• Salsa ili Salsa?

    Salsa ili Salsa?

    Podaci o salsi (sosu) mogu se pronaći još u zapisima Acteka, Maja i Inki. Španci su prvi susret sa salsom imali prilikom osvajanja Meksika 1519-1521 godine od kada se i računa nastanak Salsa sosa.
    Danas postoje mnoge varijante ovog sosa, poznatiji su Salsa roja, Pico de gallo, Guacamole itd.

    Salsa ples je postao popoularan 1970tih u Nju Jorku kao ples koji je evoluirao iz starijih plesova kao što su Son, Son Montuno, Cuban Cha Cha Cha i Cuban Mambo koji su u to doba bili veoma popularni u Kubi i Latinskoj Americi.

    Ono što povezuje obe salse je činjenica da je svaka na svoji način "hot&spicey".

    Recepte za razlčite salse možete naći na našem portalu. A ukoliko ste ljubitelji Salsa plesa posetite Belu Crkvu 26.06.2015 jer se tamo već tradicionalno treću godinu za redom pravi najveća Salsa žurka na otvorenom. Pored žurke i nastupa fenomenalog benda Salsa y Punto, ove godine je obezbeđen i Salsa voz iz Beograda preko Pančeva i Vršca. Takođe biće organizovane i besplatne radionice Salse i ostalih karipskih plesova za početnike. U nastavku teskta možete pogledati video snimak kako je izgledalo prošle godine. Uživajte!

    A u isčekivanju karnevala isprobajte i recepte za Salsa roja, Pico de gallo i Guacamole.

     1760
  • Energetske i hranljive vrednosti: šljive

    Energetske i hranljive vrednosti: šljive

    Smatra se da šljiva vodi poreklo sa obala Kaspijskog mora. Danas se gaji u celom svetu, a najveći proizvođači su Rusija, Kina, SAD i Rumunija. Nalazi se na listi voća sa najjačim antioksidansnim delovanjem. Snižava holesterol, smanjuje rizik od srčanih oboljenja i posebno je efikasna kod problema sa probavom.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 46 kcal

    Ugljeni hidrati: 11,42 g

    Proteini: 0,70 g

    Masti: 0,28 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 1,40 g

    Niacin: 0,42 mg

    Vitamin A: 345 IU

    Vitamin C: 9,5 mg

    Vitamin K: 6,4 µ

    Vitamin E: 0,26 mg

    Natrijum: 1 mg

    Kalijum: 157 mg

    Kalcijum: 6 mg

    Gvožđe: 0,17 mg

    Magnezijum: 7 mg

    Cink: 0,10 mg

    Beta karoten: 190 µg

     1136
  • Neiman Marcus Chocolate Chips Cookies

    Neiman Marcus Chocolate Chips Cookies

    Priča o Neiman Marcus keksićima sa čokoladnim čipsom je urbana legenda. Da li je istinita niko ne zna, ali ono što se zna da su kolačići zaista odlični. U nastavku možete pročitati legendu, a tu je i recept ako odlučite da ih isprobate.

    Žena i njena ćerka su ručale u Neiman-Marcus Cafe-u u Dalasu kada su odlučile da uzmu desert. Obzirom da su obe jako volele keksiće odluka je pala na specijalitet kuće - "Neiman Marcus Cookie" Keksići su bili tako dobri da je žena pitala da li mogu da podele sa njom recept na šta joj je konobarica rekla "Žao mi je ali ne". Onda je žena pitala da li može da kupi recept na šta je konobarica odgovorila "da" i koštaće vas "dva, pedeset" Žena je zamolila da joj dodaju na račun.
    Nakon 30 dana dobila je izveštaj banke gde stoji iznos od "285" dolara. Znala je da je salate platila 9,95$ a maramu 20$. Kada je bolje pogledala spazila je na dnu računa stavku: "recept za čokoladni keks" 250$.
    Bila je veoma uznemirena i zvala je njihovo računovodstvo uz komentar da je konobarica rekla jasno " dva, pedeset" a ne "dvesta i pedeset". Zamolila ih je da im vrati recept a da joj oni vrate novac, što nažalost nisu prihvatili. Objasnili su joj da žele da recept bude nešto specijalno što ne može svako da priušti.
    Nakon toga žena je odlučila da sa svima koje poznaje podeli recept kako oni ne bi morali da plate 250 $.

    Recept

     3451
  • Hrana koju ne treba jesti ako imate dijabetes

    Hrana koju ne treba jesti ako imate dijabetes

    Kada dobijete dijabetes, više ne možete jesti šta, kada ili koliko god želite. Vaše telo više ne funkcioniše kao što je to bio slučaj ranije, a u ovom tekstu biće prikazane neke od vrsta hrane koju treba izbegavati.

    Prva i najočiglednija namirnica je šećer – njega ne da treba smanjiti, već potpuno izbaciti. Jeste teško, ali sada se u prodavnicama mogu pronaći prirodni zaslađivači, poput stevije.

    Beli pirinač – beli pirinač je dobijen preradom tokom koje su iz njega odstranjena skoro sva vlakna, koja pomažu u laganoj razgradnji šećera i osobađanju insulina u krvotok. Da ne biste dobili efekat kao da ste kašikom pojeli činiju šećera, odlučite se za integralni pirinač, ili kinou kao prilog svom jelu.

    Beli hleb – situacija je slična belom pirinču, odlučite se za integralni hleb, od celog zrna pšenice. I treba imati na umu da to što je nešto bez glutena ne znači da je nužno zdravije, jer se isto tako može proizvoditi od belog brašna. Isto važi i za sva peciva, mafine, kolačiće i sl. Uvek obratite pažnju na deklaraciju proizvoda, ako ne piše „celo zrno", nije zdravo onoliko koliko mislite.

    Pomfrit – krompir je prirodno pun skroba, a u kombinaciji sa prženjem u velikoj količini zasićenih masnih kiselina brzo će vam podići nivo šećera u krvotoku, a osim toga poremetiće vam i slobodne radikale u organizmu i pogoršati zdravlje na još nekoliko načina.

    Sokovi – izuzev ako ste ga sami iscedili tog momenta, velika je šansa da napitak koji trenutno konzumirate nije napravljen od voća, već od kombinacije dela voćnog soka, vode, aditiva i šećera. Isto pravilo važi i za vitaminske vode, koje vam pružaju iluziju da brinete o svom zdravlju, a ustvari su zaslađena voda uz dodatak rastvora vitamina. Ako se i odlučite da sami pravite sok, izbegavajte banane, ananas i ostalo tropsko voće. Studije su pokazale da čak i prirodni, nezaslađeni sokovi opterećuju jetru i metabolizuju se direktno u salo.

     7202
  • Kako regulisati nadimanje?

    Kako regulisati nadimanje?

    1. Izbegavajte prejedanje. Ne jedite suviše brzo, zaustavite se kada osetite sitost, izbegavajte žvakaće gume, bombone, pijenje na slamčicu...

    2. Umereno konzumirajte sledeće namirnice, koje takože mogu biti uzrok nadimanja: krastavci, karfiol, brokoli, kupus, kelj, pasulj, suve šljive, klice, kajsije... Digestivni trakt se širi usled gasova i izaziva bolan pritisak u određenim delovima tela.

    3. Izbegavajte gazirana pića. Prirodni i veštački zaslađivači u njima, kao i konzervansi, boje su sastojci koji stvaraju gasove.

     747
Dobar Vam tek i Sretne blagdane!  ??✨☕?
Veoma brz i jednostavan ručak.
Nije baš laka za pravljenje. Ali je prava prilika za slave, rođendane ili proslave.
Veoma brza i laka lenja pita.
Veoma brzo, lako i jednostavno.
Strana 3 od 1380