• Lorraine Pascale

    Lorraine Pascale

    Ko kaže da kulinarstvo i vitka linija ne idu zajedno? Lorejn Paskal, nekada manekenka, a sada autor popularnih kulinarskih TV emisija je dokaz da se ne treba odreći kolača i torti zarad manekenskog izgleda.

    Lorejn je rođena 17. novembra 1972. godine u Londonu, a već sa 16 godina započinje manekensku karijeru radeći za Donu Karan, Versaće, Beneton, Šanel...no, shvativši da da angažmani u modnoj industriji ne traju večno, odlučuje da se okrene svojoj drugoj velikoj ljubavi - gastronomiji. Tako je prvo završila nekoliko kulinarskih kurseva, a potom se školovala u Internacionalnoj kulinarskoj akademiji za poslastičare, pa samim tim njen zaštitni znak i jesu su razni kolači i druge slatke poslastice spremljene na jednostavan i elegantan način.

    Takođe, Lorejn se može pohvaliti i time da je radila u mnogim poznatim restoranima kao što su Petrus i Volslej, a trenutno vodi emisiju Jednostavni recepti u kojoj predstavlja recepte iz svih oblasti kulinarstva.

    Napisala je nekoliko uspešnih knjiga u kojima objašnjava kako na lak i brz način spremiti ukusne pekarske proizvode i slatkiše (Baking Made Easy, A Lighter Way To Bake), a mi Vam posebno preporučujemo njene mafine sa bundevom - recept sa sastojcima i detaljnim uputstvom možete naći na sledećem linku: http://www.24kitchen.rs/shows/lorejn-paskal-jednostavni-recepti/recipe/mafini-sa-bundevom-i-ruzmarinom

     2331
  • Sedam znakova koji ukazuju na preterani unos proteina

    Sedam znakova koji ukazuju na preterani unos proteina

    Postoji širok spektar preporuka kada je unos proteina u pitanju. Mnogi se bave idealnim procentima u odnosu na ukupan unos kalorija, ali brojke nekad mogu i da zavaraju. Ipak, obratite pažnju na sigurne znake koji ukazuju na činjenicu da ste preterali sa unosom proteina.

    1. Loše raspoloženje - Kada unosimo previše proteina, često ne jedemo dovoljno ugljenih hidrata koji su nam preko potrebni za svakodnevno funkcionisanje, ali i u velikoj meri negativno utiču na naše raspoloženje. Uvek posegnite za složenim ugljenim hidratima kojih najviše ima u voću, jogurtu, smeđem pirinču, ovsenim pahuljicama...

    2. Umor i "zamućeni" vid - Jutarnja malaksalost, slabost i zamućen vid su razlog zbog kog ćete najčeše posegnuti za kafom ili užinom. Takozvana "magla" javlja se i usled preteranog unosa proteina. Ne zaboravite da su ugljeni hidrati glavni izvor energije mozga, pa u takvim situacijama posegnite za namirnicama bogatim upravo ugljenim hidratima. Neka vam užina bude bogata ugljenim hidratima, kako biste uspostavili balans u odnosu na količinu unesenih proteina.

    3. Kada vam je ishrana bogata proteinima, možete stvoriti osećaj sitosti ali tokom vremena višak kalorija (bez obzira na to odakle potiču) izazvaće povećanje telesne težine.

    4. Digestivni problemi i zatvor su gotovo sigurni ukoliko, pored proteina, ne unosite dovoljno vlakana. Vlakna unosite preko žitarica, povrća i voća - 25 grama dnevno je sasvim dovoljno za pravilno funkcionisanje organa za varenje.

    5. Konstantna potreba za vodom jer previše proteina izaziva blagu dehidriranost. Rad bubrega je "pojačan" kako bi se uklonio višak proteina, zbog čega učestalo urinirate. Ukoliko ne utičete na unos proteina, možete biti zaslužni za pojavu kamena u bubregu.

     3259
  • Vitaminom C protiv katarakte?

    Vitaminom C protiv katarakte?

    Evo još jednog razloga da u svoju ishranu ubacite namirnice bogate vitaminom C - mogu u kasnijem dobu sačuvati od najčešće bolesti očiju, katarakte.

    Naime, u jednoj studiji koju su sproveli naučnici iz Velike Britanije, učestvovalo je 1000 para blizanaca prosečne starosne dobi od 62 godine. Jedan blizanac je u periodu od deset godina jeo hranu bogatu vitaminom C, dok je drugi izbegavao ovakvu ishranu. Na kraju studije se ispostavilo da je kod trećine blizanaca koji su redovno konzumirali vitamin C uočena manja šansa za dobijanjem ove bolesti.

    Ipak, naučnici nisu pratili druge faktore koji dovode do razvitka ove bolesti, kao što su dijabetes ili hronična upala oka. No ipak, više vitamina C u svakodnevnoj ishrani svakako ne može škoditi!

    izvor: berkleywellness.com

     703
  • Zašto se kucamo čašama dok pijemo vino?

    Zašto se kucamo čašama dok pijemo vino?

    Danas je kucanje čašama tokom ispijanja vina (a i drugih pića) navika koju mehanički izvršavamo, gotovo bez razmišljanja. Jedna legenda kaže kako je ova tradicija nastala još pre mnogo vekova, kako bi se oterali demoni. Druga kaže kako je prvobitna ideja bila da se tokom kucanja mala količina vina prelije i u susednu čašu i time izbegne potencijalno trovanje.

    Koliko god ove teorije zvučale zanimljivo - netačne su. Pravi razlog je mnogo jednostavniji. Naime, prvobitno je zdravica podrazumevala četiri čula: dodir, ukus, vid i miris. Uši i zvuk su bili izostavljeni. Ali kako se izrada vinskih čaša transformisala u pravu umetnost, ljudi su masovno počeli da cene prefinjen zvuk koji proizvodi susret dva kristala i voila - kucanje čašama je postalo deo zdravice.

    No, sa druge strane, kucanje čašama daje i neki poseban osećaj pripadanja zajednici. Ranije, partijaneri bi prosleđivali jednu jedinu čašu vina iz koje bi svi pili, i kada je na scenu stupio strah od bakterija, u modu je ušlo svima nama već poznato kucanje čašama, i iako se na ovaj način ne deli čaša, deli se pozitivna energija.

     488
  • Pet znakova koji ukazuju na toksine u vašem telu

    Pet znakova koji ukazuju na toksine u vašem telu

    1. Problemi sa probavom

    Problemi sa varenjem imaju sistematsko dejstvo, što dovodi do zamora i oštećenja imunog sistema. Što je digestivni trakt manje efikasan, to su problemi sa probavom veći i ozbiljniji, samim tim mogu stvoriti ozbiljne posledice.

    2. Loš zadah

    Problem sa varenjem takođe može biti uzrok lošeg zadaha, konkretno, reč je o nepravilnom funkcionisanju jetre.

    3. Nepredviđen gubitak težine

    Hormonalni disbalans može biti glavni krivac za nagli gubitak težine. Nepravilan rad hormonalnog sistema, itekako utiče na nagomilavanje toksina u organizmu.

    4. Crvenilo i upala kože

    Akne, crvenilo, ekcemi su generalno spoljašnji indikatori i pokazatelji sigurnog taloženja toksina u vašem organizmu.

    5. Umor i učestala pospanost

    Vrsta umora koja je prisutna čak i nakon dovoljnih sedam sati sna može biti uzrokovana toksinima.

     755
Proja je idealna za večeru, doručak ali uz predjelo, na švedskom stolu... nigde nije višak!
5466
Jednstavno fantastično! Prste da poližete. Punjeni krompir sa slaninicom, kajmakom ... ko može da odoli.
13462
Juneće šnicle u sosu od pečuraka.Lepo je uz pavlaku. Možete dodati pirinač, šargarepu, kuvan krompir ili bilo koje drugo povrće.
26200
Interesantni, ukusni, sočni kolutići od kobasica. Promenite uobičajeno pripremanje kobasica i uživajte u novim ukusa.
7250
Krokete od tikvice možete služiti kao toplo predjelo, prilog uz glavno jelo, pa čak i kao večeru.
8072
Brza i laka za pripremu voćna torta. Idealna za ove tople dane ako vam nalete gosti a i za ukućane da se zasladite.
11488