• Zašto je zdrava voda u kojoj su kuvane leblebije?

    Zašto je zdrava voda u kojoj su kuvane leblebije?

    Leblebije su omiljena hrana vegana jer sadrže mnogo proteina, vlakana i složenih ugljenih hidrata. Voda u kojoj su kuvane leblebije zadržava proteine i skrob što je čini odličnim stabilizatorom. Svako traži savršenu zamenu za jaja, pa je pored mešanja lana sa vodom – preostala voda nakon kuvanja leblebija još jedan odličan kandidat.

     542
  • Energetske i hranljive vrednosti: krastavci

    Energetske i hranljive vrednosti: krastavci

    Osim što zauzima četvrto mesto kada je reč o najviše uzgajanom povrću na svetu, ne bi trebalo zaboraviti da je odličan u borbi protiv opekotina i oteklina, takođe hidrira telo, eleminiše toksine iz organizma, sadrži većinu najneophodnijih vitamina i čuva zdravlje bubrega, kose, noktiju, zglobova...

    Energetska vrednost: 15 kcal

    Ugljeni hidrati: 3,63 g

    Proteini: 0,65 g

    Masti: 0,11 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 0,5 g

    Vitamin A: 105 IU

    Vitamin C: 2,8 mg

    Vitamin E: 0,03 mg

    Vitamin K: 16,4 µg

    Natrijum: 2 mg

    Kalijum: 147 mg

    Kalcijum: 16 mg

    Gvožđe: 0,28 mg

    Magnezijum: 13 mg

    Cink: 0,20 mg

     708
  • Ishrana i plodnost kod muškaraca

    Ishrana i plodnost kod muškaraca

    Prvo, većina ovih zaključaka nije bazirana na eksperimentima, već su doneseni na osnovu posmatranja svakodnevnog života. Ne zna se sigurno da će usvajanje ovih navika dovesti do veće plodnosti, ali ne škodi pokušati, a i u pitanju su navike u ishrani koje će vam doneti samo dobro.

    Prvi važni faktori su godine i telesna masa. Za razliku od žena, muškarci mogu postati roditelji u i kasnijem životnom dobu. Međutim, kvalitet sperme počinje da opada posle 35. godine, a isto važi i u slučajevima kad je muškarac gojazan.

    Što se same ishrane tiče, evo nekoliko hranljivih sastojaka na koje treba obratiti posebnu pažnju.
    Muškarci koji unose više omega 3 masnih kiselina generalno imaju zdraviju spermu. Dakle, ako planirate porodicu, mudro bi bilo da u svoju ishranu unesete više ribe, orašastih plodova i lanenog semena.

    Folati - žene koje hoće da ostanu u drugom stanju, ili već jesu trudne treba da uzimaju suplemente folne kiseline. Ne samo što smanjuje rizik od defekata ploda, već povećava i samu šansu za začeće. Izgeda da važi i u slučaju muškaraca, jer je veći unos folata povezan sa boljim kvalitetom sperme. Najbolji izvor je spanać i drugo tamno zeleno povrće.

    Antioksidanti su veoma važni, jer je kvalitet reproduktivnog materijala veoma osetljiv na oksidaciju. Antioksidanti se bore protiv slobodnih radikala koji oksiduju ćelije, time značajno poboljšavajući kvalitet tih ćelija. Voće, povrće, orašasti plodovi, leguminoze najbolji su vam saveznici u ovoj borbi.

    Iako druge vrste hranljivih materija drugačije utiču na mušku i žensku plodnost, postoji šema koja odgovara i jednima i drugima - mediteranska dijeta. Prema jednoj studiji, parovi koji žele da dobiju dete, a prešli su na mediteranski način ishrane poboljšali su svoje šanse za oko 40%.

     1390
  • Zašto je zdravo jesti crveni kupus?

    Zašto je zdravo jesti crveni kupus?

    Crveni kupus potiče sa Mediterana, a kultiviše se od davnina. Njegova ljubičasto-crvenkasta boja potiče od pigmenta iz porodice flavonoida. Sadrži moćne antioksidanse i veliku količinu vitamina C i E. Zeaksantin I lutein u crvenom kupusu su prirodni zaštitnici od UV zračenja. Preporučuje se onima koji imaju problema sa probavnim traktom. Njegov sok pomaže u formiranju crvenih krvnih zrnaca i oslobađa štetne toksine iz tela. Šolja crvenog kupusa sadrži 216 mg kalijuma. Velika količina sumpora utiče na smanjenje nezdravog holesterola i mokraćne kiseline. Antioksidanti u crvenom kupusu “razbijaju” mast dajući vam više energije. Koristan je za lečenje bubrega, artroze, a ublažava bolove i upale. Zahvaljujući prisustvu vitamina K, porodica kupusa poznata je po tome što je od velike pomoći u održavanju jakih kostiju.

     681
  • Stvari koje niste ni znali da možete da grilujete

    Stvari koje niste ni znali da možete da grilujete

    Meso, riba, pečurke i krompir spadaju u uobičajene namernice koje možete grilovati, no ako sledeći put želite probati nešto novo, ovih deset namirnica su odličan izbor za eksperimentisanje:

    1. Breskve - potrebno je samo da ih presečete na pola, izvadite košticu i stavite na gril. Možete ih potom začiniti sa malo cimeta ili žutim šećerom.

    2. Tofu sir - često se preporučuje kao zdrav izbor proteina za vegetarijanski način ishrane, a mnogi se žale kako ima prazan ukus. Probajte da stavite kriške tofu sira zajedno sa uobičajenom marinadom za meso na gril i dobićete ukusniju verziju ovog sira

    3. Banane - samo ih isecite uzduž i ostavite par minuta da se peku i imate odličan prilog uz meso

    4. Lubenice - da, dobro ste pročitali, čak i lubenice možete grilovati, odlično se kombinuju sa jelima od tune

    5. Prokelj - često se kuva, pa isprobajte novi način pripreme ovog povrća

    6. Ananas - grilovan ananas odličan je prilog uz ribu, može se začiniti marinadom od meda i cimeta

    7. Artičoke - pre grilovanja potrebno ih je kratko prodinstati na malo ulja ili kuvati u vodi.

    8. Masline - grilovane masline su odlične kao prilog mesu koje se poslužuje sa mediteranskim salatama

    9. Običan sir - baš kao i tofu sir, i običan možete grilovati tako što ćete ga staviti između dve tanke, vazdušaste lepinje.

    10. Avokado - retko se nalazi na meniju domaće kuhinje, no sledeći put iznenadite goste ovim egzotičnim voćem pripremljenim na neobičan način.

     2002
Mini pice su super slani zalogajčići, idealni za dečije rođendane, žurke i slične prigode.
7625
Magična i prelepa kao i Šeherezadine priče, ova torta će vas ostaviti bez reči.
33301
Torta pravo na ljubav će vas oduševiti svojim ukusom. Kombinacija bele kore, plazme, čokolade, oraha i narandže je pravi pogodak.
15428
Kremasta torta sa orasima i čokoladom, obogaćena aromom lešnika.
29149
Predivni čokoladni kolačići sa kornfleksom i suvim grožđem. Možete ih oblikovati po želji ali preporuka je da to radite u kalupu za ceđenje limuna kako biste dobili kupast oblik.
7754
Veoma jednostavan za spremanje a veoma ukusan kolač koji ne zahteva puno vremena a ni namirnica.
20260