• Psilijum – izvor dijetalnih vlakana

    Psilijum – izvor dijetalnih vlakana

    Psilijum su ljuspice dobijene iz semena biljke Plantago. Ova mala travnata biljka koristi se kao prirodni laksativ. Raste u Aziji, a Indija je njihov najveći proizvođač i izvoznik. Postao je popularan u Americi koja je glavni uvoznik psilijuma. Glavna funkcija ovih moćnih semenki je poboljšanje funkcija digestivnog sistema, ali utiče i na snižavanje nivoa „lošeg“ holesterola. Povećava osećaj sitosti i efikasan je u lečenju hemoroida.

     541
  • Kako se rešiti suvog kašlja?

    Kako se rešiti suvog kašlja?

    Suv kašalj je simptom povezan sa nekoliko različitih bolesti i alergija. Tretiranje uzroka može ublažiti simptome, ali ukoliko je uzrokovan virusom, lekovi često ne mogu regulisati infekciju. Umesto toga, koriste se lekovi za ublažavanje kašlja dok virus ne prođe.

    Inhalacijom uz pomoć pare možete osloboditi svu nagomilanu sluz koja se javlja kao posledica suvog grla.

    Čaj je dobar način da pomognete tankom sloju sluzi da izađe iz vašeg organizma. Dobar izbor su kamilica, eukaliptus, pa čak i sok od limuna.

    Suvo grlo je refleks organizma kojim se bori protiv infekcija. Disanje na usta, ukoliko vam je nos zapušen, stvara dodatne bolove zbog čega je najbolje što pre početi sa inhalacijom uz pomoć vodene pare.

    Istraživanja u oblasti refleksa kašljaotkrila su nekoliko potencijalnih mesta dejstava za nove lekove. Za veliki broj ovih lekova nisu sprovedena sva neophodna klinička ispitivanja, međutim, ali su na vidiku.

     844
  • Extremno mršavljenje

    Extremno mršavljenje

    Nova tehnologija, koja će se uskoro pojaviti na tržištu, obećava efikasan, ali i pomalo degutantan način gubljenja kilograma. Naime, hrana bi trebalo da se direktno ispumpa iz stomaka korisnika.

    Aspire Bariatrics LLC, koji se nalazi u Pensilvaniji trenutno pokušava da patentira AspireAssist, cev koja se implantira u stomak i koja vadi sadržaj van tela, a koja dozvoljava ispumpavanje oko 30 posto obroka nakon konzumiranja. Time se, kako tvrde dizajneri, sprečava apsorpcija prekomernih kalorija.

    U detaljima patenta je naveden i slučaj žene srednjih godina, koja je imala oko 100 kilograma, a koja je tokom 59 nedelja izgubila skoro 40 kilograma. Nakon svakog obroka ona bi popila 1,5 l vode, a onda bi uz pomoć cevi i šprica iz svog stomaka izvlačila polusvarenu hranu.

    U zahtevu za patent je navedeno i nekoliko vrsta hrane koje mogu začepiti cev, a među njima su karfiol, brokoli, kineska hrana, grašak, pereci, čips i biftek.

    Izvor: b92 (klix.ba)

     9955
  • Ishrana pre i posle trčanja

    Ishrana pre i posle trčanja

    Pravilna ishrana pre i posle trčanja izuzetno je bitna jer određene namirnice na najbolji način obezbeđuju organizmu potrebnu energiju, održavaju pravilan rad srca, ubrzavaju sagorevanje masti i na kraju, oporavljaju mišiće. Ako ste odlučili da trčanjem popravite kondiciju, ove namirnice su vaš najbolji saveznik:

    Pre trčanja: bitno je nahraniti se zdravim namirnicama koje će služiti kao "gorivo" i pružiti telu dovoljno energije, a ova hrana je najbolji izbor:

    Banane - bogate su prirodnim šećerom koji će telo iskoristiti kao izvor energije. Sadrže kalijum, bitan nutrijent koji snižava krvni pritisak i čuva od srčanog udara

    Bobičasto voće - zbog kombinacije kalijuma i vitamina C, omogućava organizmu da ostvari svoj pun potencijal tokom trčanja

    Puter od kikirikija - daće taman onoliko proteina koliko je potrebno mišićima za pravilan rad tokom fizičkog naprezanja

    Jogurt sa niskom procentom masnoće - definitivno je najbolji izbor, sadrži sve što je potrebno organizmu tokom trčanja: kalcijum koji podstiče zdravo sagorevanje masti, proteine koji služe kao gorivo za mišiće, i ugljene hidrate koji pružaju potrebnu energiju.

    Posle trčanja: u ovom trenutku bitno je oporaviti mišiće i nadoknaditi sve nutrijente koji su eliminisani prilikom znojenja

    Ovsena kaša - sadrži ugljene hidrate, vlakna i proteine, a sa druge strane, ne utiče na krvni pritisak. Ovsena kaša se može jesti u kombinaciji sa voćem

    Pileće grudi - odlične su jer imaju jako malo masnoća, ali taman dovoljno proteina za oporavak mišića

    Humus - kao i pileće grudi, takođe oporavlja mišiće i dobar je izvor vlakana

    Jabuke i narandže - preporučuju se jer nadoknađuju vitamin C i druge minerale koji su preko znoja izgubljeni tokom trčanja

    Ekstra savet: iako se ne preporučuje jedenje tokom trčanja, ako pak osetite kako vam nedostaje energije, grickajte malo suvog grožđa. Sadrži dosta zdravog šećera, a nije teško za stomak.

     1294
  • Srpska brvnara

    Srpska brvnara

    Etno restoran "Srpska brvnara" nalazi se na samoj obali reke Save i predstavlja savršen kutak za bekstvo od gradske buke i potpuno uživanje u prijatnoj pordičnoj atmosferi.

    Poznat je po vrhunskoj ponudi hrane i pića i sigurno će zadovoljiti najistančanije gurmanske ukuse. Od proleća do jeseni možete uživati na terasi sa koje se pruža divan pogled na reku.

    U prelepom etno ambijentu koji je pažljivo dizajniran može ugositi i do 250 osoba u zatvorenom delu i do 300 osoba na terasi. Obaveštavamo naše goste da imamo nove snižene cene kao i to da svakog vikenda organizujemo drugačiji program (Gurmanski dani, Dani vina, Dani Srpske kuhinje, Veče boema, Kafansko veče, Meraklijsko veče...)

    U etno restoranu "Srpska brvnara" organizuju se nezaboravne proslave rođendana, svadbe, krštenja, poslovnog uspeha i drugih trenutaka koji su gostima veoma značajni.

    Zahvaljiući specijalitetima kuće, prijatnoj atmosferi, ljubaznom i profesionalnom osoblju sigurno ćete poželiti da etno restoran "Srpsku brvnaru" posećujete iznova i iznova.

    Telefon za informacije i rezervacije: 064/102-36-47

     4874
Fantastičan spoji slatkog i kiselog ukusa. Čokolada koja će vas zasladiti i višnja koja će vas osvežiti i svojom aromom dati dodatni šmek.
29757
Pečurke u paradajz sosu sa suvim mesom možete služiti uz bareni krompir ili pirinač. Uživajte!
13937
Ako ne možete na Karibe, dovedite ih u vaš dom. Predivne plaže, beli pesak, miris kokosa...
5435
Sočni mladi krompirići zapečeni sa šampinjonima, šargarepicom i piletinom. Predivan spoj aroma, možete služiti uz ohlađeno vino.
18779
Mnogi misle da su burek i gibanica ista stvar, ali nisu. Postoji razlika u sastojcima, načinu pripreme i naravno ukusu.
11405
Male projice sa jogurtom i sirom. Pravite ih u male kalupčiće kako biste dobili jednu projicu kao jedan zalogajčić.
6746