• Postoje li prednosti konzumiranja flaširane vode?

    Postoje li prednosti konzumiranja flaširane vode?

    Teorijski, voda koja se nalazi u zatvorenoj posudi treba da bude bez kontaminanata. Definisani su određeni sigurnosni standardi kojima se reguliše sastav flaširanih voda u zavisnosti od kategorije. Nemojte se iznenaditi ukoliko je flaširana voda koju pijete, samo voda iz opštinskog vodovoda koja je prošla kroz određene tretmane radi uklanjanja određenih minerala. Bez obzira da li pijete flaširanu vodu ili vodu iz slavine, vi ćete verovatno uneti određeni nivo zagađivača na bezopasnim nivoima.

     561
  • Višenamenska upotreba korena cikorije

    Višenamenska upotreba korena cikorije

    Ukoliko niste znali, cikorija je popularna zamena za kafu (da, dobro ste pročitali!). Često se koristi i kao sastojak sladoleda, određenih dresinga ili kao zamena za margarin, a sve zbog svoje kremaste strukture. Koren biljke potiče iz porodice maslačaka, a prepoznatljiva je po svetlo plavom cvetu. S obzirom da je koren bogat vlaknima, biljka je poznata po svojim laksativnim efektima. Sadrži značajne količine mangana, koji utiče na zdravu formaciju kostiju i tkiva. Bogata je i inulinom, tipom probiotika koji jača imunitet.

    Koren cikorije iz više razloga može biti koristan po zdravlje. Pre svega, ne sadrži kofein ali stvara iste efekte, zbog čega može biti korisna kada je u pitanju smanjenje unosa kofeina. Povećava i nivo adiponektina, proteina koji reguliše nivo glukoze u krvi. Ekstrakt cikorije smanjuje oksidativni stres i sprečava oštećenja ćelija jetre. Ukoliko patite od artritisa, koren cikorije može biti koristan lek. Imajući u vidu diuretička svojstva cikorije, ona može eliminisati toksine iz vašeg sistema što je od izuzetne koristi za bubrege. Koristi se i u lečenju ekcema. Potrebne su samo dve kašičice mlevenog korena cikorije i čaša kipuće vode. Nakon trideset minuta, smesu nanesite na gazu i njom prekrijte zahvaćena područja. Gazu možete pokriti plastičnom folijom. Ostavite oko pola sata da odstoji. Za vidljive rezultate, proces ponavljajte svako jutro i noć tokom nedelju dana.

     525
  • Da li je tost za doručak zdrav izbor?

    Da li je tost za doručak zdrav izbor?

    Tost obezbeđuje ugljene hidrate i neka vlakna, zavisno od vrste hleba koji se koristi. Sadrži malo proteina i masti. Dodavanjem jaja možete obezbediti nivo energije za čitav dan. Mlečni proizvodi takođe obezbeđuju proteine i povećavaju nutritivnu vrednost vašeg doručka. Ne bi trebalo zaboraviti da je tost hleb jedan od najefikasnijih načina da se izborite sa mučninom.

     1667
  • Najbolji izvori masti za vegetarijance

    Najbolji izvori masti za vegetarijance

    Vegetarijanci obično uključuju mlečne proizvode u ishranu kako bi dobili potrebnu količinu masti. „Dobre“ masti su odličan izvor energije, čak i više od ugljenih hidrata i proteina. Čuvaju energiju u vašem telu. Pomažu apsorbovanju pojedinih vitamina i izgradnju zdravih ćelija jer deluju kao zaštitni plašt. Utiču na zdravlje kose i kože. Štite i vitalne organe poput srca, bubrega i creva. Formiraju sloj oko ovih organa i deluju kao jastuk koji im pruža potporu štiteći od bilo kakvih povreda.

    Bademi, orasi i indijski orasi su dobar izvor omega 3 masnih kiselina koji se nalaze i u ribi. Svaki put kada osećate glad između obroka, posegnite za šakom badema ili oraha.

    Semenke lana su takođe bogate omega 3 masnim kiselinama. Dodajte ih u vaš omiljeni smuti ili pomešajte sa mlekom. Ovo je najzdraviji i najbolji izvor masti.

    Tofu je jedan od najboljih izvora polinezasićenih masti. Kukuruz je odličan izvor nezasićenih, a avokado i masline su bogate mononezasićenim mastima.

    Pojedite pola avokada dnevno ili ga dodajte u dresinge ili salate. Uticaće na bolju funkciju srca jednako koliko i masline koje ujedno i snižavaju nivo holesterola.

     865
  • Vlašac

    Vlašac

    Zbog arome koja podseća na mladi crni luk u našim krajevima se često zove i luk vlašac. Lako se uzgaja ali može i da se smrzava. Koristi se kao začin u salatama i umacima. Sadrži vitamine A i C.

     11259
Možete ih polužiti vruće, a i hladne - podjednako su ukusni. Koristite kalup sa 12 udubljenja. Probajte, prijatno!
Obradujte svoje mališane ovim ukusnim, a i dekorativnim medenjacima. Srećni praznici!
Sitni kolač.
Odlično glavno jelo.
Strana 2 od 1380