• Zabavna strana hrane

    Zabavna strana hrane

    Hrana je bitan činilac u životu, o njoj razmišljamo svaki dan, a u ovom tekstu saznaćete neke od zabavnih činjenica koje verovatno niste čuli ranije.

    • Ako zapušite nos, ne možete da odredite jedete li luk, jabuke, ili krompir
    • Kupus sadrži 91% vode
    • Šargarepa je bila ljubičasta sve do XVII veka
    • Med je jedina nekvarljiva namirnica, a u egipatskim grobnicama pronađene su posude sa medom koji je i dalje jestiv
    • Limun sadrži više šećera od jagoda
    • Kikiriki je jedan od sastojaka dinamita
    • Firma Baskin Robins proizvela je sladoled sa ukusom kečapa
    • Jabuke efikasnije rešavaju problem pospanosti nego kafa
    • Originalna koka kola je bila zelene boje
    • Muskatni oraščić je izuzetno otrovan ako se unese intravenozno.
     1178
  • Energetske i hranljive vrednosti: krastavci

    Energetske i hranljive vrednosti: krastavci

    Osim što zauzima četvrto mesto kada je reč o najviše uzgajanom povrću na svetu, ne bi trebalo zaboraviti da je odličan u borbi protiv opekotina i oteklina, takođe hidrira telo, eleminiše toksine iz organizma, sadrži većinu najneophodnijih vitamina i čuva zdravlje bubrega, kose, noktiju, zglobova...

    Energetska vrednost: 15 kcal

    Ugljeni hidrati: 3,63 g

    Proteini: 0,65 g

    Masti: 0,11 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 0,5 g

    Vitamin A: 105 IU

    Vitamin C: 2,8 mg

    Vitamin E: 0,03 mg

    Vitamin K: 16,4 µg

    Natrijum: 2 mg

    Kalijum: 147 mg

    Kalcijum: 16 mg

    Gvožđe: 0,28 mg

    Magnezijum: 13 mg

    Cink: 0,20 mg

     602
  • Trikovi i tajne organizacije malog kuhinjskog prostora

    Trikovi i tajne organizacije malog kuhinjskog prostora

    Zapamtite: pult je dragocen iz prostog razloga – pored svoje dekorativne uloge, povećava vašu radnu površinu. Ukoliko nemate tehničkih mogućnosti ni za pult, predlažemo da nabavite ploču koja odgovara veličini vaše sudopere kako biste na još jednostavniji način sebi obezbedili više prostora za rad.

    Razmišljaj vertikalno! Koristite i zidni prostor za odlaganje kuhinjskog pribora i pomoćnih alata koje biste prema potrebama rasporedili na police ili zidne ručke. Ujedno će vam biti i nadohvat ruke!

    Ugradni kuhinjski elementi mogu biti velika ušteda u prostoru, ukoliko imate mogućnosti za tako nešto.

    Koristite čak i one delove kuhinje koji su vam teško dosupni. Pretvorite ih u niz polica na kojima možete držati kuvare, pribor, aparate koje ne koristite često ili začine koji se moraju čuvati van toplote ili svetlosti.

    Zaista vam nisu potrebni setovi od 12 najrazličitijih tanjira. Birajte kvalitet u odnosu na kvantitet. Preporuka je liveno gvožđe koje čini hranu ukusnijom ali je i praktično neuništivo.

    Uglovi u kuhinji su idelani za odlaganje vokova ili tiganja, pa čak i začina.

    Razmislite i o ugradnoj pisaćoj tabli koju možete postaviti na određeni kuhinjski element. Tabla je zgodna za zapisivanje namirnica koje nedostaju, kako biste imali podsetnih pre svake kupovine. Na njoj možete čak beležiti nedeljni meni ili pojedine recepte.

     568
  • Smokva

    Smokva

    Smokva (lat. ficus) je voće iz porodice dudovki (moraceae) i zbog svojih lekovitih svojstava spada u red najzdravijih namirnica na svetu. Smatra se da potiče iz Turske, a danas se najviše gaji u zemljama Mediterana jer joj je potrebna topla, sredozemna klima da bi uspela. O tome koliko je smokva popularna i blagodetna po zdravlje dovoljno govori i činjenica da je još u Staroj Grčkoj važila za cenjenu namirnicu čiji je izvoz bio zabranjen, dok su je u Starom Rimu smatrali svetim voćem. O smokvama su se pisale razne pesme, bajke i legende, a verovatno najpoznatija potiče upravo iz Rima, odakle kruži priča da se ispod smokvinog drveta odmarala vučica koja je odgojila Romula i Rema. Što se tiče našeg podneblja, ustaljeni nazivi za ovo voće su još i smokvinica, smokvenica, figovnik. Danas postoji oko 600 vrsti smokvi i one mogu biti različitih nijansi - bele, zelene, smeđe, pa čak i tamno ljubičaste. Osim što su ukusne, sadrže i veliki broj vitamina, a najviše vitamin A, E, C, K i beta karoten. Izuzetno su bogate i vlaknima, zbog čega dokazano smanjuju holesterol. Naime, smatra se da šaka smokvi može da upotpuni polovinu dnevnih potreba za vlaknima, dok kompot od smokve ubrzava metabolizam i deluje kao laksativ. U ishrani se najčešće koriste sušene, za pravljenje sokova, vina ili čaja. Ipak, treba paziti sa upotrebom suvih smokvi jer sadrže dosta šećera pa nisu pogodne za dijabetičare. Zanimljivo je da se zbog svoje lepote, stabljika smokve često koristi kao ukrasna biljka.

     1215
  • Šta nezdrava hrana za kojom žudite govori o vašem organizmu

    Šta nezdrava hrana za kojom žudite govori o vašem organizmu

    Velika žudnja za određenim slatkišima, grickalicama i testeninom često je znak da nam u organizmu fali određen protein ili mineral koji je potrebno nadoknaditi zdravim namirnicama. Ako se i vi ponekada zapitate zašto baš toliko žudite za npr čokoladom, iako je baš i ne volite, pogledajte ovu listu nezdrave hrane i zdravih zamena koje će dovesti vaš organizam u pravi balans, a i sačuvati vitku liniju.

    Ako žudite za čokoladom - to je znak da vam u organizmu nedostaje magnezijum - umesto da posegnete za ovim slatkišem koji i nije baš najbolji po vašu liniju, jedite orahe, zeleno povrće i voće

    Ako žudite za ostalim slatkišima i tortama - najverovatnije vam u organizmu nedostaju:

    zdravi ugljeni hidrati - jedite sveže voće

    hrom - jedite brokoli, grožđe, sir i piletinu

    fosfor - jedite piletinu, govedinu, ribu, jaja, povrće, žitarice

    sumpor - jedite brusnice, ren, kupus, karfiol

    triptofan - jedite sir, suvo grožđe, sladak krompir, španać

    Ako žudite za hlebom i testeninom - pogrešno je mišljenje da žudimo za ovim namirnicama kad nam nedostaju ugljeni hidrati, ustvari treba da nadoknadimo azot - i to preko hrane koja je bogata proteinima, dakle što više mesa, ribe, oraha, pasulja

    Ako žudite za masnom i prženom hranom - iako deluje da nema logike, najverovatnije vam u organizmu nedostaje kalcijum - povećajte unos zdravih mlečnih proizvoda poput organskog mleka, jogurta, sira, a preporučuje se i zeljasto povrće

    Ako žudite za jako slanom hranom i grickalicama - potreban vam je veći unos silicijuma - konzumirajte više ribe, kozjeg mleka i indijskog oraha

     747
Karanfilić, cimet, kafa-kombinacija predivnih aroma na jednom mestu.
11296
Kombinacija ukusa narandže, čokolade i badema za mene je prosto neodoljiva!
12355
Dobila sam neke predivne šljive od komšinice i nisam znala šta da radim sa celom kesom pošto su već bile poprilično zrele. Setila sam se bake koja je pravila neki…
Teletina sa sosom od pečuraka se prosto topi u ustima. Kombinacija slaninice i vina daje poseban šmek mesu. Možete služiti uz testeninu ili bareni krompir.
23598
Brzo, lako jednostavno, preukusno :)
7160
Predivna aromatična supica od zapečenog povrća. Povrće pripremljeno na ovakav način dalje poseban šmek čorbici!
14593