• Višestruka upotreba ricinusovog ulja

    Višestruka upotreba ricinusovog ulja

    Ricinusovo ulje je poznato kao prirodan laksativ, ali se koristi i u druge svrhe jer je njegova upotreba u tradicionalnoj medicini nadaleko poznata. Širok spektar bolesti može se tretirati i lečiti ricinusovim uljem jer smanjuje bolove, stimuliše imuni sistem, tretira rane na koži i deluje kao moćan antibiotik. Sastojak je brojnih kozmetičkih proizvoda, kao i proizvoda od gume, sastojak je lakova i boja... Ricinusovo ulje koristi se za uklanjanje mrtve kože na stopalima, ali i za tretiranje žuljeva. Interesantno je da se koristi za punoću i rast trepavica.

     783
  • Kako savršeno skuvati smeđi pirinač?

    Kako savršeno skuvati smeđi pirinač?

    Iako je smeđem pirinču potrebno malo više vremena kako bi se skuvao, vredan je čekanja! Njegova nerafinisana zrna zadržavaju više vitamina, minerala i antioksidanata.

    Potrebni sastojci: šolja pirinča i dve i po čaše vode

    Kada pirinač prokuva, smanjite temperaturu i nastavite sa kuvanjem. Po završetku, prekrijte ga pamučnom krpom i zatim stavite poklopac. Sklonite krpu tek kada čitava tečnost bude apsorbovana (40 do 50 minuta). Prijatno!

    Za kuvanje pirinča uvek koristite posudu sa poklopcem. Pirinač ubacite u blago zasoljenu vodu. Veća površina za kuvanje omogućava ravnomerno kruženje toplote što kao rezultat daje konzistentniju teksturu.

     499
  • Energetske i hranljive vrednosti: avokado

    Energetske i hranljive vrednosti: avokado

    Avokado se od 900 godine naše ere gaji u Centralnoj i Južnoj Americi. Izvor je ogromne količine vlakana i niza esencijalnih hranljivih materija. Važan je za zdravlje srca, mozga, a posebno vida. Brojni kuvari koriste avokado umesto putera prilikom pečenja određenih namirnica. Odličan je u borbi protiv srčanih oboljenja.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 160 kcal

    Ugljeni hidrati: 8,53 g

    Proteini: 2 g

    Masti: 14,66 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna:6,7 g

    Niacin: 1,74 mg

    Vitamin A: 146 IU

    Vitamin C: 10 mg

    Vitamin K: 21 µg

    Natrijum: 7 mg

    Kalijum: 485 mg

    Kalcijum: 12 mg

    Gvožđe: 0,55 mg

    Magnezijum: 29 mg

    Cink: 0,64 mg

     696
  • Najveće greške koje rade kuvari amateri

    Najveće greške koje rade kuvari amateri

    Možda mislite da dobro kuvate jer znate kako da koristite biljke i začine. Ipak, veća je verovatnost da ste napravili jednu od ovih uobičajenih grešaka kuvara amatera.

    Vlasnik restorana u kineskom Sečuanu Johnathan Law na Quori je upozorio na najčešće greške.

    Previše začina

    Puno amatera to radi. I ja sam nekad. Kad sam dobio svoj prvi stalak sa začinima, stavljao sam desetak začina u sve. Tako sam samo zbunjivao nepce. Kasnije sam shvatio da dobra tehnika i sastojci ukusu pridonose puno više nego sami začini. Dobar obrok treba imati najviše tri ili četiri različita osnovna ukusa, zajedno s nekim aromama.

    Nedovoljno vruća tava

    Ako pečete ili pržite, tava mora biti jako vruća. Za prosečan wok treba pet do sedam minuta da se celi pravilno zagreje.

    Mešanje hrane tokom prženja

    Većina ljudi prženje doživljava kao jednostavno kuvanje nečega na visokoj temperaturi. Ali to nije tako. Ideja je da ispržite hranu, ne da je parite, a to znači konstantno prevrtanje hrane 'bacanjem', a ne mešanje varjčom.

    Ne koristite termometar

    To uglavnom rade svi amateri. Kad god me pitaju zašto pečenje nije ispalo onako kako je trebalo, pitam ih jesu li koristili termometar. U 99 posto slučajeva kažu da nisu.

    Previše tečnosti tokom dinstanja

    Vidio sam da ljudi tokom dinstanja dodaju toliko vode ili vina da meso potpuno pliva. Ne, nemojte to raditi! Postoji razlika između dinstanja i kuvanja!

    Dodavanje sastojaka u pečenje na osnovi okusa, a ne hemijskog sastava

    Nikad ništa nemojte dodavati u pečenje osim ako niste potpuno upoznati ne samo s ukusom, nego i hemijskim svojstvima. Super je eksperimentirati, ali na edukovan način.

    Dodajete previše gustina kako biste zgusnuli sos

    I ovo radi puno ljudi, pretpostavljam zbog nestrpljivosti. Za gušći sos trebate najviše dve, tri kašike gustina po šoljici tečnosti, i to samo ako tečnost već ne sadrži proteine ili neku emulgirajuću stvar. Treba vremena da skrob učini svoju čaroliju. Ako dodate previše skroba, dobi ćete bljutav, zrnasti i neukusan sos.

    Izvor: magazin.net.hr

     9697
  • Pečeni kesten, prvi vesnik zime

    Pečeni kesten, prvi vesnik zime

    Znate sigurno da je zima stigla kada izađete na ulicu, a tamo vas dočeka zamamni miris pečenog kestenja.

    Pečeni kesten je sjajna grickalica, a zbog teksture može se koristiti i u raznim nadevima i musakama. Kesten ima manje kalorija, ali i manje hranljivih materija nego drugo orašasto voće. 

    Sto grama pečenog kestena sadrži oko 220 kalorija. Većina orašastog voća sadrži dva do tri puta toliko. Međutim, ostalo orašasto voće ima i od 4 do 7 grama vlakana na 100 grama, dok kesten sadrži svega 1 gram. Osim toga, kesten sadrži oko 15 grama ugljenih hidrata (od toga su 3 grama šećeri), a imaju manje od 1% prirodne masti.

    Još jedna prednost pečenog kestena je to što gotovo da ne sadrži so, tako da ne morate da brinete da će vam se pogoršati krvni pritisak ili kardiovaskularni problemi. Kesten takođe sadrži 168 mg kalijuma, minerala koji reguliše krvni pritisak. Osim toga, u ovoj namirnici možete naći folate i vitamin C.

    Dakle, pravac napolje, i uzmite fišek ovog mirisnog vesnika zime. 

     1057
Danas smo u restoranu dobili pre jela preukusnu riblju paštetu pa sam se setila jednog recepta za riblju paštetu koji nisam odavno spremila.
Nijedno slavlje ne može proći bez njih. Kombinacija - krem, keks i čokolada nam daje sve što nam je potrebno da nam zadovolji sva čula.
15066
Karanfilić, cimet, kafa-kombinacija predivnih aroma na jednom mestu.
11396
Kombinacija ukusa narandže, čokolade i badema za mene je prosto neodoljiva!
12475
Dobila sam neke predivne šljive od komšinice i nisam znala šta da radim sa celom kesom pošto su već bile poprilično zrele. Setila sam se bake koja je pravila neki…
Teletina sa sosom od pečuraka se prosto topi u ustima. Kombinacija slaninice i vina daje poseban šmek mesu. Možete služiti uz testeninu ili bareni krompir.
24068