• Hrana zbog koje izgledate starije

    Hrana zbog koje izgledate starije

    Koristite kremu za sunčanje, kremu za lice i telo, pazite na sebe, a opet, koža vam izgleda sve gore. U pitanju je ono što jedete. U nastavku slede neki od tipova hrane koji dodaju koju godinu vašoj koži i čine da izgledate starije i umorno.

    • Šećer - ubrzava starenje kože i pojavu bubuljica. Ako batalite šećer, koža će vam biti čistija i izgledaćete mlađe, a promene su vidljive već nakon nekoliko nedelja. Ako baš ne možete bez nečeg slatkog, probajte da tu želju zadovoljite voćem
    • Alkohol - izbacuje vodu iz ćelija, pospešuje pojavu podočnjaka i otoka oko očiju, što čini da izgledate stariji
    • Jednostavni ugljeni hidrati - beli hleb i testenina uzrokuju niz hemijskih reakcija koje razaraju kolagen (supstancu koja kožu čini elastičnom)
    • Jako začinjena hrana - ljute papričice su odlične za metabolizam, ali loše za kožu. Ova vrsta hrane širi krvne sudove, čime dolazi do pucanja kapilara na licu, posebno ako je osoba sklona problemima sa kožom
    • Gazirani sokovi - ova pića utiču na kožu i zube, jer su veoma kiseli. Oštećuju zubnu gleđ, a visok nivo natrijuma čini kožu manje sjajnom i sklonijom oticanju.
     973
  • Extremno mršavljenje

    Extremno mršavljenje

    Nova tehnologija, koja će se uskoro pojaviti na tržištu, obećava efikasan, ali i pomalo degutantan način gubljenja kilograma. Naime, hrana bi trebalo da se direktno ispumpa iz stomaka korisnika.

    Aspire Bariatrics LLC, koji se nalazi u Pensilvaniji trenutno pokušava da patentira AspireAssist, cev koja se implantira u stomak i koja vadi sadržaj van tela, a koja dozvoljava ispumpavanje oko 30 posto obroka nakon konzumiranja. Time se, kako tvrde dizajneri, sprečava apsorpcija prekomernih kalorija.

    U detaljima patenta je naveden i slučaj žene srednjih godina, koja je imala oko 100 kilograma, a koja je tokom 59 nedelja izgubila skoro 40 kilograma. Nakon svakog obroka ona bi popila 1,5 l vode, a onda bi uz pomoć cevi i šprica iz svog stomaka izvlačila polusvarenu hranu.

    U zahtevu za patent je navedeno i nekoliko vrsta hrane koje mogu začepiti cev, a među njima su karfiol, brokoli, kineska hrana, grašak, pereci, čips i biftek.

    Izvor: b92 (klix.ba)

     9965
  • Ublažite gorušicu pravilnom ishranom

    Ublažite gorušicu pravilnom ishranom

    Gorušica je neugodan osećaj peckanja ili čak žarenja u želucu i grudima koji se polako preko jednjaka penje do grla i javlja se odmah nakon obilnijeg i masnog obroka. Smatra se da pogađa skoro petinu svetske populacije i ako se jako retko javlja, ne pretstavlja veliki problem. Međutim, ako vas želudačna kiselina muči više puta nedeljno, možda je vreme da povedete računa o ishrani, jer dugotrajna gorušica može stvoriti i ozbiljnije zdravstvene probleme kao što su oštećenje sluznice jednjaka i gastroezofagealna refluksna bolest (GERB), koju prati otežano gutanje, promuklost, suv kašalj i konstatan bol u predelu stomaka.

    Pre svega, ako imate problema sa gorušicom treba da izbegavate bilo koji alkohol, gazirana pića, kafu i citrusne sokove. Što se tiče jela, izbacite svu masnu, prerađenu, previše začinjenu i ljutu hranu, kao i onu koja je pržena na mnogo masti i ulja.

    Preporučljivo je svo voće sem citrusnog, a najviše prijaju banane. Što se tiče povrća, može se jesti sve osim luka, dok su mnogi primetili da im ni paprike ne prijaju, pogotovo ako su spremljene u vidu đuveča ili ajvara. Izbegavajte i žumance. Pošto su meso i proteini bitni za pravilan rad organa, jedite samo meso sa niskim procentom masnoće (i to obareno) i ribu. Od ugljenih hidrata, najviše se preporučuje zob koji je zbog visokog procenta minerala i rastvorljivih vlakana savršen saveznik u borbi protiv gorušice. Sličan pozitivan efekat imaju i mahunarke, integralni pirinač i kuskus.

    Još par preporuka: ako vam pravilna ishrana nije donela željene rezultate, postoji još par stvari na koje treba da obratite pažnju. Pre svega, jedite više manjih obroka. Obilan obrok pritiska mišić između želuca i jednjaka i veće su šanse da će nastati gorušica iako ste uneli zdrave namirnice. Ako ste gojazni, smršajte jer salo okupljeno oko abdomena takođe stvara pritisak na želudac. Krećite se posle svakog obroka i izbegavajte kaiševe i preusku odeću. Za kraj, ostavite duvan - po mnogim studijama upravo duvanski dim sprečava čišćenje kiseline iz jednjaka.

    Pravilna ishrana može u dosta velikoj meri potpomognuti lečenje gorušice, ali ako nakon dužeg vremena simptopi i dalje ne prestaju, najbolje je da se konsultujete sa lekarom koji će vam prepisati lekove koji će podupreti vaš put do izlečenja.

     1280
  • Vijetnamska ishrana

    Vijetnamska ishrana

    Vijetnamska ishrana u velikoj meri oslanja se na pirinač, sveže voće i povrće, začinsko bilje i plodove mora. Iako pod uticajem kineske kuhinje, ipak obuhvata više sirovog povrća i lekovitog bilja. Kao bivša kolonija Francuske, oslanja se i na neke tradicionalne evropske namirnice.

    Ako postoji nacionalno jelo Vijetnama, to je definitivno goveđa supa sa pilećim kostima, lukom i đumbirom. Komponente variraju u zavisnosti od dostupnih sastojaka ali uvek sadrži pirinač. Obično se služi uz bosiljak.

    Vijetnamska ishrana podrazumeva dugo pirinčano zrno i rezance kao istaknute sastojke. Povrće koje je obavezno u kuhinji je: spanać, brokoli, sveži krastavci, klice pasulja, pečurke... Od voća: ananas, banane, kokos, mango, liči. Nana i bosiljak su obavezni dodaci mnogim jelima.

    Najčešće se služi dinstana riba u slatko kiselom sosu. Samim tim, vijetnamska kuhinja ističe harmoniju slatkog, kiselog, gorkog i slanog. Skoro svako jelo sadrži beli luk, a vrlo često i ljutu papriku.

     1049
  • Danas međunarodni dan crne čokolade!

    Danas međunarodni dan crne čokolade!

    Crna čokolada je puna hranljivih materija koje mogu pozitivno uticati na vaše zdravlje! Jedan je od najboljih izvora antioksidanata na planeti. Studije pokazuju da crna čokolada može smanjiti rizik od srčanih oboljenja. Bogata je magnezijumom, bakrom, gvožđem i manganom. Kofein i teobromin u crnoj čokoladi stimulišu rad centralnog nervnog sistema i regulišu pospanost i zamor. Opušta određene glatke mišiće, kao što su oni u grlu i plućima, pomažući iskašljavanje.

     452
Govori se da je dobro da se unosi što više tečnosti, a nekada nije loše ni da čitav obrok takav bude. Evo recepta kako da spremite izuzetno ukusnu čorbu od…
12638
Ako želite da brzo i lako spremite desert evo pravog recepta koji može fino da rashladi tokom vrućih dana. Iako je baziran na malinama umesto njih možete iskoristiti bilo koje…
5750
Kada ste poslednji put jeli paprikaš, ali onaj pravi domaći, tako sladak da ti dođe da prste poližeš i ustaneš najranije da bi kupio mekan i vruć hleb za moču?!
54311
Vreli, topli, letlnji dani pa Vam se hleb baš i ne jede?! Stvrdne se i ne znate šta ćete sa njim!? Evo rešenja... uživajte u njemu tokom jutra ili večeri!
15119
Dosadile su Vam kupovne krem supe sa šampinjnima?! Evo recepta po kojem ćete spremiti fantastičnu supu kao prava "frajlica" :)
5983
Ako Vam je pri ruci svinjski file evo sjajnog recepta kako da ga spremite na takav način da prost prste poližete! Preukusno... morate probati :)
8048