• Signali tela koje ignorišemo: smanjen nivo stomačne kiseline

    Signali tela koje ignorišemo: smanjen nivo stomačne kiseline

    Prvi signal: nadimanje i otežano varenje

    Zašto: Ukoliko imate nizak nivo stomačne kiseline, vaše telo neće efikasno prerađivati hranu, posebno onu bogatu mastima i proteinima. Hlorovodonična kiselina je glavni sastojak želudačne kiseline. Uzimajući je kao dodatak, vi u osnovi pravite temelje vašem stomaku za lakše varenje. Pre obroka uzmite jednu kapsulu i pratite svoje stanje nakon obroka. Ukoliko se ne osećate dobro i dalje, obratite se za pomoć stučnjaku.

    Ostali signali: gastrični refluks, oslabljen imuni sistem, krhki nokti, hronične infekcije...

     425
  • Smanjite bore konzumiranjem pravih namirnica

    Smanjite bore konzumiranjem pravih namirnica

    Bore su svakako jedan od najgorih neprijatelja žena i postoji par načina kojima ih možemo sprečiti - na primer skupim kremama ili zatezanjem lica kod hirurga. Ni jedna ni druga opcija nisu baš jeftine, pa probajte unosom sledećih namirnica da ih makar malo ublažite:

    Belo meso - bogato je proteinima. Dok varimo proteine, telo ih razbija u aminokiseline koje pomažu u stvaranju ćelija i kolagena koji daje strukturu koži. Dobar izvor ovih proteina je i riba.

    Beli luk - obiluje antioksidantima polifenolima i upravo oni štite kožu od slobodnih radikala (nestabilnih molekula koji razbijaju kolagen). Za lepu kožu, zgnječite beli luk, ostavite ga da odstoji 15 minuta kako bi otpustio sve zdrave sastojke i potom nastavite sa pripremom recepta.

    Zeleni čaj - dok je kafa najgori neprijatelj kože jer prouzrokuje prerano stvaranje bora, zeleni čaj je pravi prijatelj jer je takođe izvor gore navedenih polifenola. Zamenite kafu ovim čajem i na taj način održite svežinu i zategnutost lica.

    Voda - veoma je bitna jer hidrira kožu. Voda "puni" membranu ćelije kože tečnošću i na taj način ćelije lakše zadržavaju zdrave nutrijente. Vaša koža će izgledati hidrirano i glatko.

    Maline - u suštini svo bobičasto voće (kupine, borovnica, jagode, trešnje, a pogotovo maline) je odlično u borbi protiv bora, jer sadrži više antioksidanasa nego bilo koje drugo voće ili povrće. Već smo napomenuli kako antioksidansi štite od slobodnih radikala, tako da svaki dan započnite sokom od bobičastog voća i koža će vam biti zahvalna.

    Maslinovo ulje - ovo zdravo ulje sadrži u sebi oleinsku kiselinu - tj. masnu kiselinu koja u umerenim količinama, baš kao i voda, održava ćelije kože hidriranim. Pored toga, maslinovo ulje je bogato i vitaminom E koji takođe održava kožu mladolikom. Za najbolje rezultate, koristite ekstradevičansko maslinovo ulje.

    Losos - omega 3 masne kiseline u lososu nisu dobre samo za srce, već su odlične i za kožu. Konzumirajte barem dve porcije masne ribe poput lososa nedeljno i rezultati će ubrzo biti primetni.

    Pasulj - po studiji grupe naučnika iz Australije, osobe čija se ishrana sastoji od pasulja (koji je pun proteina), ribe, maslinovog ulja i bobičastog voća, imaju najmanje bora, a i pojavljuju se znatno kasnije nego kod osoba koje ne konzumiraju ove četiri grupe namirnica. Dakle, zaključak je da su proteini, zdrave masnoće i antioksidansi najbolji saveznici u borbi protiv bora.

     1199
  • Sir i divertikulitis

    Sir i divertikulitis

    Divertikulitis je oboljenje koje se javlja usled upale debelog creva, odnosno kesastih izbočenja koja predstavljaju proširenja sluznice. Simptomi su grčevi, mučnina i groznica. Kako bi ublažili ili sprečili nuspojave, lekar vam može preporučiti određenu dijetu. Preporučena hrana može uključiti sir, koji sadrži malo vlakana i ne izaziva iritaciju, a obezbeđuje hranljive materije poput masti i proteina. Hranu bogatu vlaknima bi trebalo izbegavati jer može pogoršati simptome.

    Ukoliko su simptomi postali toliko ozbiljni da su izazvali oštećenja debelog creva, lekar vam može preporučiti operaciju. U tom slučaju, važno je strogo kontrolisati ishranu i konzumirati one namirnice koje ne sadrže vlakna.

     852
  • Stiže leto, vreme je za vežbe!

    Stiže leto, vreme je za vežbe!

    Ako želite da na plaži izgledate savršeno, sada je krajnje vreme da počnete sa vežbanjem.

    Prilikom odabira rekreacije potrebno je da uzmete u obzir ono što želite da postignete sa vežbama, ali i vaše predispozicije i karakter. Ako se odlučite za vežbe koje ne odgovara vašoj kondiciji, biće vam izuzetno teško i verovatno ćete brzo odustati od treninga. Ako se odlučite za neki grupni sport, posavetujte se sa trenerom koji je optimalan trening za vas. A da vam treniranje, odnosno održavanje zdravlja i ulepšavanje tela, ne bi dosadilo, izaberite sport koji vam je najzanimljiviji. Ne morate da idete samo na aerobik, postoji akvabik, vožnja rolera, plivanje, trčanje. Šta god da izaberete, odabrali ste zdravije i lepše telo, koje će leto da dočeka spremnije nego ikada.

    Da biste bolje razumeli vrste treninga, potrebno je da znate da se svi oblici vežbanja dele na aerobne i anaerobne, tačnije sve zavisi koliko je kiseonika u telu prisutno dok se sagorevaju kalorije.

    Aerobne vežbe: Dok radite aerobne vežbe, organizam koristi kiseonik prilikom sagorevanja. Reč je o vrlo energičnom obliku treniranja, koje uključuje velike grupe mišića. Intenzivira se rad srca, pluća i mišićnih ćelija. Trebalo bi da traju najmanje 30 minuta u kontinuitetu, a intenzitet vežbanje je oko 60-80 odsto maksimalne frekvencije srca. Ova vrsta treninga ne boli, već izaziva znojenje i brzo disanje. Aerobno vežbanje čine: trčanje, vožnja rolera, aerobik, plivanje, brzo hodanje, vožnja bicikla, kik boks...

    Anaerobne vežbe: Anaerobno vežbanje ne izgara masnoću kao aerobno, ali jača mišiće. Ove vežbe uključuju kratke ispade energije bez prisustva kiseonika, posle čega sledi kratki period odmora. Anaerobno vežbanje: tegovi, trbušnjaci, sklekovi.

    Formula za brzo mršavljenje postoji! Zove se intezivno vežbanje. Da biste izgubili masne naslage, vaš puls tokom vežbanja treba da bude na 75 do 80 odsto maksimuma, što se smatra umerenim intenzitetom. Biće dana kada će vaše telo da traži olakšanje (oko 65 odsto vašeg maksimuma) i to treba da poštujete. Kako da znate koja vam je mera? Postoji jednostavan način da znate koliko vaš organizam može da izdrži. Uradite mali test i sve zabeležite. Napravite skalu od 0 do 10, gde će 0 da odgovara vašem naporu dok ležite na kauču, a 10 trčanju kao da se borite za život. Na početku, vaš intezitet vežbanja treba da bude nizak, a kasnije možete da idete od umerenog do visokog. Pogledajte vašu skalu zamaranja koju ste napravili i počnite: - podeok 3 na vašoj skali -reč je o niskom intenzitetu vežbanja. Možete da pevušiti dok vežbate. - podeok 5 na vašoj skali - reč je o umerenom intenzitetu. Ne možete da pevate, ali možete da govorite. - podeok 7 na vašoj skali - reč je o visokom intenzitetu vežbanja. Jedva možete da progovorite reč sa svakim udisajem. Dakle, vežbajte samo i isključivo prema vašoj skali, odnosno kondiciji.

    Preporučene vežbe: Ako želite brzo da izgubite kilograme i niste sasvim bez kondicije, evo programa vežbi koje preporučuju fitnes treneri za brzo gubljenje kilograma. Reč je o vežbama koje radite kod kuće ili u teretani.

    Kod kuće - Kružni trening visokog intenziteta bez tegova treba da traje 20 minuta: izmenjujte serije pokreta gornjeg i donjeg dela tela; odmorite se 30 sekundi nakon svake serije. - Trčanje treba da traje 30 minuta: lagano trčite 6 minuta, a onda napravite 16 serija sa 30 sekundi sprinta i 60 sekundi laganog trčanja.

    U teretani - Steper, 30 minuta; - Trčite 12 minuta: napravite 6 serija od 60 sekundi sprinta visokog intenziteta i 60 sekundi laganog trčanja. - Vežbajte, 6 minuta: po minut odvojte za trbušnjake, čučnjeve, poskoke; sve ponovite još dva puta.

     

    izvor: vrnjackabanja.biz

     4231
  • Fat, Sick, and Nearly Dead

    Fat, Sick, and Nearly Dead

    "Fat, Sick and Nearly Dead" je autobiografski dokumentarac Joe Cross-a. Prati njegov pokušaj da pobegne od nezdravog načina života uzrokovanog gojaznošću.

    Joe Cross, koji je živeo u Australji, odlazi u SAD kako bi se za šezdeset dana rešio gojaznosti uz pomoć specijaliste, doktora Joel-a Fuhrman-a. Sa ozbirom da su svi konvencionalni metodi lečenja bili neuspešni, pošao je alternativnim putem. Tokom dvomesečnog perioda koliko je "lečenje" trajalo, Joe se hranio isključivo sokovima od voća i povrća kako bi se rešio pilula i povratio normalnu masu. Za ovo vreme je takođe i pričao sa velikim brojem ljudi koji su imali slične probleme, kao i sa dve osobe koje takođe pokušavaju metod koji on koristi. Ovi prosvetljujući dijalozi čine ovaj film, snimljen 2010. godine, još inspirativnijim i zabavnijim.

    Metod je bio uspešan. Joe je uspeo da izgubi 45 kilograma (spao je sa 140 na 95) i na taj način je spasao sebi život i učinio ga mnogo zdravijim. No, postavlja se pitanje, da li je Joe, hraneći se samo sokovima od voća i povrća, prešao iz jednog ekstrema u drugi?

     1129
Kihle od krompira, predivna ideja za večeru uz neki namaz, možda čak i uz pivo.
2386
Ovaj recept je jaaaaako ukusan i brzo se prirema, a zove se ZAPEČENE TESTENINE SA KARFIOLOM. Vreme pripreme: 30 minuta
14304
Lagane šarene makarone, možete ih služiti kao večeru ili kao predjelo. Uživajte!
8329
Ledene kocke, savršene za ove vruće dane :)
17201
Predivne male loptice u crvenim sosom. Kao prilog preporučujemo krompir pire ili bareni pirinač.
3242
Predivan osvežavajući napitak za tople letnje dane!