• Zašto je lubenica zdrava za krvni pritisak?

    Zašto je lubenica zdrava za krvni pritisak?

    Lubnica sadrži brojne hranljive sastojke, uključujući vitamine C i A, antioksidans likopen i citrulin aminokiselinu. Dobar je izvor kalijuma, vitamina B-6 i vlakana. Tokom letnje sezone, može biti pravo osveženje jer sadrži 92 odsto vode i 8 odsto šećera.

    Brojne studije bavile su se proučavanjem uticaja aminokiselina citrulin i arganin na krvni pritisak. Studija jednog američkog časopisa ukazuje na to da lubenica može biti efikasno oružje protiv hipertenzije. Osim toga, lubenica poboljšava funkciju arterija. Ipak, potrebna su dodatna istraživanja kako bi se utvrdio dugoročni uticaj svih nutrijenata na zdravlje.

     802
  • Hrana koju ne treba jesti ako imate dijabetes

    Hrana koju ne treba jesti ako imate dijabetes

    Kada dobijete dijabetes, više ne možete jesti šta, kada ili koliko god želite. Vaše telo više ne funkcioniše kao što je to bio slučaj ranije, a u ovom tekstu biće prikazane neke od vrsta hrane koju treba izbegavati.

    Prva i najočiglednija namirnica je šećer – njega ne da treba smanjiti, već potpuno izbaciti. Jeste teško, ali sada se u prodavnicama mogu pronaći prirodni zaslađivači, poput stevije.

    Beli pirinač – beli pirinač je dobijen preradom tokom koje su iz njega odstranjena skoro sva vlakna, koja pomažu u laganoj razgradnji šećera i osobađanju insulina u krvotok. Da ne biste dobili efekat kao da ste kašikom pojeli činiju šećera, odlučite se za integralni pirinač, ili kinou kao prilog svom jelu.

    Beli hleb – situacija je slična belom pirinču, odlučite se za integralni hleb, od celog zrna pšenice. I treba imati na umu da to što je nešto bez glutena ne znači da je nužno zdravije, jer se isto tako može proizvoditi od belog brašna. Isto važi i za sva peciva, mafine, kolačiće i sl. Uvek obratite pažnju na deklaraciju proizvoda, ako ne piše „celo zrno", nije zdravo onoliko koliko mislite.

    Pomfrit – krompir je prirodno pun skroba, a u kombinaciji sa prženjem u velikoj količini zasićenih masnih kiselina brzo će vam podići nivo šećera u krvotoku, a osim toga poremetiće vam i slobodne radikale u organizmu i pogoršati zdravlje na još nekoliko načina.

    Sokovi – izuzev ako ste ga sami iscedili tog momenta, velika je šansa da napitak koji trenutno konzumirate nije napravljen od voća, već od kombinacije dela voćnog soka, vode, aditiva i šećera. Isto pravilo važi i za vitaminske vode, koje vam pružaju iluziju da brinete o svom zdravlju, a ustvari su zaslađena voda uz dodatak rastvora vitamina. Ako se i odlučite da sami pravite sok, izbegavajte banane, ananas i ostalo tropsko voće. Studije su pokazale da čak i prirodni, nezaslađeni sokovi opterećuju jetru i metabolizuju se direktno u salo.

     6071
  • Čaša vode nakon obroka: da ili ne?

    Čaša vode nakon obroka: da ili ne?

    Voda za piće nakon “masnog” obroka može pomoći vašem telu da proizvede dovoljno žuči. Osim toga, žučnim kiselinama potrebna je voda u crevima za rastvaranje molekula masti. Kao rezultat, čaša vode nakon obroka može olakšati rastvaranje velikih količina masti. Pored masti, voda vam može pomoći i kod apsorpcije određenih vitamina.

     587
  • Odakle potiče neodoljivi miris slanine?

    Odakle potiče neodoljivi miris slanine?

    Od samog pomena pržene slaninice većini nas pođe voda na usta. Ukus te namirnice se ne može opisati, ali ono što je možda još bolje u vezi sa njom je taj njen neodoljivi miris, kada cvrči iz tiganja i mami da prekršiš dijetu.

    Aroma slanine potiče od 150 organskih jedinjenja koje ona sadrži. Kada se parče slanine počne pržiti, šećeri, aminokiseline i masti podležu hemijskoj reakciji, kojom se dobijaju molekuli koji prženoj slanini daju specifičan miris.

    Molekuli koji se dobijaju su ugljovodonici i aldehidi. Osim njih, prisutna su i jedinjenja azota – piridini i pirazini i još preko 140 drugih sastojaka koji kombinovani daju miris kojem retko ko može odoleti.

     1544
  • Energetska pića i neželjena dejstva

    Energetska pića i neželjena dejstva

    Kofein u energetskim pićima pomaže da ostanete budni, poboljšate svoje raspoloženje, povećate kognitivne funkcije i daje vam kratkoročni protok energije. Poznati su i brojni negativni efekti i neželjena dejstva koja se javljaju posebno nakon konzumacije u velikim količinama.

    Nutritivne vrednosti energetskog napitka zavise od konkretnog proizvoda. Većina sadrži veliki broj kalorija, ugljenih hidrata i šećera. Neki brendovi nude niskokalorična pića, bez šećera i ugljenih hidrata. Ukoliko konzumirate previše visokokaloričnih energetskih pića koja su prepuna šećera, možete dobiti na težini.

    Energetska pića sadrže mnogo vitamina B, ali često njihova količina prevazilazi preporučenu meru što može izazvati nuspojave i učiniti da se osećate bolesno. Mučnina, povraćanje, ubrzan rad srca, dijareja, bol u stomaku, svrab i crvenilo kože su samo neki od simptoma.

    Kofein je obično glavni sastojak svih energetskih pića. Preporučeni unos kofeina dnevno je do 300mg, a energetska pića sadrže između 70 i 300 mg. Ukoliko ih uzimate više puta dnevno, mogu se javiti neželjeni efekti uključujući i anksioznost, razdražljivost, probleme sa spavanjem, drhtanje mišića i slično.

     1025
Slatko od smokvi je jedno od specifičnih i ređe se priprema u našim krajevima. Ovo je malo drugačije jer sadrži vino i rum, ali ne brinite se samo će mu…
19452
Žele od jagoda možete koristiti kao gotov desert ili za pripremu raznih slatkiša. Šta god da odaberete nećete pogreštiti.
15595
Idealno za hladne zimske dane, brzo, lako i interesantno. Može se koristiti kao prilog i kao glavno jelo.
24645
Nijedno slavlje ne može proći bez njih. Kombinacija - krem, keks i čokolada nam daje sve što nam je potrebno da nam zadovolji sva čula.
46302
Sutlijaš nema ko ne voli, tako jednostavan a tako ukusan. Jeli smo ga u vrtiću, kod bake, u poslastičarnici… ali ipak mamin mi je oduvek bio najslađi zbog toga što…
25346
Torta sa ananasom i jogurtom je veoma osvežavajuća poslastica idealna za letnje dane.
10569