• Rotkvice kao čistači krvi i bubrega

    Rotkvice kao čistači krvi i bubrega

    Rotkvice se koriste kao hrana i lek još od Rimskog carstva. One pripadaju istoj porodici kao kelj, brokoli i kupus.

    Dobrih strana rotkvice ima zaista mnogo - ekstremno nizak broj kalorija, nepostojanje masti, mnogo vlakana, folne kiseline, magnezijuma, kalijuma, bakra, kalcijuma, mangana i vitamina C i B.
    Ne možete pogrešiti sa ovim povrćem, kada se sitno isecka dobra je u salatama, a može se dodati i supama ili paprikašima.

    Ovo povrće se bori protiv raka, a visok procenat vlakana čini ga posebno delotvornim u borbi protiv raka debelog creva. Ako imate problema sa disanjem, rotkvice su prirodan lek za to. Vlakna, vitamini i minerali koji se nalaze u rotkvici pametan su izbor za kardiovaskularno zdravlje. Osim toga, pankreas, bubrezi i jetra se lakše čiste. Povrh svega toga, pomažu u gubljenju težine, jer dugo drže sitost, uprkos tome što sadrže veoma malo kalorija (svega 19 kalorija u porciji).

    Rotkvice jesu male, ali su sasvim sigurno moćne!

     1461
  • Neven u ishrani

    Neven u ishrani

    Neven ima zanimljivu istoriju. Asteci su ovu biljku koristili u medicinske svrhe i u verskim obredima. Španski i portugalski istraživači su ove zlatne cvetove preneli u Evropu. Nazvali su ih „Marijino zlato“ u znak poštovanja prema Devici Mariji. Nikada ne vene i upravo zbog ove karakteristike je i dobio ime. Neven se koristi u Pakistanu i Indiji za bojenje tkanine ali i kao hrana. Pored toga što se koristi za lečenje brojnih bolesti, latice nevena su jestive i koriste se kao dodatak čorbama i salatama kako bi im dale specifičan ukus i boju. Latice nevena su ujedno i najvrednije jer su bogata etarskim uljima, likopenom, proteinima, taninom...

     426
  • Upomoć, u zatvoru sam! Jednu Happy honey šljivu, molim!

    Upomoć, u zatvoru sam! Jednu Happy honey šljivu, molim!

    OK! Sećate se priče o VIP kraljevima koje ponekad moramo pozvati u pomoć (suplementacija Fe) u posebnim stanjima? Iako su nam oni nekad neophodni, rekla sam već da umeju biti nezgodne naravi... pomognu oni u nedostatku gvožđa, ali... može se desiti da nas „stave iza rešetaka“. A ko god je bio tamo, uhh... zna da nije prijatno!

    U nastavku teksta bavićemo se tom temom, šta preduzeti u toj situaciji, kako umilostiviti kraljeve i biti slobodan?

    Moj izbor opet će biti priroda, posebno imajući u vidu decu, trudnice i pojedina hronična stanja, gde uzimanje tableta baš i nije poželjno, a s druge strane, imajući u vidu da se problemi konstipacije i opstipacije savršeno lako mogu rešiti ishranom!

    Pa, da krenemo... Kako izaći iz zatvora? Jedna je magična reč koja Vam je potrebna... VLAKNA! Ne možete to sami, biće Vam potrebna sva „vlastela“ (vlakna) koje se možete setiti, kako bi Vas što pre izvukla iz neprijatne situacije. Smešno, kralj Vas pošalje iza rešetaka, a vlastela izbavlja... (još jedan dokaz njihovih delikatnih karaktera tj. važnosti balansa svih nutrijenata i hranljivih sastojaka u Vašem organizmu).

    povrce

    A ko je ta vlastela?

    Posebni su to ljudi, zaista, ne bi se zvali vlastelom tek tako! A gde je naša vlastela?

    1. Svo voće i povrće koje možete zamisliti! Najbolje je da ga konzumirate sirovo, često je ova prva linija odbrane sasvim dovoljna da pomogne (ljudi danas, nažalost, unose veoma malo svežeg voća i povrća, te se okreću isključivo prerađenoj, nutritivno siromašnoj hrani).
    2. Drugo jednostavno rešenje je pravilna hidracija! Unosite li dovoljno vode? Znam, znam, svi „stručnjaci“ danas dosađuju savetima: pijte, pijte, pijte vodu... ali, zaista, zapitajte se, pijete li je dovoljno?!
    3. Integralno, integralno i samo integralno. Raž, ječam, ovas, spelta, pseudožitarica heljda... Dobar izbor su ovsene kaše, gde možete dodati sjajne čia semenke, pšenične klice, golicu, lan, susam, orašaste plodove i ostale divote!
    4. Ukoliko već imate naviku da jedete salatice, a i dalje ste u problemu, onda posebno obratite pažnju na lisnato zeleno povrće: kupus, zelena salata, kelj, blitva, spanać; voće bogato sorbitolom (jabuke, kruške, breskve, šljive).
    5. Sledeća linija odbrane jeste suvo voće! Šljive i smokve u kombinaciji često daju željeni rezultat, a dobra ideja je i da ih skuvate u vidu kompota, te popijete sokić, a voćke pojedete.
    6. Mekinje sjajno rešavaju stvar! Napomena: obratite pažnju na količinu, posebno u početku, ne preterujte (može doći do grčeva i drugih neprijatnosti).
    7. Psilijum, jedna od novih, popularnih namirnica na našim prostorima, no svu slavu i zaslužuje! Prirodno rešenje koje će Vam, garantujem, doneti olakšanje!
    8. Lan, čudotvoran nije, ali pomoći može, a uz to je jako zdrav i koristan za mnoge druge procese u organizmu, s toga navalite na lan! Preporuka je da ga dodate u musli (sveže iskrckan, polumleven), ili da ga pustite da nabubri preko noći, te ga tako konzumirate (može u kefiru, kiselom mleku...)
    9. Fizička aktivnost, znate već sve... Gym power! J
    10. Magnezijum, jedini suplement koji Vam od srca mogu preporučiti, bez nus efekata jeste Mg! Čini čuda, verujte! No, njega lako možete uneti i kroz mineralnu vodu.

    sljiva

    Naši slatki predlozi kako da izbegnete zatvor

    • Happy honey šljiva – jaka kašika ujutru uz čašu tople limunade (čini čuda svaki put)
    • Happy honey šljiva na integralnom tostu (što je veći procenat integralnog brašna, veći je sadržaj vlakana, što nam u ovom slučaju i te kako treba!)
    • Musli od ovsenih pahuljica i mekinja zaslađen Happy honey po izboru!
    • Domaći voćni jogurt sa čia i semenkama lana: jogurt + Happy honey malina + semenke (ne mrštite se i ne klimajte glavom sa neodobravanjem, verujte mi na reč i probajte!)
    • Kefir + Happy honey malina + psilijum
    • Tufahije sa Happy honey šljiva (recept uskoro).

    Uz malo discipline i teglicu Happy honey šljive obećavam Vam zaboravićete kako je to biti u zatvoru, a osećaj slobode uz omiljenu domaću ili srpsku, ali našu Happy honey šljivu biće lepši nego ikad!

    Autor teksta: Tanja Olajdžija
    Više o sirovom medu pogledajte na: happyhonney.rs.

     1354
  • Pet namirnica bogatih „zdravim" mastima

    Pet namirnica bogatih „zdravim" mastima

    Zdrave masti obuhvataju ulja na bazi biljaka koje čine mono ili polinezasićene masti.

    Losos i sardine su dobri izvori zdravih omega 3 polizasićenih masti.

    Jaja su alternativni izvor omega tri masnih kiselina.

    Meso je bogato nezasićenim mastima, dok obrađeno meso sadrži zasićene masti.

    Najbolji izvori su mahunarke. Jedan od važnih saveta se svodi na činjenicu da bi trebalo izbegavati ili makar ograničiti unos hrane sa visokim sadržajem nezdravih zasićenih masti.

     856
  • Zdrave grickalice za studente

    Zdrave grickalice za studente

    Ispitni rok je gotovo pa iza ćoška!
    Ponekad je teško izabrati zdrave opcije kada ste pod stresom i imate mnogo da učite. Nezdrave grickalice će vas uspavati i opteretiti, dok će vam zdrava hrana pomoći da budete orni za rad, čili i puni energije.

    Dobre stvari grickanja:

    Daje vam dovoljno energije tokom dana
    Sprečava prejedanje tokom obroka
    Jednostavan je način da ubacite više voća i povrća u svoju ishranu

    Jednostavne ideje za zdravo grickanje:

    Jogurt i voće
    Humus
    Sveže ceđeni sokovi
    Sir i krekeri
    Orašasto voće
    Ovsena kaša
    Barena jaja
    Celer, šargarepa, jabuke u kombinaciji sa puterom od badem, kikirikija, susama ili suncokreta

     1622
Testenina sa rukolom i tunejvinom je jednostavna za pripremu a veoma osvežavajuća. Možete koristiti bilo koju vrstu testenine.
9575
Mafine sa višanjama volimo svi da jedemo, testo je skoro isto kao i za brzi kolač od višanja samo što su mafini interesantniji i moderniji.
33886
Pre neki dan sam u radnji kupila kore od heljdinom brašna pa rekoh ajde da isprobam i to. Pošto me je mrzelo da tražim recept iskoristila sam svoj za gibanicu.…
54747
Ćuftice od spanaća se pripremaju u kombinaciji sa krompirom. Možete praviti klasične ćuftice ili ako više volite možete oblikvati i šnicle.
13519
Punjeni krompir sam prvi put probala u Temišvaru u tržnom centru, bila sam skeptična ali već za par dana pokušala sam da ponovim isprobano, i evo recepta.
12454
Pohovani kačkavalj se jednstavnno priprema, nemate potrebe da se plašite kako će se sir rastopiti. A i da se razlije nema veze, još je ukusnije :)
35778