• Tri tipa šećera

    Tri tipa šećera

    Šećer je najjednostavnija vrsta ugljenih hidrata, izvor energije kao i deo kompleksnijih molekula. Pošto telo veoma brzo razgrađuje šećer, on je stvar za kojom posežemo ukoliko smo umorni i brzo nam treba više energije.
    Postoje tri tipa šećera:

    • Monosaharidi - najjednostavnija vrsta, koja se sastoji od do 7 atoma ugljenika, u linearnoj ili prstenastoj strukturi. Ovom tipu pripadaju glukoza i fruktoza. Glukoza je najvažniji monosaharid u prirodi, glavni izvor energije za ćelije i može se naći u većini vrsta voća. Fruktoza je najslađi monosaharid, čiji su izvor voće i med.
    • Disaharidi - to su spojena dva prosta šećera, u duplom prstenu. Telo mora da razgradi disaharid, kao i bilo koji drugi ugljeni hidrat izuzev monosaharida, da bi iz njega crpeo energiju. Maltoza je disaharid, a sastoji se od dva molekula glukoze.
    • Polisaharidi - veliki lanci jednostavnih šećera, koji se sastoje od mnoštva monosaharida. Ovoj vrsti pripadaju skrob i glikogen. Polisaharidi imaju dve glavne funkcije - skladištenje energije kako bi je telo koristilo kada nema dovoljno hrane i strukturna podrška i zaštita.

    Monosaharidi i disaharidi su jednostavni ugljeni hidrati, dok su polisaharidi složeni. Jednostavni ugljeni hidrati najčešće se nalaze u voću i mleku, kao i u slatkišima. Složeni ugljeni hidrati se mogu naći u mahunarkama, žitaricama i skrobnom povrću poput krompira, graška i kukuruza. Preporuka je da treba jesti više složenih ugljenih hidrata, posebno žitarica, dok slatkiše, koji nemaju gotovo nikakvu nutritivnu vrednost, treba ograničiti na minimum.

     950
  • Hrana koju bi trebalo izbegavati tokom leta

    Hrana koju bi trebalo izbegavati tokom leta

    1. Razmislite o tome kako se osećate nakon što ste pojeli brokoli, kale, kupus ili karfiol. Ako je prva reč koja vam pada na pamet "nadutost", onda smo na pravom putu. Kada ovo povrće stigne do creva, fermentira ih bakterija i proizvodi metan, ugljen dioksid i vodonik - što dovodi do gasova.

    2. Spanać je izvrstan nutritivni dodatak letnjoj salati, ali ne zaboravite da su listovi bogati rastvorljivim vlaknima i oligosaharidima, pa vodite računa o količini koju unosite.

    3. Umesto gaziranih napitaka, izaberite običnu vodu. Vaše telo će zadržati manje tečnosti i ostati hidrirano.

    4. Umesto za suvim voćem, posegnite za svežim. Sušeno voće sadrži mnogo više šećera, dok će sveže voće hidrirati vaše telo.

    5. Izbegavajte kafu u velikim količinama tokom leta. Pokazalo se da kafa potpomaže oslobađanje gastrina što može uticati na učestale odlaske u toalet, kao i na otežane motoričke sposobnosti.

     885
  • Tri načina da se oslobodite akni preko noći

    Tri načina da se oslobodite akni preko noći

    Skoro 85 odsto ljudi od 12 do 24 godine pate od problema sa aknama. Muškarci češće trpe posledice koje traju duži vremenski period. Nije izvesno da će vam bilo koji od medicinskih preparata za negu kože nužno pomoći. Postoje prirodni načini za uspešnu borbu protiv akni, pa isprobajte jedan od njih.

    Led povećava protok krvi i otvara pore na koži čime izvlači akumuliranu prljavštinu. Stoga umotajte kocku leda u tanku tkaninu. Držite na „ugroženom“ području nekoliko sekundi. Sačekajte pet minuta i ponovite tretman.

    Sok od limuna je bogat vitaminom C, moćan je sastojak u borbi protiv akni. Navlažite pamučnu tkaninu u sveže isceđenom soku pomešanom sa kašičicom cimeta i nanesite na lice pre spavanja. Ujutru isperite sa toplom vodom.

    Vodena para osim što je značajna u procesu inhalacije, takođe je idealna za otvaranje pora i pomaže u eliminisanju bakterija, prljavštine i nagomilanog ulja.

     493
  • Najbolje namirnice u borbi protiv raka pluća

    Najbolje namirnice u borbi protiv raka pluća

    Pušenje, ali i stresan način života, loša genetika i masna, prerađena hrana su neki od najčešćih uzroka pojave ove opake bolesti. Zdrava hrana može biti jedan od boljih saveznika na putu ka izlečenju, a ovo su namirnice koje obezbeđuju visok nivo dragocenih antioksidanata, vitamina i minerala koji održavaju pravilan rad pluća.

    1. Kupusnjače - brokoli, kupus, karfiol, kelj...svo ovo povrće obiluje antioksidansima i hlorofilom koji čisti krv, podstiče stvaranje krvnih zrnaca i eliminiše štetne materije kako iz pluća, tako iz čitavog organizma. Bitno je da se ovo povrće tokom pripreme jela ne skuva, već malo obari na pari ili čak konzumira u sirovom obliku.

    2. Zeljasto povrće - španać, blitva, repa...ova kategorija povrća sadrži karoten, lutein i folate koji po mnogim istraživanjima mogu sprečiti rast karcinoma pluća još u ranoj fazi razvoja.

    3. Crni pasulj i sočivo - ove dve mahunarke bogate su folnom kiselinom i vitaminom B9 koji može zaštititi i od bronhitisa, astme i emfizema. Pored crnog pasulja i sočiva, preporučuju se i ostale namirnice iz grupe mahunarki, s tim što ove dve pokazuju najbolje rezultate.

    4. Zeleni čaj - ovaj sve popularniji napitak sadrži u sebi jedinjenje epigalokatehin galat (EGCG) koje suzbija rast kancera. Danas se u mnogim radnjama može naći zeleni čaj koji je tokom obrade izgubio ovo dragoceno jedinjenje, tako da je najbolje da potražite sveže ili prirodno sušene listove zelenog čaja.

    5. Crna čokolada - predstavlja moćan izvor antioksidanata, a baš kao i zeleni čaj, obiluje i katehinima. Što je čokolada gorča i što više procenata kakaoa sadrži, to je zdravija po vaša pluća.

    6. Đumbir - posebno je zdrav koren đumbira koji čisti disajne puteve i podstiče cirkulaciju krvi do pluća.

    7. Voće - dakle svo voće u manjoj ili većoj meri pomaže u borbi protiv karcinoma, a najbolje je citrusno voće (narandže, limun), jagode, ananas, dinja...svo ovo voće preko vitamina C pomaže plućima da efikasnije prenose kiseonik kroz telo, a posebno je zdrav nar koji obiluje antocijaninima, kao i grejpfrut koji sadrži visok nivo flavanoida naringina - on uspešno sprečava aktivaciju enzima koji uzrokuju rak.

    8. Paradajz - zbog likopena, karotenoida koji daje paradajzu crvenu boju, ovo povrće je jedan od najboljih saveznika u borbi protiv ove opake bolesti. Dobra stvar je što paradajz pri kuvanju ne gubi ovo bitno jedinjenje, već suprotno, pri termičkoj obradi mu se povećava nivo likopena, pa slobodno možete od paradajza praviti različite ukusne soseve i prelive.

     1309
  • Može li spanać prorediti krv?

    Može li spanać prorediti krv?

    Spanać snabdeva telo obiljem hranljivih materija bez dodavanja viška kalorija u vašoj ishrani. Jedna šolja sirovog spanaća sadrži sedam kalorija. Uobičajeni je sastojak mnogih jela kao što su salate, sendviči i brojni prilozi. Jednostavan je za pripremu u bilo kom obliku, a može se pronaći tokom cele godine. Bogat je vitaminom A, antioksidansima, sadrži beta karoten, vitamin C, kao i vitamin K koji igra ulogu u zgrušavanju krvi. Nedostatak vitamina K može dovesti do proređivanja krvi, ali veoma mali broj ljudi ima nedostatak ovog vitamina. Preporučeni dnevni unos vitamina K kod muškaraca je 120mg dnevno, a kod žena 90mg. Spanać ne sadrži supstance koje utiču na proređivanje krvi.

     737
Zatvorite oči i pokušajte da zamislite miris i ukus toplog domaćeg hleba... ili još bolje spremite ga sami i zaista uživajte u njemu.
44276
Predivan način da započnete dan, provedete popodne uz porodicu ili veče uz prijatelje… slane, slatke, mirišljave, u svakom slučaju šta god da odaberete nećete pogrešiti jer su jednostavno neodoljive.
22684
Pomalo zaboravljena nedeljna porodična poslastica. Vratite se u detinjstvo kada je bakina kuća bila ispunjena slatkim mirisom rogača …
45738
Strana 1253 od 1253