• Namirnice koje ne bi trebalo konzumirati ukoliko želite da smršate

    Namirnice koje ne bi trebalo konzumirati ukoliko želite da smršate

    Zamrznuta jela mogu izgledati kao savršeno rešenje ukoliko nemate dovoljno vremena za pripremu obroka. Međutim, većina sadrži veliku količinu natrijuma i veliki broj sintetičkih aditiva. Smrznuti obroci često nemaju dovoljnu količinu vlakana, pa ćete ubrzo nakon obroka ponovo osetiti glad.

    Uprkos maloj količini kalorija, soja sos ima visok nivo natrijuma koji može izazvati osećaj naduvenosti i povećati rizik od hipertenzije.

    Gazirana pića koja ne sadrže kalorije su uvek pogrešan izbor.

    Alkohol jednostavno "ne podržava" gubitak telesne težine. Sadrži prazne kalorije i pruža neke hranljive materije, a veća je šansa da će izazvati potrebu za prejedanjem - što potvrđuje novije britansko istraživanje. Kada je alkohol prisutan u telu ono ga registruje kao otrov koji vaš organizam želi da oslobodi, pa postaje prioritet detoksikacije jetre.

    Beli hleb sadrži mnogo aditiva i povećava nivo šećera u krvi.

    Voćni sokovi su većinom obrađeni i puni šećera. Mogu sadržati veću količinu šećera i kalorija od gaziranih pića. Umesto voćnih sokova, opredelite se za sveže voće.

     1673
  • Šta vam se može dogoditi ukoliko gladni odete na spavanje?

    Šta vam se može dogoditi ukoliko gladni odete na spavanje?

    Čak i ukoliko konačno zaspite, bolovi u stomaku zbog gladi drže mozak "mentalno budnim". Ukoliko učestalo ne večerate pred odlazak na spavanje, oslabićete imuni sistem i poremetiti metabolizam. Ukoliko čekate da veoma ogladnite do svog prvog obroka, nivo šećera u krvi može pasti toliko nisko da će vam apetit biti iznenađujuće povećan. Telo koristi energiju 24 sata dnevno, pri čemu sagoreva kalorije sve vreme. Ako ipak odete u krevet gladni, nedostatak energije će biti izražen narednog dana. Istraživači sa Univerziteta u Kembridžu otkrili su da osećaj gladi utiče i na serotonin. Odnosno, ukoliko ste dugo gladni, znajte odakle potiče vaša razdražljivost. Istraživanja takođe pokazuju da ukoliko jedete kasno noću imate veće šanse da se ugojite. Budući da tokom spavanja trošite manje energije, telo pretvara dodatne kalorije u masti dok spavate.

     1413
  • Saveti za upotrebu miksera sa posudom

    Saveti za upotrebu miksera sa posudom

    1. Visina je podesiva – „glava“ miksera bi trebalo da se nađe tik iznad posude kako se prilikom mešanja ne bi oštetilo dno posude.

    2. Vodite računa o dobroj povezanosti svih delova aparata

    Veza između „glave“ miksera i postolja može vremenom olabaviti i pomerati se kada god uključite mikser, što može biti opasno.

    3. Peškir – potencijalno rešenje za mogući haos u kuhinji

    Mikseri sa posudama su snažni i mogu veoma lako napraviti nered u celoj kuhinji ukoliko sastojci „pobegnu“ iz posude. Rešenje je jednostavno – prekrijte mikser debljom kuhinjskom krpom ili manjim peškirom.

    4. Mikseri sa posudom ima svoja ograničenja

    Imajte na umu da bilo koji mikser nema ugrađenu zaštitu od preopterećenja i nije namenjen neprekidnom radu na duže vreme. Razmotrite nivo snage pre kupovine miksera.

     1085
  • Šta je zdravije - kečap ili majonez?

    Šta je zdravije - kečap ili majonez?

    Kečap i majonez su prilozi bez kojih mnogi ne mogu ni da zamisle sendvič ili neku drugu vrstu brze hrane. Gotovo da ne postoji frižider u kojem nećete naći bar jedan od ovih priloga. Pitanje šta je od ta dva zdravije je teško, jer nijedno zapravo nije zdravo, ali u ovom tekstu pokušaćemo da pronađemo odgovor.

    Jedna kašičica kečapa ima 15 kalorija, ali sve te kalorije potiču iz šećera. Kečap ne sadrži ni masti, ni proteine. Osim toga, ovaj prilog sadrži izuzetno mnogo natrijuma (190 mg). Ipak, napravljen je od paradajza, tako da sadrži malu količinu antioksidanata.

    Kašičica majoneza, sa druge strane, sadrži 90 kalorija, a sve kalorije potiču od masti. Majonez ne sadrži ni proteine, ni ugljene hidrate, a ima gotovo upola manje natrijuma od kečapa.

    Dakle, pitanje nije "šta je zdravije?", već "šta je manje nezdravo?". Ako pazite na težinu, klonite se majoneza, a ako vam je boljka prekomeran unos šećera, kečap vam nikako nije prijatelj.

    Ni jedan, ni drugi prilog nije zdrav, tako da je u ovom slučaju odgovor - birajte manje od dva zla, po sopstvenom ukusu.

     7764
  • Šta su astronauti jeli u svemiru?

    Šta su astronauti jeli u svemiru?

    Picu, pomfrit, burger? Možda ćevape?

    Nažalost, ne. Obedovanje u svemiru je bio pravi izazov za svakog astronauta, i to zbog - gravitacije. Naime, svako parče hrane, pre nego što stigne u digestivni trakt, završiće plutajući po svemirskom brodu. Zbog toga su naučnici morali da osmisle posebne aluminijumske tube (kao paste za zube) u kojima se nalazila mekana hrana, poput pirea ili bebi hrane, a astronauti bi sadržinu te tube direktno istiskali u usta. Tako je, na primer, američki astronaut Džon Glen, 1962. godine tokom jedne svemirske misije iz jedne takve tube jeo pire od jabuka. Zvuči dosta gadno, a ni astronauti nisu baš bili oduševljeni takvom ishranom.

    Vremenom, naučnici su razvili neke "atraktivnije" tehnike pripremanja hrane u svemiru. Hrana bi prvo bila dehidrirana, pa smrznuta. Hrana poput komada mesa u gustom sosu ili nekoliko parčića kuvanog povrća. Neposredno pred jelo, astronauti bi u hranu ubrizgali malo tople vode, sačekali koji minut i brzo pojeli hranu. Takođe, često su grickali i sušeno voće, koje bi neretko iskočilo iz pakovanja i plutalo po stanici, te bi astronauti morali da se bace u pravu jurnjavu za komadićima voća. Koristili su i začine poput soli i bibera, ali u tečnoj formi, jer bi zrnevlja....pa znate već, plutala. Što se tiče pića, čuvalo se u posebnim vrećicama, iz kojih su astronauti pijuckali svoju kafu ili sokić pomoću slamčica. U slične vrećice se i danas pakuju uglavnom dečiji sokovi.

    Kako bi bili sigurni da njihova hrana neće završiti tamo negde u svemiru, astronauti su i svoje konzerve sa hranom, pomoću čičak trake, pričvršćivali za posebne poslužavnike koji su se nalazili u njihovom krilu. Sve ovo zvuči dosta komplikovano, ali verujemo da ne može ni da se uporedi sa svim drugim trudom i treninzima kroz koje jedan prosečni astronaut mora da prođe kako bi uživao u beskrajnom svemiru.

     636
Brza i ukusna poslastica!
Za sve ljubitelje kokosa!
Zdrava i ukusna poslastica!
Po receptu jedne bake!
Pravi domaći ren koji se savršeno slaže uz pečenje, sarmu...
Strana 2 od 1394