• Zašto sportisti treba da vole cveklu?

    Zašto sportisti treba da vole cveklu?

    Obaranje rekorda, poboljšanje rezultata i želja za pobeđivanjem protivnika zajedničke su svim sportistima, bili oni profesionalci ili amateri. Poneki od njih u svojoj želji za nadmetanjem posežu i za ilegalnim i ekstremno nezdravim supstancama, dok postoje i oni koji shvataju da se slični rezultati mogu postići i na prirodan način.

    Na primer, cvekla je odličan saveznik u poboljšanju sportskih rezultata. Ona je prirodan izvor nitrata, koji regulišu brži protok krvi kroz organizam. Krv koja brže cirkuliše brže doprema kiseonik do mišića, što za uzvrat sportistima daje izdržljivost i kraće vreme oporavka.

    Da bi se osetile blagodeti cvekle, sportisti treba da konzumiraju dve šolje soka od cvekle dva do tri sata pre treninga. Čak i ako niste profesionalni sportista, ovo povrće svakako treba ubaciti u ishranu, jer je krcato antioksidantima, gvožđem, vitaminom C i vlakinma. Dodajte je u salatu i očas posla ćete se osećati poletnije i bolje.

     1491
  • Grašak - lekovita svojstva

    Grašak - lekovita svojstva

    Grašak spada u mahunarke i sadrži dosta lekovitih sastojaka. Zbog toga je uvek dobrodošla u ishrani a može se pripremati na razne načine. U proleće veoma rano stiže na našu trpezu pa se zbog te svoje osobine veoma ceni.

    U drevna vremena gajili su ga stari Vavilonci, Egipćani, Rimljani i Grci. U Evropu su ga preneli stari azijski narodi. Njegovo gajenje naročito se proširilo za vreme seobe naroda.

    Grašak predstavlja vrlo značajno povrće koje se odlikuje bogatim sadržajem proteina, šećera i vitamina. U zelenom semenu prisutni su lako svarljivi proteini, skrob, šećer, vitamin A, B i C, kao i mineralne materije gvožđe, kalijum, natrijum, kalcijum i magnezijum.

    Idealna je namirnica za osobe koje su hronično umorne i pod stresom, jer poboljšava imunitet i obnavlja vitalnu energiju. Jača kosti i srce, sprečava da dođe do osteoporoze.

    Grašak je bogat dijetalnim vlaknima i proteinima koji regulišu probavu.

    Osigurava stalni priliv energije, pravilan rad creva a pri tom se usporava porast glukoze i holesterola u krvi.

     1210
  • Promene koje nastaju kada prestanete da konzumirate šećer

    Promene koje nastaju kada prestanete da konzumirate šećer

    Dobro su poznati štetni efekti šećera na zdravlje. Uprkos saznanju o njegovim efektima, malo ko vodi računa o njegovom unosu. Samanjivanjem ili eliminacijom ove supstance, vaše kardiovaskularno zdravlje više neće biti ugroženo. I rizik od dijabetesa se značajno smanjuje. Čak i oznaka na pojedinim bezalkoholnim pićima „bez šećera“ samo znači da je napitak pun drugih vrsta zaslađivača. Depresija i anksioznost su takođe izraženi ukoliko konzumirate previše šećera. Izraženi podočnjaci, manjak energije, nagomilavanje telesnih masti – sve su posledice koje su direktno povezane sa nesavesnim konzumiranjem šećera.

     469
  • Kako održati hrskavost pržene hrane?

    Kako održati hrskavost pržene hrane?

    Pržena hrana ostaje hrskava sve do njenog hlađenja nakon čega dolazi do vlaženja kore. U slučaju hlađenja hrane ili odlaganja u hermetički zatvorene posude dolazi do istog efekta. Da bi pržena hrana ostala hrskava, prekrijte je aluminijumskom folijom i zagrejte je pre ponovnog posluživanja.

     187
  • Semenke suncokreta – prednosti za koje niste ni znali!

    Semenke suncokreta – prednosti za koje niste ni znali!

    - Odličan su izvor vitamina C koji pomaže u sprečavanju razvoja kardiovaskularnih bolesti.

    - Semenke su bogate mononezasićenim i polizasićenim mastima koje smanjuju loš holesterol.

    - Zbog visokog sadržaja dijetetskih vlakana, sirovo seme suncokreta može pomoći u varenju hrane i lečenju konstipacije.

    - Imaju visok sadržaj vitamina E, selena i brakra koji su poznati po antioksidativnim svojstvima. Sprečavaju oštećenje ćelija i tkiva od strane slobodnih radikala.

    - Magnezijum i bakar u većim količinama obezbeđuju čvrstoću i fleksibilnost kostiju i zglobova.

    - Semenke suncokreta sadrže triptofan, esencijalnu amino kiselinu koja pomaže u proizvodnji serotonina.

    - Holin, jedinjenje koje se takođe nalazi u suncokretu, pomaže u poboljšanju kognitivnih funkcija.

    - Suncokretovo ulje dobar je izvor vitamina A koji utiče na zdravlje očiju.

    - Seme suncokreta sadrži tiamin (vitamin B1). Stimuliše ćelijske katalizatore ili enzime uz pomoć kojih telo koristi energiju iz hrane.

    - Bakar u semenkama stimuliše proizvodnju melanina, pigmenta koji je odgovoran za boju naše kože.

     576
Komorač ili morač je veoma aromatična i ukusna biljka, tako da ćete uživati i u samoj pripremi i u dok jedete.
12077
Kad sam bila klinka bila je prava radost u kući kada bi tata doneo Madlene. Najviše sam volela one sa suvim grožđem, tako da vam toplo preporučujem ako volite da…
9715
Paprike punjene sirom su obrok koji je veoma ukusan a lako se priprema. Možete ih služii kao predjelo a i kao glavno jelo.
30333
Kolačići sa cimetom i kardamom su veoma aromatični i ukusni.Ako ih čuvate u kutiji mogu da potraju.
19149
Ražnjići ne moraju uvek biti od mesa. Uz meso (ili samo kao predjelo) poslužite ražnjiće sa povrćem.
23769
Kao dete nisam volela da jedem plavi patlidžan, ali vremenom sam uspela da ga zavoli, evo jedne od kombinacija u kojoj ga obožavam.
12767