• Kako se rešiti suve i oštećene kose?

    Kako se rešiti suve i oštećene kose?

    Održavanje kose ne mora koštati čitavo bogatstvo kao što ste možda mislili- Pokušajte sledeće:

    Kokosovo ulje: sadrži mnoštvo masnih kiselina, podstiče rast i sjaj kose. Nanesite ulje na krajeve i ostavite da odstoji najmanje sat vremena, pre samog šamponiranja.

    Sardine: konzumirajte ih što redovnije jer su bogate omega 3 masnim kiselinama i održavaju kosu i kožu mekom, elastičnom, a kalcijum im pruža jačinu.

     450
  • Suze vam oči dok sečete luk? Isprobajte ovaj trik

    Suze vam oči dok sečete luk? Isprobajte ovaj trik

    Suze vam oči dok sečete luk i to vas nervira i svaki put vam uništi lepotu spremanja hrane? Postoji mnogo teorija kako da sprečite suze tokom seckanja, na primer da zapalite mirišljavu sveću pored kuhinjskog stola, da posolite luk pre pripreme ili da ga stavite pod mlaz hladne vode. No, ako vam ništa od ovog nije pomoglo, pogledajte ovaj video i probajte, možda ovaj trik stvarno upali!

     

     709
  • Prednosti vitamina F

    Prednosti vitamina F

    Vitamin F je od suštinskog značaja za rast i održavanje zdrave kože i noktiju. Bez adekvatne količine vitamina F, koža i nokti bi bili suvi, tanki i krhki.

    Loš holesterol u krvi, mogao bi biti smanjen usled konzumiranjem dovoljne količine vitamina F.

    Poboljšava rad srca i smanjuje rizik od srčanih oboljenja.

    Različita ulja sadrže određene vrste esencijalnih masnih kiselina. Jedna kašika ulja šafrana sadrži 10.1 g linolenske kiseline. Ulje repice i ulje semena lana sadrži i do 7.3 grama istoimene kiseline po jednoj kašici.

    Orasi su jedan od najvećih izvora vitamina F, kao i pojedini životinjski proizvodi, posebno riba.

     339
  • Kupus

    Kupus

    Današnji kupus koji koristimo se razvio nakon dugih godina stalnom selekcijom od divljeg kupusa. Koristili su ga još stari Rimljani i prepoznali su njegovu lekovitost. Kupus sadrži vitamin C, beta-karoten (koji u našem organizmu metabolizira u vitamin A),kalijum, gvožđe, magnezijum, bakar... Zanimljiva je činjenica da kiseli kupus sadrži veliku količinu vitamina C, pa ga je zbog toga i kapetan Kuk poneo na svoje putovanje kako bi zaštitio svoju posadu od skorbuta (bolest koja nastaje zbog nedostatka vitamina C) i uspeo je u tome. Koristi se i kod čira na želucu, upale debelog creva i preventivno kod prehlade i kašlja.
     11945
  • Ublažite gorušicu pravilnom ishranom

    Ublažite gorušicu pravilnom ishranom

    Gorušica je neugodan osećaj peckanja ili čak žarenja u želucu i grudima koji se polako preko jednjaka penje do grla i javlja se odmah nakon obilnijeg i masnog obroka. Smatra se da pogađa skoro petinu svetske populacije i ako se jako retko javlja, ne pretstavlja veliki problem. Međutim, ako vas želudačna kiselina muči više puta nedeljno, možda je vreme da povedete računa o ishrani, jer dugotrajna gorušica može stvoriti i ozbiljnije zdravstvene probleme kao što su oštećenje sluznice jednjaka i gastroezofagealna refluksna bolest (GERB), koju prati otežano gutanje, promuklost, suv kašalj i konstatan bol u predelu stomaka.

    Pre svega, ako imate problema sa gorušicom treba da izbegavate bilo koji alkohol, gazirana pića, kafu i citrusne sokove. Što se tiče jela, izbacite svu masnu, prerađenu, previše začinjenu i ljutu hranu, kao i onu koja je pržena na mnogo masti i ulja.

    Preporučljivo je svo voće sem citrusnog, a najviše prijaju banane. Što se tiče povrća, može se jesti sve osim luka, dok su mnogi primetili da im ni paprike ne prijaju, pogotovo ako su spremljene u vidu đuveča ili ajvara. Izbegavajte i žumance. Pošto su meso i proteini bitni za pravilan rad organa, jedite samo meso sa niskim procentom masnoće (i to obareno) i ribu. Od ugljenih hidrata, najviše se preporučuje zob koji je zbog visokog procenta minerala i rastvorljivih vlakana savršen saveznik u borbi protiv gorušice. Sličan pozitivan efekat imaju i mahunarke, integralni pirinač i kuskus.

    Još par preporuka: ako vam pravilna ishrana nije donela željene rezultate, postoji još par stvari na koje treba da obratite pažnju. Pre svega, jedite više manjih obroka. Obilan obrok pritiska mišić između želuca i jednjaka i veće su šanse da će nastati gorušica iako ste uneli zdrave namirnice. Ako ste gojazni, smršajte jer salo okupljeno oko abdomena takođe stvara pritisak na želudac. Krećite se posle svakog obroka i izbegavajte kaiševe i preusku odeću. Za kraj, ostavite duvan - po mnogim studijama upravo duvanski dim sprečava čišćenje kiseline iz jednjaka.

    Pravilna ishrana može u dosta velikoj meri potpomognuti lečenje gorušice, ali ako nakon dužeg vremena simptopi i dalje ne prestaju, najbolje je da se konsultujete sa lekarom koji će vam prepisati lekove koji će podupreti vaš put do izlečenja.

     893
Veoma ukusna i hrskava.
Brzo i ukusno.
Sjajna salata od junetine sa lukom.
Strana 2 od 1253