• Mirođija i njena lekovita upotreba

    Mirođija i njena lekovita upotreba

    Začinska biljka mirođija potiče iz centralne Azije. Najbolje uspeva na sunčanim mestima, a najjaču aromu ima pre nego što procveta.

    Bogata je mnogim važnim vitaminima, uključujući i folnu kiselinu, riboflavin, niacin, vitamin A i C, beta-karoten, koji su neophodni za optimalno zdravlje.

    U narodnoj medicini mirođija je vekovima poznata kao sredstvo za poboljšanje apetita i varenja, smiruje nadimanje, povraćanje i nesanicu.

    Ovaj začin takodje deluje na smanjenje lošeg i povećanje dobrog holesterola. Sama biljka ne sadrži holesterol, ali sadrži antioksidanse i dijetetska vlakna koja učestvuju u kontroli holesterola.

    Sveži listovi mirođije sadrže monoterpen, antioksidans koji se snažno bori protiv uticaja slobodnih radikala.

    Deluje i protiv upala mokraćne bešike, bakterija, upale disajnih puteva, hipertenzije.

    Za prevenciju gripa i umirivanje kolika preporučuje se žvakanje semena mirođije.

    Čajevi od mirođije se uvek piju nakon jela, nezaslađeni i u malim gutljajevima.

    Savetuje se kao sredstvo za jačanje jetre.

    Podstiče rad mlečnih žlezda i lučenje mleka kod dojilja.

     839
  • Zašto su „tamnije“ banane zdravije?

    Zašto su „tamnije“ banane zdravije?

    Da biste održali svoj nivo krvnog pritiska, važan je nivo kalijuma u krvi koga u dovoljnim količinama možete pronaći upravo u tamnijim bananama. Imaju nizak nivo natrijuma, sadrže i triptofan - aminokiselinu koju vaše telo koristi u proizvodnji serotonina.

    Dobro je poznata činjenica da vam banane mogu pomoći da se oslobodite zatvora. Sledeći put, ukoliko budete imali problema sa varenjem - pojedite bananu.

    Banane imaju visoku kalorijsku vrednost, što ih čini odličnim izvorom instant energije. Dakle, sledeći put tokom napornog treninga, u pauzi - nagradite svoje telo bananom. Kalijum u bananama sprečava grčeve u mišićima i pomaže dugotrajnu fizičku izdržljivost.

    Bogate gvožđem, smanjiće mogućnost od pojave anemije, a vitamin B6 smanjiće šanse za nadutost i zadržavanje vode u organizmu.

     481
  • Kako fruktoza utiče na mozak?

    Kako fruktoza utiče na mozak?

    Nova studija Univerziteta Kalifornije sugeriše da fruktoza može loše uticati na pamćenje i učenje, pa čak i prouzrokovati bolesti srca. Povećan unos fruktoze utiče na porast krvnog pritiska, uzrokuje srčana oboljenja i pojavu dijabetesa tipa 2. Ograničite sve dodatne šećere koje unosite, a ne samo fruktozu. Izbacite slatkiše, a unosite više voća koja vam pružaju vitamine, vlakna i minerale koji sprečavaju pojavu hroničnih bolesti.

     275
  • Prednosti sirove čokolade

    Prednosti sirove čokolade

    - Sadrži više antioksidanata.

    - Zbog svog antiinflamatornog svojstva pomaže u smanjenju crvenila i otečenosti.

    - Povoljno utiče na cirkulaciju.

    - Smanjuje nivo „lošeg“ holesterola.

    - Uspostavlja hormonalni balans.

    - Imate problem sa nesanicom? Tabla sirove čokolade rešiće vaš problem!

    - Kontroliše protok krvi.

    - Vraća koži sjaj i elastičnost.

     566
  • Šta nikako ne bi trebalo da radite nakon obroka?

    Šta nikako ne bi trebalo da radite nakon obroka?

    Volite da odspavate ili zapalite cigaretu nakon obroka? Ovo su samo neke od loših navika koje bi trebalo da izbegavate jer mogu loše uticati na vaše zdravlje. Idemo redom!

    Ukoliko legnete nakon obilnog obroka može delovati kao idealno rešenje zbog koga se naizgled osećate bolje. Ipak, vašem digestivnom sistemu otežavate posao. Može se stvoriti višak stomačne kiseline što dovodi do pulsiranja u predelu stomaka, sve do grudi. Odolite ovom iskušenju makar nekoliko sati kako se želudačna kiselina ne bi vraćala u grlo ili još gore – kako ne bi oštetili mukoznu membranu.

    Bez obzira na to što je nekome cigareta nakon obroka omiljeno zadovoljstvo, ne zaboravite da vaše telo mora ispravno da digestira nakon obroka. Nikotin se vezuje za višak kiseonika koji je potreban pri varenju, omogućavajući vašem telu apsorpciju više kancerogena.

    Kupanje nakon obroka povećava protok krvi. Drugim rečima, krv u stomaku koja podstiče varenje dostiže u kožu i tamo se zadržava duže vreme. To znači da će varenje biti otežano i odloženo.

    Verovali ili ne, voće nakon obroka je loš izbor. Pošto zahteva različite enzime za varenje, voće je najbolje jesti na prazan želudac kako bi se omogućila maksimalna apsorpcija.

    Čaj takođe ometa apsorpciju posebno gvožđa jer se vezuje za njega i pre nego što telo ima mogućnost da ga razloži.

    Vežbanje nakon jela može uticati na pojavu refluksa, štucanje pa čak i mučninu i povraćanje.

     390
Čorba od mladih kopriva je izuzetno ukusna i zdrava.
21990
Ova krem supa je veoma aromatična i ukusna.  Preporučujem je za hladne zimske dane.
6302
Ova pita se priprema veoma brzo i lako. Najukusnija je dok je topla.
15638
Recept je isti kao i za pekarske kiflice, samo ovo je varijanta za one koje vole nešto konkretnije.
22165
Oduvek sam se divila osobama koje umeju da naprave ceo pleh kiflica koje su podjendake veličine. U mom prvom i poslednjem pokušaju bilo je svih dimenzija pa čak i različitih…
32844
Nisu ni princes krofne, nisu ni obicne krofne već nešto između. Jednostavni predivni, morate ih probati. Možete naleteti na njih na ulicama Lisabona, u Meksiku, Španiji ...
30794