• 8 razloga zbog kojih je zdravo jesti kuvana jaja

    8 razloga zbog kojih je zdravo jesti kuvana jaja

    Kuvana jaja sadrže visok nivo holina, zbog čega su značajna za zdravlje mozga.

    Bogata su vitaminom A koji je dobar za održavanje zdravlja očiju.

    Izvor su gvožđa zbog čega su od posebnog značaja za one koji pate od anemije.

    Mogu pomoći u sprečavanju gubitka kose zbog visokog sadržaja vitamina A i E.

    Korisna su za ograničavanje apsorpcije kalorija u organizmu.

    Pomažu obnavljanju oštećenih ćelija.

    Sadrže omega 3 masne kiseline zbog čega utiču na sniženje „lošeg“ holesterola.

    Visok sadržaj vitamina B12 jača metabolizam.

     742
  • Evo šta se dešava kada stavite luk u čarape pred spavanje

    Evo šta se dešava kada stavite luk u čarape pred spavanje

    Naša koža je najveći organ našeg tela i može da apsorbuje hemikalije, jone, minerale, lekove, kozmetiku... Studije pokazuju da je moguće apsorbovanje brojnih hranljivih materija iz luka tokom spavanja.

    Tradicionalna kineska medicina ističe praksu koja ukazuje na stimulativna područja na stopalima koje odgovaraju zdravlju našeg celokupnog tela. Luk ima različita sumporna jedinjenja koja imaju antibakterijsko dejstvi. Isecite bilo beli ili crveni luk na kolutiće. Postavite po jedan na donjoj strani stopala i navucite čarape. Ukoliko imate zadebljanja na petama ili mrtvu kožu, luk će vam pomoći da ih se otarasite dok spavate. Ulje luka prodire u kožu i priuža određenu količinu sumpora, a pomaže i u formiranju proteina.

     467
  • Kamut

    Kamut

    Kamut (lat. Triticum turanicum) je drevna žitarica slična durum pšenici koja se još pre četiri milenijuma gajila u starom Egiptu. Vekovima je bila zaboravljena, a postoji urbana legenda da ju je američki pilot tokom Drugog svetskog rata pronašao u jednom egipatskom grobu i poneo sa sobom u Ameriku.

    Kamut važi za jednu od najzdravijih žitarica jer sadrži čak 40% više proteina i 65% više aminokiselina od rođaka pšenice. Zbog toga je često omiljena hrana mnogih sportista. Sve se više u ishrani koristi kao zamena pšenici jer ne sadrži gluten, a zbog slatkastog ukusa su ga mnogi prozvali "slatka pšenica".

    Ovu žitaricu možete koristiti za pravljenje hleba, peciva, palačinaka i kolača, kao pilav. Sve u svemu, možete ga u svakom receptu koristiti umesto pšenice.

    Kuva se u razmeri jedna šolja zrnevlja u odnosu na dve šolje vode.

     1628
  • Slatki krompir

    Slatki krompir

    Slatki krompir ili batat nema nikave morfološke sličnosti sa krompirom osim što mu nalikuje i što se priprema na isti način. Slatkastog je ukusa i zbog toga i svog izgleda dobio je svoje ime. Možete ga naći u žuto beloj, narandžastoj pa i crvenoj boji. Veoma je bogat beta-karotenom koji pomaže u sprečavanju nekih vrsta karcinoma (pankreas, želudac...). Takođe je bogat kalijumom, vitaminom B6, vitaminom C. Poreklom je iz Južne Amerike ali najveći proizvođać sa oko 80% učešća je Kina.

     15668
  • Osam „dijetetskih" laži

    Osam „dijetetskih" laži

    1. Salate su najbolja opcija - Ne znači i da su najzdravija opcija. Mogu biti bogate mastima, posebno ukoliko dodate orase, sir ili avokado.

    2. Mahunarke goje - Samo nekoliko badema dnevno može vam pomoći u regulisanju telesne težine, pa čak i sniziti holesterol. Sadrže i mononezasićene masti koje su važne za zdravlje srca.

    3. Niskomasne namirnice su najbolji izbor - ali mogu biti bogate šećerom u odnosu na neke punomasne namirnice.

    4. Izbegavajte zeleni čaj - Zapravo, zeleni čaj smanjuje količinu masti u telu, kao i nivo holesterola. Neke studije su pokazale da može regulisati apetit.

    5. Ugljeni hidrati su preporučljivi u bilo koje doba - Istina je da ograničen unos ugljenih hidrata u večernjim satima reguliše vašu telesnu težinu.

    6. Drastično smanjite unos kalorija - Stavka koja može biti pogubna jer ponekad dovodi do naglog gubitka težine koja može biti opasna po zdravlje. Ponekad dijete vode u ekstrem koji se svodi na gladovanje što usporava metabolizam i može biti pogubno.

    7. Izbegavajte kafu - Nema potreba za eleminisanjem napitka koji može biti dobar za vas. Studije su pokazale da je kafa bogata antioksidansima, ali je konzumirajte u umerenim količinama.

    8. Banane povećavaju telesnu težinu - Šest banana jednako je parčetu pice. Banane su veoma bogate vlaknima, magnezijumom i kalijumom. Izvori su brojnih vitamina i štite imuni sistem. Voće na koje uvek možete da se oslonite ukoliko ste na dijeti.

     818
Pravi mali slani kolačići. Možete ih služiti kao predjelo, glavno jelo, za ručak ili večeru.
41592
Predivna poslastica koja se lako priprema a još lakše pojede uz kafu ili čaj …
16839
Zatvorite oči i pokušajte da zamislite miris i ukus toplog domaćeg hleba... ili još bolje spremite ga sami i zaista uživajte u njemu.
44933
Predivan način da započnete dan, provedete popodne uz porodicu ili veče uz prijatelje… slane, slatke, mirišljave, u svakom slučaju šta god da odaberete nećete pogrešiti jer su jednostavno neodoljive.
23080
Pomalo zaboravljena nedeljna porodična poslastica. Vratite se u detinjstvo kada je bakina kuća bila ispunjena slatkim mirisom rogača …
47537
Strana 1274 od 1274