• Graškom protiv stresa

    Graškom protiv stresa

    Nekad je grašak važio za hranu siromašnih, a danas je obavezan u ponudi mnogih ekskluzivnih restorana.
    Prema tvrdnji bečkog zdravstvenog stručnjaka, profesora Hademara Bankhofera, grašak sadrži mnogo belančevina i podstiče izgradnju mišićne mase. Samo 100 grama graška obezbedi organizmu deset puta više belančevina, nego kad se unesu na primer, viršla sa pomfritom i parče torte sa šlagom.
    Grašak dugo drži sitim, jer je bogat balastnim materijama i polako prolazi kroz probavni trakt. Visok procenat balastnih materija u grašku ima još jednu prednost: snižava povećane vrednosti holesterola. Osim toga, grašak ima znatnu količinu magnezijuma. Samo malo izdinstan, grašak postaje pravo antistres jelo.
    Takođe, grašak je idealan obrok i za decu, jer posle škole daje novu energiju. Osim što podstiče izgradnju mišića, grašak jača nerve, kosu i vezivno tkivo, kao i očni vid i koncentraciju.
    Izvor: stvarukusa.rs

     13133
  • Kako čaj od rastavića utiče na zdravlje?

    Kako čaj od rastavića utiče na zdravlje?

    Čaj od rastavića bogat je gvožđem, magnezijumom, manganom, kalijumom, fosforom, selenom, natrijumom i cinkom. Vitaminima A, B2, B3, B5, C i E. Malo li je? Narodna medicina ga preporučuje za prevenciju bolesti bubrega. Ubrzava metabolizam, sagoreva kalorije ali i oslobađa telo od viška tečnosti. Vekovima je korišćen kao diuretik. Medicinski centar univerziteta u Merilendu dokazao je da silicijum dioksid u čaju od rastavića pomaže u borbi protiv osteoporoze. Takođe, ubrzava oporavak, vraća snagu i elastičnost oštećenim tkivima. Koristi se za ublažavanje bolova u grlu, kao i u lečenju anemije i anksioznosti. Idealan je za bolove u zglobovima.

     647
  • Vežbe snage

    Vežbe snage

    Uobičajeno je mišljenje da kada želite da skinete koji kilogram treba da se bacite na kardio, kardio i samo kardio trening. Ali, mi smo otkrili da umeren trening snage može imati vrlo dobre posledice na izgled i zdravlje vašeg tela.

    Popravlja fizički izgled
    Trening sa opterećenjem smanjuje masne naslage i samim tim poravlja vaš izgled. Dok ova vrsta vežbanja ne mora obavezno da smanji kilograme, svakako će zameniti sve te grame masti, gramima mišića. Uz mišićnu masu dobićete atletsku građu, tonirano i čvrsto telo. Posle sat vremena podizanja tegića, prosečna žena će sagoreti dodatnih 100 kalorija, što može da bude značajno na mesečnom nivou.

    Bolji metabolizam
    Kako starimo naš metabolizam sve više usporava, a telo postaje manje efikasno u izkorišćavanju hrane koju konzumiramo, pa se ona taloži u vidu telesnih masti. Vežbe snage će pokrenuti vaš metabolizam i učiniti da on bude efikasniji.

    Povećava fleksibilnost i smanjuje rizik od povreda
    U mnogim aktivnostima i sportovima, telo se može ponašati kao absorber šoka, što može biti potencijalni izvor problema. Ako su vam mišići jaki u dobroj formi, aktivnosti poput džoginga ili tenisa će biti manje stresne za vaše telo. Vežbanjem celog tela, popravljae fleksibilnost, a takođe smanjujete bol u leđima. Ako se potrudite da ojačate mišiće leđa, videćete rezultate već za tri meseca.

    Popravlja jačinu i gustinu kostiju
    Vežbe snage mogu delovati preventivno na bolesti popt osteoporoze, jer pomažu da vaše kosti budu jake. Osim toga pomaže vam i da budete pravi. Jači mišići na vašem vratu, leđima, ramenima, kukovima i stomaku, postaraće se da stojite pravo bez osećaja nelagodnosti, a popraviće i balans vađeg tela, takođe.

    Popravlja raspoloženje
    Kada završite sa bilo kojom vrstom vežbanja, generalno se osećate sjajno, ali trening snage čini da se osećate neverovatno jako i samouvereno. Neka istraživanja su potvrdila da može čak smanjiti depresiju i uopšte imati smirujući efekat.

    Smanjuje nivo šećera u krvi i pritisak
    Vežbe snage ne samo da sagorevaju kalorije, već pomažu da se otarasite šećera brže. Dokazano je takođe da ovakav trening smanjuje pritisak, čak efikasnije od kombinacije kardio i treninga sa opterećenjem.

    izvor: Cosmopolitan.rs

     15233
  • Pivo može da leči i kašalj?

    Pivo može da leči i kašalj?

    Kod jakog kašlja se uglavnom preporučuje izbegavnje hladnih pića - kao što je i pivo, ali izgleda da ovo piće od hmelja može imati i lekovito dejstvo kod ovog problema.
    Ključ je u pravilnoj upotrebi, pa je caka u tome da se kod lečenja kašlja koristi kombinacija piva i rastopljenog šećera. Potrebno je samo na tihoj vatri rastopiti 150g šećera i u karamelizovanu smešu dodati pola litre piva. Zatim, potrebno je smešu kuvati još dvadesetak minuta i staviti u staklenu teglu. Kada se sirup ohladi, pijte jednu supenu kašiku dnevnu. Ako je kašalj izrazito suv, u sirup dodajte i nekoliko sušenih listova nane.

    Ovaj sirup smeju da piju i deca.

     350
  • Ko je tvorac Cezar salate?

    Ko je tvorac Cezar salate?

    Cezar salatu, jedan od najpopularnijih obroka u restoranima današnjice, izumeo je Cezar Kardini, 1924. godine.

    Priča kaže da Kardini, vlasnik jednog restorana, nije imao bog zna šta od namirnica u restoranu, kada je tu svratila grupa njegovih prijatelja. Kako nije želeo da ih ostavi gladne, napravio je obrok od onoga što je imao – zelene salate, belog luka, krutona, parmezana, maslinovog ulja, jaja i vorčester sosa.

    Legenda dalje kaže kako su prijatelji bili prezadovoljni tom kombinacijom i tako je rođena restoranska senzacija.

    Pošto nijedna prava priča ne može proći bez kontroverzi, ni ova nije imuna. Šuška se, naime, da obrok nije spremio niti osmislio Kardini, već neko od njegovih zaposlenih, ili čak njegov brat Aleks. Bilo kako bilo, salata nosi Cezarovo ime, a 90 godina od premijere na svetskoj gastronomskoj sceni, ova salata je popularnija no ikad.

     2278
Brzo, jednostavno, ukusno!
Strana 3 od 1268