• Mitovi o alergiji i intoleranciji na mlečne proizvode

    Mitovi o alergiji i intoleranciji na mlečne proizvode

    Prvi mit - alergija na hranu nije isto što i intolerancija. Ta dva termina se odnose na dve različite stvari. Alergija označava stanje kada imuni sistem reaguje na neposredni nadražaj, a reakcije variraju od blagih do smrtno opasnih. Blagi su povraćanje, dijareja, bolovi u stomaku i kijanje, dok su ozbiljniji problemi sa disanjem, oticanje usana i disajnih puteva i gubitak svesnosti. Preko 90% alergijskih reakcija izazvano je jednom od ovih 8 namirnica - mleko, žitarice, kikiriki, orah, jaja, soja, riba i morski plodovi.
    Intolerancija na hranu, sa druge strane, jeste reakcija digestivnog sistema i simptomi se ispoljavaju kada pojedete određenu količinu hrane, a simptomi su mučnina, nadutost, dijareja i gasovi. Ovo najčešće izazivaju mlečni proizvodi i žitarice.

    Drugi mit - kada vam jednom dijagnostifikuju alergiju, nikad više ne smete jesti tu hranu. Alergije na hranu se mogu razviti u svim dobima života i mnoga deca su pogođena ovim, ali je moguće da kasnije u životu više nemaju reakcije na hranu na koju su bili alergični u detinjstvu. Testove treba regularno ponavljati, da bi se utvrdilo jeste li i dalje alergični.

    Treći mit - morate izbegavati mleko i mlečne proizvode ako ste intolerantni na laktozu. Odrasli i adolescenti kojima je dijagnoza intolerancija na laktozu mogu da tolerišu oko 12 grama laktoze, što je otprilike jedna šolja mleka ili jogurta. Količina laktoze varira u određenim namirnicama, tako da se ti ljudi mogu držati onih sa nižim postotkom poput švapskog sira, jogurta, kiselog mleka i mocarele. Jogurt je posebno preporučljiv.

    Četvrti mit - ljudi koji su alergični na mleko mogu da piju mleko bez laktoze. Mleko bez laktoze je i dalje mleko, tako da nije dobar izbor za ljude zaista alergične na mleko. Međutim, za ljude koji imaju intoleranciju na mleko, ovo je savršen izbor.

     821
  • Uzroci nedostatka gvožđa

    Uzroci nedostatka gvožđa

    Gvožđe je esencijalna komponenta hemoglobina, supstance u crvenim krvnim zrncima koja nosi kiseonik do određenih delova u našem organizmu. Nedostatak gvožđa znači nedostatak kiseonika koji se dostavlja ćelijama, što dovodi do umora i osetljivoti na infekcije.

    Simptomi nedostatka gvožđa mogu biti suptilni na početku, ali kasnije dovode do anemije. Bleda koža, umor, razdražljivost, slabost, gubitak daha, narušen imunitet su samo neki od pokazatelja. Najčešći uzroci nedostatka gvožđa uključuju neadekvatnu ishranu, gubitak krvi, prekomerno znojenje i nesposobnost apsorbovanja gvožđa iz hrane.

    U većini slučajeva, ishrana je ključ za vraćanje ravnoteže. Postoje i namirnice koje sprečavaju apsorpciju gvožđa. Dakle, jedite jarko obojeno voće i povrće. Međutim, povišen nivo gvožđa izaziva zatvor, mučninu i bol u stomaku, stoga vodite računa da ne preterate jer predoziranje može biti toksično.

     573
  • Banana

    Banana

    Banana (lat. Musa sapientium) je tropsko voće poreklom iz Indije, ali se danas najviše uzgaja u Centralnoj Americi. To su zeljaste biljke sa širokim i dugačkim listovima koje uspevaju samo uz pomoć velike količine vode i uz visoke temperature. Postoji oko 50 vrsti ovog voća, a nama su najpoznatije žute banane, dok su u svetu popularne i zelene guinea banane i manzano banane (kratke i deblje). Sadrže puno vitamina i minerala, najbogatije su kalijumom i vitaminom B6, ali su bogate i vitaminom A, C, te sadrže velike količine fosfora, magnezijuma i folne kiseline pa se naročito preporučuju trudnicama. Naravno, najbolje ih je kao i svo drugo voće jesti sveže, ali se mogu koristiti i u raznim poslasticama (najpoznatija "Banana split"), sladoledima, tortama, a u kineskoj kuhinji se čak i pohuju. Opšte je poznato da zbog velike količine vitamina B umiruju nervni sistem, a pored toga poboljšavaju i varenje, smanjuju visok krvni pritisak i snižavaju rizik od raka. Zbog visokog sadržaja ugljenih hidrata (23g), banane su odlično instant rešenje za povratak izgubljene energije i obavezna namirnica na stolu svakog sportiste.

     945
  • Saveti za sušenje jagoda

    Saveti za sušenje jagoda

    Sušene jagode su fantastičan obrok u kombinaciji sa žitaricama ili uz mešavinu suvog voća i orašastih plodova. Što svežije voće koristite, rezultat će biti bolji! Komadi moraju biti približno iste debljine inače se neće sušiti ravnomerno. Potpuno sušenje jagoda traje od 8 do 14 sati. Čak i nakon čitavog procesa, sve do hlađenja, ne možete znati da li su jagode ispravno osušene. Ohlađene komadiće voća odložite u staklenu teglu koju nikada nemojte puniti do samog vrha. Protresite teglu par puta dnevno tokom jedne nedelje kako biste uklonili potencijalnu vlagu koja se zadržala u pojedinim delovima voća.

     1208
  • Kako savršeno ispeći povrće u rerni?

    Kako savršeno ispeći povrće u rerni?

    Odgovor leži u četiri jednostavna koraka:

    1. Zagrejte rernu na 200 stepeni.

    2. Obložite posudu folijom ili papirom za pečenje.

    3. Obložite povrće maslinovim uljem ali tako da ne koristite više od jedne kašičice ulja za svaku šoljicu povrća. Koristite i začine: ruzmarin ili bosiljak, peršun, so, biber.

    4. Pecite sve dok povrće blago porumeni. Ukoliko tokom pečenja povrće počinje da se suši, prelijte ga sokom od jabuke ili omiljenim dresingom.

     357
Krem čorba od karfiola se jednostavno priprema a podjednako je ukusna i topla i hladna.
48759
Pesto sos se često koristi u italijanskoj kuhinji, veoma je osvežavajući i lako se priprema. Možete ga koristiti kao preliv za špagete, krompir, dodatak jelima...
33324
Nikad nisam volela boraniju, i naverovatnije je i dalje neći voleti, ali moram da priznam da mi je ova salata prijala.
7456
Salata od praziluka je dobra u svako doba godine, ali posebno osvežavajuća preko leta.
29036
Salata od cvekle pored toga što je mnogo zdrava i ukusna, njena boja i izgled mogu uveliko da ulepšaju vašu trpezu.
5821
Volim da ih grickam u bilo koje doba dana, za doručak, večeru, kao užinu. A najviše ih volim kada su malo više zapečeni.
5642