• Karanfilić - začin zanimljive istorije

    Karanfilić - začin zanimljive istorije

    Karanfilić je jedan od popularnijih začina azijskih zemalja. Iza sebe krije zanimljivu istoriju. Tokom 13. i 14. veka, karanfilići su transportovani do Indonezije i Kine, Indije, Afrike i Evrope. U ovom periodu izuzetno su vrednovani, a izbijale su i pobune oko monopolizacije nad njegovom proizvodnjom i distribucijom.Koristio se hiljadama godina ne samo kao začin već i kao lek za brojne bolesti. Najčešće je korišćen protiv propadanja zuba, a u kineskoj medicini je bio posebno popularan jer se verovalo u njegova afrodizijačka svojstva.

    100 g karanfilića sadrži:

    Ugljenih hidrata: 65 g

    Proteina: 6 g

    Lipida: 13 g

    Šećera: 2 g

    Kalorija: 274 kcal

    Dijetetskih vlakana: 33 g

    Minerali: kalcijum, gvožđe, magnezijum, fosfor, kalijum, natrijum i cink.

    Vitamini: C, B2, B12, E, D, K

     634
  • Psilijum – izvor dijetalnih vlakana

    Psilijum – izvor dijetalnih vlakana

    Psilijum su ljuspice dobijene iz semena biljke Plantago. Ova mala travnata biljka koristi se kao prirodni laksativ. Raste u Aziji, a Indija je njihov najveći proizvođač i izvoznik. Postao je popularan u Americi koja je glavni uvoznik psilijuma. Glavna funkcija ovih moćnih semenki je poboljšanje funkcija digestivnog sistema, ali utiče i na snižavanje nivoa „lošeg“ holesterola. Povećava osećaj sitosti i efikasan je u lečenju hemoroida.

     677
  • Slatki krompir

    Slatki krompir

    Slatki krompir ili batat nema nikave morfološke sličnosti sa krompirom osim što mu nalikuje i što se priprema na isti način. Slatkastog je ukusa i zbog toga i svog izgleda dobio je svoje ime. Možete ga naći u žuto beloj, narandžastoj pa i crvenoj boji. Veoma je bogat beta-karotenom koji pomaže u sprečavanju nekih vrsta karcinoma (pankreas, želudac...). Takođe je bogat kalijumom, vitaminom B6, vitaminom C. Poreklom je iz Južne Amerike ali najveći proizvođać sa oko 80% učešća je Kina.

     16279
  • Saveti za zamrzavanje mesa

    Saveti za zamrzavanje mesa

    Ako ne planirate da koristite meso u roku od nedelju dana nakon kupovine, zamrznite ga u plastičnoj foliji. Za duže skladištenje, čuvajte meso u kesama za zamrzivače. Održavajte temperaturu zamrzivača na 0 stepeni ili niže. Pečeno goveđe meso možete čuvati u zamrzivaču maksimum 12 meseci, jagnjeće pečenje do 9 meseci, svinjsko do 6 meseci. Kada želite da odmrznete meso, najpre ga iz zamrzivača prebacite u frižider, pa ga tek onda prebacite na sobnu temperaturu. Ne potapajte meso u vrelu vodu kako bi se što pre odledilo, na taj način gubi svoja svojstva i aromu.

     4727
  • 4 moćne hranljive materije u borbi sa migrenom

    4 moćne hranljive materije u borbi sa migrenom

    Najčesti okidač migrene je hrana međutim, određene namirnice bezbedne su za one koji pate od migrene, u tolikoj meri da čak mogu pomoći u zaustavnljanju migrene.

    Dok spisak potencijalnih okidača za migrenu je zastrašujuć, evo nekih dobrih vesti. Postoje određene namirnice i napici koje treba uzimati češće. Do sada nijedna hrana nije potvrđena kao lek za migrenu, ali je poznato da određene namirnice sprečavaju simptome koji dovode do iste (kao što su upale i dehidratacije) i to je dobar početak za put ka zdravom životu bez bola.

    Voda
    Voda je zapravo hranljivija materija, od suštinskog značaja za pravilno funkcionisanje vašeg tela, a dehidratacija je uobičajeni okidač migrene. Osobe koje pate od migrena treba da obrate pažnju na količinu tečnosti koje konzumiraju. Preporučuje se najmanje devet šoljica tečnosti dnevno za žene i trinaest šoljica dnevno za muškarce. Zapamtite da jeftina i bez kalorija, voda, je jedan od najboljih načina da ostanete hidrirani - ali biljni čaj, kafa bez kofeina i bez mlečnih masti su takođe dobar izbor. Klonite se gaziranih, slatkih, voćnih napitaka, zaslađenog čaja ili kafe ili sokova zbog kalorija i šećera (a i u nekim slučajevima su oni čak i okidači migrene).

    Zdrave masti
    Dodavanje nekih zdravih masti u ishrani može pomoći da se smanji upala, koja se smatra da pogoršava bol migrene. Omega-3 masne kiseline, koje su najviše koncentrisae u masnim ribama. I mononezasićene masti koje se nalaze u maslinovom ulju su se pokazale da smanjuju učestalost, trajanje i težinu glavobolje. Preporučujemo konzumiranje lososa najmanje dva puta nedeljno i dodavanje drugih namirnica bogatih omega-3 kiselinama (primer: jaja) kao redovan deo vaše ishrane. Pokušajte da koristite maslinovo ulje ili ulje repice umesto putera kad god je to moguće.

    Riboflavin
    Riboflavin odnosno vitamin B2 - je neophodan kako bi telo proizvodilo energiju na nivou ćelija. Neka istraživanja pokazuju da ljudi sa migrenama mogu imati genetski defekt koji otežava ćelijama da održavaju energetske rezerve, a ovaj nedostatak osnovne energije može da izazove migrene. Iako je teško dobiti dovoljno riboflavina iz hrane kako bi se sprečila migrena, preporučuje se dodavanje nekih namirnica bogatih riboflavinom. Dobri izvori vitamina B2 su nemasna govedina, žitarice sa celim zrnom, mleko sa manjom količinom masti, pečurke, brokoli, spanać.

    Magnezijum
    Ishrana bogata magnezijumom može pomoći da se spreče sve vrste migrena, ali ovaj mineral je posebno dragocen za žene koje pate od menstrualnih migrena. Namirnice koje sarže najviše magnezijuma su spanać, slatki krompir, beli krompir, blitva, kinoa, semenke suncokreta, braon pirinač i cele žitarice.

     906
Namaz posolite po ukusu, zavisno od toga koliko je sir slan. Prijatno!
Umesto mlevene plazme, preko šlaga možete naneti toping ili neki voćni preliv-po svom izboru. Probajte, prijatno!
Ukusna, mekana pogača koja se brzo sprema!
Jednostavno ukusna :)!
Ukusan i zdrav doručak!
Strana 2 od 1397