• Zbog čega je važan pravilan unos kalorija

    Zbog čega je važan pravilan unos kalorija

    Kalorije su "gorivo" koje omgućava telu da neometano funkcioniše, ali je teško odrediti minimalnu količinu koja je neophodna. Njihov broj varira u odnosu na starost, pol, nivo aktivnosti. Na primer, tinejdžeri, žene koje su veći deo dana fizički aktivne moraju uneti najmanje 2.200 kalorija dnevno, dok vrlo aktivne žene, dečaci u adolescentskom periodu i aktivni muškarci bi trebalo da unesu minimum 2.800 kalorija dnevno. Mada, važno je napomenuti da broj kalorija zavisi i od visine, kao i težine. Fokus je uvek na zdravim i izbalansiranim obrocima, a brzu hranu bi trebalo svesti na minimum.

    Ukoliko unosite premalo kalorija, često može doći do grčeva u mišićima. Nedostatak vitamina B12 može biti izuzetno opasan, posebno ukoliko je njegov unos smanjen tokom detinjstva ili u periodu trudnoće kod žena. Telo usled nedostatka ovog vitamina ne proizvodi dovoljno crvenih krvnih zrnaca i mozak ne dobija dovoljno kiseonika.

    Poremećaji u ishrani, kao što su i anoreksija i bulimija su rezultat nedostatka kalorija neophodnih za održavanje zdravlja. Abnormalni nivoi kalijuma, kalcijuma, natrijuma, magnezijuma i fosfora koji proizilaze iz poremećaja ishrane mogu dovesti do ravnoteže elektrolita u telu. Ukoliko patite od čestih bolova i grčeva u stopalima, to je jedan od načina na koji vam telo ukazuje na nezdravu ishranu.

     990
  • Evo zašto konzumiranje alkohola može biti zdravo

    Evo zašto konzumiranje alkohola može biti zdravo

    Škola javnog zdravlja Harvard univerziteta ustanovila je da umerene količine alkohola mogu biti svojevrsna prevencija od srčanih polesti. Takođe, konzumiranjem alkoholnih pića sprečva se formiranje krvnih ugrušaka koji mogu blokirati arterije srca.

    Studija jednog katoličkog univerziteta u Americi pokazuje da od dva do četiri pića dnevno mogu smanjiti rizik od smrti usled različitih oboljenja za 18 odsto. Takođe utvrdili su da je najbolje konzumirati alkohol tokom obroka. Vino iznad svega je idealano uz ručak ili večeru.

    Novija istraživanja su pokazala da konzumiranje alkohola štiti od erektilne disfunkcije. Problemi su smanjeni za 25 do 30 odsto, pokazuje studija sprovedena uz pomoć 1770 australijskih muškaraca.

    Odsek za psihologiju na Karengi Melon univerzitetu dokazao je na osnovu studije da alkohol smanjuje rizik od prehlada. Španski istraživači su takođe utvrdili da ukoliko konzumirate od 8 do 18 čaša vina nedeljno, smanjujete rizik razvoja prehlade i do 60 odsto. Kao razlog navode se antioksidansi koji se nalaze u vinu.

    Alkohol može smanjiti rizik od kamena u žuči za trećinu, tvrde istraživači sa Ist Angli univerziteta. Takođe navode da preteran unos alkohola može izazvati brojne zdravstvene probleme.

    Rezultati holandske studije pokazuju da zdrave odrasle osobe koje piju jednu do dve čaše alkohola dnevno imaju manje šanse da obole od dijabetesa tipa 2.

     2031
  • Čaj nije samo za piće - koristite ga i u kulinarstvu

    Čaj nije samo za piće - koristite ga i u kulinarstvu

    Ako čaj koristite isključivo kao topli napitak tokom zimskih dana, grešite. Vrhunski američki kuvar Helaina Hovitz otkriva za sajt Reader's Digest nekoliko zanimljivih načina kako da izvučete maksimum iz listića čaja:

    - Kada pravite pastu, rižoto, ili ovsenu kašu, koristite čaj umesto vode. Na primer, probajte da skuvate prinač u čaju od limuna, ili ovsenu kašu u bilo kojem voćnom čaju. Prijatno ćete se iznenaditi ukusom! Pri tom, u ovsenu kašu se često dodaje šećer ili neki drugi veštački zaslađivač, a u ovom slučaju za tim nema potrebe.

    - Skuvajte omiljeni čaj, ostavite ga da se rashladi i potom stavite u zamrzivač u obliku kocki. Ove ukusne ledene kocke potom možete staviti u bilo koji sok ili frape. Na primer - stavite ledene kocke čaja od mente u limunadu ili koka kolu. Idealno je za vrele letnje dane!

    - Dodajte prstohvat mlevenog čaja u čorbu zajedno sa drugim začinima. Pileća čorba sa dodatkom malo zelenog čaja je posebno ukusna i vekovima se već nalazi na meniju žitelja Istočne Azije.

    - Napravite neobičnu marinadu za grilovano meso ili ribu: izmešajte mleveni crni čaj, malo soli, djumbir, mleveni beli luk i čili, sve ovo dodajte u malo maslinovog ulja - i marinada je spremna!

     1177
  • Grupe namirnica - alat za zdravu ishranu

    Grupe namirnica - alat za zdravu ishranu

    Ishrana je složena stvar, postoje brojni tradicionalni hranljivi sastojci (vitamini, minerali, vlakna, proteini, masti i ugljeni hidrati), plus hiljade drugih sastojaka. Hrana poput brokolija, šargarepe ili jabuka je izuzetno zdrava, ali ishrana koja bi se sastojala samo od njih ne bi bila zdrava. Način ishrane treba da obezbedi raznovrsnost koja vodi zdravlju.

    Grupisanje namirnica u pet grupa treba da nam olakša ova težak posao.

    Proteinska grupa sadrži meso, morske plodove, pasulj, grašak, jaja, orašasto voće, semenke i soju. Ova hrana pruža dovoljnu količinu proteina za normalno funkcionisanje. Ograničite unos industrijski obrađenog mesa poput kobasica, viršli, raznih salama, jer su krcate nitratima i solju.

    Voćna grupa sadrži sveže, konzervisano, zamrznuto ili suvo voće. Iako je izuzetno zdravo, nemojte preterivati sa voćem, jer sadrži dosta šećera i kalorija.

    Grupa povrća sadrži sve vrste povrća, sirovo, kuvano, zamrznuto, konzervisano ili sušeno. Povrće je veoma hranljivo, a sadrži veoma malo kalorija, što znači da ga treba jesti u gotovo neograničenim količinama.

    Grupa u koju spadaju mleko i mlečni proizvodi sadrži namirnice bogate kalcijumom - mleko, sir, pavlaku, jogurt i sl.

    Žitarice (i proizvodi koji se dobijaju od brašna) imaju sopstvenu grupu. One mogu biti rafinisane ili integralne. Pšenica, pirinač, ječam, kukuruz, ovas, spelta i sl. ako su integralni sadrže dosta vlakana, gvožđa i vitamina B. Rafinisanim žitaricama se dodaje vitamin B i gvožđe, ali ona gotovo da ne sadrže vlakna.

    Uravnotežena ishrana obuhvata sve ove grupe, što vodi očuvanju našeg zdravlja.

     3035
  • Antibakterijska svojstva cimeta

    Antibakterijska svojstva cimeta

    Američka istraživanja pokazuju da cimet ima antibakterijska i antifungalna svojstva. Pokazalo se da je posebno značajan kao saveznik za borbu protiv bakterije koja je odgovorna za pojavu čira na želucu. Prema časopisu „Journal of Clinical and Diagnostic Research“ ulje cimate može neutralisati kandidu. U Australiji je sproveden pilot eksperiment prilikom koga je posmatran uticaj cimeta na 31 osobu sa simptomima iritabilnog creva. Zaključeno je da cimet ima blagi laksativni efekat. Ipak, njegova prekomerna upotreba može dovesti i do žgaravice.

     623
Jednostavno ukusne.
1008
Ukusan kolač!
Strana 3 od 1397