore navedenih polifenola. Zamenite kafu ovim čajem i na taj način održite svežinu i zategnutost lica.

    Voda - veoma je bitna jer hidrira kožu. Voda "puni" membranu ćelije kože tečnošću i na taj način ćelije lakše zadržavaju zdrave nutrijente. Vaša koža će izgledati hidrirano i glatko.

    Maline - u suštini svo bobičasto voće (kupine, borovnica, jagode, trešnje, a pogotovo maline) je odlično u borbi protiv bora, jer sadrži više antioksidanasa nego bilo koje drugo voće ili povrće. Već smo napomenuli kako antioksidansi štite od slobodnih radikala, tako da svaki dan započnite sokom od bobičastog voća i koža će vam biti zahvalna.

    Maslinovo ulje - ovo zdravo ulje sadrži u sebi oleinsku kiselinu - tj. masnu kiselinu koja u umerenim količinama, baš kao i voda, održava ćelije kože hidriranim. Pored toga, maslinovo ulje je bogato i vitaminom E koji takođe održava kožu mladolikom. Za najbolje rezultate, koristite ekstradevičansko maslinovo ulje.

    Losos - omega 3 masne kiseline u lososu nisu dobre samo za srce, već su odlične i za kožu. Konzumirajte barem dve porcije masne ribe poput lososa nedeljno i rezultati će ubrzo biti primetni.

    Pasulj - po studiji grupe naučnika iz Australije, osobe čija se ishrana sastoji od pasulja (koji je pun proteina), ribe, maslinovog ulja i bobičastog voća, imaju najmanje bora, a i pojavljuju se znatno kasnije nego kod osoba koje ne konzumiraju ove četiri grupe namirnica. Dakle, zaključak je da su proteini, zdrave masnoće i antioksidansi najbolji saveznici u borbi protiv bora.

     952
Veoma laka salatica zgodna za razne proslave, lagane večere, letnji ručak, ili sendviče.
23727
Ćufte od krompira se veoma lako priprema i veoma je ukusno, može biti dobra zamena za mesne ćufte ili ga jednsotavno služite kao predjelo ili prilog.
43300
Kome treba meso kada ima rizi bizi ?!
16522
Lovačke šnice se spremaju oko dva sata, ali vredi svaki trenutak proveden u kuhinji.
44032
Sećam se da ga je moja mama pravila sa celim jajetom u sredini, nisam bila oduševljena tom verzijom pa sam rešila da smislim svoju.
10395
Ako želite da promenite svakodnevni ukus piletine evo brzog i zanimljivog načina.  
24794