• Meso možda ublažava posledice starenja

    Meso možda ublažava posledice starenja

    Skora studija sprovedena u Japanu otkrila je da su muškarci koji su jeli proteina životinjskog porekla pokazali najmanje pogoršanja u fizičkim i kognitivnim funkcijama, u poređenju sa onima koji su jeli manje mesa. Ovo zvuči zbunjujuće, jer često čujemo samo loše stvari o mesu, proteini životinjskog porekla su daleko koncentrisaniji. Proteine naravno možete naći i u drugim namirnicama, ali ćete dnevnu dozu ovog važnog hranljivog sastojka najlakše uneti mesom.

    Ljudskom organizmu potrebni su proteini zbog gubljenja mišićne mase izazvane starenjem. Gubljenje mišićne mase je problem, jer se uz to gubi i koštana masa, što se posledicu ima krtost kostiju i razne druge probleme.
    Što smo stariji, treba da jedemo sve više proteina, a cilj treba da bude između 6 i 8 grama proteina dnevno (a bar pola od te količine treba da bude životinjskog porekla).

    Ovo ne važi za osobe sa bubrežnim problemima i oni treba da se posavetuju sa svojim doktorom u vezi sa unosom proteina.

     589
  • Zašto se treba odvići od zaslađenih pića

    Zašto se treba odvići od zaslađenih pića

    Bilo da pokušavate da sredite svoju ishranu, da jedete zdravije ili da oslabite, jedna stvar je sigurna - zaslađena pića su veliki izbor prekomernih kalorija. Konzumiranje takvih pića povećava rizik od gojaznosti, dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti, šloga i osteoporoze. Ni dijetalna pića nisu rešenje, jer su veštački zaslađivači nezdravi koliko i šećer, a izazivaju pojačan apetit.

    Voćni sokovi (odnosno ono što se prodaje pod tim imenom) su još kaloričniji od gaziranih sokova i brže povećavaju nivo šećera u krvi. Osim toga, skoro 10% ispitanih uzoraka soka od jabuke imaju nivo arsenika veći od dozvoljenog.

    Najbolji način da se rešite svega toga je da se držite vode. Ako vam ideja o običnoj vodi nije privlačna, počastite se vodom u koju ste stavili voće ili povrće, što će vam osim ukusa obezbediti i neophodne vitamine i sve druge dobrobiti voća.

     744
  • Hrana za zdravu jetru

    Hrana za zdravu jetru

    Osnovna funkcija jetre svodi se na prirodnu detoksikaciju tela. Jetra je drugi največi organ i samim tim jedan od najvažnijih. Ako je telo automobil, jetra je njegov motor. Sve što ulazi u krvotok filtrira se kroz jetru što osigurava put hranljivih materija ka organima, a višak se uklanja.

    Uživanje u alkoholu ili brzoj hrani može predstavljati zabavu neko vreme, ali ne zaboravite da otežava rad vaše jetre. Ukoliko je preopterećena, osećaćete se naduveno. Zbog čega alkoholičari imaju problema sa jetrom? Nije joj pruženo dovoljno vremena da se regeneriše. Prvi znaci problema sa jetrom: umor, depresija, slaba koncentracija, promene raspoloženja, osip, alergije, svrab očiju, gorak ukus u ustima...

    Namirnice koje održavaju jetru zdravom:

    Šargarepa - Sadrži visok nivo beta karotena, pomaže regulaciji nivoa šećera u krvi, smanjuje upalu i dobar je izvor energije neophodne telu.

    Orasi - Pomažu u eliminaciji toksina.

    Limun - Čisti ne samo jetru, već i žučnu kesu, bubrege, digestivni trakt i pluća.

    Beli luk - Pomaže jačanju i "čišćenju" krvi.

    Maslačak - Čistač krvi i antioksidant koji se oduvek preporučuje onima koji imaju problema sa jetrom.

    Sok od cvekle - Sadrži betain koji stimuliše ćelije jetre i štiti žučne puteve.

     445
  • Ishrana po krvnim grupama

    Ishrana po krvnim grupama

    Dijetalna ishrana po krvnim grupama privlači sve više pažnje u poslednje vreme. Popularizovao ju je doktor Peter D'Adam i polazi od teorije da svaka od četiri krvne grupe zahteva poseban režim ishrane, inače se organizam dovodi u neki vid disbalansa i umorno stanje. Iako su mnogi primetili da im se sveopšte stanje organizma popravilo otkako se hrane po ovom principu, postoje kritike u vezi sa ovom teorijom, tako da se pre upuštanja u ovaj režim ishrane obavezno konsultujte sa lekarom.

    Karakteristike nulte krvne grupe:

    Smatra se da je to najstarija krvna grupa i osobe koje je imaju su prirodni lovci, imaju brz metabolizam, dobro varenje, otporni su na mnoge bolesti. Prija im hrana bogata proteinima, mesojedi.

    Preporučljive namirnice: svi proteini životinjskog porekla, ponajviše junetina, teletina i jagnjetina, riba, maslinovo i laneno ulje, orasi, mahunasto i zeljasto povrće, bundeva, paprika, smokve.

    Izbegavati: ne preporučuju se jaja i mlečni proizvodi, alkohol i kafa, kao ni peciva i pšenično brašno.

    Karakteristike A krvne grupe

    Osobe koje imaju A krvnu grupu su prirodni vegetarijanci kojima ne prija hrana životinjskog porekla jer imaju manjak želudačne kiseline. Takođe, često su i alergične na gluten.

    Preporučljive namirnice: riba, sojino mleko i tofu sir, kikiriki, pasulj, skoro svo povrće i voće, kafa, zeleni čaj, vino.

    Izbegavati: meso, jaja, pšenicu, belo brašno, pečurke, banane, pivo i žestoka pića.

    Karakteristike B krvne grupe

    Osobe sa B krvnom grupom se mogu smatrati srećnicima jer mogu jesti zaista raznovrsnu hranu bez posebnog pravila, pa ipak, postoje određene namirnice koje više prijaju od drugih.

    Preporučljive namirnice: svo meso sem piletine, slanine i šunke, mlečni proizvodi, pasulj, ovas, svo povrće, svo voće, zeleni čaj.

    Izbegavati: piletinu, slaninu, šunku, sladoled, sočivo, heljdu, kokos.

    Karakteristike AB krvne grupe

    I osobe sa AB krvnom grupom mogu jesti raznovrsnu hranu. Čine samo 5% stanovništva i smatra se da su evoluitivno najnovija grupa. AB grupi ne prijaju suhomesnati proizvodi.

    Preporučljive namirnice: mlečni proizvodi kao što su feta, kefir, pavlaka i jogurt, maslinovo ulje, sočivo, pirinač, svo povrće osim kukuruza, kafa.

    Izbegavati: suhomesnate proizvode, puter i parmezan, kukuruz, heljdu, kokos.

     1742
  • Prednosti braon pirinča

    Prednosti braon pirinča

    Bogat je hranljivim materijama, sadrži nizak nivo kalorija što ga čini veoma zdravim. Smeđi pirinač je takođe bogat vlaknima što smanjuje rizike od bolesti srca. Sadrži esencijalne minerale uključujući magnezijum i mangan i neka fenolna jedinjenja. Ne sadrži trans masti ili holesterol.

    Organski pirinač ima dodatne zdravstvene prednosti u odnosu na konvencijalno uzgajan koji sadrži znatno viši nivo pesticida koji oštećuju zdravlje. Osim toga, kada se tokom obrade ukloni spoljnja ljuska, pirinač gubi sadržaj vlakana.

     366
Služiti sa sezonskom salatom.
Kremasta salata sa pirinčem.
Kremasta salata.
Salata sa pirinčem i povrćem.
Pužići fenomenalnog ukusa.
Strana 2 od 1228