• Šta uzrokuje redovna konzumacija Koka Kole?

    Šta uzrokuje redovna konzumacija Koka Kole?

    Karijes je zagarantovan usled velike količine šećera i visoke kiselosti. Niska pH vrednost gaziranih pića, generalno, dovodi do erozije gleđi.

    Još jedna od brojnih pojava je smanjena koštana gustina posebno kod dece, usled visokog sadržaja kofeina. Povećava i izlučivanje kalcijuma putem urina, što je potencijalna opasnost za pojavu osteoporoze.

    Povećava rizik od gojaznosti, srčanog udara, pa čak i utiče na povećanje holesterola.

    Takođe, povišen je rizik od razvoja dijabetesa tip 2, posebno kod žena.

    Može dovesti do razvoja hroničnih kardiovaskularnih bolesti, kao i do poremećaja sna, anksioznosti, umora i razdražljivosti.

     435
  • Najveće greške koje rade kuvari amateri

    Najveće greške koje rade kuvari amateri

    Možda mislite da dobro kuvate jer znate kako da koristite biljke i začine. Ipak, veća je verovatnost da ste napravili jednu od ovih uobičajenih grešaka kuvara amatera.

    Vlasnik restorana u kineskom Sečuanu Johnathan Law na Quori je upozorio na najčešće greške.

    Previše začina

    Puno amatera to radi. I ja sam nekad. Kad sam dobio svoj prvi stalak sa začinima, stavljao sam desetak začina u sve. Tako sam samo zbunjivao nepce. Kasnije sam shvatio da dobra tehnika i sastojci ukusu pridonose puno više nego sami začini. Dobar obrok treba imati najviše tri ili četiri različita osnovna ukusa, zajedno s nekim aromama.

    Nedovoljno vruća tava

    Ako pečete ili pržite, tava mora biti jako vruća. Za prosečan wok treba pet do sedam minuta da se celi pravilno zagreje.

    Mešanje hrane tokom prženja

    Većina ljudi prženje doživljava kao jednostavno kuvanje nečega na visokoj temperaturi. Ali to nije tako. Ideja je da ispržite hranu, ne da je parite, a to znači konstantno prevrtanje hrane 'bacanjem', a ne mešanje varjčom.

    Ne koristite termometar

    To uglavnom rade svi amateri. Kad god me pitaju zašto pečenje nije ispalo onako kako je trebalo, pitam ih jesu li koristili termometar. U 99 posto slučajeva kažu da nisu.

    Previše tečnosti tokom dinstanja

    Vidio sam da ljudi tokom dinstanja dodaju toliko vode ili vina da meso potpuno pliva. Ne, nemojte to raditi! Postoji razlika između dinstanja i kuvanja!

    Dodavanje sastojaka u pečenje na osnovi okusa, a ne hemijskog sastava

    Nikad ništa nemojte dodavati u pečenje osim ako niste potpuno upoznati ne samo s ukusom, nego i hemijskim svojstvima. Super je eksperimentirati, ali na edukovan način.

    Dodajete previše gustina kako biste zgusnuli sos

    I ovo radi puno ljudi, pretpostavljam zbog nestrpljivosti. Za gušći sos trebate najviše dve, tri kašike gustina po šoljici tečnosti, i to samo ako tečnost već ne sadrži proteine ili neku emulgirajuću stvar. Treba vremena da skrob učini svoju čaroliju. Ako dodate previše skroba, dobi ćete bljutav, zrnasti i neukusan sos.

    Izvor: magazin.net.hr

     9426
  • Španska tradicionalna kuhinja - spoj zapadnoevropske, mediteranske i afričke kuhinje

    Španska tradicionalna kuhinja - spoj zapadnoevropske, mediteranske i afričke kuhinje

    Španska kuhinja je kuhinja tipične mediteranske zemlje, ali sa mnogo zapodnoevropskog i afričkog uticaja. Mnogi narodi, uključujući Kelte, Rimljane, Vizigote i Mavare, su nastanjivali Iberijsko poluostrvo i to je odigralo značajnu ulogu u raznovrsnosti tradicionalne kuhinje Španaca.
    Rimski, a posredno i grčki uticaj, se vidi kroz centralno mesto koje masline imaju u svakodnevnoj ishrani, dok mnogi ne znaju da su neka jela, uglavnom pite, slične kuhinji u Irskoj i Škotskoj jer su ih doneli Kelti. Mavarski uticaj je možda najjači i ogleda se u koriščenju raznih začina (kim,šafran), meda, badema i citrusnog voća.

    Sa obzirom na klimu i reljef, Španija je pogodno mesto za gajenje voća i povrća, kao i za stočarstvo. Popularni su suhomesnati proizvodi kao što su šunke i kobasice, koje se ne razlikuju mnogo od onih sa balkanskih prostora. U svim oblastima Španije su takođe zastupljeni razni sirevi, pirinač, orašasti plodovi, jaja i beli hleb, a obavezni sastojci gotovo svakog obroka su beli luk i maslinovo ulje. Sa obzirom na povezanost sa Sredozemnim morem i Atlantskim okeanom, u ishrani su zastupljeni i morski plodovi i različite vrste ribe.

    Najpoznatije špansko jelo je bez sumnje paelja, nastalo u Valensiji, na obalama Sredozemnog mora. Baza paelje je pirinač i postoji mnogo varijacija ovog obroka, ali uglavnom se pravi sa morskim plodovima, povrćem ili pilećim i zečjim mesom. Obavezni sastojci su i crni luk, vino, slatka crvena paprika i šafran.

    Svaka oblast u Španiji ima neke specifične obroke. Na primer za Andaluziju je specifična hladna paradajz čorba i pržena riba. Katalonija se odlikuje raznim jelima koja su kombinacije morskih plodova, mesa i lokalnog voća. U Baskiji su zastupljeni razni omleti, a od ribe se najviše jedu bakalar i jegulje. Asturijska kuhinja se bazira na jelima od pasulja, dok meso igra centralnu ulogu u unutrašnjim oblastima poput Kastilje. Obrok koji se provlači kroz sve oblasti je omlet sa krompirom.

    U Španiji se svaki praznik odlikuje specifičnim jelima. Božić je, na primer, vreme za specijalnu porodičnu večeru gde se na trpezi nalazi čorba od crnog luka i badema, riba i meso iz rerne, crveni kupus i jabuke. Dezert uglavnom podrazumeva raznovrsno voće, sireve i slatkiše, kao toplu čokoladu koja je omiljeni napitak Španaca.

     620
  • Žalfija - prirodni antibiotik

    Žalfija - prirodni antibiotik

    Žalfija je višegodišnja zeljasta biljka koja uspeva na bogatom i rastresitom zemljištu. Traži mnogo svetlosti i toplote, iako može da podnese i niske temperature. Ne podnosi vlagu, pogoduje joj primorska klima zbog čega na tim područjima i najbolje uspeva.

    U narodnoj medicini koristi se kao lek za upalne procese creva, želuca, jetre, bubrega, žuči i mokraćnih puteva.

    Kod žalfije su lekoviti list i mlade grančice, a da bi se sačuvali svi korisni sastojci treba ih brati pre cvetanja.

    Čaj od žalfije izuzetno je efikasan kod dijareje, kao i bolova i grčeva u želucu.

    Žalfija je efikasna i kod bolesti organa za disanje jer pospešuje izbacivanje sluzi.

    Smanjuje lučenje znoja i pljuvačke, a reguliše i znojenje.

    Pošto deluje spazmolitički, koristi se i za inhalaciju kod astme, bronhitisa, ali i kod infekcija disajnih puteva, jer deluje i antimikrobno.

    Nezaobilazan je sastojak mnogobrojnih lekova koji se upotrebljavaju za ispiranje usta i grla kod upala.

     597
  • Šta sve sadrži kokosovo brašno?

    Šta sve sadrži kokosovo brašno?

    Kokosovo brašno je izvor elektrolita jer je bogato manganom, kalcijumom, selenom, fosforom i kalijumom. Svi ovi minerali pomažu u eliminaciji toksina iz tela.

    Jača imuni sistem i sadrži zdrave masti.

    Bogato je aminokiselinama koji povoljno utiču na pravilan rad mišića.

    Eliminiše slobodne radikale iz tela i smanjuje simptome artritisa.

    Sadrži 11 vitamina, uključujući folate, vitamin B-6 i niacin.

     423
Pečen, mirisan, bez želatina, savršen...
Koristila sam džem od jagoda, vi možete koristiti bilo koji - po želji.
Savršena kombinacija.
Veoma su mekane i ukusne.
Spremite ovu baklavu i iznenadite svoje goste. Prijatno.
Klasične prženice sa susamom. Mogu biti podloga za bilo koje meze.
Strana 3 od 1246