• Skupi alkoholni kokteli - napravite ih sami!

    Skupi alkoholni kokteli - napravite ih sami!

    Dok zimi uglavnom posežemo za kuvanim vinom ili kuvanom rakijom, leto je pravo vreme za osvežavajuće alkoholne koktele! No, postoji jedan problem - dosta su skupi (i u maloprodaji a i u kafićima). Zato se ne ustručavajte i probajte i sami da napravite svoj omiljeni koktel, isplativije je! Ne morate se striktno držati pravila, igrajte se sastojcima, bojama i oblikom čaša u kojima ćete servirati, ko zna, možda i izmislite neki novi popularni napitak :)

    Sex On The Beach
    Sastojci: za jednu veliku čašu je potrebno 200ml soka od brusnice, 100ml soka od narandže, 75ml vodke i 75ml likera od breskve.
    Samo zmiksajte sve sastojke u šejkeru, a na kraju možete obojiti grenadinom. Servirajte sa puuuno leda!

    Pina Colada
    Sastojci: 50ml belog ruma, 25ml kokosovog krema, 25ml bilo kojeg običnog krema ili šlaga, 200ml soka od ananasa.
    Pomešajte sve sastojke sem običnog krema, njega dodajte na kraju pri vrhu čaše.

    Woo Woo
    Sastojci: 25ml likera od breskve, 25ml vodke i 50ml soka od brusnice.
    Izmiksujte prvo liker i vodku, pa tek na kraju dodajte sok od brusnice. Na kraju čašu ukrasite četvrtinom limete

    Mojito
    Sastojci: pola limete (isecite na četiri dela), pet listova mente, kašičica šećera, 50ml ruma, soda voda i po želji par jagoda.
    Prvo stavite limetu, listove mente i šećer u čašu i usitnite i pomešajte što više možete. na kraju dodajte rum i tek malo soda vode. Na kraju, možete dodati i komadiće jagode.

    Martini
    Sastojci: 75ml džina i 15ml suvog vermuta
    Mešajte u posudi ova dva satojka nekih pola minuta, zajedno sa ledom. Na kraju dodajte maslinu, a ako dodate i sok od masline, dobićete čuveni dirty martini.

    Cuba Libre
    Sastojci: pola limete, 60ml svetlog ruma (najbolje bakardi) i čaša koka kole.
    U čašu punu leda dodajte rum, zatim iscedite unutra limetu, i na kraju dopunite kolom.

     1468
  • Putna apoteka

    Putna apoteka

    Kako se vaše letovanje ne bi pretvorilo u noćnu moru, pre samog polaska se dobro informišite oko destinacije i njenih specifičnosti. Da li postoji potreba da se vakcinišete, da li je voda dobra za piće ili morate da koristite flaširanu vodu, šta sve podržava vaše putno osiguranje. Ukoliko ste hronični bolesnik posavetujte se sa vašim doktorom šta sve od lekova i u kojim količinama treba da ponesete.
    U svakom slučaju spremite i malu putnu apoteku. Mi ćemo vam preporučiti na šta bi sve trebalo da obratite pažnju a vi se konsultujte sa vašim doktorom ili farmaceutom koje bi ste lekove mogli da ponesete.

    1. Lek za snižavanje povišene temperature i protiv bolova.
    2. Lek za ublažavanje alergijskih reakcija i krema za ubode insekata.
    3. Protiv proliva i ostalih stomačnih tegoba.
    4. Protiv mučnina i povraćanja
    5. Za slučaj opstipacije.
    6. Za slučaj dehidratacije.
    7. Neko sredstvo za tegobe sa grlom, tablete za sisanje ili sprej.

    Nemojte nositi antibiotike, ukoliko vam ništa od sredstva koje ste poneli ne pomogne istog dana i ne ublaži tegobe, obratite se najbilžem lekaru što pre.
    Ukoliko idete preko agencije, nazovite njihovog predstavnika, ili call centar sa polise putnog osiguranja i oni će vas uputiti kod najbližeg lekara.
     4501
  • Kako da poboljšate ishranu?

    Kako da poboljšate ishranu?

    Povećajte unos proteina – Povećanje unosa proteina od 15 do 30 odsto kalorija čini da ljudi dnevno unose oko 440 kalorija manje. Proteini pomažu u zadržavanju mišićne mase koja određuje brzinu vašeg metabolizma. Unos proteina umnogome utiče na sagorevanje kalorija što je naročito važno za sprečavanje gubitka mišićne mase koja se može javiti usled gubitka težine.

    Vodite računa o dnevnom unosu vode – Voda utiče na održavanje telesne težine, pa čak i povećanje broja kalorija koje dnevno sagorite. Čaša vode pre obroka smanjuje apetit, a samim tim i unos kalorija tokom kasnijeg obroka. Zamenite druge napitke vodom, tako ćete drastično smanjiti unos šećera i kalorija.

    Izbegavajte pečenje i duboko prženje hrane – Tokom ovih metoda pripreme formira se nekoliko potencijalno toksičnih jedinjenja kao što su policiklični aromatični ugljovodonici i heterociklični amini. Birajte zdravije metode poput kuvanja ili kuvanja na pari.

    Povećajte unos zelenog povrća – Dokazano je da konzumiranje zelenog povrća pre obroka pozitivno utiče na nivo šećera u krvi. Zeleno povrće usporava brzinu kojom se ugljeni hidrati apsorbuju u krvotok što utiče na kontrolu šećera.

    Umesto voćnih sokova, jedite voće – Voće je puno vlakana, vitamina i antioksidanata. Izbegavajte voćne sokove jer sadrže previše koncentrata i šećera. Zamenite svoj slatki napitak činijom voća, na taj način ćete smanjiti unos šećera ali i kalorija.

    Pažljivo birajte biljna ulja – Zamenite nezdrava ulja maslinovim, uljem od avokada ili kokosovim uljem.

     507
  • Obratite pažnju na namirnice sa negativnim kalorijama!

    Obratite pažnju na namirnice sa negativnim kalorijama!

    Kako prepoznati negativne kalorije? Jednostavno! Reč je o svim onim namirnicama tokom čijeg žvakanja sagorite mnogo više kalorija u odnosu na broj koji unesete. Prema brojnim istraživanjima, naše telo troši samo pet do deset procenata ukupne energije u digestiranju hranljivih sastojaka koji se nalaze u hrani. Povrh toga, način na koji vaše telo „obrađuje“ hranu zavisi od sopstvenog metabolizma.

    Želite da ubrzate metabolizam? Savet se krije u načinu ishrane. Što više povrća, a ako ste ljubitelj mesa, neka vaš izbor bude crveno meso. Nezdravu užinu i slatkiše zamenite smutijima, koštunjavim voćem ili svežim voćem. Ovako regulisanom ishranom nećete smanjiti unos kalorija, već ćete unositi zdravije kalorije. Osnovni problem većine dijeta koje se svode na smanjen unos kalorija je stanje šoka metabolizma usled smanjenog unosa hrane. Ipak, namirnice sa negativnim kalorijama ne utiču negativno na nivo šećera u krvi i sprečavaju taloženje masnih naslaga.

    Jedino piće koje ne sadrži negativne kalorije je voda. Pored navedenog, voda poboljšava varenje kao i rad metabolizma ali i povećava nivo energije.

     905
  • Sedam razloga zbog kojih je važno jesti kelj

    Sedam razloga zbog kojih je važno jesti kelj

    Kelj je omiljeno povrće starog Rima, a nutritivno je superioran u odnosu na većinu drugog povrća, s najvećim izvorom proteina.

    Bogat je beta karotenom, vitaminom K, A, C, i kalcijumom.

    Sadrži veoma mali broj kalorija.

    Sadrži više gvožđa u odnosu na govedinu.

    Prepun je antioksidantima.

    Pomaže u borbi protiv artritisa.

    Snižava holesterol i povoljno utiče na rad srca.

     733
Fantastična poslastica u tri boje. Interesantno, ukusno, kremasto, lagano.... sve u jednom kolačiću. Uživajte!
5516
Interesantna ideja za malo drugačiju picu. Havajska pica sa ananasom, šunkom i paradajz sosom. Uživajte!
6354
Sočna domaća somovina zapečena u rerni sa pirinčem i povećem koji joj daju dodatni šmek i sočnost.
10653
Babuške su slatkovodne ribe koje najviše podsećaju na karaša. A za one koji ne znaju tanjirača ili talendra je ona prava tanjirača koja se koristi u poljoprivredi samo što je…
12502
Predivna supa od đumbira, idealna za hladne zimske dane, ali može se služiti i preko leta.
7576
Puna vitamina i svežine, prosto neodoljiva letnja salata spremljena od svežeg povrća sa malo maslinovog ulja i sirćeta. Mmmmmm... frajličanstveno! :)
3413