• Porcija malina - porcija zdravlja

    Porcija malina - porcija zdravlja

    Za mnoge je porcija svežih malina omiljena poslastica leta. Sočne maline pravi su izvor zdravlja. Sveža, sušena ili zamrznuta - čuva sve svoje hranljive vrednosti. Šolja malina sadrži oko 1,5 g proteina, 8 g dijetetskih vlakana, 14,7 g ugljenih hidrata. Ne sadrži holesterol, ima nizak sadržaj masti i natrijuma i 64 kalorija po šolji. Jedna porcija malina obezbeđuje vam trećinu preporučene dnevne količine vlakana.

    Maline sadrže visoke nivoe vitamina i minerala neophodnih za telesne funkcije. Bogate su kalijumom koji je važan za održavanje krvnog pritiska, kalcijum koji je potreban za rast i razvoj kostiju... Bogate su folnom kiselinom koja može da spreči oštećenja nervnih vlakana kod novorođenčadi.

    Kod upala, maline slično deluju kao i aspirin. Istraživači veruju da su za to odgovorni antocijani. Pored vitamina C, bogate su antioksidansima, elaginskom kiselinom i kvercetinom.

     717
  • Neverovatne prednosti upotrebe peršuna

    Neverovatne prednosti upotrebe peršuna

    Peršun štiti jetru i creva zahvaljujući miristicinu koji ima anti-kancerogena svojstva. Stimuliše varenje i reguliše nadimanje. Eliminiše toksine iz organizma i pozitivno utiče na pravilno funkcionisanje bubrega. Poseduje moćne antioksidanse koji štite ćelije od starenja. Sadrži anti-bakterijska i anti-inflamatorna svojstva. Bogat je vitaminom C, beta-karotenom koji jačaju imuni sitem. Sprečava anemiju i ublažava infekcije bešike. Čisti krv, prirodni je diuretik i osvežava dah.

     568
  • Estragon

    Estragon

    Estragon, u narodu poznat i kao troskitnjača, kozlac, betram, zmijska trava (naziv zbog korena zmijolikog oblika) je višegodišnja biljka grmolikog izgleda čiji se listovi naširoko upotrebljavaju kao začin, ponekad sveži, a ponekad u sušenom obliku. Potiče iz Istočne Evrope (Mongolija i Rusija) i karakteriše ga izuzetno oštar i ljutkast miris i ukus. Najčešće se koristi kao pojačivač ukusa sirćeta i senfa, mada se može koristiti i u sosevima (na primer u tartar sosu), u raznim salatama, uz marinirano povrće, uz jela od ribe (pogotovo tunjevinu) i za pripremu zimnice. Postoje dve vrste estragona: ruski i francuski, koji važi za kvalitetniji. Od njega se može praviti i čaj, a dokazano je da pospešuje apetit i ubrzava metabolizam.

     1168
  • Najbesmislenije i najekstremnije moderne dijete

    Najbesmislenije i najekstremnije moderne dijete

    Svima nam se desilo da u određenom periodu malo preteramo sa masnom hranom i slatkišima, još ako su tu i slave, praznici, posao zbog koga se slabo krećemo, stres, eto nagomilanih kilograma. I šta onda, brže bolje guglamo brzinske dijete koje za pet dana obećavaju čudo, a internet ih je naravno prepun. Ovo su samo neke od najekstremnijih popularnih dijeta koje kruže internetom, a kojima ćete samo više poremetiti metabolizam i izostaviti dragocene vitamine i minerale koji su bitni za pravilan rad celokupnog organizma:

    Dijeta sa kuvanim jajima i vinom

    Po pravilima ove dijete, za doručak i ručak su dozvoljena samo kuvana jaja i čaša vina, eventualno crna kafa, dok se za večeru preporučuje komad kuvanog mesa. Osobi je u proseku potrebno barem 2000 kalorija dnevno za pravilan rad organizma, a ovom dijetom se ne unese ni polovina od toga. Da ne spominjemo da dijeta sa kuvanim jajima i vinom uopšte ne dozvoljava konzumiranje nikakvog voća i povrća, koje je bogato vlaknima i vitaminima.

    Dijeta na osnovu krvne grupe

    Ova dijeta se bazira na tome da svaka krvna grupa zahteva posebne namirnice na osnovu kojih će pravilno funkcionisati organizam kroz koji teče ta krvna grupa. Na primer, A grupi odgovara meso, pa se preporučuje da sva tri obroka sadrže proteine životinjskog porekla. De probajte svaki dan i ceo dan da jedete meso (dobro, ima gurmana koji se ne bi žalili), ali ipak, meso ne sadrži dovoljno vitamina i tečnosti.

    Dijeta sa limunom koja čisti organizam

    Ova dijeta definitivno spada među najpopularnije, nema ko nije čuo za nju ili u trenucima kada puca kaiš, u kafiću umesto kafe ili piva zatraži "limunadu bez šećera". Limun jeste zdravo voće koje treba uvrstiti u svakodnevnu ishranu, ali ova dijeta preporučuje da se isceđen limun pije bez šećera, par puta dnevno, često odmah ujutro na prazan stomak, a na ovaj način se itekako može oštetiti želudac.

    Dijeta sa kolačićem

    Ova dijeta je postala popularna kada je 1975. doktor Sigal iz SAD osmislio poseban dijetalni kolačić koji ima oko 100 kalorija, pa se preporučivalo da se za doručak i ručak pojedu po dva kolačića, a za večeru bilo šta što ima manje od 300 kalorija. Od tada su ti posebni kolačići postali hit u svetu, pa su mnoge kompanije proizvele slične dijetalne keksiće koji nemaju nikakve nutritivne vrednosti, a puni su aditiva i veštačkih zaslađivača.

    Dijeta sa grejpfrutom

    Naime, internetom kruži dijeta u kojoj se preporučuje da se 12 dana zaredom za doručak pojede nešto sitno, niskokalorično, a za ručak, večeru i užinu grejpfrut u neograničenim količinama. Posle toga, sledi 12 dana uobičajene ishrane. Problem je taj što se tokom prvih 12 dana dijete zaista izgube kilogrami, ali da tokom sledećih 12 dana sledi jo-jo efekat pa se svi kilogrami vrate.

    Cigaret - dijeta

    Verovali ili ne, neki sajtovi zaista preporučuju cigarete, jer ubijaju apetit i aktivni pušači umesto grickalice, uvek će dosegnuti za novom cigaretom. Čak je i "Lucky Strike" jedno vreme vodio aktivnu medijsku kampanju za žene u kojoj je glavni motiv bila rečenica "Uzmite laki umesto čokoladice". Možda u početku i smršate, ali na račun žutih zuba, slabe kose, lošeg tena i potencijalnog raka.

    Dijeta sa jabukama

    Po ovoj dijeti, tri dana nedeljno se smeju jesti samo jabuke u neograničenim količinama, a mnogi se "kunu" kako su tokom ta tri dana izgubili i do četiri kilograma. Nemojte ovo probati, možda i izdržite jedan dan, ali već nakon drugog dana vam ne gine padanje u nesvest usled malaksalosti.

    Za kraj, tu je i naša omiljena kivi - dijeta koju za razliku od prethodnih, zaista preporučujemo:

    - Šta ima novo, nismo se videli nedeljama!
    - E ma ništa, evo na dijeti sam, na kivi dijeti
    - Kakva ti je to bre dijeta?
    - Smem da jedem sve sem kivija

     811
  • Ishrana po krvnim grupama

    Ishrana po krvnim grupama

    Dijetalna ishrana po krvnim grupama privlači sve više pažnje u poslednje vreme. Popularizovao ju je doktor Peter D'Adam i polazi od teorije da svaka od četiri krvne grupe zahteva poseban režim ishrane, inače se organizam dovodi u neki vid disbalansa i umorno stanje. Iako su mnogi primetili da im se sveopšte stanje organizma popravilo otkako se hrane po ovom principu, postoje kritike u vezi sa ovom teorijom, tako da se pre upuštanja u ovaj režim ishrane obavezno konsultujte sa lekarom.

    Karakteristike nulte krvne grupe:

    Smatra se da je to najstarija krvna grupa i osobe koje je imaju su prirodni lovci, imaju brz metabolizam, dobro varenje, otporni su na mnoge bolesti. Prija im hrana bogata proteinima, mesojedi.

    Preporučljive namirnice: svi proteini životinjskog porekla, ponajviše junetina, teletina i jagnjetina, riba, maslinovo i laneno ulje, orasi, mahunasto i zeljasto povrće, bundeva, paprika, smokve.

    Izbegavati: ne preporučuju se jaja i mlečni proizvodi, alkohol i kafa, kao ni peciva i pšenično brašno.

    Karakteristike A krvne grupe

    Osobe koje imaju A krvnu grupu su prirodni vegetarijanci kojima ne prija hrana životinjskog porekla jer imaju manjak želudačne kiseline. Takođe, često su i alergične na gluten.

    Preporučljive namirnice: riba, sojino mleko i tofu sir, kikiriki, pasulj, skoro svo povrće i voće, kafa, zeleni čaj, vino.

    Izbegavati: meso, jaja, pšenicu, belo brašno, pečurke, banane, pivo i žestoka pića.

    Karakteristike B krvne grupe

    Osobe sa B krvnom grupom se mogu smatrati srećnicima jer mogu jesti zaista raznovrsnu hranu bez posebnog pravila, pa ipak, postoje određene namirnice koje više prijaju od drugih.

    Preporučljive namirnice: svo meso sem piletine, slanine i šunke, mlečni proizvodi, pasulj, ovas, svo povrće, svo voće, zeleni čaj.

    Izbegavati: piletinu, slaninu, šunku, sladoled, sočivo, heljdu, kokos.

    Karakteristike AB krvne grupe

    I osobe sa AB krvnom grupom mogu jesti raznovrsnu hranu. Čine samo 5% stanovništva i smatra se da su evoluitivno najnovija grupa. AB grupi ne prijaju suhomesnati proizvodi.

    Preporučljive namirnice: mlečni proizvodi kao što su feta, kefir, pavlaka i jogurt, maslinovo ulje, sočivo, pirinač, svo povrće osim kukuruza, kafa.

    Izbegavati: suhomesnate proizvode, puter i parmezan, kukuruz, heljdu, kokos.

     1888
Pravi mali slani kolačići. Možete ih služiti kao predjelo, glavno jelo, za ručak ili večeru.
41197
Predivna poslastica koja se lako priprema a još lakše pojede uz kafu ili čaj …
16456
Zatvorite oči i pokušajte da zamislite miris i ukus toplog domaćeg hleba... ili još bolje spremite ga sami i zaista uživajte u njemu.
44362
Predivan način da započnete dan, provedete popodne uz porodicu ili veče uz prijatelje… slane, slatke, mirišljave, u svakom slučaju šta god da odaberete nećete pogrešiti jer su jednostavno neodoljive.
22732
Pomalo zaboravljena nedeljna porodična poslastica. Vratite se u detinjstvo kada je bakina kuća bila ispunjena slatkim mirisom rogača …
45919
Strana 1254 od 1254