• Paleo dijeta - hranite se kao naši preci

    Paleo dijeta - hranite se kao naši preci

    Paleo dijeta u poslednje vreme sve više okupira pažnju javnosti. Osmislio ju je profesor Loren Kodejn i bazira se na navikama u ishrani koje su imali naši preci iz perioda paleolita. Samim tim, pobornici ove dijete tvrde da su industrijska revolucija, prerađena hrana, aditivi i preteran unos šećera glavni krivci za mnoge moderne bolesti, te da je paleolitski način ishrane najprirodniji i najzdraviji po ljudski organizam.

    Šta paleo dijeta podrazumeva?

    Paleo dijeta preporučuje konzumiranje samo onih namirnica koje su bile dostupne našim precima, a velika predrasuda je da su se hranili samo mesom. Ipak, činjenica je da su mnoge namirnice (koje se danas naširoko konzumiraju), zabranjene.

    Zabranjene namirnice: svi oblici šećera, testenine, hleb, žitarice (pirinač, kukuruz, pšenica), mlečni proizvodi, kvasac, mahunarke, krompir, kikiriki, alkohol, kafa, sirće i sva prerađena hrana koja sadrži aditive (uključujući i suhomesnate proizvode)

    Dozvoljene namirnice: meso (krto, bareno), morski plodovi, povrće (osim mahunarki i krompira), pečurke, semenke, voće (samo ako je sveže), maslinovo i laneno ulje, limunov sok, čajevi

    Posebne smernice: med je dozvoljen, ali u izuzetno malim količinama. Alkohol jeste zabranjen, ali je dozvoljena čašica vina dnevno. Ne konzumirajte više od četiri kašičice ulja dnevno. Zbog zabrane mlečnih proizvoda, potrebno je uzimati kalcijum.

    Iako su mnogi primetili da su u prvoj fazi dijete izgubili par kilograma, fizički izgled ne treba da bude osnovni razlog započinjanja paleo dijete. Ovakav način ishrane pre svega štiti od mnogih bolesti kao što su rak, dijabetes, povišen holesterol... U početku može biti teško jer se odriče od grupa namirnica koje su najzastupljenije u prodavnicama, ali ako izdržite prvih par nedelja, paleo dijeta neće predstavljati samo način ishrane, već zdrav način života.

     1349
  • Saveti za pripremu savršene paste

    Saveti za pripremu savršene paste

    Nakon ključanja, smanjite plamen kako biste stišali “mehuriće”.

    Ne poklapajte lonac tokom kuvanja. Da biste sprečili prelivanje, postavite varjaču preko lonca.

    Ne stavljajte testetinunu u lonac pre ključanja, kako testo ne bi bilo gnjecavo.

    Dodajte kašičicu ulja u ključalu vodu.

    Ne ispirajte pastu nakon kuvanja.

    Nemojte čekati da se testenina ohladi, odmah prelijte pripremljenim prelivom.

     1854
  • Kako poboljšati ukus soka od grejpfruta?

    Kako poboljšati ukus soka od grejpfruta?

    Dodajte još neki prirodan sastojak poput bobibastog voća, cvekle ili šargarepe. Bobičasto voće doprineće prirodnoj slatkoći, ali i dodatku esencijalnih vlakana, vitamina, minerala i antioksidanasa. Ukoliko želite da pijete čist sok od grejpfruta, preporučuje se dodavanje prirodnih zaslađivača poput stevije. Ekstrakt je slađi od šećera ali neće podići nivo šešera u krvi.

     948
  • Paprika

    Paprika

    Paprika je izuzetno popularno i rasprostranjeno povrće koje su još u 15. veku doneli Španci iz Afrike, danas predstavlja simbol mađarske kuhinje, dok se ni kod nas ne može zamisliti nijedna zimnica bez čuvenog ajvara, ili varivo bez dodatka mlevene, ljute ili slatke paprike.

    Danas postoji približno 50 sorti ovog povrća, a najpoznatije svetske vrste su havano, kajenska, halapenjo, serano, mađarska...po obliku mogu biti šiljaste, spljoštene, okrugle (te se najviše koriste za pravljenje čuvenih "punjenih paprika") a po boji paprike mogu biti u raznim nijansama žute, zelene ili crvene.

    Paprike su izuzetno zdravo povrće pre svega zato što sadrže visok nivo vitamina C, na primer četri puta više nego narandža, a zbog alkaloida kapsaicina (od čije količine u plodu zavisi i ljutina paprike), pomažu kod lečenja asteroskleroze i smanjuju nivo bakterije candide u organizmu. Kapsaicin takođe poboljšava probavu i otvara apetit, te nije čudo što se ljuta paprika često služi kao aperitiv. Ovo povrće takođe sadrži i zavidan nivo karotenoida koji čuvaju organizam od razvitka raka.

    Što se tiče recepata, papriku možete koristiti u ishrani na mnoge načine, svežu, pečenu, ukiseljenu. Možete je koristiti u raznim salatama uz dodatak maslinovog ulja ili sirćeta, odlično se slaže sa raznim mediteranskim začinima kao što su bosiljak ili origano, a i sama paprika može biti aromatičan sladak ili ljutkast začin. Od paprike se prave čuveni đuveč i ajvar, a možete je i peći na roštilju ili dinstati sa tikvicom ili paradajzom sa kojima se odlično slaže.

    Sadrži čak 90% vode i malo kalorija, pa je možete jesti u neograničenim količinama.

     2820
  • Sve što bi trebalo da znate o holinu

    Sve što bi trebalo da znate o holinu

    Holin je hranljiva materija rastvorljiva u vodi, rođak vitamina B, uključujući i folnu kiselinu i riboflavin jer pomaže u izgradnji ćelijske membrane i transportuje hranljive materije unutar i van ćelija. Igra značajnu sporednu ulogu u vašem telu. Pomaže u razvoju mozga, rastu mišića i njihovoj pokretljivosti, utiče na rad nervnog sistema i metabolizma. Odgovoran je za detoksikaciju našeg tela. Pomaže funkcionisanje brojnih ćelija, kao i u njihovoj "komunikaciji" na više načina. Telo stvara male količine holina u jetri, ali ostatak prikupljamo iz hrane. Prosečan unos je 550 mg za muškarce i 425 mg za žene. Ključni izvori holina su žumanca, škampi, školjke, govedina, kikiriki, kelj, kupus, karfiol... Nedostatak holina može uticati na probleme sa jetrom usled gomilanja masti što dovodi do upala i oštećenja njenih ćelija.

     1394
Idealna je za sve prilike!
Brzo, dekorativno i veoma ukusno!
Čorba od gotovih mešavina povrća sa knedlama.
Jednostavno i brzo, odlično za početnike u kuvanju.
Kaže "ne voli boraniju...". Pa to zvuči kao izazov... kako spremiti boraniju a da nije boranija :) Sipalo se po dva puta... mora da je ipak bilo dobro :)
Paaa....gulaš, jedan od načina spremanja
Strana 3 od 1724