• Čaj utiče na umor

    Čaj utiče na umor

    Prirodni sastojci u šolji čaja mogu poboljšati rad mozga i povećati osećaj budnosti. Efekti se kriju u sastojcima određene amino kiseline koja je prisutna u zelenom čaju, kao i kofein. Studija sprovedena nad osobama mlađim od 40 godina, pokazala je da čaj utiče na smanjenje umora. Čajevi smanjuju rizik od srčanih bolesti, a ukoliko ih redovno pijete mogu povećati gustinu kostiju. Crni čaj poboljšava kognitivne funkcije i pomaže u koncentraciji.

     449
  • Čaj od komorača i njegova vekovna primena

    Čaj od komorača i njegova vekovna primena

    Ova popularna vrsta čaja pomaže u ublažavanju mišićnih grčeva, poboljšava varenje i utiče na sindrom iritabilnog creva, sprečava dijareju, nadimanje i stomačne grčeve. Smanjuje krvni pritisak a i idealan je saveznik ukoliko želite da smanjite telesnu težinu, zaštitite respiratorni sistem, izbalansirate nivo hormona ili podstaknete libido.

    Zahvaljujući visokoj koncentraciji minerala, vitamina, fitonutrienata – čaj od komorača ima antioksidativne, antibakterijske i antiinflamatorne osobine. Koristi se i kao ukusni začinski dodatak supama i biljnim jelima.

    Ova otporna višegodišnja biljka najčešće se sreće u regionu Mediterana, a popularna je njena upotreba u tradicionalnoj medicini Kine, Indije i Bliskog istoka.

    Čaj prvenstveno deluje kao relaksant i pomaže u ublažavanju grčeva. Jača imuni sistem usled moćnih antibakterijskih, antiseptičnih i antifungalnih efekata. Deluje kao diuretik i utiče na uklanjanje viška toksina iz krvi i bubrega.

     385
  • Brokolijem do zdravijeg tela

    Brokolijem do zdravijeg tela

    Brokoli baš i nije omiljeno povrće, ali je svakako jedno od najzdravijih. Ova biljka bogata je vlaknima, antioksidantima, vitaminima B, A, C i K, kao i gvožđem. U nastavku slede ključni zdravstveni benefiti konzumiranja brokolija.

    • Brokoli usporava osteoporozu i poboljšava gustinu i opšte stanje kostiju
    • Redovnim konzumiranjem brokolija smanjuje se rizik od dobijanja kancera dojke, bešike, debelog creva i jajnika
    • Pomaže u borbi protiv depresije
    • Stabilizuje krvni pritisak i pomaže u sprečavanju kardiovaskularnih bolesti
    • Poboljšava varenje
    • Zbog visoke koncentracije vitamina A, usporava slabljenje vida
    • Poboljšava ceo imuni sistem
    • I najzad, ako sve ovo nije bilo dovoljno, ne sadrži skrob, tako da i osobe koje strogo vode računa o količini ugljenih hidrata koje unose, mogu bez bojazni da uživaju u dobrobitima brokolija.
     665
  • Znakovi nedostatka gvožđa kod tinejdžera

    Znakovi nedostatka gvožđa kod tinejdžera

    Nedostatak gvožđa kod tinejdžerki može biti uzrok preteranog gubitka krvi usled bolnih menstrualnih ciklusa. Ukoliko tinejdžeri ne jedu dovoljno namirnica koje obiluju gvožđem ili nisu u mogućnosti da apsorbuju neke od njih, može doći do određenih poremećaja. Vegetarijanci su pod većim rizikom kada je u pitanju nedostatak ovog važnog minerala, ali postoje brojne zamene i načini na koje je moguće nadomestiti unos gvožđa.

    Anemija

    Simptomi anemije se pre svega odnose na transport kiseonika. Crvena krvna zrnca sadrže hemoglobin, protein koji transportuje kiseonik od pluća do svih ćelija u organizmu. Anemija se najčešće javlja usled nedostatka gvožđa. Kako nivo hemoglobina padne ispod normale, tako počinju da se pojavljuju prvi simptomi. Umor, smanjenje raspoloživog kiseonika zbog nedostatka hemoglobina znači da ćelije neće moći da obavljaju svoje metaboličke funkcije.

    Poteškoće sa pamćenjem, koncentracijom, umor, napor pri obavljanju osnovnih funkcija, glavobolje, bledilo su drugi mogući simptomi koji ukazuju na nedostatak gvožđa kod tinejdžera. Analiza krvi je najpouzdaniji pokazatelj za nivo gvožđa u organizmu, uz pomoć čijih rezultata ćete dalje korigovati ishranu.

     1144
  • Saveti za održavanje sudopere čistom tokom celog dana

    Saveti za održavanje sudopere čistom tokom celog dana

    Uklonite sve ostatke hrane nakon svakog pranja. Tako umanjujete rizik od rasta bakterija ili pojavu štetočina koje mogu širiti klice. Takođe, nakon pranja posuđa dovoljno je da istim deterdžentom operete i sudoperu – uklonićete sve vrste bakterija koje se lako množe. U potpunosti osušite sudoperi između svakog pranja da biste izbegli množenja bakterije koje se zadržavaju u vodi. Koristite poklopac za odvod koji će sprečiti taloženje ostataka hrane u odvodnim cevima. Koristite dezinfekciona sredstva za ispiranje sudopere makar jednom nedeljno i vodite računa o uputstvima za njihovu upotrebu.

     493
Predivan način da započnete dan, provedete popodne uz porodicu ili veče uz prijatelje… slane, slatke, mirišljave, u svakom slučaju šta god da odaberete nećete pogrešiti jer su jednostavno neodoljive.
22775
Pomalo zaboravljena nedeljna porodična poslastica. Vratite se u detinjstvo kada je bakina kuća bila ispunjena slatkim mirisom rogača …
46155
Strana 1256 od 1256