• Zašto je zdravo piti čaj od maslačka?

    Zašto je zdravo piti čaj od maslačka?

    1. Ukoliko osećate nadutost u donjem delu stomaka, čaj od maslačka će učiniti da neprijatne tegobe nestanu.

    2. Poslednja istraživanja pokazuju da čaj od korena maslačka može biti efikasan za detoksikaciju organizma, a posebno je značajan za zdravlje jetre.

    3. Verovali ili ne, lekari preporučuju čaj od korena maslačka umesto kafe.

    4. Nedavna korejska studija utvrdila je da čaj od maslačka može biti koristan ukoliko želite da se rešite viška kilograma.

    5. U kombinaciji sa uvom, odličan je saveznik protiv problema urinarnog trakta.

     1896
  • Paradajz

    Paradajz

    Paradajz je poreklom iz Srednje i Južne Amerike. Pronađeni su dokazi da su ga kultivisale civilizacije Inka i Asteka. U Evropi počinje da se primenjuje u ishrani tek u 18 veku jer se do tada smatrao otrovnim ukrasnim biljem. Trenutno ga najviše koriste Italijani i mediteranski narodi. U našoj ishrani paradajz se dosta koristi kako svež tako i obrađen u obliku soseva, sokova, kao dodatak prilikom kuvanja, konzervira se ... Dokazano je da paradjaz čisti organizam i da ima antioksidansko i antiseptičko dejstvo. Sadrži vitamine A, B, C, D, K, gvožđe i dosta drugih hranjivih sastojaka.
     21136
  • Šta sve (ne) treba da jedete ako imate probleme s varenjem?

    Šta sve (ne) treba da jedete ako imate probleme s varenjem?

    Da li osećate nadutost u stomaku i imate osećaj težine nakon jela? Možda vas često muči gorušica i osećate mučninu? Imate problema sa stolicom? Ako je vaš odgovor bio potvrdan na makar jedno od ovih pitanja, znajte da to nije normalna pojava i da je velika verovatnoća da zapravo imate probleme sa varenjem.

    Međutim, ovo nisu jedini simptomi lošeg varenja hrane. Naprotiv, lista je dosta duža, a tu spadaju i problemi sa spavanjem, učestao osećaj umora (bez očiglednog razloga), migrene, česte promene raspoloženja, vrtoglavica, neplanirano mršavljenje ili gojenje, problemi sa kožom (akne, ekcem, psorijaza)...

    Uzrok lošeg varenja kod većine osoba je nezdrav i brz način života, kao i nepravilna ili/i neredovna ishrana, stres, konzumiranje alkohola i cigareta. Nažalost, većina nas živi takvim tempom da često nemamo dovoljno vremena za sebe, a svoje zdravlje neretko uzimamo zdravo za gotovo. Ponekad pomoć potražimo kada je određena bolest, koje nismo ni bili svesni, uzela maha te možda bude prekasno za izlečenje, ali to nikako ne smemo da dozvolimo.

    Potražite stručnu pomoć

    Koje god simptome da imate, od ogromne je važnosti obratiti se lekaru, za stručno mišljenje. Lekar će vas uputiti na dalje analize, među kojima je najpre biohemijska analiza krvi, kako bi pouzdano utvrdili vaš zdravstveni problem.

    Ukoliko vi ili vaš lekar sumnjate da vam je prisutna skrivena krv u stolici – FOB test je od ogromnog značaja u daljem dijagnostikovanju. Ovaj test se takođe koristi za rano otkrivanje raka debelog creva, i lekari preporučuju da se svaka osoba starija od 50 godina preventivno podvrgne ovom testu jednom godišnje.

    Hrana koju treba da jedete ako imate probleme s varenjem

    Neke namirnice su znatno lakše za varenje, a neke čak i pospešuju varenje, stoga ih definitivno treba uvrstiti u naš režim ishrane. Što se voća tiče - banane i (neoljuštene) jabuke i kruške sadrže vitamine i minerale koji pomažu našem sistemu za varenje.

    Piletina, riba, i nemasno meso takođe nisu teški za varenje, a uz to su i dosta zdraviji od masnog crvenog mesa. Celovite žitarice tu preporučljive, stoga je hleb od celih zrna čak i poželjno jesti. Braon pirinač je još jedna namirnica koja je bogata vlaknima a laka za varenje.

    Mlečni proizvodi ne moraju biti loši za naš digestivni trakt. Naprotiv, jogurt koji sadrži probiotičke kulture i kefir su se do sada pokazali kao odlični saveznici naših stomaka, zahvaljujući kulturama dobrih bakterija. Takođe, od povrća, tamnozelena je boja koju tražimo! To znači da nam brokoli, artičoke, i kupus (čak i kiseo), spanać mogu pomoći u procesu varenja hrane, a čak podstiču redovnu stolicu.

    Biljni čajevi, poput nane, kamilice, đumbira, komorača, mogu još kako mogu pomoći da umirite stomak, a ukoliko je stresuzrok vaših problema sa varenjem i mučninom - čaj od bosiljka vam može pomoći u ublažavanju simptoma.

    Ne zaboravite da pijete dovoljno vode, što znači minimum litar i po dnevno, a u toku leta, čak i više od toga. Naravno, obratite pažnju na to kako vaš stomak reaguje na određene namirnice, jer postoji mogućnost da ste netolerantni na neku konkretnu hranu ili piće koje često unosite u svoj organizam. Eliminacijom te namirnice iz svog režima ishrane još kako možete povoljno uticati na svoje zdravlje.

    caj u soljici

    Hrana koju treba da izbegavate

    Ako je neadekvatna ishrana razlog vaših zdravstvenih problema, promenom svojih navika umnogome možete pomoći svom sistemu za varenje tako što ćete izbegavati određene namirnice i tipove hrane.

    Poželjno je da ne konzumirate masnu hranu prženu u ulju, kao i začinjenu hranu, jer mogu dovesti do dijareje, grčeva u stomaku, i gorušice. Veštački šećer i veštački zaslađivači takođe mogu uzrokovati dijareju i grčeve u stomaku.

    Preterano konzumiranje hleba i peciva otežaće varenje i dovesti do nadimanja stomaka i gasova. Ukoliko vam mlečni proizvodi, poput sireva, mleka, i jogurta, izazivaju nadimanje, gasove, ili/i dijareju – najverovatnije ste netolerantni na laktozu, što znači da bi bilo dobro da izbegavate ove namirnice.

    Pasulj, grašak i boranija su, iako zdravi, veoma teški za varenje, a takođe izazivaju nadimanje i grčeve u stomaku, što svakako nije normalno. Razlog tome je to što naše telo nema enzime potrebne za razgradnju proteina i vlakana iz mahunarki, stoga bakterije u našem digestivnom traktu preuzimaju tu ulogu, a ispuštaju gas. Stoga je preporučljivo, pre kuvanja, zrna potopiti u vodu na 6-8 sati, što će neutralisati inhibitore enzima, i naravno, trudite se da vam ishrana bude raznovrsna.

    Citrusno voće, poput limuna, limete, narandže, grejpfruta može uznemiriti vaš stomak jer je bogato vlaknima i kiselo. To naravno ne znači da ne treba uopšte da jedete citrusno voće, ali definitivno treba da povedete računa o količini koju unosite, kao i da to nikako ne radite na prazan stomak, ali i da pijete dosta vode kad jedete nešto kiselo.

    Čokolada, kafa, gazirana i energetska pića su takođe na listi namirnica koje ne bi trebalo da konzumirate ukoliko imate probleme sa varenjem, kao i crni i beli čaj, i druga pića koja sadrže kofein.

    Slušajte svoje telo

    Možda će vam delovati kao da je lista namirnica koje bi trebalo da izbegavate preduga, ali to što je nešto na našoj listi ne znači da će svakome smetati. Najbolje je da svako “sluša” svoj organizam i isprati šta mu prija a šta ne, te da svoj meni prilagodi svojim potrebama.

    Kakve god tegobe da osećate, setite se da to nije prirodno stanje vašeg tela i da je potrebno preduzeti određene mere. Naravno, uvek je dobro potražiti stručnu pomoć i obratiti se svom izabranom lekaru, ali u međuvremenu svakako možemo učiniti nešto dobro za sebe. Trudite se da spavate 6-8 sati, jedete zdravu hranu, vežbate ili trenirate, i uvek budete hidrirani. Vaše telo će vam biti zahvalno.

     812
  • Vitaminima protiv zime

    Vitaminima protiv zime

    Zimi je najkorisnije jesti zimsko povrće, koje sadrži dosta vitamina. Najbolja pomoć telu u održavanju telesne toplote može biti korenasto povrće. To su sve one biljke koje ne sazrevaju brzo, već im je potrebno izvesno vreme. Njihovom rastu ne smetaju ni vetar ni mraz, već im pogoduje hladno zimsko vreme, a jestivi delovi im se nalaze ispod površine zemlje. Sitno seckano i obareno korenasto povrće može se koristiti i kao "temeljac" za laganu čorbu.

    Ovo je takođe period u godini kada je moguće da osećate veću potrebu za konzumiranjem mesa i mesnih proizvoda nego u letnjem periodu. I meso sadrži elemente koji pomažu telu u održavanju toplote.

    Ako ste ljubitelj salata, probajte, umesto uobičajene zelene salate, salate koje sadrže više korenastog povrća, pasulja, boba ili vlaknastih biljaka. U salatu možete dodati i malo mesa.

    Ljudi koji žive u hladnim područjima trebalo bi da u najhladnijim mesecima u potpunosti izbace zelenu salatu iz svog jelovnika. U našim uslovima umereno hladnih zima možemo je, međutim, slobodno s vremena na vreme jesti, na primer u mešanoj salati s piletinom. Ako ste ljubitelj ribe, možete je spremiti na svoj omiljeni način i servirati kao priloge: barene korenaste biljke i zimsko povrće, ili krompir umesto uobičajenog pirinča.

    Predlažemo neke od najzdravijih namirnica za jesenju i zimsku sezonu, koje će vas zagrejati i pomoći vam da ostanete aktivni i u dobroj formi: šargarepa, cvekla, rotkvice, krompiri, kelj, pasulj, bob, klice žitarica, kupus.

    Izvor: Krstarica/Novi magazin, Autor: VPS

     6911
  • Pinja Kolada i četiri barmena koji tvrde da su njeni tvorci

    Pinja Kolada i četiri barmena koji tvrde da su njeni tvorci

    Pinja Kolada je danas definitivno jedno od najpopularnijih pića i ono što znamo o ovom ukusnom koktelu od kokosa, ananasa i ruma jeste to da je nastao u Portoriku i da predstavlja nacionalno piće ove zemlje. No, identitet barmena koji je prvi "izmiksovao" ovu dobitnu kombinaciju je i dalje predmet mnogih rasprava. Ovo su četiri priče o barmenima koji su tvrdili (ili i dalje tvrde) da su tvorci ovog egzotičnog koktela:

    - Prva priča kaže kako je menadžment Caribe Hiltona, luksuznog hotela koji je lociran u glavnom gradu San Huanu, 1954. godine naredio svom barmenu Ramonu Marreru da napravi autentično piće koje će sadržati sve sastojke tipične za to ostrvo. Ramon je navodno čak tri meseca eksperimentisao sa stotinama kombinacija dok nije naišao na onu savršenu.

    - Druga teorija je takođe vezana za ovaj hotel. Naime, jedan drugi barmen Caribe Hiltona, Ricardo Gracia, u jednom intervjuu za Living Magazine iz 2005. godine izjavljuje kako je upravo on "otac" ovog koktela. On u tom intervjuu tvrdi kako se ranije pravilo neko popularno piće od kokosovog mleka. Pošto je jednom prilikom došlo do nestašice ovog mleka, Ricardo takođe 1954. odlučuje da sve druge sastojke prosto stavi u sok od ananasa (kojeg je tada bilo u izobilju) - i da je tako nastala današnja pinja kolada.

    - Krajem pedesetih godina prošlog veka je samo dve milje zapadno od Hiltona bio otvoren novi restoran Barrachina koji je izuzetno brzo stekao popularnost. Vlasnik i glavni kuvar ovog restorana, Pepe Barrachina, tih godina odlazi na kratak put u Argentinu gde upoznaje čuvenog majstora koktela Ramona Portasa Mingota. Tu počinje priča o trećoj teoriji nastanka ovog pića. Oduševljen njegovim veštinama, Pepe zapošljava Ramona u svom portorikanskom restoranu i od onda tvrdi kako je upravo ovaj Argentinac tvorac pinja kolade.

    - Po četvrtoj, a ujedno i poslednjoj teoriji, pinja kolada je još u 19. veku izmislio pirat Ricardo Cofresi, koji je pomoću ovog pića dizao moral svojim saputnicima na brodu. Ova teorija ipak ima najmanje pristalica, jer je za pravu pinja koladu kakvu danas poznajemo potreban specijalan krem od kokosa kojeg je tada bilo skoro nemoguće napraviti.

     1964
Još jedan slatkiš koji se lako priprema a svi ga vole. Karamelizovane banane možete servirati sa šlagom i prelivom od čokolade ili sladoledom od vanile.
Teletinu u vinu možete služiti uz pirinač, krompir pire, bareni krompir, njoke, bilo koju vrstu povrća!
12821
Jagnjetina ne mora uvek da se služi sa krompirom, rezancima ili pirinčem evo još jedne zanimljive ideje!
15089
U zadnje vreme me je nešto krenulo sa hlepčićima i pogačama :) Ako neko voli raženi hleb evo jedne dobre ideje.
15766
Moja deca obožavaju munchmallow tako da kada su probali ovu tortu na nekom rođendanu oduševili su se! Evo recepta. Nisam ga isprobala još uvek ali sam ga probala :)
15178
Joj ta dijeta... pomalo počinjem da posustajem... sinoć je "lepša polovina" spremila za klinca batake pošto mu je preko glave mog povrća a meni se sve nešto smeši brk. Međutim…
18428