• Kuhinja: četiri nepogrešive kombinacije boja

    Kuhinja: četiri nepogrešive kombinacije boja

    Dizajneri su izdvojili 4 kombinacije boja koje smatraju pravim izborom ukoliko želite na jednostavan način da, uz pomoć boja, osvežite kuhinjski prostor.

    Plava i bela

    U kombinaciji sa kobaltom, plava boja može poslužiti kao neutralna pozadina posebno u malim kuhinjama.

    Zelena i bela

    Kuhinjski elementi u zelenoj boji su uvek dobar izbor ukoliko su zidovi bele boje. Zelena boja se takođe slaže i sa elementima od tamnog drveta.

    Plava i siva

    Ukoliko vam je kontrast bele I plave boje suviše snažan, odlučite se za sivu boju koja je uvek nepogrešiv izbor ukoliko se odlučite za kuhinjske elemente jarkih boja.

    Plava i žuta

    Nežni tonovi ovih boja doprineće osećaju topline. Ova kombinacija boja je posebno pogodna ukoliko u kuhinji nemate dovoljno sunčeve svetlosti.

     1597
  • Kako postaviti rešetke rerne u zavisnosti od potreba?

    Kako postaviti rešetke rerne u zavisnosti od potreba?

    Ukoliko koristite klasičnu rernu, posude će se različito zagrevati u zavisnosti od položaja u pećnici. Za najbolje rezultate, upoznajte se sa radom vaše rerne i utvrdite idealan položaj posuda u zavisnosti od toga šta je na meniju! Pećnice sa grejnim elementima na vrhu, dnu i začelju, sa ventilatorom za cirkulaciju vrućeg vazduha funkcionišu drugačije.

    Sredina pećnice je najbolja za ravnomerno pečenje. Namirnice koje zahtevaju jače pečeno dno trebalo bi postaviti u donjoj trećini pećnice – pojedine kore za kolače, povrće... Postavljanje posuda u gornju trećinu pećnice, daće za rezultat jače pečen površinski sloj.

     1963
  • Bol u donjem delu leđa i nedostatak vitamina

    Bol u donjem delu leđa i nedostatak vitamina

    Bol u donjem delu leđa je uobičajeno zdravstveno stanje koje pogađa i do 75 odsto populacije koja veći deo svog vremena provodi sedeći. Simptomi ponekad mogu uključivati i bolove u mišićima, probadajući bol koji se širi duž noge, ograničenu fleksibilnost... Različiti vitamini mogu ublažiti bolove:

    Vitamin B12 smanjuje pritisak u leđima i ublažava hronične bolove. Hrana bogata ovim vitaminom uključuje mleko, jaja, ribu, sir. Vitamin C pomaže u proizvodnji kolagena koji popravlja oštećena tkiva, smanjuje zapaljenje, ubrzava proces zarastanja i smanjuje rizik od hroničnog bola u leđima. Vitamin D jača kosti, pomaže u apsorpciji kalcijuma i smanjuje upale. Vitamin E reguliše bolove u mišićima, poboljšava cirkulaciju i štiti tkiva.

     1904
  • Lunch Hour

    Lunch Hour

    Ovaj američki dokumentarac iz 2011.godine, režiran od strane Džejmsa Koste, na realan način skreće pažnju na problem dečje gojaznosti uzrokovane nezdravom hranom u školskim kantinama. Pokazuje šta škole, roditelji, kuvari, doktori, političari, ali i slavne ličnosti preduzimaju kako bi pomogli omladini u Americi.

    Jedan od zaključaka koji ovaj zanimljiv film iznosi jeste da je deci u školama ponuđena samo jeftina, nezdrava hrana koja košta manje od jednog dolara, ali da je ta hrana marketinškim trikovima vremenom postala kulturološki prihvatljiva i "in" među školarcima.

    Vrednost ovog filma je i ta što, uporedno sa rezultatima višemesečnih istraživanja poznatih novinara o tome šta će tek u budućnosti američka omladina svakodnevno jesti, postavlja i bitna sociološka pitanja o kojima svi treba da zastanemo i razmislimo: Šta je ono šta nas vuče da jedemo nezdravu hranu? Da li smo mi to nesvesno odlučili da ignorišemo ovu situaciju i prihvatimo nezdrave obroke kao društveno prihvatljivu normu?

     1193
  • Kako sniziti nivo šećera u krvi?

    Kako sniziti nivo šećera u krvi?

    Nivo šećera u krvi se povećava onda kada vaše telo ne može proizvesti dovoljno insulina ili ga ne može efikasno obraditi. Kao rezultat toga, može osetiti vrtoglavicu i umor, a u ekstremnim slučajevima može doći do dijabetesa. Brojni su faktori koji utiču na visok nivo šećera u krvi, pri čemu je princip loše ishrane s prekomernim unosom šećera i ugljenih hidrata jedan od njih. Ipak, može se javiti i kao rezultat stresa, nedostatka fizičke aktivnosti, genetike... Određene namirnice mogu vam pomoći da snizite nivo šećera u krvi.

    Cimet – Prema nutricionisti Ričardu Andersonu, samo jedna kašičica cimeta dnevno može pomoći u smanjenju nivoa šećera u krvi.

    Riba – Zahvaljujući omega-3 masnim kiselinama.

    Vlakna – Između 25 do 50 grama vlakana dnevno može značajno poboljšati nivo šećera u krvi.

    Beli luk - Sadrži jedinjenja koja imaju efekte slične insulinu.

    Višnje – Utiču na otpornost na insulin i smanjuju nivo šećera u krvi.

    Crveno vino – Sprečava apsorpciju glukoze u crevima.

     1207
Ovako napravljene rezance možemo koristiti na razne načine i kao slatke i kao slane, a neuporedivo su bolje od gotovih rezanaca.
32851
Ove sendviče služite dok su vrući. Možete ih priremiti za večeru, doručak, užinu, kada vama odgovara.
8122
Osim toga što veoma lepo izgleda, ova voćna torta sa malina i kivijem je veoma sočna, ukusna i osvežavajuća.
13914
Pohovane pileće štanglice sa prezlom marinirne u senfu. Veoma sočno i krckavo. Uživajte!
15948
Iako se pravi od kupljenih kora za pitu, odličan je kao iz pekare.
13721
Kroasani su vrlo ukusni. Mogu se filovati i sa sirom, džemom, salamom i slično.
3866