• Nisu sve kalorije iste

    Nisu sve kalorije iste

    Računica je poprilično jasna - ako želite da smršate, morate smanjiti svoj dnevni kalorijski unos. Međutim, gledanje samo na broj kalorija, ne i na njihov kvalitet vodi do nezdravih izbora. Što nas dovodi do pitanja - kada govorimo o mršavljenju, da li je zaista važno koju vrstu hrane biramo, ukoliko ne preteramo sa kalorijama?

    Uporedite obrađenu hranu poput čipsa sa porcijom orašastog voća npr. Ako i jedno i drugo ima 160 kalorija, da li je zaista bitno šta ćemo od toga pojesti? Možda i nije. Pre nekoliko godina, profesor na univerzitetu u Kanzasu oslabio je skoro 15 kg na dijeti koja se sastojala od slatkiša. To je uspeo zato što je unosio 1800 umesto 2800 kalorija koje su njegovom telu bile potrebne.

    Međutim, pre nego što odlučite da oprobate njegov metod, razmotrite to da kada jedemo, naše telo mora da razloži tu hranu. Varenje takođe sagoreva kalorije i čini oko 10% našeg metabolizma. Potrebno je manje energije da se svare ugljeni hidrati ili masti nego proteini. Ali, ubedljivo se najmanje kalorija potroši kada se vari procesirana hrana. Nedavna studija je pokazala da se čak 50% manje kalorija troši na varenje industrijske od prirodne hrane.

    Procesirana hrana čini da brže ogladnite, a često i negativno utiče na dijetu (čak i kad je kalorijski unos korektan). Ovim vrstama hrane nedostaju svi važni nutrijenti, a obiluju šećerima, solima i mastima. Povećavaju rizik od kardiovaskularnih bolesti, raka i dijabetesa.

    Dakle, nije sve stvar kalorija, ima nečeg i u zdravlju.

     1445
  • Budilnik sa mirisom slanine

    Budilnik sa mirisom slanine

    Da se ne lažemo, većina ljudi nije nešto posebno srećna kada mora da ustane u cik zore. Budilnik „Sensore Wake" ima za cilj da olakša ovu bolnu tranziciju iz sveta snova u surovu realnost.

    Korisnik ovog budilnika jednostavno pred spavanje treba da ubaci kertridž sa mirisom po izboru i da navije sat. Ujutro, sat će početi da ispušta miris koji će pomoći u buđenju.

    Mirisi koji su trenutno u ponudi uključuju slaninu i sok od pomorandže, espreso i čokoladni kroasan, đumbir i nanu i breskvu i jagodu.

    Očekuje se da će ovaj sat koštati 119 dolara kada se pojavi na tržištu, dok će kertridži koštati desetak dolara po komadu i mogu se reciklirati.

     1180
  • Tofu – bogat kalcijumom i gvožđem

    Tofu – bogat kalcijumom i gvožđem

    Hrana na bazi soje, poput tofua, sadrži izoflavone, fitoestrogensko jedinjenje koje može da imitira hormon estrogen i može pružiti određene zdravstvene pogodnosti uključujući regulisanje simptoma menopauze, prevenciju osteoporoze i smanjen rizik od bolesti srca. U poređenju sa drugim izvorima proteina kao što su govedina ili losos, tofu sadrži malo masti. Iako skoro polovina kalorija u tofuu potiče od masti, ona je i dalje izvor proteina niske masnoće. Pošto je reč o biljnom proteinu, mnogi koriste tofu kao zamenu za meso. Dobar je izvor kalcijuma i gvožđa. Jedna porcija sadrži oko 14 odsto dnevne preporučene količine kalcijuma i oko pet odsto gvožđa.

     448
  • Sočivo

    Sočivo

    Sočivo ili leča (lat. Lens culinaris) je mahunasto povrće koje vodi poreklo sa Bliskog istoka, te nije čudo što je već vekovima sastavni deo mnogih egzotičnih recepata iz Indije, Turske i drugih arapskih zemalja.

    Nažalost, čini se kako je u našim krajevima sočivo nekako zapostavljeno u odnosu na drugo mahunasto povrće, pre svega pasulj. No, postoji dosta razloga zašto ga treba više uvrstiti u svakodnevnu ishranu. Sočivo je pre svega veliki izvor belančevina pa je dragoceno za ishranu vegetarijanaca, a zanimljivo je to što svi novopečeni vegetarijanci od ove mahunarke mogu praviti i ukusne pljeskavice (u pasiranom obliku). Dalje, ovo povrće obiluje dijetalnim vlaknima, smanjuje holesterol u krvi i pomaže kod problema sa varenjem. Sporo se vari, pa ne proizvodi nagle skokove šećera u organizmu kao na primer hleb, te dosta dugo čini sitim i pogodno je za ishranu dijabetičara.

    Sočivo može biti žućkaste, zelene, crvene, braon do skroz crne boje, i ono što je bitno jeste to da ga pre kuvanja obavezno treba potopiti u vodu da odstoji par sati. Kuva se kraće nego pasulj, ovisno od vrste najviše sat vremena, i odlično se kombinuje sa pirinčem, testeninom, pečenim mesom, ali i bilo kojim obarenim povrćem. Sočivo je najbolje začiniti orijentalnim začinima kao što su kari ili đumbir, mada se odlično slaže i sa uobičajenijim belim lukom. Vodu u kojoj ste kuvali sočivo nemojte nikada baciti - možete od nje napraviti ukusnu povrtnu čorbu.

    Ipak, ovo povrće ne bi trebali da konzumiraju oni koji pate od gihta, jer sadrži purin.

     1541
  • Saveti za pripremu i čuvanje povrća

    Saveti za pripremu i čuvanje povrća

    1. Ne perite povrće nakon ljuštenja i seckanja, ispraćete sve vitamine koji su rastvorljivi u vodi.

    2. Ukoliko kuvate povrće, ne bacajte vodu nakon pripreme jer mnoge hranljive materije ostaju u njoj. Preostalu vodu možete iskoristiti u pripremi supica, čorbica ili soseva.

    3. Krompir ljuštite nakon kuvanja, upravo zbog mnogobrojnih hranljivih sastojaka koji su na tom mestu najviše skoncentrisani.

    4. Koristite dosta belog luka u pripremi salata iI obroka, posebno kada je teška hrana u pitanju. Na taj način ćete sa sigurnošću izbeći probleme sa varenjem.

    5. Izbacite masti prilikom pripreme povrća – koristite manje ulja, nađite odgovarajuću alternativu.

     947
Preukusna torta sa veselim imenom. Divna kombinacija fila i krckave korice u kojoj će uživati svi a najviše ljubitelji vanile i čokolade.
19978
Popularna torta koju nije tako teško spremiti. Zahvalna je za sve vrste slavlja i prilika. Uživajte!
3856
Prošli put je Teta Jela podelila sa nama recept za svoje, preukusne, pogačice a ovaj put sam je "uhvatio na delu" dok je "oklagijala" po testu za kiflice... naravno odmah…
4534
Vreme je za višnje, iskoristite ih da napravite tortu. Kombinacija čokolade, višanja i lešnika je zaista neodoljiva!
Divan, okrepljujući, sezonski napitak baziran na trešnjama ali je moguće iskoristiti bilo koje sočno voće koje imate na raspolaganju. Brzo i lako se sprema.
Retko ko ne voli predivne krckave, kremaste rafaelo kuglice, po njima su nastale razno razne oblande, kolačići... Evo i recepta za rafaelo tortu.
43187