• Hidratacija i greške koje pravimo

    Hidratacija i greške koje pravimo

    Istina je da je jedna od glavnih preporuka lekara kontrolisani unos natrijuma. Ishrana bogata ovim mineralom može izazvati hronične probleme sa zadržavanjem tečnosti i hroničnom hipertenzijom.

    Unos prevelike količine vode ili drugih tečnosti može preopteretiti vaš urinarni sistem i izazvati brojne infekcije. Količina vode koja je odgovarajuća zavisi od starosti, težine i navika.

    Ukoliko vežbate, vodite računa o odgovarajućoj količini magnezijuma i kalijuma. Ovi esencijalni minerali igraju važnu ulogu u hidrataciji vašeg tela i zdravlja mišića. Ukoliko vam nedostaje neki od minerala, postoji veća šansa da ćete imati problema sa grčevima ili zdravljem mišića.

    Veliki broj ljudi misli da može hidrirati svoje telo bezalkoholnim pićima ili voćnim sokovima. Iako mogu da ugase vašu žeđ, njihove komponente su daleko od zdravog. Ova pića su puna šećera i dodatnih hemijskih jedinjenja koja umesto hidratacije ćelija, mogu izazvati suprotan efekat.

     463
  • Saveti za uzgajanje bilja u saksijama

    Saveti za uzgajanje bilja u saksijama

    1. Dobar izbor saksije – Nezavisno od vrste materijala od koje su napravljene, za uzgajanje posebno začinskog bilja od velikog značaja su drenažne rupice. Male saksije pogodne su za uzgajanje pojedinačnog bilja, dok je u većim moguće uzgajati i grupu određenog začinskog bilja.

    2. Kvalitet zemljišta – Neke biljke iziskuju dodatak peska, dok druge jednako dobro uspevaju i u baštenskoj zemlji. Za neke je od izuzetnog značaja pH vrednost i količina vlage, dok druge jednako dobro uspevaju i u umereno vlažnom zemljištu.

    3. Redovno orezivanje – Za većinu biljki je od izuzetne važnosti redovono orezivanje koje pospešuje rast i razvoj biljke.

    4. Redovno zalivanje – Varira u zavisnosti od vrste bilja. Nekim biljkama je prioritet dobro dreninrano zemljište, a druge više vole više vlažnosti.

    5. Prihranjivanje po potrebi – Uvek se opredelite za organsko đubrivo koje je pojedinim biljkama neophodno.

     69
  • Šta sve sadrži estragon?

    Šta sve sadrži estragon?

    Estragon je popularna višegodišnja biljka koja se često koristi u francuskoj i engleskoj kuhinji. Postoje različite sorte, ali je svaka član porodice Compositae ili Asteraceae i ima karakterističan ukus koji podseća na sladić, bosiljak i limun. Najčešće se upotrebljava u kulinarstvu, ali neki proizvođači ga koriste i kao dodatak sapunima i drugoj vrsti kozmetike. Može se koristiti i u lekovite svrhe. U Francuskoj popularan je u lečenju probavnih smetnji ili zubobolja. Neki ga koriste za podsticanje apetita. Ima potencijal i kao lek za mučninu nakon operacije. U Rusiji se koristi za prevenciju ili ublažavanje simptoma dijabetesa. Dve kašike svežeg, sirovog estragona daju samo oko pet kalorija. Jedna kašika mlevenog estragona sadrži oko 14 kalorija, gram proteina, manje od grama masti i oko 2.5 grama ugljenih hidrata. Sadrži I vitamine A, C, B6 I folat. Minerali koji preovlađuju su: kalcijum, gvožđe, magnezijum, fosfor, kalijum, ali sadrži i male količine natrijuma, cinka, mangana i selena.

     132
  • Piletina

    Piletina

    Čuva zdravlje i novčanik.

    Proteini su ključan deo ljudske ishrane, jer ih organizam koristi za stvaranje novih ćelija i održavanje i obnovu starih. Belančevine takođe imaju ulogu u proizvodnji enzima koji utiču na varenje, metabolizam i skladištenje sala.

    Piletina sadrži visokokvalitetne proteine, koji sadrže sve neophodne aminokiseline, uz nizak postotak masti. Uz to, mast iz piletine je uglavnom nezasićena, tako da je veoma korisna za organizam, što kao rezultat ima činjenicu da je piletina meso koju lekari najčešće preporučuju kao alternativu crvenom mesu. Pileće belo meso je jedno od najzdravijih mesa kojim možete da obradujete svoje telo.

    Jedna šnicla (100 gr) pilećeg belog mesa bez kosti i kože sadrži svega jedan gram zasićene masti, uz manje od 4 grama ukupne masti.

    Ista količina mesa ima 31 gram proteina, što je više od polovine preporučenog dnevnog unosa za odraslu ženu.

    Piletina prirodno sadrži nizak procenat natrijuma, svega 74 mg u 100 grama mesa.

    Piletina je odličan izvor niacina (vitamin B3), vitamina B6 i B12. Sadrži i gvožđe.

    Odrastao čovek dnevno ne bi trebao da konzumira više od 20 grama zasićenih masti dnevno, a kako piletina ima izuzetno mali procenat zasićenih masti, ovo meso je odličan izvor proteina, bez bojazni od preteranog postotka zasićenih masti.

    Dok je belo meso najpopularniji deo pileta, ni bataci i druga tamna mesa nisu loš izbor za vašu kuhinju. Iako ona sadrže nešto više masti i vezivnog tkiva nego belo meso, ono se bolje pokazuje na roštilju, jer zbog nešto većeg postotka masti i kolagena ostaje sočno čak i na visokim temperaturama.

    Najmasniji deo piletine je koža, sa 41 grama masti u porciji od 100 grama. Međutim, pošto se retko koje jelo služi sa tolikom količinom kože, ovo nije problem.

    Ovo meso je odlično u kuhinji jer se može spremati na milion načina, lako upija arome iz začinskog bilja, može se jesti topla ili hladna, u salati ili kao glavno jelo, a cena ovog mesa je mnogo manja nego cena svinjetine, junetine ili nekog drugog mesa.

     2594
  • Četiri razloga zašto piti čaj od kamilice

    Četiri razloga zašto piti čaj od kamilice

    Ljudi širom sveta koriste raznorazne sedative kako bi poboljšali kvalitet sna, obično ne znajući da ti lekovi mogu izazvati ozbiljna neželjena dejstva. Pored toga, mnogi od sedativa izazivaju zavisnost. Bez njih, spavanje postaje težak zadatak. Umesto toga, pokušajte sa čajem od kamilice – rezultate ćete primetiti gotovo odmah! Mehanizam delovanja je isti, a neželjenih efekata nema!

    Čaj od kamilice pomaže u ublažavanju anksioznosti i depresije. Pomaže u modulaciji delovanja dopamina i serotonina.

    Odličan je za zdravlje zuba i desni. Poseduje antibakterijska svojstva zbog kojih je tako efikasan!

    Bogat je flavonoidima i stoga idealan za zdravlje srca!

     781
Evo repcepta za punjeno pile. Brzo i jednostavno se priprema a uz to sočno i ukusno.
11010
Drezden se nalazi u Nemačkoj na obalama reke Elba na dvadesetak km od Češke. Zbog izuzetnog kulturno-istorijskog značaja poznat je pod imenom Firenca na Elbi. Da li je ovaj kolač…
7600
Predivni kolač sa jabukama. Isprobajte očekuje vas pravi užitak!
10760
Za punjene korpice sa pudingom od vanile možete iskoristiti recept za testo za krostatu. A što se ukrašavanja i kombinacija tiče samo vašu maštu.
5877
Preukusne makarone za ljubitelje testenine koji vole da menjaju ukuse. Naravno možete pripremiti sa bilo kojom drugom vrstom testenina, ne moraju biti makarone. Takođe, možete izostaviti i slaninicu.
27111
Zapečeno belo pileće meso sa kačkavaljem, suvim vratom i kiselom pavlakom, šta tu ima da se ne voli?
10093