• Cvekla - prirodni multivitamin

    Cvekla - prirodni multivitamin

    Najstariji pokazatelj kultivacije cvekle datira još pre oko 4.000 godina u regionu Mediterana. Odatle je verovatno transportovana u Vavilon, a do 9. veka naše ere dospela je i do kineske kulture i kuhinje. Korišćena je kao afrodizijak hiljadama godina.

    Ako imamo u vidu njenu hranljivu vrednost, neosporna je činjenica da je cvekla izvor vitamina, minerala i brojnih organskih jedinjenja, vlakana... Sadrži vrlo malo kalorija, ne sadrži holesterol, ali ima najviše šećera od sveg povrća.

    Koristi se i kao jedan od sastojaka za salate, supe, turšije i kao prirodno sredstvo za bojenje. Iako je dostupna tokom cele godine i dalje se smatra sezonskim povrćem.

    Sprečava simptome astme i raka pluća. Stimuliše aktivnost belih krvnih zrnaca što je glavna linija odbrane organizma od stranih tela, poput virusa bakterija, gljivica...

    Utiče na zdravlje srca zbog prisustva kalijuma u velikoj meri. Opušta krvne sudove i snižava krvni pritisak u celom telu. Sprečava formiranje krvnih ugrušaka koji dovode do srčanih udara.

    Pomaže telu da se očisti od štetnih hemikalija.

    Potvrđena je i njena lekovitost u slučajevima demineralizacije kostiju i zuba. Prisustvo joda čini je dragocenim lekom protiv ateroskleroze i procesa starenja.

    Sok od cvekle ima posebnu vrednost, jer je takođe delotvoran kod mnogih bolesti. Krepi i jača ceo organizam i deluje povoljno na njegov metabolizam. Najbolje je da se pije u kombinaciji sa medom, po pola čaše tri puta na dan.

     990
  • Hrana koja vas duže čini sitim

    Hrana koja vas duže čini sitim

    Saznanje koje namirnice čine da se najduže osećate sitim ključno je za zdrav gubitak kilograma.

    Nije stvar samo u kalorijama (štaviše, kaloričnija hrana obično čini da brže ogladnimo), već je u pitanju kombinacija nekoliko faktora, kao što ćemo u ovom tekstu pokazati.

    Prvo, najvažnije je jesti hranu bogatu vlaknima, poput integralnog hleba, ovsenih pahuljica, braon pirinča i povrća.

    Potom, voće i povrće sadrže dosta vode i vlakana, uz malo kalorija, što ih čini idealnom hranom, koja će vas dugo držati sitim. Grejpfrut, jabuke, kruške, brokoli i karfiol su posebno dobri.

    I najzad, proteini, koji imaju dosta kalorija, ali malo masti, visoko su na listi hrane koja zasićuje. Najbolji izbor su piletina, riba, mlečni proizvodi sa manjim postotkom masti, belanca, sočivo i tofu.

     1595
  • Kako pravilno očistiti pečurke?

    Kako pravilno očistiti pečurke?

    Pečurke su sveže ako su čvrste i bez „modrica“ . Možete ih čuvati u originalnoj ambalaži ili neprozirnoj foliji. Poluvlažnom krpom očistite svaku od gljiva, kako biste uklonili prljavštinu. Properite ih hladnom vodom i odložite na suvu krpu. Pošto apsorbuju vodu kao mali sunđeri, pečurke pre korišćenja morati dobro ocediti. Pečurke možete potopiti u zasoljenu vodu kako bi uklonili tvrdokornu prljavštinu.

     6151
  • Aloe vera u ishrani

    Aloe vera u ishrani

    Konzumiranje gela iz lista aloe vere može smanjiti nivo šećera u krvi. Još jedna od prednosti odnosi se na suzbijanje upala. Koristi se i kao sredstvo za ispiranje usta, a ublažava i bolove desni. U jednoj studiji na životinjama, konzumiranje gela pomoglo je u poboljšanju učenja i pamćenja, istovremeno smanjujući simptome depresije. Aloe vera je bogata antioksidansima koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala - jedinjenja koja se dovode u vezu sa mnogim hroničnim bolestima.

     49
  • Brokolijem do zdravijeg tela

    Brokolijem do zdravijeg tela

    Brokoli baš i nije omiljeno povrće, ali je svakako jedno od najzdravijih. Ova biljka bogata je vlaknima, antioksidantima, vitaminima B, A, C i K, kao i gvožđem. U nastavku slede ključni zdravstveni benefiti konzumiranja brokolija.

    • Brokoli usporava osteoporozu i poboljšava gustinu i opšte stanje kostiju
    • Redovnim konzumiranjem brokolija smanjuje se rizik od dobijanja kancera dojke, bešike, debelog creva i jajnika
    • Pomaže u borbi protiv depresije
    • Stabilizuje krvni pritisak i pomaže u sprečavanju kardiovaskularnih bolesti
    • Poboljšava varenje
    • Zbog visoke koncentracije vitamina A, usporava slabljenje vida
    • Poboljšava ceo imuni sistem
    • I najzad, ako sve ovo nije bilo dovoljno, ne sadrži skrob, tako da i osobe koje strogo vode računa o količini ugljenih hidrata koje unose, mogu bez bojazni da uživaju u dobrobitima brokolija.
     800
Mafini, mafini i samo mafini. Volim ih u svim oblicima. Najkreativniji kolačići i ujedno najukusniji :) Ovo je recept za čokoladne mafine, što se ukrašavanja tiče pustite mašti na volju.
43817
Čokoladne kuglice sa lešnicima, pa postoji li nešto lepše? :)
Ukoliko volite da grickate keksiće uz kaficu, čaj ili mleko sigurno će vam se dopasti i keksići sa bademima i belom čokoladom.
32879
Slane zalogajčiće možete praviti sa čime god poželite, što šarenije to lepše!
37416
Juče smo kupili kineski kupus i pošto ga nikada nisam spremala bacila sam se na google. Tamo nisam našla ništa što mi je privuklo pažnju pa sam odlučila da sama…
35374
Što se tiče sastojaka ovaj sos je veoma jednostavan, brzo se priprema ali zahteva pažnje prilikom pripreme.
26477