• Strategije da se duže osećate sitim

    Strategije da se duže osećate sitim

    Vrste hrane koju konzumirate je važna ako ne želite brzo da ogladnite, ali nije u pitanju samo šta jedete, već i kako. U nastavku sledi nekoliko korisnih saveta koji će vam pomoći u pravilnoj ishrani.

    Jedite pametno - bar jedan obrok dnevno treba započeti supom ili salatom. Ove vrste hrane se duže jedu, umanjuju glad i sprečiće vas da pojedete previše tokom ostatka obroka.

    Ne preskačite obroke - ravnomerno raspoređeni obroci tokom dana pomoći će vam da ubrzate metabolizam i sagorite više kalorija dnevno.

    Koristite manje tanjire - pošto smo još kao mali navikli da se sve iz tanjira mora pojesti, većini ljudi je tek prazan tanjir znak da su dovoljno jeli. Korišćenjem malih tanjira ješćete manje hrane, dok će vam mozak signalizirati da je obrok gotov. Polovinu tanjira treba da zauzima povrće, četvrtinu proteini, a ostatak ugljeni hidrati.

    Jedite sporije - pošto je potrebno oko 20 minuta da do mozga stigne signal da smo siti, jedite polako kako se ne biste prejeli, već da bise pojeli onoliko koliko vam je dovoljno. Takođe, nemojte ignorisati fizičke znake da je dovoljno (poput onoga kad morate da otkopčate kaiš), već slušajte svoje telo.

     1484
  • Žalfija

    Žalfija

    Žalfija ima veoma specifičan aromatični miris i gorak ukus. Ali i pored toga je veoma popularna i korisna.  U narodnoj medicini je poznata kao antibiotik sa veoma širokim spektarom delovanja. U kuhinji se zbog specifičnosti mirisa i ukusa koristi u veoma malim kolčinama. Najčešće se dodaje u jelima od divljači i ribe. Takođe se koristi kao dodatak raznim pečenjima pogotovo jagnjetini.

     10005
  • Tri načina da se oslobodite akni preko noći

    Tri načina da se oslobodite akni preko noći

    Skoro 85 odsto ljudi od 12 do 24 godine pate od problema sa aknama. Muškarci češće trpe posledice koje traju duži vremenski period. Nije izvesno da će vam bilo koji od medicinskih preparata za negu kože nužno pomoći. Postoje prirodni načini za uspešnu borbu protiv akni, pa isprobajte jedan od njih.

    Led povećava protok krvi i otvara pore na koži čime izvlači akumuliranu prljavštinu. Stoga umotajte kocku leda u tanku tkaninu. Držite na „ugroženom“ području nekoliko sekundi. Sačekajte pet minuta i ponovite tretman.

    Sok od limuna je bogat vitaminom C, moćan je sastojak u borbi protiv akni. Navlažite pamučnu tkaninu u sveže isceđenom soku pomešanom sa kašičicom cimeta i nanesite na lice pre spavanja. Ujutru isperite sa toplom vodom.

    Vodena para osim što je značajna u procesu inhalacije, takođe je idealna za otvaranje pora i pomaže u eliminisanju bakterija, prljavštine i nagomilanog ulja.

     732
  • Zbog čega je važan pravilan unos kalorija

    Zbog čega je važan pravilan unos kalorija

    Kalorije su "gorivo" koje omgućava telu da neometano funkcioniše, ali je teško odrediti minimalnu količinu koja je neophodna. Njihov broj varira u odnosu na starost, pol, nivo aktivnosti. Na primer, tinejdžeri, žene koje su veći deo dana fizički aktivne moraju uneti najmanje 2.200 kalorija dnevno, dok vrlo aktivne žene, dečaci u adolescentskom periodu i aktivni muškarci bi trebalo da unesu minimum 2.800 kalorija dnevno. Mada, važno je napomenuti da broj kalorija zavisi i od visine, kao i težine. Fokus je uvek na zdravim i izbalansiranim obrocima, a brzu hranu bi trebalo svesti na minimum.

    Ukoliko unosite premalo kalorija, često može doći do grčeva u mišićima. Nedostatak vitamina B12 može biti izuzetno opasan, posebno ukoliko je njegov unos smanjen tokom detinjstva ili u periodu trudnoće kod žena. Telo usled nedostatka ovog vitamina ne proizvodi dovoljno crvenih krvnih zrnaca i mozak ne dobija dovoljno kiseonika.

    Poremećaji u ishrani, kao što su i anoreksija i bulimija su rezultat nedostatka kalorija neophodnih za održavanje zdravlja. Abnormalni nivoi kalijuma, kalcijuma, natrijuma, magnezijuma i fosfora koji proizilaze iz poremećaja ishrane mogu dovesti do ravnoteže elektrolita u telu. Ukoliko patite od čestih bolova i grčeva u stopalima, to je jedan od načina na koji vam telo ukazuje na nezdravu ishranu.

     813
  • Kako očistiti radnu površinu od brašna?

    Kako očistiti radnu površinu od brašna?

    Ukoliko priprema hrane uključuje upotrebu brašna, unapred ste spremni na haos u kuhinji. Vrlo dobro znate da bi trebalo da izbegavate vodu prilikom čišćenja jer ćete doslovno napraviti smesu koja vam može poslužiti kao lepak. Voda aktivira skrob u brašnu, što ga čini lepljivim. Ukoliko se osuši i skori, gotovo je nemoguće očistiti ga. Najbolji način za čišćenje brašna? Prilično je jednostavno. Koristite špatulu, tvrđi komad papira kako biste sakupili na gomilu što više brašna. Izbegavajte sunđer jer nećete moći da ga očistite, umesto njega koristite papirni ubrus i pokupite ostatak.

     818
Deca ih prosto obožavaju.
Domaće "Bounty" bolje nego iz radnje.
Krofnice kao iz snova!
Idealan ručak.
Nema ništa lepše od mirisa toplih pogačica iz rerne.
Idealne za tople dane.
Strana 3 od 1311