• Namirnice koje smanjuju nadutost

    Namirnice koje smanjuju nadutost

    Prirodna svojstva nekih vrsta hrane mogu pomoći u redukovanju vode koja se zadržava u organizmu, povećavaju broj dobrih bakterija u stomaku i ubrzavaju funkciju creva, što sve doprinosi smanjenju nadutosti.

    Jogurt - proces fermentacije mleka koji kao rezultat daje jogurt podrazumeva dobre bakterije koje se lako vare i tako sprečavaju nadutost.

    Povrće - hrskavo povrće poput krastavaca ili celera ima visok postotak vode i ponaša se kao prirodni diuretik, što nije dobro samo za hidrataciju, već i za izbacivanje viška vode iz organizma.

    Fermentisana hrana - kiseli kupus, turšija ili kefir postaju sve popularniji i to sa dobrim razlogom. Prirodni proces fermentacije, kao i kod jogurta, podiže nivo bakterija u stomaku.

    Tropsko voće - određene voćke poput papaje, lubenice i banana imaju ulogu u sprečavanju nadutosti. Banane sadrže kalijum koji održava ravnotežu elektrolita u organizmu. Papaja sadrži enzime koji pomažu u varenju proteina. Lubenice imaju više od 90% vode, tako da se ponaša kao krastavac.

    Špargla i artičoke - ove dve vrste povrća sadrže vlakna poznata kao prebiotici, koji su hrana za dobre bakterije. Ova vlakna omogućavaju bakterijama da se kolonizuju i smanje digestivne smetnje.

     1721
  • 6 zdravstvenih prednosti heljde

    6 zdravstvenih prednosti heljde

    1. Heljda je najbolji izvor visoko kvalitetnih i lako svarljivih proteina zbog čega je odlična zamena za meso.

    2. Visok nivo rutina u heljdi povoljno utiče na lečenje visokog krvnog pritiska.

    3. Kanadski istraživači (Journal of Agricultural and Food Chemistry) dokazali su da heljda snižava nivo šećera u krvi.

    4. Efikasna je za lečenje dijareje.

    5. Odlična je za eliminisanje viška vode iz organizma i snižavanje holesterola.

    6. Ne sadrži gluten.

     729
  • Energetske i hranljive vrednosti: pistaći

    Energetske i hranljive vrednosti: pistaći

    Pistaći su pustinjska biljka koja je izdržljiva i na veoma visokim temperaturama. Drvo narasta i do 10 metara, a svako stablo ima u proseku 50 kilograma ploda. Kraljica od Sabe volela je pistaće, pa je zabranila „običnim smrtnicima" da ih konzumiraju i proglasila ih kraljevskom hranom. Pistaći su nekada korišćeni kao lek: bilo je preporučljivo uzimati ih protiv zubobolje i ciroze jetre, a korišćeni su i za povećanje potencije kod muškaraca. Pistaći su u Iranu poznati kao "nasmejani orah", a u Kini ga zovu "srećni orah". Snižavaju holesterol i smanjuju rizik od srčanog udara.

    Energetska i hranljiva vrednost (na 100 g):

    Energetska vrednost: 557 kcal

    Ugljeni hidrati: 27,97 g

    Proteini: 20,60 g

    Masti: 44,44 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 10,3 g

    Niacin: 1,3 mg

    Vitamin A: 553 IU

    Vitamin C: 5 mg

    Vitamin E: 22,60 mg

    Natrijum: 1 mg

    Kalijum: 1025 mg

    Kalcijum: 107 mg

    Gvožđe: 4,15 mg

    Magnezijum: 121 mg

    Cink: 2,20 mg

    Beta karoten: 332 µg

     968
  • Nekoliko namirnica za bolji sluh

    Nekoliko namirnica za bolji sluh

    Osim što poboljšava rad srca, crno vino ima pozitivan uticaj i na čulo sluha.

    Do problema sa sluhom može doći usled nedostatka mangana, kalcijuma i vitamina A, zato konzumirajte što više namirnice koje sadrže navedene vitamine i minerale.

    Izbegavajte industrijsku hranu, kao i preteranu konzumaciju alkohola, šećera i kofeina.

    Beli luk je izrazitno značajan, posebno u kombinaciji sa maslinovim uljem. Koristite ga i kao dodatak jelima ili napravite ulje koje ćete redovno koristiti za jačanje dragocenog čula.

    Napravite mešavinu meda i cimeta, koristite po jednu kašičicu svako jutro i uveče pred spavanje. Osetićete rezultate nakon izvesnog vremena.

    Celer, arnija, bademi, smokve, sočivo, grašak, peršun samo su neke od namirnica koje su preporučljive ukoliko imate problema sa sluhom.

     2812
  • Timijan

    Timijan

    Timijan ili majčina dušica samoniklo raste uz Sredozemno more i u Maloj Aziji, ali obzirom da dobro reaguje na niske temperature može da se gaji i kod nas.

    Ima jak i karakterističan miris i gorko ljutkast ukus. Izuzetno je jak začin i zato se koristi u malim količinama. Dodaje se pečenjima, marinadama, kao aroma za sirće.




     9447
Rashladite je i uživajte u vrelim, letnjim danima!
Brz i ukusan napitak!
Brzo ukusno i jednostavno.
Sprječava oboljenja poput gripe i prehlade te osigurava dokazano antimikrobno djelovanje. Sok od bazge je stoga idealan dodatak kod oslabljenog imuniteta i veoma zdrava alternativa uobičajenim sokovima. Osim za pripremu…
Strana 3 od 1394