• Aloe vera u ishrani

    Aloe vera u ishrani

    Konzumiranje gela iz lista aloe vere može smanjiti nivo šećera u krvi. Još jedna od prednosti odnosi se na suzbijanje upala. Koristi se i kao sredstvo za ispiranje usta, a ublažava i bolove desni. U jednoj studiji na životinjama, konzumiranje gela pomoglo je u poboljšanju učenja i pamćenja, istovremeno smanjujući simptome depresije. Aloe vera je bogata antioksidansima koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala - jedinjenja koja se dovode u vezu sa mnogim hroničnim bolestima.

     190
  • Beli luk

    Beli luk

    Za beli luk (lat.Allinum sativum) svi znamo da je najveći neprijatelj zadaha i poljubaca, vampira i drakula, ali mnogi ne znaju da ovo super povrće iz porodice ljiljana ima u sebi nekoliko stotina zdravih komponenti (vitamina, minerala, aminokiselina) koje su dragocene za ljudski organizam.

    Iako je jedno od najstarijih biljnih kultura na svetu, smatra se da potiče iz srednje Azije, ali gotovo da ne postoji narod koji već hiljadama godina ne koristi beli luk kao osnovnu namirnicu u svakodnevnoj ishrani.

    U nekim krajevima poznat i kao češnjak, beli luk je jedna od retkih biljnih vrsta koje u sebi sadrže sumpor, koji je ljudskom organizmu preko potreban jer smanjuje nivo holesterola i štiti od mnogih maligih bolesti. Beli luk je takođe jedan od najjačih prirodnih antibiotika i uništava mnoge bakterije u organizmu: strafilokoke, ešerihiju koli, kandidu... posebno se preporučuje onima koji imaju problema sa organima za varenje ili koji imaju otežan rad jetre i žuči.

    Beli luk se u kulinarstvu može koristiti na zaista mnoge načine: nezaobilazni je deo italijanskih brusketa (u kombinaciji sa maslinovim uljem, bosiljkom i paradajzom), grčkih salata (npr možete ga zajedno sa krastavcem dodati u jogurt), dok mnogi ne mogu da zamisle gulaš i druga kuvana variva bez prethodno proprženog crnog i belog luka na malo ulja. Beli luk takođe možete konzervisati u ulju ili sirćetu i tako poslužiti uz meso ili pečenu ribu.

     1224
  • Najneophodniji vitamini za zdravlje vaših zuba

    Najneophodniji vitamini za zdravlje vaših zuba

    Iako je često povezan sa dobrim vidom, zdravljem kože ili jačanjem imunog sistema, vitamin A pomaže u održavanju zdrave sluzokože i protoka pljuvačke u ustima. Ima ga najviše u ribi, jajima, mangu, krompiru, šargarepi, kelju, spanaću...

    Vitamin B utiče na oralno zdravlje jer može smanjiti upalu jezika, a nalazi se u mesu, pasulju, mahunarkama, zelenom povrću.

    Vitamin C je jedan od najneophodnijih. Reguliše oštećena tkiva i sprečava upalu desni. Njegov nedostatak ponekad dovodi do ozbiljne bolesti zvane skorbut. Pošto je sjajan antioksidans, vitamin C jača imuni sistem. Pronaći ćete ga u južnom voću, brokoliju, kelju i bobičastom voću.

    Vitamin D reguliše nivo kalcijuma i fosfora. Bez njega telo ne može da apsorbuje kalcijum koji je potreban za zdrave kosti i zube. Mleko i žitarice su najveći izvori vitamina D.

     1044
  • Navike zbog kojih se gojite

    Navike zbog kojih se gojite

    Većina ljudi pokušava da oslabi, ali često je u tome neuspešna. Razlog tome mogu biti navike kojih najčešće nismo ni svesni. U nastavku slede neke od radnji kojima podrivamo sopstvene napore u gubljenju kilograma.

    • Korišćenje velikih tanjira - veličina tanjira je bitna, jer smo naviknuti da pojedemo sve iz tanjira, tako da je bolje koristiti manji tanjir, jer će vam i stomak i mozak signalizirati da ste dovoljno jeli. Kupovina bez spiska - spontana kupovina najčešće rezultira većom količinom grickalica. Osim toga, planiranje obroka je pola bitke kad želite da oslabite, a pravljenje spiska potrebnih namirnica je veliki deo tog plana.
    • Neusredsređenost tokom obroka - ako uz jelo gledate tv, koristite kompjuter ili mobilni, verovatnije je da ćete jesti mehanički, da ćete pojesti više, a da nećete u tome preterano uživati. Umesto toga, ugasite tv, ostavite telefon i usredsredite se na obrok.
    • Gledanje fotografija ukusne hrane - ako stalno gledate slike od kojih vam ide voda na usta, velika je verovatnoća da ćete posegnuti za hranom i onda kad niste gladni.
    • Noćno grickanje - ovo je jedna od najgorih navika, jer ono što pojedete nećete potrošiti, već ćete punog stomaka otići pravo u krevet. Osim toga, otežaćete sebi san, jer će se vaš organizam mučiti da svari tu hranu, umesto da se i sam odmara.
    • Izbacivanje ugljenih hidrata - iako ugljene hidrate bije loš glas, našem telu oni trebaju, jer su glavni izvor energije. Problem je kad nemamo meru u konzumaciji ugljenih hidrata, a rešenje je birati dobre ugljene hidrate, poput integralnih žitarica, voća i povrća.
    • Emocionalno prejedanje - mnogi ljudi pate od ovog problema. Možda jedu jer im je dosadno, ili su pod stresom, ili tužni. Hrana nije rešenje, ali služi u velikoj meri kao uteha, jer utiče na lučenje hormona.
    • Nedovoljno sna - manjak sna je možda baš ono što vas sprečava da oslabite, ili vas čak tera da dobijate kilograme. Nedovoljno sna remeti hormonski balans, kao i apetit, tako da ćete žudeti za namirnicama koje će vas brzo zasititi, a to su obično slatkiši.
     1002
  • Saksijsko uzgajanje bilja: peršun

    Saksijsko uzgajanje bilja: peršun

    Peršunu odgovara duboko i delimično vlažno zemljište. Seme se postavlja na dubini od 2 do 3 centimetra, a u razmaku od oko 20cm. Pre nego što se posadi, seme se potapa u vodu i potrebno je da odstoji tokom noći. Prekrivanje plastičnom folijom je neophodno, sve dok ne izniknu mlade biljke. Saksija se, zatim, potapa u vodu sve dok se na vrhu zemlje ne pojave kapi vlage. Peršun ne voli direktno sunce, ali mu je potreban dobar izvor svetlosti. Prija mu i povremeno orošavanje, posebno tokom leta. Da bi bio žbunastiji i intezivnijeg mirisa, potrebno je redovno orezivanje.

     71
Sok od sveže svekle, šargarepe i jabuke je prava riznica vitamina i gvožđa. Cvekla daje predivnu boju, a šargarepa, jabuka i limun ukus. Dodajte i malo meda, cimeta... i ponudite…
31106
Gomašio ili susamova so ima mnogo lekovitih efekata, smanjuje kiselost krvi i želudačnu kiselinu, pomaže varenje, dobra je za nervni sistem. Koristite je umesto obične soli.
12532
Sve češće se u prodavnicama mogu pronaći špargle što me izuzetno raduje i dalo mi je ideju da smućkam nešto za lepšu polovinu na tu temu. Evo rezultata! :)
5476
Želite da obradujete najmlađe i najmilije?! Evo pravog a pre svega veoma zdravog recepte punog vitamina koji je mog klinca totalno odvratio od kupovnih "Milkšejkova" :)
8020
Možda ne svakoga dana ali bar 2-3 puta nedeljno trebali bi da na trpezi imamo ribu, ili prelepu lignju.
7315
Ne znamo šta bismo rekli za ovo jelo sem da je veoma zanimljivo i izuzetno ukusno.
14409