• Različite vrste ulja

    Različite vrste ulja

    Ako ste u poslednje vreme obratili pažnju na asortiman u prodavnicama zdrave hrane i megamarketima, primetili ste sve veći broj različitih vrsta ulja za jelo. U ovom tekstu ćete saznati karakteristike neobičnijih vrsta ulja, poput ulja od lanenog semena, kokosa ili oraha.

    Nisu sva ulja predviđena za kuvanje - neka ulja, poput biljnog, susamovog i ulja od kikirikija, dobro podnose visoke temperature, dok su maslinovo, laneno i orahovo ulje bolje za prelive salata.

    Ulje od repice je zdravo, ima nizak postotak zasićenih masnih kiselina i dobar je izvor omega-3 kiselina. Dobro podnosi temperaturu i solidna je alternativa puteru za kuvanje.
    Ulje od susama sadrži omega-6 masnu kiselinu koja snižava nivo LDL holesterola, a koristi se u azijskoj kuhinji, posebno kao preliv.
    Laneno ulje sadrži omega-3, omega-6 i omega-9 kiseline, tako da se smatra vegeterijanskom alternativom ribljem ulju. Nije dobro za kuvanje pošto loše podnosi visoke temperature, ali dobro je za salate.
    Ulje od kikirikija sadrži supstance koje sprečavaju povećanje nivoa holesterola i sadrži vitamin E. Dobro se ponaša na visokoj temperaturi, tako da je odlično za prženje.
    Ulje od semenki grožđa snižava holesterol, dobro reaguje na toplotu, ali je prijatnog ukusa i može se koristiti i u prelivima za salate.
    Ulje od kokosa sadrži zasićene masne kiseline, tako da ga treba izbegavati ukoliko pazite na unos kalorija. Zbog svog slatkastog ukusa često se koristi umesto putera, posebno u vegetarijanskoj ishrani. Daje specifičnu, tropsku aromu jelima.
    Orahovo ulje je hladno ceđeno ulje koje sadrži omega-3 masne kiseline. Ima bogat ukus zbog čega je rado viđeno u salatama, a nije preporučljivo za kuvanje.

     1652
  • Nutritivne vrednosti kiselog kupusa

    Nutritivne vrednosti kiselog kupusa

    Institut za integrativnu medicinu na Univerzitetu u Nemačkoj, potvrdio je da je kiseljenje najstariji oblik konzerviranja povrća i datira još četvrtog veka pre nove ere. Najčešće se povezuje sa istočnoevropskim zemljama. Fermentacija uz pomoć kiseline omogućava duži rok trajanja i jedinstveni ukus. Proces fermentacije proizvodi probiotike koji su od izuzetnog značaja za digestivni sistem.

    Nutritivna vrednost na 100 g:

    Kalorije: 19 g

    Ugljeni hidrati: 4,7 g

    Dijetetska vlakna: 2,9 g

    Proteini: 0,9 g

    Vitamin C: 14,7 mg

    Holin: 10,4 mg

    Kalcijum: 30 mg

    Magnezijum: 13 mg

    Natrijum: 661 mg

     5164
  • Neven u ishrani

    Neven u ishrani

    Neven ima zanimljivu istoriju. Asteci su ovu biljku koristili u medicinske svrhe i u verskim obredima. Španski i portugalski istraživači su ove zlatne cvetove preneli u Evropu. Nazvali su ih „Marijino zlato“ u znak poštovanja prema Devici Mariji. Nikada ne vene i upravo zbog ove karakteristike je i dobio ime. Neven se koristi u Pakistanu i Indiji za bojenje tkanine ali i kao hrana. Pored toga što se koristi za lečenje brojnih bolesti, latice nevena su jestive i koriste se kao dodatak čorbama i salatama kako bi im dale specifičan ukus i boju. Latice nevena su ujedno i najvrednije jer su bogata etarskim uljima, likopenom, proteinima, taninom...

     893
  • Kisela hrana ublažava anksioznost

    Kisela hrana ublažava anksioznost

    Skorašnja studija sprovedena na univerzitetu u Merilendu pokazala je da osobe koje češće jedu kiselu hranu poput turšije, krastavčića ili kiselog kupusa ređe pate od društvene anksioznosti u odnosu na ljude koji tu hranu izbegavaju.

    Sledeći put kad budete bili nervozni u vezi sa nečim, probajte da svoju nervozu ublažite na ovaj način.

     1528
  • Energetske i hranljive vrednosti: celer

    Energetske i hranljive vrednosti: celer

    Celer potiče iz oblasti mediterana. Prvobitno je korišćen kao lek, pa zatim u ishrani. Pominje se i u Homerovoj "Odiseji". Spada u namirnice koje jačaju imuni sistem, bogat je vodom zbog čega je od značaja za hidrataciju i pravilno funkcionisanje brojnih ćelija. Reguliše nivo šećera u krvi i sadrži veliku količinu vitamina A. Smanjuje rizik od prehlada, utiče na pravilan rad srca i štiti nervne ćelije pri čemu utiče na pravilan rad nervnog sistema.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 16 kcal

    Ugljeni hidrati: 3 g

    Proteini: 3,46 g

    Masti: 1,12 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 2,10 g

    Niacin: 0,32 mg

    Vitamin A: 449 IU

    Vitamin C: 3,1 mg

    Vitamin K: 29,3 µg

    Natrijum: 80 mg

    Kalijum: 260 mg

    Kalcijum: 40 mg

    Gvožđe: 0,20 mg

    Magnezijum: 11 mg

    Cink: 0,13 mg

     1212
Prilog koji odlično ide uz meso.
Lagana za jelo i laka za spremanje.
Strana 3 od 1458