• Zašto je povrće važno u ishrani?

    Zašto je povrće važno u ishrani?

    Većini receptora je potrebna zdrava sredina da bi normalno funkcionisali, a samim tim i celokupnom organizmu. Povrće mu upravo to omogućava.

    Ishrana bogata antioksidansima i luteinom je od velike važnosti za očuvanje vida.

    Povrće utiče na zdravlje kože, ali i sam ten. Prisutnost karotena, koga najviše ima u povrću, igra glavnu ulogu.

    Pruža važan kompleks materija koje organizam ne može da obezbedi iz drugih prehrambenih namirnica.

    Niska energetska vrednost povrća ogleda se u izuzetno malim količinama masti i značajnim količinama ugljenih hidrata i belančevina.

    Povećana količina povrća u ishrani smanjuje mogućnost od razvoja dijabetesa, posebno kod dece.

     1103
  • Večera: šta jesti, a šta izbegavati?

    Večera: šta jesti, a šta izbegavati?

    - Polovina obroka bi trebalo da bude na bazi voća ili povrća.

    - Vodite računa o unosu belančevina.

    - Koristite više začina i svežih biljaka kako biste smanjili količinu masti i soli.

    - Što više zelenog povrća u vidu salata.

    Izbegavajte:

    - Izbegavajte prženu hranu.

    - Salate sa kremastim prelivima na bazi majoneza.

    - Obroke bazirane na crvenom mesu.

    - Testo.

    - Vodite računa da unos dodatnih soli, masti i šećera svedete na minimum.

     1164
  • Četiri greške koje pravite pri pripremi paste

    Četiri greške koje pravite pri pripremi paste

    1. Ne stavljajte ulje u vodu. Jedina stvar koja će učiniti testeninu lepljivom. Još gore – preliv ili sos neće moći da se sjedine sa pastom.

    2. Mešajte testeninu nakon što ste je ubacili u ključalu vodu. Na taj način testenina neće biti gnjecava.

    3. Ne kuvajte rezance do kraja! Prebacite ih u sos i ostavite da se krčkaju nekoliko minuta.

    4. Ne ispirajte rezance nakon kuvanja i nemojte čekati da odstoje.

     1082
  • Hrana za zdravlje jetre

    Hrana za zdravlje jetre

    Jetra je naš jedini unutrašnji organ koji se može regenerisati. Jetra pretvara toksine u molekule koji se mogu eliminisatii iz organizma putem bubrega ili creva. Ona je odgovorna za sintezu vecine proteina koji cirkulišu u krvi, zato predstavlja organ koji ima kljucnu ulogu u regulaciji nivoa šecera u krvi.

    Regeneracije jetre prirodnim putem moguća je uz pomoć surutke, jogurta, sireva, cvekle, borovnice, brusnice, artičoke...

    Citrusi su snažan antioksidans koji pomaže jetri da brže apsorbira štetne materije i izbacuje toksine.

    Đumbir ubrzava metabolizam i pomaže kod izbacivanja masnoće iz organizma.

    Orasi sadrže velike količine omega-3 masnih kiselina koje ubrzavaju proces detoksikacije.

    Kupus snažno deluje na enzime jetre koji ubrzavaju njen rad.

    Jedite puno sveže šargarepe i repe koji će pomoći kod čišćenja jetre.

     1045
  • Faro – nutritivne vrednosti

    Faro – nutritivne vrednosti

    Faro je vrsta pšenice, gusto zrnevlje bogato hranljivim sastojcima. Njegov ukus i tekstura podsećaju na ječam. Gotovo da ne sadrži masti, a odličan je izvor gvožđa i vlakana. Njegovi složeni ugljeni hidrati se sporo razgrađuju zbog čega ostajete siti duže vreme. Sadrži niacin koji je važan za razgradnju ugljenih hidrata, masti i proteina u energiju.

    Četvrtina čaše nekuvanog faroa sadrži:

    Kalorije: 200

    Masti: 1,5 g

    Zasićene masti: 0

    Trans masti: 0

    Holesterol: 0

    Natrijum: 0

    Kalijum: 0

    Ugljeni hidrati: 37 g

    Dijetalna vlakna: 7g

    Šećer: 0

    Kalcijum: 2 odsto preporučenog dnevnog unosa

    Gvožđe: 10 odsto preporučenog dnevnog unosa

     1918
Ukusno a brza priprema.
Brzo, jednostavno i lako.
Odlična torta.
Ukusna slana torta, deca je rado jedu.
Jednostavno i vrlo ukusno jelo.
Kremasta i pomalo neobična poslastica sa jagodama.
Strana 3 od 1564