• Mary Berry

    Mary Berry

    Sa šezdesetogodišnjim iskustvom u kuvanju, Meri Beri se smatra nenadmašnom kada je reč o pečenju hrane. Znanje joj je prenela majka, pre same obuke na prestižnom institutu „Le Cordon Bleu" u Parizu. Brzo je utemeljena kao vodeći pisac i voditelj, a objavila je preko 70 kuvara. Njen doprinos kulinarskoj umetnosti priznala je i britanska kraljica 2012. godine dodelivši joj specijalno priznanje. Reputaciju je stekla zahvaljujući praktičnim receptima. U jednom dokumentarcu televizije „BBC2" otvoreno je govorila o svojim usponima i padovima, omiljenim receptima, kao i šta je najbolje pripremati za određene prilike.

     5442
  • Kako redovna konzumacija kokosove vode utiče na organizam?

    Kako redovna konzumacija kokosove vode utiče na organizam?

    Jača imuni sistem i uklanja bakterije koje izazivaju bolesti desni i infekcije urinarnog trakta. Suzbija viruse koji mogu biti prečica do brojnih hroničnih bolesti.

    Poboljšava rad štitne žlezde i daje energetski podsticaj.

    Razgrađuje kamen u bubregu i čisti urinarni trakt.

    Nizak nivo masti, hidratacija, suzbijanje glavobolje, nega kože su samo neke od brojnih prednosti i rezultata koje ćete osetiti samo nekoliko nedelja nakon redovne konzumacije.

    Štiti zdravlje očiju i reguliše probleme sa kataraktom. Podstiče energiju i smanjuje rizik od srčanih i moždanih udara.

     684
  • Regulišite svoj krvni pritisak uz pomoć ovih namirnica

    Regulišite svoj krvni pritisak uz pomoć ovih namirnica

    Hipertenzija zavisi od brojnih faktora. Hrana igra odlučujuću ulogu kada je u pitanju vaš krvni pritisak. Brojna jedinjenja u repi mogu vam pomoći u regulisanju krvnog pritiska. Kombinujte je sa salatama, u smutijima ili sokovima zajedno sa jabukama ili grožđem. Riblje ulje i avokado bogati su omega 3 masnim kiselinama koje su od ključnog značaja za zdravlje srca. Pomažu jačanju krvnih sudova i čine ih elastičnijim, poboljšavaju cirkulaciju krvi kako ne bi došlo do hipertenzije. Ovsene kaše sadrže veliku količinu vlakana, imaju nizak nivo masti ali visok nivo natrijuma - minerala koji uravnotežava krvni pritisak. Pomešajte ih sa medom i voćem i uživajte u svakom zalogaju! Samo jedna banana sadrži neverovatne količine kalijuma. U stvari, ukoliko ih jedete jednom dnevno - dobićete 100 odsto dnevne preporučene količine. Kalijum podstiče pravilnu cirkulaciju ali i održava zdravlje vaših bubrega.

     903
  • Zašto se javlja mučnina nakon jela?

    Zašto se javlja mučnina nakon jela?

    Mučnina se može pripisati različitim uzrocima. Ukoliko je učestala i javlja se neposredno nakon obroka, lista razloga se sužava. Mučnina ne mora biti znak da je u pitanju ozbiljan poremećaj, ali može biti povezana sa problemima žučne kese. Neke od akutnih bolesti mogu uticati na skupljanje ili zadebljanje žučne kese, pa tako utiču na njeno pravilno funkcionisanje.

    Gorušica može biti jedan od mogućih razloga zbog kojih se javlja mučnina posle jela. Ona nastaje usled vraćanje želudačnog sadržaja, ili hrane i tečnosti u jednjak. Takođe može usloviti kiseli ukus u ustima, bolove u grlu i kašalj. Namirnice koje mogu izazvati gorušicu su: paradajz, citrusi, masna hrana, luk, čokolada...

    Bolesti i trovanja hranom su sve češća pojava. Nastaju najčešće usled nedovoljno kuvane hrane, ali povećan broj bakterija javlja se i ukoliko se hrana na vreme ne odloži u frižider na određenoj temperaturi. Simptomi uključuju mučninu, povraćanje, temperaturu i dijareju. Počinju od 30 minuta do nekoliko dana nakon konzumiranja pokvarene hrane.

     14644
  • Energetske i hranljive vrednosti: kruške

    Energetske i hranljive vrednosti: kruške

    Kruške potiču iz porodice ruža, a srodne su jabukama i dinjama. Mada nije sa sigurnošću utvrđeno, smatra se da vodi poreklo iz zapadne Azije. Odavno su prepoznata njegova lekovita svojstva. Najveća zasluga pripada pektinu koji utiče na nivo holesterola i poboljšava varenje. Jača imuni sistem i utiče na zdravlje kostiju.

    Energetska i hranljiva vrednost (na 100 g):

    Energetska vrednost: 58 kcal

    Ugljeni hidrati: 13,81 g

    Proteini: 0,38 g

    Masti: 0,12 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna:3,10 g

    Niacin: 0,2 mg

    Vitamin A: 23 IU

    Vitamin C: 4,2 mg

    Vitamin K: 4,5 µg

    Natrijum: 1 mg

    Kalijum: 119 mg

    Kalcijum: 9 mg

    Gvožđe: 0,17 mg

    Magnezijum: 7 mg

    Cink: 0,10 mg

     1050
Predlog za doručak.
Strana 3 od 1393