• Čuvanje neiskorišćene konzervirane hrane u frižideru

    Čuvanje neiskorišćene konzervirane hrane u frižideru

    Od vrste konzervirane hrane zavisi i način čuvanja. Visoko koncentrovani konzervirani proizvodi, poput kondenzovanog mleka, duže traju u odnosu na meke konzervirane sireve. Ipak, ne bi trebalo da otvorene konzerve odlažete nazad u frižider. Najbolje je hranu odložiti u staklenu ili plastičnu posudu sa poklopcem. Pored toga što će namirnice duže trajati, ovakvim odlaganjem doprinećete i očuvanju ukusa i kvaliteta hrane.

    Izlaganje namirnica kiseoniku je opasno zbog bakterija i mikroorganizama koji mogu uzrokovati brojne bolesti zbog čega se ne preporučuje čuvanje već načetih konzervi u frižideru.

     551
  • Vegetarijanstvo i veganstvo

    Vegetarijanstvo i veganstvo

    U zadnje vreme pogotovo u inostranstvu sve češće možete naleteti na artikle na kojima stoji oznaka “cruelty free” što znači da nisu testirani nad životinjama i nisu životinjskog porekla. Sve je više ljudi koji se pridržavaju vegeterijanskog ili veganskog načina života. Razlika između vegana i vegetarijanaca je u tome što je veganstvo način ishrane i življenja koji izbegava bilo kakvu vrstu okrutnosti nad životinjama gde spada i iskorišćavanje njih i njihovih proizvoda za hranu, odeću i druge svrhe. Njihova ishrana se zasniva na žitaricama, mahunarkama, voću i povrću. Oni ne jedu meso, ribu, morske plodove, jaja, mleko, mlečne proizvode, med. Vegani ne nose stvari od krzna, vune, kostiju, kože, korala, bisera niti bilo kojih drugih materijala životinjskog porekla. Dok se ishrana vegetarijanaca zasniva na ishrani bez ubijanja.

    Vegani tvrde da njihov način života može u potpunosti zadovoljiti potrebe organizma. Ono na šta je potrebno obratiti pažnju je vitamin B12 koji se uglavnom nalazi u namirnicama životinjskog porekla a zajedno sa folnom kiselinom (vitamin B9) štite naš organizam od raznih vrsta anemija. Takođe tu su i smanjeni unosi belančevina, esencijalnih aminokiselina, gvožđa, kalijuma, omega 3 masnih kiselina. Sve se ovo može nadoknaditi unosom soje, mahunarki i žitarica. Soja sadrži veliku količinu belančevina i sve esencijalne aminokiseline, dok sa kombinacijom mahunarki i žitarica možete uneti takođe sve potrebne esecijalne aminokiseline, gvožđa i kalijum. Laneno seme i ulje od semenki grožđa sadrže nezasićene masne kiseline.

    Vegetarijanci vitamin B12 mogu nadoknadtiti preko mleka, sira i jaja, dok je kod vegana drugačija situacija, njima se preporučuje da uzimaju suplemente vitamina B12.

    Dosta popularan postaje pravac veganstva koji primenjuje ishranu isključivo presnom hranom. Ovaj pravac u svetu izaziva dosta poprečnih diskusija i pitanja da li je dobro za naš organizam, da li je preporučljivo preći na 100% presnu prehranu ili je možda preporučljivije kombinovati, koji su rizici, kako se organizovati, i još mnoga druga pitanja!

    U svakom slučaju ukoliko se odlučite na ovakav način života naoružajte se svim potrebnim informacijma kako ne biste svoj organizam zbog neznanja izožili velikom stresu, stpljenjem i voljom i kako vegani kažu veoma brzo će vam se to isplatiti!

     8870
  • Špargla - temeljni "čistač" organizma

    Špargla - temeljni "čistač" organizma

    Špargla je povrće koje pripada porodici ljiljana. Uzgaja se širom Evrope, severne Afrike i zapadne Azije. Bogata je kalijumom, folnom kiselinom, vitaminom B6, tiaminom i vlaknima.

    Špargle nazivaju i „kraljevsko povrće“ i „jestiva slonovača“, zbog brojnih lekovitih svojstava poznate su i kao „čistači organizma“ i „čuvari zdravlja“, a pripisuju im se i afrodizijačka svojstva.

    Jedna je od vodećih izvora folne kiseline koja pomaže telu u formiranju eritrocita i genetskog materijala, ali je neophodna i za rast ćelija.

    Kalijum je neophodan za pravilno funkcionisanje srca, bubrega, mišića, nerava i probavnog sistema pa se špargla pokazala kao neverovatni izvor ovog elektrolita.

    Špargla takođe sadrži velike količine rutina - jedinjenja koje jača zidove kapilara.

    U staroj Kini, jedna vrsta špargle koristila se kao lek protiv suvog kašlja, čireva i otoka, za ublažavanje bolova u nogama...

    Podstiče aktivnost bubrežnih ćelija i povećava izlučivanje vode iz tela. Mali sadržaj ugljenih hidrata čini je odličnom u ishrani za dijabetičare.

    Priprema se i kao veoma kaloričan obrok pa je treba konzumirati u slučaju neuhranjenosti ili tokom oporavljanja nakon bolesti jer otvara apetit.

    Deluje kao blagotvorno sredstvo protiv zatvora, preporučuje se anemičnim osobama i upotrebljava se kao oblog protiv ekcema.

     836
  • Biljke kao odličan izvor proteina

    Biljke kao odličan izvor proteina

    Postoji mnogo sjajnih opcija za održavanje balansirane ishrane sa mnogo proteina, a ispod ćete naći neke od najboljih biljnih varijanti.

    Karfiol – iako mnogi ljudi nisu ljubitelji ovog povrća, ono je neverovatno zdravo i korisno za organizam. Jedna šolja kuvanog karfiola sadrži oko 2,3 grama proteina i brdo hranljivih materija koje smanjuju rizik od raka i kardiovaskularnih bolesti.

    Kikiriki – jedna od omiljenih grickalica širom sveta u svega tridesetak grama sadrži gotovo 7 grama čistog proteina, što ovu biljku čini odličnim izborom.

    Ovas – uprkos svojoj ne baš zavidnoj reputaciji, stečenoj delom i zahvaljujući Oliveru Tvistu, ovsene pahuljice su sjajne za početak dana, jer osim što sadrže obilje belančevina, odličan su izvor vlakana, a pomažu i stabilizaciji nivoa šećera u krvi. Uz malo banane i cimeta, ni ukus vas neće razočarati.

    Badem – osim što je dobar izvor proteina, bademi će vam omogućiti da budete siti duže nego bilo koja druga koštunjava biljka.

     1404
  • Saksijsko uzgajanje bilja: peršun

    Saksijsko uzgajanje bilja: peršun

    Peršunu odgovara duboko i delimično vlažno zemljište. Seme se postavlja na dubini od 2 do 3 centimetra, a u razmaku od oko 20cm. Pre nego što se posadi, seme se potapa u vodu i potrebno je da odstoji tokom noći. Prekrivanje plastičnom folijom je neophodno, sve dok ne izniknu mlade biljke. Saksija se, zatim, potapa u vodu sve dok se na vrhu zemlje ne pojave kapi vlage. Peršun ne voli direktno sunce, ali mu je potreban dobar izvor svetlosti. Prija mu i povremeno orošavanje, posebno tokom leta. Da bi bio žbunastiji i intezivnijeg mirisa, potrebno je redovno orezivanje.

     246
Pravi domaći ren koji se savršeno slaže uz pečenje, sarmu...
Rashladite je i uživajte u vrelim, letnjim danima!
Brz i ukusan napitak!
Brzo ukusno i jednostavno.
Sprječava oboljenja poput gripe i prehlade te osigurava dokazano antimikrobno djelovanje. Sok od bazge je stoga idealan dodatak kod oslabljenog imuniteta i veoma zdrava alternativa uobičajenim sokovima. Osim za pripremu…
Strana 2 od 1393