• Obratite pažnju na namirnice sa negativnim kalorijama!

    Obratite pažnju na namirnice sa negativnim kalorijama!

    Kako prepoznati negativne kalorije? Jednostavno! Reč je o svim onim namirnicama tokom čijeg žvakanja sagorite mnogo više kalorija u odnosu na broj koji unesete. Prema brojnim istraživanjima, naše telo troši samo pet do deset procenata ukupne energije u digestiranju hranljivih sastojaka koji se nalaze u hrani. Povrh toga, način na koji vaše telo „obrađuje“ hranu zavisi od sopstvenog metabolizma.

    Želite da ubrzate metabolizam? Savet se krije u načinu ishrane. Što više povrća, a ako ste ljubitelj mesa, neka vaš izbor bude crveno meso. Nezdravu užinu i slatkiše zamenite smutijima, koštunjavim voćem ili svežim voćem. Ovako regulisanom ishranom nećete smanjiti unos kalorija, već ćete unositi zdravije kalorije. Osnovni problem većine dijeta koje se svode na smanjen unos kalorija je stanje šoka metabolizma usled smanjenog unosa hrane. Ipak, namirnice sa negativnim kalorijama ne utiču negativno na nivo šećera u krvi i sprečavaju taloženje masnih naslaga.

    Jedino piće koje ne sadrži negativne kalorije je voda. Pored navedenog, voda poboljšava varenje kao i rad metabolizma ali i povećava nivo energije.

     645
  • Bundeva

    Bundeva

    Bundevu (lat. Cucurbita pepo) svi znamo kao tradicionalni simbol čuvene Noći veštica, a njene semenke su omiljena grickalica omladine širom sveta. No, narandžasti, mesnati deo ove biljke (koji je dobio boju zahvaljujući beta karotenu) nekako kao da je zapostavljen, a može se koristiti u ishrani na zaista mnoge načine, a ne samo kao dekoracija.

    Ovo jesenje povrće spominje se još u Starom zavetu, koristili su ga još i Stari Egipćani, a u Evropu je došlo kada su ga Španci preneli iz Meksika.

    Slatkasti, mesnati deo bundeve upravo zbog beta karotena pomaže u lečenju psorijaze, a ako imate kožu sklonu aknama možete ublažiti stanje tako što ćete plod bundeve iskoristiti za pravljenje jednostavne maske za lice. Ovo povrće je i odličan diuretik, smiruje nadražen želudac i creva, čuva bubrege i smanjuje upale žuči. Pored toga, bundeve sadrže i niz drugih korisnih vitamina kao što je vitamin C.

    Posebno su zdrave semenke bundeve, jer sadrže ogromnu hranljivu vrednost i oblijuju belančevinama i ugljenim hidratima, kao i gvožđem, kalijumom i kalcijumom.

    Što se tiče recepata, od bundeve možete praviti ukusan pire, možete je pohovati, sitno iseckati i kuvati u čorbi, a bundevu možete i uzduž narezati, izbaciti deo sa semenkama i puniti sirom ili drugim povrćem i tako ispeći u rerni. Odlično se slaže sa začinima kao što su peršun, majčina dušica i lovorov list, a ako odlučite da napravite slatku pitu od bundeva, obavezno dodajte i malo cimeta, sigurno nećete pogrešiti.

     954
  • Lišće maslina – upotreba i prednosti

    Lišće maslina – upotreba i prednosti

    Lišće maslina korišćeno je u lekovite svrhe od davnina. Sadrži prirodna jedinjenja koja igraju važnu ulogu u blokiranju tumora. Lišće je bogato antioksidansima koji snižavaju krvni pritisak i sprečavaju nastanak i razvoj kardiovaskularnih bolesti. Čaj od listova maslina je bogat hranljivim sastojcima. Listove sušite na suncu sve dok ne postanu krti. Dve kašike su dovoljne za jednu šolju čaja. Čaj od listova maslina pomoći će vam u uništavanju štetnih bakterija i gljivica. Snižava nivo holesterola i uništava crevne parazite. Lišće maslina možete koristiti i kao dodatak čorbama i supama.

     814
  • Da li je veganski način ishrane pogodan za decu?

    Da li je veganski način ishrane pogodan za decu?

    Pojedini istraživači brinu da veganskoj ishrani nedostaju osnovne hranljive materije koje su deci potrebne za zdrav rast, ali ih ima više nego dovoljno u voću, povrću, žitaricama i drugim namirnicama neživotinjskog porekla. Ukoliko su na veganskoj ishrani, deca u tom slučaju unose više vlakana, hranljivih materija, a manje zasićenih masti u odnosu na drugu decu.

    Ipak, vegani ne konzumiraju mlečne proizvode koji su primarni izvor kalcijuma. Iako kalcijuma ima u brokoliju i kelju - većini dece je neophodan dodatak. Obilje gvožđa i cinka nalazi se u mesu, koga vegani ne jedu. Ali dovoljne izvore cinka i gvožđa možete naći i u mahunarkama, spanaću, špargli i nekim žitaricama. Orasi, maslinovo ulje i avokado sadrže zdrave masti. Obilje proteina nalazi se u žitaricama, soji, sojinom mleku...

    Dodatak vitamina B12 je neophodan jer je od suštinskog značaja za zdravlje nervnog sistema, kao i za fizičkoi rast i razvoj.

     658
  • Značaj brokolija

    Značaj brokolija

    1. Brokoli pripada porodici divljeg kupusa, a potiče iz Italije. Poznato je da se koristio u ishrani i u medicinske svrhe još u starom Rimu, od 6. veka pre nove ere.

    2. Brokoli je bogat vitaminom C. Jedna šolja sirovog seckanog brokolija je gotovo sve što vam je od hranljivih materija neophodno na dnevnoj bazi.

    3. Vitamin A i vlakna u brokoliju utiču na zdravlje kože, kostiju i zuba. Preporučljiv je u ishrani leti, kada telo lako dehidrira.

    4. Ljudsko telo nakon konzumiranja brokolija njegov sastojak glukorafanin prerađuje u jedno drugo jedinjenje pod imenom sulforafan, za koje se smatra da štiti zglobove.

    5. Brokoli može biti korisna namirnica ženskoj populaciji u periodu menopauze jer vitamin K, kalcijum, magnezijum, cink i fosfor koji se nalaze u sastavu ove biljke dobra su prevencija protiv osteoporoze.

    6. Tomas Džeferson je bio veliki ljubitelj brokolija. Izdejstvovao je uvoz semena iz Italije, a čak je i uživao prateći sadnju povrća.

    7. Kalifornija je u Americi proglašena državom brokolija. Više od 90 odsto brokolija na tržištu proizvedeno je upravo u ovoj državi.

    8. Najveći svetski proizvođač brokolija je Kina u kojoj se proizvede više od 8 miliona tona godišnje.

     810
Lovačke šnice se spremaju oko dva sata, ali vredi svaki trenutak proveden u kuhinji.
43933
Sećam se da ga je moja mama pravila sa celim jajetom u sredini, nisam bila oduševljena tom verzijom pa sam rešila da smislim svoju.
10302
Ako želite da promenite svakodnevni ukus piletine evo brzog i zanimljivog načina.  
24584
Ovaj žele sa neobičnom bojom je veoma osvežavajući pogotovo u letnjim danima, ali možete ga koristiti kao dodatak raznim jelima.
15492
Hleb od banana je veoma ukusan i mekan. Možete ga jesti samo tako ili premazati puterom ili dzemom.
16577
Sos od paradajza je klasičan sastav svake zimnice. Ovaj je malo drugačiji jer sadrži neke začine koji nisu uobičajeni za paradajz sos a daju mu posebnu aromu.
18771