• Hranom protiv bolova!

    Hranom protiv bolova!

    Đumbir - za bolove u mišićima i zglobovima

    Ne samo što umiruje želudac i što uklanja sve simptome prehlada, već je bogat jedinjenjima savršenim za borbu protiv brojnih upala. Zato đumbir smiruje upale mišića i smanjuje bolove u zglobovima.

    Losos - za bolove u stomaku

    Omega 3 masne kiseline su glavni razlog, a takođe pomažu i u suzbijanju bolova reumatoidnog artritisa. Jednako koliko utiču na smanjenje bolova u zglobovima, od posebnog su značaja kod problema sa bolovima u stomaku.

    Kafa - za glavobolju

    Američka studija je utvrdila da 200 mg kofeina uklanja bol u glavi, uključujući i jake migrene.

    Trešnje - bolovi u mišićima

    Istraživači veruju da razlog leži u antiinflamatornim i antioksidativnim svojstvima ovog crvenog voća. Ono što je sigurno - samo sok od trešanja nakon napornog treninga može ublažiti napetost vaših mišića i sprečiti upalu.

     791
  • Par saveta kako da potrošite manje novca prilikom kupovine hrane

    Par saveta kako da potrošite manje novca prilikom kupovine hrane

    Svima nam se barem jednom desilo da krenemo u kupovinu, pa na kraju ostanemo šokirani koliko nam je račun na kasi, ili tek kod kuće shvatimo da možda i nismo trebali kupiti određene stvari. Ovih par trikova će vam pomoći da pametno kupujete, bez da se odreknete nekih stvari ili ostanete praznih džepova.

    1. Iskreirajte šoping listu unapred

    Pre nego što krenete u kupovinu, obavezno napravite pregled onoga šta već imate od namirnica u kući i napravite detaljnu listu onoga šta vam nedostaje, bazirano na nedeljnom nivou. Striktno se držite te liste kako ne biste pali u iskušenje da kupite nešto nepotrebno.

    2. Jedite pre kupovine

    Da, dobro ste čuli; po nekim istraživanjima, kada idemo u kupovinu praznog stomaka, često se desi da impulsivno kupimo masnu i skupu hranu koja je trenutno raj za naše oči i stomak

    3. Čekirajte sniženja

    Nije na odmet da proverite u novinama ili na internetu u kojim se to radnjama namirnice koje vam trebaju na sniženju, ako kupujete na veliko, možete dosta uštedeti

    4. Kupujte sezonske namirnice

    Najviše će vam se isplatiti da napravite plan ishrane i kupovine baziran na svežim, sezonskim namirnicama - na primer paradajz je svakako isplativije kupovati krajem proleća, kad mu je sezona, dok su narandže najjeftinije upravo zimi

    5. Ako je baš nužda, kupite konzerviranu i smrznutu hranu

    Iako su sveže namirnice najzdraviji izbor, konzervirana i smrznuta hrana je u većini slučajeva jeftinija i sadrži sve potrebne vitamine i minerale. Dobra stvar kod smrznute hrane je i ta što možete odmrznuti samo količinu koja vam je potrebna, bez brige da ćete baciti deo toga šta niste stigli da pripremite.

    6. Nemojte bacati neiskorišćenu hranu

    U svetu se godišnje baci na milione tona neiskorišćenih namirnica - nađite kreativan način da sve iskoristite. Na primer, od starog hleba napravite prženice, voće koje je počelo da truli umutite sa mlekom i medom kako biste dobili ukusan šejk..

    7. Gajite neke namirnice sami
    Ako imate baštu, mnogo novca ćete uštedeti ako sami posadite drvo nekog voća ili uzgajate omiljeno povrće, ne oduzima toliko vremena a uštedećete dosta novca plus znaćete kakvog je kvaliteta hrana koju servirate na tanjir. Ako pak nemate baštu, uvek možete gajiti u saksijama mirisne začine ili određene sadnice koje ne zauzimaju puno prostora, poput čeri paradajza.

     674
  • Nekoliko principa zdrave ishrane

    Nekoliko principa zdrave ishrane

    - Insistiranje na svakodnevnom uzimanju vitamina nije garancija za očuvanje zdravlja.

    - Ishrana može značajno da kontroliše negativne efekte štetnih hemikalija.

    - Kontrolisanje ishrane je važno ukoliko patite od hroničnih oboljenja.

    - Što raznovrsnija ishrana, ali pravilno kombinovana, osnov je za zdrav organizam.

    - Obroke ne bi trebalo preskakati, kao ni izgladnjivati organizam jer tada dolazi do smanjene otpornosti celokupnog organizma.

    - Smanjiti unos zasićenih masnih kiselina.

    - Redovno unošenje tečnosti je veoma važno.

    - Povećati unos složenih ugljenih hidrata i dijetetskih vlakana.

     770
  • Problemi sa gorušicom pred spavanje

    Problemi sa gorušicom pred spavanje

    Verovatno vam je poznat osećaj uživanja u ukusnim jelima neposredno pred odlazak na spavanje, što kao posledicu donosi: gorušicu, nesanicu, otežano varenje... Oko 60 odsto stanovništva ima pojedine simptome gorušice na nedeljnom nivou. Pored lekova, izbegavanjem određenih namirnica, napitaka, pa čak i navika možete smanjiti njene simptome. U pitanju su: cigarete, žvakaće gume, grickalice, ležanje odmah nakon obroka, masna i pržena hrana, ulja, čokolada, brza hrana, kafa, kisele namirnice, mesne preprađevine... Uz samo nekoliko sastojaka možete napraviti napitak koji će ublažiti sve simptome koji su povezani sa kiselinskim refluksom. Svi daju neverovatne zdravstvene beneficije, reč je o: kurkumi, đumbiru, kokosovom mleku, medu i crnom biberu. Udruženi, pomažu detoksikaciju jetre, cirkulaciju, umiruju digestivni trakt, smanjuju bolove i povišenu temperaturu, ublažavaju simptome artritisa, utiču na pravilan rad srca.

    Recept:

    dve šolje kokosovog mleka

    jedna kašičica kurkume

    kašičica đumbira u prahu

    četvrtina kašičice mlevenog crnog bibera

    supena kašika organskog meda

    Priprema:

    Pomešajte sve sastojke osim meda u činiju i mešajte. Sipajte smesu u šerpu i sačekajte da dođe do ključanja. Smanjite temperaturu i ostavite da se kuva pet minuta. Dodajte med dok je piće još uvek toplo i uživajte pre spavanja!

     374
  • Kako poširati jaje?

    Kako poširati jaje?

    Kako napraviti poširano jaje? Mnogima to deluje jako komplikovano i ne usuđuju se da probaju, ali samo pratite naša uputstva i moći ćete i i vi da se pohvalite kako znate da spremite poširana jaja.

     26722
Strana 3 od 1217