• Odakle potiče neodoljivi miris slanine?

    Odakle potiče neodoljivi miris slanine?

    Od samog pomena pržene slaninice većini nas pođe voda na usta. Ukus te namirnice se ne može opisati, ali ono što je možda još bolje u vezi sa njom je taj njen neodoljivi miris, kada cvrči iz tiganja i mami da prekršiš dijetu.

    Aroma slanine potiče od 150 organskih jedinjenja koje ona sadrži. Kada se parče slanine počne pržiti, šećeri, aminokiseline i masti podležu hemijskoj reakciji, kojom se dobijaju molekuli koji prženoj slanini daju specifičan miris.

    Molekuli koji se dobijaju su ugljovodonici i aldehidi. Osim njih, prisutna su i jedinjenja azota – piridini i pirazini i još preko 140 drugih sastojaka koji kombinovani daju miris kojem retko ko može odoleti.

     1548
  • Regulišite svoj krvni pritisak uz pomoć ovih namirnica

    Regulišite svoj krvni pritisak uz pomoć ovih namirnica

    Hipertenzija zavisi od brojnih faktora. Hrana igra odlučujuću ulogu kada je u pitanju vaš krvni pritisak. Brojna jedinjenja u repi mogu vam pomoći u regulisanju krvnog pritiska. Kombinujte je sa salatama, u smutijima ili sokovima zajedno sa jabukama ili grožđem. Riblje ulje i avokado bogati su omega 3 masnim kiselinama koje su od ključnog značaja za zdravlje srca. Pomažu jačanju krvnih sudova i čine ih elastičnijim, poboljšavaju cirkulaciju krvi kako ne bi došlo do hipertenzije. Ovsene kaše sadrže veliku količinu vlakana, imaju nizak nivo masti ali visok nivo natrijuma - minerala koji uravnotežava krvni pritisak. Pomešajte ih sa medom i voćem i uživajte u svakom zalogaju! Samo jedna banana sadrži neverovatne količine kalijuma. U stvari, ukoliko ih jedete jednom dnevno - dobićete 100 odsto dnevne preporučene količine. Kalijum podstiče pravilnu cirkulaciju ali i održava zdravlje vaših bubrega.

     783
  • Uticaj japanskog spanaća na zdravlje

    Uticaj japanskog spanaća na zdravlje

    Japanski spanać izvorno potiče iz Sakure. Intezivnijeg je ukusa pa se neretko koristi za pravljenje brojnih tradicionalnih japanskih jela. Japanci veruju da ova vrsta spanaća može usporiti proces starenja. Fascinantan je zbog neverovatne količine vitamina K, A, C, B1, B2, B6 i E. Visok sadržaj luteina je od velike koristi za zdravlje očiju. Antioksidansi eliminišu slobodne radikale iz tela i jačaju imuni sistem. Zavidne količine folne kiseline su od značaja za pravilan rad srca.

     712
  • Namirnice koje smiruju želudac

    Namirnice koje smiruju želudac

    Gorušica izaziva osećaj gorkog ukusa u grlu, žarenje i pečenje, pritisak i bol u gornjem delu stomaka i iza grudne kosti. Kada dugo traje, kiseli želudačni sok može da dovede i do zapaljenja jednjaka. Gorušicu posebno izazivajukobasice, pljeskavice, pržena hrana i prevreo sir, ljuta i začinjena hrana i sirov crni luk.

    U ishranu uključite u većoj meri nemasnu hranu, takođe neprženu, kao i mladi sir, jogurt sa probioticima, kiselo mleko, kuvano i sveže lisnato povrće, raženo bražno ili dvopek, banane, jabuke, dinje, zeleni čaj...

    Kao banane i jabuke sadrže umirujući pektin, pa kompot od jabuka može još efikasniji melem za probavu i poboljšanje varenja.

    Napitci koji sadrže kofein (kafa, čaj, gazirana pića) mogu podstaći lučenje želudačne kiseline, ali se u umerenim količinama mogu konzumirati i najbolje nakon jela.

     985
  • Loše navike koje mogu podstaći probleme sa bubrezima

    Loše navike koje mogu podstaći probleme sa bubrezima

    Bubrezi su organi koji rade kontinuirano filtrirajući otpadne supstance koje putuju u naš krvotok. Kroz urin, naši bubrezi mogu eliminisati veliki deo toksina iz hrane, životne sredine ili lekova. Kao i drugi organi, i bubrezi mogu izgubiti efikasnost ukoliko ne izbacimo neke loše navike iz svakodnevnog života.

    -Zadržavanje urina pospešuje stvaranje upala u urinarnom traktu i može izazvati ozbiljnije probleme.

    -Ukoliko želite da vaši bubrezi ispravno funkcionišu, neophodan je unos dovoljne količine vode i drugih zdravih tečnosti. Dehidriranost može izazvati kamen u bubregu, infekcije...

    -Gazirana pića kao i energetski napici mogu uzrokovati brojne poremećaje. Zbog velike količine šećera i aditiva mogu biti odgovorni za ozbiljne poremećaje.

    -Obratite pažnju na unos natrijuma koji nije prisutan samo u kuhinjskoj soli, a povećava zadržavanje tečnosti i doprinosi brojnim problemima sa bubrezima.

    -Iako su suštinski neophodni, trebalo bi obratiti pažnju i na unos proteina. Veća količina utiče na otežan rad bubrega i dovodi do hroničnih oboljenja.

     449
Ledene kocke, savršene za ove vruće dane :)
17117
Predivne male loptice u crvenim sosom. Kao prilog preporučujemo krompir pire ili bareni pirinač.
3208
Predivan osvežavajući napitak za tople letnje dane!
Ovaj kolac se moze praviti sa makom ali i sa orasima, pa izvolite, ko šta više voli.
28960
Neuobičajeni osvežavajući, pravi letnji desert. Obavezno probajte jer ovo je poslastica i za oko i za dušu.
3020
Testenine sa mlevenim mesom, ali malo drugačije-ovaj put sa mesnim ćufticama! Uživajte!
7029