• Koje sujeverje je zajedničko Grčkoj, Maroku i Indiji?

    Koje sujeverje je zajedničko Grčkoj, Maroku i Indiji?

    U sve tri kulture, na tri kontinenta, postoji verovanje da je badem simbol plodnosti.

    U antičkoj Grčkoj mladenci su bili darivani bademom, kako bi njihova zajednica bila plodonosna, a ukoliko bi neudata devojka stavila bademe pod svoj jastuk, sanjala bi budućeg muža.

    U Maroku bademi su služili da prenesu dobru sreću na naredne generacije, tako da su njime darivana deca nakon prve bračne noći novog para, a u Indiji darivanje pripadnika suprotnog pola bademom bio je jasan poziv na romansu.

    Povezanost badema i plodnosti datira još od biblijskog vremena. U njoj postoji priča kako je Aron, začetnik kuće Levi, znao da će se njegova loza nastaviti kada je njegov štap badema napupeo, procvetao i konačno dao plod badema.Bademi su pomenuti na još nekoliko mesta u Starom zavetu, ali sa manje eksplicitnim aluzijama na reprodukciju.

     1032
  • Osam „dijetetskih" laži

    Osam „dijetetskih" laži

    1. Salate su najbolja opcija - Ne znači i da su najzdravija opcija. Mogu biti bogate mastima, posebno ukoliko dodate orase, sir ili avokado.

    2. Mahunarke goje - Samo nekoliko badema dnevno može vam pomoći u regulisanju telesne težine, pa čak i sniziti holesterol. Sadrže i mononezasićene masti koje su važne za zdravlje srca.

    3. Niskomasne namirnice su najbolji izbor - ali mogu biti bogate šećerom u odnosu na neke punomasne namirnice.

    4. Izbegavajte zeleni čaj - Zapravo, zeleni čaj smanjuje količinu masti u telu, kao i nivo holesterola. Neke studije su pokazale da može regulisati apetit.

    5. Ugljeni hidrati su preporučljivi u bilo koje doba - Istina je da ograničen unos ugljenih hidrata u večernjim satima reguliše vašu telesnu težinu.

    6. Drastično smanjite unos kalorija - Stavka koja može biti pogubna jer ponekad dovodi do naglog gubitka težine koja može biti opasna po zdravlje. Ponekad dijete vode u ekstrem koji se svodi na gladovanje što usporava metabolizam i može biti pogubno.

    7. Izbegavajte kafu - Nema potreba za eleminisanjem napitka koji može biti dobar za vas. Studije su pokazale da je kafa bogata antioksidansima, ali je konzumirajte u umerenim količinama.

    8. Banane povećavaju telesnu težinu - Šest banana jednako je parčetu pice. Banane su veoma bogate vlaknima, magnezijumom i kalijumom. Izvori su brojnih vitamina i štite imuni sistem. Voće na koje uvek možete da se oslonite ukoliko ste na dijeti.

     743
  • Čime zameniti vino u kuvanju?

    Čime zameniti vino u kuvanju?

    Neretko se dešava da recept nalaže upotrebu vina u kuhinji, ali šta uraditi kada vam ono nije pri ruci?
    Prvo, treba razmisliti kakvu funkciju to vino ima u jelu. Vino se obično koristi da meso bude sočnije, ili da jelu da dodatnu dimenziju, oporu, slatku ili kiselu. U zavisnosti od funkcije, postoje potpuno odgovarajuće zamene koje možete koristiti.

    Umesto crvenog vina možete ubaciti supu (pileću, juneću ili supu od povrća), sok od grožđa ili brusnice, vinsko sirće (za oporost), ili med (ako jelu nedostaje slatka komponenta).

    Sa belim vinom situacija je slična, takođe se može zameniti supom, sokom od jabuke, vinskim sirćetom, limunovim sokom ili medom.

    Treba imati na umu da alkohol ne ispari u potpunosti u kuvanju, tako da ako izbegavate alkohol, najbolje bi bilo da probate neku od navedenih zamena.

     7141
  • Četiri namirnice bogate zdravim mastima

    Četiri namirnice bogate zdravim mastima

    Telu je neophodna mast kako bi pravilno funkcionisalo, posebno kada je reč o apsorbovanju vitamina, dodatnoj energiji, nivou hormona itd. Ovo su četiri namirnice na samom vrhu liste kada je reč o sadržaju zdravih masti.

    Maslinovo ulje – Jedna kašičica maslinovog ulja sadrži 10 grama zdravih mononezasićenih masti. Da biste redukovali unos zasićenih masti, koristite maslinovo ulje umesto maslaca za hleb i testenine.

    Pistaći – 90 odsto masti predstavljaju zdrave masti. Pored toga, odličan su izvor vlakana i proteina.

    Semenke bundeve – 75 odsto masti čine zdrave masti. Pored proteina i vlakana, sadrže veliku količinu magnezijuma.

    Avokado – Jedino voće bogato zdravim mastima – u proseku oko 3 grama mononezasićenih i 0,5 grama polizasićenih.

     295
  • Zova – bogata mineralima i vitaminima!

    Zova – bogata mineralima i vitaminima!

    Zova je plod biljke pod nazivom „Sambucus“. Najviše je ima na severnoj hemisferi. Plod je tamno plave ili crne boje, a obično ima sladak i oštar ukus zbog čega je preferiran sastojak brojnih deserta. Koristi se i kao baza za brojna pića i koktele. Bogata je korisnim hranljivim materijama zbog čega je vekovima korišćena u tradicionalnoj medicini. Od minerala sadrži kalijum, gvožđe, bakar i fosfor. Vitamin B, A i C su najzastupljeniji. Dobar je izvor dijetetskih vlakana i proteina. Funkcioniše i kao antioksidativno i antiinflamatorno sredstvo u vašem telu. Neke od važnijih zdravstvenih prednosti uključuju:

    -Jačanje imunog sistema, zaštita od infekcija i bakterija.

    -Poboljšan probavni proces.

    -Uravnoteženje krvnog pritiska.

    -Snižava nivo holesterola.

    -Smanjuje simptome alergija.

     485
Za sve mogu da kažem NE, ali za sladoled NIKADA!  Ovo je recept koji pravim u duploj meri sa raznim dodacima i nikada mi nije dovoljno!
7506
Obožavam krompir na bilo koji način. Ovo sam skoro probala i fantastično je. Možete ih služiti kao dodatak nekom jelu, uz bilo koji sos... pustite mašti na volju u svakom…
Klasična nedeljna poslastica posle koje možete samo da poližete prste i odremate!
28681
Mekano, sočno, pucketavo ...ma jednostavno morate probati!
Ovu laganu tortu možete pripremati za bilo koju priliku i sa bilo kojim voćem, ja volim ukus i miris maline !  
18223
Ova salata se priprema veoma brzo i lako a uz to je veoma ukusna. Mozete je servirati u posudi ili da napravite kuglice.
56551