• Čaj od lipe - "nektar kraljeva"

    Čaj od lipe - "nektar kraljeva"

    U narodnoj medicini mnogih evropskih naroda lipa se koristila kao lek za razne zdravstvene tegobe. Po legendi, zraci sunca su „uhvaćeni“ u cvetu lipe, pa kada neko popije topao lipov čaj, toplota sunca ulazi u telo, uzrokujući znojenje.

    Lipov cvet je blagog i prijatnog mirisa, sladunjavog i pomalo oporog ukusa. U lipovom cvetu ima sluzi, tanina, etarskog ulja, heterozida, šećera, gume, voska, žute boje, manitola i tartarata.

    Cvetovi lipe od davnina se koriste za smirivanje i opuštanje nervnog sistema.

    Lipa se preporučuje i za probleme sa jetrom, i to ne cvet, već unutrašnji deo kore, jer deluje kao blagi koleretik, što znači da podstiče stvaranje, lučenje i protok žuči kroz jetru.

    Čaj od lipovog cveta je od davnina poznat kao „nektar kraljeva“, što zbog slatkog ukusa, što kao lek.

    Čaj od lipe preporučuje za snižavanje temperature u slučajevima gripa ili prehlade.

    U narodnoj medicini se lipa koristi i kao prijatan napitak, za poboljšanje izlučivanja mokraće iz organizma, kao blago sredstvo protiv grčeva i za umirenje. Koristi se i za izradu kozmetičkih preparata.

    Mnoge žene koriste lipu tokom menopauze za smanjivanje nervoze i problema sa snom.

     584
  • Upoznajte Fudinija

    Upoznajte Fudinija

    Svi smo sanjali o tome, mašina koja može da napravi ukusan obrok ni iz čega. To će uskoro biti moguće uz pomoć 3D štampača Fudinija, koji je kreirala španska kompanija "Natural Machines". Ovaj mađioničar od uređaja može da stvori hranu praktično ni iz čega, koristeći 3D tehnologiju štampanja.

    Umesto štampanja plastike, ova mašina koristi jestive sastojke iz bočice. U osnovi, to je mini fabrika hrane. Zar ne zvuči super?

    Za sada je namenjen profesionalnim kuhinjama, ali kućna verzija je takođe u planu. Posebno je koristan u kreiranju komplikovanih dezerata, kao i hrane gde je potrebna apsolutna preciznost. Trenutno proizvodi hranu koja mora da se skuva posle toga, ali radi se na poboljšanju koje će omogućiti da hrana iz nje izlazi spremna za konzumaciju istog časa.

    Kompanija radi sa proizvođačima hrane na kreiranju posebno dizajniranih kapsula kojima će se uređaj puniti.

    Fudini takođe poseduje ekran preko kojeg možete svoje kreacije deliti na društvenim mrežama .

    Sproveli su se testovi, hrana kreirana na ovaj način je bezbedna za korišćenje. Još uvek se, međutim, ne zna kada će se Fudini naći u slobodnoj prodaji, niti koja će mu biti cena.

    Ipak, zar ne zvuči sjajno?

     

     1230
  • Četiri načina kako da efikasno uklonite herpes sa usana

    Četiri načina kako da efikasno uklonite herpes sa usana

    Kockice leda – uotajte ih u čistu tkaninu I nanesite na obolelo mesto. Držite deset minuta. Umanjiće bol I crvenilo.

    Jabukovo sirće – poznato po dezinfekcionim osobinama. Na čistu pamučnu tkaninu nanesite malo jabukovog sirćeta pomešanog sa vodom. Ponovite postupak nekoliko puta dnevno najmanje sedam dana u nedelji.

    Beli luk – zbog svojih antiinflamatornih I antimikrobnih osobina, beli luk je idealan za lečenje herpesa. Presecite čen na pola I prislonite luk na obolelo mesto. Držite oko 10 do 15 minuta I ponavljajte postupak oko nedelju dana.

    Aloe vera – leči rane I lezije I smiruje upalu. Direktno je nanesite na obolelo mesto I ostavite da se osuši samostalno.

     1215
  • Tri najdekadentnija dezerta

    Tri najdekadentnija dezerta

    Niste li već čuli da glavne face u kuhinji više nisu kuvari, već poslastičari? Ako jeste, sjajno, a ako ne, sada ćemo vam pokazati zašto. Spremite se da zaplovimo u obećanu zemlju slatkiša.

    Kanoli, desert toliko utemeljen u italijanskoj kulturi da svaka italijanska poslastičarnica koja drži do sebe mora u svojoj ponudi imati ovaj slatkiš. Valjkasto testo punjeno bogatim kremom od rikote, uz brojne varijacije koje uključuju čokoladu, pistaće ili limunovu koru, kanoli mame da uzmeš još.

    Opera torta, kao što joj ime kazuje, umetničko je delo. Sastoji se od tri sloja kore od badema potopljenog u sirup od kafe, jednog sloja fila sa ukusom espresa, jednog sloja bogatog čokoladnog ganaša i sve to preliveno čokoladom i šećernim natpisom "Opera" na vrhu. Ako vam ovo nije dovoljno dekadentno, svako parče ove torte sadrži i jestivi zlatni list. Prema priči, ova torta je dobila ime po pariskoj Operi, ali i da nije tako, vaša čula bi sigurno zapevala nakon uživanja u ovom desertu.

    Krokembuš (croquembouche), još jedan francuski desert, na vrhu je ponude dekadentnih slatkiša ovog puta. Krokembuš se sastoji od piramide profiterola, prelivenih karamel prelivom i ukrašenih šećernim figurama. Ovo je tradicionalna francuska svadbena torta i nešto zbog čega bi svako želeo da poseti bar jedno francusko venčanje.

     1636
  • Kako da unosite što više vlakana bez mnogo truda?

    Kako da unosite što više vlakana bez mnogo truda?

    Praktično svaki program za smanjenje telesne težine pozdravlja „dobre ugljene hidrate“ kao deo zdravije ishrane. „Dobri ugljeni hidrati“ se odnose na složene, hranu kao što su orasi, pasulj i semena koja su uglavnom sastavljena od složenih molekula šećera. Jedna od najvećih prednosti hrane bogate kompleksnim ugljenim hidratima jeste i to što sadrže velike količine vlakana. Vlakna vas štite od bolesti srca, raka i probavnih problema. U zavisnosti od vrste vlakana, postoje oni koji smanjuju nivo holesterola, drugi koji pomažu u kontroli telesne težine i regulisanju šećera u krvi. Evo kako da unesete „dobre ugljene hidrate“ i vlakna u vašu svakodnevnu ishranu uz minimum napora!

    U najboljem slučaju, cilj je da unosite što više žitarica sa najmanje 4 grama vlakana po porciji. Studija Univerziteta u Kaliforniji ostkrila je da žitaricama unosimo više vlakana, a mnogo manje masti u odnosu na bilo koje druge namirnice.

    Jabuke su dobar izvor pektina, rastvorljivog vlakna koji je odličan digestiv. Jedna studija pokazuje da je 5 g pektina dovoljno da se osećate sito do četiri sata.

    Pomešajte kikiriki, suvo grožđe, žitarice, soju i čokoladu. Dozvolite sebi jednu visokokonkurentnu užinu.

    Umesto belog pirinča pređite na smeđi. Povećaćete unos vlakana za 10 grama.

    Sušeno voće je odličan izvor vlakana. Posebno sušene kajsije, smokve, kruške i banane.

    Ne zaboravite na vodu koja vam je potrebna kako biste pomogli vlaknima da prođu kroz vaš sistem za varenje. Sve dok povećavate unos vlakana, povećavajte i unos vode. Ukoliko preterate sa vlaknima, simptomi su lako prepoznatljivi – nadimanje i gasovi. Počnite umereno. Unosite jedan tip vlakana tokom prvih nekoliko nedelja, onda ubacite i ostale. Do tri ili četiri nedelje trebalo bi da unosite punih 25 do 30 grama.

     755
Odličan dorućak, može za sendvič a može i prazno.
Kućom se širi miris cimeta...
Ukusan i zdrav hleb.
I posne krofne mogu biti veoma ukusne.
Kada poželite nešto osvežacajuće, a u isto vreme i slatko, napravite ovaj kolač...
Probala sam više različitih recepata za proju, ali sam na kraju njihovom kombinacijom napravila svoj idealan recept...
Strana 3 od 1295