• Četiri stvari koje ne čuvate na odgovarajućim mestima u kuhinji

    Četiri stvari koje ne čuvate na odgovarajućim mestima u kuhinji

    Noževi – Ukoliko ih čuvate u ladici za posuđe – pravite grešku. Pre svega – opasno je jer se lako možete povrediti. S druge strane, svaki put kada sečivo dolazi u dodir sa drugim priborom – može oštetiti sečivo. Čuvajte ih u stonim ili na zidnim držačima.

    Začini – Odlažite ih što dalje od mikrotalasne pećnice ili šporeta. Organizujte ih tako da su vam uvek pri ruci, a rasporedite ih prema intezitetu korišćenja.

    Vinske čaše – Pravilno čuvanje svodi se na police ili stalke. Obodi su najosetljiviji, zato baloni vinskih čaša vise okrenuti nadole. Prašina neće tako lako dospeti unutar čaše, zbog čega ćete ih lakše održavati čistim.

    Metalno posuđe – Ne odlažite metalno posuđe jedno unutar drugog da biste izbegli njihovo oštećenje. Ukoliko ste prinuđeni zbog manjka prostora – postavite papirni ubrus ili tanju krpu. Pored toga što ćete zaštiti površinu, možete pokupiti preostalu vlagu nakon pranja suđa koja može izazvati stvaranje rđe.

     674
  • Najveće greške koje rade kuvari amateri

    Najveće greške koje rade kuvari amateri

    Možda mislite da dobro kuvate jer znate kako da koristite biljke i začine. Ipak, veća je verovatnost da ste napravili jednu od ovih uobičajenih grešaka kuvara amatera.

    Vlasnik restorana u kineskom Sečuanu Johnathan Law na Quori je upozorio na najčešće greške.

    Previše začina

    Puno amatera to radi. I ja sam nekad. Kad sam dobio svoj prvi stalak sa začinima, stavljao sam desetak začina u sve. Tako sam samo zbunjivao nepce. Kasnije sam shvatio da dobra tehnika i sastojci ukusu pridonose puno više nego sami začini. Dobar obrok treba imati najviše tri ili četiri različita osnovna ukusa, zajedno s nekim aromama.

    Nedovoljno vruća tava

    Ako pečete ili pržite, tava mora biti jako vruća. Za prosečan wok treba pet do sedam minuta da se celi pravilno zagreje.

    Mešanje hrane tokom prženja

    Većina ljudi prženje doživljava kao jednostavno kuvanje nečega na visokoj temperaturi. Ali to nije tako. Ideja je da ispržite hranu, ne da je parite, a to znači konstantno prevrtanje hrane 'bacanjem', a ne mešanje varjčom.

    Ne koristite termometar

    To uglavnom rade svi amateri. Kad god me pitaju zašto pečenje nije ispalo onako kako je trebalo, pitam ih jesu li koristili termometar. U 99 posto slučajeva kažu da nisu.

    Previše tečnosti tokom dinstanja

    Vidio sam da ljudi tokom dinstanja dodaju toliko vode ili vina da meso potpuno pliva. Ne, nemojte to raditi! Postoji razlika između dinstanja i kuvanja!

    Dodavanje sastojaka u pečenje na osnovi okusa, a ne hemijskog sastava

    Nikad ništa nemojte dodavati u pečenje osim ako niste potpuno upoznati ne samo s ukusom, nego i hemijskim svojstvima. Super je eksperimentirati, ali na edukovan način.

    Dodajete previše gustina kako biste zgusnuli sos

    I ovo radi puno ljudi, pretpostavljam zbog nestrpljivosti. Za gušći sos trebate najviše dve, tri kašike gustina po šoljici tečnosti, i to samo ako tečnost već ne sadrži proteine ili neku emulgirajuću stvar. Treba vremena da skrob učini svoju čaroliju. Ako dodate previše skroba, dobi ćete bljutav, zrnasti i neukusan sos.

    Izvor: magazin.net.hr

     9652
  • Alkohol ubrzava gubitak pamćenja kod muškaraca

    Alkohol ubrzava gubitak pamćenja kod muškaraca

    Sredovečni muškarci koji piju dva i po pića dnevno ubrzavaju gubitak pamćenja za čak 6 godina.

    U Londonu je sprovedena desetogodišnja studija koja je obuhvatala preko 5 hiljada muškaraca i više od dve hiljade žena. Kada su učesnici napunili 56 godina, podvrgnuti su prvom od 3 testa pamćenja. Rezultati su pokazali da muškarci koji piju više od dva i po pića dnevno pamte lošije od onih koji piju manje. Zanimljivo je, međutim, da ovakva korelacija nije uočena kod žena, iako su žene koje prekomerno piju pokazale lošije organizacione sposobnosti.

    Najgori po pamćenje su vodka, džin i viski, dok nema razlike između vinopija i pivopija. 

    Ovo nije prva studija koja dokazuje da alkohol loše utiče na pamćenje, ali je prva koja je povezala manju količinu alkohola sa ovom posledicom (do sada se smatralo da je bezopasno piti manje od 4 pića za muškarce i manje od 3 za žene).

    Pretpostavlja se da alkohol utiče na dotok krvi u mozak i oštećuje nervne ćelije, što za posledicu ima gubitak pamćenja.

     

     1361
  • Kantarionovo ulje

    Kantarionovo ulje

    Veoma je lako napraviti kantarionovo ulje. Tačna razmera pripravljanja nije precizna . Ako malo više stavite cvetova kantariona neće štetiti ulju, naprotiv bće jača koncentracija .

     5578
  • Tofu – bogat kalcijumom i gvožđem

    Tofu – bogat kalcijumom i gvožđem

    Hrana na bazi soje, poput tofua, sadrži izoflavone, fitoestrogensko jedinjenje koje može da imitira hormon estrogen i može pružiti određene zdravstvene pogodnosti uključujući regulisanje simptoma menopauze, prevenciju osteoporoze i smanjen rizik od bolesti srca. U poređenju sa drugim izvorima proteina kao što su govedina ili losos, tofu sadrži malo masti. Iako skoro polovina kalorija u tofuu potiče od masti, ona je i dalje izvor proteina niske masnoće. Pošto je reč o biljnom proteinu, mnogi koriste tofu kao zamenu za meso. Dobar je izvor kalcijuma i gvožđa. Jedna porcija sadrži oko 14 odsto dnevne preporučene količine kalcijuma i oko pet odsto gvožđa.

     273
Ovu laganu tortu možete pripremati za bilo koju priliku i sa bilo kojim voćem, ja volim ukus i miris maline !  
18334
Ova salata se priprema veoma brzo i lako a uz to je veoma ukusna. Mozete je servirati u posudi ili da napravite kuglice.
57022
Veoma laka salatica zgodna za razne proslave, lagane večere, letnji ručak, ili sendviče.
23830
Ćufte od krompira se veoma lako priprema i veoma je ukusno, može biti dobra zamena za mesne ćufte ili ga jednsotavno služite kao predjelo ili prilog.
43523
Kome treba meso kada ima rizi bizi ?!
16710
Lovačke šnice se spremaju oko dva sata, ali vredi svaki trenutak proveden u kuhinji.
44158