• Uticaj preterane konzumacije šećera na organizam

    Uticaj preterane konzumacije šećera na organizam

    Samo pet odsto kalorija bi trebalo da potiče od unetog šećera, odnosno oko 6 kašičica šećera dnevno. Preterana konzumacija šećera može loše uticati na vašu kožu ili biti uzrok jakih glavobolja, oštećenja zubne gleđi ili povišenog krvnog pritiska.

    Skriveniji znaci viška šećera svode se na povećanje različitih masti koje cirkulišu u krvi. Iako mehanizmi pomoću kojih šećer može uticati na nivo holesterola i masnoća u krvi nije u potpunosti poznat, istraživači sugerišu da fruktoza može izazvati povišen nivo triglicerida i "lošeg" holesterola. Mnogobrojne studije ukazuju na vezu između unosa šećera i rizika od depresije.

     497
  • Obojite uskršnja jaja prirodnim sastojcima

    Obojite uskršnja jaja prirodnim sastojcima

    Farbanje jaja pred Uskrs je jedna od najlepših tradicija koja uvek okupi porodicu i predstavlja pravu radost za one najmlađe. No, ako vam je dosadilo da svake godine farbate uskršnja jaja veštačkim bojama, ili prosto niste ljubitelj hemikalija, dobra vest je da svaku željenu boju možete postići i prirodnim sastojcima koji se već sigurno nalaze u vašoj kuhinji ili zamrzivaču.

    Za postizanje određene boje, trebaće vam sledeći sastojci:
    Zlatna boja: šaka ljuske od crnog luka
    Žuta boja: dve kašičice kurkume i šaka narendane šargarepe
    Zelena boja: listovi španaća
    Plava boja: dve šolje iseckanog crvenog kupusa
    Crvena boja: tri korena cvekle
    Ljubičasta boja: šoljica borovnica
    Braon boja: 4 kesice crnog čaja

    Instrukcije: Skuvajte jaja (verovatno će vam trebati oko 15 minuta kuvanja od trenutka ključanja vode). Zatim, svaki od ovih sastojaka za bojenje stavite u odvojene posudice, zajedno sa dve šolje vode. Kuvajte ove sastojke oko pola sata, pa potom procedite obojenu vodu i u nju u dodajte dve kašike sirćeta, jaja i kuvajte još nekih pola sata. Ako niste zadovoljni rezultatom ili želite još jaču, izražajniju boju, ostavite jaja još par sati u ohlađenoj boji kojom ste ih kuvali. Na kraju, premažite jaja uljem ili slaninom i vaša uskršnja jaja su spremna!

     1651
  • Sve što vam treba je prstohvat šafrana

    Sve što vam treba je prstohvat šafrana

    Šafran je zbog svoje cene i intenzivnog ukusa jedan od onih začina koji se ne mere kašikama, već prstohvatima.

    Međutim, "prstohvat" nečega nije baš precizna mera, pa se kao referenca koristi broj niti - 20 je mali prstohvat, srednji je oko 35, dok je veliki oko 50.

    Pošto je šafran toliko moćan da može potpuno da poremeti ravnotežu jela i nadjača ostale ukuse, najbolje je ne preterivati u količini koja se dodaje jelu. Radi boljeg ukusa, može se propržiti dok ne počne da oslobađa prepoznatljivu aromu (to je obično posle jednog minuta na srednjoj vatri).

    Kada se niti isprže, usitnite ih u avanu, ili ih možete mrviti prstima direktno u jelo.

     2464
  • Stres utiče na ukus hrane?

    Stres utiče na ukus hrane?

    Nedavno istraživanje objavljeno u časopisu Neuroscience Letters pomaže nam da razumemo zašto posežemo za određenim vrstama hrane kada smo pod stresom. Naučnici su na jeziku pronašli receptore za hormone koji se aktiviraju stresom. Ti receptori se nalaze kod ćelija koje nam omogućavaju da osetimo sladak i gorak ukus.

    Ovo znači da, kada smo pod stresom, ti hormoni mogu delovati direktno na našu percepciju ukusa.

    Hormoni posebno deluju na receptore za slatko, tako da je ona neobjašnjiva želja za slatkišima kada smo pod stresom logična. Potrebno je još istraživanja na ovu temu, kako bi se utvrdilo kako tačno ovi hormoni deluju na celo telo, posebno na metabolizam i apetit.

    U međuvremenu, kako biste izbegli konzumaciju slatkiša, kada ste pod stresom držite voće blizu sebe i pokušajte da izdvojite neko vreme za vežbu, jer ona smanjuje nivo stresa.

     1575
  • Zašto jedemo iako nismo gladni?

    Zašto jedemo iako nismo gladni?

    Pogledajte najčešćih deset situacija u kojima jedete, a niste zaista gladni i pročitajte savete kako da se izborite sa tim problemom na jednostavan način.

    Emocije
    Emocije su često okidač za ovakvu vrstu jedenja. Recimo ako ste srećni uzmete nešto da pojedete kako bi ste to proslavili. Ako ste možda tužni tražite utehu u hrani. Ljuti? Možda ćete pre uzeti viljušku, nego rešiti to sa osobom koja vas je naljutila. Ukoliko se u ovakvim situacijama okrećete hrani čisto iz emocionalnih razloga, to neće rešiti vaš problem.
    U ovakvim situacijama moglo bi da vam pomogne vođenje jedne vrste dnevnika u kojem ćete pisati vaše emocionalo stanje u trenutku kada ste uzeli nešto da pojedete. Ovo vam može pomoći da pronađete vezu koju možda ranije niste videli - recimo da jedete kada ste usamljeni. Tako ćete znati za ubuduće da ukoliko osetite neko takvo osećanje, ne posegnete odmah za hranom, već se okrenete rešavanju tog problema ili prevazilaženju tog osećaja.

    Iz dosade
    Ponekad niste emocionalni nego vam je jednostavno dosadno. Za mnoge ljude jedenje izgleda kao dobro rešenje kada nema nešto bolje da se radi. Međutim, jedenje traje samo određeno vreme, tako da vam opet ostaje celo popodne koje treba nekako da ispunite. Ako znate da je dosada okidač, pokušajte da napravite listu stvari pomoću kojih ćete animirati sebe i biti zauzeti, kako ne biste posegnuli za hranom. Možete da se vidite sa nekim starim prijateljem, da pišete blog, dnevnik, da volontirate, da izaberete neki novi hobi ili možda krenete u teretanu... kada zaokupite sebe nekom aktivnošću, jedenje neće izgledati tako primamljivo!

    Zato što drugi ljudi jedu
    Kada ste napolju i uživate u večeri sa porodicom i prijateljima, moguće je da nastavite da jedete iako ste prešli granicu sitosti - pogotovo ukoliko uživate u razgovoru i ne obraćate pažnju na nivo gladi. U ovim situacijama je izuzetno bitno da zastanete na momenat i razdvojite ova dva osećaja (osećaj gladi /sitosti/ i osećaj uživanja u nečijem društvu), kako biste videli da li ste još uvek stvarno gladni ili samo uživate u zabavnom razgovoru.

    Zato što je hrana tu
    Da li vam se nekada dogodilo da činija puna slatkiša doziva vaše ime? Da li se osećate bespomoćno kada prolazite pored hrane na žurci, iako ste već jeli? Kada je hrana u vidnom polju, velika je verovatnoća da ćemo je uzeti samo zato što je tu i zato što je vidimo. Lepo izgleda, a vi volite upravo to da jedete. Tačno je ispred vas. Šta je loše u tome da uzmem malo?
    Upravo iz ovih razloga ne treba držati slatkiše na nekom vidnom polju, jer svaki put kad ih vidimo ili prođemo pored njih doćićemo u iskušenje da uzememo i pojedemo nešto iako nam to zaista nije potrebno. Takođe je veoma korisno uraditi obrnutu stvar, a to je da držimo zdravu hranu u vidnom polju, recimo voće u nekoj činiji, jer je tako veća verovatnoća da ćemo pojesti nešto od toga.

    Zato što je specijalna prilika
    Ukoliko radite u nekoj velikoj firmi ili imate veliku familiju, može da vam se čini da je svaki dan nečiji rođendan, godišnjica, krštenje... A ako ova veselja uključuju torte, kolače i alkohol, svaka zabava je kao visoko-kalorijsko minsko polje. Ukoliko ne želite da uzmete parče torte, nemojte automatski to da radite - možete prisustvovati zabavi i da ne jedete kolače i ispijate alkohol. Zapamtite veselja su zbog ljudi, a ne zbog hrane!
    Takođe, nova istraživanja pokazuju da zamišljanje sebe kako jedete neku poslasticu ili bilo koju drugu vrstu hrane, može da smanji želju za istom. Izbegavanje slavljeničke hrane nikada nije bilo jednostavnije!
    Zato što je specijalna prilika
    Ukoliko radite u nekoj velikoj firmi ili imate veliku familiju, može da vam se čini da je svaki dan nečiji rođendan, godišnjica, krštenje... A ako ova veselja uključuju torte, kolače i alkohol, svaka zabava je kao visoko-kalorijsko minsko polje. Ukoliko ne želite da uzmete parče torte, nemojte automatski to da radite - možete prisustvovati zabavi i da ne jedete kolače i ispijate alkohol. Zapamtite veselja su zbog ljudi, a ne zbog hrane!

    Takođe, nova istraživanja pokazuju da zamišljanje sebe kako jedete neku poslasticu ili bilo koju drugu vrstu hrane, može da smanji želju za istom. Izbegavanje slavljeničke hrane nikada nije bilo jednostavnije!

    Zato što ste umorni
    Popodnevni umor može da odvuče i one najdisciplinovanije hrani - pogotovo slatkišima. Zato umesto da posegnete za slatkišima, prošetajte malo po kancelariji ili stanu, izađite makar na kratko na prirodno svetlo, ili uzmite šolju kafe ili veliku čašu hladne vode.

    Zato što časovnik pokazuje da je vreme da se jede
    Da li vam se dešava da uzmete da jedete samo zato što je podne i vreme je za ručak? Ili da odete u kuhinju u 18h samo zato što u to vreme obično večerate? Nemojte samo da jedete kada vam to sat kaže! Kada primetite da je došlo vreme za neki od obroka proverite vaš nivo gladi. Da li ste zaista gladni? Ako jeste slobodno uzmite da jedete, ako pak niste sačekajte da vam telo kaže kada da jedete i u tom slučaju ignorišite sat.

    Zato što je besplatno (ili jeftino)
    Svi vole da uštede na neki način, ali nemojte jesti samo zato što je nešto besplatno (besplatni uzorci i slično) ili puno jeftinije (kupiš jedan - dobiješ dva). Uvek prvo proverite koliki je vaš nivo gladi pre nego što automatski napunite vaš tanjir jeftinim stvarima.

    Zato što ne možete da kažete NE kada vas nude
    Ukoliko volite da udovoljavate ljudima, teško vam je da kažete ne, pogotovo kada vas prijatelji i porodica nude veoma ukusnom hranom. Nekad ljudi koji vas nude ne prihvataju ne kao odgovor, zato je dobro da imate uvek spreman izgovor, ali potrudite se da budete iskreni. "Nisam gladan/a" je obično dovoljno, kao i "Trudim se da smršam". Ali ako na kraju ipak završite sa parčetom ili celom tortom upakovanom za poneti, znajte da je sve pod vašom kontrolom. Uvek možete da podelite tu tortu sa komšijama ili jednostavno da uzmete samo malo parče.

    Zato što patite od sindroma "Čistog tanjira"
    Mnogi od nas su odrasli slušajući "Ima mnogo dece koja gladuju i koja bi volela to da pojedu" - kako bi nas naterali da pojedemo sve iz tanjira. Za mnoge od nas, ovo što nam govore od malena, ova navika da pojedemo sve u tanjiru ostaje i kad odrastemo. Da li i dalje osećate obavezu da pojedete sve iz svog tanjira iako niste dovoljno gladni da možete to da uradite, pogotovo u restoranu gde plaćate za to jelo? Na svu sreću, danas nije problem odložiti hranu u frižider i posle je zagrejati, pa tako neće doći do gubitka i bacanja hrane. Da biste sprečili prejedanje, koristite manje tanjire makar kod kuće i na taj način ćete smanjiti porcije hrane koje unosite.

    Ukoliko jedete iz nekih drugih razloga, a ne iz gladi, to morate proveriti sami sa sobom. Osećaj kako prava glad izgleda može vam pomoći da prepoznate kada jedete zato što ste gladni, a kada iz nekih drugih razloga!

    Izvor: dijeta.net

     16347
Male projice sa jogurtom i sirom. Pravite ih u male kalupčiće kako biste dobili jednu projicu kao jedan zalogajčić.
6722
Recept za mekane, ukusne, brze kiflice sa jajima, šunkom i krem sirom.
5996
Limun pita je pravi pogodak za tople dane. Osvežava i mirisom i ukusom.
14673
Po malo zaboravljeno jelo-SUHNUDLE! Ja ih služim sa pavlakom ili neslane sa pekmezom od kajsije. Probajte!
2469
Mramorni kolač je predivan desert koji možete služiti i kao doručak ili večera sa mlekom ili čajem.
7197
Predivni slani kroasani, možete ih služiti za doručak, užinu, večeru...uz čaj, mleko, jogurt, sok...
3963