• Šta su astronauti jeli u svemiru?

    Šta su astronauti jeli u svemiru?

    Picu, pomfrit, burger? Možda ćevape?

    Nažalost, ne. Obedovanje u svemiru je bio pravi izazov za svakog astronauta, i to zbog - gravitacije. Naime, svako parče hrane, pre nego što stigne u digestivni trakt, završiće plutajući po svemirskom brodu. Zbog toga su naučnici morali da osmisle posebne aluminijumske tube (kao paste za zube) u kojima se nalazila mekana hrana, poput pirea ili bebi hrane, a astronauti bi sadržinu te tube direktno istiskali u usta. Tako je, na primer, američki astronaut Džon Glen, 1962. godine tokom jedne svemirske misije iz jedne takve tube jeo pire od jabuka. Zvuči dosta gadno, a ni astronauti nisu baš bili oduševljeni takvom ishranom.

    Vremenom, naučnici su razvili neke "atraktivnije" tehnike pripremanja hrane u svemiru. Hrana bi prvo bila dehidrirana, pa smrznuta. Hrana poput komada mesa u gustom sosu ili nekoliko parčića kuvanog povrća. Neposredno pred jelo, astronauti bi u hranu ubrizgali malo tople vode, sačekali koji minut i brzo pojeli hranu. Takođe, često su grickali i sušeno voće, koje bi neretko iskočilo iz pakovanja i plutalo po stanici, te bi astronauti morali da se bace u pravu jurnjavu za komadićima voća. Koristili su i začine poput soli i bibera, ali u tečnoj formi, jer bi zrnevlja....pa znate već, plutala. Što se tiče pića, čuvalo se u posebnim vrećicama, iz kojih su astronauti pijuckali svoju kafu ili sokić pomoću slamčica. U slične vrećice se i danas pakuju uglavnom dečiji sokovi.

    Kako bi bili sigurni da njihova hrana neće završiti tamo negde u svemiru, astronauti su i svoje konzerve sa hranom, pomoću čičak trake, pričvršćivali za posebne poslužavnike koji su se nalazili u njihovom krilu. Sve ovo zvuči dosta komplikovano, ali verujemo da ne može ni da se uporedi sa svim drugim trudom i treninzima kroz koje jedan prosečni astronaut mora da prođe kako bi uživao u beskrajnom svemiru.

     1055
  • Namirnice koje snižavaju krvni pritisak

    Namirnice koje snižavaju krvni pritisak

    Ukoliko želite da snizite krvni pritisak, so vam može odmoći u tome, pa umesto nje koristite neko drugo bilje.

    Banane su bogate kalijumom, pa u velikoj meri regulišu krvni pritisak.

    Sladak krompir je pun kalijuma i stimulans je za bubrege da se oslobode viška natrijuma iz tela.

    Pijte mnogo soka od pomorandže, ili ih češće konzumirajte sveže. Bogate su vitaminom C kao i grejpfrut,paprike, paradajz, kivi, brokoli...

    Crna čokolada u velikoj meri snižava krvni pritisak i utiče na bolju cirkulaciju. Preporučuje se jedna kockica dnevno.

    Limun takođe sadrži protivtežu natrijumu zbog čega je odličan za snižavanje krvnog pritiska.

     1394
  • Kako sprečiti "tamnjenje" banana?

    Kako sprečiti "tamnjenje" banana?

    Banane postaju braon zbog jednostavnog procesa oksidacije. Kiseonik oksidira enzime, a pulpa reaguje na vazduh i postaje braon. Iako je hemijska reakcija neizbežna, njen proces može biti usporen uz pomoć nekoliko kuhinjskih trikova.

    Banane bi trebalo čuvati van frižidera. Izloženost sunčevoj svetlosti može ubrzati proces oksidacije, pa banane prekrijte krpom.

    Čim oljuštite bananu, ona će početi ubrzano da oksidira a samim tim i "tamni". Jedno od načina kako da usporite proces je da krišku banane potpite u sok od limuna ili je premažete u nekoliko slojeva.

    Pomaže i ukoliko isečete bananu na kolutove i ostavite je u vodi kojoj dodate nekoliko kapi limuna.

    Tableta vitamina C izmrvljena i rastvorena u vodi takođe može sprečiti ubrzan proces oksidiranja banane.

     2932
  • Energetske i hranljive vrednosti: cvekla

    Energetske i hranljive vrednosti: cvekla

    Cvekla je jedno od brojnih vrsta povrća koje nudi niz lekovitih svojstava jer je veliki izvor vlakana, minerala i vitamina. Izuzetno je značajna jer, pre svega, reguliše sistem za varenje, održava nivo šećera u krvi, pomaže pravilnom funkcionisanju mišića i naravno srca. Bogata je belančevinama, ugljenim hidratima, a sadrži i veliku količinu gvožđa.

    Energetske i hranljive vrednosti (na 100 g):

    Energetska vrednost: 43 kcal

    Ugljeni hidrati: 9,56 g

    Proteini: 1,61 g

    Masti: 0,17 g

    Holesterol: 0 mg

    Dijetalna vlakna: 2,80 g

    Niacin: 0,334 mg

    Vitamin A: 33 IU

    Vitamin C: 4,9 mg

    Vitamin E: 0,04 mg

    Vitamin K: 0,2 mg

    Natrijum: 78 mg

    Kalijum: 325 mg

    Kalcijum: 16 mg

    Gvožđe: 0,80 mg

    Magnezijum: 23 mg

    Cink: 0,35 mg

     1729
  • Slatko rešenje problema

    Slatko rešenje problema

    Afte, neugodna pojava u ustima, obično se tretira lekovima na bazi kortikosteroida, ali možda postoji slađi i prirodniji način za rešenje ovog problema.

    U studiji objavljenoj u žurnalu Quintessence International, istraživači su podelili 94 ispitanika u tri grupe - jedni su dobili med kao terapiju, a ostale dve grupe dobile su lekove. Svi učesnici su terapiju sprovodili na isti način, a trebalo je i da prijave nivo bola ili neku drugu reakciju, kao i veličinu i stanje upale tokom studije.

    Ljudi koji su koristili med imali su bolove kraće od ljudi sa kortikosteroidima, afte su se brže povlačile, a upalni procesi završavali za manje vremena nego u slučaju druge dve grupe.

    Od ranije je poznato da med ima antiupalna i analgetska dejstva, zbog čega je i izvedena studija. Dakle, kada sledeći put budete imali pojave ove vrste, probajte ovo slatko rešenje velikog problema.

     1450
Kombinacija džema od kajsija, ruma, cimeta, karanfilčića i mlevenih oraha daje predivan ukus i aromu ovoj torti.
4196
Zamislite miris toplih kiflica u vašoj kuhniji... Evo jednog predivnog recepta za kiflice sa sirom i šunkom.
13850
Brza pita koja je veoma jednostavna za pripremu a preukusna. Možete je služiti za večeru ili doručak uz jogurt, kiselo mleko, ili kao predjelo.
19420
Crno-bela torta sa mlevenim lešnicima i eurokremom. Izdašna, sočna, ukusna!
4526
Predivna čokoladna torta sa pečenim lešnicima i rumom.
10192
Recept za tortu sa pečenim lešnicima i čokoladnim kremom.
13328