• Grejpfrut pre ili posle obroka?

    Grejpfrut pre ili posle obroka?

    Polovina grejpfruta sadrži samo 41 kaloriju, visok nivo vitamina C, a postoje i brojne tvrdnje da pomaže u mršavljenju ukoliko se jede u određenom periodu između obroka.

    Prednosti pre obroka

    Studija iz 2006. godine je pokazala da ljudi koji jedu pola grejpfruta pre obroka ubrzano gube težinu ali i utiču na poboljšanje insulinske osetljivosti. Takođe, pominje se da čaša vode pre obroka ima isti pozitivan efekat kao i ukoliko biste pojeli polovinu grejpfruta.

    Prednost posle obroka

    Ukoliko ga pojedete umesto deserta doprinećete manjem broju unešenih kalorija. Procenjuje se da bi na taj način unos bio smanjen za 11 do 208 kalorija.

     2902
  • Kikiriki puter - zdraviji nego što ste mislili

    Kikiriki puter - zdraviji nego što ste mislili

    Kikiriki puter napravljen je prvi put 1890. godine i idalje je veoma omiljen kod Amerikanaca. Dve kašike kikiriki putera sadrže 7 grama proteina. Telo koristi aminokiseline koje se nalaze u proteinima za izgradnju mišićnog tkiva. Hrana bogata proteinima pomaže da se osećate sito tokom dužeg vremenskog perioda.

    Sadrži isti odnos zasićenih i nezasićenih masti kao i maslinovo ulje, što smanjuje nivo štetnog holesterola u krvotoku.

    Višak natrijuma u ishrani može uticati na kardiovaskularni sistem, ali kalijum se suprotstavlja negativnim efektima natrijuma. Puter od kikirikija sa dodatkom soli sadrži dva puta više kalijuma nego natrijuma.

    Dve kašike kikiriki putera takođe sadrže oko 2 grama dijetetskih vlakana.

     917
  • Značaj brokolija

    Značaj brokolija

    1. Brokoli pripada porodici divljeg kupusa, a potiče iz Italije. Poznato je da se koristio u ishrani i u medicinske svrhe još u starom Rimu, od 6. veka pre nove ere.

    2. Brokoli je bogat vitaminom C. Jedna šolja sirovog seckanog brokolija je gotovo sve što vam je od hranljivih materija neophodno na dnevnoj bazi.

    3. Vitamin A i vlakna u brokoliju utiču na zdravlje kože, kostiju i zuba. Preporučljiv je u ishrani leti, kada telo lako dehidrira.

    4. Ljudsko telo nakon konzumiranja brokolija njegov sastojak glukorafanin prerađuje u jedno drugo jedinjenje pod imenom sulforafan, za koje se smatra da štiti zglobove.

    5. Brokoli može biti korisna namirnica ženskoj populaciji u periodu menopauze jer vitamin K, kalcijum, magnezijum, cink i fosfor koji se nalaze u sastavu ove biljke dobra su prevencija protiv osteoporoze.

    6. Tomas Džeferson je bio veliki ljubitelj brokolija. Izdejstvovao je uvoz semena iz Italije, a čak je i uživao prateći sadnju povrća.

    7. Kalifornija je u Americi proglašena državom brokolija. Više od 90 odsto brokolija na tržištu proizvedeno je upravo u ovoj državi.

    8. Najveći svetski proizvođač brokolija je Kina u kojoj se proizvede više od 8 miliona tona godišnje.

     1538
  • Simptomi nedostatka vitamina E

    Simptomi nedostatka vitamina E

    Nizak nivo vitamina E može izazvati mišićnu slabost. Od suštinskog je značaja za centralni nervni sistem. Njegov nedostatak rezultira oksidativnim stresom koji utiče na otežano hodanje i koordinaciju. Takođe može doći do oštećenja određenih neurona što dalje prouzrokuje otežanu sposobnost prenosa signala. Prouzrokuje i pogoršanje vida i oslabljenost imunog sistema.

     666
  • Zdrave strane lubenice

    Zdrave strane lubenice

    Lubenica je odličan izvor nekoliko vitamina- A, C i B6. Vitamin A je antioksidant koji pomaže u očuvanja zdravlja očiju, vitamin C koji pomaže u održavanju zdravog imuniteta, pomaže u zarastanju rana, i očuvanju zdravlja usne duplje, dok je vitamin B6 vitalan u očuvanju normalnih moždanih funkcija.

    Do skoro se verovalo da je paradajz najbolji izvor likopena, antioksidanta koji se bori protiv srčanih oboljenja i nekoliko vrsta kancera, posebno raka prostate. Lubenica, međutim, ima višu koncentraciju likopena od bilo kog drugog svežeg voća ili povrća.

    Osim toga, ova biljka odličan je izvor kalijuma, koji pomaže u normalnoj funkciji mišića i mozga, održava normalan nivo elektrolita u telu i snižava krvni pritisak.

    Lubenica takođe sadrži aminokiseline koje pomažu u očuvanju zdravih arterija, i kardiovaskularnog sistema uopšte.

    Pored svega ovoga, lubenica ima veoma malo kalorija, a mnogo vode, što je čini idealnom letnjom hranom, koju retko ko ne voli.

     1176
Brza i ukusna poslastica!
Za sve ljubitelje kokosa!
Zdrava i ukusna poslastica!
Po receptu jedne bake!
1010
Pravi domaći ren koji se savršeno slaže uz pečenje, sarmu...
Strana 2 od 1394