• Razlika između običnog i ekstra devičanskog maslinovog ulja

    Razlika između običnog i ekstra devičanskog maslinovog ulja

    Ekstra devičansko maslinovo ulje se odnosi na ulje proizvedeno bez hemikalija i bez zagrevanja. Standard tog ulja zavisi i od drugih faktora poput vremena branja i vremena od branja do obrade. Hemijska kompozicija ulja mora da se uklapa u niz veoma oštrih standarda da bi bilo obeleženo ovom prestižnom etiketom. Ekstra devičansko ulje gubi na kvalitetu vremenom, tako da što je duži put prešlo i što je duže u flaši, verovatnije je da će biti manje kvalitetno nego da se konzumira odmah po branju.

    Sa druge strane, obično maslinovo ulje ne podleže ovako striktnoj kontroli i takva, rafinisana, ulja nisu ni izbliza toliko zdrava kao ekstra devičansko (mada su i dalje zdravija od npr. suncokretovog ulja).

     4200
  • Celer – sve što niste znali

    Celer – sve što niste znali

    Celer sadrži 95 odsto vode zbog čega je idealan za hidriranje tela. Jedna šolja celera ispunjava 6 odsto dnevnog unosa vlakana. Bogat je kalcijumom, natrijumom, magnezijumom, gvožđem, cinkom i kalijumom. Od vitamina prisutni su: A, K, C, E, B i D vitamin. Celer sadrži i organska hemijska jedinjenja koja mogu smanjiti nivo hormona stresa, čime se smanjuje i krvni pritisak. Seme celera pomaže u regulisanju infekcija urinarnog trakta. Preporučuje se svima onima koji boluju od artritisa jer smanjuje otoke i bolove u zglobovima.

     1055
  • Smanjite bore konzumiranjem pravih namirnica

    Smanjite bore konzumiranjem pravih namirnica

    Bore su svakako jedan od najgorih neprijatelja žena i postoji par načina kojima ih možemo sprečiti - na primer skupim kremama ili zatezanjem lica kod hirurga. Ni jedna ni druga opcija nisu baš jeftine, pa probajte unosom sledećih namirnica da ih makar malo ublažite:

    Belo meso - bogato je proteinima. Dok varimo proteine, telo ih razbija u aminokiseline koje pomažu u stvaranju ćelija i kolagena koji daje strukturu koži. Dobar izvor ovih proteina je i riba.

    Beli luk - obiluje antioksidantima polifenolima i upravo oni štite kožu od slobodnih radikala (nestabilnih molekula koji razbijaju kolagen). Za lepu kožu, zgnječite beli luk, ostavite ga da odstoji 15 minuta kako bi otpustio sve zdrave sastojke i potom nastavite sa pripremom recepta.

    Zeleni čaj - dok je kafa najgori neprijatelj kože jer prouzrokuje prerano stvaranje bora, zeleni čaj je pravi prijatelj jer je takođe izvor gore navedenih polifenola. Zamenite kafu ovim čajem i na taj način održite svežinu i zategnutost lica.

    Voda - veoma je bitna jer hidrira kožu. Voda "puni" membranu ćelije kože tečnošću i na taj način ćelije lakše zadržavaju zdrave nutrijente. Vaša koža će izgledati hidrirano i glatko.

    Maline - u suštini svo bobičasto voće (kupine, borovnica, jagode, trešnje, a pogotovo maline) je odlično u borbi protiv bora, jer sadrži više antioksidanasa nego bilo koje drugo voće ili povrće. Već smo napomenuli kako antioksidansi štite od slobodnih radikala, tako da svaki dan započnite sokom od bobičastog voća i koža će vam biti zahvalna.

    Maslinovo ulje - ovo zdravo ulje sadrži u sebi oleinsku kiselinu - tj. masnu kiselinu koja u umerenim količinama, baš kao i voda, održava ćelije kože hidriranim. Pored toga, maslinovo ulje je bogato i vitaminom E koji takođe održava kožu mladolikom. Za najbolje rezultate, koristite ekstradevičansko maslinovo ulje.

    Losos - omega 3 masne kiseline u lososu nisu dobre samo za srce, već su odlične i za kožu. Konzumirajte barem dve porcije masne ribe poput lososa nedeljno i rezultati će ubrzo biti primetni.

    Pasulj - po studiji grupe naučnika iz Australije, osobe čija se ishrana sastoji od pasulja (koji je pun proteina), ribe, maslinovog ulja i bobičastog voća, imaju najmanje bora, a i pojavljuju se znatno kasnije nego kod osoba koje ne konzumiraju ove četiri grupe namirnica. Dakle, zaključak je da su proteini, zdrave masnoće i antioksidansi najbolji saveznici u borbi protiv bora.

     1573
  • Energetske i hranljive vrednosti: brokoli

    Energetske i hranljive vrednosti: brokoli

    Poznato je da brokoli pripada porodici divljeg kupusa i da potiče iz Italije. Korišćen je i u ishrani i u medicinske svrhe još od 6. veka pre nove ere. Sadrži brojne antioksidante i lekovite supstance koje uništavaju slobodne radikale, a štiti i od pojave povišenog krvnog pritiska pri čemu nosi izuzetno malu kalorijsku vrednost. Njegovi hranljivi sastojci su osetljivi na visoku temperaturu zbog čega je najbolje kuvati ga najviše pet minuta.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 23 kcal

    Ugljeni hidrati: 6,64 g

    Proteini: 2,86 g

    Masti: 0,39 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 3,63 g

    Niacin: 0,64 mg

    Pantotenska kiselina: 0,57 mg

    Vitamin B4: 18, 7 mg

    Vitamin B9: 63 µg

    Vitamin C: 89,2 mg

    Vitamin E: 0,78 mg

    Vitamin K: 101,6 µg

    Natrijum: 33 mg

    Kalijum 316 mg

    Kalcijum: 47 mg

    Gvožđe: 0,73 mg

    Magnezijum: 21 mg

    Mangan: 0,21 mg

    Selen: 2,5 µg

    Cink: 0,41 mg

     2009
  • Zašto piti toplu čokoladu?

    Zašto piti toplu čokoladu?

    Doktor Vil Klover autor je knjige „Eat Chocolate, Lose Weight“ i navodi da redovnom konzumacijom čokolade sa visokim sadržajem kakaoa činimo uslugu našem organizmu. Topla čokolada bogata je antioksidansima, vlaknima i proteinima. Utiče na gubitak apetita zbog čega se preporučuje svima koji se bore sa viškom kilograma. Oleinska kiselina u toploj čokoladi može smanjiti nivo lošeg holesterola, a antiinflamatorna jedinjenja mogu sprečiti rizik od srčanih problema. Poznato je da smanjuje anksioznost jer utiče na hormon kortizol.

     958
Voćni sok prepun vitamina.
Veoma je ukusan.
Voće možete koristiti po svom izboru, a količinu prilagodite svojim potrebama.
Jedna od naših omiljenih poslastica.
Pogačice su veoma ukusne i mekane. Za jedan deo testa koristila sam modlicu u obliku srca.
Pravi se brzo, a preukusna je.
Strana 3 od 1719