• Šta je zdravije: kinoa ili heljda?

    Šta je zdravije: kinoa ili heljda?

    Kinoa i heljda popularne su iz istog razloga: ni jedna ni druga ne sadrže gluten.

    Uporedili smo njihove najprisutnije hranljive vrednosti kako bismo saznali šta je zdravije!

    Vrednosti (na 100 g):

    Proteini

    Kinoa: 4.4 g

    Heljda: 3.4 g

     

    Kalcijum:

    Kinoa: 17 mg

    Heljda: 7 mg

     

    Gvožđe

    Kinoa: 1.5 mg

    Heljda: 0.8 mg

     

    Magnezijum:

    Kinoa: 64 mg

    Heljda: 51mg

     

    Fosfor

    Kinoa: 152 mg

    Heljda: 70 mg

     

    Kalijum

    Kinoa: 172 mg

    Heljda: 88 mg

     

    Cink

    Kinoa: 0.2 mg

    Heljda: 0.6 mg

     

    Mangan

    Kinoa: 0.6 mg

    Heljda: 0.4 mg

     

    Selen

    Kinoa: 2.8 mcg

    Heljda: 2.2 mcg

     

    Vitamin A

    Kinoa: 5 IU

    Heljda: 0 IU

     

    Niacin:

    Kinoa: 0.4 mg

    Heljda: 0.9 mg

     1048
  • Malina

    Malina

    Malina
    Malina je naziv za višegodišnju biljku sa jestivim istoimenim voćem u koju spadaju više vrsta genusa Rubus iz familije Rosaceae. U zavisnosti od vrste, voće može biti zlatno, plavo, ljubičasto ili gotovo crno. Nisu opore i kisele kao kupine, već imaju slađi, suptilniji ukus. Vrlo su važna komercijalna vrsta i gaje se u svim umerenim regionima sveta za tržište svežeg voća, preradu u zaleđeno voće, sok ili suve za korišćenje u širokom spektru proizvoda. Tradicionalno su bile letnje voće, međutim, sa novom tehnologijom, kultivacijom i transportacijom mogu da se kupe tokom cele godine. Potrebno im je dosta sunca i vode za uspeh. Plod se sastoji od oko 100 bobica, od kojih se svaka sastoji od sočne pulpe i semena. Plod je vrlo bogat vlaknima, zapravo celih 6 procenata svoje mase. Vrlo su dobar izvor vitamina C, mangana, Vitamina K i spadaju u indeks nisko-glicemične hrane sa samo 4 procenata šećera. Takođe sadže antocijaninske pigmente, elagičku kiselinu, kuerketin, cijanidine i kemperol. Koriste za pripremu džema, pekmeza, kao i pita i kolača u svojoj svežoj formi. Od njih se mogu praviti sosovi koji idu vrlo lepo uz piletinu, u voćne salate, a od ekstrakta se pravi sladoled, energetska i alkoholna pića.

     2060
  • Brusnica

    Brusnica

    Ovo voće poreklom iz Severne Amerike najpopularnije je u zimskim danima, kada se od njega pravi ukusan i zdrav čaj, ali se zbog svojih lekovitih svojstava sve češće konzumira i sirovo, kao fil u pecivu, zatim u raznim džemovima, sokovima, pitama, i drugim kolačima i tortama. To je okruglo, bobičasto voće crvene boje i gorko - kiselkastog ukusa iz familije Ericaceae. Smatra se da su je prvi uzgajali još Indijanci i da se vremenom počela uzgajati i u Evropi. Tako sada postoje dve osnovne vrste brusnica: Američka brusnica (Vaccinium macrocarpon Cranberry), koju krase krupniji plodovi i Evropska brusnica (Vaccinium vitis-idaea). Iako se najviše koristi u raznim poslasticama, sok od svežih brusnica je najzdraviji i njega treba najviše konzumirati. Naime, neka istraživanja pokazuju da sok od ovog bobičastog voća izuzetno uspešno leči infekcije urinarnog trakta, kamen u bubregu, kao i da zbog Proantocijanidina, jedinjenja koja sadrže u sebi, pospešuju izbacivanje ešerihije koli iz bešike. Pored svega toga, bogate su vitaminom C i antioksidansima pa čuvaju srce, podižu nivo dobrog holesterola i jačaju imunitet. Zanimljivo je da se ispiranjem usne duplje sokom od brusnica ublažava i upala desni.

     1057
  • Jačajte svoj imunitet u periodu gripa uz sledeće tri namirnice

    Jačajte svoj imunitet u periodu gripa uz sledeće tri namirnice

    Pečurke – odličan izvor gvožđa koji pospešuje formiranje crvenih krvnih zrnaca. Ne sadrže masti, a imaju visok sadržaj vlakana, vitamina i minerala. Štaviše, poseduju prirodni insulin i enzime koji pomažu u razbijanju molekula šećera.

    Limun – Da li ste znali da jedan limun sadrži 100 odsto ukupnog preporučenog dnevnog unosa vitamina C? Ovakva činjenica je od velikog značaja za zdravlje imunog sistema čoveka jer ne zadržavamo niti proizvodimo vitamin C prirodno kao neki drugi sisari.

    Fermentisano povrće – Ovaj način pripreme hrane igrao je važnu ulogu u tradicionalnim kuhinjama širom sveta i to vekovima. Uz pomoć ovog procesa, proizvode se korisni enzimi, čuvaju vitamini i stvaraju različiti probiotici.

     908
  • Beli luk

    Beli luk

    Za beli luk (lat.Allinum sativum) svi znamo da je najveći neprijatelj zadaha i poljubaca, vampira i drakula, ali mnogi ne znaju da ovo super povrće iz porodice ljiljana ima u sebi nekoliko stotina zdravih komponenti (vitamina, minerala, aminokiselina) koje su dragocene za ljudski organizam.

    Iako je jedno od najstarijih biljnih kultura na svetu, smatra se da potiče iz srednje Azije, ali gotovo da ne postoji narod koji već hiljadama godina ne koristi beli luk kao osnovnu namirnicu u svakodnevnoj ishrani.

    U nekim krajevima poznat i kao češnjak, beli luk je jedna od retkih biljnih vrsta koje u sebi sadrže sumpor, koji je ljudskom organizmu preko potreban jer smanjuje nivo holesterola i štiti od mnogih maligih bolesti. Beli luk je takođe jedan od najjačih prirodnih antibiotika i uništava mnoge bakterije u organizmu: strafilokoke, ešerihiju koli, kandidu... posebno se preporučuje onima koji imaju problema sa organima za varenje ili koji imaju otežan rad jetre i žuči.

    Beli luk se u kulinarstvu može koristiti na zaista mnoge načine: nezaobilazni je deo italijanskih brusketa (u kombinaciji sa maslinovim uljem, bosiljkom i paradajzom), grčkih salata (npr možete ga zajedno sa krastavcem dodati u jogurt), dok mnogi ne mogu da zamisle gulaš i druga kuvana variva bez prethodno proprženog crnog i belog luka na malo ulja. Beli luk takođe možete konzervisati u ulju ili sirćetu i tako poslužiti uz meso ili pečenu ribu.

     1500
Način da probudite sva čula.  Toplo, hrskavo, kremasto, hladno, aromatično…
10491
Interestantna, lagana i osvežavajuća torta za sve ukuse.
17803
Poznat još kao italijanski slatki hleb. Služi se na božićno jutro. Miris i ukus koji se pamti do sledećeg Božića.
26776
Brza, laka i veoma ukusna pita sa pečurkama. Priprema se sa šampinjonima ali možete iskoristiti i neku drugu vrstu.
29835
Obično se priprema za Božićne praznike ali može se služiti i u bilo kojoj drugoj prilici.
23575
Predivan način da se osvežite i nadoknadite nedostatak vitamina C.
61308