• Preporučena dnevna doza belog luka

    Preporučena dnevna doza belog luka

    Beli luk koristi se kao začin za brojna jela, od morskih plodova do raznih salata. Neki zagovornici tvrde da beli luk može izazvati gastrointestinalne komplikacije i brojne nuspojave. Preporučena doza svodi se na četiri čena dnevno, pri čemu svaki teži jedan gram.

    Primarna upotreba belog luka svodi se na dodatak jelima, a koristi se i za lečenje srčanih bolesti, ateroskleroze, visokog holesterola, infekcija kože i zagušenja sinusa. Neka od laboratorijsih ispitivanja pokazala su da beli luk može ubiti pojedine bakterije, poput salmonele. Međutim, može biti neefikasan kada je u pitanju lečenje dijabetesa, bakterija koje izazivaju čir na želucu i kod lečenja loše cirkulacije.

    Neželjeni efekti koji se mogu javiti usled preteranog konzumiranja su osećaj žarenja u ustima, dijareja i povraćanje. Beli luk takođe može povećati rizik od krvarenja. Ako imate osetljiv stomak ili gastrointestinalne poremećaje, preporučena doza za vas je mnogo manja u odnosu na četiri čena dnevno.

     7208
  • Najskuplji sladoled na svetu

    Najskuplji sladoled na svetu

    Scoopi Cafe u Dubaiju diči se najskupljim sladoledom na svetu, a cena te poslastice je tričavih 817 dolara po kugli.

    Sladoled se zove „Crni dijamant", a pravi se od vanile sa Madagaskara, uz dodatak tartufa i iranskog šafrana koji je izuzetno redak, uz nezaobilazne zlatne listiće za dekoraciju.

    Ovaj ekstravagantni sladoled se služi isključivo u Versaće činijicama, a dosad su prodate svega dve porcije ove poslastice.

     1516
  • Kako sačuvati zdravu crevnu floru

    Kako sačuvati zdravu crevnu floru

    U digestivnom traktu živi više od milijardu različitih bakterija, a većina njih je smeštena u debelom crevu. Ostatak je mahom u tankom crevu.
    Crevna flora se sastoji od bar 800 vrsta i 7000 različitih tipova bakterija. Neke od njih su dobre, neke ne, a količina i odnos dobrih i loših varira od osobe do osobe.

    Dobre bakterije su najvažniji uticaj na zdravlje čoveka, a važne su jer:

    razgrađuju hranu na supstance koje hrane unutrašnjih sloj digestivnog trakta
    pomažu u apsorpciji tih supstanci
    one su prva linija odbrane imunog sistema
    sprečavaju gastrointestinalne infekcije
    smanjuju upale
    smanjuju rizik od razvijanja alergije na hranu
    pomažu u oslobađanju izvesnih minerala i vitamina

    Kada znate koliko je zapravo važna crevna flora, jasno vam je zašto je morati držati u ravnoteži. Evo šta možete uraditi kako biste kultivisali i održali dobre bakterije:

    izbegavajte antibiotike izuzev ako su apsolutno neophodni (oni ubijaju dobre bakterije)
    svedite rafinisani šećer i skrob na minimum (oni hrane loše bakterije)
    jedite što više zelenog povrća i svežeg voća (hrane dobre bakterije)
    konzumirajte jogurt i drugu hranu koja sadrži probiotike
    nemojte piti industrijske sokove.

     1044
  • Osnovne karakteristike tradicionalne kamerunske kuhinje

    Osnovne karakteristike tradicionalne kamerunske kuhinje

    Glavna nacionalna jela varijaju u zavisnosti od regiona i onoga što se gaji na lokalnom nivou. Glavna karakteristika je konzumacija velike količine skroba, kao i začinjeni sosevi. Meso na ražnju, pržena i pečena riba, kari i pirinčane supe su uobičajena jela. Na severu se najviše konzumira kukuruz, proso i kikiriki. Svežeg voća ima u izobilju, a najpopularniji je mango. Gaje se i pomorandže, papaje, banane, ananas, kokos, grejpfrut i limeta. Kamerunci jedu iz zajedničkih činija. Uobičajeno je da muškarci prvi jedu, dok žene i deca strpljivo čekaju i jedu ono što je ostalo. Jaja i kuvana kasava su takođe popularni za doručak, dok ručak i večera sadrže jela bogata skrobom i uglavnom su servirana uz supu ili paprikaš. Priprema obroka je dugotrajna, ponekad traje i po nekoliko dana.

     859
  • Sveže i suvo voće - ubrzajte rad creva

    Sveže i suvo voće - ubrzajte rad creva

    I sveže i sušeno voće pomažu u regulisanju pravilnog rada creva. Međutim, pošto suvo voće sadrži više vlakana i idealno je rešenje ukoliko patite od zatvora.

    Prema tvrdnjama brojnih fondacija za zdravlje, suve kajsije, šljive i smokve su naročito korisne za podsticanje rada creva. Dok jedna šolja svežih kajsija sadrži 3,1 grama vlakana, ista količina suvih kajsija sadrži 3,9 grama vlakana. Ako niste ljubitelj suvog voća, već preferirate sveže, nemojte skidati koru jer je većina vlakana upravo u njoj.

    Izbegavajte uvođenje previše vlakana suviše brzo u ishranu, možete izazvati neželjene efekte kao što su badutost i nadimanje.

     904
Jesen nas podseća na pečenu bundevu i na pitu od bundeve, ali pored toga možete uživati i u soku. Sok možete koristiti bez ikakvih dodataka ali možete mu dodati i…
21256
Dok sam bila dete niko me nije mogao naterati da u usta stavim spanać, sada ga obožavam i ne znam kako da ubedim svoje dete da greši jer ne želi…
41166
Kraljičina čorba se lako priprema uz malo strpljenja.
24708
Navikli smo da ih jedemo isključivo u klasičnoj varijanti - punjene melevenim mesom. Nemojte se plašiti isprobajte sve varijante koje vam padnu na pamet, evo i jedne veoma zanimljive ideje.
35313
Od trenutka kada sam shvatila da ne postoji ništa jednostavnije od pripreme podvarka još više ga volim!
42790
Za sve mogu da kažem NE, ali za sladoled NIKADA!  Ovo je recept koji pravim u duploj meri sa raznim dodacima i nikada mi nije dovoljno!
7611