• Zašto je gorka hrana zdrava?

    Zašto je gorka hrana zdrava?

    Svega oko 8% kalorija koje unesemo dnevno potiču od gorke hrane. Međutim, dobra je ideja da se taj procenat poveća. Gorak ukus znači da je ta hrana krcata antioksidantima.

    Brusnica i kelj sadrže flavonoide

    Crveno vino ima polifenole

    Nezaslađeni kakao sadrži katehin

    Kafa i čaj krcati su kafeinom

    Gorko nije po svačijem ukusu i veoma malo ljudi uživa u njemu. Još kao bebe razvijemo sklonost ka slatkom i kod većine ljudi to se ne promeni celoga života. Srećom, antioksidanti se mogu naći i u hrani koja nije gorka, poput kupina ili malina.

     1738
  • Da li se puter mora čuvati u frižideru?

    Da li se puter mora čuvati u frižideru?

    Puter sadrži oko 80 odsto masti zbog čega je sadržaj vode mnogo manji i stoga je manje verovatno da sadrži bakterije ukoliko se izostavi njegovo čuvanje u frižideru. Često je napravljen od pasterizovanog mleka zbog čega je manje sklon bakterijskom rastu. So u puteru takođe umanjuje rast bakterija. Ključno je ne izlagati ga kiseoniku ili svetlosti.

     402
  • Kako savršeno skuvati smeđi pirinač?

    Kako savršeno skuvati smeđi pirinač?

    Iako je smeđem pirinču potrebno malo više vremena kako bi se skuvao, vredan je čekanja! Njegova nerafinisana zrna zadržavaju više vitamina, minerala i antioksidanata.

    Potrebni sastojci: šolja pirinča i dve i po čaše vode

    Kada pirinač prokuva, smanjite temperaturu i nastavite sa kuvanjem. Po završetku, prekrijte ga pamučnom krpom i zatim stavite poklopac. Sklonite krpu tek kada čitava tečnost bude apsorbovana (40 do 50 minuta). Prijatno!

    Za kuvanje pirinča uvek koristite posudu sa poklopcem. Pirinač ubacite u blago zasoljenu vodu. Veća površina za kuvanje omogućava ravnomerno kruženje toplote što kao rezultat daje konzistentniju teksturu.

     414
  • Prehlade, grip i vitamini

    Prehlade, grip i vitamini

    Sezona prehlada i gripa je pred vratima, a svi znamo koliko te stvari uzimaju danka na naše telo.
    Iako mnogi aspekti ishrane imaju uticaj na imuni sistem, evo nekoliko ključnih činilaca. Vitamini A, C i E prvenstveno - C je moćni antioksidant koji možete naći u većini voća i povrća, ali treba biti oprezan, jer prevelike količine ovog vitamina mogu izazvati poremećaje u varenju. Vitamin A se rastvara u masti i može se naći u tamno narandžastom povrću i voću, kao i u žumancima i mleku. Takođe je toksičan u prevelikim količinama. Još jedan vitamin rastvorljiv u masti, koji se ne treba konzumirati u prevelikim veličinama, vitamin E, ima snažna svojstva antioksidanata i može se naći u orašastom voću, semenkama i spanaću.Novija istraživanja povezuju vitamin D sa otpornošću imunog sistema. Vitamin D se rastvara u masti, a može se naći u masnoj ribi (poput tune i lososa), mleku i mlečnim proizvodima.

    Druge hranljive materije, poput cinka i folata takođe imaju veliki uticaj na imuni sistem. Oba se mogu naći u žitaricama. Cink se može naći i u crvenom mesu i morskim plodovima, a folati u tamno zelenom povrću.

    Još jedan vitalan deo je gastrointestinalni trakt, koji je odgovoran za oko 70% imunog sistema. Za zdravlje gastrointestinalnog trakta odgovorni su prebiotici i probiotici.

    Mada sve ove stvari čine delove slagalice, ključ je balansirana ishrana na redovnoj bazi. Mnoštvo voća i povrća, integralnih žitarica i leguminoza obezbediće vašem telu zdrav imuni sistem.

     841
  • Crni luk

    Crni luk

    Iako se mnogima pri samu pomisao seckanja ovog povrća zavrti u glavi zbog suza koje obavezno proteku, crni luk (lat. Allium cepa) je u mnogim krajevima širom sveta nezaobilazni deo gulaša, variva i drugih čorbi, dok je kod nas obavezan deo roštilja.

    U narodu poznat i kao crvenac, ljutika, kapula i mrki luk, odavnina je dobar saveznik ljudskog zdravlja pa su ga koristili još pre pet hiljada godina. U Egiptu su faraone sahranjivali sa glavicom crnog luka, dok su ga u Indiji, Staroj Grčkoj i RImu koristili za lečenje mnogih bolesti. Danas su najveći uzgajivači ovog povrća zemlje Dalekog Istoka, Rusija i SAD.

    No, ono zbog čega je luk najzdraviji jeste činjenica da, isto kao i beli luk, sadrži redak element sumpor (zbog kojeg i ima jak, ljutkast ukus), koji je dragocen po zdravlje, a jako malo biljaka ga sadrži u sebi. Mnogi ne znaju da redovna upotreba luka smanjuje nivo glukoze u krvi, pa je ovo povrće odlično za ishranu dijabetičara. Takođe, sok od luka je odličan za lečenje mnogih kožnih bolesti kao što su akne, bradavice, opekotine i osip.

    Što se tiče ishrane, crni luk zaista spada među najomiljenije sastojke koji se koriste u kuhinjama širom sveta. Koristi se u raznim varivima, u paprikašu, čorbama, ili sirov kao deo mnogih letnjih salata. Zajedno sa avokadom, paprikom i paradajzom, čini ukusni i svetski poznat umak Gvakamole.

    Jedan od načina da ublažite ljutinu i peckanje očiju prilikom seckanja jeste to da luk prvo posolite i ostavite da odstoji.

     820
Ako ne znate šta ćete novo za doručak ili večeru omlet sa tikvicama je dobra ideja!
13307
Dalmatinske rolnice su veoma zanimljive kao prilog. Imaju specifičan ukus zahvaljujući namazu od sremskog sira sa maslinama i belim lukom.
5127
Ovo je recept za čokoladnu tortu. Brzo se pravi, izdašna je i deca je obožavaju, tako da je super varijanta za dečije rođendane!
35002
Evo jednog recepta za Tiramisu. Kada sam ga prvi put probala oduševila sam se i od tada ga redovno pravim!
6835
Srpski kavijar je namaz od sira sa mlevenim orasima i belim lukom. Veoma je ukusan, otvara apetit, lako se priprema.
7247
Okruglice od krompirovog testa sa nadevom od divljači i prelivom od pečuraka....al to zvuči komplikovano! Ali nije! Lako se priprema, predivno izgleda i veoma je uskusno! Prava stvar ukoliko želite…
5896