• Kako osetljivost na hranu može uticati na zdravlje?

    Kako osetljivost na hranu može uticati na zdravlje?

    Intolerancija ili osetljivost na pojedine namirnice može izazvati neposredne ili odložene simptome. Njenim ponovnim konzumiranjem mogu se oštetiti moždana tkiva, zglobovi, koža ili čitav organski sistem. Digestivni poremećaji su najčešći i uključuju dijareju i/ili konstipaciju, nadimanje, gastritis, refluks... Pošto je najmanje 70 odsto imunog sistema u digestivnom traktu, iritacija creva može rezultirati ozbiljnom upalom. Fizičke manifestacije osetljivosti su izraženi podočnjaci, zadržavanje vode... Čak i ekcemi ili psorijaza mogu ukazivati na potencijalnu osetljivost na određene namirnice. Ponekad se javljaju jake migrene, hroničan zamor, promene raspoloženja, nesanica, depresija koji se retko kad dovode u vezu sa ishranom, a bitni su pokazatelji potencijalnih poremećaja. Osetljivost na pojedine namirnice ometa metaboličke, endokrine i hormonalne sisteme što dovodi do gojaznosti, dijabetesa, loše funkcije štitne žlezde i još mnogo toga.

     547
  • Zeleni paradajz za jačanje mišića i kostiju

    Zeleni paradajz za jačanje mišića i kostiju

    Za razliku od drugog voća i povrća, paradajz sadrži sve hranljive materije čak i kada nije potpuno zreo. Zeleni paradajz bogat je antioksidansima, vitaminom E i C. Iako se antioksidansi pre svega pripisuju smanjenju rizika od srčanih oboljenja, takođe štite tkiva i ćelije kostiju. Vitamin K, pored toga što je od suštinske važnosti za pravilno zgrušavanje krvi, vezuje kalcijum zbog čega jača kosti. Šolja zelenog paradajza sadrži do 43,20 mg fosfora koji je važan za rast i zdravlje kostiju. Najčešće se koristi za spremanje zimnice ili umaka, a u upotrebi je i pri lečenju proširenih vena na nogama. Sadrži i veliku količinu flavanoida koji jačaju zidove krvnih sudova i čine ih otpornijim na pucanje.

     2525
  • Najbesmislenije i najekstremnije moderne dijete

    Najbesmislenije i najekstremnije moderne dijete

    Svima nam se desilo da u određenom periodu malo preteramo sa masnom hranom i slatkišima, još ako su tu i slave, praznici, posao zbog koga se slabo krećemo, stres, eto nagomilanih kilograma. I šta onda, brže bolje guglamo brzinske dijete koje za pet dana obećavaju čudo, a internet ih je naravno prepun. Ovo su samo neke od najekstremnijih popularnih dijeta koje kruže internetom, a kojima ćete samo više poremetiti metabolizam i izostaviti dragocene vitamine i minerale koji su bitni za pravilan rad celokupnog organizma:

    Dijeta sa kuvanim jajima i vinom

    Po pravilima ove dijete, za doručak i ručak su dozvoljena samo kuvana jaja i čaša vina, eventualno crna kafa, dok se za večeru preporučuje komad kuvanog mesa. Osobi je u proseku potrebno barem 2000 kalorija dnevno za pravilan rad organizma, a ovom dijetom se ne unese ni polovina od toga. Da ne spominjemo da dijeta sa kuvanim jajima i vinom uopšte ne dozvoljava konzumiranje nikakvog voća i povrća, koje je bogato vlaknima i vitaminima.

    Dijeta na osnovu krvne grupe

    Ova dijeta se bazira na tome da svaka krvna grupa zahteva posebne namirnice na osnovu kojih će pravilno funkcionisati organizam kroz koji teče ta krvna grupa. Na primer, A grupi odgovara meso, pa se preporučuje da sva tri obroka sadrže proteine životinjskog porekla. De probajte svaki dan i ceo dan da jedete meso (dobro, ima gurmana koji se ne bi žalili), ali ipak, meso ne sadrži dovoljno vitamina i tečnosti.

    Dijeta sa limunom koja čisti organizam

    Ova dijeta definitivno spada među najpopularnije, nema ko nije čuo za nju ili u trenucima kada puca kaiš, u kafiću umesto kafe ili piva zatraži "limunadu bez šećera". Limun jeste zdravo voće koje treba uvrstiti u svakodnevnu ishranu, ali ova dijeta preporučuje da se isceđen limun pije bez šećera, par puta dnevno, često odmah ujutro na prazan stomak, a na ovaj način se itekako može oštetiti želudac.

    Dijeta sa kolačićem

    Ova dijeta je postala popularna kada je 1975. doktor Sigal iz SAD osmislio poseban dijetalni kolačić koji ima oko 100 kalorija, pa se preporučivalo da se za doručak i ručak pojedu po dva kolačića, a za večeru bilo šta što ima manje od 300 kalorija. Od tada su ti posebni kolačići postali hit u svetu, pa su mnoge kompanije proizvele slične dijetalne keksiće koji nemaju nikakve nutritivne vrednosti, a puni su aditiva i veštačkih zaslađivača.

    Dijeta sa grejpfrutom

    Naime, internetom kruži dijeta u kojoj se preporučuje da se 12 dana zaredom za doručak pojede nešto sitno, niskokalorično, a za ručak, večeru i užinu grejpfrut u neograničenim količinama. Posle toga, sledi 12 dana uobičajene ishrane. Problem je taj što se tokom prvih 12 dana dijete zaista izgube kilogrami, ali da tokom sledećih 12 dana sledi jo-jo efekat pa se svi kilogrami vrate.

    Cigaret - dijeta

    Verovali ili ne, neki sajtovi zaista preporučuju cigarete, jer ubijaju apetit i aktivni pušači umesto grickalice, uvek će dosegnuti za novom cigaretom. Čak je i "Lucky Strike" jedno vreme vodio aktivnu medijsku kampanju za žene u kojoj je glavni motiv bila rečenica "Uzmite laki umesto čokoladice". Možda u početku i smršate, ali na račun žutih zuba, slabe kose, lošeg tena i potencijalnog raka.

    Dijeta sa jabukama

    Po ovoj dijeti, tri dana nedeljno se smeju jesti samo jabuke u neograničenim količinama, a mnogi se "kunu" kako su tokom ta tri dana izgubili i do četiri kilograma. Nemojte ovo probati, možda i izdržite jedan dan, ali već nakon drugog dana vam ne gine padanje u nesvest usled malaksalosti.

    Za kraj, tu je i naša omiljena kivi - dijeta koju za razliku od prethodnih, zaista preporučujemo:

    - Šta ima novo, nismo se videli nedeljama!
    - E ma ništa, evo na dijeti sam, na kivi dijeti
    - Kakva ti je to bre dijeta?
    - Smem da jedem sve sem kivija

     1229
  • Energetske i hranljive vrednosti: cvekla

    Energetske i hranljive vrednosti: cvekla

    Cvekla je jedno od brojnih vrsta povrća koje nudi niz lekovitih svojstava jer je veliki izvor vlakana, minerala i vitamina. Izuzetno je značajna jer, pre svega, reguliše sistem za varenje, održava nivo šećera u krvi, pomaže pravilnom funkcionisanju mišića i naravno srca. Bogata je belančevinama, ugljenim hidratima, a sadrži i veliku količinu gvožđa.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 43 kcal

    Ugljeni hidrati: 9,56 g

    Proteini: 1,61 g

    Masti: 0,17 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 2,80 g

    Niacin: 0,334 mg

    Vitamin A: 33 IU

    Vitamin C: 4,9 mg

    Vitamin E: 0,04 mg

    Vitamin K: 0,2 mg

    Natrijum: 78 mg

    Kalijum: 325 mg

    Kalcijum: 16 mg

    Gvožđe: 0,80 mg

    Magnezijum: 23 mg

    Cink: 0,35 mg

     1239
  • Utiču li hrana i piće na zdravlje kože?

    Utiču li hrana i piće na zdravlje kože?

    Na zdravlje vaše kože utiču i hrana i piće koje konzumirate, kao i način života i proizvodi koje koristite. Proces regeneracije ćelija kože nikada ne prestaje. Voda je ključ zdrave kože. Omega 3 masne kiseline iz ribljeg ulja mogu biti od suštinskog značaja. Maslinovo ulje, avokado su takođe bogati hranljivim sastojcima koji štite i čuvaju vašu kožu zdravom.

    Kolagen i elastin utiču na strukturu kože, kao i na njenu fleksibilnost. Hrana bogata antioksidansima dokazano usporava raspad kolagena. Vežbe takođe poboljšavaju ten jer povećavaju protok krvi i oslobađaju se toksini kroz znoj. Stres može uticati na pojavu brojnih infekcija kože i ekcema. Vodite računa o dnevnim i noćnim kremama, kremama za sunčanje, korektorima i ostalim preparatima koje koristite - prilagodite ih tipu svoje kože.

     444
Po receptu moje bake-pravi, domaći sladoled.
Veoma ukusan napitak. Prijatno!
Služiti uz pomfrit, pire krompir ili neki drugi prillog-po želji.
Možete, kada sklonite šerpu sa ringle, da je prekrijete mokrom krpom i ostavite da prenoći, pa sutradan da sipate u tegle i zatvorite poklopcem.
Količinu povrća prilagodite svojim potrebama. Ukoliko spremate za više osoba, napravite više udubljenja i u svako stavite po jedno jaje. Probajte, prijatno!
Ukusan sitan kolač.
1101
Strana 3 od 1368