• Suze vam oči dok sečete luk? Isprobajte ovaj trik

    Suze vam oči dok sečete luk? Isprobajte ovaj trik

    Suze vam oči dok sečete luk i to vas nervira i svaki put vam uništi lepotu spremanja hrane? Postoji mnogo teorija kako da sprečite suze tokom seckanja, na primer da zapalite mirišljavu sveću pored kuhinjskog stola, da posolite luk pre pripreme ili da ga stavite pod mlaz hladne vode. No, ako vam ništa od ovog nije pomoglo, pogledajte ovaj video i probajte, možda ovaj trik stvarno upali!

     

     897
  • 5 namirnica koje koristimo na pogrešan način

    5 namirnica koje koristimo na pogrešan način

    Jasno je svima – zdravije je jesti sveže voće i povrće, nego zamrznutu hranu. Ipak, kada je reč o određenim namirnicama koje svi konzumiramo, često ih koristimo na pogrešan način. Takav je slučaj i sa sledećih pet namirnica:
    Povrće
    Mnogi misle da je bareno povrće najzdravije povrće. Greška - ova pretpostavka je veoma pogrešna. Najbolji način za pripremu jeste kuvanje na vodenoj pari. Tako su istraživanja pokazala da brokoli koji je spremljen na pari, u odnosu na druge načine pripreme, zadržava najviše hranljivih materija koje su korisne za prevenciju kancera.
    Sulforafan je snažna antikancerogena materija koja se nalazi u brokoliju, karfiolu, kelju i rukoli i za čije oslobađanje je nužan enzim mirozinaza. Ovaj enzim je jako osetljiv i biva uništen prilikom različitih načina termičke obrade. Ipak, para je blaga, utiče na sporiju pripremu biljke, pa enzim uspeva da opstane.
    Jagode
    Jagode, naročito krupnije, većina seče prilikom pranja. Ovaj postupak je pogrešan jer seckane jagode imaju i do 12 procenata manje vitamina C nego cele, kako je pokazalo jedno istraživanje sprovedeno u Brazilu. Naime, u kontaktu sa vazduhom i svetlošću vitamin se gubi, zbog čega je preporljivije jeste cele jagode.
    Vino
    Ostavljate flašu vina da diše? Pogrešno! Jedno istraživanje je pokazalo da u flaši vina koja je otvorena desetak sati organske kiseline i polifenol počinju da se gube. Vino tako gubi neke svoje efekte koji su korisni za zdravlje. Recept je jasan: vino bi trebalo piti iz tek otvorenih flaša.
    Paradajz
    Najveći broj ljudi jede sirovi paradajz unitar salata ili drugih jela. Ipak, istraživanja su pokazala da se podgrevanjem u paradajzu povećava količina likopena, izuzetno snažnog antioksidansa. Zato je najbolji način za pripremu paradajza njegovo kuvanje u maslinovom ulju, jer se na taj način obezbeđuje i masnoća koja je potrebna organizmu da bi mogao da apsorbuje likopen.
    Zamrznuti proizvodi
    U želji da se hrane zdravo, mnogi ljudi izbegavaju kupovinu zamrznutih namirnica. Ipak, to je potpuno pogrešno, jer je (u čak dva od tri slučaja) zamrznuto voće i povrće bogatije vitaminom C i beta karotinom nego nemrznuto. Naravno, ovo ne znači da je zamrznuto voće bolje od svežeg. Ipak, voće i povrće koje se može kupiti u prodavnicama često nije potpuno sveže, te su mnoge korisne supstance u njemu već počele da se razgrađuju. Sa druge strane, zamrznuto voće i povrće se najčešće mrzne pre nego što je počelo da gubi hranljivu vrednost, zbog čega ga ne bi trebalo izbegavati po svaku cenu.

    Izvor:cosmopolitan.rs

     6962
  • Pet namirnica bogatih vitaminom D

    Pet namirnica bogatih vitaminom D

    Sardine – zajedno sa vitaminom B12 usled čega jačaju imuni sistem, sadrže I značajne količine vitamina D. Dodajte ih u salate ili konzumirajte zajedno sa krekerima kao brzu zakusku!

    Sok od narandže – samo jedna čaša sadrži znatne količine ovog vitamina kao I kalcijuma!

    Mleko – bez obzira na nivo masti, čaša mleka može sadržati I do 115 IU vitamina D.

    Jogurt – čaša jogurta sadrži oko 80 IU vitamina D.

    Jaja – sve je u žumancima! Ta mala loptica može imati I do 41 IU ovog vitamina

     733
  • Šta su astronauti jeli u svemiru?

    Šta su astronauti jeli u svemiru?

    Picu, pomfrit, burger? Možda ćevape?

    Nažalost, ne. Obedovanje u svemiru je bio pravi izazov za svakog astronauta, i to zbog - gravitacije. Naime, svako parče hrane, pre nego što stigne u digestivni trakt, završiće plutajući po svemirskom brodu. Zbog toga su naučnici morali da osmisle posebne aluminijumske tube (kao paste za zube) u kojima se nalazila mekana hrana, poput pirea ili bebi hrane, a astronauti bi sadržinu te tube direktno istiskali u usta. Tako je, na primer, američki astronaut Džon Glen, 1962. godine tokom jedne svemirske misije iz jedne takve tube jeo pire od jabuka. Zvuči dosta gadno, a ni astronauti nisu baš bili oduševljeni takvom ishranom.

    Vremenom, naučnici su razvili neke "atraktivnije" tehnike pripremanja hrane u svemiru. Hrana bi prvo bila dehidrirana, pa smrznuta. Hrana poput komada mesa u gustom sosu ili nekoliko parčića kuvanog povrća. Neposredno pred jelo, astronauti bi u hranu ubrizgali malo tople vode, sačekali koji minut i brzo pojeli hranu. Takođe, često su grickali i sušeno voće, koje bi neretko iskočilo iz pakovanja i plutalo po stanici, te bi astronauti morali da se bace u pravu jurnjavu za komadićima voća. Koristili su i začine poput soli i bibera, ali u tečnoj formi, jer bi zrnevlja....pa znate već, plutala. Što se tiče pića, čuvalo se u posebnim vrećicama, iz kojih su astronauti pijuckali svoju kafu ili sokić pomoću slamčica. U slične vrećice se i danas pakuju uglavnom dečiji sokovi.

    Kako bi bili sigurni da njihova hrana neće završiti tamo negde u svemiru, astronauti su i svoje konzerve sa hranom, pomoću čičak trake, pričvršćivali za posebne poslužavnike koji su se nalazili u njihovom krilu. Sve ovo zvuči dosta komplikovano, ali verujemo da ne može ni da se uporedi sa svim drugim trudom i treninzima kroz koje jedan prosečni astronaut mora da prođe kako bi uživao u beskrajnom svemiru.

     445
  • Mirođija i njena lekovita upotreba

    Mirođija i njena lekovita upotreba

    Začinska biljka mirođija potiče iz centralne Azije. Najbolje uspeva na sunčanim mestima, a najjaču aromu ima pre nego što procveta.

    Bogata je mnogim važnim vitaminima, uključujući i folnu kiselinu, riboflavin, niacin, vitamin A i C, beta-karoten, koji su neophodni za optimalno zdravlje.

    U narodnoj medicini mirođija je vekovima poznata kao sredstvo za poboljšanje apetita i varenja, smiruje nadimanje, povraćanje i nesanicu.

    Ovaj začin takodje deluje na smanjenje lošeg i povećanje dobrog holesterola. Sama biljka ne sadrži holesterol, ali sadrži antioksidanse i dijetetska vlakna koja učestvuju u kontroli holesterola.

    Sveži listovi mirođije sadrže monoterpen, antioksidans koji se snažno bori protiv uticaja slobodnih radikala.

    Deluje i protiv upala mokraćne bešike, bakterija, upale disajnih puteva, hipertenzije.

    Za prevenciju gripa i umirivanje kolika preporučuje se žvakanje semena mirođije.

    Čajevi od mirođije se uvek piju nakon jela, nezaslađeni i u malim gutljajevima.

    Savetuje se kao sredstvo za jačanje jetre.

    Podstiče rad mlečnih žlezda i lučenje mleka kod dojilja.

     1074
Kapri sladoled mnoge podseća na destinjstvo a i dan danas vole da ga pojedu. Dobra zamena za ovaj sladoled je kapri torta. Brzo i jednostavno se priprema a veoma je…
7094
Recept za brzi kolač sa jabukama. Najbolje je da koristiti nakisele jabuke jer će tako kolač dobiti poseban šmek. Služite ga uz kafu ili čaj.
29550
Kremasta torta sa krckavom belom korom i malinama.
10096
Tradicionalno, Švarcvald torta se sastoji ot tri kore od kojih se prva kora mesi  rukom, a evo i recepta!
20676
Slatka mala čokoladna srca sa nutelom. Oduševićete i decu i odrasle.
2630
Jedna od najboljih torti, ukusna, izdašna...Esterhazi torta.
4895