• Tri najvažnija minerala i gde se mogu naći

    Tri najvažnija minerala i gde se mogu naći

    Svakom organizmu neophodni su adekvatne količine ovih minerala, a evo i kako najlakše uneti svoju dnevnu preporučenu dozu.

    Kalcijum – neophodan je za dobru gustinu kostiju i prevenciju osteoporoze, kao i za pravilno funkcionisanje mišića i nervnog sistema. Dnevno treba uneti oko 1000 mg, a kako telo ne može da apsorbuje ovoliku količinu odjednom, rasporedite svoj unos kalcijuma tokom celog dana.
    Koja hrana je bogata kalcijumom? Najviše ovog minerala pronaći ćete u mlečnim proizvodima.

    Magnezijum – neophodan je za preko 300 hemijskih reakcija u telu, uključujući održavanje normalnog srčanog ritma, a preporučena dnevna doza je 400 mg.
    Hrana bogata magnezijumom: bademi, bundevino seme, kikiriki, avokado, čokolada.

    Cink – nezaobilazan pri zaceljivanju rana, ojačavanje imunog sistema, i za čula ukusa i mirisa. Preporučena dnevna količina je 15 mg, a hrana u kojoj se može naći cink je crveno meso, jogurt i ostrige.

     1358
  • Biljke antiinflamatornih moći

    Biljke antiinflamatornih moći

    Kurkuma – jedna od najjačih antiinflamatornih lekovitih biljaka. Smanjuje upale na koži uzrokovane ekcemima, psorijazom. Utiče i na snižavanje kiselosti u crevima.

    Đumbir – može umanjiti bolove u stomaku i brojne upale.

    Karanfilić – koristi se za lečenje hroničnih bolova i upala. Bogat je eugenolom koji funkcioniše kao antioksidant.

    Žalfija – dokazano pomaže kod sindroma iritabilnog creva.

    Ruzmarin – smanjuje mišićne upale i upale creva. Najčešće se koristi njegovo ulje, ali se koriste i njegovi listovi kao dodatak jelima.

     713
  • Čudesni efekti kupusa

    Čudesni efekti kupusa

    Kupus je bogat vitaminom K, koji je veoma važan za metabolizam, a postoje i istraživanj koja povezuju ovaj vitamin i prevenciju Alchajmerove bolesti. Takođe, sadrži više od 50% preporučene dnevne doze vitamina C (više od pomorandži). Kupus ima i najveće količine najmoćnijih antioksidanata koji se bore protiv raka mnoštva organa - dojki, debelog creva i prostate, a uz to snižava nivo LDL holesterola u krvi.

    Ovo povrće je i odličan izvor vlakana, vitamina B6, folne kiseline i mangana, kao i vitamina B1. i vitamina B5. Osim vitamina sadrži i minerale - magnezijum, fosfor, kalcijum i kalijum.

    Jedna šolja kupusa sadrži 22 kalorije, 5 grama ugljenih hidrata, 3 grama šećera, 2 grama vlakana i 1 gram proteina.

    Kupus ima više medicinske vrednosti nego bilo koja drugo sirovo povrće. Pomaže sa stomačnim problemima, čirom na želucu, a brojne studije pokazuju da je dovoljno kupusa u ishrani ( po mogućnosti svakog dana) može da spreči nastanak kancera.

    Salata, supa ili sok od kupusa pomoći će vam da budete zdravi i čili, uz ovo čudesno povrće.

     1983
  • Pet namirnica zabranjenih u paleo ishrani

    Pet namirnica zabranjenih u paleo ishrani

    Ako se pridržavate posebnog režima ishrane, već ste se navikli na čudne poglede i pitanje "šta, ni to ne jedeš?".

    Ako se pridržavate paleo režima, već znate da smete da jedete meso, voće i povrće, ali ono što ne smete vas verovatno buni. Neke od tih stvari su očigledne - beli šećer, belo brašno, industrijska hrana, ali neke vas mogu zateći.

    U ovom tekstu saznaćete šta i zašto ne jedu ljudi koji se pridržavaju paleo dijete.

    Mlečni proizvodi - ljudi često pretpostavljaju da je mleko dozvoljeno, ali to nije slučaj. Veoma je mala verovatnoća da su ljudi u paleolitu konzumirali ovu grupu namirnica, plus što se ove namirnice smatraju grupom koja pospešuje upalne procese, što je još jedan razlog za izbegavanje.

    Mahunarke - sve vrste pasulja, grašak, kikiriki, sočivo... sve sadrže materije koje sprečavaju apsorbciju nutrijenata (iako se ova tvrdnja osporava). Osim toga, lovci paleolita gotovo sigurno nisu jeli ovo.

    Krompir - visok glikemijski indeks krompira može vam poremetiti san, težinu, energiju i sl. Ljudi jedu previše skroba, a za tim nema potrebe, bar ne u velikim količinama.

    Žitarice - sve vrste žitarica, čak i one koje ne sadrže gluten poput kinoe su zabranjene u ovom režimu.

    Kukuruz - i kukuruz je žitarica, a ljudi koji slede ovaj način ishrane smatraju da jedenje kukuruza ne donosi ništa dobro vašem telu.

     1523
  • Šećerna vuna - slatkiš koji je izumeo zubar

    Šećerna vuna - slatkiš koji je izumeo zubar

    Iako neke vrste deserata koji podrazumevaju smese slične današnjoj šećernoj vuni postoje od kraja XV veka, šećerna vuna kakvu danas poznajemo rezultat je zajedničkog napora jednog proizvođača slatkiša i jednog zubara. Džon Vorton i Vilijam Morison udružili su snage i 1897. godine izumeli su električnu mašinu koja bi mogla da istopi šećer u kristalu i da od njega načini niti koje bi se vrtele i na taj način formirale ovaj poznati vašarski slatkiš. 

    Ova dvojica predstavila su svoj izum na sajmu u St. Luisu, 1904. godine, a na istom sajmu predstavljen je i kornet za sladoled, dr Peper, hot dog u zemičkama i kikiriki puter. Šećerna vuna bila je hit sajma, sa prometom od nešto više od 17 hiljada dolara tokom sedam meseci (u današnjem novcu, to je otprilike 411 hiljada). 

     1759
Osvežavajuća kineska saalta, idealna kao glavni obrok, prilog, salata... kako god vam više odgovara. Sadrži piletinu, pirinač, jaja, kisele krastavčiće...
8418
Miris bakine kuhinje nas sve vraća u neke lepe dane i podseća na lepe trenutke. Evo još jednog recepta iz bakine kuhinje. Uživajte!
12152
Predivni kolačići od griza sa kokosovim brašnom učiniće vas da se na trenutak osetite kao da ste na moru. Uživajte!
5415
Divan osvežavajući kolač, koji je ujedno vrlo izdašan. Uživajte!
Predivne tople pogačice sa kozjim sirom, idealne kao predjelo ili meze uz bilo koje jelo.
3596
Ko ne voli kinder jajae, kinderladu i kinder čokoladu i ostale kinder stvari ?! :) A evo i recepta za kinder oblande.
13817