• Napravite sami esktrakt vanile

    Napravite sami esktrakt vanile

    Ekstrakt vanile je savršen dodatak koji svaku tortu ili kolač učini savršeno ukusnim. Ako ste ljubitelj domaće napravljenih sastojaka (koji su uglavnom i finansijski isplativiji), ovo je pravi recept za vas:

    Za domaći ekstrakt vanile će vam biti potrebna staklena tegla, oko 6 - 7 štapića (mahuna) vanile i votka ili rum. Štapiće vanile presecite uzdužno na dva dela i stavite u teglu. Potom ih prelijte nekim od ova dva pića (više preporučujemo votku). Ostavite da ostoji dva meseca na nekom hladnijem i tamnom mestu. Tokom ta dva meseca, povremeno protresite teglu.

     1080
  • Najzdravije jesenje namirnice

    Najzdravije jesenje namirnice

    Bundeve – Pored svojih antiinflamatornih, antiparazitskih, antioksidantnih osobina, bogate su mastima i proteinima. Sadrže esencijalne masne kiseline i odličan su izvor beta-karotena, ugljenih hidrata, vitamina i minerala.

    Jabuke – Sadrže značajan izvor fenola i flavonoida. Epidemiološke studije su utvrdile da redovna konzumacija jabuka smanjuje rizik od srčanih i plućnih oboljenja.

    Slatki krompir – Pored beta karotena, slatki krompir je bogat vitaminom C, manganom, kalijumom i vlaknima.

    Karfiol – Bogat je vitaminima, ubrzava proces varenja, povoljno utiče na zdravlje srca i jača kosti.

     305
  • Najzdraviji izbor za doručak

    Najzdraviji izbor za doručak

    Jaja – Nesumnjivo zdrava i ukusna! Povećavaju osećaj sitosti zbog čega utiču na smanjen unos kalorija i pomažu u održavanju stabilnog nivoa šećera u krvi. Jedan su od najboljih izvora holina, hranljivog materijala važnog za zdravlje mozga i jetre. Tri jaja obezbeđuju oko 20 grama visokokvalitetnog proteina.

    Grčki jogurt – Određeni tipovi grčkog jogurta su dobar izvor probiotika. Uz dodatak voća, povećajte nivo vitamina, minerala i vlakana i tako obezbedite sebi idealan doručak!

    Ovsene pahuljice – Pored velikog broja vlakana, bogate su antioksidansima! Jedna čaša ovsenih pahuljica sadrži oko 6 grama proteina!

    Čia semenke – Predstavljaju jedan od najboljih izvora vlakana. Deo vlakana čine viskozna vlakna koja apsorbuju vodu zbog čega pomažu da se osećate sito.

    Voće - Sve vrste voća sadrže vitamine, kalijum, vlakna i relativno mali broj kalorija. Jedna šolja seckanog voća sadrži oko 80 do 130 kalorija, u zavisnosti od vrste. Citrusni plodovi obezbediće vam idealan dnevni unos vitamina C, dovoljnu količinu vode i visok sadržaj vlakana.

     721
  • Mogu li dijabetičari jesti sirov med?

    Mogu li dijabetičari jesti sirov med?

    U jednoj studiji, naučnici su započeli istraživanje efekata konzumiranja meda. Otkriveno je da med značajno povećava lučenje insulina, smanjuje hiperglikemiju i fruktosamin koji se koristi za identifikaciju koncentracije glukoze u krvi. Još je interesantnije da metformin u kombinaciji sa medom značajno smanjuje povišene nivoe kreatinina, bilirubina, triglicerida i holesterola. Iako se čini kontradiktornim, med značajno snižava nivo šećera u krvi. Štaviše, smanjuje i nivo lošeg holesterola. Ista studija ističe da samo dve kašičice sirovog meda dnevno donose vidne rezultate. Druga studija pokazuje da med značajno poboljšava kontrolu glikemije kod dijabetičara. Dakle, ukoliko patite od dijabetesa ili insulinske rezistencije, konzumiranje meda može biti od velike koristi za vas. 

     1133
  • Ublažite gorušicu pravilnom ishranom

    Ublažite gorušicu pravilnom ishranom

    Gorušica je neugodan osećaj peckanja ili čak žarenja u želucu i grudima koji se polako preko jednjaka penje do grla i javlja se odmah nakon obilnijeg i masnog obroka. Smatra se da pogađa skoro petinu svetske populacije i ako se jako retko javlja, ne pretstavlja veliki problem. Međutim, ako vas želudačna kiselina muči više puta nedeljno, možda je vreme da povedete računa o ishrani, jer dugotrajna gorušica može stvoriti i ozbiljnije zdravstvene probleme kao što su oštećenje sluznice jednjaka i gastroezofagealna refluksna bolest (GERB), koju prati otežano gutanje, promuklost, suv kašalj i konstatan bol u predelu stomaka.

    Pre svega, ako imate problema sa gorušicom treba da izbegavate bilo koji alkohol, gazirana pića, kafu i citrusne sokove. Što se tiče jela, izbacite svu masnu, prerađenu, previše začinjenu i ljutu hranu, kao i onu koja je pržena na mnogo masti i ulja.

    Preporučljivo je svo voće sem citrusnog, a najviše prijaju banane. Što se tiče povrća, može se jesti sve osim luka, dok su mnogi primetili da im ni paprike ne prijaju, pogotovo ako su spremljene u vidu đuveča ili ajvara. Izbegavajte i žumance. Pošto su meso i proteini bitni za pravilan rad organa, jedite samo meso sa niskim procentom masnoće (i to obareno) i ribu. Od ugljenih hidrata, najviše se preporučuje zob koji je zbog visokog procenta minerala i rastvorljivih vlakana savršen saveznik u borbi protiv gorušice. Sličan pozitivan efekat imaju i mahunarke, integralni pirinač i kuskus.

    Još par preporuka: ako vam pravilna ishrana nije donela željene rezultate, postoji još par stvari na koje treba da obratite pažnju. Pre svega, jedite više manjih obroka. Obilan obrok pritiska mišić između želuca i jednjaka i veće su šanse da će nastati gorušica iako ste uneli zdrave namirnice. Ako ste gojazni, smršajte jer salo okupljeno oko abdomena takođe stvara pritisak na želudac. Krećite se posle svakog obroka i izbegavajte kaiševe i preusku odeću. Za kraj, ostavite duvan - po mnogim studijama upravo duvanski dim sprečava čišćenje kiseline iz jednjaka.

    Pravilna ishrana može u dosta velikoj meri potpomognuti lečenje gorušice, ali ako nakon dužeg vremena simptopi i dalje ne prestaju, najbolje je da se konsultujete sa lekarom koji će vam prepisati lekove koji će podupreti vaš put do izlečenja.

     1029
Sećam se da ga je moja mama pravila sa celim jajetom u sredini, nisam bila oduševljena tom verzijom pa sam rešila da smislim svoju.
10573
Ako želite da promenite svakodnevni ukus piletine evo brzog i zanimljivog načina.  
25294
Ovaj žele sa neobičnom bojom je veoma osvežavajući pogotovo u letnjim danima, ali možete ga koristiti kao dodatak raznim jelima.
15789
Hleb od banana je veoma ukusan i mekan. Možete ga jesti samo tako ili premazati puterom ili dzemom.
16764
Sos od paradajza je klasičan sastav svake zimnice. Ovaj je malo drugačiji jer sadrži neke začine koji nisu uobičajeni za paradajz sos a daju mu posebnu aromu.
19076
Slatko od smokvi je jedno od specifičnih i ređe se priprema u našim krajevima. Ovo je malo drugačije jer sadrži vino i rum, ali ne brinite se samo će mu…
18964