• Pet najzdravijih začinskih biljaka

    Pet najzdravijih začinskih biljaka

    Iako nauka nije bez sumnje dokazala da sami začini mogu da izleče neku bolest, postoje dokazi da začini pozitivno deluju na ljudsko zdravlje i da se redovnom upotrebom začinskih biljaka mogu olakšati određene hronične zdravstvene tegobe. Osim toga, korišćenje začinskih biljaka znači i manju upotrebu šećera, soli i zasićenih kiselina u pripremanju hrane.

    Žalfija

    Čaj od žalfije pozitivno deluje na stomačne tegobe i na upalu grla, a istraživanje koje je trenutno u toku pokazuje da ova biljka pomaže i kod ranih simptoma Alchajmerove bolesti. Osim toga, istraživanja su pokazala da su studenti koji su pili kapsule od ekstrakta žalfije imali bolje rezultate na testovima pamćenja.

    Ruzmarin

    Ova biljka se često koristi u marinadama, a takva upotreba ima i naučnu potporu – kiselina iz ruzmarina i njegovi antioksidansi sprečavaju kvarenje mesa i bore se protiv bakterija. Ruzmarin takođe pozitivno utiče na pamćenje i budnost.

    Indijski šafran

    Pasta od ove biljke se u Indiji maže na rane, jer pospešuje zarastanje, a čaj od indijskog šafrana smiruje grlo i respiratorne probleme. Ova začinska biljka takođe ublažava bolove prouzrokovane artritisom. Nedavne studije sugerišu da je moguće da indijski šafran može da uspori rast ćelija raka (posebno debelog creva, prostate i dojke).

    Đumbir

    Đumbir se tradicionalno koristi za umirivanje stomaka i ublažavanje simptoma prehlade, a veoma je efektivna i kod bolova u mišićima. Ekstrakt đumbira pomaže kod mučnine, posebno one izazvane trudnoćom, dok nema toliko uspeha kada je u pitanju mučnina izazvana vožnjom.

    Cimet

    Blagotvorna svojstva cimeta poznata su još od antičkog doba. Rimljani i Grci koristili su ovaj začin za regulisanje probave i apetita. Postoje tvrdnje da dodavanje jedne kašičice cimeta jelu poboljšava stanje pacijenata koji boluju od dijabetesa, jer pomaže u kontrolisanju nivoa šećera u krvi.


     2076
  • Puter ili margarin?

    Puter ili margarin?

    Pre mnogo godina puter je smatran štetnim, a margarin na bazi biljnog ulja dobio je na popularnosti kada su doktori uočili opasnost zasićenih masti. Neki stručnjaci ipak tvrde da margarin sadrži nezdrave trans-masti i ističu puter kao "potpuno prirodan i najzdraviji izbor". Izaberite spoj bez trans-masti i sa najmanjom količinom zasićenih masti. Jednostavno, proverite sastojke. Ukoliko piše da sadrži delimično hidrogenizovana ulja, sadrži trans masti.

    Prirodan puter sadrži najmanje 80 odsto mlečne masti. Sadrži oko 100 kalorija po kriški, 11 grama masti i 30 miligrama holesterola.

    Margarin kao alternativa najpre je korišćen u Francuskoj i imao je svojih uspona i padova, uključujući i nekoliko zabrana. Sadrži više trans-masti koji pomažu održavanju sastojaka na bazi ulja u čvrstom stanju. Unos trans-masti bi trebalo izbegavati zarad zdravlja srca. Izbor je na vama.

     1106
  • Kako da izaberete podove za restoran

    Kako da izaberete podove za restoran

    Otvaranje i vođenje restorana zahteva veliku organizaciju i planiranje. Od odabira osoblja do kreiranja jelovnika – čini se kao previše odluka koje treba doneti. Međutim, pre nego što uplovite u ugostiteljske vode, čeka vas jedan ozbiljan zadatak – uređenje enterijera.

    Od poda do plafona – dizajn i dekor objekta su jedna od najznačajnijih stavki, jer predstavljaju osnovu ambijenta i atmosfere restorana. Zbog toga je bitno napraviti pravilan izbor podova i pored visoke estetike osigurati i funkcionalnost i praktičnost.

    Koje sve opcije stoje na raspolaganju kada su u pitanju podne obloge za restorane, kafane i taverne? Kako da uz pomoć podova stvorite opuštajuće i ugodno okruženje u koje će vaši gosti želeti da se vrate? Odgovore na ova pitanja i inspiraciju za dizajn enterijera svog restorana potražite u redovima koji slede.

    Faktori koje treba razmotriti pri izboru podova za restoran          

    Vođenje restorana podrazumeva mnogo obaveza i zadataka, a održavanje prostora funkcionalnim sasvim izvesno treba da bude na listi prioriteta. Da biste osigurali pristupačanost i fleksibilnost važno je da razmotrite nekoliko bitnih faktora prilikom izbora tipa podova.

    Veliki promet ljudi, te često prosipanje hrane i pića zahtevaju vrstu poda koji je otporan na klizanje, rezistentan na vlagu i lak za čišćenje. Bezbednost i kupaca i radnika takođe je bitan faktor koji treba uzeti u obzir. Stoga je poželjno da pored vodootpornosti podovi pokazuju nizak stepen reakcije na plamen i vatru.

    Podne obloge najvišeg kvaliteta uz funkcionalnost treba da odlikuje i estetika. Kao neodvojivi deo dizajna enterijera koji značajno utiče na prvi utisak gostiju, podovi mogu da budu ogledalo vašeg ugostiteljskog poslovanja. Zbog toga treba birati onu vrstu, boje i dezene poda koje se uklapaju u koncept restorana i doprinose celokupnom ambijentu.

    Sa estetskim vrednostima i tehničkim karakteristikama podova koji ispunjavaju vaša očekivanja, važno je uskladiti i finansije. Ulaganje u podne obloge treba da bude pametno i da garantuje povraćaj investicije kroz uspešno poslovanje restorana.

    Koje vrste podova su najbolje za restoran?

    Postoji širok spektar opcija podnih obloga koje odgovaraju različitim enterijerima restorana, stilovima, budžetima i potrebama. Ako otvarate novi ili renovirate restoran koji već vodite, možete razmisliti o nekoj od sledećih vrsta podova.

    Laminat

    Laminat ima široku primenu u stambenim i poslovnim prostorima, a smatra se i dobrim izborom za ugostiteljske objekte. Idealan je ukoliko želite ugraditi izdržljiv i dugotrajan pod, koji je otporan na ogrebotine i razna mehanička oštećenja. S obzirom na to da laminat ima zaštitni premaz na površini, pored navedenog odlikuje se i visokim stepenom otpornosti na fleke.

    Još jedna od prednosti jeste i to što se jednostavno čisti. Pojedini modeli laminata dizajnirani po poslednjoj tehnologiji imaju oznake Aquastop i Antistatic – što ukazuje na vodootpornost i manje zadržavanje prašine. Kao antibakterijska podna podloga takođe su mudar izbor za područja sa velikim prometom poput restorana.

    Zbog pristupačne cene, lake ugradnje i širokog asortiman dezena i boja laminati su pametno rešenje za prostore veće kvadrature. Često su napravljeni tako da izgledaju kao pod od masivnog drveta, mada ima i modela koji imitiraju dezen pločica ili kamena. Na taj način uz manja ulaganja možete u restoran uneti elegantan, luksuzan i sofisticiran izgled.

    Kamen

    Tražite izdržljivu površinu idealnu za sve delove vašeg restorana – od kuhinje do podijuma za igru? Prirodni kamen je dobar izbor ako želite vrhunski dizajn sa dugim vekom trajanja. Nećete imati problema oko održavanja, jer dobro podnosi udarce i prolivanja tečnosti. Lako se čisti i važi za izuzetno otporan tip podnih obloga.

    Na tržištu su dostupne razne vrste kamena u najrazličitijim nijansama i reljefima. Možete birati pločice od crnog granita ili mermer unikatnih šara i dezena. Kamene pločice dolaze u mnogim stilovima i mogu se dobro uklopiti u svaki dizajn enterijera.

    Guma

    Podovi od gume se uglavnom koriste za oblaganje podnih površina u kuhinji. Međutim, može poslužiti i za ostala područja u enterijeru restorana. Gumeni podovi su otporni na mrlje, vodu, plamen, kao i na klizanje. Važe za izuzetno izdržljive podne obloge, a s obzirom na to da su meki – manji je rizik da oštetite posuđe koje slučajno ispustite.

    Donedavno se izbor gumenih podova svodio na jednostavnu sivu i crnu boju. Poslednjih godina na tržištu su se pojavile podne obloge u različitim bojama i dezenima, pa je tako lakše uklopiti ih i u dekor restorana predviđenog za goste.

    sala restorana podovi

    Beton

    Premda deluje kao hladno i možda ne tako privlačno, beton je zapravo izuzetno svestran i uz to veoma izdržljiv i jak. Sa betonskim podovima u restoranu ne morate brinuti o mrljama, oštećenjima od udaraca, šteti od eventualne poplave ili prolivenog pića.

    Pored praktičnosti, beton pruža i neka izvrsna stilska rešenja, jer se može ofarbati u velikom rasponu boja, pa čak i rezbariti ako želite da ostvarite poseban vizuelan efekat.

    Keramičke pločice

    Keramičke pločice su popularan izbor za poslovne prostore i to sa dobrim razlogom. Lako se održavaju, vodootporne su i izdržljive. Osim u glavnom delu restorana mogu se postaviti i u kuhinji i kupatilima. Njihova cena je jedna od pristupačnijih, a dolaze u beskrajnom nizu stilova i boja.

    Velike neutralne pločice su dobar izbor za velike, otvorene prostore. Manje ili mozaik pločice koje predstavljaju prava umetnička dela mogu da posluže za ostavljanje upečatljivog utiska na podijumu za ples, u lobiju ili kupatilu.

    Sasvim je izvesno da restorani imaju jedinstvenu kombinaciju prioriteta kada je u pitanju uređenje enterijera. Kompletan prostor ugostiteljskog objekta mora da bude funkcionalan, siguran i lagan za manevrisanje zaposlenih. U isto vreme potrebno je da dizajn bude privlačan, udoban i gostoljubiv.

    Važno je da razmislite o atmosferi koju želite da postignete i prema tome postavite podove u svom restoranu. Pametnim izborom podnih obloga možete da ostvarite atraktivno okruženje koje je odlikuju sigurnost i stil.

     659
  • Sveže i suvo voće - ubrzajte rad creva

    Sveže i suvo voće - ubrzajte rad creva

    I sveže i sušeno voće pomažu u regulisanju pravilnog rada creva. Međutim, pošto suvo voće sadrži više vlakana i idealno je rešenje ukoliko patite od zatvora.

    Prema tvrdnjama brojnih fondacija za zdravlje, suve kajsije, šljive i smokve su naročito korisne za podsticanje rada creva. Dok jedna šolja svežih kajsija sadrži 3,1 grama vlakana, ista količina suvih kajsija sadrži 3,9 grama vlakana. Ako niste ljubitelj suvog voća, već preferirate sveže, nemojte skidati koru jer je većina vlakana upravo u njoj.

    Izbegavajte uvođenje previše vlakana suviše brzo u ishranu, možete izazvati neželjene efekte kao što su badutost i nadimanje.

     2432
  • 4 moćne hranljive materije u borbi sa migrenom

    4 moćne hranljive materije u borbi sa migrenom

    Najčesti okidač migrene je hrana međutim, određene namirnice bezbedne su za one koji pate od migrene, u tolikoj meri da čak mogu pomoći u zaustavnljanju migrene.

    Dok spisak potencijalnih okidača za migrenu je zastrašujuć, evo nekih dobrih vesti. Postoje određene namirnice i napici koje treba uzimati češće. Do sada nijedna hrana nije potvrđena kao lek za migrenu, ali je poznato da određene namirnice sprečavaju simptome koji dovode do iste (kao što su upale i dehidratacije) i to je dobar početak za put ka zdravom životu bez bola.

    Voda
    Voda je zapravo hranljivija materija, od suštinskog značaja za pravilno funkcionisanje vašeg tela, a dehidratacija je uobičajeni okidač migrene. Osobe koje pate od migrena treba da obrate pažnju na količinu tečnosti koje konzumiraju. Preporučuje se najmanje devet šoljica tečnosti dnevno za žene i trinaest šoljica dnevno za muškarce. Zapamtite da jeftina i bez kalorija, voda, je jedan od najboljih načina da ostanete hidrirani - ali biljni čaj, kafa bez kofeina i bez mlečnih masti su takođe dobar izbor. Klonite se gaziranih, slatkih, voćnih napitaka, zaslađenog čaja ili kafe ili sokova zbog kalorija i šećera (a i u nekim slučajevima su oni čak i okidači migrene).

    Zdrave masti
    Dodavanje nekih zdravih masti u ishrani može pomoći da se smanji upala, koja se smatra da pogoršava bol migrene. Omega-3 masne kiseline, koje su najviše koncentrisae u masnim ribama. I mononezasićene masti koje se nalaze u maslinovom ulju su se pokazale da smanjuju učestalost, trajanje i težinu glavobolje. Preporučujemo konzumiranje lososa najmanje dva puta nedeljno i dodavanje drugih namirnica bogatih omega-3 kiselinama (primer: jaja) kao redovan deo vaše ishrane. Pokušajte da koristite maslinovo ulje ili ulje repice umesto putera kad god je to moguće.

    Riboflavin
    Riboflavin odnosno vitamin B2 - je neophodan kako bi telo proizvodilo energiju na nivou ćelija. Neka istraživanja pokazuju da ljudi sa migrenama mogu imati genetski defekt koji otežava ćelijama da održavaju energetske rezerve, a ovaj nedostatak osnovne energije može da izazove migrene. Iako je teško dobiti dovoljno riboflavina iz hrane kako bi se sprečila migrena, preporučuje se dodavanje nekih namirnica bogatih riboflavinom. Dobri izvori vitamina B2 su nemasna govedina, žitarice sa celim zrnom, mleko sa manjom količinom masti, pečurke, brokoli, spanać.

    Magnezijum
    Ishrana bogata magnezijumom može pomoći da se spreče sve vrste migrena, ali ovaj mineral je posebno dragocen za žene koje pate od menstrualnih migrena. Namirnice koje sarže najviše magnezijuma su spanać, slatki krompir, beli krompir, blitva, kinoa, semenke suncokreta, braon pirinač i cele žitarice.

     1128
Još jedan recept moje drage tetke sa Novog Zelanda. Kari supa je odličan izbor za hladne zimske dane.  Količina je dovoljna za 6 osoba. A možete je servirati uz tost…
7062
Ne volim baš zimu ali ima i ona svoje čari, kao na primer kuvano vino! Evo i mog recepta, uživajte!
57619
Svinjska kolenica u express loncu je veoma ukusno jelo koje se brzo i lako priprema. Dok se kolenica krčka možete pripremiti krompir salatu kao prilog i Posne mandarine za desert.…
39896
Krompir salata je veoma ukusna, i možete je servirati kao predjelo ili kao prilog. Moj predlog je da je servirate uz kolenicu koju ste pripremili u express loncu.
9853
Evo i jednog lakog, ukusnog i uz to posnog recepta za kolačiće.
14260
Cupcakes su slatki mali kolačići nalik mafinima samo što se za razliku od mafina cupcakes ukrašavaju u raznim bojama i raznim ukrasima.
4865