• Kako sprečiti oksidaciju avokada?

    Kako sprečiti oksidaciju avokada?

    Avokado je bogat omega 3 masnim kiselinama. Poznat je i kao prirodni puter koji je čest dodatak sendvičima, sušiju, jelima na bazi jaja. Zbog oksidacije, za samo nekoliko sati može promeniti boju. Ipak, postoji rešenje! Zadržite košticu u neiskorišćenoj polovini. Da, dobro ste pročitali. Koštica će omogućiti duže trajanje avokada. Zatim, na zahvaćena mesta možete naneti i limunov sok (deluje i sa maslinovim uljem). Pokrijte plastičnom folijom, što je moguće jače zategnite, i čuvajte u hermetički zatvorenoj posudi. Iako ova metoda može da produži život vašeg avokada samo za dan ili dva, mnogo je bolje nego bacanje neiskorišćene polovine nakon što je omekanila ili postala smeđa.

     145
  • Guava

    Guava

    Guava je izuzetno cenjeno i aromatično tropsko voće iz porodice Myrtaceae. Poreklom je iz Srednje Amerike, tačnije iz Meksika i sa Kariba, ali je izuzetno prilagodljiva biljka tako da se danas uzgaja u raznim tropskim zemljama. Plod može biti okrugao, ovalan ili kruškoliki, žute ili zelene boje, mada se smatra da je upravo zelena guava najukusnija. Unutrašnji, jestivi deo ploda je uglavnom ružičaste ili jarko crvene boje i ukusom podseća na jedinstvenu slatko - kiselkastu mešavinu kruške i jagode. Guava je voće koje ima najviše likopena u sebi na svetu, što je inače antioksidans koji dokazano štiti od raka prostate. Pored toga, puna je i vitamina C koji proizvodi kolagen, pa se posebno preporučuje i ženama, jer se zna da je kolagen bitan za zdravu i elastičnu kožu bez bora. Nije loše napomenuti ni to da guava sadrži čak dve trećine više kalijuma od mnogo popularnije banane. Svež i egzotičan ukus guave će vam ulepšati ukus raznih kolača, pita, želea, sladoleda, umaka i soseva koji se odlično slažu uz ribu, a nećete ni pogrešiti ako standardno voće od kojih pravite džem, zamenite guavom.

     1416
  • Sirov med sa dodatkom šljiva – snažan antioksidans

    Sirov med sa dodatkom šljiva – snažan antioksidans

    U Severnoj Americi šljive i med korišćeni su za lečenje anksioznosti, hroničnog umora ali i za uspostavljanje ravnoteže crevne flore. U Japanu, Kini i Koreji se i danas konzumiraju za potrebe lečenje infekcija. Brojni su razlozi zbog kojih nećete moći da odolite sjajnoj kombinaciji meda sa dodatkom šljiva. Krenimo redom! Šljive sadrže veoma malo kalorija i ne sadrže zasićene masti. Ono po čemu su zasigurno poznate je činjenica da regulišu rad digestivnog sistema i štite telo od slobodnih radikala. Snižavaju nivo holesterola i ono što je zanimljivo – jačaju kosti. Bogate su kalcijumom, magnezijumom, vitaminom A, B, C, beta karotenom... I šljive i med se vode kao jedni od najsnažnijih antioksidanasa čiji spoj utiče i na zdravlje srca, reguliše krvni pritisak i deluje kao probiotik. Topao čaj i jedna kašičica sirovog meda sa dodatkom šljiva biće idealan saveznik u borbi protiv stomačnih tegoba.

    Posetite Happy Honey i saznajte više.

    Happy Honey sirov med Oklagija baner

     966
  • Biljke kao odličan izvor proteina

    Biljke kao odličan izvor proteina

    Postoji mnogo sjajnih opcija za održavanje balansirane ishrane sa mnogo proteina, a ispod ćete naći neke od najboljih biljnih varijanti.

    Karfiol – iako mnogi ljudi nisu ljubitelji ovog povrća, ono je neverovatno zdravo i korisno za organizam. Jedna šolja kuvanog karfiola sadrži oko 2,3 grama proteina i brdo hranljivih materija koje smanjuju rizik od raka i kardiovaskularnih bolesti.

    Kikiriki – jedna od omiljenih grickalica širom sveta u svega tridesetak grama sadrži gotovo 7 grama čistog proteina, što ovu biljku čini odličnim izborom.

    Ovas – uprkos svojoj ne baš zavidnoj reputaciji, stečenoj delom i zahvaljujući Oliveru Tvistu, ovsene pahuljice su sjajne za početak dana, jer osim što sadrže obilje belančevina, odličan su izvor vlakana, a pomažu i stabilizaciji nivoa šećera u krvi. Uz malo banane i cimeta, ni ukus vas neće razočarati.

    Badem – osim što je dobar izvor proteina, bademi će vam omogućiti da budete siti duže nego bilo koja druga koštunjava biljka.

     1240
  • Mladi luk - više od dodatka jelima

    Mladi luk - više od dodatka jelima

    Mladi luk je u potpunosti jestiv, osim korena. Sadrži niz hranljivih sastojaka, uključujući zdrave makronutrijente i vitamine. Malo kalorija i nizak nivo masti su samo neke od njegovih prednosti u odnosu na drugo povrće.

    Šolja seckanog mladog luka sadrži samo 32 kalorije i 1,8 grama proteina, kao i 0,8 grama masti. Idealan je za unos esencijalnih masnih kiselina. Jedna porcija sadrži 4 mg omega 3 masnih kiselina i 70 mg omega 6 masnih kiselina.

    Odličan je izvor vitamina K koji igra važnu ulogu u zgrušavanju krvi.

     843
Palačinke su redovno na nedeljnom meniju u našoj porodici. Filujemo ih u zavisnosti od sezone i trenutnog raspoloženja. Osnova je eurokrem sa plazmom, a može i sezonsko voće, sladoled, šlag,…
15503
Divan kolač za zimske dane. Služite s čajem, kafom, svojim gostima, ukućanima u posebnim prilikama, ili onda kada samo želite da ugodite drugima.
6580
Krenule su posne slave, pa evo jednog recepta za posnu tortu. Ako volite možete dodati i suvog grožđa.
7446
Vanilin biskviti se veoma lako spremaju a imaju specifičnu aromu i ukus. Možete ih služiti uz kafu, kakao, mleko, čaj...
8705
Musaku obično pripremam po maminom klasičnom receptu, ali sam kod prijateljice probala ovu varijantu sa kačkavaljem i bešamel sosom i oduševila se. Probajte nećete se pokajati!
25239
Obožavam kompot od dunja, a kako nemam vremena da ga pravim, a ni prostora da ga skladištim koristim ovu brzu varijantu u sezoni dunja.
111548