• Činjenice koje morate znati o alergijama na hranu

    Činjenice koje morate znati o alergijama na hranu

    1. Mleko, jaja, kikiriki, soja, riba, školjke, orasi i pšenica odgovorni su za 90 odsto svih alergija na hranu. Najveći broj alergija javlja se u zrelom dobu, naročito ako su u pitanju školjke ili orasi. Zanimljivo je da se najveći broj alergija javlja u urbanim sredinama.

    2. Alergije na hranu su u porastu. Skoro 40 odsto dece su doživela veoma teške reakcije od kojih su neke opasne po život, a oko 30 odsto ima veći broj alergija. Više od 17 miliona Evropljana ima alergije, a hospitalizacija usled ozbiljnih simptoma je porasla u poslednjih 10 godina.

    3. Alergije na hranu uključuju imuni sistem, dok je za netoleranciju odgovoran sistem za varenje. Simptomi alergijske reakcije uključuju osip, bol u stomaku, mučninu, proliv, povraćanje, teško disanje, otežano gutanje, otok jezika i usana kao i slab puls. Nasuprot tome, kada je u pitanju netoleranicija na hranu javlja se bol u stomaku, dijareja, gorušica, glavobolja i nadimanje.

    4. Pozitivan test na alergije ili rezultat krvne slik ne mora da znači da imate alergiju. Često se dešava da test pokaže jedno, a nakon konzumacije namirnica nema alergijskih reakcija. U prošlosti, roditelji su bili upozoreni da sačekaju do 12 meseci nakon čega mogu uvesti kravlje mleko u ishranu deteta, a dve godine za jaja i tri godine za kikiriki, orase i ribu. Trenutno razmišljanje među lekarima je da rano izlaganje određenim namirnicama pomaže razvoju alergija.

     1161
  • Beli omotač lubenice sadrži više hranljivih sastojaka od samog jezgra!

    Beli omotač lubenice sadrži više hranljivih sastojaka od samog jezgra!

    Svi volimo ukus osvežavajuće lubenice ali retko ko zna da je i beli deo njene kore jestiv i hranljiv. Više hranljivih sastojaka koncentrisano je upravo u belom omotaču u odnosu na samo jezgro. Utiče na bolju cirkulaciju, reguliše krvni pritisak i štiti telo od slobodnih radikala. Jača imuni sistem, pomažući mu da se izbori sa brojnim bolestima i infekcijama. Sadrži veliku količinu vlakana koja će pomoći vašem telu da efikasnije obradi hranu. Sadrži likopen i odličan je saveznik za čišćenje bubrega.

     1203
  • Sveti Trifun

    Sveti Trifun

    Sveti Trufun je rođen u selu Kampsadi u Frigiji, u siromašnoj seljačkoj kući. U detinjstvu je čuvao guske, ali je uvek nosio u sebi veliku blagodat Božju, jer je mogao isceljivati bolesti na ljudima i stoci i isterivati iz njih zle duhove. U to vreme zavladao je Rimskim carstvom car Gordijan čija se ćerka Gordijana teško razbolela poremetivši umom. Mnogi lekari pokušali su da joj pomognu, ali nisu uspeli. Zli duh jednom iz nje progovori i reče da ga samo Trifun može isterati, te dovedoše mnoge ljude iz carstva sa tim imenom. Tek kad se, po Božjem promislu, pojavio mladi Trifun iz Kampsade, uspeo je da izleči devojku, a srećni car ga je obasuo mnogim darovima Sve to bogatstvo, mladić je na povratku razdelio siromasima, a nastavio da čuva guske i da se moli Bogu.

    Kada je na rimski presto došao hristoborni car Dekije, sveti Trifun je mnogo postradao i mnogo mučen za Hrista, ali je sva ta mučenja rado podnosio govoreći: ''O kad bi se mogao udostojiti, da ognjem i mukama skončam u ime Hrista Gospoda i Boga moga". Mučitelji su ga najzad osudili da bude posečen mačem. Pred smrt on se pomolio i predao dušu svome Tvorcu, 250. godine.

    Tekst je preuzet sa portala SPC


    Sveti Trifun je inače u narodu poznat kao zaštitnik vinogradara i vinograda i običaj je da se na današnji dan zarežu bar dve-tri grančice loze, preliju vnom i pomoli se Svetom Trifunu da vinograd rodi. A mi vam preporučujemo da se u ovom hladnom danu sa prijateljima i najbližima ugrejete kuvanim vinom!

     5470
  • Saveti za pripremu sveže ribe

    Saveti za pripremu sveže ribe

    Prilikom kupovine ribe obratite pažnju na škrge – u predelu ispod glave moraju biti jarko crvene. Meso bi trebalo da bude skoro pa providno i elastično. Tuna je, na primer, crvenkasta kada je sveža, a svežina ponajviše utiče na kvalitet obroka. Čuvajte ribu u najhladnijem delu frižidera, najbolje je pripremiti je odmah nakon kupovine. Pre prženja dobro zagrejte tiganj, jer ćete time sprečiti lepljenje za dno. Najbolje je koristiti kombinaciju ulja i maslaca, a u brašno dodajte malo soli, bibera i drugih začina po želji. Ribu nakon pripreme prelijte sokom od limuna, kako biste sprečili njeno isušivanje. Da biste utvrdili da li je riba dobro pečena, zasecite je nožem na najdebljem delu, meso bi trebalo da bude neprozirno, a boja zavisi od vrste ribe koju pripremate. Za tanje filete potrebno je oko 8 – 10 minuta, a za deblje od 12 do 15 minuta.

     1905
  • Kako na zdrav način kontrolisati glad?

    Kako na zdrav način kontrolisati glad?

    Hrana je jedna od najvećih zadovoljstava, naročito kada pažljivo birate namirnice. Kako na zdrav način kontrolisati glad? Imamo nekoliko saveta za vas.

    Naučite da odredite osećaj istinske gladi i dajte sve od sebe da jedete samo kada ste gladni.

    Pazite na činjenicu da ponekad emocije izazivaju potrebu za hranom. Ukoliko jedete jer ste pod stresom, vodite računa da ne preterate.

    Uživajte u svakom obroku. Nemojte obavljati druge poslove istovremeno.

    Sat vremena nakon jela obratite pažnju na to kako se osećate. Da li ste pod pritiskom, da li imate osećaj nadutosti ili ste prilično letargični? Obratite pažnju na to kako se osećate posle konzumiranja određenih namirnica. Slušajte svoj organizam, od njega možete mnogo toga naučiti.

    Pijte dosta vode.

    U ishranu ubacite što više svežih namirnica. Smanjite konzumiranje prerađene hrane, kao i unos šećera.

     1538
Recept koji će Vam zagrejati dušu tokom vetrovitih jesenjih dana. Izuzetno slasno i ukusno, što bi se reklo "da prste poližeš!".
Špagete obožavam tako da ih pravim veoma često. Evo moje verzije špageta sa mesom.
Neizbežna salata na svim slavljima u našim krajevima.
15835
Uživajte u novim ukusima, specifičnim. U ovim hladnim danima, dok sedite u svom toplom domu, priuštite sebi ovakav kolač. Prijatno.
Heljda se retko koristi u našoj ishrani ali je izuzetno zdrava. Preporučuje se da se brašno koristi "razređeno" jer je dosta jako. Ja sam pomešala sa belim pšeničnim brašnom i…
32682
Dugo sam se kanila da napravim cupcakes. I konačno je došao i taj dan. Od silnih iceinga, filinga i ostalih “inga” napravila sam kombinaciju onoga što ja volim i onoga…
7412