• 4 namirnice bogate folnom kiselinom

    4 namirnice bogate folnom kiselinom

    Folna kiselina je neophodna tokom trudnoće kao važan nutrijent. Svakom od nas je dnevno potrebno oko 400 mikrograma kako bi održali energiju, mišićnu snagu i koncentraciju. Ovo su neki od njenih najboljih izvora:

    Pasulj – Pola čaše isporučuje čak 105 mikrograma.

    Brokoli – Pola čaše brokolija sadrži 52 mikrograma folne kiseline, zajedno sa vlaknima, kalijumom i vitaminom C.

    Spanać – Pola šolje kuvanog spanaća sadrži oko 130 mikrograma folne kiseline, što je više id četvrtine preporučene dnevne doze.

    Avokado – Polovina avokada sadrži oko 59 mikrograma zbog čega je uvek dobar izbor!

     614
  • Zašto piti toplu vodu sa medom?

    Zašto piti toplu vodu sa medom?

    Čaša tople vode zaslađena medom donosi niz zdravstvenih pogodnosti. Osim toga, ukoliko kombinujemo ovaj napitak sa uravnoteženim doručkom, obezbedićemo dovoljnu količinu energije i jačaćemo imuni sistem. Kao što znate, med je bogat aminokiselinama, vitaminima i mineralima. Poboljšava varenje i može eliminisati sve toksine iz tela. Med i topla voda su jedan od načina uz pomoć koga postepeno možete jačati imuni sistem i unositi dovoljne količine vitamina i minerala. Utiče i na nivo kortizola koji je odgovoran za stres. Med može biti od koristi i za smanjenje alergijskih simptoma kao što su kašalj, suvoća grla, astma i nervoza.

     798
  • Sočna priča o sokovima

    Sočna priča o sokovima

    Mnogi ljudi investiraju u sokovnike, jer postoje tvrdnje da su voćni sokovi neverovatno zdravi. Dok se ne može osporiti da jesu zdravi, neke od stvari koje se pričaju o prirodnim sokovima su previše dobre da bi bile istinite.

    Par dana života na sokovima, bez hrane čisti organizam - ne postoji dovoljno dokaza da je ova tvrdnja utemeljena na istini. Zdrava jetra i bubrezi će raditi svoj posao šta god vi odlučili da uradite sa svojim režimom ishrane.

    Sokovi vode gubitku kilograma - pošto kilogrami i njihovo gubljenje zavise od broja kalorija koje unesete, a ne da li su one u čvrstoj ili tečnoj formi (zapravo, veća je verovatnoća da ćete slučajno uneti više nego što treba, jer ne obraćate pažnju na tečne kalorije).

    Vitamini i minerali se lakše apsorbuju iz sveže ceđenog soka nego iz čvrste hrane - ne postoje studije koje to potvrđuju.

    Sveže ceđeni sokovi su dobar način da unesete dodatno voće i povrće u svoju ishranu, ali pazite da ne preterate sa količinom, zbog fruktoze koja se može negativno odraziti na kilažu.

     1253
  • Saveti za kuvanje bez nereda u kuhinji

    Saveti za kuvanje bez nereda u kuhinji

    Uživanje u pripremi hrane i kasnijoj degustaciji pripemljenih specijaliteta mogu pasti u senku ne baš omiljenog dela kulinarstva - čišćenja kuhinje. Za vas smo pripremili nekoliko trikova da što brže i lakše obavite sređivanje kulinarskog carstva.

    1. Napravite plan pre nego što počnete da kuvate. Razmotrite sve korake rpe same pripreme hrane, možda ćete naći način da više sastojaka pripremite u jednoj posudi, kako ne biste prljali više posuda. Takođe, odlučite se upotrebu posuđa i pribora koji se lako peru.

    2. Započnite kuvanje u čistoj kuhinji. Raščistite kuhinju pre nego što počnete da pripremate hranu. Operite prljavo posuđe i sklonite suvo sa sušača, a oprano posuđe izvadite iz mašine za pranje.

    3. Pripremite sastojke i pribor unapred. Ovo podrazumeva da unapred izmerite sastojke koji su vam potrebni, oljuštite i isečete povrće i voće, razbijete jaja...

    4. Čistite dok pripremate hranu. Dok čekate da vam prokuva voda, prirpemi se povrće ili rerna zagreje, iskoristite to vreme za pripremu namirnica ili pranje isprljanog posuđa i pribora.

    5. Otpatke stavljajte u posebnu posudu. Neka se pored vas nađe i velika posuda u koju možete stavljati ostatke povrća i voća. Na taj način ćete uštedeti vreme i smeća ćete se rešiti u jednom potezu.

    6. Napravite privid urednosti. Deset prljavih posuda razbacanih po kuhinji deluje veoma neuredno i stvara atmosferu haosa. Ali ako te iste posude naslažete jednu na drugu, kuhinja će izgledati urednije. Takođe, nakon upotrebe svake posude lepo je isperite, pa ćete je kasnije lakše oprati.

    7. Zabavite se! Neka vam i čišćenje bude zabavno, pustite muziku dok čistite ili omiljenu TV seriju.

    8. Zamolite za pomoć. Dogovorite se sa prijateljima ili suprugom da vam pomognu prilikom čišćenja. Verovatno će rado pristati da vam pomognu kad ste se već potrudili i pripremili im ukusan obrok.

    Izvor: stvarukusa.rs

     3140
  • Zašto ne treba jesti halapljivo?

    Zašto ne treba jesti halapljivo?

    Meteorizam je vrlo neprijatan simptom koji nastaje nakupljanjem velike količine gasova u crevima, a najčešći uzrok ovog simptoma je aerofagija, halapljivo konzumiranje hrane.

    Veoma mali broj ljudi zna šta je to meteorizam ili aerofagija. Reč je o nadutosti stomaka kao posledici halapljivog konzumiranja hrane, jer se na taj način, pri svakom zalogaju ili gutljaju, proguta i dosta vazduha.

    Meteorizam je vrlo neprijatan simptom koji nastaje nakupljanjem velike količine gasova u crevima, a najčešći uzrok ovog simptoma je aerofagija, halapljivo konzumiranje hrane. Ukoliko i vi patite od meteorizma i često se zbog toga osećate vrlo neprijatno, pre svega morate da promenite neke loše navike:

    • Ne proždirite hranu, jedite sporo i svaki zalogaj dobro prožvaćite, jer kad jedete u žurbi gutate i mnogo vazduha.
    • Ne govorite punih usta. To ne samo da je nepristojno, već može da pogorša simptome meteorizma.
    • I psihička napetost može da bude jedan od uzroka nadutosti. Stoga naučite da se uz vežbe disanja ili jogu što više opustite i oslobodite stresa.
    • Bilo bi dobro kada biste se posle obilnog jela makar malo prošetali i na taj način olakšali varenje hrane.
    • Pušenje ne samo da je pogubno za sveukupno zdravlje, već i sa uvlačenjem dima iz cigarete uvećavate nakupljanje vazduha u stomaku. Zato što pre ostavite pušenje.
    • Što češće jedite sveže jagode, borovnice, jabuke, kruške, nar, jer ove vrste voća poseduju određena svojstva koja vam mogu pomoći da se izborite sa ovim neprijatnim simptomom. Jagode su bogate mineralima i vitaminima B, C, E i deluju kao prirodni diuretik i laksativ. Jabuka sadrži pektin, vlakno koje štiti creva. Pored pektina kruška sadrži i druga vlakna koja stvaraju osećaj sitosti i stimulišu kretanje hrane kroz creva. Borovnica sprečava fermentaciju hrane u crevima, a nar podstiče rad lenjih creva.

    Izvor: B92.net (novosti.rs)

     4522
Kada ste poslednji put jeli paprikaš, ali onaj pravi domaći, tako sladak da ti dođe da prste poližeš i ustaneš najranije da bi kupio mekan i vruć hleb za moču?!
54209
Vreli, topli, letlnji dani pa Vam se hleb baš i ne jede?! Stvrdne se i ne znate šta ćete sa njim!? Evo rešenja... uživajte u njemu tokom jutra ili večeri!
15046
Dosadile su Vam kupovne krem supe sa šampinjnima?! Evo recepta po kojem ćete spremiti fantastičnu supu kao prava "frajlica" :)
5973
Ako Vam je pri ruci svinjski file evo sjajnog recepta kako da ga spremite na takav način da prost prste poližete! Preukusno... morate probati :)
8037
Koliko god se trudili da se hranimo zdravo, hamburgere svi volimo, ali najzdraviji i najukusniji su oni u domaćoj izdradi.
3209
Hteli bi ste da pravite picu, ali da ipak bude drugačija, evo odlične ideje!
6409