• So i vrtoglavica

    So i vrtoglavica

    Kako bi pravilno funkcionisalo, našem telu je potreban natrijum. Njegov nedostatak može uticati na nizak krvni pritisak ili hipotenziju, što dovodi do vrtoglavice. Kalijum je komponenta unutar svake ćelije, a natrijum se nalazi izvan ćelija. Oba minerala privlače vodu i kao rezultat obezbeđuju ravnotežu tečnosti unutar i izvan ćelija. Da biste održali ravnotežu, morate unositi i adekvatne količine kalijuma.

     1200
  • Cvekla

    Cvekla

    Cvekla je veoma lekovita biljka koja se uzgaja skoro u celom svetu. Najviše se korisiti njen koren koji je malo kaloričan a sadrži dosta vitamina i minerala. Cvekla može da se koristi u svežem stanju, termički obrađena, kao zimnica. U medicini se najčešće koristi kod anemije dok se u slučaju kamena u bubregu ne preporučuje.
     14865
  • Šta su mikronutrijenti?

    Šta su mikronutrijenti?

    Sastav naše ishrane je od suštinskog značaja za zadovoljavanje potreba našeg organizma, pa je važno razumeti razliku između dve vrste hranljivih sastojaka koje se mogu podeliti na makronutrijente (ugljene hidrate, proteine i masti) i mikronutrijente (vitamine i minerale).

    Mikronutrijenti nisu neophodni u istim količinama kao i makronutrijenti ali su jednako važni. Rade u tandemu kako bi održavali funkcionisanje tela I bili ključni za održavanje energije, funkcionisanje metabolizma, ćelijske funkcije...

    Nivo zavisi od sadržaja minerala. Širok je spektar mikronutrijenata sa svim vitaminima A,B,C do K, a minerali kao što su magnezijum i cink su od suštinskog značaja.

     2279
  • Alternativna brašna bez glutena

    Alternativna brašna bez glutena

    Praznici samo što nisu, vreme je za kolačiće i razne druge đakonije, ali šta raditi ako ste osetljivi na gluten?

    Bez brige, u ovom tekstu saznaćete šta možete koristiti kao alternativu običnom brašnu od pšenice.

    Badem - brašno od badema je zapravo pečeni samleveni badem. Pošto ne raste baš najbolje, nije sjajna opcija za kolače, ali može se koristiti umesto prezle. Sadrži dosta proteina, zdravih masti i vitamina E. Najbolje je čuvati ga u frižideru.

    Pirinač - pirinčano brašno može biti belo i braon, a ima svojstva slična pšeničnom, te je odličan za kolače i testa. Najzastupljenije je u azijskoj kuhinji.

    Krompir - brašno od krompira je prirodni izvor vlakana i vitamina B. Najbolje je za pravljenje hleba, palačinki i vafla, a može se koristiti i kao gustin. Intenzivnog je ukusa i ne treba preterivati u količinama.

    Heljda - heljdino brašno ima bogat, orašast ukus i veoma je popularno za mešenje hleba, a odlično je i za kolače. Sjajan je izvor vlakana, a sadrži i dosta kalcijuma i proteina.

    Leblebije - ovo brašno je dobar izvor proteina, vlakana i gvožđa. Najčešće se koristi na Bliskom istoku i u Indiji, a zbog prepoznatljivog ukusa najbolje ga je upariti sa nekim intenzivnijim ukusom, poput bundeve ili čokolade.

     3864
  • Šta sve izaziva stres?

    Šta sve izaziva stres?

    Migrene - bol koji se sa slepoočnica neretko širi do samog potiljka, pa i kičme i uništava vašu koncentraciju je ponekad uzrok konstantnog stresa i napetosti. Jedino rešenje - nađite način da se opustite!

    Često patite od grčeva u stomaku? Ponekad su bolovi toliko jaki da ste praktično "vezani" za krevet? Velika količina stresa ponekad utiče na sistem za varenja i sposobnost da telo apsorbuje hranljive materije. Budite oprezni, ponekad grčevi mogu prerasti u ozbiljnije probleme kao što su čirevi i razne bakterije.

    Postali ste skloni aknama, raznim oblicima ekcema koji su iritirajući i bolni? Imuni sistem je usled stresa oslabljen, i verovali ili ne, to se odražava i na vašu kožu.

    Učestale nesanice koje dovode do problema sa koncentracijom su takođe uzrokovane stresom? To dalje može uticati na probleme sa krvnim pritiskom, probleme sa disajnim organima i brojne kardiovaskularne probleme. Utičite na sopstveni način života i izborite se sa stresom kako biste doprineli poboljšanju vašeg celokupnog zdravlja.

     853
Svi smo navikli na roze rozen tortu, ali evo i recepta za jednu belu. Probajte i uživajte!
5739
Ružice sa susamom su slani zalogajčići koje možete spremiti veoma brzo i jednostavno!
8732
Baklava je orijentalni specijalitet koji se odavno odomaćio kod nas. Sve češće se menjaju oblici a i sami sastojci. Evo jednog interesantnog recepta!
4218
Tufahije su zapečene punjene jabuke sa orasima. Obavezno isprobajte!
2691
Kako je dobro kada je leto i u izbilju imate puno svežeg voća i povrća. Brusketi ili kako se u originalu piše Bruschetti se brzo i lako spremaju a zapravo…
8187
Slatko od lubenice kao iz bakinog špajza. Nemojte se plašiti ne priprema se tako teško, ali u svakom slučaju vredi!
30856