• Danas je Nacionalni dan krofni u SAD!

    Danas je Nacionalni dan krofni u SAD!

    Nacionalni dan krofni proslavlja se danas širom Amerike. Obeležava se svakog prvog petka u junu mesecu. Slavi se u čast žena koje su služile krofne vojnicima u Prvom svetskom ratu. Najviše krofni godišnje pojede se u Kanadi, zatim Japanu pa u SAD. Prvu krofnu sa rupom napravio je Gregori Hanson davne 1847. godine.

     507
  • Znaci koji ukazuju na probleme sa digestivnim traktom

    Znaci koji ukazuju na probleme sa digestivnim traktom

    Ukoliko redovno vežbate i ne možete da se rešite viška masti u predelu stomaka, ozbiljan je znak da morate povesti računa o redovnoj i zdravoj ishrani.

    Mentalno i emocionalno zdravlje su takođe povezani sa digestivnim traktom. Ukoliko imate česte promene raspoloženja, ključ je ponekad, verovali ili ne, u stomaku. Vaš ključ raspoloženja za regulisanje neurotransmitera nalazi se u stomaku.

    Istraživači naglašavaju da je nizak nivo bakterija u organizmu umešan u pojavu bolesti creva. Na sreću, uzimanje probiotika kao i fermentisanih namirnica: jogurta, kefira, može vam pomoći.

     550
  • Antibakterijska svojstva cimeta

    Antibakterijska svojstva cimeta

    Američka istraživanja pokazuju da cimet ima antibakterijska i antifungalna svojstva. Pokazalo se da je posebno značajan kao saveznik za borbu protiv bakterije koja je odgovorna za pojavu čira na želucu. Prema časopisu „Journal of Clinical and Diagnostic Research“ ulje cimate može neutralisati kandidu. U Australiji je sproveden pilot eksperiment prilikom koga je posmatran uticaj cimeta na 31 osobu sa simptomima iritabilnog creva. Zaključeno je da cimet ima blagi laksativni efekat. Ipak, njegova prekomerna upotreba može dovesti i do žgaravice.

     267
  • Kako očistiti držač za noževe?

    Kako očistiti držač za noževe?

    Kada ste poslednji put očistili držač za noževe? Ne bismo bili iznenađeni ukoliko je vaš odgovor – nikad. Razmislite o tome koliko prašine i ostalih štetnih materija je akumulirano u tako malom prostoru. Jednostavan savet: pokušajte da izvučete prašinu i nagomilanu prljavštinu uz pomoć alata za pukotine vaših usisivača. Ili, umesto toga, usmerite fen za kosu i tako isterajte prašinu. Još jedan od načina je sledeći: pomešajte četiri litre tople vode sa 15 ml sirćeta i potopite držač u dobijenu smesu. Nakon 10 minuta držač dobro isprite toplom vodom, okrenite naopačke i odložite da se osuši.

     722
  • Zeleni paradajz za jačanje mišića i kostiju

    Zeleni paradajz za jačanje mišića i kostiju

    Za razliku od drugog voća i povrća, paradajz sadrži sve hranljive materije čak i kada nije potpuno zreo. Zeleni paradajz bogat je antioksidansima, vitaminom E i C. Iako se antioksidansi pre svega pripisuju smanjenju rizika od srčanih oboljenja, takođe štite tkiva i ćelije kostiju. Vitamin K, pored toga što je od suštinske važnosti za pravilno zgrušavanje krvi, vezuje kalcijum zbog čega jača kosti. Šolja zelenog paradajza sadrži do 43,20 mg fosfora koji je važan za rast i zdravlje kostiju. Najčešće se koristi za spremanje zimnice ili umaka, a u upotrebi je i pri lečenju proširenih vena na nogama. Sadrži i veliku količinu flavanoida koji jačaju zidove krvnih sudova i čine ih otpornijim na pucanje.

     1764
Raita je vrsta salata koja nam dolazi sa istoka. Najčešće se pravi od jednog ili dva povrća koji se preliju sa jogurtom. Služe se uz glavno jelo koje ne treba…
15584
Krem čorba od karfiola se jednostavno priprema a podjednako je ukusna i topla i hladna.
48767
Pesto sos se često koristi u italijanskoj kuhinji, veoma je osvežavajući i lako se priprema. Možete ga koristiti kao preliv za špagete, krompir, dodatak jelima...
33393
Nikad nisam volela boraniju, i naverovatnije je i dalje neći voleti, ali moram da priznam da mi je ova salata prijala.
7494
Salata od praziluka je dobra u svako doba godine, ali posebno osvežavajuća preko leta.
29214
Salata od cvekle pored toga što je mnogo zdrava i ukusna, njena boja i izgled mogu uveliko da ulepšaju vašu trpezu.
5841