• Namirnice koje smiruju želudac

    Namirnice koje smiruju želudac

    Gorušica izaziva osećaj gorkog ukusa u grlu, žarenje i pečenje, pritisak i bol u gornjem delu stomaka i iza grudne kosti. Kada dugo traje, kiseli želudačni sok može da dovede i do zapaljenja jednjaka. Gorušicu posebno izazivajukobasice, pljeskavice, pržena hrana i prevreo sir, ljuta i začinjena hrana i sirov crni luk.

    U ishranu uključite u većoj meri nemasnu hranu, takođe neprženu, kao i mladi sir, jogurt sa probioticima, kiselo mleko, kuvano i sveže lisnato povrće, raženo bražno ili dvopek, banane, jabuke, dinje, zeleni čaj...

    Kao banane i jabuke sadrže umirujući pektin, pa kompot od jabuka može još efikasniji melem za probavu i poboljšanje varenja.

    Napitci koji sadrže kofein (kafa, čaj, gazirana pića) mogu podstaći lučenje želudačne kiseline, ali se u umerenim količinama mogu konzumirati i najbolje nakon jela.

     465
  • Da li probiotici snižavaju pritisak?

    Da li probiotici snižavaju pritisak?

    Svi smo već čuli da je konzumacija hrane sa probioticima izuzetno važna za zdravlje sistema organa za varenje, ali nova istraživanja pokazuju da i kardiovaskularni sistem ima koristi od probiotika.
    Probiotici su bakterije koje se nalaze u organima za varenje, kao i u određenim tipovima hrane (poput jogurta ili starog sira).

    Ranija istraživanja su pokazala da su ove bakterije zdrave i da pomažu u procesu varenja, probave i zaštite od štetnih bakterija.

    Početkom ove godine, u studiji sprovedenoj na Univerzitetu Grifit u Australiji, došlo se do zaključka da konzumacija probiotika pomaže u regulisanju krvnog pritiska.
    U proseku, učesnici koji su unosili probiotike svaki dan tokom 8 nedelja imali su niži krvni pritisak u poređenju sa kontrolnom grupom koja to nije radila. Najveće poboljšanje videlo se kod učesnika koji su imali visok krvni pritisak pre početka studije (najmanje 130/85).

    Ipak, nisu svi proizvodi koji sadrže probiotike isti i nemaju ovakav efekat. Da bi se dobili rezultati, treba naći proizvode sa što većom koncentracijom probiotika.

    Međutim, ove studije su još uvek u eksperimentalnoj fazi, tako da ne treba računati da se samo unošenjem probiotika u ishranu može regulisati problem sa krvnim pritiskom. Treba ipak imati u vidu da je to jedan od načina za snižavanje pritiska, u kombinaciji sa lekovima i inače balansiranom ishranom.

     895
  • Kako se rešiti neprijatnog mirisa ribe

    Kako se rešiti neprijatnog mirisa ribe

    Riba, izuzev ako nije upecana tog dana kada je kupujete, često ima neprijatan miris. To ne znači da je pokvarena, već samo da nije baš preterano sveža.

    Ako je meso i dalje čvrsto, a koža sjajna, ta riba je i dalje upotrebljiva, ako možete da se rešite mirisa bajate ribe. To ćete uspeti tako što ćete taj komad ribe potopiti u mleko na 20 minuta. Kazein iz mleka će se vezati sa trimetilaminom iz ribe, što će u velikoj meri redukovati neprijatan miris.

    Nakon što komad ribe izvadite iz činije, ne zaboravite da odstranite višak mleka papirnim ubrusom.

     3188
  • Danas je internacionalni praznik sladoleda od vanile!

    Danas je internacionalni praznik sladoleda od vanile!

    Obeležite internacionalni praznik sladoleda od vanile! Mnogi smatraju da vanila predstavlja "podrazumevani" klasični ukus. Veruje se da je Tomas Džeferson otkrio ukus vanile kada je bio u Francuskoj, odakle je i preneo recept u Ameriku. Džeferson je napravio rukopisnu kopiju koja se čuva u Kongresnoj biblioteci. U ime ovog nezvaničnog praznika, izdvojili smo jednostavan recept za vas. Sve što vam je potrebno: pavlaka, ekstrakt vanile, seme vanile i kondezovano mleko.

    Trajanje pripreme: 5 minuta

    Priprema: Umutite navedene sastojke u ovalnoj posudi dok ne dobijete krem smesu. Obratite pažnju na sledeće: smesa ne sme biti previše gusta zbog pavlake koja može uticati na kiseliji ukus sladoleda. Po završetku, sipajte smesu u plastičnu posudu i odložite je u zamrzivač na 3-4 sata. Radi lakšeg serviranja, ostavite posudu da odstoji na sobnoj temperaturi do 10 minuta. Recept je namenjen i vegetarijancima. Uživajte u slatkom prazniku uz slatki dezert!

     650
  • Hrana za zdravu jetru

    Hrana za zdravu jetru

    Osnovna funkcija jetre svodi se na prirodnu detoksikaciju tela. Jetra je drugi največi organ i samim tim jedan od najvažnijih. Ako je telo automobil, jetra je njegov motor. Sve što ulazi u krvotok filtrira se kroz jetru što osigurava put hranljivih materija ka organima, a višak se uklanja.

    Uživanje u alkoholu ili brzoj hrani može predstavljati zabavu neko vreme, ali ne zaboravite da otežava rad vaše jetre. Ukoliko je preopterećena, osećaćete se naduveno. Zbog čega alkoholičari imaju problema sa jetrom? Nije joj pruženo dovoljno vremena da se regeneriše. Prvi znaci problema sa jetrom: umor, depresija, slaba koncentracija, promene raspoloženja, osip, alergije, svrab očiju, gorak ukus u ustima...

    Namirnice koje održavaju jetru zdravom:

    Šargarepa - Sadrži visok nivo beta karotena, pomaže regulaciji nivoa šećera u krvi, smanjuje upalu i dobar je izvor energije neophodne telu.

    Orasi - Pomažu u eliminaciji toksina.

    Limun - Čisti ne samo jetru, već i žučnu kesu, bubrege, digestivni trakt i pluća.

    Beli luk - Pomaže jačanju i "čišćenju" krvi.

    Maslačak - Čistač krvi i antioksidant koji se oduvek preporučuje onima koji imaju problema sa jetrom.

    Sok od cvekle - Sadrži betain koji stimuliše ćelije jetre i štiti žučne puteve.

     433
Strana 3 od 1217