• Kako najlakše očistiti rende?

    Kako najlakše očistiti rende?

    Kada je u pitanju čišćenje ovog moćnog kuhinjskog pomagala, vaš verni prijatelj je – limun. Ukoliko rende niste očistili odmah nakon upotrebe, potreban vam je još jedan saveznik- so.

    Zahvaljujući kiselini, limun će brzo i lako očistiti i njamanju mrlju. Takođe, limun možete preseći na pola, umočiti u so i u rukama ćete imati još jače sredstvo za čišćenje. Pokušajte!

     646
  • Može li nedostatak gvožđa uticati na opadanje kose?

    Može li nedostatak gvožđa uticati na opadanje kose?

    Gvožđe igra ključnu ulogu u stvaranju hemoglobina, jedinjenja koje nosi kiseonik ćelijama, što je od suštinskog značaja za funkcionisanje čitavog organizma. Simptomi njegovog nedostatka uključuju krhke nokte, ekstremni zamor ili nedostatak energije, ubrzano lupanje srca, bleda koža, kratak dah i bolni jezik. Istraživanja do sada nisu iznela dovoljno dokaza kako bi sa sigurnošću dovela u vezu gubitak kose sa nedostatkom gvožđa, iako se nastoji ukazati na pojavu oštećenje folikula dlake.

     365
  • Koliko mesa bi trebalo da jedemo?

    Koliko mesa bi trebalo da jedemo?

    Mesne prerađevine kao što su šunka, salama, kobasice su prema brojnim istraživanjima potencijalno kancerogene. Međunarodna agencija za istraživanje raka pokazala je da svakih 50 grama obrađenog mesa svakodnevno povećava rizik od raka debelog creva za 18 odsto. Samo 650 grama sirovog mesa je dovoljno za 3 ili 4 obroka nedeljno. Bez obzira na obilje proteina, gvožđa, cinka i vitamina, nutricionisti i zdravstveni radnicu ističu potencijalnu štetnost. Naravno, to ne znači da bi trebalo u potpunosti da izbacimo meso iz svakodnevne ishrane. Ponekad je nedovoljno kuvano ili pečeno meso jedan od rizika koji izazivaju probleme digestivnog trakta.

     696
  • Zašto je važan crveni luk?

    Zašto je važan crveni luk?

    Crveni luk je od davnina poznat i priznat prirodni antibiotik i antipiretik.

    Ukoliko dnevno žvaćete crveni luk 3-8 minuta, vaša pljuvačka može biti gotovo sterilna.

    Utiče na rad respiratornih organa, može umiriti kašalj i pomoći kod prehlada, gripa i bronhitisa.

    Poboljšava apetit, ubrzava i reguliše varenje i uklanja tegobe poput zatvora i nadutosti.

    Crveni luk ubrzava izbacivanje otrova iz organizma, pomaže u lečenju reumatotiodnog artritisa.

    Poznat je kao efikasan čistač krvi, "ubica" bakterija i bacila i važan za zdravlje štitne žlezde.

    Crveni luk sadrži alicin, organsko jedinjenje sumpora odgovorno za njegov miris i ukus. Osim toga on pruža zaštitu od upala, alergija, bakterija i tromboze. Omogućava pravilan rad srca i sprečava simptome dijabetesa.

     819
  • Najzdravija "crvena" hrana

    Najzdravija "crvena" hrana

    Po pravilu, crveno voće i povrće imaju visok nivo vitamina i minerala koji pomažu u pretvaranju ugljenih hidrata, masti i proteina u korisnu energiju za telo. Sadrže antioksidanse koji štite DNK od oksidativnih oštećenja i sprečavaju određene bolesti.

    Paradajz

    Bilo u salatama, sosevima ili kao sok, paradajz ima nisku kalorijsku vrednost i pun je hranljivih sastojaka. Sadrži visok nivo likopena koji je važan u borbi protiv različitih bolesti. Bogat je kalijumom koji podstiče pravilan rad srca. Sadrži vitamin C, koji jača imunitet i utiče na zdravlje kože.

    Crvena paprika

    Sirova, na žaru ili kuvana, izvor je kalijuma koji pomaže varenju, zdravlju srca, a bogata je i vitaminom A koji utiče na bolji vid. Ljute crvene papričice sadrže kapsaicin koji izaziva vrlo jak efekat žarenja jezika i ždrela.

    Crveni pasulj

    Sadrži ogromne količine vlakana, cinka, vitamina B koji su ključni za neurološke funkcije. Dobar je saveznik za održavanje reproduktivnih organa zdravim, kao i za zarastanje rana.

    Jagode

    Novija istraživanja su pokazala da su jagode efikasne za čišćenje zuba u kombinaciji sa sodom bikarbonom. Pored toga, bogate su vitaminom C i kalijumom.

    Maline

    Njihova najveća prednost odnosi se na visok sadržaj vlakana, pored cinka i kalijuma.

    Prilikom kupovine hrane izbegavajte one namirnice koje su veštački obrađivane, u tom slučaju sadrže potencijalno štetne materije kao i druge neželjene aditive poput masti, šećera...

     824
Žele od jagoda možete koristiti kao gotov desert ili za pripremu raznih slatkiša. Šta god da odaberete nećete pogreštiti.
14930
Idealno za hladne zimske dane, brzo, lako i interesantno. Može se koristiti kao prilog i kao glavno jelo.
23587
Nijedno slavlje ne može proći bez njih. Kombinacija - krem, keks i čokolada nam daje sve što nam je potrebno da nam zadovolji sva čula.
45104
Sutlijaš nema ko ne voli, tako jednostavan a tako ukusan. Jeli smo ga u vrtiću, kod bake, u poslastičarnici… ali ipak mamin mi je oduvek bio najslađi zbog toga što…
24940
Torta sa ananasom i jogurtom je veoma osvežavajuća poslastica idealna za letnje dane.
10220
Bečki specijalitet, samo za obožavaoce čokolade!
16898